1:04:11מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1... חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו ... בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק בעולם הבא ולא בעולם הזה? כאן עולה קושייה משמעותית שאליעד מדגיש: אם הצדיק באמת חי בתודעת שלמות וטוב לו כבר עכשיו, מדוע רבי נחמן אומר ששכרו גנוז לעולם הבא? ההסבר הוא שהצדיק, גם כשהוא סובל לכאורה בעולם הזה, עדיין טוב לו ברמה הפנימית. אדם רגיל מפרש טוב ורע ... ולכן לא מבין מדוע נראה שהצדיק סובל. לעומת זאת, ברמה האמיתית, מי שמגיע לתודעת האחדות של הצדיק כבר נמצא בעולם הבא כאן ועכשיו. אך רבי נחמן משתמש בביטוי עולם הבא כדי שאנשים בעלי תודעה מוגבלת לא יפרשו לא נכון את דבריו. למה הצדיק מדבר בצורה שנראית כסותרת את עצמו? ...