אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסבר ✔הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:12הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
מה לעשות כשהילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כאשר ילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", הוא מבטא חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. על מנת להתמודד עם מצב כזה בצורה אפקטיבית, אליעד כהן מסביר שיש להקפיד על גישה נכונה, שמתבססת על מספר שלבים ברורים ומוגדרים. המטרה היא לשמור על מערכת היחסים עם הילד חיובית, תוך כדי עידודו לשתף פעולה באופן טבעי ולא מאולץ.

למה הילד מתנגד ואומר "לא בא לי" יותר מאדם מבוגר?

אליעד כהן מסביר שילדים מתנגדים לעיתים קרובות יותר ממבוגרים בגלל שהם נאלצים לבצע הרבה משימות שלא בא להם לעשות במהלך היום. כשהם כבר מסוגלים להגיד "לא בא לי", הם נאחזים בהזדמנות זו להרגיש עצמאים ושולטים בהחלטות שלהם. חשוב להבין שהתנגדות זו היא תגובה טבעית של הילד למצב שבו הוא מרגיש שדעתו אינה נשמעת.

מה החשיבות של שידור אהבה בלי תנאים?

השלב הראשון והקריטי בהתמודדות עם התנגדות הילד הוא לשדר לו אהבה ללא תנאים. אליעד מדגיש כי ללא הבסיס הזה, לא ניתן יהיה להתקדם לשיח פתוח. לדוגמה, כשהילד מסרב לסדר את החדר, התגובה הראשונית צריכה להיות: "הכל בסדר, אני אוהב אותך בכל מקרה. אתה לא חייב לסדר את החדר אם לא בא לך". מטרת התגובה היא להרגיע את הילד, כך שהוא לא ירגיש מאוים או במגננה, מה שיאפשר לשלב הבא של השיחה להיות יעיל ופתוח יותר.

איך לנהל שיחה עם הילד כשהוא אומר "לא בא לי"?

לאחר ששידרתם אהבה ללא תנאים, השלב הבא הוא לנהל שיחה פתוחה ומכילה עם הילד. בשיחה זו, אליעד מציע לשאול שתי שאלות חשובות:
  1. לשאול את הילד בצורה נעימה ולא מאשימה: "למה לא בא לך לעשות את זה?" המטרה היא להבין את נקודת המבט של הילד ולהעניק לו תחושה שיש מקום להביע את עצמו ללא חשש מביקורת או ענישה.
  2. השאלה השנייה, אם הילד מתקשה להסביר או אומר "לא יודע", תהיה: "אז מה אם לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך?" כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע משימות גם כשלא מתחשק לנו.
איך מתמודדים עם תשובות כמו "אני עייף" או תירוצים דומים?

במידה והילד עונה "לא בא לי כי אני עייף", אליעד כהן ממליץ לבדוק עם הילד בצורה הגיונית האם הוא באמת עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: "אם אתה עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה עייף?". כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת העייפות הכללית לבין הרצון או חוסר הרצון לבצע פעולה ספציפית.

מה עושים אם הילד לא יודע להסביר למה הוא לא רוצה?

אם הילד לא מצליח להסביר למה הוא לא רוצה לעשות משהו, ניתן להציג לו שאלות שמבהירות את ההיגיון מאחורי הדרישה. למשל, אליעד מציע לשאול את הילד: "מאיפה הגיעו הצעצועים שלך? מישהו עבד בשביל להביא לך אותם. גם אני עושה לפעמים דברים שלא בא לי כדי שיהיה לך טוב. אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך כדי לעזור?". שאלות אלו מאפשרות לילד להבין את הקשר בין המאמץ והתוצאה, ומעודדות אותו להתבונן בצורה הגיונית יותר על המשימות שהוא מתבקש לבצע.

האם הגישה הזו מתאימה גם למבוגרים או מצבים אחרים?

אליעד כהן מדגיש שהגישה הזו אינה מוגבלת לילדים בלבד, אלא מתאימה לכל סוג של אינטראקציה אנושית, כמו למשל בשיווק ללקוחות או בזוגיות. כאשר אדם מבוגר אומר "לא רוצה לקנות" או "לא רוצה להיות איתך", חשוב לא להלחיץ אותו, אלא להבהיר לו שאנו מכבדים את רצונו, ולשאול בנינוחות: "אפשר להבין למה לא? מה הסיבה שאתה לא מעוניין?". הגישה הזו יוצרת אווירה של דיאלוג ולא של כפייה או לחץ, מה שמגדיל את הסיכוי שהאדם יבחן שוב את החלטתו ויהיה פתוח יותר לשינוי.

איך מסייעים לילדים לפתח חשיבה ביקורתית והגיונית?

אליעד כהן מציין שאחת הבעיות המרכזיות אצל ילדים היא שהם אינם רגילים לחשוב על הסיבות שמאחורי הרצונות או ההתנגדויות שלהם. הוא ממליץ לעודד את הילד לשאול את עצמו: "למה אני רוצה את זה? למה זה כיף לי, ולמה משהו אחר לא כיף לי?". בעזרת שאלות אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו.

מה הדבר החשוב ביותר לזכור בגישה זו?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא התחלת השיחה באהבה וקבלה ללא תנאים. גישה זו מאפשרת לפתוח דיאלוג אמיתי וכנה, בו הילד או האדם המבוגר מרגיש בטוח להסביר את עמדתו. רק מתוך מקום כזה של ביטחון ואהבה, אפשר לעבור לשלב הבא ולהגיע לפתרונות מעשיים ויעילים.
איך להתמודד כשילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כשילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", זו תגובה שמרמזת על חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. במצב כזה, חשוב לדעת כיצד להגיב נכון כדי לשמור על מערכת יחסים חיובית ולהשיג את מטרתכם. מה עושים כשילד לא מקשיב ולא רוצה לשתף פעולה?

ההנחות שהילד לא מבצע משימה נובעות ממספר סיבות. לפעמים הוא מתמרד בגלל שהוא עושה הרבה דברים שלא בא לו, ולכן כשהוא סוף סוף יכול להגיד "לא בא לי", הוא נאחז בזה. אליעד מציע מספר דרכים לגשת לבעיה:

1. אהבה בלי תנאים - השלב הראשון הוא להראות לילד אהבה ללא תנאים. כשהילד אומר "לא בא לי", חשוב להגיד לו "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר", מה שגורם לו להרגיש בטוח ואוהב, מבלי להרגיש שהוא חייב לעשות משהו כדי לקבל אהבה. אם הילד מרגיש אהוב ונתמך, הוא יהיה פתוח יותר לדיאלוג.

2. שאלות פתוחות - השלב הבא הוא לפתוח שיחה כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שהילד לא רוצה לבצע את המשימה. שאלו אותו בצורה פתוחה, למשל: "למה לא בא לך לסדר את החדר?" או "מה הסיבה שלא בא לך לעשות את זה?" - ולא בגישה שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו.

3. התמודדות עם סיבות כמו עייפות - אם הילד אומר "לא בא לי כי אני עייף", אפשר לשוחח איתו על איך הוא מסוגל לעשות פעילויות אחרות, כמו לשחק בטלוויזיה, למרות שהוא עייף. זה מאפשר לו להבין שהעייפות היא סיבה שיכולה להיות נפרדת מיכולת לעשות דברים אחרים. אם הוא מבין זאת, ניתן להציע פתרונות, כמו לבצע משימות לפני שהוא עייף.

4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: "איך יש לך צעצועים אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ולסדר את החדר?" כך הילד יבין שיש קשר בין פעולה לבין תוצאה.

5. העברת המסר בצורה לא מאוימת - כשאתם פונים לילד, חשוב להעביר לו את המסר בצורה שלא תגרום לו להרגיש מאוים או שיפוטי. אם הילד מרגיש שאתם לא שופטים אותו, הוא יהיה מוכן יותר להתמודד עם הסיבות ולקבל את הבקשה שלכם בצורה רגועה.

6. שיחה גם עם מבוגרים - אותם עקרונות תקפים גם במקרים של מבוגרים, כמו כשלקוח אומר "לא רוצה לקנות" או אדם בזוגיות אומר "לא רוצה להיות איתך". במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ניתן לשאול את האדם מה הסיבה, מה שהופך את השיחה לדיאלוג ולא לדרישה.

בכל מקרה, הסוד הוא לגשת למצב בצורה של דיאלוג ופתיחות, ולשדר אהבה ותמיכה גם אם הילד או המבוגר לא מסכים או לא רוצה לבצע משהו.
עכשיו אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו והוא מה אומר לך?

ש: לא רוצה.

אליעד: לא בא לי, מה עושים אז אפשרות אחת לאיים עליו תחסל אותו ולגרום לו לעשות נכון ובהנחה שאתה לא רוצה את האפשרות הזאת מסיבות שונות מה עושים, אפשרות נוספת להגיד לא בא לך אל תעשה הלאה איזה עוד אפשרות יש?

ש: להגיד לו כמה זה טוב לו שהוא יעשה את זה.

אליעד: לנסות לשכנע אותו כמה זה טוב לעשות וכמה זה רע לא לעשות, לא עובד לך מה עוד לעשות לפעמים הוא אומר לך לא בא לי הוא פיזר את הצעצועים "תסדר, לא בא לי", אז קודם כל מה השכל שבילד שאומר לא בא לי מה הקטע של הלא בא לי אז יכול מאוד להיות.

ש: בא לי משהו אחר.

אליעד: לא אז שנייה אבל מה זה לא בא לי?

ש: לא רוצה.

אליעד: כן למה אבל למה ילדים נגיד אומרים לא בא לי יותר ממבוגרים נגיד אני אתן פרספקטיבה אחת אני אתן פרספקטיבה, ילד באופן יחסי עושה הרבה מאוד דברים שלא בא לו ולכן הוא מתמרד נגד הלא בא לי הזה כאילו הוא עושה כל כך הרבה דברים שלא בא לו שהוא עושה "זה לא בא לי וזה לא בא לי" אז הוא אומר כאילו עד שהוא כבר יכול להגיד לא בא לי אז הוא נאחז בזה נגיד "בכייף אני יכול לעשות, לא בא לי לעשות מה שלא בא לי" אז בכל מקרה כשהילד אומר לא בא לי מה הפתרון אז אני אציע עוד פתרון.

עוד פתרון כשהילד אומר לא בא לי לדוגמה לסדר את החדר מה שצריך לעשות זה לבוא לילד להגיד לו "אתה לא רוצה לסדר את החדר אל תסדר את החדר" ולהגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים אתה לא רוצה לסדר את החדר זה בסדר גמור, הכל בסדר גמור אני אסדר במקומך הכל בסדר גמור מושלם", קודם כל שלב ראשון תשדר לו אהבה בלי תנאים שלב ראשון למה אם לא תשדר לו אהבה בלי תנאים לא נוכל לעבור לשלב הבא, השלב הבא זה שלב של דו שיח פתיחות להבין אחד את השני אבל קודם כל תשדר לו אהבה בלי תנאים "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר הכל בסדר, לא בא לך אל תסדר" קודם כל נרגענו.

עכשיו תגיד לו "אין בעיה אבל יש לי שאלה אליך שתי שאלות אחד למה לא בא לך לסדר את החדר" זאת שאלה ראשונה אבל בצורה של שאלה לא בצורה של שלולה "למה לא בא לך לסדר את החדר" לא בצורה הזאת, בצורה של "אוקי לא בא לך בסדר הכל בסדר אתה יכול להגיד לי למה לא בא לך" זאת שאלה ראשונה, בשאלה שנייה "אוקי אני מבין שלא בא לך אז מה אם לא בא לך כאילו אז, אז מה אם לא בא לך אתה לא יכול לעשות משהו שלא בא לך" הבנתם זה שתי השאלות.

עכשיו השאלה השנייה היא יותר רלוונטית אם על השאלה הראשונה הוא אומר לך לא יודע אתה שואל אותו "למה לא בא לי" אם הוא אומר לך "לא בא לי כי..." הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך "לא בא לי כי אני עייף" אוקי אז בא נבין "אתה באמת עייף אתה עייף בכלל אבל אני רואה שיש לך כוח לדברים אחרים אתה עייף רק לזה, מאיזה סיבה אתה עייף באמת עייף מה זאת אומרת עייף אין לך כוח לכלום, אז איך אתה הולך לראות טלוויזיה אמרת שאתה עייף איך יש לך כוח לזה ולזה אמרת שאתה עייף".

דבר שני "נגיד שאתה עייף אז כשאתה עייף אתה לא יכול לעשות דברים אין לך אפשרות אז אולי תעשה אותם לפני שאתה עייף ואם לא היית עייף היית מסדר, אין בעיה ואם לא היית עייף היית מסדר" הוא אומר לך כן "אוקי סבבה אז בוא פעם הבאה רואה איך שאתה הולך להיות עייף בוא נסדר לפני".

זאת אומרת עוד פעם שלב ראשון אנחנו משדרים לו אהבה בלי תנאים איך שאתה זה טוב למה כי בלי זה אין לאיפה להתקדם בכלל בלי זה תהיה תוקפנות התגוננות בלגן, שלב שני "למה אתה לא רוצה למה זה לא בא לך, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה" אבל לשים לב שהלמה הזה לא יבוא ב - "למה לא בא לך מה זה זה" מתלונן לא "למה רק תסביר אל תעשה אני אסדר הנה אני אסדר את הכל אני רוצה להבין אבל למה, תמשיך אני מבחינתי אל תסדר יותר את החדר מהיום רק אני אסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה, אני לא מכריח אותך לסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה אתה לא רוצה לסדר את החדר מה הסיבה תביא סיבה" כי בלי הסיבה אין לאיפה להתקדם "תביא לי סיבה ונבדוק מה הסיבה" בא נראה מה הסיבה אולי הוא לא יודע אולי זה נראה תביא לי סיבה.

עכשיו שלב נוסף "אוקי ונגיד שלא בא לך אתה אומר לא בא לי לא יודע לא בא לי, אוקי אז מה אם לא בא לך ואסור לך לעשות דברים שלא בא לך", עכשיו על החלק של הלא בא לי יש לו עוד תוספת אתה יכול להגיד לו "כן ואני עושה את כל מה שבא לי למה יש לך בגדים למה יש לך צעצועים מישהו קנה לך אותם, מי קנה לך אותם אני מאיפה קניתי כי עבדתי מאיפה עבדתי עבדתי במשהו שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים נכון" אתה עושה לו את הסיווג הזה.

עכשיו לא אומר לו שואל אותו את זה בדמיון מודרך כזה של "אוקי ולסדר בא לך? לא, ולשחק עם הצעצועים בא לך? כן, מה כייף לך בצעצועים? ככה וככה, וכייף לך שיש לך צעצועים? כן, ומאיפה יש לך צעצועים מי הביא לך? אתה הבאת לי, מאיפה הבאתי לך? מהחנות, איך הגיע לחנות מה הם נתנו לי בחינם? לא יודע, אז בוא אני אסביר לך אתה חושב זה בחינם אז כל אחד יקח אז איך ישארו צעצועים בחנות אם זה היה בחינם אז יש סיבה נכון אז איזה סיבה כי שילמתי להם כסף ומאיפה הכסף למה לא לכולם יש כסף בלתי מוגבל, הייתי צריך לעבוד במה אני צריך לעבוד לעשות דברים שלא בא לי זאת אומרת אני עשיתי דברים שלא בא לי כדי שאתה תוכל לשחק בצעצועים אז אולי גם אתה תעשה משהו שלא בא לך ותעזור לסדר אותם לפחות את זה" אבל זאת כבר התוספת על הלא בא לי. אבל שימו לב יש תמיד האם באמת זה ככה ואם כן אז מה אז שואלים את הילד מה הסיבה שלך וגם אם אתה לא רוצה אז מה אם אתה לא רוצה.

עכשיו אותו דבר נגיד כשאתה נגיד רוצה למכור ללקוח והלקוח אומר "לא רוצה לקנות לא מעוניין, אוקי אתה לא מעוניין אל תקנה בסדר גמור הכל בסדר עכשיו אני יכול לשאול שאלה? כן, אפשר לשאול למה אתה לא מעוניין לקנות אל תקנה לא צריך אל תקנה הכל בסדר, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה כאילו מה ההיגיון" עכשיו פה בבן אדם מבוגר אתה לא יכול להגיד לו אז מה אם אתה לא מעוניין כי זה כאילו בקוד החברתי אם אתה לא מעוניין אתה לא עושה אבל הרעיון זה קודם כל לשדר לבן אדם שהוא לא מאוים כי אם אתה תשדר לו שאתה רוצה למכור לו בכוח הוא ילחץ, אתה צריך לשדר לו "אני למכור לך כלום עכשיו אני רק רוצה להבין למה תסביר לי את הסיבה".

עכשיו אותו דבר בזוגיות נגיד שמישהי אומרת או מישהו אומר לא רוצה להיות איתך "אין בעיה לא רוצה בסדר מכבד הכל בסדר" עכשיו כמובן תלוי באיזה שלב לא בשלב נגיד מישהי אומרת לך "אני לא רוצה אותך" ישר להגיד לה בסדר אולי היא בוחנת אותך לראות מה תגיד איך תגיב לה, אני אומר יש שלב מסוים שלא רוצה ואז אתה יכול להגיד "אין בעיה הכל בסדר לא רוצה מכבד וכו' אבל אני רק אשמח להבין למה מה הסיבה יש סיבה אין סיבה כן סיבה" ואז הבן אדם המטרה זה לגרום לו להתבונן, עכשיו אם הבן אדם יחשוב שאין סיבה אם הילד יגלה שאין סיבה "אוקי אז אני יכול לסדר את החדר כי אין סיבה" ואם הוא יגלה שיש סיבה אז יש לנו על מה לדבר.

אם בן אדם היה משתכנע שבאמת אין סיבה "אז אוקי אז אם אין סיבה אז אני יכול לעשות וואלה אין באמת שום סיבה בוא נסדר, אם אין שום סיבה למה אני לא רוצה אותו אני יכולה להיות איתו" אבל אם יש סיבה אז בא נבדוק מה הסיבה אם הסיבה נכונה היא נכונה ואם היא לא נכונה היא לא נכונה וגם כן לשאול אותו "למה זה בא לך וזה לא בא לך, למה זה כייף לך וזה לא כייף לך". אחד החסרונות הכי גדולים אצל הילדים זה שהם לא חושבים למה "מה הסיבה שאני רוצה מה הסיבה שאני לא רוצה" לא מפעילים את ההיגיון.

ש: גם אצל המבוגרים.

אליעד: נכון אבל המבוגרים אולי יש להם איזה התלוצצות. בכל מקרה הבנתם אבל תשימו לב מה הייתה ההקדמה, ההקדמה היא קודם כל לשדר לו אהבה בלי תנאים כי אם אתה תבוא אליו בקטע ביקורתי אין עם מי לדבר אתה קודם כל צריך להתחיל ב - "הכל בסדר אתה לא חייב כלום" עכשיו אפשר לחשוב בהיגיון למה אני רוצה למה אני לא רוצה כי אם אתה תתחיל ב - "אתה חייב" עכשיו הוא כבר עבר להתגוננות. הבנו את הסיפור?
איום גישה נכונה תלונות לשפר את המוח יכולת חשיבה לגרום לבחור למכור ללקוחות פיתוח התמודדות עם התנגדות שינוי לשדר איך לדבר איך לדבר עם הילד איך להסביר איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא מקשיב הילד לא שומע הילד עושה דווקא הסבר הסברים הקשבה חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא בא לי לא בא לילד לא בא לילד לעשות לא בא לילד לעשות משהו לדבר לדבר עם הילד להסביר להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לסדר את החדר לעשות משהו לעשות שיעורים מחנך מחנכים רצון שיעורים
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
... שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל מה המשמעות של להבין שום דבר? הרבה אנשים חושבים שהמטרה שלהם היא להגיע להבנה מסוימת של דברים מורכבים בחיים. אבל אליעד מסביר בהרצאה שהמטרה האמיתית של כל ההבנות וההסברים שהוא נותן, היא שהדברים יגיעו אל האדם באופן טבעי לחלוטין, ללא שום מאמץ או חשיבה מודעת. מה הכוונה בללא מאמץ? אליעד מדגיש שכאשר האדם מבין באמת משהו, ההבנה הזו הופכת ... האמונה פחות טובה מאשר האמת? בהרצאה אליעד מסביר בצורה מפורטת את ההבדל בין אמת ואמונה. הוא מסביר שיש שתי אפשרויות בלבד: או שאתה חי מתוך האמת עצמה, או שאתה חי מתוך אמונה. האמת היא המצב שבו אינך זקוק לשום אמונה או פרשנות, בעוד אמונה היא המצב שבו אתה נתקע עם תפיסות ... הסופי, האמיתי, האדם כלל לא יחפש סיבות או הסברים לשום רגש, לטוב או לרע. איך אפשר להגיע למצב של הבנה מוחלטת? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה מוחלטת, האדם צריך לפרק לחלוטין את כל ההבנות שיש לו לגבי המציאות. ההסבר הזה הוא מורכב ועמוק: כדי להבין את המציאות באופן מלא, צריך לפרק כל ידע מוקדם, עד כדי כך שכל התפיסות והאמונות ייעלמו לחלוטין. הדבר דומה לפריצת כל הגבולות של ההיגיון עד ... נותן דוגמה יומיומית פשוטה של שולחן, ומסביר שבעוד שלרוב האנשים ברור לגמרי מה זה שולחן ואין להם שום צורך להבין את זה, אדם ששואף להבין באמת את המציאות, צריך לבדוק אפילו את המושגים הפשוטים ביותר כמו שולחן. זה ... מורכב. למה קשה כל כך להבין את מה שאליעד מסביר? אליעד מדגיש שהדבר שהוא מנסה להסביר הוא הדבר הכי קשה להבנה בעולם, דווקא משום שלא ניתן להבין אותו כלל. הוא אומר שהבנה אמיתית היא דווקא ההבנה שאינך מבין דבר. כל ניסיון להבין משהו הופך מיד להבנה ... האם עדיף להבין 2% מאשר להבין 80%? אליעד מסביר באופן חד וברור שעדיף לאדם להבין רק 2% מאשר להבין 80%, כי הבנה חלקית גדולה מדי עלולה לתקוע אותו במקום, ללא התקדמות נוספת. דווקא מי שמבין רק מעט מאוד, עדיין נשאר לו ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות שהוא חושב עליה גוררת מיד ... מחשבתי שגורם לו לאבד את הפוקוס ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות טובות לא פחות. לעומת זאת, אם ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
... מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2 ... לחשב אחוזים בצורה מהירה ללא מחשבון? ניתן לחשב אחוזים במהירות גם ללא מחשבון, באמצעות טריקים פשוטים שהסביר אליעד כהן. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לחשב 10 אחוז מכל סכום, התהליך פשוט במיוחד: כל מה שעלינו לעשות הוא להזיז את הנקודה העשרונית ... הסכום 236.6 שקלים, וזה יהיה 10 אחוז מתוך הסכום. איך לחשב אחוזים מורכבים יותר כמו 15 או 30 אחוז? אליעד מסביר שכאשר אנחנו רוצים לחשב אחוזים מורכבים יותר, כמו 15 אחוז או 30 אחוז, כדאי לחלק את החישוב לחלקים פשוטים יותר שאנו כבר יודעים לחשב ... אותו ב - 3, ונקבל בקלות 228 שקלים, שהם 30 אחוז. איך לחשב אחוזים לא עגולים כמו 25 אחוז או 5 אחוז? אליעד מסביר כיצד להתמודד גם עם אחוזים פחות עגולים כמו 25 אחוז או 5 אחוז. כאשר רוצים לחשב 25 אחוז מתוך סכום כלשהו, הדרך הפשוטה ביותר היא ... ולחלק אותו ב - 2. למשל, מתוך 200 שקלים, 10 אחוז הם 20 שקלים, ו - 5 אחוז הם חצי מזה, כלומר, 10 שקלים. הסבר על נקודה עשרונית ואחוזים קטנים במיוחד בחישוב אחוזים, יש לשים לב שלפעמים המספר אינו עגול, כמו למשל 106 שקלים. במקרה כזה, הזזת ...
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
... מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש למה אנשים נכנסים ללופ רגשי ומחשבתי? הרבה אנשים סובלים מתחושה של תקיעות רגשית או מחשבתית, מצב שבו הם חוזרים שוב ושוב על אותן מחשבות שליליות ורגשות של חוסר סיפוק, תסכול ועצב. אליעד כהן מסביר בהרצאה שהלופ הרגשי והמחשבתי נובע לרוב מטיעון מעגלי - מצב שבו הסיבה והתוצאה מתייחסות זו לזו באופן מעגלי, ולכן לא ניתן להגיע לפתרון אמיתי. הוא מדגים זאת באמצעות מספר ... התוצאה הופכת להיות הסיבה של עצמה. לדוגמה, אדם שטוען רע לי כי אני לבד וכששואלים אותו למה להיות לבד זה רע, הוא עונה שוב כי אני לבד. אליעד מסביר שזו בדיוק המהות של לופ רגשי - האדם לכוד בתוך טיעון מעגלי שאינו מאפשר לו למצוא סיבות אמיתיות או פתרונות אפשריים לבעיה. דוגמאות לטיעונים מעגליים נפוצים וללופים רגשיים ... עצמי נמוך. כיצד מזהים שהבעיה האמיתית אינה מה שנראה במבט ראשון? אליעד כהן משתמש בדוגמה נוספת: אדם שטוען שקר לו כי הוא בלי מעיל. הוא מסביר שלא היעדר המעיל הוא הגורם לקור, אלא הטמפרטורה החיצונית היא זו שגורמת לתחושת הקור. המעיל רק מונע את תחושת הקור, אך לא יוצר את הקור. באותו אופן, תחושה רעה כמו עצבות או ... אדם מסוים או מצב ספציפי, אלא בגלל תחושות פנימיות עמוקות יותר שקיימות בלי קשר לאותו מצב חיצוני. איך יוצאים מלופ רגשי ומחשבתי? אליעד מסביר בפירוט שיציאה מהלופ הרגשי מתאפשרת כאשר האדם מתחיל להטיל ספק בטיעון המעגלי שבו הוא לכוד. במקום לקבל את הטיעון המעגלי כמובן מאליו (רע לי כי אין לי זוגיות), יש לבחון סיבות ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
... מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1 מה זה אחוזים ואיך לחשב אותם? ההסבר הבא עוסק בהבנת המושג אחוזים, כיצד לחשב אחוזים מתוך מספר נתון, וכן בשיטות חישוב אחוזים ללא מחשבון. אליעד כהן מסביר שלמעשה אחוזים זו מילה נרדפת למושג מאיות. כלומר, כאשר מדברים על אחוז אחד, הכוונה היא חלק אחד מתוך מאה. הוא משתמש בדוגמה פשוטה: כאשר ... ל - 100 חלקים שווים, כל חלק ייקרא מאית או אחוז. איך לחשב כמה אחוזים הם סכום מסוים מתוך סכום אחר? כדי למצוא כמה אחוזים סכום מסוים מהווה מתוך סכום אחר, אליעד מסביר בצורה מפורטת דרך מספר דוגמאות: לדוגמה, אם קנינו מוצר ב - 1500 שקלים וקיבלנו הנחה של 700 שקלים, איך נדע כמה אחוזים ההנחה מהווה? הוא ... שנקבל היא מספר האחוזים שההנחה מהווה. לכן, החישוב יהיה: 700 חלקי 15 שווה לכ - 46.66 אחוזים. איך לחשב את הסכום המקורי כשידועים אחוזים מתוך הסכום? אליעד גם מסביר כיצד לחשב סכום מקורי כאשר ידוע לנו רק אחוז מסוים מתוך הסכום הזה: לדוגמה, אם אנו יודעים ש - 238 שקלים הם 17% מתוך סכום כלשהו, ... במקרה הזה נקבל 17 שקלים נוספים. לבסוף, מוסיפים את ה - 17 לסכום המקורי, ומגיעים לסכום הכולל של 117 שקלים. איך להימנע מטעויות נפוצות בחישובי אחוזים? אליעד מסביר כי אחת הטעויות הנפוצות בחישובי אחוזים היא לחשוב שכאשר מוסיפים אחוזים ולאחר מכן מפחיתים את אותם אחוזים, חוזרים לסכום המקורי. הוא ... חלקי 100 כפול מספר האחוזים שרוצים לחשב. או לחילופין, כאשר ידוע לנו סכום שהוא אחוז מתוך סכום אחר, עושים הסכום הנתון חלקי מספר האחוזים שהוא מהווה, כפול 100. ההסבר של אליעד כהן מדגיש את ההיגיון הפשוט מאחורי החישובים ולא את השינון של הנוסחאות. איך מחשבים אחוזים? נוסחה לחישוב אחוזים איך למצוא ...
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
... איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה ... ומעגל השוטים מהי הטעות המחשבתית שמאפשרת לשקרים לעבוד עלינו? אליעד כהן מסביר על טעות מחשבתית נפוצה, שלפיה ... תירוצים. איך ההוכחה המעגלית מתבטאת בתקופת הקורונה בין מדינות? אליעד כהן מסביר שבתקופת הקורונה, כאשר מדינה ... שמזינות את עצמן, ללא כל נקודת התחלה או סיבה אמיתית ואובייקטיבית. אליעד מסביר שהרצונות שלנו הם במקרים רבים ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3
... שהייתה בשעת ההתרחשות הראשונה לפני המפץ הגדול, ואיך היא באה לידי ביטוי בחוקיות שיש לנו כיום. ויש מדענים שמסבירים תיאוריות שונות מה היה לפני המפץ הגדול. והסבר מלא אין לאף אחד מהם. כי אף אחד לא באמת יודע בוודאות מהו החוק שלפיו התרחש המפץ הגדול, וכיצד הוא בא לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. אבל גם אם נניח שהיה להם הסבר לזה, עדיין זה לא היה נקרא לראות את התמונה המלאה. משום שתמיד ניתן לשאול, מה היה לפני החוק הזה הראשון שאחראי להתרחשות המפץ הגדול. כי יש מדענים לדוגמה שנותנים כל מיני הסברים על מה היה לפני המפץ הגדול. ובכך נדמה להם שהם פתרו את שאלת השאלות. אך באמת הם לא פתרו שום שאלה, אלא בסך הכל הם הזיזו את השאלה ... אחר. זא שלמדע כיום אין דרך ואין כלים לבדוק מה היה לפני המפץ הגדול. וברגע שאיזה מדען מביא איזו תיאוריה ואיזה הסבר על מה היה לפני המפץ הגדול, אז מאחר שאין דרך ללכת עוד אחורה ולראות מה קרה שם באותו הרגע, לכן נדמה לאותו המדען שהנה הוא מצא תשובה ... לפני המפץ הגדול. כי השאלה של איך נוצר העולם, היא רק ביטוי של שאלה אחרת גדולה יותר. וכאשר המדען מביא איזה הסבר, ובכך נראה לו שהוא מצא את התשובה, הרי שבאמת הוא לא מצא שום תשובה. אלא בסך הכל הוא העביר את השאלה למקום אחר וייצר שאלה אחרת. כי ... שלנו. אבל זה היה מביא שאלה חדשה, של איך נוצר הדבר שממנו נוצר היקום שלנו. ומאחר שאין למדע את הדרך לאמת בוודאות הסבר כלשהו, ל - מה היה בדיוק לפני המפץ הגדול, לכן המדענים נעצרים בתיאורית המפץ הגדול. ונדמה להם שאם הם רק יצליחו לאמת את עניין המפץ ... בצורה הספציפית שבה הוא התרחש, ומהי החוקיות שלפיה הוא פועל, וכיצד היא באה לידי ביטוי בכל הדברים שיש בעולם, ולהסביר גם את כל התופעות המדעיות שיש בעולם, וממילא גם להיות מסוגל לקבל תשובות לכל השאלות הקוסמולוגיות על עתיד היקום והעולם, גם אם היה למדע את התשובות לכל השאלות האלו, הרי שעדיין הוא לא באמת היה רואה את התמונה המלאה. כי גם אם יהיה הסבר מדעי לכל הנל, עדיין יהיה ניתן לשאול, איך נוצרה המציאות שהייתה לפני המפץ הגדול. ומדוע החוק הזה קיים כפי מה שהוא. ובעצם בסך הכל ... שאליה יגיע המדע, תמיד תהיה נקודה אחרת שקודמת לה. ואכ ניתן לומר, כי מבחינה לוגית, אין למדע את היכולת לתת הסבר לכל שאלות היקום והקיום. כי כל הסבר שהוא ייתן, תמיד זה ייצור שאלה חדשה גדולה עוד יותר. ואין לדבר סוף. אבל בכל זאת ולמרות הכל, המדע רוצה כן להבין את החוק הראשון של כל ... את כל זה, מבחינה לוגית פשוטה הוא לעולם לא יוכל באמת לתת תשובה לשאלה של איך הכל התחיל. כי הוא מקסימום יוכל לתת הסבר כלשהו לגבי איך העולם שלנו התחיל. אך הוא לא יוכל לתת הסבר לאיך הכל התחיל. דהיינו, לאיך התחילה המציאות הראשונה שהתחילה את כל האירועים כנל. ...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... אישה מוכה תמיד הכתה קודם? הטענה הזו עשויה להישמע מקוממת, כי איך אישה יכולה להכות את בן הזוג שלה כשאין היא לא עושה כלום? אך ההסבר הוא שהתוקף לא תמיד תוקף באופן פיזי. דוגמה לכך היא כאשר האישה לא עומדת בציפיות של הגבר, לא נותנת לו מספיק אהבה או לא מרצה אותו. ... טובה, וכתוצאה מכך היא מרגישה שהיא שווה פחות ומתחילה להישאר בקשר אלים. מה הקשר בין תסמונת האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר הטקסט, ישנה הקבלה בין מערכת יחסים דתית לבין מערכת יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל ... תסמונת האישה המוכה אלימות במשפחה תסמונת שטוקהולם התעללות נפשית איך לצאת ממערכת אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על תסמונת האישה המוכה, על הגורמים שלה ועל ההקשרים האפשריים שלה הטקסט המקורי מציג תיאור מפורט מאוד של תופעת תסמונת ... דומות בתחומים אחרים, כגון מערכת היחסים של אדם דתי עם האל, או תפיסה עצמית של אדם כקורבן. להלן יוצג הסיכום באופן שבו כל רעיון, הסבר, דוגמה ומשפט מפורטים במלואם ללא השמטות, תוך הוספת הבהרות ודוגמאות נוספות, ושימוש במבנה מובנה של שאלות ותשובות, כדי להקל על ההבנה ... לפחות ברוב המקרים הסטטיסטיים. גברים אמנם עשויים להיות מוכים נפשית, אך בפועל, אצל נשים ניכרת יותר האלימות הפיזית כלפיהן. הסבר מפורט על מקור התופעה השאלה שמעלה הטקסט היא: מדוע שאישה תישאר במערכת יחסים שבה מכים אותה? מדוע היא לא קמה ועוזבת? ישנם מספר הסברים אפשריים ומצטברים: הסבר ראשון: תלות רגשית או פחד להיות לבד. האישה מאמינה שהיא אינה יכולה להסתדר בכוחות עצמה, חוששת שלא תמצא זוגיות אחרת, ושאם תעזוב לא תוכל לשרוד כלכלית או רגשית. הסבר שני: האשמה עצמית. האישה חושבת שאם היא מוכת, כנראה עשתה משהו לא בסדר. היא אולי לא ריצתה אותו מספיק, לא אהבה אותו מספיק, לא דאגה לו מספיק, ולכן היא מאשימה את עצמה וגוזרת מכך שמגיע לה להיענש. הסבר שלישי: תפיסות דתיות או חינוכיות המושרשות בה. הטקסט מביא השוואה למערכת יחסים בין אדם דתי לאלוהים: כאשר לאדם קורית צרה, הוא מיד ... שלי גרמו לי לסבול), ואלוהים נותר תמיד צדיק. כך גם האישה רואה את בן זוגה כצודק ומוצאת סיבות אישיות לכך שהיא ראויה למכות. הסבר רביעי: הצורך להימנע מעימות עם הפחד העמוק שהיא לא באמת טובה ושאולי לא תוכל להצליח בלעדיו. הפחד הזה מחזק את התחושה שהיא תלויה בו, ... הכתה קודם. בהתחלה, הדבר נשמע מקומם: הרי יש מצבים שבהם הבעל בא הביתה, מכה את אשתו ללא סיבה נראית לעין, ומה היא כבר עשתה? אך ההסבר של להכות כאן מתייחס לא רק למובן הפיזי, אלא גם להתנהלות רגשית או מילולית. שאלה: איך אישה יכולה להכות רגשית? תשובה: לדוגמה, אם ... פגום. בדיוק כך, האישה אומרת: אני האשמה, אני לא בסדר, הוא צודק. שאלה: למה אנשים דתיים נשאבים לתפיסה הזו? תשובה: כי הם מחפשים הסבר לסבלם, וכיון שלימדו אותם שאלוהים הוא תמיד טוב, הם מעדיפים להאשים את עצמם מאשר להטיל ספק בטוב המוחלט של אלוהים. כך הם משמרים ... שבה האל חזק והם חלשים, ובדיוק כך האישה רואה את הגבר כחזק והיא את עצמה כחסרת כוח. קורבן שמאשים את עצמו - מדוע זה קורה? הטקסט מסביר שבמצבים של אלימות, הקורבן מעדיף לעתים להישאר עם תודעה של אני אשם ולא לנסות לברוח, מפני שבריחה או עזיבה דורשות לקיחת אחריות ... האישה המוכה במסגרת הטקסט הוזכר גם הקשר לתסמונת שטוקהולם: מצב שבו אדם נחטף, אך מזדהה עם החוטפים שלו. הוא מעדיף לתמוך בהם ולהסביר את מעשיהם מאשר להטיל עליהם אחריות. באותו אופן, האישה המוכה רואה בבן הזוג המכה בחור טוב, חושבת הוא פשוט במצוקה, אני זאת שלא הבנתי אותו, ואני צריכה לעשות עוד מאמץ כדי לשפר את המצב. ההבדל בין הסבר לאחריות עוד הודגש בטקסט שאין כאן כוונה להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, ... - קטן בהרבה הסיכוי שייכנס למערכת יחסים רעה או יישאר בה אם היא מתדרדרת. הקבלה לאלוהים ולתפיסה הדתית בעומק רב יותר הטקסט מסביר שברגע שאדם מפסיק להאמין שהוא חייב משהו חיצוני - אפילו אם אותו גורם חיצוני נקרא אלוהים - הוא יכול להשתחרר מתחושת הקורבן. במקום ... מאחורי המילים. היא אולי משדרת לו שהיא מזלזלת בו או לא מעריכה אותו דיו. כמובן, שום דבר מזה לא מצדיק אלימות מצד הגבר, אך ההסבר הוא שבמקרים רבים יש דינמיקה הדדית מורכבת יותר מאשר רק הוא פתאום החליט סתם להרביץ. השאלה הגדולה - איך לצאת מזה? כדי שאישה לא ...
מה המשמעות של הביטוי "אי אפשר לדעת" / "אין פתרון" / "אין תשובה"?
... שכאשר הוא שומע על איזה דבר שאי אפשר להבין אותו, הרי שבסך הכל הוא שומע את הדובר שאומר לו, שהוא אישית לא יודע את הדרך להבין את העניין. כי כל דבר שקיים במציאות, יש לו הסבר. ומי שלא יודע את ההסבר, או מי שלא מתחשק לו להסביר, אז הוא אומר שאין הסבר. אבל בוודאי שאם הדבר באמת קיים, אז בוודאי שיש לו הסבר כלשהו. ואין הדבר אומר שכל אחד יכול בבת אחת להבין את הכל. ולא כל אחד יכול בבת אחת להרים כל משקל. אלא צריך האדם להתאמן לפני שהוא מרים משקל כבד. וגם לשכל יש משקל. ולא כל אחד מסוגל להבין בבת אחת את הכל. אבל בוודאי שיש הסבר לכל דבר. ובוודאי שאפשר להגיע אליו... וכאשר נדמה ... מאיזה מנהיג שאי אפשר להבין כל דבר, עליו להבין שהמנהיג הזה בסך הכל עושה יחסי ציבור ומנסה להגן על הטיפשות ועל חוסר הידיעה של עצמו. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע שיש הסבר לכל דבר. ומי שהוא הגון אמיתי גם אם הוא לא חכם אמיתי, אז הוא יאמר שהוא עצמו אין לו הסבר, אבל הוא לא יאמר שאין הסבר ושאי אפשר למצוא הסבר. והמוכר, לא יכול למכור את מה שאין לו. ומי שהוא עצמו ...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
... להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ אינסופי של שאלות, שכן כל תשובה יוצרת שאלות נוספות. לדוגמה, כאשר האדם שואל איך אני מבין שיש פה שולחן? הוא יקבל הסבר. אך מיד לאחר מכן הוא ישאל: איך אני מבין את ההסבר שנתת לי?, ושוב יקבל הסבר אחר, ושוב ישאל: איך אני מבין את ההסבר החדש הזה?, וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ... על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו אינה ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את השאלה עצמה ולא רק את התשובה עליה. כאשר האדם מבין ... מה ההבדל בין יש לאין? שאלה: איך מבינים משמעות של משהו? אליעד: כל מה שאגיד לך, אתה עדיין תבין את זה, אז מה זה נתן? למשל אתה שואל אותי, איך אני מבין שיש פה קיר? אני אסביר לך, ואז תשאל, איך אני אבין את מה שהסברת לי? תכנס ללופ, לא תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש פה שולחן? ואפילו שאתן לך הסבר, לא יספק אותך ההסבר שלי, אתה תרצה לדעת איך הבנת את ההסבר שלי. מה אתה רוצה בסוף? שאלה: אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה אחרת, ותמיד תהיה לך שאלה על זה. אני משתמש במושגים שאתה לא מבין, כדי להסביר לך מושגים אחרים שאתה לא מבין. האם אתה מבין מה הבעיה? אתה שאלת שאלה, וכדי לתת לך תשובה אני צריך להשתמש במושגים שאתה מבין אותם, אם זה שאתה מבין משהו לא מספק אותך, אז אתה גם לא תבין את מושגי היסוד שאיתם אני יענה לשאלה שלך. כול מה שאני אסביר לך לא יספק אותך כי זה לא במאה אחוז. שאלה: אז מה אתה מציע? אליעד: אם היית מבין את מה שאמרתי וחווה את זה, אתה ... אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של זה, שזה אומר שמאחורי היש והאין אין כלום. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסבר, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסבר, איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מאמן מכירות, ספרים על אימון אישי בתחום הסבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:24:55 - wesi1