אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכרה אנושית ✔חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה שכלית?

אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הידיעה החושית והידיעה השכלית ומציג מספר שאלות יסודיות: האם יכול להיות שאדם ידע משהו באמצעות חושיו בלבד, בלי שהשכל מעורב? האם ניתן להפריד באופן מוחלט בין ידיעה חושית לידיעה שכלית?

אליעד נותן דוגמה פשוטה: כשאדם מחזיק כיסא בידו, הוא יודע זאת דרך חושיו. אך כיצד הוא יודע מהו כיסא? מי אמר לו שזה כיסא? האם זה בהכרח רק חושיו או שיש גם שכל שמפרש את החושים? אליעד טוען שללא השכל האדם לא יכול לדעת כלום, כי השכל נותן משמעות ותוכן לתפיסה החושית. הידיעה שיש פה כיסא אינה אך ורק חושית אלא גם שכלית, משום שהשכל משווה לזיכרונות קודמים ואומר לאדם: "זה כיסא".

האם אפשר לדעת משהו בלי חושים בכלל?

אליעד ממשיך ומקשה בשאלה נוספת: האם אדם יכול לדעת משהו ללא שימוש בחושיו? למשל, הידיעה הבסיסית ביותר כמו "אני קיים", האם זו ידיעה חושית או שכלית? אליעד מסביר כי התשובה תלויה בהגדרת המושג "חושים". אם נגדיר חוש כמנגנון שמבדיל בין דבר אחד לאחר, הרי שכל ידיעה, אפילו בסיסית ביותר, נשענת על חושים. אך אם נגדיר את החושים כחמשת החושים המוכרים בלבד (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם), אז יתכן וידיעה כמו "אני קיים" אינה תלויה בהם, אלא בידיעה שכלית בסיסית יותר.

אליעד נותן דוגמה נוספת ומפורטת: אם אדם עוצם עיניים ואינו משתמש באף אחד מחמשת החושים, ועדיין יודע שהוא קיים, האם זאת ידיעה חושית? לכאורה לא. אך הוא גם מעלה ספק בכך ומסביר שאולי אותה תחושה פנימית של "אני קיים" היא גם סוג של תפיסה חושית, פשוט ברובד אחר.

מה הקשר בין חושים לזיכרון?

אליעד מבהיר שכל ידיעה חושית מסתמכת על זיכרון חושי. ללא זיכרון, לא ניתן להבחין בשום דבר מהחושים. לדוגמה: כשאדם מסתכל על כיסא, הוא יודע שזה כיסא משום שהוא זוכר שראה דברים דומים בעבר. אם לא היה לו זיכרון, הוא היה חווה בכל פעם תחושה חדשה לגמרי ולא היה יכול להגדיר מה הוא רואה. לפיכך אליעד מסביר שחושים וזיכרון קשורים באופן בלתי ניתן להפרדה, וכי ללא זיכרון אין משמעות לחושים.

מה יותר אמיתי - מידע חושי או מידע שכלי?

אליעד מדגים זאת באמצעות ניסוי מחשבתי: אדם מחזיק חפץ בידו ומניח שאם הוא יעזוב את החפץ, החפץ ייפול. הוא שואל מה האדם יותר בטוח: בכך שיש לו עכשיו חפץ ביד או בכך שהחפץ ייפול בעתיד אם יעזוב אותו? אליעד מסביר שהידיעה החושית המיידית ("יש לי משהו ביד") חזקה וברורה יותר, כי היא קיימת כרגע, בעוד שהידיעה לגבי העתיד (שאם יעזוב את החפץ, הוא ייפול) כבר תלויה בזיכרון ובניסיון קודם, ולכן היא פחות חזקה ומחויבת. מזה הוא מסיק שהחושים מספקים ידיעה ישירה יותר מאשר השכל, אשר מתבסס על הסקות וזיכרונות.

מתי השכל חזק יותר מהחושים?

עם זאת, אליעד מדגיש שיש מקרים שבהם השכל עשוי להיות יותר חזק מהחושים. למשל: אם אדם רואה פיל בחדר, הוא יכול לדעת בוודאות שלא יכול להיות מטוס באותו חדר באותו הרגע, כי השכל אומר שאין מקום לשניהם יחד...
חוסר וודאות אמת אנושיות עבר רגש ספקות השכל 5 החושים הרגשה חדשה להגדיר אנושית 5 החושים אנושיות אנושית החושים הכרה אנושית זיכרון זיכרון חושי זיכרונות חוש הטעם חוש המישוש חוש הראייה חוש הריח חוש השמיעה חושים חמישה חושים חמשת החושים ידיעה ידיעה חושית ידיעה שכלית פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי קוגניציה תפיסת תפיסת החושים תפישה קוגניטיבית
לאבד כל תקווה, המהות של הטוב והרע, להתייאש, אין שום ייאוש, ייאוש מושלם, תקווה, תפישת הטוב והרע
לאבד כל תקווה, המהות של הטוב והרע, להתייאש, אין שום ייאוש, ייאוש מושלם, תקווה, תפישת הטוב והרע
... ולמעשה מדובר במצב שבו האדם באמת לא עושה שום הבחנה בין טוב לרע. זה מצב תודעתי יוצא דופן, משום שההכרה האנושית רגילה להפריד בין טוב לרע ולשאוף לטוב. הוא מציין שרוב האנשים לא יכולים להגיע לייאוש מוחלט, מאחר שהם תמיד ...
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
...באופן מוחלט ואובייקטיבי. הוא מדגיש כי ההבדלה בין דמיון למציאות נמצאת בתוך האדם, וככל שהאדם יהיה מודע יותר לאופן שבו המוח שלו מפרש את המציאות, כך הוא יוכל להבחין בצורה טובה יותר מהי מציאות אובייקטיבית ומהי רק אשליה של מחשבה או דמיון. האם אפשר להבדיל בין חלום למציאות? אליעד מבהיר שכפי שאנחנו לא יודעים בוודאות אם חלום הוא מציאות או רק דמיון, כך קשה לדעת בוודאות האם המציאות שאנחנו חווים בהכרה מלאה היא אכן המציאות האמיתית. הוא נותן דוגמה על אדם שמאמין לחלוטין במה שהוא רואה, כמו שולחן או כיסא, ואומר שהאדם...
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
...אליו, לעיתים הוא מגיב מהר יותר לחוש הראייה מאשר לחוש השמיעה, כמו במקרים בהם הרכב רחוק והוא עדיין אינו יכול לשמוע אותו. במקרים אחרים, כאשר אדם שומע רעש פתאומי מאחוריו, הוא יגיב מהר לשמיעה. האם אנשים סומכים יותר על ראייה או על שמיעה? אליעד כהן דן גם בשאלה באיזה חוש אנשים נוטים להאמין יותר - ראייה או שמיעה. אחת הדוגמאות שהועלו הייתה האם אדם יאמין שילד נפצע יותר בקלות אם הוא שומע אותו בוכה, או דווקא כשהוא רואה אותו נפצע. הוא טוען שאנשים נוטים להאמין יותר למה שהם רואים, למרות שבמקרים מסוימים אנשים גם...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
...חיים את הרגע. לדוגמה, ילד קטן עשוי להרגיש שכאשר משהו לא נמצא מול עיניו, הוא פשוט לא קיים יותר, וכתוצאה מכך, הוא מתקשה להבין שהדבר הזה עדיין נמצא, גם אם לא ראה אותו. תהליך זה מבוסס על תפעול החושים, המידע שנתפס עי החושים, ולפני גיל מסוים, ילדים לא מסוגלים לחשוב על העולם בצורה רחבה יותר או להבין את ההשלכות של פעולותיהם מעבר לרגע בו הם מתרחשות. האם תהליך הקוגניציה של ילדים מאפשר להם להיות פגיעים יותר למניפולציות? אחד המאפיינים שהוזכרו היה הקלות שבה ניתן להטעות ילדים. ילדים אינם מודעים באופן מלא למורכבות...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
...אני חושב שיש משהו. אני חושב שיש אפשרות שיש משהו. אני חושב שיש הבדל בין יש לאין. מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? ברגע ששואלים את השאלה מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, כל תפיסת המציאות מתערערת, וזהו רגע הצמצום, בו אנו מבינים שאין לנו כל ידיעה וודאית על המציאות. האם חלום שונה מהמציאות? בהמשך, אליעד עוסק בשאלה מה ההבדל בין חלום למציאות. הוא טוען כי הראייה היא בעצם סוג של מחשבה בעוצמה גבוהה, ואילו דמיון הוא מחשבה בעוצמה חלשה. כלומר, כל מה שמתרחש בחלום אינו שונה ממה שקורה במציאות מבחינת החוויה של האדם. ההבדל...
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
...רוצה בו, אז חייבת להיות בך גם האפשרות ההפוכה - האפשרות לרצות באותו דבר. כל תפיסה או הרגשה שמופיעה בתודעה היא בהכרח בעלת אפשרות הפוכה, ולכן להטיל ספק בחושים פירושו להבין שכל המציאות נתונה לפרשנות או רצון אישי. האם הכל באמת כרצונך תמיד? אליעד מתעמק בהסבר שמה שקורה לך הוא בהכרח תואם את רצונך. הוא מדגים כי אם אתה חושב שיש משהו שאתה לא רוצה במאה אחוז, לא ייתכן שהוא באמת מתרחש אצלך, כי התודעה שלך מאפשרת רק את מה שבמידה מסוימת אתה כן רוצה או לפחות לא מתנגד לו במאה אחוז. הוא מציג דוגמה בה אם אדם חווה משהו...
איך לטפל בחרדה כללית / תחושה רעה כללית במשך היום? ממה נובעת תחושת חרדה כללית ואיך אפשר להתמודד איתה? האם החרדה היא תוצאה של פחדים מוגזמים או שיש לה בסיס מציאותי? האם החרדה מוגזמת? האם חרדה יכולה להוביל לשיגעון? האם דמיונות ופנטזיות יכולים להוביל לשיגעון? למה לא מספיק רק להבין בשכל את החרדה? איך להבדיל בין פחד רציונלי לבין פחד מוגזם? איך להתמודד עם דמיונות אובססיביים? למה ידיעה שכלית לא מספיקה לשינוי רגשי? איך להתמודד עם פחד שהוא מציאותי ולא מוגזם
...בשכל את החרדה? הנושא החשוב שעולה בשיחה הוא מדוע לא מספיק רק לקבל תשובה שכלית לגבי המקור לחרדה. אליעד מסביר שידיעה שכלית בלבד לא משנה את התחושה בפועל. למשל, אם מישהו בכלא יקבל את הידיעה אתה אלוהים, זה לא יעזור לו להרגיש חופשי. כדי שידיעה שכלית תוביל לשינוי אמיתי, צריך להפנים אותה ברמה הרגשית ולהבין אותה לעומק באופן חווייתי. המטרה בשיחות כאלה היא ליצור הבנה עמוקה וחווייתית, לא רק להעניק הסבר אינטלקטואלי. מה לעשות בפועל כדי להתמודד עם תחושת חרדה? אליעד מציע שיטה ברורה להתמודד עם תחושת החרדה: ראשית...
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
...שאנחנו חווים הוא אשליה? לכן אליעד מציע לנסות לבדוק את הדברים דרך משהו אחר, עמוק יותר מהשכל והחושים. הוא טוען שבמקום הכי עמוק של התודעה אין בכלל ידיעה של שום דבר - לא של קיומך, לא של המציאות, לא של שום דבר אחר. במקום הזה אין גם אמונה ואין ספק, כי אין בכלל שום הגדרה. הוא לא אומר שבמקום הזה אדם בהכרח שותק, אלא שאדם שהגיע להבנה המוחלטת הזאת פועל או לא פועל לא מתוך החלטה, אלא מתוך ספונטניות מוחלטת שאינה קשורה כלל להכרה הרגילה. כיצד אפשר לחוות שני הפכים בו זמנית? אליעד מדגיש שאם אדם ילך עד הקצה של כל...
לשלוט במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה
לשלוט במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה
...בחושים כדי לראות קיר בלי לקבל גם את הטלוויזיה שבחדר. לכן, מי שמעוניין לשנות את מה שהוא רואה בעיניו חייב לוותר לחלוטין על האמון שלו בחושים, או במילים אחרות, לצאת לגמרי מתוך תפיסת החושים וליצור מערכת תפיסתית חדשה. זאת המשמעות של להשתחרר מהחושים. לכן, לפי אליעד, היכולת לשלוט במציאות תלויה לחלוטין בעד כמה האדם מוכן להתנתק מהמציאות שהחושים מייצרים עבורו, ובמקביל לחזק את הרצון שלו לשינוי המבוקש. כוח המחשבה ושליטה במציאות איך להשתחרר מהחושים? אין דבר העומד בפני הרצון לשנות את חוקי הפיזיקה בכוח הרצון האם...
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
...למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הכרה אנושית, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הכרה אנושית, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, אימון אישי לקריירה, אימון אישי בסקייפ בנושא הכרה אנושית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.1602 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 11:19:33 - wesi1