אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכל לא נכון ✔רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון - פרומו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
מדוע רבי נחמן מברסלב מצטט ספרים אחרים?

רבי נחמן מברסלב, בכתביו ובספרו המרכזי "ליקוטי מוהר"ן", משתמש רבות בציטוטים מתוך ספרים אחרים כמו ספר הזוהר, ספר שופטים, ספר ויקרא וספרים נוספים מהתורה היהודית. השאלה הנשאלת היא מדוע רבי נחמן מסתמך על מקורות אלו? האם אין לו מספיק סמכות או ביטחון עצמי להציג את רעיונותיו לבד? אליעד כהן מסביר את הרעיון באופן פשוט: רבי נחמן עצמו אמר, "יש כאלה שחושבים שהספר שלי חכם כי אני מצטט הרבה את הזוהר, אבל באמת הזוהר הוא זה שצריך לשמוח שמישהו חכם כמוני מצטט אותו." כלומר, רבי נחמן הציג את ספר הזוהר כמשענת בלבד לדבריו, אך לא כדבר שבלעדיו לא יוכל להתקיים.

הדוגמה שמובאת בעניין היא דוגמת הכיסא והאדם היושב עליו: האדם נשען על הכיסא, אך לא הכיסא חשוב אלא האדם עצמו. כך גם רבי נחמן - הוא הציג את הזוהר כמשהו שהוא רק נשען עליו, לא משהו שהוא זקוק לו באמת. ואז עולה שאלה משמעותית: אם רבי נחמן לא באמת צריך את הזוהר, למה בכל זאת הוא מצטט ממנו?

התשובה לכך נמצאת בספר אחר של רבי נחמן, "ספר המידות", שבו הוא אומר שאם אדם רוצה להעביר מסר והוא חושש שלא יקשיבו לו, עליו לומר את הדברים בשם מישהו אחר, ואז יקשיבו. זאת אסטרטגיה ידועה: אנשים נוטים לקבל דברים שנאמרים בשם אחרים, במיוחד אם האחרים האלה נתפסים כסמכות או כבעלי ערך רב. רבי נחמן השתמש בדרך זו כדי להבטיח שהמסרים שלו יתקבלו.

האם רבי נחמן מחויב תמיד להיות צודק?

נקודה חשובה נוספת שהועלתה היא שרבי נחמן עצמו לא התיימר להיות תמיד צודק. נאמר בפירוש, שאפשר לטעון שרבי נחמן טעה לפעמים. אליעד מדגיש שלמרות הערכתו הרבה לרבי נחמן, הוא אינו מחויב לתרץ כל דבר שרבי נחמן אמר. כלומר, אם רבי נחמן אמר משהו שיכול להיראות כטעות, אז אפשר פשוט להגיד שהוא טעה, וזה לא פוגע בערכו.

למה רבי נחמן הסתיר רעיונות מסוימים מאחורי שמות אחרים?

רבי נחמן עצמו נתן לכך תשובה מפורשת בספר "ספר המידות". הוא אמר שאם אדם רוצה להגיד דבר מסוים וחושש שלא יקבלו את דבריו, עליו לומר זאת בשם מישהו אחר. באופן זה, הדברים מתקבלים על ידי אנשים בצורה פתוחה יותר. דוגמה מודרנית לכך היא מצב שבו אדם לא רוצה לאכול, אבל כולם אוכלים מסביבו ומשכנעים אותו להצטרף. לפעמים הוא יצטרף כי "כולם עושים את זה", כך הוא מצדיק לעצמו את הפעולה, אף על פי שהוא בעצמו לא מעוניין בכך באמת.

מה המשמעות של לראות את האמת והטעות בכל דבר?

אליעד מסביר שבכל דבר יש גם צד נכון וגם צד לא נכון. לדוגמה, אפילו בתוך הספר שלו עצמו ישנם דברים שהם נכונים ויש דברים שאינם נכונים. כאשר קוראים כל טקסט, אם מתבוננים עמוק מספיק, אפשר לראות גם את האמת וגם את הטעות שבו. כשאדם נמצא בהבנה עמוקה של המציאות, כל מה שהוא קורא או שומע, הוא מרגיש שזה בדיוק מה שהוא עצמו התכוון לומר, גם אם אלו דברים שנראים סותרים או הפוכים לגמרי.

האם יש גישות מנוגדות בין מה שאליעד מלמד לבין היהדות?

אליעד מסביר שאין באמת הבדל מוחלט בין הגישה שלו לבין הגישות אחרות, כולל אלו של היהדות המסורתית. הוא מתאר כיצד אדם שלמד קבלה או יהדות ולאחר מכן למד את שיטתו, פתאום מסוגל לראות גם בכתבים אחרים בדיוק את הרעיונות שאליעד עצמו מלמד. פתאום, לאחר הלמידה המעמיקה, התלמיד מסוגל להבין את התכנים הישנים מנקודת מבט חדשה. זאת מכיוון שאליעד...
ביטחון עצמי חזק תחושת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי פיתוח הביטחון העצמי שמחה יהודית פנימיות סמכותיות ביטחון עצמי גבוה אוכל להעביר מסרים eip אליעד אליעד כהן ברסלב דת דתות דתיים הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הדתיים הזוהר החרדים הכל לא נכון הכל נכון הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התורה התורה היהודית זוהר חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יהודית כולם טועים כולם צודקים להבדיל למה רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נחמן ספר הזוהר צודק רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיטת eip תורה תורה יהודית
יציבות תפישת החיים - איך להשיג?
יציבות תפישת החיים - איך להשיג?
... האמיתית. כי הגיע אל התכלית האמיתית. אך רוב בני האדם בעולם יציבים במחשבה שלהם, לא בגלל החכמה, אלא בגלל פחד ושקר. מרוב פחד וחשש להיכנס לספקות על מה שהוא יודע. רק אם בן אדם שלא מפחד, שואל עצמו האם השכל מטעה, אולי הכל לא נכון? הוא ישנה את דעתו כל הזמן, עד שיגיע אל אמת כלשהי. אך רובם פוחדים שיקרה להם משהו רע אם ישאלו. ...
הבחירה החופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית, האם אין בחירה חופשית, רצון חופשי, הבחירה של אלוהים, דטרמיניזם, מהי בחירה חופשית, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת
הבחירה החופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית, האם אין בחירה חופשית, רצון חופשי, הבחירה של אלוהים, דטרמיניזם, מהי בחירה חופשית, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת
... זהו מצב שבו האדם מבין את הפרדוקס של הקיום - שיש גם בחירה, וגם אין בחירה, וגם הכל נכון וגם הכל לא נכון בעת ובעונה אחת. האם יש בחירה חופשית? בחירה חופשית ודטרמיניזם מהי נקודת המבט המוחלטת? האם אלוהים בוחר הכל? איך לדעת אם יש לי בחירה חופשית? תשובה יחסית ותשובה מוחלטת ...
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא איך מסתדרת התורה היהודית עם רעיון האחדות של המציאות? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד אפשר ליישב בין רעיון האחדות של המציאות - הרעיון שהכל אחד, גם הטוב וגם הרע, ושאין באמת נפרדות - לבין התפיסה הדתית והיהודית בפרט, המדברת על טוב ורע, מצוות ועבירות, שכר ועונש, והתקרבות לבורא. ... ושכל מה שנראה כרע הוא למעשה טוב מוחלט, כי הרע והטוב שניהם ביטויים של אותה מציאות אחת. מצד שני, התורה והדת מדגישות את ההבדל בין טוב לרע, ומדריכות את האדם להימנע מהרע ולבחור בטוב. על כן, עולה השאלה איך מתיישבים שני הרעיונות האלה יחד. מדוע אין משמעות לרצון להתקרב לאלוהים, אם הכל אחד? אליעד כהן מסביר שאם הכל הוא באמת אחד, אז אין שום משמעות לרעיון של להתקרב לאלוהים. הרי ... בשלמות, הוא היה מפסיק מיד לרצות להתקרב אליו, בדיוק כפי שאלוהים עצמו לא צריך להתקרב לעצמו. למעשה, לפי אליעד, אלוהים עוסק כל הזמן בהרחקה של עצמו מעצמו, על ידי שהוא יוצר את העולם ומצמצם את עצמו ... להתקרב אליו מנוגד בכלל לתהליך הבריאה של אלוהים עצמו. למה אלוהים ברא עולם נפרד אם המטרה היא אחדות? אליעד מסביר שאלוהים יצר עולם שבו קיימת נפרדות כדי שהאדם ירגיש שהוא צריך להתקרב אליו. אבל למה אלוהים ירצה שאנשים ירגישו נפרדות אם כל מטרתו היא האחדות? לדבריו, זו סתירה מובנית בתפיסת הדת - אלוהים ברא את העולם מתוך תהליך של הרחקה וצמצום של עצמו, ונתן לאדם שכל ורצונות ... עולם עם תחושת נפרדות מלכתחילה. ובכל זאת, העולם נברא כך, וניתנו לאדם רצונות אחרים. הסיבה היא, לפי אליעד, שכל תהליך הצמצום והנפרדות הוא חלק ממשחק של המציאות עצמה, שבו האדם חווה שהוא נפרד כדי שיוכל להבין בסופו של דבר את האחדות מתוך ניגוד. האם יש סתירה בין ידיעה ובחירה? אליעד כהן מרחיב גם על סתירה נוספת, והיא הסתירה בין הידיעה של אלוהים את העתיד, לבין ... עושה הכל. אם אלוהים עושה הכל, הרי שאין באמת לאדם אפשרות לבחור, כיוון שהכל כבר נקבע על ידי אלוהים. לפי אליעד, האדם אומנם חווה שיש לו בחירה, אבל מי שגורם לו לחוש כך ולחשוב שהוא בוחר, הוא אלוהים ... בכך שכל סיפור הבחירה הוא למעשה חלק מהמשחק של המציאות עצמה. האם יש משמעות לשכר ועונש אם הכל מאלוהים? אליעד כהן מדבר גם על סתירת השכר והעונש. הדת אומרת שאלוהים ברא את יצר הרע כדי לתת לאדם אפשרות להתגבר עליו ולקבל שכר, ושאם לא היה כך, האדם היה מתבייש לקבל טוב בלי להתאמץ (נהמא דכיסופא). אבל אליעד אומר שזהו רעיון מגוחך שמגביל את אלוהים, משום שהוא טוען שאלוהים יכול היה פשוט לברוא ... לרע הוא סתירה לאחדות, משום שאלוהים עצמו יצר את הרע, ולפיכך הרע הוא חלק ממנו בדיוק כמו הטוב. לכן, לפי אליעד, מי שחושב שיש באמת טוב ורע וצריך לקבל שכר ועונש על מעשיו - בעצם כופר באחדות של הבורא. מהי המסקנה לגבי התורה והדת לפי תפיסת האחדות? לסיום, אליעד כהן מסביר שמנקודת המבט האמיתית של אחדות המציאות, כל התורה וכל המצוות הן בסופו של דבר חסרות משמעות כיעד סופי. לדבריו, מי שבאמת יבין את התורה עד הסוף יזרוק אותה הצידה, כי הוא יבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב לרע, וממילא אין צורך במצוות או איסורים. הוא מדגיש שאנשים חכמים באמת יגיעו לתובנה שהתורה היא לא האמת המוחלטת אלא רק כלי זמני - צמצום של האמת הגדולה יותר, שהיא האחדות המוחלטת ... למצב של תודעת אחדות מוחלטת, בדיוק כמו האדם הראשון לפני שחטא, כשלא הייתה לו בכלל תודעה של טוב ורע. אליעד מסכם שהאדם צריך לשאוף לאמת מוחלטת, לא לפחד לשאול שאלות, ולא להאמין לשום דבר בלי לבדוק אותו לעומק, אפילו לא לתורה או לרעיונות הדתיים המקובלים. הוא טוען שרק ההבנה שכל המציאות היא ביטוי של אלוהים ושאין באמת נפרדות תביא ... ידיעה אמיתית - לא מתוך אמונה, אלא מתוך הבנה פנימית. האם קיימת בחירה חופשית? מהי משמעות החיים לפי היהדות? מהי אחדות הבורא? איך אפשר להתקרב לאלוהים? מדוע אלוהים ברא את העולם? ...
שאלה שהיא תשובה, יש או אין, טיפשות + שקר חז"ל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות
שאלה שהיא תשובה, יש או אין, טיפשות + שקר חז"ל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות
... שהיא תשובה, יש או אין, טיפשות + שקר חזל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות מהי השאלה הראשונה והאחרונה שצריך האדם לשאול? אליעד כהן מסביר שהכל מתחיל בשאלה, אך כל שאלה של האדם היא בעצם סוג של חיסרון. כשאדם אומר אני רוצה משהו, הוא למעשה שואל אם זה טוב או רע עבורו. כל דבר שהאדם חווה הוא ... לענות עליה, משום שהשכל הרגיל לא מסוגל להכיל בתוכו דבר והיפוכו. איך יש ואין יכולים להיות אחד? הנושא המרכזי בהרצאה של אליעד הוא השאלה: איך היש נובע מהאין? או איך יש ואין יכולים להתקיים בו זמנית?. לפי אליעד, השכל האנושי מסוגל להבין שיש רק יש או רק אין, אך לא את שניהם יחד. אבל כשהאדם חוקר ומעמיק במציאות הוא מגלה באופן ברור שיש ואין הם בעצם דבר אחד, וזה נקרא הפרדוקס הגדול ביותר. לדוגמה, אליעד מראה שאם ניקח שולחן עשוי מעץ, באותו זמן ובאותו מקום קיימים גם שולחן וגם עץ. השאלה הפנימית יותר היא: האם המהות של השולחן והעץ קיימים בנפרד, או שהם דבר אחד? כשהאדם ... בסוף הכל מתמזג לדבר אחד בלבד, והדבר הזה הוא גם יש וגם אין באותו הזמן. מדוע השכל לא יכול להבין את הפרדוקס של היש והאין? אליעד מסביר שהשכל הרגיל שלנו עובד על בסיס ניגודים: או שיש דבר, או שאין דבר. הוא לא יכול לקבל את העובדה שדבר והיפוכו קיימים יחד. האדם חייב להגיע להבנה עמוקה של הסיבה ... הפרדות. רק כשהאדם חווה את זה באמת, הוא מבין שהמציאות אינה כפופה לחוקי השכל הרגיל. כיצד מגיעים להבנה מוחלטת של המציאות? אליעד מדגיש שכדי להגיע להבנה מוחלטת חייבים לעבור דרך כל האפשרויות, כל התירוצים וכל הסתירות האפשריות עד הסוף. חייבים לבדוק כל אפשרות ואפשרות, ולהבין מדוע היא לא יכולה להיות האמת. אליעד מסביר שעד שהאדם לא עבר על כל האפשרויות, הוא לא יכול להגיע להבנה אמיתית של האחדות, כי תמיד יישארו לו ספקות. רק כאשר האדם מנסה בכל כוחו לסתור את האמת ולחשוב הפוך, והוא רואה שאין אפשרות אחרת חוץ מהאמת המוחלטת, רק אז הוא מבין באופן מוחלט את המציאות. מה זה סם החיים וסם המוות לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שכל דבר במציאות יכול לשמש כסם חיים או כסם המוות. סם המוות הוא כאשר אדם נאחז בצורה החיצונית של הדברים, ולכן הוא נמצא בשקר. סם החיים הוא כאשר האדם מתחבר לשורש של הדברים ומבין את הפנימיות שלהם. אליעד מציין שכברירת מחדל האדם נאחז בצורה החיצונית שהיא השקר, כי היא קלה יותר, ולכן הוא חייב לעבור דרך כל הבלבולים והשקרים כדי להגיע לאמת. מדוע אליעד מבקר את חכמי היהדות ואת דברי חזל? אליעד מתייחס לביקורת כלפי היהדות וחזל בטענה שהמסורת והדת מסתירות מהאדם את השאלה הבסיסית והחשובה ביותר: איך נוצר הרצון? או מהי המהות של היש והאין?. הוא מבקר את הגישה המסורתית שבה יש כביכול עידוד לשאול, אבל בפועל השאלות החשובות באמת נשארות ללא תשובה, או שהתשובות הן תמיד חלקיות ולא נכונות. אליעד מסביר שבגלל שהיהדות והמסורת מאוד קרובות לאמת, הן יותר מסוכנות כי הן נראות נכונות ואמיתיות, למרות שהן מסתירות את המהות האמיתית. למה האדם חייב לשקר לעצמו כדי למצוא את האמת? לפי אליעד , הדרך היחידה של האדם לוודא שהוא הגיע לאמת היא דווקא על ידי ניסיון מתמיד לשקר לעצמו. אם האדם מנסה לחשוב בצורה הפוכה לחלוטין, ולא מצליח, זו ההוכחה היחידה שהוא הגיע לאמת. כי אם הוא מצליח לחשוב בצורה אחרת, זה אומר שהאמת שלו עדיין לא מוחלטת. אליעד מדגיש שבסופו של דבר אי אפשר לברוח מהאמת, ולכן האדם חייב לאתגר את עצמו בכל דרך אפשרית ולבדוק כל אפשרות וכל שקר אפשרי עד הסוף. איך האדם משתחרר מהסבל ומהספקות? אליעד מסביר שכל סבל, ספק או שאלה מגיע מתוך הנחה שיש הבדל בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין האדם למציאות. כאשר האדם מבין באמת שהכל אחד, הוא משתחרר מהסבל, כי אין יותר הפרדה, אין יותר ספק, ואין יותר סיבה לסבול. האדם כבר לא צריך לאחוז בשום דבר ספציפי כי הוא מבין שכל הצורות הן ביטוי של אותה מהות אחת. מה המשמעות של אל תאמרו מים מים בליקוטי מוהרן? אליעד מציין ציטוט מתוך רבי נחמן מברסלב, אל תאמרו מים מים, שמכוון לכך שאסור להפריד בין היש והאין ולחשוב שהם שני דברים שונים. המשמעות היא שהאדם לא צריך להסתפק בשכל המפריד בין טוב ורע, ... מה זה סם החיים וסם המוות? מדוע השכל לא יכול להבין את הפרדוקס? איך משתחררים מהסבל? האם אפשר לשקר באופן מוחלט? מדוע היהדות מסתירה את האמת? מדוע כל רצון ושאלה מגיעים מחוויה של חיסרון וספק? אליעד כהן פותח בכך שכל שאלה שהאדם שואל, כל דבר שהוא רוצה או כל רצון שעולה בו, הם למעשה חוויה של חיסרון וספק. כאשר אדם אומר אני רוצה משהו, הוא בעצם שואל האם הדבר ... בסיסי לגבי מה טוב או מה רע. כשאדם רוצה משהו, הוא בעצם חווה סוג של ריקנות או חיסרון פנימי, שאותו הוא שואף להשלים. לפי אליעד, שאלה היא תמיד ביטוי של חוסר, והתשובה היא מה שממלא ומשלים את החיסרון הזה. כל חיי האדם הם שרשרת אינסופית של שאלות, ספקות ורצונות, ומכאן נובעת כל תחושת החוסר, ... לעולם לא יוכל לקבל את העובדה שיש ואין יכולים להתקיים בו - זמנית כישות אחת. איך אפשר להסביר את הפרדוקס שיש ואין זה אחד? אליעד מסביר את הפרדוקס הזה בעזרת דוגמה מוחשית: הוא נותן דוגמה שיש שולחן עשוי מעץ, ושואל: מה יש כאן באמת - שולחן או עץ?. לכאורה קיימים פה שני דברים: גם שולחן וגם עץ. אך ... ימשיך להוריד את הצורות עוד ועוד, הוא יגיע להבנה שבסוף כל היש והאין הם בכלל ישות אחת ויחידה. הבעיה הגדולה של האדם, לפי אליעד, היא שהשכל הרגיל והיומיומי שלו מתנגד להבנה כזאת. השכל בנוי על ההנחה שיש או דבר או היפוכו, ולכן הוא לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד. האדם חייב להבין למה הוא לא ... שהוא מתעמק ומבין למה הוא לא מבין, הוא מתקרב להבנת הפרדוקס עצמו. מדוע האדם חייב לעבור דרך כל הספקות כדי להבין את האמת? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה מוחלטת של האחדות של היש והאין, חייב האדם לעבור דרך כל האפשרויות והספקות האפשריים. האדם חייב לשאול את עצמו לגבי כל אפשרות שעולה: האם זה ... אינסוף אפשרויות ווריאציות שיכולות להסביר כל דבר. רק כאשר האדם רואה שאין אפשרות לחשוב אחרת, הוא באמת משתחרר מהספק. למה היהדות ודברי חזל מונעים מהאדם להגיע להבנה אמיתית?
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
... חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית איך הסביבה משפיעה על האדם והאם זה תמיד חיובי? אליעד מסביר שלסביבה יש השפעה מכרעת על האדם, בין אם הוא מודע לכך ובין ... את מחשבותיו. האם תמיד כדאי לבחור בסביבה חיובית? אליעד מדגיש שכל החלטה לגבי הסביבה חייבת להיות תלויה במטרה הסופית. ... את האושר שלו. מה זה אומר שהאושר צריך לבוא מתוכך? אליעד מסביר לעומק שהאושר הפנימי האמיתי צריך להגיע מתוך האדם עצמו, ... בהצלחה חיצונית כלשהי. מה הבעיה בסביבה שיוצרת תלות? אליעד מסביר בפירוט שישנן סביבות שבהן האדם תלוי מאוד בגורם שמוביל את ... תמיד לחזור לאותו אדם או לאותה סביבה כדי להרגיש טוב. אליעד מתאר זאת כמצב שבו נותנים לך אוכל רק אם אתה בתוך הכלא - כלומר, ... היא גם פוגעת בך בכך שאתה לא מסוגל להתמודד לבד. כיצד אליעד מגדיר סביבה טובה באמת? אליעד טוען שסביבה טובה באמת זו סביבה שמאפשרת לך לצמוח ולהתפתח, אך גם ... להרגיש שלם או מאושר. בניגוד לכך, בסביבות אחרות, כגון הדת היהודית או קבוצות רוחניות שונות, תמיד יש היררכיה - ... וכך גם אם הוא מתקדם, הוא לא באמת עצמאי או חופשי. מה ההבדל בין סביבה תומכת לסביבה שמקדשת תלות? אליעד מבחין באופן ברור בין שני סוגי סביבות: סביבה תומכת אמיתית - ... המורה הוא הכרחי, ובלעדיו אי אפשר להתפתח. כיצד לדעת אליעד אפשר להימנע מתלות בסביבה? אליעד מדגיש כי הדרך להימנע מתלות היא להבין ולהפנים את הכוח הפנימי ... כך תוכל להיות יציב גם ללא הסביבה. המטרה הסופית, לפי אליעד, היא להגיע למצב שבו אתה עצמאי לחלוטין, ללא תלות בשום סביבה, גם ... דבר רע? איך לפתח אושר פנימי שאינו תלוי באחרים? מה ההבדל בין סביבה חיובית לסביבה שלילית? ...
תאוותנות, תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא
... תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא מהן תאוות הגוף ולמה אנשים נלחמים בהן? אליעד מסביר שתאוות הגוף הן בעצם רצונות של האדם שקשורים לגוף. המילה תאווה פירושה ... מוגדר הוא בעצם סוג של תאוות הגוף. כשאדם מזדהה עם תאווה גופנית מסוימת, הוא בעצם מזדהה עם הרצון המוגבל שלו. אליעד טוען שכל עוד האדם קיים בצורה של רצון, הוא למעשה חווה סוג מסוים של תאוות הגוף. האם יש הבדל בין תאוות גשמיות לרוחניות? לפי אליעד, אין הבדל מהותי בין תאוות גשמיות לתאוות רוחניות. תאווה היא תאווה ללא קשר לתוכן שלה. ... כבוד או אדם שרוצה אוכל - שניהם חווים חיסרון ורצון מסוים, ולכן שניהם מתאווים. תאווה רוחנית, כמו רצון ללמוד תורה, אינה שונה במהותה מתאווה גשמית כמו רצון לממון או אוכל. שתיהן יוצרות חיסרון וסבל. מדוע השיטות הרוחניות טוענות שתאוות הגוף רעות? אליעד מסביר שהסיבה שהשיטות הרוחניות (כמו היהדות ושיטות אחרות) נוטות להגדיר את תאוות הגוף כרעות, היא שהן משוות אותן לתאוות ... ומוגבלות, ולכן הן מקור לסבל. הן מעודדות אנשים לוותר על התאוות הגשמיות ולהמיר אותן בתאוות רוחניות, כמו לימוד תורה או שאיפה לעולם הבא, כי אלה נתפסות כיציבות יותר. האם באמת תאוות רוחניות עדיפות על תאוות גשמיות? אליעד טוען שהעדיפות של תאווה רוחנית על פני תאווה גשמית היא רק לכאורה. אנשים ... כיצד אחרים סובלים מתאוות גשמיות (כמו תאוות אכילה, מין או כסף), ולכן הם מסיקים שרוחניות היא פתרון עדיף. אך אליעד מדגיש שזו רק אשליה, כי בפועל גם תאווה רוחנית יוצרת את אותו מנגנון של חיסרון ... אדם שרוצה להתענג על אלוהים או להגיע להארה, עדיין חווה חיסרון ורצון. מה קורה כשאנשים חוזרים בתשובה או בשאלה? אליעד מתייחס גם לחזרה בתשובה וחזרה בשאלה. הוא מביא את הדוגמה של אורי זוהר, שחזר בתשובה ועבר מתאוות גשמיות (כמו כסף או נשים) לתאוות רוחניות (כמו לימוד תורה). הוא מראה שלמעשה לא נפתרה אצלו בעיית התאווה - היא פשוט שינתה צורה. גם ... הרוחניות פחות גורמות לו סבל מידי או נראה לעין, בהשוואה לאנשים אחרים שסובלים מתאוות גשמיות. לדוגמה, אדם שלומד תורה עשוי להרגיש פחות סבל מיידי מאשר אדם שנאבק עם תאוות כסף. עם זאת, אליעד מסביר שזו אשליה יחסית, משום שגם תאוות רוחניות, ככל שהן חזקות יותר, יוצרות ... גדול יותר, ולכן גם סבל גדול יותר כאשר האדם לא מצליח לספק אותן. האם יש דרך אמיתית לשבור את התאוות לחלוטין? אליעד מציג את העמדה שהדרך היחידה לשבור את כל התאוות, הן הגשמיות והן הרוחניות, היא באמצעות השכל. כאשר האדם מבין לעומק שהמציאות היא אחת ושאין הבדל בין דבר והיפוכו, הוא משתחרר מכל סוגי התאווה. השכל שמבין את האחדות המוחלטת של המציאות מבטל את ההבדלים בין תאווה רוחנית לגשמית, ומשחרר את האדם מחוויית החיסרון והסבל. איך מתרגלים את השחרור מהתאוות באמצעות השכל? אליעד מדגיש שהתרגול המעשי לשחרור מהתאוות מתבצע דרך התבוננות שכלית מעמיקה. האדם ... עמוק להבנה מוחלטת של האחדות, ולכן הן משאירות את האדם עם תאוות נסתרות. מה המסקנה המרכזית מההרצאה? המסקנה של אליעד היא שאין באמת הבדל בין תאוות רוחניות לתאוות גשמיות, כי שתיהן תוצר של חיסרון וסבל. הדרך היחידה ... עמוקה של האחדות, דרך השכל וההתבוננות, באופן שמבטל את חוויית החיסרון לחלוטין. איך לשבור תאוות הגוף? האם יש הבדל בין תאווה גשמית לרוחנית? למה תאוות הגוף יוצרות סבל? האם חזרה בתשובה פותרת ...
שמירת העיניים ביהדות, להסתכל על נשים, להסתכל על בחורות, הסתכלות אסורה, מחשבות מיניות, גירוי מיני, נשות הטאליבן, קדושת העיניים, ולא תתורו, שמירת הברית, פגם העיניים, משיכה מינית
... העיניים ביהדות, להסתכל על נשים, להסתכל על בחורות, הסתכלות אסורה, מחשבות מיניות, גירוי מיני, נשות הטאליבן, קדושת העיניים, ולא תתורו, שמירת הברית, פגם העיניים, משיכה מינית מה המשמעות של שמירת העיניים לפי היהדות? הנושא של שמירת העיניים ביהדות קשור לפסוק ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם, שהתפרש במסורת היהודית כאיסור להסתכל על נשים מתוך חשש שההסתכלות תוביל ... להגיע עד מצב של כיסוי מוחלט, כמו נשות הטאליבן או מנהגים קיצוניים אחרים של כיסוי פנים או שימוש במשקפיים מטשטשים. מה המקור להתפתחות ההלכתית של איסור הסתכלות על נשים? אליעד מסביר שההתפתחות מתחילה באיסור פשוט של עבודה זרה ומגיעה עד לכדי ציפייה מנשים לשבת בנפרד או לעבור לצד אחר של הכביש כדי לא לגרום לגברים לחשוב עליהן. לדוגמה, הוא מספר על מקרים בהם אנשים דתיים שמו לעצמם כיסוי לעיניים או משקפיים ... על רב שהחליט לעוור את עצמו מתוך רצון להימנע לגמרי מהפיתוי המיני. הרעיון הזה מדגים את הקיצוניות שהגישה הזו יכולה להגיע אליה. למה בעצם נוצרת המשיכה לדברים אסורים, לפי אליעד? המשיכה לדבר אסור נובעת דווקא מהאיסור עצמו. ככל שאדם שומע מגיל קטן שאסור לו להסתכל על נשים או לחשוב עליהן, הוא נמשך אליהן יותר, משום שהאיסור יוצר עניין. אם היו אומרים לו שמותר להסתכל, המשיכה הייתה קטנה יותר. אליעד מסביר זאת דרך דוגמה של רבנים שמגיעים לייעוץ על ... חוויה של שלמות שחסרה לו. זהו המנגנון הפסיכולוגי שיוצר את המשיכה העזה לאיסורים כמו הסתכלות על נשים או פנטזיות מיניות. האם איסור מיני באמת מפחית את המשיכה המינית? אליעד מסביר שהאיסור לא באמת מפחית את המשיכה, אלא רק ... פנימיים. הוא נותן דוגמה של רב שאומר לעצמו כל הזמן אסור לי לחשוב על זה, ובכך בעצם מחזק את החשיבה ואת ההתעסקות באיסור. איך הדוגמה של הרבי והזונה ממחישה את הנושא? אליעד נותן דוגמה של רבי וזונה שנפגשו בשערי גן עדן, ... לעומת זאת, תמיד חלמה להיות צדיקה, והשאיפה שלה לטוב העניקה לה יתרון רוחני. המשל הזה ממחיש שהניסיון להימנע בכוח ממשהו אסור רק מחזק את ההתעסקות בו. מה הגישה הנכונה לפי אליעד להתמודדות עם הסתכלות אסורה? לפי אליעד, הפתרון האמיתי הוא לא בהכרח למנוע את ההסתכלות, אלא להתמקד במהות האמיתית. הוא מציע להפסיק להתמקד במראה החיצוני ולהבין שהמהות הפנימית של כל הדברים היא זהה. אם אדם מצליח לראות שהכל אחד ואין הבדל מהותי בין פנים לחוץ, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ולא יהיה לו צורך בהתמודדות או בהימנעות מלאכותית. מה זה שמירת העיניים? למה אסור להסתכל על נשים ביהדות? איך להתמודד עם מחשבות מיניות? האם איסור מיני ...
הכל צפוי והרשות נתונה, הכל מאלוהים, רצון חופשי, סתירות ביהדות, סתירות בתורה, בחירה וידיעה, בחירה חופשית, אלוהים יודע את העתיד, ידיעת הבורא, אלוהים יודע מה יהיה, אלוהים יודע מה יקרה
הכל צפוי והרשות נתונה, הכל מאלוהים, רצון חופשי, סתירות ביהדות, סתירות בתורה, בחירה וידיעה, בחירה חופשית, אלוהים יודע את העתיד, ידיעת הבורא, אלוהים יודע מה יהיה, אלוהים יודע מה יקרה
... צפוי והרשות נתונה, הכל מאלוהים, רצון חופשי, סתירות ביהדות, סתירות בתורה, בחירה וידיעה, בחירה חופשית, אלוהים יודע את העתיד, ידיעת הבורא, אלוהים יודע מה יהיה, אלוהים יודע מה יקרה מה המשמעות של הכל צפוי והרשות נתונה ומה הקשר בין שני הרעיונות? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בשני רעיונות מרכזיים: הכל צפוי ו - הרשות נתונה. הוא מתחיל בכך שהוא מציין את הקשר שבין שני המונחים הללו, ... שיקרה כבר ידוע מראש. מצד שני, אם הרשות נתונה, יש מקום לבחירה חופשית של האדם, והוא יכול לבחור את דרכו. הכותב שואל איך שני הרעיונות הללו יכולים להתקיים בו - זמנית. אליעד מציין שהרשות נתונה היא משהו שנאמר בתורה. הוא מציין שהתורה מביאה את הרעיון של הכל צפוי, אך גם את הרעיון של הרשות נתונה. אליעד שואל, אם הכל צפוי, אז איך יכולה להיות רשות נתונה? אם הכל ידוע מראש, אז אין באמת מקום לבחירה חופשית. אליעד מציין שהאמונה בכך שהכל צפוי נוגעת לידיעת אלוהים, אך השאלה המרכזית היא איך זה משתלב עם הרעיון של הרשות נתונה, כלומר, האם יש מקום לבחירה חופשית אם הכל כבר ידוע. במהלך ההרצאה, אליעד מציין את הקיום של סתירות דומות בתנך וביהדות בכלל. הוא מתאר את הדיון הפילוסופי שמתנהל על פני הדורות, ושם דגש על איך יש אנשים שמבינים את הרעיון של הכל צפוי ואחרים מבינים את הרעיון של הרשות נתונה. השאלה היא איך שני הרעיונות יכולים להתקיים בו - זמנית. אליעד מציין שכאשר אדם מאמין שהכל צפוי, הוא עשוי להתקשות להבין איך יכולות להיות בחירות חופשיות, מה שמוביל לסתירות שקשורות לידיעת אלוהים ויכולת האדם לבחור. מהם ההסברים שסיפק אליעד כהן לשאלת הסתירות בין הכל צפוי והרשות נתונה? אליעד מפתח את הרעיון שההבנה שלנו לא תמיד מספיקה על מנת לתפוס את כל המשמעות של הרעיונות הללו. הוא מתאר איך לפעמים אנו מבינים את ... תמיד נמצא בהישג ידנו להבין. הוא גם מדבר על האופן שבו המילים או המשפטים שאנו מקבלים עשויים להיות חלקיים, ומדגיש את המורכבות שבמשמעות העמוקה יותר של הרעיונות בתנך וביהדות. על פי אליעד, כאשר אנו מדברים על מה שהכל צפוי והרשות נתונה, זה לא בהכרח אומר שאם אתה בוחר, אתה לא עושה את מה שאלוהים צפה. הוא מציין את ... של האדם לא סותרת את הידיעה של אלוהים, משום שידיעת אלוהים על מה שיקרה בעתיד לא פוגעת בבחירה שלנו. מה הסיבה שיכולה להיות לאדם קושי בהבנת הסתירה בין שני הרעיונות? אליעד מסביר כי לעיתים כאשר אנחנו מנסים להבין את הרעיונות הללו, אנחנו מצמצמים אותם להיגיון האנושי שלנו. המילים או ההבנות שלנו ... של רעיונות רוחניים גבוהים. הוא מציין שייתכן שבחירה חופשית יכולה להתקיים לצד ידיעת אלוהים, רק שאנחנו לא תמיד מסוגלים לתפוס את ההשלכות המלאות של רעיונות אלו. אליעד מציין את הדימוי של אדם שעשוי להבין את השפות השונות בדרך שבה הוא מתפוס את העולם, אך לא תמיד יש לו את הכלים להבין את העומק ... מבינים את הדרך בה האל רואה את העולם ואת העתיד, וכיצד זה קשור לבחירה החופשית שלנו. מהי הסיבה שיכולה להיות לאדם קושי להבין את המשמעות של המשפטים האלו? הקושי המרכזי, אליעד מציין, הוא השלב שבו אנחנו לא מבינים את הדרך בה אלוהים חושב. אם אלוהים הוא נצחי ומחוץ לזמן, הרי שאנו, בתודעתנו האנושית, לא תמיד יכולים לתפוס את הדרך בה הוא מבין את העולם ואת העתיד. אליעד מסביר שכאשר אדם רואה את עצמו כצופה בעולם בצורה מסוימת, הוא לא בהכרח מבין איך יכול להיות גם ידיעת העתיד של אלוהים וגם הבחירה החופשית שלו. בסופו של דבר, אליעד מציין שלעיתים עלינו לשאול את עצמנו שאלות עמוקות יותר לגבי האמת שבתוך ההבנה שלנו של עקרונות דתיים, ושעלינו להיות מוכנים לקבל את המורכבות שבקיום של עקרונות שנראים כסתירות. הכל צפוי והרשות נתונה? האם אלוהים יודע את העתיד? איך הרשות נתונה אם הכל צפוי? סתירות בתורה וביהדות מהו רצון חופשי? ידיעת אלוהים והבחירה החופשית ...
אמונה באלוהים, נתינת צדקה, כוחי ועוצם ידי, השתדלות, פרנסה, להאמין באלוהים, הפרשת מעשרות, ביטחון באלוהים, לבטוח באלוהים, כפירה באלוהים, שמירת מצוות, הכל מאלוהים, יהדות
אמונה באלוהים, נתינת צדקה, כוחי ועוצם ידי, השתדלות, פרנסה, להאמין באלוהים, הפרשת מעשרות, ביטחון באלוהים, לבטוח באלוהים, כפירה באלוהים, שמירת מצוות, הכל מאלוהים, יהדות
... באלוהים, נתינת צדקה, כוחי ועוצם ידי, השתדלות, פרנסה, להאמין באלוהים, הפרשת מעשרות, ביטחון באלוהים, לבטוח באלוהים, כפירה באלוהים, שמירת מצוות, הכל מאלוהים, יהדות מהו התפקיד של השתדלות באמונה ובפרנסה? ההרצאה מתארת את הקשר בין אמונה באלוהים, השתדלות ופרנסה, תוך כדי דיון במושגים כמו כוחי ועוצם ידי, נתינת צדקה והפרשת מעשרות. אליעד מתאר את הקונפליקט שבין האמונה בהשגחת אלוהים ובין הצורך בהשתדלות בעולם המעשי, ומסביר את הדרך בה אפשר לשלב את שני האלמנטים הללו בצורה מאוזנת. האם צריך לדאוג לפרנסה או להסתמך על אלוהים? אליעד מתחיל את ההרצאה בהצגת השאלה אם צריך לדאוג לפרנסה. הוא מציין כי ישנם אנשים המאמינים שלא צריך לדאוג לפרנסה, אלא רק להשתדל ... שפרנסתו מגיעה מאלוהים, אז הוא לא צריך לדאוג באופן אקטיבי למחסור בפרנסה, אלא יאמין שמה שצריך לקרות יקרה. מהי ההבנה המעמיקה של השתדלות? כחלק מההסבר על השתדלות, אליעד מביא דוגמה על אדם הממתין לאוכל שנמצא לידו. הוא מסביר שזו לא השתדלות אלא פעולה טבעית: אם אדם רואה אוכל מונח לידו, הוא פשוט לוקח אותו מבלי לחשוב יותר מדי. אליעד מציין כי כאשר אדם נמצא במצב שבו הוא רואה את הצורך, הוא פועל באופן אינסטינקטיבי ולא שואל את עצמו האם זה אמיתי או לא. ... אם אדם רואה גשם יורד, הוא לא יחשוב אם יש צורך לנעול דלתות כדי להימנע מהגשם - הוא יפעל מיד כדי להימנע מהמצב. כיצד יכול אדם להימנע להיות מנותק מהאמונה? בהמשך, אליעד מסביר איך אפשר להימנע להיות מנותק מהאמונה בזמן שמבצעים את ההשתדלות. הוא מציין כי מי שמאמין באמונה אמיתית וחש אותה בלב, לא יבצע את ההשתדלות מתוך ספקות או כחשש. במקום זאת, הוא יעשה את מה שהוא חייב לעשות בלי לחפש פתרונות חיצוניים. אליעד טוען כי כשיודעים במאה אחוז שההצלחה תבוא מאלוהים, אז לא יהיה מקום לספקות, וההשתדלות תהפוך לעניין טבעי. הוא מציין כי הקיום המובטח מאת אלוהים יכול לבוא גם ללא דאגה לפתרונות חיצוניים, והביטחון הזה הוא זה שצריך ללוות את האדם לאורך כל הדרך. מהו הקשר בין עבודה לפרנסה בעיני הדתי? אליעד מביא דוגמה על אדם דתי שמקבל קצבה, אך עדיין לא הולך לעבוד. הוא מסביר את המתח שבין המצוות - יש מצוות ללמוד תורה ויש מצוות להתפרנס. הוא שואל מדוע האדם הדתי לא הולך לעבוד ומסביר כי כאשר יש לו מספיק כסף, אין לו צורך לעבוד. אם יש לו כסף כבר, הוא עובר לדאגה לצרכים רוחניים. אליעד מציין שגם כאשר יש לאדם את כל הצרכים הכלכליים, ישנו עדיין את הצורך לבצע את המצוות, ובחלק מהמצוות יש צורך בשיתוף פעולה עם אלוהים. כיצד אדם יכול להראות אמונה מוחלטת באלוהים? בהמשך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלת האמונה המוחלטת. הוא מתאר את הקונספט של להאמין באלוהים באופן טוטאלי, לא רק מתוך תיאוריה אלא מתוך חוויות. הוא מביא את הדוגמה של אדם שהולך ללמוד תורה בלי לדאוג לאוכל, כשהוא בטוח שאלוהים יספק לו את הצרכים. אליעד מסביר את הרעיון שמי שבאמת מאמין לא יפחד כי הוא יידע שהכל צפוי ממנו. האדם לא רק שואל את עצמו מה אם זה לא יקרה?, אלא חי את חייו תוך אמונה מוחלטת בכך שאלוהים יעזור לו ויתן לו את מה שהוא צריך. מהם העקרונות המרכזיים של תורת השתדלות? העקרונות המרכזיים שואל אליעד עליהם במהלך ההרצאה הם כיצד לאזן את השתדלות עם האמונה. הוא מסביר שהאמונה היא שמובילה את האדם לדעת שהוא חייב לעשות את ... אך צריך להיעשות מתוך רצון אמיתי ולא מתוך חובתיות. הוא מדגיש כי אמונה בלא פעולה אינה מועילה, וכשאדם פועל מתוך אמונה אמיתית הוא יראה את התוצאות במעשיו. מה שמדגיש אליעד הוא שנדרשת התמדה והאמונה בעשייה לאורך כל הדרך. השתדלות באמונה אמונה באלוהים ופרנסה כיצד להאמין באלוהים השתדלות על פי היהדות ביטחון באלוהים הפרשת מעשרות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הכל לא נכון, איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הכל לא נכון, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, אימון אישי לבני נוער, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בתחום הכל לא נכון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7188 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 19:52:25 - wesi1