אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקדמות ✔מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות ✔וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד... - אליעד כהן 🥇...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד, אל הרעיון הסופי, שהוא עצמו, בכלל לא כתוב בספר.

כי כדי שהאדם יהיה מאושר באמת, לשם כך עליו לשחרר את האחיזה שלו לגמרי, מכל הגדרה שהיא. ועל האדם לשחרר את עצמו אפילו מהגדרת ה"אני" שלו כישות נפרדת מהמציאות. והשחרור הזה צריך להיות בשלמות, גם ברמה השכלית וגם ברמה הרגשית. כי כדי שהאדם יחווה שחרור מוחלט באמת, מה"אני" שלו ומהישות שלו ברמה הרגשית, לשם כך על האדם להגיע לשחרור מוחלט ברמה השכלית.

ושחרור מוחלט ברמה השכלית, פירושו שהאדם תופס במחשבתו את הבלתי נתפס. שהאדם מצליח להכיל ולהגדיר בתוך מחשבתו, את הדבר שאין אפשרות להכיל ולהגדיר אותו. וכמובן שיש כאן פרדוקס ובעיה רצינית.

כי מצד מהות ה"אני" של האדם, אין שום הפרדה כלל בין ה"אני" של האדם, לבין שאר כל הדברים. ואם התודעה של האדם, הייתה מצליחה להכיל בתוכה את המהות של עצמה, על ידי זה הייתה מתבטלת אצל האדם חווית העצמי שלו לגמרי. כי מצד המהות של התודעה, היא לא קיימת כישות נפרדת כלל.

ויש כאן פרדוקס בעייתי. והוא, כי מצד אחד כדי שהאדם ישתחרר לגמרי, מהישות הסופית שלו, לשם כך עליו להכיל בתוכו את המהות האין סופית של עצמו. אבל הדבר אינו אפשרי. משום שהאדם לא יכול מעצם קיומו להכיל דבר אין סופי. כי אם יכיל האדם בתוך התודעה שלו את מהותו, דהיינו, את מהות התודעה שלו, הרי שהתודעה עצמה תחדל מלהתקיים כישות שמודעת לעצמה (ותהיה קיימת בסוג קיום אחר).

ובכל זאת קיימת דרך עבור האדם, להכיל בתוכו את הדבר שנוגד את עצם תחושת ה"אני" שלו (כפי שכבר אבאר בהמשך). והנה, התפישה הזאת שבה האדם תופש את מהות ה"אני" שלו, דהיינו, את מהותה של המציאות עצמה, שהיא מפרקת לאדם את חווית ה"אני" הנפרד שלו, התפישה הזאת ניתן להגדיר אותה, כתפישה מעל המחשבה.

ולמה מעל המחשבה? כי כדי שדבר יוכל להיכנס לתוך המחשבה של האדם, לשם כך צריך להגדיר אותו. והאדם לא מסוגל להכניס לתוך מחשבתו, דבר שהוא אינו מוגדר. וההגדרה של האדם את הדבר, היא זו שמאפשרת לאדם להכיל בתוך מחשבתו את הדבר.

וזה בעצם אומר, שהתכלית הסופית היא, שהאדם יכיל בתוך התודעה שלו, שכל שאין אפשרות להגדיר אותו. כי כל הגדרה שלו, הופכת אותו לסופי. ואם הוא סופי, אז הוא לא מחוייב המציאות והוא לא המהות של המציאות.

ובסוף התהליך, על האדם להכיל בתוכו את מהות המציאות עצמה, שאותה לא ניתן להגדיר כלל, משום שהיא מחוץ לכל ההגדרות. כי כל ההגדרות, הן לבושים שונים של מהות המציאות. וזה בעצם אומר שהמכוון והתכלית, הם מחוץ להגדרות כלשהן.

והדרך של האדם להשיג במחשבתו את הבלתי מושג, דהיינו, את מה שנקרא השגת האין סוף, שהיא השגת עצמות ומהות המציאות, שהיא בעצם תפישת האדם את ה"אני" האמיתי שלו, הדרך לעשות זאת, היא על ידי הקדמות, שאותן השכל של האדם כן יכול לתפוש.

כי ההקדמות, הן מבואות ודרכים של שכלים שונים, שמובילים את השכל של האדם להתבונן, אל מה שיש מעבר ומעל ומתחת לתפישת השכל הרגילה שלו. כי השכל יכול לתפוש את כל המציאות כולה ללא כל הגבלה. אלא שבמשך היום, האדם משתמש בשכל נמוך (לא משתמש בשלמות בשכל שלו). ועל ידי זה האדם חווה את הנפרדות של המציאות, שקיימת רק ברמת הלבושים של המציאות.

והספר הזה, הוא כולו הקדמות. והכוונה היא, שהתכלית של הלימוד בספר, היא לא שהאדם יסכים עם כל מה שכתוב בספר, כי זאת לא התכלית כלל. ומי שילמד את הספר ויגיע למסקנה ולהבנה שכל דברי הספר הם אמת, הוא ימשיך להיות כמו כולם ממש.

והתכלית של הלימוד בספר, היא שהאדם יתבונן בהקדמות ובשכלים שיש בספר הזה, ושעל ידי זה האדם יצליח לאחר מכן להשיג באופן עצמאי את השגת האין סוף עצמו, שהיא נמצאת מעל השכל ובתוך עומק פנימיות השכל ובשורש השכל, של הספר הזה ושל המציאות כולה.

והספר הזה הוא רק מעין חבלים, שאיתם יכול האדם לטפס אל מחוץ למקום ואל מחוץ לזמן, ולהשקיף משם על האירועים כולם. כי כפי שכבר אמרנו, הטועה הולך בדרך, בלי לדעת להיכן היא מובילה אותו. ובמובן הזה, כולם טועים. וכולם הולכים בדרך, בלי לדעת להיכן היא מובילה.

כי כדי שהאדם יוכל לדעת להיכן הדרך מובילה, לשם כך עליו להסתכל על המציאות, מנקודת מבט חיצונית מחוץ למרחב המקום והזמן. כי כל דרך מובילה לדרך אחרת. וכל עולם וכל רגע מובילים לעולם ולרגע אחר נוסף. וכל זמן שהאדם לא מצליח לראות מה יש בסוף הזמן, ובקצה האחרון של הדרך, הוא לא באמת יודע האם דרכו טובה או לא.

והאדם לא יכול לראות את סוף הדרך שבה הוא הולך, משום שהמקום הוא אין סופי. וגם הדרך היא אין סופית. כי כל תוצאה סופית, היא גם הסיבה הראשונה של תהליך אין סופי חדש. וכדי שהאדם יראה את סוף הדרך שבה הוא הולך, לשם כך עליו לצאת מהמקום לגמרי, ולהסתכל משם על המקום כולו.

והדבר כמובן אינו אפשרי. כי איך יכול האדם לצאת מהמקום?! ולצאת מהמקום, פירושו לצאת מתפישה של הגדרות ושל נפרדות. כי הנפרדות היא המקום. כי המקום מאפשר את ההפרדה של הישויות השונות. וכאשר הכל אחד ממש, אין שום מקום כלל.

ולאן צריך האדם...
מחשבה של האדם טעויות המהות של המציאות רעיונות פירוש להיכן הדרך מובילה להשתחרר לגמרי בתוך תודעה סיבה ראשונה האני של האדם להבין את עצמי הספר שלי הספר שלי הוא הקדמה הקדמות כולו הקדמות מבוא
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
... של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד מהם סוגי המידע שאליעד כהן מדבר עליהם? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של ... מידע פשוט - מידע שניתן להבין אותו מידית ללא צורך בהקדמות מוקדמות. לדוגמה, כאשר אומרים לילד זה שולחן, זה חתול, זה אדום - אין צורך בהקדמה או בהסברים מורכבים. כל אחד מסוגל להבין זאת באופן מיידי. מידע מורכב - מידע שכדי להבין אותו חייבים קודם כל להבין מידע אחר, הקדמות מוקדמות. למשל, כדי להבין מושגים מורכבים כמו פער בין רצוי למצוי, לא מספיק לדעת מה כל מילה אומרת בנפרד, אלא צריך להבין ... קודמים שעליהם בנוי המידע החדש. מהי החשיבות של הקדמות בתהליך הלמידה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי הקדמות הן קריטיות להבנת מידע מורכב. הוא מסביר שכדי להבין רעיון מורכב באמת, ישנם רעיונות בסיסיים יותר שצריך ללמוד ולהפנים תחילה. אם נדלג על הקדמות אלו, לא ניתן יהיה להבין את הרעיונות המתקדמים יותר. הוא נותן כדוגמה שאם במהלך הרצאה משתמשים במונחים חדשים, המאזינים צריכים ... לדלג ישירות לרעיון הסופי מבלי להכיר וללמוד את ההקדמות הנדרשות לכך. הוא מסביר שהבעיה אינה רק אי - הכרת מושגים או מילים, אלא חוסר היכרות והבנה עמוקה של רעיונות יסודיים הנחוצים ... היחסית שלו. עצם ההבנה שיש הבנה מורכבת שדורשת הקדמות, מהווה התקדמות בפני עצמה. הוא טוען שבמקרים רבים, גם אם בסוף לא הגעת לתשובה הסופית או להבנה מוחלטת, עדיין קיים שינוי ... משמעותי בפני עצמו. מהי המשמעות של להבין את כל ההקדמות שבעולם? אליעד כהן מסביר שישנם רעיונות עמוקים במיוחד, שעבורם נדרש להבין את כל ההקדמות שבעולם. המשמעות היא שכדי להגיע להבנת רעיון מסוים ברמה הגבוהה ביותר, צריך להבין את כל מושגי היסוד האפשריים. לדוגמה, כדי ... ומה המשמעות העמוקה של מושגים אלו. כל הבנה כזו היא הקדמה להבנה מורכבת וגבוהה יותר. למה אי אפשר ישר להגיע לתשובה הסופית ללא הקדמות? אליעד כהן מדגיש כי התשובה הסופית לשאלות מורכבות נראית חסרת משמעות או לא מובנת אם לא למדנו קודם את כל ההקדמות הדרושות. הוא מסביר שלומר לך את התשובה הסופית בלי שהבנת קודם כל את מושגי היסוד, יהיה חסר תועלת, שכן אתה פשוט לא תבין. זה ... ללכת בתהליך הדרגתי, שלב אחר שלב, ולהכיר את כל ההקדמות הנדרשות להבנה. כמו כן, הוא מדגיש את החשיבות של תהליך למידה מתמשך, שבו כל שלב מהווה הכנה ושלב לקראת הרעיון הבא. ההתקדמות ... מוחלטת או סופית. איך להבין רעיונות מורכבים? מהן הקדמות בתהליך למידה? מדוע איני מבין רעיונות מורכבים? איך לדעת שאני מתקדם בלימוד? מהי החשיבות של תהליך הלמידה? למה אני לא מבין ...
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
... מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן חא ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה? מה הופך ידע לקשה להבנה? אליעד כהן מסביר שהמפתח להבנת המושג חוכמה טמון ביכולת להבין דבר מתוך דבר, כלומר, להסיק ... תהפוך לפשוטה יותר להבנה. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הבעיה אינה בהכרח שהידע עצמו קשה, אלא שהאדם לא מכיר את ההקדמות והיסודות הדרושים להבנת הידע. האם קיים קושי אובייקטיבי בהבנת ידע מסוים? אליעד מסביר שיש קושי אובייקטיבי בלמידה: ידע מסוים דורש סדרה של הקדמות הכרחיות כדי להבין אותו. למשל, כדי להבין פעולת כפל חייבים להבין קודם פעולת חיבור, וכדי להבין חזקה חייבים להבין קודם פעולות פשוטות יותר כמו כפל. במובן הזה, יש היררכיה ... אליעד מוסיף דוגמה פשוטה להבנה ישירה מול הבנה עקיפה: ילד שלומד מהו שולחן עושה זאת ישירות, בלי צורך בהקדמות. אבל אם הוא רוצה להבין מושגים מורכבים יותר במתמטיקה, הוא חייב קודם ללמוד מושגים פשוטים. זהו תהליך עקיף של הבנה, והוא תמיד קשה יותר באופן אובייקטיבי, משום שהוא דורש ... מכמה דברים אחרים. איך אפשר להבין ידע שהכי קשה להבין? אליעד מציג רעיון שלפיו קיים ידע כל כך מורכב, שדורש הקדמות אינסופיות, ואף אדם לא יכול לתת לך אותו ישירות. הדרך היחידה להבין אותו היא באמצעות שלילה של כל מה שאינו נכון (שלילת כל האפשרויות). למשל, כדי להבין באמת למה אדם רוצה ... שאומר שכדי להבין שכל עמוק באמת, אדם חייב לשנוא את הכסף בתכלית השנאה. אליעד מפרש שכסף כאן מייצג את כל ההקדמות, את כל הדברים שאדם עושה רק בשביל להשיג משהו אחר. במילים אחרות, כדי להבין את האמת לעומקה, האדם חייב לשנוא את ההקדמות, כלומר, לרצות את הדבר עצמו באופן ישיר בלי שום תנאים. למשל, לאכול כדי לחיות זו הקדמה, השאיפה היא להגיע למצב שבו אפשר לחיות בלי לאכול, או לפחות להבין את הערך האמיתי של האוכל בפני עצמו ולא רק כאמצעי. התכלית של שנאת ההקדמות היא לא להתפשר על הבנה שטחית, אלא לשאוף להבנה העמוקה ביותר, ללא תנאים וללא אמצעים. האם למורה חכם יותר קל ללמד חומר קשה? אליעד מדגיש שככל שהחומר קשה יותר להבנה, המורה ... ביותר ולהסביר אותם בצורה ברורה ככל האפשר. זו הסיבה שידע מורכב מחייב מורה חכם במיוחד, שידע להסביר את ההקדמות בצורה ברורה ומובנת. אליעד מסכם את ההרצאה באומרו שהיכולת להבין דבר מתוך דבר היא מיומנות שניתן וצריך לפתח. חשוב להתאמן על הבנת דברים בעקיפין, להתמודד עם ידע שמצריך ... איך להבין דבר מתוך דבר? למה קשה ללמוד מתמטיקה? האם משחקי חשיבה מפתחים את השכל? מה המשמעות של שנאת ההקדמות?
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה המרכזית שעולה מתוך ההרצאה היא מדוע אליעד לא ... התהליך של הקריאה, מתוך ההקדמות שמופיעות בפרקים השונים. כלומר, התהליך של ההבנה לא מגיע מהמילה עצמה, אלא דווקא מהדרך שבה הקורא מגיע למושג. לדוגמה, אליעד נותן משל על אדם שמכין מצגת עסקית, ... להסביר ולהכין את הקהל עם הקדמות . הקהל חייב לעבור תהליך של הבנה. אם יוגש רק המוצר הסופי, ההבנה תהיה חסרה או מוגבלת. האם יש שיטה אחת שמתאימה לכולם להבנת האמת? נקודה נוספת וחשובה שאליעד ... הדרך להבנת האמת עוברת דרך הקדמות, תהליכים, רמזים ואפילו דרך שתיקה. התהליך של הלמידה חשוב לא פחות ואולי אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
... ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות , הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב ... שהוא עושה, כל ההסברים שלו והדיבורים שלו, משולים לעשנים של הקטורת שהאדם בסיפור של רבי נחמן מדליק. ההסברים הם כמו הקדמות, שנועדו להביא את האדם לנקודה שבה מתרחשת בו ... מדוע המסר המרכזי של הספר להיות אלוהים נמצא מחוץ לספר עצמו? אליעד כהן מסביר בהקשר זה שהספר להיות אלוהים בנוי מהקדמות בלבד. הספר בעצם משמש כמו עשנים של קטורת, שהמטרה שלהם היא לא לגלות את האמת באופן ישיר אלא לעורר את התהליך הפנימי באדם. ההקדמה של הספר אף אומרת שהמסר המרכזי שלו נמצא מחוץ ... להגיע לנקודה שבה הוא יכול לגלות את האמת בתוכו, מחוץ למילים. אליעד מבהיר שהמטרה היא לתת לאדם כלים שכליים, הבנות והקדמות מספיקות, כדי שבסוף האדם יוכל בעצמו לשאול את ... ולקבל את התשובה מתוכך, למה? כי התשובה הסופית חייבת לנבוע מתוכך. הרעיון הוא שכל התובנות שאני מביא לך הם בעצם הקדמות, וההקדמות אמורות לגרום לכך שבסוף מתוכך יפול לך אסימון ... תראה שזה נכון. והחכם עוזר לך לשים את הקטורת מסביב, החכם נותן לך הכוונות עצות כדי שבסוף אתה תוכל לראות את בעצמך. בהקדמה של הספר להיות אלוהים כתוב שהמכוון של הספר נמצא ...
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
... הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין ... האם כל דבר יכול להילמד ללא תלות בסדר ספציפי? תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר להיות אלוהים, שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש ... המושגים זמן ומקום. באותה מידה, אם רוצים להבין מה הסיבה לרצון, חייבים להבין קודם מהו רצון ומהי סיבה. הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם. הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין כיצד לטפל בחרדה, תחילה הוא חייב ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
... ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה ... S בסוף מילה מסמנת רבים (Table Tables). זהו כלל דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה טייבל. מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות? מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק ... הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ... והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות למידה לפי הקדמות מידע מבוסס זיכרון איך לשפר זיכרון? טיפים ללימוד יעיל איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר בן אדם רוצה ללמוד דבר חדש, הוא חייב קודם כל להבין ... קיימים בעולם שני סוגים מרכזיים של מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה: מידע אקראי המבוסס על זיכרון מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה. מה זה מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד ... דקדוק והוספת S לרבים (TableTables). אבל רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית. מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות? סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה היא מתמטיקה: לא ניתן ללמוד כפל וחילוק ... לדלג על שלבים או ללמוד נושא מתקדם לפני שמבינים היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים: לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו. ללמוד כל חלק בפני עצמו עד שמבינים אותו לעומק. רק לאחר ... או לא הובן עד הסוף. בדרך זו אפשר ללמוד כל נושא, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות מידע מבוסס זיכרון למידה לפי הקדמות טיפים ללימוד יעיל איך לשפר זיכרון? איך לגשת ללמידת מידע חדש? כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה סוג מידע מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי). מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין בו היגיון פנימי המסביר מדוע הוא כך ולא ... הידיעה ששולחן הוא טייבל נשענת בעיקר על שינון וחזרה, כי אין הסבר לוגי למה נבחרה דווקא המילה הזו. מה ההבדל בין מידע המבוסס על זיכרון למידע המבוסס על היגיון והקדמות? מידע מבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי) הוא מידע שדורש הבנה רציפה המתפתחת שלב אחרי שלב. הדוגמה הבולטת היא מתמטיקה: - אי אפשר ללמוד כפל וחילוק בלי לדעת חיבור וחיסור. - אי ... בלי להבין משוואות פשוטות יותר. - יש כאן סדר היררכי: כדי להגיע לרמה מתקדמת, חייבים לשלוט היטב ברמה הבסיסית שקודמת לה. איך ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? 1. מזהים שמדובר במידע המצריך הבנה של שלבים קודמים. 2. מקפידים לא לדלג על שום שלב בבסיס החומר. 3. מפרקים את המידע לחלקים הקטנים ביותר האפשריים, ... בנושא מסוים, חוזרים צעד אחד אחורה ובודקים איזה שלב או מושג בסיסי לא הובן. מדוע חשוב ללמוד לפי סדר בנושאים מבוססי היגיון? אם מנסים להבין נושא שמבוסס על הקדמות בלי להבין את הנושאים שקדמו לו, ההבנה לא תהיה שלמה ומתחילים להסתמך על זיכרון במקום על הבנה. לדוגמה, כשמנסים ללמוד איגרות חוב קונצרניות צמודות ... - בדוגמת האצבע וכף היד נראה שכדי להבין תמונה מורכבת, המוח סורק חלקים (אצבע, ועוד אצבע, ועוד אצבע) ומאגד אותם לתמונה שלמה (כף היד). באופן דומה, במידע מבוסס הקדמות יש צורך להבין כל רכיב בנפרד, ורק אחר כך לראות את התמונה השלמה. מדוע לא כדאי לזכור מידע הגיוני במקום להבין אותו? כשלומדים מידע סיבתי, אם מסתפקים ... בכל פעם שנתקלים במחסום הבנה. מה כדאי לזכור בסוף? - אין סיבה לחפש היגיון במקום בו אין צורך, כמו באוצר מילים אקראי. - אין טעם לשנן חומר שיש בו היגיון והקדמות במקום להבין אותו לעומק. - ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא. שיטות למידה איך ללמוד שיפור הזיכרון סוגי מידע והבדלים ביניהם הקדמות בלמידה ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ללמוד כיצד ללמוד, ...
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
... רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון למה אנשים מוסיפים הקדמות מיותרות לשאלות שלהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על חקירה רגשית וניתוח מבנה שאלות מדוע אנשים מוסיפים הקדמות והסברים שלכאורה אינם נחוצים לשאלות שהם שואלים. אליעד מביא דוגמה מעשית של שיחה בין שני אנשים, שבה אחד השואלים מתחיל את ... מסתתר מאחורי האמירה יש לי שאלה פרקטית? לפי ההסבר של אליעד, כשאדם מוסיף הקדמה בסגנון זו שאלה פרקטית, הוא למעשה מגיב באופן רגשי ופסיכולוגי למחשבות פנימיות או לתחושות לא נעימות. לדוגמה, אם הוא רגיל ... עצמו ובעיני אחרים. מדוע קשה לאנשים לשאול ישירות את השאלה שלהם בלי הקדמה? אליעד כהן מתאר שבמקרים רבים אנשים מרגישים צורך לתת רקע או הקדמה ארוכה לפני השאלה שלהם, כי הם חוששים שאולי השאלה תיתפס כלא מספיק חשובה או מועילה. כאשר אדם אומר מראש יש לי שאלה פרקטית, ... ולכן הוא מנסה כעת להדגיש את חשיבות השאלה הנוכחית. אך לפי אליעד, דווקא הקדמה זו חושפת את הפחד או חוסר הביטחון של השואל. כיצד אליעד כהן מציע לנתח ולקרוא אנשים לפי השאלות שהם שואלים? אליעד מסביר ... שאלה מסוימת, אפשר לנתח לא רק את תוכן השאלה אלא גם את המבנה שלה ואת ההקדמות שהאדם משתמש בהן, כדי להבין את הרגשות והכוונות שלו. אם אדם מוסיף הקדמות ארוכות או מתנצל מראש על השאלה, הוא למעשה מגלה שהוא חש אי - נעימות כלפי עצמו או כלפי השאלה שלו. לכן, התבוננות מדויקת ... מאפשרת לנו להבין את הרגשות והכוונות האמיתיות שמאחורי דבריו. למה לפעמים הקדמות ארוכות דווקא מפריעות לשאלה להיות ברורה? אליעד מדגים איך לפעמים ההקדמות דווקא מבלבלות ומרחיקות את המאזינים מהשאלה האמיתית. הוא נותן דוגמה שבה אדם מתחיל בשאלה עם הקדמה שאינה נחוצה, ובסופו של דבר אנשים אינם מבינים מה השאלה בפועל, או למה בכלל הייתה נחוצה ההקדמה הזו. אליעד מסביר כי ההקדמה הארוכה, במקום ליצור הבנה ועניין, יוצרת תחושת בלבול, כי המאזין מנסה להבין את ההקשר ואת הסיבות לכך שהשואל בחר להדגיש שזו ... הדרך הטובה ביותר לשאול שאלות היא פשוט לשאול אותן באופן ישיר, בלי הקדמות מיותרות או הסברים מקדימים. הוא מציע שאם רוצים להוסיף מידע נוסף, רצוי לעשות זאת אחרי ששאלתם את השאלה, כי אז ברור בדיוק על מה מדובר ומהו ההקשר. ההמלצה שלו היא להימנע מהסברים או מהקדמות שלא מוסיפים מידע חיוני או שקשורים לרגשות הפנימיים של השואל לגבי חשיבות השאלה. מה הקשר בין השאלה ששואלים לבין הביטחון ... שבה אדם שואל שאלות לבין הביטחון העצמי שלו. אם אדם מרגיש צורך להוסיף הקדמה כדי להצדיק את השאלה, הוא למעשה מפגין חוסר ביטחון לגבי הערך של השאלה שלו. שאלות שמוצגות בצורה פשוטה, ישירה וללא צורך ... אותן מראש, משדרות ביטחון עצמי גבוה יותר. לעומת זאת, שאלות שכוללות הקדמות, הסברים או התנצלויות מראש משדרות חוסר ביטחון ופחד מתגובת האחרים. איך נוכל לזהות את הכוונה האמיתית של האדם מתוך השאלה ... כאשר אדם שואל משהו, כדאי לשים לב לניואנסים - כמו טון הדיבור, אורך ההקדמה, הניסוח ואפילו מילים ספציפיות שהוא בוחר להשתמש בהן. לפי הטכניקה הזו, המאזין יכול לזהות אילו רגשות עומדים מאחורי השאלה ... ניתוח רגשי של שאלות מה מסתתר מאחורי השאלות שלנו? למה אנשים מוסיפים הקדמות לשאלות? כיצד לקרוא אנשים לפי שאלות? ...
תרופת הפלאים / יעוץ - איזה עצות הן של תרופת הפלאים?
... נוסף של עצות, שהן כולן הקדמות. כי ישנם מצבים שהאדם חולה באיזו מחלה, והאדם לא יודע את שורש המחלה שהוא חולה בה. ולחולה נדמה שהוא יודע את מהות המחלה שלו, אבל השורש של המחלה, הוא שורש מאוד עמוק, ולא כל אחד ... הוא רוצה להשיג, אלא הן הקדמות והן רק המבוא והסיבה ונקודת ההתחלה, של התכלית הסופית שאליה האדם באמת רוצה להגיע. שזה אל הרפואה השלמה מכל המחלות, על ידי זה שלוקחים את התרופה שמטפלת בשורש של הכל כנל. והנמשל ... לאדם עצות, שהן כולן הקדמה ומבוא והתחלה חדשה, אל השכל הגדול שהוא זה שבאמת יכול לעזור לאדם. וכל עצה ועצה וכל דיבור ודיבור של מי שהוא חכם אמיתי, הרי שהעצות שלו, הן גם טובות בפני עצמן, כדי להשיג את ... של החכם, הם כולם הקדמות ודברים שמאפשרים לאדם להתחיל לחשוב בצורה נכונה יותר וכולי. כדי שבסופו של דבר, יוכל האדם להבין את השכל האמיתי, שבאמת יהפוך אותו למאושר אמיתי. ...
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
... אמיתי של אי - ידיעה מוחלטת. כל ניסיון להגיד מעכשיו אגיד שאני לא יודע, הוא למעשה עדיין ניסיון, וזה לא עובד. הוא מצטט את רבי נחמן באומרו שיש שכל שבא עם הקדמות ושכל שבא בלי הקדמות . אליעד מסביר שהשכל שבא בלי הקדמות, שהוא הארה אמיתית, הוא מצב שאינו זקוק לתחזוק מתמיד, כי הוא מתרחש מעצמו. מה הקשר בין אמירת אמת להארה רוחנית? אליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקדמות, איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקדמות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מטפל רב תחומי, אימון אישי להצלחה בתחום הקדמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3086 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 15:12:17 - wesi1