אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקדמות ✔מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות ✔וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד... - אליעד כהן 🥇...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד, אל הרעיון הסופי, שהוא עצמו, בכלל לא כתוב בספר.

כי כדי שהאדם יהיה מאושר באמת, לשם כך עליו לשחרר את האחיזה שלו לגמרי, מכל הגדרה שהיא. ועל האדם לשחרר את עצמו אפילו מהגדרת ה"אני" שלו כישות נפרדת מהמציאות. והשחרור הזה צריך להיות בשלמות, גם ברמה השכלית וגם ברמה הרגשית. כי כדי שהאדם יחווה שחרור מוחלט באמת, מה"אני" שלו ומהישות שלו ברמה הרגשית, לשם כך על האדם להגיע לשחרור מוחלט ברמה השכלית.

ושחרור מוחלט ברמה השכלית, פירושו שהאדם תופס במחשבתו את הבלתי נתפס. שהאדם מצליח להכיל ולהגדיר בתוך מחשבתו, את הדבר שאין אפשרות להכיל ולהגדיר אותו. וכמובן שיש כאן פרדוקס ובעיה רצינית.

כי מצד מהות ה"אני" של האדם, אין שום הפרדה כלל בין ה"אני" של האדם, לבין שאר כל הדברים. ואם התודעה של האדם, הייתה מצליחה להכיל בתוכה את המהות של עצמה, על ידי זה הייתה מתבטלת אצל האדם חוויית העצמי שלו לגמרי. כי מצד המהות של התודעה, היא לא קיימת כישות נפרדת כלל.

ויש כאן פרדוקס בעייתי. והוא, כי מצד אחד כדי שהאדם ישתחרר לגמרי, מהישות הסופית שלו, לשם כך עליו להכיל בתוכו את המהות האין סופית של עצמו. אבל הדבר אינו אפשרי. משום שהאדם לא יכול מעצם קיומו להכיל דבר אין סופי. כי אם יכיל האדם בתוך התודעה שלו את מהותו, דהיינו, את מהות התודעה שלו, הרי שהתודעה עצמה תחדל מלהתקיים כישות שמודעת לעצמה (ותהיה קיימת בסוג קיום אחר).

ובכל זאת קיימת דרך עבור האדם, להכיל בתוכו את הדבר שנוגד את עצם תחושת ה"אני" שלו (כפי שכבר אבאר בהמשך). והנה, התפישה הזאת שבה האדם תופש את מהות ה"אני" שלו, דהיינו, את מהותה של המציאות עצמה, שהיא מפרקת לאדם את חוויית ה"אני" הנפרד שלו, התפישה הזאת ניתן להגדיר אותה, כתפישה מעל המחשבה.

ולמה מעל המחשבה? כי כדי שדבר יוכל להיכנס לתוך המחשבה של האדם, לשם כך צריך להגדיר אותו. והאדם לא מסוגל להכניס לתוך מחשבתו, דבר שהוא אינו מוגדר. וההגדרה של האדם את הדבר, היא זו שמאפשרת לאדם להכיל בתוך מחשבתו את הדבר.

וזה בעצם אומר, שהתכלית הסופית היא, שהאדם יכיל בתוך התודעה שלו, שכל שאין אפשרות להגדיר אותו. כי כל הגדרה שלו, הופכת אותו לסופי. ואם הוא סופי, אז הוא לא מחויב המציאות והוא לא המהות של המציאות.

ובסוף התהליך, על האדם להכיל בתוכו את מהות המציאות עצמה, שאותה לא ניתן להגדיר כלל, משום שהיא מחוץ לכל ההגדרות. כי כל ההגדרות, הן לבושים שונים של מהות המציאות. וזה בעצם אומר שהמכוון והתכלית, הם מחוץ להגדרות כלשהן.

והדרך של האדם להשיג במחשבתו את הבלתי מושג, דהיינו, את מה שנקרא השגת האין סוף, שהיא השגת עצמות ומהות המציאות, שהיא בעצם תפישת האדם את ה"אני" האמיתי שלו, הדרך לעשות זאת, היא על ידי הקדמות, שאותן השכל של האדם כן יכול לתפוש.

כי ההקדמות, הן מבואות ודרכים של שכלים שונים, שמובילים את השכל של האדם להתבונן, אל מה שיש מעבר ומעל ומתחת לתפישת השכל הרגילה שלו. כי השכל יכול לתפוש את כל המציאות כולה ללא כל הגבלה. אלא שבמשך היום, האדם משתמש בשכל נמוך (לא משתמש בשלמות בשכל שלו). ועל ידי זה האדם חווה את הנפרדות של המציאות, שקיימת רק ברמת הלבושים של המציאות.

והספר הזה, הוא כולו הקדמות. והכוונה היא, שהתכלית של הלימוד בספר, היא לא שהאדם יסכים עם כל מה שכתוב בספר, כי זאת לא התכלית כלל. ומי שילמד את הספר ויגיע למסקנה ולהבנה שכל דברי הספר הם אמת, הוא ימשיך להיות כמו כולם ממש.

והתכלית של הלימוד בספר, היא שהאדם יתבונן בהקדמות ובשכלים שיש בספר הזה, ושעל ידי זה האדם יצליח לאחר מכן להשיג באופן עצמאי את השגת האין סוף עצמו, שהיא נמצאת מעל השכל ובתוך עומק פנימיות השכל ובשורש השכל, של הספר הזה ושל המציאות כולה.

והספר הזה הוא רק מעין חבלים, שאיתם יכול האדם לטפס אל מחוץ למקום ואל מחוץ לזמן, ולהשקיף משם על האירועים כולם. כי כפי שכבר אמרנו, הטועה הולך בדרך, בלי לדעת להיכן היא מובילה אותו. ובמובן הזה, כולם טועים. וכולם הולכים בדרך, בלי לדעת להיכן היא מובילה.

כי כדי שהאדם יוכל לדעת להיכן הדרך מובילה, לשם כך עליו להסתכל על המציאות, מנקודת מבט חיצונית מחוץ למרחב המקום והזמן. כי כל דרך מובילה לדרך אחרת. וכל עולם וכל רגע מובילים לעולם ולרגע אחר נוסף. וכל זמן שהאדם לא מצליח לראות מה יש בסוף הזמן, ובקצה האחרון של הדרך, הוא לא באמת יודע האם דרכו טובה או לא.

והאדם לא יכול לראות את סוף הדרך שבה הוא הולך, משום שהמקום הוא אין סופי. וגם הדרך היא אין סופית. כי כל תוצאה סופית, היא גם הסיבה הראשונה של תהליך אין סופי חדש. וכדי שהאדם יראה את סוף הדרך שבה הוא הולך, לשם כך עליו לצאת מהמקום לגמרי, ולהסתכל משם על המקום כולו.

והדבר כמובן אינו אפשרי. כי איך יכול האדם לצאת מהמקום?! ולצאת מהמקום, פירושו לצאת מתפישה של הגדרות ושל נפרדות. כי הנפרדות היא המקום. כי המקום מאפשר את ההפרדה של הישויות השונות. וכאשר הכל אחד ממש, אין שום מקום כלל.

ולאן צריך האדם...
לצאת מהמקום אלוהים האמיתי תהליכים הרגשת המקום ישות נפרדת מהמציאות חוויית המקום אין סוף מחויב המציאות להשתחרר לגמרי הכל אחד ממש תחושה של אני הספר שלי הקדמה הקדמות כולו הקדמות מבוא
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד מהם סוגי המידע שאליעד כהן מדבר עליהם? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של מידע שאפשר ללמוד ולהבין: מידע פשוט - מידע שניתן להבין אותו מידית ללא צורך בהקדמות מוקדמות. לדוגמה, כאשר אומרים לילד זה שולחן, זה חתול, זה אדום - אין צורך בהקדמה או בהסברים מורכבים. כל אחד מסוגל להבין זאת באופן מיידי. מידע מורכב - מידע שכדי להבין אותו חייבים קודם כל להבין מידע אחר, הקדמות מוקדמות. למשל, כדי להבין מושגים מורכבים כמו פער בין רצוי למצוי, לא מספיק לדעת מה כל מילה אומרת בנפרד, אלא צריך להבין מושגים ותהליכים קודמים שעליהם בנוי המידע החדש. מהי החשיבות של הקדמות בתהליך הלמידה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי הקדמות הן קריטיות להבנת מידע מורכב. הוא מסביר שכדי להבין רעיון מורכב באמת, ישנם רעיונות בסיסיים יותר שצריך ללמוד ולהפנים תחילה. אם נדלג על הקדמות אלו, לא ניתן יהיה להבין את הרעיונות המתקדמים יותר. הוא נותן כדוגמה שאם במהלך הרצאה משתמשים במונחים חדשים, המאזינים ... אליעד כהן, אנשים רבים מתקשים להבין רעיונות מורכבים כי הם מנסים לדלג ישירות לרעיון הסופי מבלי להכיר וללמוד את ההקדמות הנדרשות לכך. הוא מסביר שהבעיה אינה רק אי - הכרת מושגים או מילים, אלא חוסר היכרות והבנה עמוקה של ... הסופית או המוחלטת של הרעיונות, יש עדיין ערך לתהליך הלמידה וההתקדמות היחסית שלו. עצם ההבנה שיש הבנה מורכבת שדורשת הקדמות, מהווה התקדמות בפני עצמה. הוא טוען שבמקרים רבים, גם אם בסוף לא הגעת לתשובה הסופית או להבנה מוחלטת, עדיין ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה ... שום הסבר או רקע, הקורא לא היה מבין כלום. המשמעות של המושג אמת מתקבלת מתוך התהליך של הקריאה, מתוך ההקדמות שמופיעות בפרקים השונים. כלומר, התהליך של ההבנה לא מגיע מהמילה עצמה, אלא דווקא מהדרך שבה הקורא מגיע למושג. לדוגמה, ... מצגת עסקית, ושבסוף הוא מציג פרויקט מרכזי. אי אפשר להציג רק את הפרויקט בלי להסביר ולהכין את הקהל עם הקדמות. הקהל חייב לעבור תהליך של הבנה. אם יוגש רק המוצר הסופי, ההבנה תהיה חסרה או מוגבלת. האם יש שיטה ... הבנה עמוקה יותר, שאין אפשרות אמיתית לנסח אותה בצורה שתהיה מובנת לכולם באופן מוחלט. הדרך להבנת האמת עוברת דרך הקדמות, תהליכים, רמזים ואפילו דרך שתיקה. התהליך של הלמידה חשוב לא פחות ואולי אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? ...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
... של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן ... עושה, כל ההסברים שלו והדיבורים שלו, משולים לעשנים של הקטורת שהאדם בסיפור של רבי נחמן מדליק. ההסברים הם כמו הקדמות, שנועדו להביא את האדם לנקודה שבה מתרחשת בו התובנה הפנימית. אליעד מדגיש שהוא לא יכול לתת את התשובה הסופית ... המסר המרכזי של הספר להיות אלוהים נמצא מחוץ לספר עצמו? אליעד כהן מסביר בהקשר זה שהספר להיות אלוהים בנוי מהקדמות בלבד. הספר בעצם משמש כמו עשנים של קטורת, שהמטרה שלהם היא לא לגלות את האמת באופן ישיר אלא לעורר את התהליך הפנימי באדם. ההקדמה של הספר אף אומרת שהמסר המרכזי שלו נמצא מחוץ לספר עצמו, כי המסר האמיתי הוא החוויה הישירה וההבנה שהקורא ... לנקודה שבה הוא יכול לגלות את האמת בתוכו, מחוץ למילים. אליעד מבהיר שהמטרה היא לתת לאדם כלים שכליים, הבנות והקדמות מספיקות, כדי שבסוף האדם יוכל בעצמו לשאול את השאלה הנכונה ולקבל את התשובה באופן אישי וישיר, וכך להבין את ... את התשובה מתוכך, למה? כי התשובה הסופית חייבת לנבוע מתוכך. הרעיון הוא שכל התובנות שאני מביא לך הם בעצם הקדמות, וההקדמות אמורות לגרום לכך שבסוף מתוכך יפול לך אסימון אחר בכלל שמתוכך יקרה משהו. מה אתה מבין? מה אנחנו עושים ... עוזר לך לשים את הקטורת מסביב, החכם נותן לך הכוונות / עצות כדי שבסוף אתה תוכל לראות את בעצמך. בהקדמה של הספר להיות אלוהים כתוב שהמכוון של הספר נמצא מחוץ לספר, המסר האמיתי שאני רוצה להעביר לך... נמצא מחוץ ...
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
... מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן חא ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה? מה הופך ידע לקשה להבנה? אליעד כהן מסביר שהמפתח ... לפשוטה יותר להבנה. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הבעיה אינה בהכרח שהידע עצמו קשה, אלא שהאדם לא מכיר את ההקדמות והיסודות הדרושים להבנת הידע. האם קיים קושי אובייקטיבי בהבנת ידע מסוים? אליעד מסביר שיש קושי אובייקטיבי בלמידה: ידע מסוים דורש סדרה של הקדמות הכרחיות כדי להבין אותו. למשל, כדי להבין פעולת כפל חייבים להבין קודם פעולת חיבור, וכדי להבין חזקה חייבים להבין ... וישיר. אליעד מוסיף דוגמה פשוטה להבנה ישירה מול הבנה עקיפה: ילד שלומד מהו שולחן עושה זאת ישירות, בלי צורך בהקדמות. אבל אם הוא רוצה להבין מושגים מורכבים יותר במתמטיקה, הוא חייב קודם ללמוד מושגים פשוטים. זהו תהליך עקיף של ... דברים אחרים. איך אפשר להבין ידע שהכי קשה להבין? אליעד מציג רעיון שלפיו קיים ידע כל כך מורכב, שדורש הקדמות אינסופיות, ואף אדם לא יכול לתת לך אותו ישירות. הדרך היחידה להבין אותו היא באמצעות שלילה של כל מה ... שכדי להבין שכל עמוק באמת, אדם חייב לשנוא את הכסף בתכלית השנאה. אליעד מפרש שכסף כאן מייצג את כל ההקדמות, את כל הדברים שאדם עושה רק בשביל להשיג משהו אחר. במילים אחרות, כדי להבין את האמת לעומקה, האדם חייב לשנוא את ההקדמות, כלומר, לרצות את הדבר עצמו באופן ישיר בלי שום תנאים. למשל, לאכול כדי לחיות זו הקדמה, השאיפה היא להגיע למצב שבו אפשר לחיות בלי לאכול, או לפחות להבין את הערך האמיתי של האוכל בפני עצמו ולא רק כאמצעי. התכלית של שנאת ההקדמות היא לא להתפשר על הבנה שטחית, אלא לשאוף להבנה העמוקה ביותר, ללא תנאים וללא אמצעים. האם למורה חכם יותר ... הקטנים ביותר ולהסביר אותם בצורה ברורה ככל האפשר. זו הסיבה שידע מורכב מחייב מורה חכם במיוחד, שידע להסביר את ההקדמות בצורה ברורה ומובנת. אליעד מסכם את ההרצאה באומרו שהיכולת להבין דבר מתוך דבר היא מיומנות שניתן וצריך לפתח. חשוב ... איך להבין דבר מתוך דבר? למה קשה ללמוד מתמטיקה? האם משחקי חשיבה מפתחים את השכל? מה המשמעות של שנאת ההקדמות?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד ... ספציפי? תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר להיות אלוהים, שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את ... רוצים להבין מה הסיבה לרצון, חייבים להבין קודם מהו רצון ומהי סיבה. הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם. הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
... הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, ... דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה טייבל. מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות? מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני ... מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים ... ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות למידה לפי הקדמות מידע מבוסס זיכרון איך לשפר זיכרון? טיפים ללימוד יעיל איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר בן אדם ... מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה: מידע אקראי המבוסס על זיכרון מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה. ... רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית. מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות? סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה ... היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים: לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו. ללמוד כל חלק בפני ... נושא, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות מידע מבוסס זיכרון למידה לפי הקדמות טיפים ללימוד יעיל איך לשפר זיכרון? איך לגשת ללמידת מידע חדש? כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה ... מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי). מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין ...
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
... ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון למה אנשים מוסיפים הקדמות מיותרות לשאלות שלהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על חקירה רגשית וניתוח מבנה שאלות מדוע אנשים מוסיפים הקדמות והסברים שלכאורה אינם נחוצים לשאלות שהם שואלים. אליעד מביא דוגמה מעשית של שיחה בין שני אנשים, שבה אחד השואלים ... או צורך להגן על עצמו. מה מסתתר מאחורי האמירה יש לי שאלה פרקטית? לפי ההסבר של אליעד, כשאדם מוסיף הקדמה בסגנון זו שאלה פרקטית, הוא למעשה מגיב באופן רגשי ופסיכולוגי למחשבות פנימיות או לתחושות לא נעימות. לדוגמה, אם הוא ... מאחורי השאלה. כשאדם שואל שאלה מסוימת, אפשר לנתח לא רק את תוכן השאלה אלא גם את המבנה שלה ואת ההקדמות שהאדם משתמש בהן, כדי להבין את הרגשות והכוונות שלו. אם אדם מוסיף הקדמות ארוכות או מתנצל מראש על השאלה, הוא למעשה מגלה שהוא חש אי - נעימות כלפי עצמו או כלפי השאלה ... לכן, התבוננות מדויקת באופן בו אדם שואל שאלות מאפשרת לנו להבין את הרגשות והכוונות האמיתיות שמאחורי דבריו. למה לפעמים הקדמות ארוכות דווקא מפריעות לשאלה להיות ברורה? אליעד מדגים איך לפעמים ההקדמות דווקא מבלבלות ומרחיקות את המאזינים מהשאלה האמיתית. הוא נותן דוגמה שבה אדם מתחיל בשאלה עם הקדמה שאינה נחוצה, ובסופו ... לפי אליעד כהן? לפי ההסברים של אליעד, הדרך הטובה ביותר לשאול שאלות היא פשוט לשאול אותן באופן ישיר, בלי הקדמות מיותרות או הסברים מקדימים. הוא מציע שאם רוצים להוסיף מידע נוסף, רצוי לעשות זאת אחרי ששאלתם את השאלה, כי אז ברור בדיוק על מה מדובר ומהו ההקשר. ההמלצה שלו היא להימנע מהסברים או מהקדמות שלא מוסיפים מידע חיוני או שקשורים לרגשות הפנימיים של השואל לגבי חשיבות השאלה. מה הקשר בין השאלה ששואלים לבין ... שאלות שמוצגות בצורה פשוטה, ישירה וללא צורך להצדיק אותן מראש, משדרות ביטחון עצמי גבוה יותר. לעומת זאת, שאלות שכוללות הקדמות, הסברים או התנצלויות מראש משדרות חוסר ביטחון ופחד מתגובת האחרים. איך נוכל לזהות את הכוונה האמיתית של האדם מתוך ... יותר של השואל. איך לשאול שאלות נכון? ניתוח רגשי של שאלות מה מסתתר מאחורי השאלות שלנו? למה אנשים מוסיפים הקדמות לשאלות? כיצד לקרוא אנשים לפי שאלות?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך ... יותר אינם ברורים מספיק, אז השאלה עצמה אינה ברורה ולא ניתן לקבל עליה תשובה מדויקת. מה החשיבות של שנאת ההקדמות בשאלות? אליעד מציג רעיון עמוק נוסף לגבי שאילת שאלות: לשנוא את ההקדמות. לדבריו, האדם חייב לשנוא את כל מה שמסביב לשאלה עצמה. כל הסיפורים, התיאורים, וההסברים הארוכים והבלתי - רלוונטיים נקראים הקדמות. השואל צריך לשאוף להסיר את ההקדמות ולשאול את השאלה במינימום מילים. הוא מדגים זאת באמצעות סיפור על מלך שהזמין אנשים לקחת אוצרות, אך בדרך הציב פיתויים שהסיחו את דעתם. האנשים הסתפקו בפיתויים בדרך ולא הגיעו לאוצר האמיתי. כך גם בשאלות, הקדמות והסחות דעת גורמות לשואל להיתקע בדרך ולא להגיע לתשובה האמיתית שהוא מחפש. איך להפוך שאלה לממוקדת ובהירה? אליעד מציע ... של לשנוא כסף בהקשר של שאלות? אליעד מסביר את המושג לשנוא כסף בתכלית השנאה כדוגמה להבנת הרעיון של שנאת הקדמות. הכסף הוא דוגמה לדבר שאין לו שום ערך כשלעצמו - הוא נועד רק להשיג דברים אחרים. לכן, לשנוא את הכסף זה בעצם לשנוא את כל הדברים שהם הקדמות ולא העיקר עצמו. אדם שמחובר לתכלית אמיתית ולא להקדמות, ישנא את כל מה שמסיט אותו מהמטרה האמיתית, ובכלל זה גם בשאלות. מי ששונא את ההקדמות יגיע מהר יותר לתשובה. מהי שאלה אמיתית ומהי שאלה שקרית? אליעד מבחין בין שאלה אמיתית לשאלה שקרית. שאלה אמיתית ... עצמה אלא משתמשים בשאלה ככלי להגיע למשהו אחר. סיכום הנקודות העיקריות: שאילת שאלות קצרות ובהירות. הסרת כל המילים המיותרות וההקדמות. הבנה מדויקת וברורה של כל מושג ומושג בשאלה. הסבר השאלה לאחרים כדי להבהיר אותה לעצמך. שאלת שאלות אמיתיות מתוך ...
תרופת הפלאים / יעוץ - איזה עצות הן של תרופת הפלאים?
... להשיג. ועצות כאלו, הן עצות שהתכלית שלהן היא השגת התוצאה הרצויה בלבד. ויש סוג נוסף של עצות, שהן כולן הקדמות. כי ישנם מצבים שהאדם חולה באיזו מחלה, והאדם לא יודע את שורש המחלה שהוא חולה בה. ולחולה נדמה שהוא ... נותן הרופא הגדול באמת, הן תרופות שלא רק שהן משיגות לאדם את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג, אלא הן הקדמות והן רק המבוא והסיבה ונקודת ההתחלה, של התכלית הסופית שאליה האדם באמת רוצה להגיע. שזה אל הרפואה השלמה מכל ... והאדם רוצה להתמקד בכאן ועכשיו, באיך לטפל בבעיה שמטרידה אותו כרגע. והחכם האמיתי, הוא נותן לאדם עצות, שהן כולן הקדמה ומבוא והתחלה חדשה, אל השכל הגדול שהוא זה שבאמת יכול לעזור לאדם. וכל עצה ועצה וכל דיבור ודיבור של ... הם נאמרו. אבל הם בעיקר נכונים מצד השכל שמסתתר מאחוריהם. כי כל העצות וכל הדיבורים של החכם, הם כולם הקדמות ודברים שמאפשרים לאדם להתחיל לחשוב בצורה נכונה יותר וכולי. כדי שבסופו של דבר, יוכל האדם להבין את השכל האמיתי, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הקדמות, האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקדמות, איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי בנושא הקדמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 12:44:33 - wesi1