אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הילד לא שומע ✔הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:12הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
מה לעשות כשהילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כאשר ילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", הוא מבטא חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. על מנת להתמודד עם מצב כזה בצורה אפקטיבית, אליעד כהן מסביר שיש להקפיד על גישה נכונה, שמתבססת על מספר שלבים ברורים ומוגדרים. המטרה היא לשמור על מערכת היחסים עם הילד חיובית, תוך כדי עידודו לשתף פעולה באופן טבעי ולא מאולץ.

למה הילד מתנגד ואומר "לא בא לי" יותר מאדם מבוגר?

אליעד כהן מסביר שילדים מתנגדים לעיתים קרובות יותר ממבוגרים בגלל שהם נאלצים לבצע הרבה משימות שלא בא להם לעשות במהלך היום. כשהם כבר מסוגלים להגיד "לא בא לי", הם נאחזים בהזדמנות זו להרגיש עצמאים ושולטים בהחלטות שלהם. חשוב להבין שהתנגדות זו היא תגובה טבעית של הילד למצב שבו הוא מרגיש שדעתו אינה נשמעת.

מה החשיבות של שידור אהבה בלי תנאים?

השלב הראשון והקריטי בהתמודדות עם התנגדות הילד הוא לשדר לו אהבה ללא תנאים. אליעד מדגיש כי ללא הבסיס הזה, לא ניתן יהיה להתקדם לשיח פתוח. לדוגמה, כשהילד מסרב לסדר את החדר, התגובה הראשונית צריכה להיות: "הכל בסדר, אני אוהב אותך בכל מקרה. אתה לא חייב לסדר את החדר אם לא בא לך". מטרת התגובה היא להרגיע את הילד, כך שהוא לא ירגיש מאוים או במגננה, מה שיאפשר לשלב הבא של השיחה להיות יעיל ופתוח יותר.

איך לנהל שיחה עם הילד כשהוא אומר "לא בא לי"?

לאחר ששידרתם אהבה ללא תנאים, השלב הבא הוא לנהל שיחה פתוחה ומכילה עם הילד. בשיחה זו, אליעד מציע לשאול שתי שאלות חשובות:
  1. לשאול את הילד בצורה נעימה ולא מאשימה: "למה לא בא לך לעשות את זה?" המטרה היא להבין את נקודת המבט של הילד ולהעניק לו תחושה שיש מקום להביע את עצמו ללא חשש מביקורת או ענישה.
  2. השאלה השנייה, אם הילד מתקשה להסביר או אומר "לא יודע", תהיה: "אז מה אם לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך?" כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע משימות גם כשלא מתחשק לנו.
איך מתמודדים עם תשובות כמו "אני עייף" או תירוצים דומים?

במידה והילד עונה "לא בא לי כי אני עייף", אליעד כהן ממליץ לבדוק עם הילד בצורה הגיונית האם הוא באמת עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: "אם אתה עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה עייף?". כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת העייפות הכללית לבין הרצון או חוסר הרצון לבצע פעולה ספציפית.

מה עושים אם הילד לא יודע להסביר למה הוא לא רוצה?

אם הילד לא מצליח להסביר למה הוא לא רוצה לעשות משהו, ניתן להציג לו שאלות שמבהירות את ההיגיון מאחורי הדרישה. למשל, אליעד מציע לשאול את הילד: "מאיפה הגיעו הצעצועים שלך? מישהו עבד בשביל להביא לך אותם. גם אני עושה לפעמים דברים שלא בא לי כדי שיהיה לך טוב. אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך כדי לעזור?". שאלות אלו מאפשרות לילד להבין את הקשר בין המאמץ והתוצאה, ומעודדות אותו להתבונן בצורה הגיונית יותר על המשימות שהוא מתבקש לבצע.

האם הגישה הזו מתאימה גם למבוגרים או מצבים אחרים?

אליעד כהן מדגיש שהגישה הזו אינה מוגבלת לילדים בלבד, אלא מתאימה לכל סוג של אינטראקציה אנושית, כמו למשל בשיווק ללקוחות או בזוגיות. כאשר אדם מבוגר אומר "לא רוצה לקנות" או "לא רוצה להיות איתך", חשוב לא להלחיץ אותו, אלא להבהיר לו שאנו מכבדים את רצונו, ולשאול בנינוחות: "אפשר להבין למה לא? מה הסיבה שאתה לא מעוניין?". הגישה הזו יוצרת אווירה של דיאלוג ולא של כפייה או לחץ, מה שמגדיל את הסיכוי שהאדם יבחן שוב את החלטתו ויהיה פתוח יותר לשינוי.

איך מסייעים לילדים לפתח חשיבה ביקורתית והגיונית?

אליעד כהן מציין שאחת הבעיות המרכזיות אצל ילדים היא שהם אינם רגילים לחשוב על הסיבות שמאחורי הרצונות או ההתנגדויות שלהם. הוא ממליץ לעודד את הילד לשאול את עצמו: "למה אני רוצה את זה? למה זה כיף לי, ולמה משהו אחר לא כיף לי?". בעזרת שאלות אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו.

מה הדבר החשוב ביותר לזכור בגישה זו?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא התחלת השיחה באהבה וקבלה ללא תנאים. גישה זו מאפשרת לפתוח דיאלוג אמיתי וכנה, בו הילד או האדם המבוגר מרגיש בטוח להסביר את עמדתו. רק מתוך מקום כזה של ביטחון ואהבה, אפשר לעבור לשלב הבא ולהגיע לפתרונות מעשיים ויעילים.
איך להתמודד כשילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כשילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", זו תגובה שמרמזת על חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. במצב כזה, חשוב לדעת כיצד להגיב נכון כדי לשמור על מערכת יחסים חיובית ולהשיג את מטרתכם. מה עושים כשילד לא מקשיב ולא רוצה לשתף פעולה?

ההנחות שהילד לא מבצע משימה נובעות ממספר סיבות. לפעמים הוא מתמרד בגלל שהוא עושה הרבה דברים שלא בא לו, ולכן כשהוא סוף סוף יכול להגיד "לא בא לי", הוא נאחז בזה. אליעד מציע מספר דרכים לגשת לבעיה:

1. אהבה בלי תנאים - השלב הראשון הוא להראות לילד אהבה ללא תנאים. כשהילד אומר "לא בא לי", חשוב להגיד לו "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר", מה שגורם לו להרגיש בטוח ואוהב, מבלי להרגיש שהוא חייב לעשות משהו כדי לקבל אהבה. אם הילד מרגיש אהוב ונתמך, הוא יהיה פתוח יותר לדיאלוג.

2. שאלות פתוחות - השלב הבא הוא לפתוח שיחה כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שהילד לא רוצה לבצע את המשימה. שאלו אותו בצורה פתוחה, למשל: "למה לא בא לך לסדר את החדר?" או "מה הסיבה שלא בא לך לעשות את זה?" - ולא בגישה שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו.

3. התמודדות עם סיבות כמו עייפות - אם הילד אומר "לא בא לי כי אני עייף", אפשר לשוחח איתו על איך הוא מסוגל לעשות פעילויות אחרות, כמו לשחק בטלוויזיה, למרות שהוא עייף. זה מאפשר לו להבין שהעייפות היא סיבה שיכולה להיות נפרדת מיכולת לעשות דברים אחרים. אם הוא מבין זאת, ניתן להציע פתרונות, כמו לבצע משימות לפני שהוא עייף.

4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: "איך יש לך צעצועים אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ולסדר את החדר?" כך הילד יבין שיש קשר בין פעולה לבין תוצאה.

5. העברת המסר בצורה לא מאוימת - כשאתם פונים לילד, חשוב להעביר לו את המסר בצורה שלא תגרום לו להרגיש מאוים או שיפוטי. אם הילד מרגיש שאתם לא שופטים אותו, הוא יהיה מוכן יותר להתמודד עם הסיבות ולקבל את הבקשה שלכם בצורה רגועה.

6. שיחה גם עם מבוגרים - אותם עקרונות תקפים גם במקרים של מבוגרים, כמו כשלקוח אומר "לא רוצה לקנות" או אדם בזוגיות אומר "לא רוצה להיות איתך". במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ניתן לשאול את האדם מה הסיבה, מה שהופך את השיחה לדיאלוג ולא לדרישה.

בכל מקרה, הסוד הוא לגשת למצב בצורה של דיאלוג ופתיחות, ולשדר אהבה ותמיכה גם אם הילד או המבוגר לא מסכים או לא רוצה לבצע משהו.
עכשיו אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו והוא מה אומר לך?

ש: לא רוצה.

אליעד: לא בא לי, מה עושים אז אפשרות אחת לאיים עליו תחסל אותו ולגרום לו לעשות נכון ובהנחה שאתה לא רוצה את האפשרות הזאת מסיבות שונות מה עושים, אפשרות נוספת להגיד לא בא לך אל תעשה הלאה איזה עוד אפשרות יש?

ש: להגיד לו כמה זה טוב לו שהוא יעשה את זה.

אליעד: לנסות לשכנע אותו כמה זה טוב לעשות וכמה זה רע לא לעשות, לא עובד לך מה עוד לעשות לפעמים הוא אומר לך לא בא לי הוא פיזר את הצעצועים "תסדר, לא בא לי", אז קודם כל מה השכל שבילד שאומר לא בא לי מה הקטע של הלא בא לי אז יכול מאוד להיות.

ש: בא לי משהו אחר.

אליעד: לא אז שנייה אבל מה זה לא בא לי?

ש: לא רוצה.

אליעד: כן למה אבל למה ילדים נגיד אומרים לא בא לי יותר ממבוגרים נגיד אני אתן פרספקטיבה אחת אני אתן פרספקטיבה, ילד באופן יחסי עושה הרבה מאוד דברים שלא בא לו ולכן הוא מתמרד נגד הלא בא לי הזה כאילו הוא עושה כל כך הרבה דברים שלא בא לו שהוא עושה "זה לא בא לי וזה לא בא לי" אז הוא אומר כאילו עד שהוא כבר יכול להגיד לא בא לי אז הוא נאחז בזה נגיד "בכייף אני יכול לעשות, לא בא לי לעשות מה שלא בא לי" אז בכל מקרה כשהילד אומר לא בא לי מה הפתרון אז אני אציע עוד פתרון.

עוד פתרון כשהילד אומר לא בא לי לדוגמה לסדר את החדר מה שצריך לעשות זה לבוא לילד להגיד לו "אתה לא רוצה לסדר את החדר אל תסדר את החדר" ולהגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים אתה לא רוצה לסדר את החדר זה בסדר גמור, הכל בסדר גמור אני אסדר במקומך הכל בסדר גמור מושלם", קודם כל שלב ראשון תשדר לו אהבה בלי תנאים שלב ראשון למה אם לא תשדר לו אהבה בלי תנאים לא נוכל לעבור לשלב הבא, השלב הבא זה שלב של דו שיח פתיחות להבין אחד את השני אבל קודם כל תשדר לו אהבה בלי תנאים "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר הכל בסדר, לא בא לך אל תסדר" קודם כל נרגענו.

עכשיו תגיד לו "אין בעיה אבל יש לי שאלה אליך שתי שאלות אחד למה לא בא לך לסדר את החדר" זאת שאלה ראשונה אבל בצורה של שאלה לא בצורה של שלולה "למה לא בא לך לסדר את החדר" לא בצורה הזאת, בצורה של "אוקי לא בא לך בסדר הכל בסדר אתה יכול להגיד לי למה לא בא לך" זאת שאלה ראשונה, בשאלה שנייה "אוקי אני מבין שלא בא לך אז מה אם לא בא לך כאילו אז, אז מה אם לא בא לך אתה לא יכול לעשות משהו שלא בא לך" הבנתם זה שתי השאלות.

עכשיו השאלה השנייה היא יותר רלוונטית אם על השאלה הראשונה הוא אומר לך לא יודע אתה שואל אותו "למה לא בא לי" אם הוא אומר לך "לא בא לי כי..." הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך "לא בא לי כי אני עייף" אוקי אז בא נבין "אתה באמת עייף אתה עייף בכלל אבל אני רואה שיש לך כוח לדברים אחרים אתה עייף רק לזה, מאיזה סיבה אתה עייף באמת עייף מה זאת אומרת עייף אין לך כוח לכלום, אז איך אתה הולך לראות טלוויזיה אמרת שאתה עייף איך יש לך כוח לזה ולזה אמרת שאתה עייף".

דבר שני "נגיד שאתה עייף אז כשאתה עייף אתה לא יכול לעשות דברים אין לך אפשרות אז אולי תעשה אותם לפני שאתה עייף ואם לא היית עייף היית מסדר, אין בעיה ואם לא היית עייף היית מסדר" הוא אומר לך כן "אוקי סבבה אז בוא פעם הבאה רואה איך שאתה הולך להיות עייף בוא נסדר לפני".

זאת אומרת עוד פעם שלב ראשון אנחנו משדרים לו אהבה בלי תנאים איך שאתה זה טוב למה כי בלי זה אין לאיפה להתקדם בכלל בלי זה תהיה תוקפנות התגוננות בלגן, שלב שני "למה אתה לא רוצה למה זה לא בא לך, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה" אבל לשים לב שהלמה הזה לא יבוא ב - "למה לא בא לך מה זה זה" מתלונן לא "למה רק תסביר אל תעשה אני אסדר הנה אני אסדר את הכל אני רוצה להבין אבל למה, תמשיך אני מבחינתי אל תסדר יותר את החדר מהיום רק אני אסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה, אני לא מכריח אותך לסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה אתה לא רוצה לסדר את החדר מה הסיבה תביא סיבה" כי בלי הסיבה אין לאיפה להתקדם "תביא לי סיבה ונבדוק מה הסיבה" בא נראה מה הסיבה אולי הוא לא יודע אולי זה נראה תביא לי סיבה.

עכשיו שלב נוסף "אוקי ונגיד שלא בא לך אתה אומר לא בא לי לא יודע לא בא לי, אוקי אז מה אם לא בא לך ואסור לך לעשות דברים שלא בא לך", עכשיו על החלק של הלא בא לי יש לו עוד תוספת אתה יכול להגיד לו "כן ואני עושה את כל מה שבא לי למה יש לך בגדים למה יש לך צעצועים מישהו קנה לך אותם, מי קנה לך אותם אני מאיפה קניתי כי עבדתי מאיפה עבדתי עבדתי במשהו שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים נכון" אתה עושה לו את הסיווג הזה.

עכשיו לא אומר לו שואל אותו את זה בדמיון מודרך כזה של "אוקי ולסדר בא לך? לא, ולשחק עם הצעצועים בא לך? כן, מה כייף לך בצעצועים? ככה וככה, וכייף לך שיש לך צעצועים? כן, ומאיפה יש לך צעצועים מי הביא לך? אתה הבאת לי, מאיפה הבאתי לך? מהחנות, איך הגיע לחנות מה הם נתנו לי בחינם? לא יודע, אז בוא אני אסביר לך אתה חושב זה בחינם אז כל אחד יקח אז איך ישארו צעצועים בחנות אם זה היה בחינם אז יש סיבה נכון אז איזה סיבה כי שילמתי להם כסף ומאיפה הכסף למה לא לכולם יש כסף בלתי מוגבל, הייתי צריך לעבוד במה אני צריך לעבוד לעשות דברים שלא בא לי זאת אומרת אני עשיתי דברים שלא בא לי כדי שאתה תוכל לשחק בצעצועים אז אולי גם אתה תעשה משהו שלא בא לך ותעזור לסדר אותם לפחות את זה" אבל זאת כבר התוספת על הלא בא לי. אבל שימו לב יש תמיד האם באמת זה ככה ואם כן אז מה אז שואלים את הילד מה הסיבה שלך וגם אם אתה לא רוצה אז מה אם אתה לא רוצה.

עכשיו אותו דבר נגיד כשאתה נגיד רוצה למכור ללקוח והלקוח אומר "לא רוצה לקנות לא מעוניין, אוקי אתה לא מעוניין אל תקנה בסדר גמור הכל בסדר עכשיו אני יכול לשאול שאלה? כן, אפשר לשאול למה אתה לא מעוניין לקנות אל תקנה לא צריך אל תקנה הכל בסדר, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה כאילו מה ההיגיון" עכשיו פה בבן אדם מבוגר אתה לא יכול להגיד לו אז מה אם אתה לא מעוניין כי זה כאילו בקוד החברתי אם אתה לא מעוניין אתה לא עושה אבל הרעיון זה קודם כל לשדר לבן אדם שהוא לא מאוים כי אם אתה תשדר לו שאתה רוצה למכור לו בכוח הוא ילחץ, אתה צריך לשדר לו "אני למכור לך כלום עכשיו אני רק רוצה להבין למה תסביר לי את הסיבה".

עכשיו אותו דבר בזוגיות נגיד שמישהי אומרת או מישהו אומר לא רוצה להיות איתך "אין בעיה לא רוצה בסדר מכבד הכל בסדר" עכשיו כמובן תלוי באיזה שלב לא בשלב נגיד מישהי אומרת לך "אני לא רוצה אותך" ישר להגיד לה בסדר אולי היא בוחנת אותך לראות מה תגיד איך תגיב לה, אני אומר יש שלב מסוים שלא רוצה ואז אתה יכול להגיד "אין בעיה הכל בסדר לא רוצה מכבד וכו' אבל אני רק אשמח להבין למה מה הסיבה יש סיבה אין סיבה כן סיבה" ואז הבן אדם המטרה זה לגרום לו להתבונן, עכשיו אם הבן אדם יחשוב שאין סיבה אם הילד יגלה שאין סיבה "אוקי אז אני יכול לסדר את החדר כי אין סיבה" ואם הוא יגלה שיש סיבה אז יש לנו על מה לדבר.

אם בן אדם היה משתכנע שבאמת אין סיבה "אז אוקי אז אם אין סיבה אז אני יכול לעשות וואלה אין באמת שום סיבה בוא נסדר, אם אין שום סיבה למה אני לא רוצה אותו אני יכולה להיות איתו" אבל אם יש סיבה אז בא נבדוק מה הסיבה אם הסיבה נכונה היא נכונה ואם היא לא נכונה היא לא נכונה וגם כן לשאול אותו "למה זה בא לך וזה לא בא לך, למה זה כייף לך וזה לא כייף לך". אחד החסרונות הכי גדולים אצל הילדים זה שהם לא חושבים למה "מה הסיבה שאני רוצה מה הסיבה שאני לא רוצה" לא מפעילים את ההיגיון.

ש: גם אצל המבוגרים.

אליעד: נכון אבל המבוגרים אולי יש להם איזה התלוצצות. בכל מקרה הבנתם אבל תשימו לב מה הייתה ההקדמה, ההקדמה היא קודם כל לשדר לו אהבה בלי תנאים כי אם אתה תבוא אליו בקטע ביקורתי אין עם מי לדבר אתה קודם כל צריך להתחיל ב - "הכל בסדר אתה לא חייב כלום" עכשיו אפשר לחשוב בהיגיון למה אני רוצה למה אני לא רוצה כי אם אתה תתחיל ב - "אתה חייב" עכשיו הוא כבר עבר להתגוננות. הבנו את הסיפור?
לשפר את החשיבה הילד לא שומע עקרונות חשיבה הגיונית איך לחנך לראות הדרכת לגרום לאישה התנגדות לגרום לנהל שיחה איך לדבר איך לדבר עם הילד איך להסביר איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא מקשיב הילד לא שומע הילד עושה דווקא הסבר הסברים הקשבה חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא בא לי לא בא לילד לא בא לילד לעשות לא בא לילד לעשות משהו לדבר לדבר עם הילד להסביר להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לסדר את החדר לעשות משהו לעשות שיעורים מחנך מחנכים רצון שיעורים
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
... איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים רצון לקבל בחינוך הילדים, רצון לתת בחינוך ילדים, רצון לתת מול הילדים, רצון לקבל מול הילדים, ילד עם קושי רגשי, למה הילד לא שומע לי? למה הילד עושה בעיות? למה הילד עצבני? למה הילד כועס? למה הילד אלים? למה הילד מקלל? למה הילד מרביץ? איך לאהוב ילדים? כמה לאהוב את הילד? אהבה ללא ...
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים מהי חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית? אליעד כהן מסביר על חוויות שאנשים מכנים כחוויה שאינה שכלית וטוענים שהן חוויות שאי אפשר להסביר במילים או בשכל. לפי אליעד, אין באמת דבר כזה חוויה שאי אפשר להסביר בשכל. כל חוויה שנחוויית היא בהכרח מוגדרת ולכן ניתנת להסבר. כאשר אדם אומר: חווייתי משהו מיוחד ואני לא יכול להסביר לך אותו, הוא טועה. אם האדם חווה חוויה כלשהי ומסוגל להבחין בהבדל בין החוויה הזאת לחוויה אחרת שחווה, המשמעות היא שהחוויה שלו מוגדרת וברגע שמשהו מוגדר, אפשר להסביר אותו בשפה ובשכל. זה שהאדם מרגיש שהוא לא יודע להסביר, לא מעיד על כך שאין הסבר, אלא רק מעיד על כך שאותו אדם באופן אישי אינו יודע כיצד להסביר. האם יש דברים שלא ניתן לחשוב עליהם בשכל? לפי אליעד כהן, הרעיון שיש דברים שהם מחוץ לשכל ושלא ניתן לחשוב עליהם, הוא רעיון שגוי. הוא מדגיש שוב ושוב ... אותו בצורה כלשהי. כאשר אנשים מדברים על דבר שנמצא מחוץ לשכל, הכוונה שלהם בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר, לדבר או לחשוב על משהו, אז אותו דבר פשוט אינו קיים כלל. לפי אליעד, מושגים או חוויות שמוגדרות כאין מילים להסביר אותן או אי אפשר להבין אותן, הן סתם הגדרות שגויות. אם החוויה קיימת עבורך, אתה יכול להגדיר אותה, ואם אתה יכול להגדיר אותה, אתה יכול להסביר אותה בשכל. מדוע אנשים חושבים שיש חוויות בלתי מוסברות? הסיבה שאנשים טועים לחשוב שיש חוויות בלתי מוסברות או דברים שנמצאים מעל השכל, היא חוסר הבנה של מושג ההגדרה. אדם שחושב שהוא חווה חוויה מיוחדת שאינה ניתנת להסבר, למעשה לא יודע כיצד להגדיר אותה או לא התעמק מספיק בהבנה של אותה חוויה. אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה פשוטה: אם אתה אוכל משהו ומרגיש טעם מסוים, ובפעם אחרת אוכל דבר אחר ומרגיש טעם שונה, אתה מבחין בין שתי החוויות הללו. ההבחנה הזאת בין החוויות מצביעה על כך שהחוויה מוגדרת ומובחנת, ולכן ניתן להסבירה במילים. כשאדם אומר שאין לו מילים, זה מעיד על חוסר יכולת התנסחות של אותו אדם, ולא על חוסר קיומו של הסבר שכלי. מהו הדבר שעליו באמת אי אפשר לחשוב? אליעד מסביר שיש דבר אחד שבאמת לא ניתן לחשוב עליו ולא ניתן להסביר אותו בשכל. הדבר הזה הוא מה שנמצא מחוץ לכל ההגדרות האפשריות ומחוץ לכל המילים ולכל השפה. אך כאן ישנו פרדוקס: כיוון שאם באמת יש דבר שלא ניתן לחשוב עליו, אז גם אי אפשר לדבר עליו או אפילו לרמוז על קיומו. אליעד מבהיר שהרעיון האמיתי שעומד מאחורי ההבנה העמוקה הזאת הוא להגיע לתובנה ברורה וצלולה, שלא קיים שום דבר שאינו ניתן לחשיבה או להגדרה. כלומר, הדבר היחיד שעליו אי אפשר באמת לחשוב הוא דבר שלא קיים כלל. ואם הוא לא קיים, אז באמת אי אפשר לחשוב עליו או להסביר אותו. מכאן נובע שכל מה שקיים במציאות שלנו, יכול להיות מוסבר באמצעות השכל וההיגיון. האם ניתן להגיע להבנה של דבר שאי אפשר להבין אותו? לדברי אליעד, כל מטרת ... חווה משהו - הוא ניתן להבנה. ואם הדבר לא ניתן להבנה ולא ניתן לחשוב עליו, הוא בהכרח אינו קיים. ולכן כל מה שקיים, ניתן לחשיבה וניתן להסבר. מדוע אנשים מתבלבלים בין שכל לרגש? אליעד מסביר כי אנשים מתבלבלים בין רגש לשכל ולכן מאמינים שיש דברים מעל השכל או שאינם שכליים. חוויות רגשיות ואינטואיציות פנימיות נתפסות לעיתים כחסרות מילים, אך זאת רק ... להבין אותן לעומק. הרגש עצמו מבוסס על השכל, כי על מנת להרגיש רגש מסוים, האדם חייב להבחין בין רגש זה לרגש אחר, וזאת פעולה שכלית טהורה של הבחנה. לכן גם חוויות שנראות בלתי - שכליות, הן שכליות באופן עמוק יותר, שכן כל הבחנה, אפילו של תחושה או רגש, היא שכלית. לסיכום, אליעד כהן חוזר ומדגיש שכל מה שאפשר לחוות, אפשר להסביר. אין דבר שנמצא מעל השכל או מחוץ לשכל וקיים באמת. מה שנמצא מחוץ לשכל, הוא למעשה דבר לא קיים. כל דבר שקיים באמת, ניתן להגדרה, לחשיבה ולהסבר שכלי מלא. גם דברים שנתפסים כבלתי שכליים או מעבר להבנה, ניתנים להסבר ברור ומדויק. מה אי אפשר להסביר בשכל? מה זה חוויה שכלית? מהו מעל השכל? האם יש דבר שאי אפשר לחשוב עליו? חוויה בלתי מוסברת? האם הכל שכלי? ...
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
... שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל מה ... שום דבר? הרבה אנשים חושבים שהמטרה שלהם היא להגיע להבנה מסוימת של דברים מורכבים בחיים. אבל אליעד מסביר בהרצאה שהמטרה האמיתית של כל ההבנות וההסברים שהוא נותן, היא שהדברים יגיעו אל האדם באופן טבעי לחלוטין, ללא שום מאמץ או חשיבה מודעת. מה ... קדומות ובלי תפיסות מוקדמות על טוב ורע, אמת ושקר. מדוע האמונה פחות טובה מאשר האמת? בהרצאה אליעד מסביר בצורה מפורטת את ההבדל בין אמת ואמונה. הוא מסביר שיש שתי אפשרויות בלבד: או שאתה חי מתוך האמת עצמה, או שאתה חי מתוך אמונה. האמת היא המצב שבו ... באמת, כי השנאה תהיה מותנית בסיבות. לכן, אליעד מדגיש שבמצב הסופי, האמיתי, האדם כלל לא יחפש סיבות או הסברים לשום רגש, לטוב או לרע. איך אפשר להגיע למצב של הבנה מוחלטת? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה מוחלטת, האדם צריך לפרק לחלוטין את כל ההבנות שיש לו לגבי המציאות. ההסבר הזה הוא מורכב ועמוק: כדי להבין את המציאות באופן מלא, צריך לפרק כל ידע מוקדם, עד כדי כך שכל ... להתקדם להבנה המוחלטת. מה המשמעות של הדוגמה עם השולחן? אליעד נותן דוגמה יומיומית פשוטה של שולחן, ומסביר שבעוד שלרוב האנשים ברור לגמרי מה זה שולחן ואין להם שום צורך להבין את זה, אדם ששואף להבין באמת ... המוחלטת מצריך בדיקה עמוקה ויסודית של כל מושג, פשוט או מורכב. למה קשה כל כך להבין את מה שאליעד מסביר? אליעד מדגיש שהדבר שהוא מנסה להסביר הוא הדבר הכי קשה להבנה בעולם, דווקא משום שלא ניתן להבין אותו כלל. הוא אומר שהבנה אמיתית ... למצב שבו הוא אינו מבין דבר כלל, אפילו לא את השאלות עצמן. האם עדיף להבין 2% מאשר להבין 80%? אליעד מסביר באופן חד וברור שעדיף לאדם להבין רק 2% מאשר להבין 80%, כי הבנה חלקית גדולה מדי עלולה לתקוע ...
אמת מוחלטת, מהו אושר מוחלט, אמת אבסולוטית, להיות בטוח במאה אחוז, אמת אוניברסאלית, מהי וודאות מוחלטת, וודאות מוחלטת, מהי אחדות אמיתית, אמת אובייקטיבית
אמת מוחלטת, מהו אושר מוחלט, אמת אבסולוטית, להיות בטוח במאה אחוז, אמת אוניברסאלית, מהי וודאות מוחלטת, וודאות מוחלטת, מהי אחדות אמיתית, אמת אובייקטיבית
... שכל חיפוש אחר אושר הוא בעצם חיפוש אחר יציבות פנימית. אך אליעד כהן הסביר כי אין אושר מוחלט, כי יש כל הזמן את הדחף להרגיש יותר מאושר, ואז בסופו של דבר האדם מגיע לנקודה ... של ההבנה הזו. מה אתה הכי בטוח בו? הוא שאלה שחוזרת לאורך ההרצאה, וההסבר שם הוא שכל עוד אנו משאירים מקום לספק, לא ניתן להגיע למצב של וודאות מוחלטת. מה יכול להוות את המכשול ...
לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
... חייו באופן מיידי. האם זה באמת חופש? כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של לא יודע כלום. הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום ... מהו חופש פנימי? איך להגיע למצב של לא יודע כלום? האם סבל הוא חלק מהחופש? האם אפשר לבחור אם להיות קיים או לא? מה יוצא למי שמגיע לפה? אליעד שואל ומסביר: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום. הוא מתייחס לכך שאחת ... אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון. מה פירוש להיות אלוהים? להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות ... מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר? שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול? אליעד משיב שגם זה יכול להיות, למה לא? הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד. האם חייבים לסבול? הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, ... להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע. האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים? אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה ... למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת. למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול? אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, ... הרגשי? מהי המשמעות של להרגיש חופשי באמת? איך אפשר להכיל בו - זמנית גם סבל וגם אושר? האם ניתן לבחור הכל, עד רמת הקיום העצמי? אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום. אחת הבעיות הכי חזקות ... על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור? שאלה: אני לא רוצה שום דבר. אליעד: אז מה אכפת לך? שאלה: זה מסקרן אותי. אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי. האדם חווה למשל שהוא ... מה שרוצים. על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו. לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא ... הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך. זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה. אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים ...
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... את הדבר מאפשרותו. אליעד כהן דיבר על חמשת ההבדלים הללו, שמובאים בתורת רבי נחמן מתוך ליקוטי מוהרן, והסביר כיצד השכל האלוהי שונה באופן מוחלט מהשכל ... זהו פרדוקס שבאמצעותו אלוהים מהווה את הידיעה והמציאות בו - זמנית, תוך שמירה על פתח לאפשרויות. לסיכום, ההסבר האלוהי מפרק את גבולות השכל האנושי ומאתגר ... יחווה שאלות. ניסה להחזיק בדפוס חשיבה שכזה, לא תמיד הצליח, אך לפחות כיוון את עצמו לאותה נקודת מבט. הוא הסביר שגם אם לא מגיעים לשלמות בהבנה, עצם ... שמשהו כבר יהיה קיים בדמיון או בהרהור. האל, לעומת זאת, יודע את מה שעדיין לא נברא ולא מוגדר בשום צורה. מסבירים זאת באמצעות דוגמה: אדם יכול לדמיין ... אין - סופי לא ניתן להקיף אותו, שהרי להקיף משמע גבול כלשהו. אך האל נתפס כמי שמקיף גם את מה שחסר גבול. כדי להסביר זאת נאמר שאם אין הבדל בין יש לאין ... מכוחה. במקומות שבהם יש סתירה בין לא הגיוני להגיוני, בין אחד לרבים, בין אין - סוף לסוף - דווקא שם, לפי ההסבר, מסתתרת ההבנה העמוקה. אם ממשיכים, נוצרת ... הוא מקיף את הדברים, שאין להם גבול. הוא יודע אותם על ידי זה שהוא מקיף אותם, למרות שאי אפשר לדעת אותם. אם לדבר אין גבול, איך אפשר לדעת אותו? שאלה: זה ... לדוגמה אתה לא יכול להבין בשכל. לשכל שלך יש גבול, הוא לא יכול להבין דברים כאלו, זה לא הגיוני לו. אני מסביר שוב, כאן יש דברים לא הגיוניים, אם אתה ...
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
... הפנימי של האדם בשיחה נפתח הנושא בשאלה שנשאל אליעד כהן: מה אתה רוצה?. השאלה הובילה להסבר על הרצון לגמור עם הסבל, שכולל את הרעיון ... יהיה ברור כיצד להשיג אותה. הקשר בין ויתור על השכל לסיום הסבל בשיחה עם השואל, אליעד מסביר שהשכל, שהוא היכולת להבחין בין יש לאין, ... להיכלל בו דרך הדעת. מהו הדימוי של אבדת בת המלך וכיצד הוא קשור לרצונות השונים? עלה בהסבר שאליעד משתמש בדימוי אבדת בת המלך לכל צורך ... שאם תדע מה זה אלוהים, תהיה אלוהים, ואז תהיה לך השלמות של אלוהים. ואז למטה הוא מסביר על דבר והיפוכו, על ההפכים גם עד שהבנתי ... אתה באמת חווה את החיסרון? שאלה: חווה כן, אני חווה שאני לא מסופק. אליעד: חברים אני מסביר שוב, זה תמיד עובד אותו הדבר, תגדיר מה ... זאת שרוצה להפסיק לעשן, זה אבידת בת המלך, כי אבידת בת המלך אצלה זה להפסיק לעשן. אני אסביר לך משהו פשוט, כל זמן שיש לך שכל, שכל ...
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
... מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה ... תמיד יש חיסרון, הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את ... החיים יימשכו עם חיסרון שנראה שאין לו פתרון. איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון? ההסבר של אליעד לגבי האושר האמיתי מצביע על האפשרות להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין ... חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות? כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על ... ובו זמנית גם לא לכעוס כלל. האם יש הבדל בין הכעס שלי לכעס שאתה מתאר? אליעד מסביר את ההבדל בין כעס רגיל לכעס ... אמיתית ההבנה של שאלה שאין לה תשובה מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ... לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון ... מכאן, שלעולם לא נוכל להשיג שלמות של ממש כל עוד אנחנו פועלים מתוך השכל. אליעד מסביר שתפיסת החיסרון היא לא אמת ... אותה מתוך נקודת מבט של השכל, כי בתפיסה אחרת, שבה אין חיסרון, קשה מאוד להבין את ההסבר. לכן, כל עוד אדם לא מבין את זה ... אז תמיד יש חיסרון הוא הנרטיב שאליעד מציע לאדם שיחפש את התשובה לחיים. בהמשך, הוא מסביר שלרוב, כשהאדם מבין שיש חיסרון ... כל תשובה שיתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד אפשר לשאול למה זה כך? והחיים ימשיכו כרגיל. ההסבר הזה נועד לעזור לאדם להמשיך ... לכעוס וגם לכעוס. כלומר, הוא יכול להרגיש רגשות שונים בו זמנית. בהקשר לכעס, אליעד מסביר כי כיום כאשר אדם כועס, הוא ... השורש. כשאני אומר שתמיד יש חיסרון זה לא אמת. אבל אני אומר שתמיד יש חיסרון, כי אם אסביר לו מעבר לזה הוא לא יבין בכלל. ... איך זה שאין שום חיסרון? הרי אמרת שתמיד יש חיסרון ושלמות יש רק לשם יתברך, ואז הוא הסביר איך עושים זאת, על ידי שנצמדים לאמת, ובסוף אין שום חיסרון. רבי נחמן אמר, השכל הכי גדול שאפשר לדבר ממנו הוא שאין שום חיסרון, ... שאין שום חיסרון גם זה מדרגה נמוכה, כי יש הרבה מעבר לזה. רק שמעבר לזה אי אפשר להסביר. אם זה כבר כלום, איך יכול ...
דיבייטינג / שכנוע - רק צודק / רק טועה / גם צודק - שינוי עמדות, NLP, תורת המשחקים, מניפולציות, סוגסטיה, השפעה, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, רטוריקה, טכניקות שכנוע, איך לשכנע? איך להשפיע? סודות השכנוע, כושר שכנוע
... משא ומתן, רטוריקה, טכניקות שכנוע, איך לשכנע? איך להשפיע? סודות השכנוע, כושר שכנוע כאשר מישהו לא מסכים איתך וברצונך לשכנע אותו, באפשרותך לעשות זאת במספר דרכים אפשריות. כאן נסביר חלק מהדרכים, וגם חלק מהיתרונות והחסרונות של כל דרך. אז כאשר מישהו לא ... הן: 1 - לומר לו שהוא רק טועה ושאתה רק צודק. 2 - לומר לו שהוא רק צודק, ואחכ לנסות לשכנע אותו שהוא רק טועה ורק אתה צודק. 3 - לומר לו שהוא אכן גם צודק, אבל גם אתה צודק. ועכשיו נסביר את היתרונות ואת החסרונות של כל דרך. האפשרות הראשונה היא, שלילה מוחלטת ... צודק וגם טועה. והוא חושב שהוא רק צודק ושרק הוא צודק. ואם תאמר לו שהוא רק טועה, זה ימנע ממנו להסכים איתך, שהוא גם צודק וגם טועה, והוא ימשיך להחזיק בדעתו שהוא ואך ורק הוא צודק. וההסבר הוא, שלפעמים האדם מרגיש שמערערים לו את הביטחון העצמי שלו בעצמו. ואז ... הוא הבין שהוא טועה. והכל זה רק כדי להגן על הכבוד האבוד שלו. מה שנקרא נצחנות הרצון לצאת צודק וכיוב. ועד כאן הסברתי את האפשרות שבה אומרים לאדם שהוא רק טועה ושרק אתה צודק. ועכשיו נסביר עוד אפשרות נוספת, והיא, להסכים עם האדם לגמרי שהוא רק צודק, ואחכ משם ... היא מחויבת המציאות. ואז אחכ עוד יותר קשה לשכנע אותו, שהוא לא רק צודק וכולי. ויש גם עוד אפשרות נוספת, שבה מצד אחד כן מסכימים עם האדם, ואומרים לו שגם הוא צודק, וגם בו זמנית מנסים להסביר לו שהוא לא רק צודק, ושלא רק הוא צודק, אלא שגם הדעה הנגדית גם היא ...
תורת המכירות / שכנוע - להפוך את האפשרי למחויב - איך לשכנע? איך למכור? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך ליצור אמון? איך לגרום למישהו להסכים איתך?
... גם שהוא לא נכון. מחויב המציאות = דבר שהנכונות שלו היא מחויבת, ושהיא אינה יכולה להיות לא נכונה. בכל תהליך של מכירה ושכנוע, יש המרה של דבר שהוא אפשרי לדבר שהוא מחויב. כי מצד האמת ... להפוך להיות מחויבת אצל הלקוח שלך, ושהוא יהיה בטוח, שרק אתה צודק, ושהוא מוכרח לקנות את המוצר שלך. והשאלה היא, איך הופכים את האפשרי למחויב, ואיך גורמים לדבר שהוא נכון רק בצורה יחסית, ... ועל ידי זה הוא ידע אחכ בזמן אמת, איך להפוך כל דבר לאפשרי או למחויב, לפי רצונו החופשי. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. ועכשיו נסביר, כיצד אפשר להפוך דבר שהוא ... למחויב. דהיינו, איך אפשר לגרום ללקוח שלך לחשוב שרק אתה צודק, ושהוא רק חייב לרכוש את המוצר שלך, ושאין שום אפשרות בעולם, שהוא לא ירכוש את המוצר שלך. ואסביר, איך אפשר לשכנע מישהו, שאתה רק צודק ושאך ורק אתה צודק, ושאין שום אפשרות בעולם שגם הוא צודק, אלא שרק אתה צודק. ואסביר כאן את קו החשיבה הכללי, של איך הופכים דבר שהוא אפשרי, לדבר שהוא מחויב. ובגדול יש להבין את ... החוקים של האפשרי מול המחויב. והאפשרי, מטבעו הוא רק יחסי ולא מוחלט. בניגוד למחויב, שהוא מוחלט ולא יחסי. וזה לדוגמה אומר, שכאשר אתה רוצה להפוך דבר אפשרי לדבר מחויב, עליך להתחיל את המהלך ... שאתה שקרן שלא אומר את האמת. כי האמת האובייקטיבית היא, שאתה גם צודק וגם טועה, מנקודות מבט שונות. ולכן כאשר מנסים להפוך דבר ללגיטימי, אז צריך להתחיל לדבר עליו בצורה יחסית, שגם הוא נכון, ושקיימת האפשרות לכך שהלקוח יקנה את המוצר. ולא תמיד כדאי להתחיל לדבר בצורה מוחלטת, אלא להתחיל לדבר בצורה יחסית. ואחכ לאט לאט מתחילים לדבר על העניין בצורה מוחלטת, ובשימוש ... של הרעיון. דהיינו, שלוקחים רעיון, ושואלים למה הוא נכון, ועל ידי זה מגלים בסוף שהוא לא רק נכון. ולכן, כדי לעשות המרה מאפשרי למחויב, צריך לשים לב שלא מסבירים יותר מידי, למה הדבר הוא נכון. כי להסביר קצת למה הדבר נכון, זה כדאי. כי זה הופך את הדבר מאפשרי למחויב. כי דבר שהוא אפשרי, ברגע שמסבירים למה הוא נכון, זה גורם לו להיראות כאילו הוא מחויב. כי ההסברים למה הדבר הוא כך ולא אחרת, הם גורמים לרעיון לטעת שורשים במציאות של השומע. אבל אם מסבירים לאדם יותר מידי טוב למה הדבר ... הוא רק אפשרי בלבד, אך לא מחויב. ועוד עניין נוסף בין המחויב לבין האפשרי, הוא, שאפשרי הופך להיות מחויב, על ידי אמונה. כי כדי להפוך דבר שנראה כמחויב, לדבר שהוא רק אפשרי, לשם כך צריך לא להאמין לשום דבר, אלא להטיל ספק בכל דבר, ואז הדבר הופך להיות רק אפשרי בלבד. ולכן, כדי להפוך דבר אפשרי לדבר מחויב, בהחלט כן צריך להשתמש ... אם תחפש את המוחלט, ותדבר רק בהיגיון, אז ממילא לא תוכל להסתכל על הדבר היחסי כעל דבר מוחלט. ולכן צריך לא להתעקש רק על שכל והיגיון, אלא אפשר גם קצת לא לדבר בהיגיון מוחלט, וכך אפשר להפוך דבר יחסי, שיראה כאילו הוא מוחלט. ומי שהוא מספיק חכם, הוא יודע לדבר בצורה הגיונית, דברים שהם רק אמונה. ואז השומע חושב שהסבירו לו הסבר שכלי, למרות שבאמת בסך הכל מכרו ... להפוך להיות מחויב. ועוד הבדל יש בין אפשרי למחויב, והוא, שהאפשרי הוא נכון מבחינה סובייקטיבית, והמחויב הוא נכון מבחינה אובייקטיבית. ואם רוצים לגרום לדבר האפשרי להיראות כמחויב, צריך ... לדוגמה: אני חושב ש X הוא יפה, זה נקרא סובייקטיבי. אבל X הוא יפה, זה נקרא אובייקטיבי. אז בהתחלה אפשר לומר, אני חושב ש X הוא יפה. ואז נותנים לגיטימציה לדבר להיות אפשרי בצורה סובייקטיבית. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הילד לא שומע, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הילד לא שומע, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, אימון אישי לילדים, ייעוץ אישי מומלץ בנושא הילד לא שומע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6250 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:51:57 - wesi1