אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכל אחד ✔איך להתמודד עם קושי להחליט? על אחד אומר שהוא שניים, אולי הכל אחד? אולי אין הבדל בין האפשרויות? להטיל ספק בהחלטה, להטיל ספק באפשרויות,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:57איך להתמודד עם קושי להחליט? על אחד אומר שהוא שניים, אולי הכל אחד? אולי אין הבדל בין האפשרויות? להטיל ספק בהחלטה, להטיל ספק באפשרויות, להיות שלם עם עצמך, לא יודע מה להחליט, לא יודע מה לעשות
איך להתמודד עם קושי להחליט? האם כל האפשרויות זהות?

אנשים רבים מוצאים את עצמם בהתלבטות, לא יודעים אם לבחור באפשרות אחת או באחרת, ומחפשים דרך לקבל החלטות בטוחות. אחת הגישות שאליעד כהן מציע היא שיטה שנמצאת מעבר להיגיון המקובל. לפי שיטה זו, כאשר אדם מתלבט בין שתי אפשרויות, במקום לנסות לברר מה עדיף, הוא יכול לשאול את עצמו: "אולי בכלל מדובר באותה אפשרות?"

לדוגמה, נניח שאדם מתלבט אם להתפטר או להישאר במקום עבודתו. לכאורה, מדובר בשתי אפשרויות שונות באופן מהותי. ההיגיון הרגיל טוען כי יש הבדל ברור: אפשרות אחת מובילה למצב של עזיבת העבודה, אולי קושי כלכלי, ואפשרות אחרת להישארות במקום העבודה עם המשכורת והביטחון הכלכלי. אבל הגישה שאליעד כהן מציג היא לשאול: "אולי מדובר באותה אפשרות?" כלומר, אולי גם אם תתפטר וגם אם תישאר, בסופו של דבר התוצאה שתגיע אליה, או התחושה שלך לגבי החיים, תהיה זהה. אולי האושר שלך בכלל לא תלוי בהחלטה עצמה, אלא בתפיסת המציאות שלך.

אליעד מדגים זאת באמצעות אמירה של רבי נחמן שאומר ש"אדם לא צריך לדאוג אם יהיה לו כסף או לא, כי בין כה וכה הוא יחיה אותו דבר." הכוונה היא לכך שבין אם לאדם יהיה כסף או לא, הוא עדיין יכול להרגיש אומלל או מאושר באותה מידה בדיוק. כך, ההתלבטות בין שתי אפשרויות אינה בהכרח אמיתית, אלא תוצר של אשליה תודעתית שבה האדם מאמין שהאפשרויות שונות במהותן.

האם אפשר להטיל ספק בהבדלים שבין האפשרויות?

ההיגיון המקובל אומר לנו שיש הבדל בין שתי אפשרויות שונות, אך האם אנחנו באמת יכולים להיות בטוחים בכך? אליעד כהן משתמש בדוגמה פשוטה להמחשה: אדם נכנס לחדר שיש בו כיסא אחד בלבד, אך הוא שואל על איזה כיסא עליו לשבת - הכיסא הלבן או הכיסא השחור. בפועל, מדובר באותו כיסא שהוא בכלל ירוק. האדם מצביע פעמיים על אותו כיסא ואומר שאלו שני כיסאות שונים, וכך נוצרת אשליה של שתי אפשרויות כשבעצם יש רק אפשרות אחת.

האם יכול להיות שגם אנחנו בעצמנו עושים את אותה טעות במחשבה? אולי אנו רואים שתי אפשרויות כשלמעשה קיימת רק אפשרות אחת, ואנחנו טועים לחשוב שמדובר בשתי אפשרויות נפרדות. השאלה "איך להתמודד עם קושי להחליט?" הופכת לשאלה עמוקה יותר של "האם ההבדל בין שתי האפשרויות אמיתי או מדומיין?"

האם אפשר להסתכל על הבחירה כאשליה תודעתית?

אליעד כהן מסביר שכאשר האדם מתחיל להטיל ספק בכך שבכלל יש שתי אפשרויות, הוא עשוי להשתחרר מהצורך להחליט. זוהי נקודת מבט עמוקה יותר מאשר סתם לחשוב ששתי אפשרויות מובילות לאותה תוצאה בסוף. זוהי הבנה שאולי כל האפשרויות הן למעשה אותה אפשרות בדיוק, ושכל ההבדלים הם תוצאה של אשליה בתודעה שלנו.

לדוגמה נוספת, אליעד מציין דוגמה מתחום האסטרונומיה: מדענים ראו בשמיים שני כוכבים נפרדים, ורק לאחר מכן גילו ששני הכוכבים הללו היו בעצם השתקפויות של אותו כוכב אחד, שנוצרו כתוצאה מעיוותי ראייה או השתקפות אור. כלומר, אפילו בעולם הפיזי קיים מצב שבו אנו טועים לחשוב שיש הבדל בין שני דברים כשמדובר באותו הדבר עצמו.

האם הגישה הזו מתאימה לכולם?

הגישה הזו מתאימה בעיקר לאנשים שאינם מקובעים על עמדתם, שמוכנים לבדוק האם באמת יש הבדל מהותי בין האפשרויות. לאנשים שיש להם ביטחון עצמי רב, בעלי אגו חזק, אנשים שחשוב להם להיות בטוחים בעמדתם - גישה זו עלולה להיות פחות יעילה, כיוון שהם לא יסכימו לקבל את האפשרות שהבחירה שלהם היא אשליה.

אך לאדם שמוכן להטיל ספק, גישה זו מאפשרת חופש מחשבתי גדול. במקום להיות תקוע בהתלבטות מתמשכת, הוא יכול להטיל ספק אפילו בעצם ההתלבטות שלו, ולהבין שייתכן שכל האפשרויות זהות לחלוטין.

האם חוסר ודאות מוביל להבנה שאין הבדל בין האפשרויות?

אליעד כהן מדגיש שהעניין כאן הוא לא לשכנע את עצמנו שבסוף "הכל יסתדר" או שהתוצאות יהיו זהות. הגישה הזו יותר קיצונית: אולי בכלל מלכתחילה אין באמת הבדל בין שתי האפשרויות. אולי כל התפיסה שלנו לגבי קבלת החלטות, אפשרויות ובחירה היא מוטעית, ונדמה לנו שיש הבדל בין אפשרויות שונות כאשר במציאות לא קיים שום הבדל.

לפי גישה זו, עצם ההטלת הספק באפשרויות יכולה להביא אדם להבנה עמוקה יותר לגבי טבע המציאות, ובכך לשחרר אותו לגמרי מהקושי של קבלת החלטות.

לסיכום, לפי אליעד כהן, כדי להתמודד עם קושי להחליט, אפשר להטיל ספק בעצם ההבדל בין האפשרויות. אולי האפשרויות כלל אינן שונות זו מזו, וההבדל הוא אשליה של התודעה שלנו. במקום להתמקד בתוצאות ההחלטה, אפשר להתמקד בעצם ההבנה שההחלטה בין שתי אפשרויות עשויה להיות תוצר של תפיסה מוטעית בלבד.
איך להתמודד עם קושי להחליט? האם אפשר לשאול אם כל האפשרויות זהות?

הרבה פעמים אדם מוצא את עצמו בהתלבטות, לא יודע האם לבחור באופציה אחת או באחרת, ושואל את עצמו מה נכון יותר לעשות. אחת השיטות לצאת מההתלבטות היא שיטה שמחוץ להיגיון המקובל. במקום לנסות למצוא תשובה בין שתי אפשרויות שונות, אפשר לשאול: "אולי בכלל מדובר באותה אפשרות?"

האם כל אפשרות יכולה להיות אותה אפשרות?

ההיגיון אומר שבין שתי אפשרויות שונות תמיד יש הבחנה, אך ישנה פרספקטיבה שנמצאת מעבר להיגיון שמציגה את הרעיון שייתכן כי כל אחת מהאפשרויות היא בעצם אותו הדבר. לדוגמה, אם אתה שוקל אם להתפטר או לא, אתה עשוי לחשוב כי מדובר בשתי אפשרויות שונות לחלוטין. אבל מה אם תסתכל עליהם ותגיד: "אולי זה בכלל אותו דבר?" כלומר, אולי בסוף אתה תמצא את עצמך מרוצה באותה מידה, בין אם התפטרת או לא. אפשר להבין את זה גם כגישה לפיה האושר לא תלוי בהחלטה עצמה, אלא בתפיסה של האדם את המציאות.

כיצד אפשר לדעת אם יש הבדל בין אפשרויות?

ההיגיון אומר שברור שיש הבדל בין האפשרויות: להתפטר או לא להתפטר זו החלטה ששונה במהותה. אבל האם אתה באמת יודע שזה כל ההבדל? אולי כל אחד מהמצבים יוביל אותך לאותה תוצאה, או לא משנה את הדרך שבה תרגיש בסופו של דבר. ישנה תפיסה שאומרת שייתכן ויש כאן רק אפשרות אחת - שנדמה לך שיש שתיים. כשלדוגמה, אדם שואל על איזה כיסא לשבת - והוא מצביע על כיסא אחד, אבל טוען שזה כיסא שני או שלישי - בעצם הוא לא הבחין שהכיסא הוא אותו אחד. המוח האנושי לפעמים מציג את הדברים כך שהאדם יחשוב שיש שתי אפשרויות, בעוד שלמעשה מדובר באפשרות אחת בלבד.

האם יש דבר כזה "אמת" בהקשר הזה?

הגישה הזו אולי לא תעבוד לאדם שמרגיש בטוח בעצמו ומוכן להילחם על דעתו, אולם אם אדם לא ממהר לקבוע עמדות ומוכן לשאול את עצמו אם באמת יש הבדל בין האפשרויות, הוא עשוי לגלות שהן לא שונות כפי שחשב. ברגע שבן אדם מוותר על הצורך להגדיר כל דבר כהגדרה נפרדת, הוא עשוי להגיע למקום שבו הוא מבין שאין הבדל מהותי, וכך להשתחרר מההתלבטות.

האם תמיד אפשר להגיד שזה אותו דבר?

הגישה הזו יכולה להיות מיועדת לאדם שמבקש להבין את מהות הבחירה ולא רק את תוצאותיה. כל פעם שיתקלו בשתי אפשרויות ויתחילו לחשוב אם יש הבדל בין מה שנראה כשתיים, אפשר לשאול האם זה בכלל לא אחד. כמו בתחום האסטרונומיה, בו היו מקרים שבהם שני כוכבים נראו ככוכבים שונים, אבל התברר שהם היו השתקפויות של אותו כוכב. גם בחיים, ייתכן וכולנו רואים את אותה האפשרות מבעד לאשליות שונות.

האם כל חוסר ודאות מוביל למסקנה שאין הבדל?

השאלה היא לא האם יש אפשרות אחת או שתיים, אלא איך אנחנו רואים את הדברים. אולי כל המהות היא לא "מה עדיף", אלא "מהות הבחירה". השאלה האם כל התלבטות באמת נוגעת לבחירה בין שניים, או שמא מדובר במשהו אחר לגמרי - יכולה לעזור לצאת ממעגל ההתלבטות.
הרבה פעמים בן אדם יש לו התלבטות והוא לא יודע מה לעשות לעשות ככה או ככה "אני אעשה ככה או ככה מה יותר טוב לעשות ככה או ככה", נכון אחת השיטות לצאת מההתלבטות היא שיטה לא הגיונית.

ש: ללכת לקצוות?

אליעד: לא.

ש: להגיד ששניהם זה אותו דבר.

אליעד: בדיוק לשאול אולי זה בכלל אותו דבר, עכשיו כשאתה אומר לשאול אולי זה בכלל אותו דבר למה אתה מתכוון אולי זה לא משנה כשאתה עכשיו אמרת אותו דבר מה זה אומר אותו דבר?

ש: שזה מוביל לאותה תוצאה.

אליעד: בדיוק זה לא נקרא אותו דבר כאילו זה אותו דבר חלקית, קודם כל זה נכון אתה אומר לדוגמה נגיד עכשיו נגיד שיש לך התלבטות האם נגיד?

ש: לא יודע אם לפנות ימינה או שמאלה.

אליעד: תן דוגמה.

ש: אם להגיע לאשדוד אם לקחת ימינה בצומת או שמאלה בצומת.

אליעד: כן אבל זה אז תסתכל בשילוט נגיד.

ש: אוקי.

אליעד: לא נגיד משהו של החיים אלה שאומרים להתפטר או לא להתפטר נגיד, יפה ואז תשאל את עצמך אוקי מה זה משנה אולי זה אותו דבר עכשיו כשאתה אומר אולי זה אותו דבר אתה מתכוון להגיד אולי בסוף זה מוביל לאותה תוצאה אולי בסוף אני אהיה מאושר באותה מידה אולי אני אהיה מרוצה באותה מידה אולי האושר שלי לא יושפע מזה באופן ישיר, נכון אבל זה כמו שרבי נחמן אמר "בן אדם לא צריך לדאוג אם יהיה לו כסף או לא כי בין כך ובין כך הוא יחיה אותו דבר" למה כי בכל מקרה בסוף אתה יכול להיות לא מרוצה עם כסף או מרוצה בלי כסף זה לא קשור.

אבל יש פרספקטיבה שאומרת זאת פרספקטיבה לא הגיונית והיא אומרת אולי זה אותו דבר באיזה מובן במובן נגיד שיש לך התלבטות אם להתפטר או לא ואתה אומר לעצמך אולי בעצם בכלל האמת היא שלהתפטר או לא להתפטר זה בכלל אותו דבר ורק נדמה לי ששתי האפשרויות שונות, כאילו תדמיין את התרחיש שאתה מתפטר ואתה מפסיד את כל כספך ואתה מת ברעב תדמיין את התרחיש שאתה לא מתפטר שאתה מתקדם בעבודה ואתה מצליח זה וזה לא "אולי בסוף זה אותו דבר אולי בסוף זה יוביל אותי לאותו דבר, אולי במהות זה אותו דבר אולי אין הבדל אולי זה" לא "אולי בכלל אני משוגע לגמרי ובכלל מול עיני עומדת אפשרות אחת שהיא או אחת משתי האפשרויות או אפשרות שלישית שאני לא יודע מה היא רק נדמה לי שיש פה שתי אפשרויות שונות, אולי בכלל יש דבר אחר בכלל מי אמר שזה בכלל שתי אפשרויות שונות".

עכשיו מה ההיגיון יגיד לך זה שתי אפשרויות שונות כי זאת אפשרות אחת וזאת אפשרות אחרת זה הוא לא אומר מי אמר אולי זאת אותה אפשרות, תאר לעצמך שאתה עכשיו נכנס לחדר ויש שם נגיד כיסא אחד אני נותן את הדוגמה הזאת הרבה פעמים אבל אתן עוד פעם, יש כיסא אחד בא בן אדם ושואל אותך על איזה כיסא לשבת למה הוא מתכוון איזה כיסא לשבת ואז לוקח לך זמן להבין אתה אומר לו למה אתה מתכוון הוא אומר לך על הכיסא הזה או על הכיסא הזה ומצביע על אותו כיסא ואתה אומר תשב ואז הוא אומר לך אבל על איזה כיסא הוא אומר לך על הכיסא הלבן או על הכיסא השחור ובכלל יש כיסא ירוק נגיד, מה הוא רוצה אתה אומר לו איפה הכיסא הלבן אומר לך פה ואיפה הכיסא השחור אומר לך פה ומצביע על אותו כיסא וזה בכלל כיסא ירוק.

עכשיו האם יכול להיות שאתה האיש האם יכול להיות שבכלל אתה בכבודך ובעצמך על אחד אומר שהוא שתיים, יש ברבי נחמן ביטוי שאומר "השקר מזיק גם בגשמיות וברוחניות כעל אחד אומר שהוא שתיים" זאת אומרת בן אדם יש דבר אחד והמוח אומר לך זה שני דברים שונים אולי בכלל זה שנדמה לך שזה וזה זה שני דברים שונים אולי זה בכלל אותו דבר זה רק נדמה לך כשתי אפשרויות שונות. עכשיו למי הפתרון הזה לא יעבוד בן אדם שיש לו שכל בן אדם שיש לו ביטחון עצמי בן אדם שמעריך את עצמו בן אדם שיודע מה הוא חושב, בן אדם שיש לו אגו בן אדם שלא מוכן שיגידו לו שהוא מטומטם בן אדם שהוא כזה העצה הזאת לא תעבוד לו.

אבל בן אדם שהוא נצמד לאמת והוא פיקח אז מאיפה אתה יודע שזה נכון מה שאתה חושב מאיפה אתה בטוח במאה אחוז שזה שתי אפשרויות שונות אולי זאת בכלל אותה אפשרות, עכשיו שימו לב זאת לא הפרספקטיבה אולי בסוף זה אותו דבר אולי זה מוביל לאותה תוצאה, אולי בכלל זה אותו דבר אולי זה בכלל יש רק דבר אחד רק נדמה לך שהוא שתיים.

ש: אז אם זה באמת אחד שהוא נדמה לי כשתיים אז על כל דבר אני יכול להגיד את זה.

אליעד: נכון.

ש: למה זה נדמה לי כשתיים ולא שלוש אולי זה בכלל אחד שנראה כמו שלוש.

אליעד: נכון, עכשיו יש דבר כזה מדעי יש משהו שאומר שיש איזה כוכב שראו איזה כוכב מסוים ראו עוד איזה כוכב אחר ואז התברר שבכלל זאת השתקפות של כוכב שלישי, יש איזה כוכב אחד שיש משהו שמסתיר אותו ואז האור שלו עבר משני צדדים ואז פה ראו כוכב אחד פה כוכב אחר ובכלל שני נקודות האור היו מאותו כוכב, זאת אומרת זה היה כוכב אחד ואתה חשבת שיש פה שניים ובכלל זה היה אחד.

עכשיו ואז המוח אומר לך "כן אבל אם זה אותו אחד איך אני רואה שניים אם זה באמת אותו אחד אז למה אני רואה שתיים" זאת אומרת שמה הוא אומר לך שיש הבדל בין אחד לשתיים אתה אומר לו "לא אולי אני לא רואה שתיים" גם פה אפשר לשחק, המהות היא אולי אין הבדל הרי מה הנחת היסוד הבסיסית הבסיסי אומר קודם כל ששתי האפשרויות שונות אחרי ששתי האפשרויות שונות עכשיו אני בטוח שזה יותר טוב מזה ואני לא יודע זה יותר טוב מזה או זה יותר טוב מזה ביחס לזה, כל מיני פלפולים אבל איך אתה בכלל יודע שזה שני דברים שונים עכשיו הכיוון הזה הוא כיוון לא הגיוני משוגע מה שלא תרצה תגיד אבל מי אמר שהוא לא נכון אין בו שום היגיון אבל זה עדיין לא אומר שהוא לא נכון כי מי אמר שההיגיון נכון.
להרגיש ביטחון עצמי אופי קיצוני קבלת החלטה ספק לחשוב לקחת עבר חשיבה מוקצנת לשכנע את עצמך דמיון המוח אולי אין הבדל אולי אין הבדל בין האפשרויות אולי הכל אחד אחדות איך להתמודד איך להתמודד עם קושי איך להתמודד עם קושי להחליט אפשרויות אפשרות הבדל הבדלה הבדלים החלטה החלטות החלטיות הטלת ספק הכל אחד התמודדות התמודדות עם קושי התמודדות עם קושי להחליט חוסר ודאות חוסר וודאות יודע מה להחליט לא יודע מה להחליט לא יודע מה לעשות להבדיל להחליט להטיל להטיל ספק להטיל ספק באפשרויות להטיל ספק בהחלטה להיות שלם להיות שלם עם עצמי להיות שלם עם עצמך להתמודד להתמודד עם קושי להתמודד עם קושי להחליט לקבל החלטה לקבל החלטות מה להחליט מה לעשות ספק ספקות ספקנות על אחד אומר שהוא שניים קבלת החלטה קבלת החלטות קושי קושי להחליט קשיים שלם עם עצמי שלמות עצמית
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
... הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת ... ושאין הבדל בין העבר להווה ולעתיד, זה עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. נמצא שעצם הגדרת האחדות, היא עצמה נפרדות. כי היא נפרדת ממה שאינו אחדות. בקיצור, רעיון האחדות הוא בעייתי. אלא שקיים גם הצד השני שמסביר שהכל אחד וכולי. ויש גם את כל ההסברים שהכל אחד. אז מה האמת? והתשובה היא כי מה שנדמה לאדם שזו אחדות, הרי שזו בכלל נפרדות. כי עצם זה שיש הפרדה בין אחדות לבין נפרדות, הרי שזה עצמו לא אחדות. דהיינו, שהאדם לא באמת מסוגל להבין מה זא אחדות. כי כל רעיון האחדות הוא לא ממש מסתדר עם כל מיני דברים כנל. אז מה האמת האם הכל אחד? תשובה: האמת היא שהשאלה לא במקומה. זא מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא גם אם יש אחדות כלשהי, היא לא מה שהאדם מבין בשכלו את רעיון האחדות. וממילא לא רלוונטי לשאול האם הכל אחד, כי לא ניתן בכלל לייחס משמעות כלשהי להגדרת אחדות שבעצם הגדרתה מפרידה את עצמה משאר הדברים וממילא שוללת את הרעיון של עצמה. ואיך כן למצוא את האמת? תשובה: על ידי זה שהאדם הולך אחרי נקודת האמת שלו לפי מדרגתו. היינו כי על האדם להיצמד אל האמת שלו. דהיינו, אם האדם מרגיש שלא הכל אחד, הרי שגם אם הכל אחד מצד האמת, הרי שלומר שהכל אחד כאשר לא מרגישים שהכל אחד, הרי שזאת לא אמת. כי אמת צריכה להיות שלמה. וגם אם באמת הכל אחד, אם האדם רוצה להגיע אל האמת, עליו ללכת אחרי תחושת ליבו גם אם היא ההפך ממה שהוא מבין. משום שכדי להגיע אל האמת האובייקטיבית, צריך קודם לכן ללכת אחרי האמת היחסית. והאמת לא תלויה בשום דבר. האמת לא תמות בגלל שיעזבו אותה. והדרך היחידה להגיע אל האמת היא רק על ידי אמת. וגם אם האמת היא שהכל אחד או כל אמת אחרת, הרי שכדי להבין את האמת הזאת בשלמות, לשם כך צריך האדם ללכת אחרי האמת. כי האמת מקבלת אליה רק את האמת שכמותה. וכדי להשיג את האמת המלאה, לשם כך על האדם להיות כולו במדרגה של אמת. וגם, אם האמת היא שהכל אחד, אך האדם לא מרגיש את זה, הרי, שאם הוא רוצה להגיע אל האמת ש
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
... של האחדות הכל טוב הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה של ... שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. וההיגיון של האדם, הוא כמובן ברור. כי האדם ... עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (עע חשיבה חיובית וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, הרי ... המציאות שבה הכל טוב תמיד. כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם שהכל טוב תמיד, כוונתו היא לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד. כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי, גם הוא ... החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ולהרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד. ... אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם האחדות. והאחדות נפרדת מהנפרדות. ובנוסף, גם האחדות עצמה, גם היא נפרדות. כי יש בזה סוד, והוא שגם השלמות אינה מושלמת. משום ... השלמות יש לה חיסרון, בכך שאין בה חיסרון. ולכן אצל החכם האמיתי, אצלו יש אחדות אמיתית. כי אצל החכם האמיתי הכל אחד באמת. כי אצל החכם האמיתי אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות, לבין שלמות לבין חיסרון. כי הכל אחד ממש. וזאת השלמות, כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים, ומבין שאין הבדל בין טוב ורע, לבין רע, לבין טוב. וכאשר יש לאדם שכל אמיתי שבו הכל אחד תמיד והכל לא אחד תמיד, והכל בו זמנית תמיד, הרי שבמצב כזה האדם כבר לא צריך לנסות להזכיר לעצמו או ללמד את עצמו שהכל טוב. ולו רק משום שזה לא נכון. כי לא הכל ... ויש גם רע. אלא, שהרע נמצא באחדות עם הטוב, למרות שהוא נפרד ממנו. ולכן על האדם לשים לב לכך, שההבנה שלו שהכל אחד ושהכל טוב, היא עם אמת. ועם אמת פירושו, שהיא נובעת מעצמה בתוך האדם ללא כל מאמץ. כי יש דבר אחד ויחיד בעולם, שבו תלוי האם האדם יחווה את המציאות מתוך תודעה של ... מיני דברים. וכאשר האדם מנקה את עצמו מכל השקרים כולם בשלמות, על ידי זה האדם מקבל שכל ישר, ומבין שבאמת הכל אחד תמיד. וכאשר יש לאדם שכל, על ידי זה הוא חווה את האחדות ואת הנפרדות של המציאות בו זמנית. כי מצד האמת יש במציאות שלנו אחדות ונפרדות בו זמנית. והכל נפרד והכל אחד בו זמנית. וכאשר האדם מנסה לשכנע את עצמו שהכל טוב תמיד, גם זה עצמו שקר. כי כאשר האדם מרגיש רע, עליו להיות אמיתי עם עצמו ולהרגיש רע. וכאשר האדם מרגיש טוב, עליו ... שבו האדם רואה את הרע כנפרד מהטוב, אבל עדיין רואה אותו כישות אחת עם הטוב. וזאת השלמות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
... הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד ... באותה מידה. לדוגמה, כאשר אומרים שהכל אחד, אפשר באותה מידה לומר שהכל נפרד. ההסבר הוא שאם האדם באמת מבין רעיון מסוים באופן ... הלוגיות. מהי אחדות ההפכים? האם הכל אחד או הכל נפרד? אחדות אמיתית מהי? פרדוקס האחדות והנפרדות מה המשמעות של הכל אחד? איך אפשר לחוות אחדות ונפרדות בו זמנית? ...
אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
... המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה? האם אפשר להוכיח שהכל אחד? אליעד כהן מתחיל עם הטענה המרכזית כי אי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד. הוא מדגיש שכאשר משהו זקוק להוכחה, זה מעיד על כך שהוא אינו מוחלט, מכיוון שהוא מסתמך על הנחות יסוד שלא ניתנות להוכחה בעצמן. הוא משתמש בדוגמה ... הופכת לשאלה עמוקה. לדבריו, כל דבר בעל הפך אינו מוחלט, וכאשר אדם טוען שהכל אחד, הוא אוטומטית מעלה אפשרות שקיים מצב הפוך, מה שאומר שהאחדות אינה מוחלטת. מהי המשמעות של אחדות? אליעד מתאר את פרדוקס האחדות: אם אדם אומר שהכל אחד, הוא בעצם מודה בקיומה של הנפרדות, משום שההכרזה הכל אחד מניחה אפשרות אחרת. לכן, עצם ההכרזה שהכל אחד מבטאת נפרדות ומפרה את רעיון האחדות המוחלטת. הוא מביא דוגמה לכך שאם באמת הכל היה אחד באופן מוחלט, השאלה האם הכל אחד? כלל לא הייתה עולה, כמו שאדם אינו צריך לשאול האם יד אחת היא אחת. האם הסבל נובע מחכמה? אליעד מסביר את הקשר בין חכמה לסבל, בכך שהסבל נובע ... הוא מגיע להבנה השלמה. לסיום אליעד כהן חוזר על כך שאי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד , משום שההוכחה עצמה היא סוג של נפרדות, וכי ההבנה היחידה האמיתית היא חווייתית, כאשר אין הפרדה בין טוב לרע, יש ואין, אמת ושקר. האם הכל אחד? מהי אמת אובייקטיבית? האם אפשר להוכיח אחדות? מהו עץ הדעת טוב ורע? האם אפשר להגיע ליציבות רגשית? האם יש הבדל בין רוחניות לגשמיות? הוכחת האחדות ... הנחות יסוד שדורשות אישור נוסף. למשל, אם מישהו טוען שהוא יכול להוכיח שהכל אחד, הרי שהידיעה שלו נשענת על הוכחות, ולכן היא תלויה במערכת חוקים לוגית שאינה מוחלטת בעצמה. גבולות ההוכחה והלוגיקה השכל האנושי מבוסס על לוגיקה, ... ותמיד יהיה אפשר להעלות ספקות לגבי הנכונות שלה. כיצד ניתן להוכיח שהכל אחד? לכאורה, ניתן להביא הוכחה לוגית לכך שהכל אחד , אך עצם קיומה של ההוכחה מרמז על כך שהדבר עדיין לא מובן מאליו, כלומר, - עדיין קיים פיצול בין זה לבין הוכחתו. יותר מכך, עצם קיומה של השאלה האם הכל אחד? מעידה על כך שקיימת נפרדות, אחרת השאלה כלל לא הייתה נשאלת. מכאן שהוכחה לוגית אינה מספיקה כדי להפוך את הידיעה לאמת מוחלטת. פרדוקס האחדות והנפרדות אם טוענים שהכל אחד, הרי שזה כולל גם את האמירה שהכל אינו אחד. כלומר, אחדות אמיתית חייבת להכיל גם את הניגוד שלה - את הנפרדות. אם ישנו הבדל בין האחדות לבין ... לוגית אלא של חוויה ישירה. אחדות כמצב תודעתי באופן פרדוקסלי, כדי להבין שהכל אחד, על האדם להבין שאין הפרדה בין אחדות לבין נפרדות. השכל הרגיל תמיד יוצר הפרדה, אך ישנו שכל גבוה יותר שמבין שגם הפרדה היא חלק מהאחדות. היציבות ... הגשמי, אלא לראות ששניהם אחד. המסקנה הסופית האדם אינו צריך להוכיח שהכל אחד, אלא להבין זאת מתוך חוויה ישירה. כל עוד הוא מחפש הוכחות, הוא נשאר בלוגיקה, ואילו האחדות האמיתית אינה לוגית - היא כוללת גם את היפוכה. ההבנה ... מאושר, לפני השאלה תשאל האם אני יכול להיות מאושר. איך אני יכול להוכיח שהכל אחד. התשובה שאני לא יכול להוכיח. אם הייתי יכול להוכיח סימן שזה לא נכון. מה זה נקרא אמת? אדם מחפש את האמת, אמת פירושו התיאור של המציאות כל אחד, ... אצלו אם היא נשענת על הוכחות היא לא מספיק אמת. אם אני אומר שאני אוכיח שהכל אחד, למה זה עדיין לא יהיה מספיק אמיתי? כי הידיעה שלך שהכל אחד היא מבוססת על הוכחות ולא נובעת מעצמה אף אחד לא צריך להוכיח לך שאתה קיים. אבל בעיקרון כל דבר בר הוכחה הוא לא מספיק חזק. איך אני יכול להוכיח לך שהכל אחד? אני יכול להביא לך מהלך לוגי שהכל אחד. אי אפשר להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. להסביר לך מה האמת, להוכיח אני לא יכול להוכיח. נחדד את העניין יש הרבה חכמולוגים שאומרים מה האמת. כולם ... דבר שיהיה אובייקטיבי. כל זמן שיש לדבר היפך הוא לא מוחלט. מה ההוכחה שלא הכל אחד? מזה שלא צריך להוכיח שלא הכל אחד. כי זה אחד, אתה יודע יש פה עוד יד שנמצאת באותו מקום ואני אוכיח שזה אחד, שזה אחד אז זה אחד. פירושו שיש לא אחד. זאת ההוכחה שלא הכל אחד. קודם כל מוכח שלא הכל אחד. עצם זה שיש שאלה, לא הכל אחד. ההוכחה שזה לא אחד זה אומר שלא הכל אחד. אף אחד לא אומר על אחד שהוא אחד. לכן זה לא הכל אחד. תראה לי שהכל אחד לא הכל אחד. ההוכחה עצמה שגויה. קודם כל כעיקרון לא
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
... התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד איך נוצרת מוטיבציה לפעולה, ומה מקור הרצון? אליעד כהן מסביר את המנגנון העמוק שמאחורי מוטיבציה, רצון ופעולה. הוא מתחיל מהשאלה הבסיסית: מה גורם לאדם לפעול, מה יוצר את ... בעולם הנפרדות. כיצד ההבנה שהכל אחד מהווה את התשובה היחידה? כדי להימלט מלולאת השאלות, מסביר אליעד שהתשובה היחידה היא להבין שהיש והאין הם אחד. בשפה שלנו אנו מבדילים בין יש לאין, בין לפני לאחרי, אך מצד ... הפרדה אמיתית. כאשר חווים שהכל אחד, כבר אין שאלה על מה קדם למה, כי אין באמת הפרדה של זמנים והתרחשויות שונות. איך מסתדר הסתירה בין כלום למשהו? במבט שלנו יש שולחן, קיר, מקום וזמן, אך בשורש, ההוויה ... נפרדות? התשובה היחידה היא שהכל אחד ברובד העמוק ביותר, והנפרדות היא רק דרך הביטוי של האחד. מהי הוויה וכיצד היא קשורה למקום ולזמן? אליעד מגדיר הוויה כדבר שממלא את הכל, הוא לפני המקום ולפני הזמן. הוא ... המקור לכל היש. מכאן גם נובע שהכל אחד, כי אותו אין מקום וזה שמעבר לזמן הם בעצם הוויה אחת ואי אפשר להפריד ביניהם. האם המקום והזמן הם אשליה, וכיצד החלום מדגים זאת? כדי להמחיש זאת, מביא אליעד דוגמאות ... שכל ניסיון לדבר על אחדות (הכל אחד) מצריך שימוש בשפה של נפרדות, כי אנו אומרים יש ואין הם אחד. כבר ההגדרות עצמן מפרידות בין יש לאין. במציאות המוחלטת של האחדות, אין שום הגדרה נפרדת, ולכן כל דיבור על כך ... שמעל כל הגדרה. איך חווים שהכל אחד ואם כך - כיצד נעלמים? שאלה חוזרת שעולה: איך אני חווה שהכל אחד בפועל?. אליעד מבהיר שחוויה זו אינה חוויה במובן של רגש או מחשבה, כי כשהכל אחד, אין הפרדה בין החווה למושא החוויה. הוא מבהיר שזהו מצב שהוא אף מעבר לתודעה הרגילה, ולכן אין דרך להגדיר אותו כחוויה בתוך השכל הרגיל. בכל זאת, כדי להתקרב לכך, משתמשים ... מתעלה מעליה), מתגלה ההבנה שהכל אחד. כיצד השכל והאגו יוצרים סבל ומונעים מיקוד? יש אדם שאומר שהוא רוצה דברים רבים ולא יודע במה להתמקד, או שמתקשה להתרכז. אליעד מסביר שלמעשה, כל הרצונות החיצוניים מובילים ... היה רואה שאין טופ להגדיר, כי הכל אחד ואין אפשרות לעצור באיזו מדרגה. מי שחושב שהוא לגמרי בשלמות - יכול להישאל: למה אתה עדיין פועל כדי לעשות טוב, אם הכל אצלך שלם? מכאן מובן שהוא עדיין מונהג בידי השכל ... במבט העליון הכל כרצוננו, כי הכל אחד. עם זאת, לא ניתן לשקר ולהגיד אני רוצה כל מה שקורה מבלי להבין באמת כיצד זה כך. רק באמצעות חקירה יסודית ושאלות חוזרות ונשנות, אפשר להגיע לזווית ראייה שבה אין הבדל בין ... אינה מוחלטת, אלא בעצם הכל אחד, מתפוגגת השאלה בסופה. הדרך לחוות זאת היא לחקור, לשאול, להעמיק, לשלול תשובות חלקיות ולא לוותר, עד שנחשפת ההבנה המוחלטת של האחדות. אז מתברר שהזמן, המקום, הסיבות, הסבל ... יש תשובה לכל השאלות והיא שהכל אחד. מה הכוונה? כל שאלה בעולם מבוססת על הנחת יסוד שיש דבר והיפוכו, או שני דברים שונים שהם לא אחד. אתה אומר יש זה דבר אחד, אין זה דבר אחר, לפני זה דבר אחד, אחרי זה דבר ... להיות תשובה ללמה, כי כשהיה הכל אחד לא היה בכלל דבר כזה - סיבה. לא הייתה הפרדה בין סיבה לאין סיבה, הכל היה אחד. אז כשיש סיבה ואין סיבה זה אחד, אז איך אתה מצפה שתהיה סיבה? הרי זה אחד. כול תשובה שניתן ... אין הפרדה. למשל אני אומר שהכל אחד ומזה מתהווה היש, וממה עשוי היש? גם מההוויה. אין שום דבר בעולם שאין בו הוויה. ואם ההוויה היא כלום אז הכל חייב להיות כלום. אבל זה לא כלום, יש פה שולחן. אז יש כאן בעיה ... לשאלה הזאת, היא ההבנה שהכל אחד. הרבה אנשים מבינים שהכל אחד, אבל מה זה אומר? יש כאלה שחושבים שהכל אחד, זה שהכל גם אחד, יש נפרדות וזה גם אחד ברובד כל שהוא. אבל עדיין השאלות לא נגמרות. הכל אחד פירושו שכול הנפרדות הזאת, תיקח את האין, וקח שולחן למשל, אלו שני הפכים, האין זה ללא סוף והשולחן זה מקום וזמן, עכשיו דחס אותם אחד לשני לדבר אחד, מה קבלת? קבלת דבר לא ... זה ישות אחת, ולכן אנו אומרים הכל אחד. הגעת לחלק הקטן ביותר שאי אפשר לחלק אותו. אנחנו כאילו בתוך מחשבה של אלוהים, אז אתה בתוך אלוהים, הוא ממלא אותך, תחשוב שברובד מסוים אתה לא נמצא. השאלה היא מה זה זמן, ... נמצא בשום מקום. וזה לא נקרא הכל אחד, זה נקרא שיש הוויה שמקיפה וממלאת את המקום והזמן, את הלבוש, את הצמצום. והכל אחד פירושו, שההוויה והלבוש הם אחד, ואז אין לך שאלה. בליקוטי מוהרן רבי נחמן אומר שאם האדם היה מבין שהכל אחד , אז הוא היה משיג את הכל. אני למשל מדבר מתוך שתיקה, אני מבין ואחר מדבר משתיקה. להבין שהכל אחד זה דבר גדול, כי זה לא הגיוני, זה נגד ההיגיון. לא רק שאומרים לך שכול המקום נמצא בשום מקום, הוא גם שום מקום. שאלה: אז מה הוא העולם? אליעד: איזה תשובה אתה רוצה לקבל? ... בראש. תחשבי, עד שתביני בסוף שהכל אחד. זה לא סותר, את לא צריכה להפסיק לעשות מדיטציה. מה זה מדיטציה? זה בסך הכל לשבת על כיסא. לשבת על כיסא ולהגיד אני לא רוצה לחשוב על העבודה. שאלה: אבל הדרך שלך היא כן ... את הכל. אם תביני פעם אחת שהכל אחד, שזה אומר מה שזה אומר, אז הגישה שלך למציאות תהיה שונה. את תהיי רק בנפרדות, לא תצטרכי לעשות מדיטציה, אבל את תחווי את הדרגה הגבוהה ביותר של מדיטציה. הבנה, הבנה, זה לא ... צריכה להבין, בשכל אני מבינה שהכל אחד. שאלה: בשכל זאת בעיה, אי אפשר להבין בשכל שהכל אחד. להבין שהכל אחד, פירושו לא להיות קיימת. כאשר האדם מכניס לתוכו את ההבנה של האחדות, הוא לא קיים. אדם שרוצה להיעלם, הרבה אנשים רוצים למות, וזה לא ממש עוזר מהרבה סיבות, אז הפיתרון ...
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
... להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע האם האחדות היא הכי ... טוב או רע, כאשר כל ההוויות והקיום מחוברים באופן מוחלט. תחילת השיחה מתמקדת בשאלה הפילוסופית אם העולם שבו הכל אחד הוא עולם טוב או רע. כאשר השאלה נשאלת, אליעד מציין את המורכבות של השאלה. הוא מסביר כי השאלה האם כאשר הכל אחד זה טוב או רע? נובעת מתוך תחושת נפרדות שאדם חווה ... נפרדות בין השניים. כל נפרדות יוצרת התנגדות, והתנגדות יוצרת את מה שאנו תופסים כרע. לפי אליעד, כאשר הכל אחד, אין התנגדות. אם כל הדברים הם חלק מאותו הדבר, אז ... והופך לחלק מהאחדות. אין פה מקום לרע כפי שאנחנו מכירים אותו - רע כאי - מילוי של רצון, רע כהתנגדות. אם הכל אחד, אין מה להתנגד לו, אז אין רע. מצד שני, אם אין ... טובה? מהות האחדות האם ניתן לדבר על טוב ורע באחדות? נפרדות ורע החפיפות בין טוב ורע מדוע מתעוררת השאלה האם הכל אחד הוא הכי טוב או הכי רע? עולה כאן דיון ארוך סביב ... טענה נגדית שאומרת: אם אין כלל רצון אישי, גם לא קיים מילוי רצון. ומאחר שגם טוב מוגדר כמילוי רצון, יוצא שאם הכל אחד ואין לאדם רצון מובחן, לא ניתן לחוות טוב. לכן יש ... האחדות השלם, או למה שנקרא לפני שהייתה הפרדה בתודעה של אלוהים מישותו, חווה באופן ישיר את התשובה לשאלה האם הכל אחד זה הכי טוב או הכי רע, או שאולי אין כאן שום הגדרה ...
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית? מהי אחדות אמיתית ומה ... כחיבור של כל הישויות, אלא היא בעצם הדבר שנמצא לפני כל ההגדרות, לפני הזמן והמקום ולפני כל ההבדלים. לדוגמה, כאשר אדם אומר הבנתי שהכל אחד, הדבר עצמו מעיד שהוא עדיין לא הבין באמת את משמעות האחדות, כי הוא עדיין מבחין בין הכל אחד לבין הכל לא אחד. עצם ההבחנה הזו מעידה על נפרדות. אם באמת הכל היה אחד, ... זו אחדות מוחלטת ומהו כלום מוחלט, רק אז תוכל להבין שאין כלל הבדל בין אחדות לנפרדות. המצב הסופי הוא לראות בבירור שאין הבדל בין לומר הכל אחד לבין לומר הכל נפרד, כי למעשה האחדות והנפרדות הן אותו הדבר בדיוק. מדוע ... רק אז הוא יגיע למצב שבו אין הבדל בין אחדות לנפרדות, וזהו המצב האולטימטיבי של הבנת המציאות. מה זה אחדות אמיתית? מה המשמעות של הכל אחד? האם כלום זה מקום ריק? איך חווים כלום מוחלט? האם יש הבדל בין אחדות ... שהכל ישות אחת. וזו בעצם טעות, כי זו לא האחדות של המציאות האחדות של המציאות, זה הדבר שנמצא לפני כל ההגדרות. כאשר אדם אמר הבנתי שהכל אחד הוא לא מבין את האחדות של המציאות. הוא עדיין חושב שיש הבדל שיש הבדל בין הכל אחד להכל לא אחד זה עצמו נפרדות, מה זה הכל אחד? מה המשמעות של הביטוי שהכל אחד? הדרגה הגבוהה ביותר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות. קודם תבין מה זה ...
אחדות טוב או רע? כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע?
... טוב או רע? כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע? ובו יתבאר, האם כאשר הכל אחד, האם אז הכל טוב או רע? כי הרע הוא מחמת הנפרדות. כי כאשר הולך לאדם נגד רצונו, זה רע. ובכל מקום שיש חוסר התאמה, בין האדם לבין רצונו, זה רע לאדם. כך שכאשר הכל אחד ממש, דהיינו, כאשר היודע והתודעה והדבר הידוע, הם אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד, אין שום רע בעולם, רק הכל טוב והכל אחד, מחמת שאין שום התנגדות רצון. ואעפ שהלוגיקה הנל נראית הגיונית, היא יכולה להיות גם הפוכה כדלקמן. כי הטוב הוא מחמת הנפרדות. כי כאשר הולך לאדם כרצונו, זה טוב עבורו. ומהות הטוב, היא מילוי הרצון של האדם. ובלי שיהיה לאדם רצון, לא יכול להיות לו טוב. ולכן, כאשר הכל אחד, אז הכל רע. כי כאשר הרצון של האדם נעלם, אז אין שום טוב בעולם כלל, אלא הכל אחד והכל רע, מחמת שאין שום מילוי רצון. ובכל מקרה ניתן להבין, שכאשר הכל אחד, זהו לא מצב רע ולא מצב טוב, אלא מצב אחר שבו אין שום הגדרת טוב ורע רגילה. כי אין התנגדות וגם אין מילוי רצון, והוא מצב שבו הטוב ...
החלקיקים של המציאות, מי מנהל את העולם, איך העולם מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית
החלקיקים של המציאות, מי מנהל את העולם, איך העולם מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית
... איך העולם מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית האם יש ... רוצה, וכך הלאה. לכן, הטענה שיש כוח עליון יוצרת שרשרת אינסופית של שאלות שלא מובילות לתשובה אמיתית. למה התפיסה של הכל אחד אינה נכונה לפי אליעד? אליעד מבקר את התפיסה של הכל אחד. הוא מסביר שהמציאות בנויה מחלקיקים שונים ... הדברים. האם יש אלוהים? מי מנהל את העולם? איך העולם מתנהל? האם המציאות אקראית או סיבתית? מהי קדמות העולם? האם הכל אחד? מהי נפרדות נצחית? ...
בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד?
בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד?
... חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד? האם יש בחירה חופשית או שהכל מוכתב מראש? אליעד כהן מציג סוגיה מורכבת בנוגע לשאלת הבחירה ... ומוכתבים באופן בלתי נראה, וכל פעולה בעולם היא חלק מתהליך אחד שלם שבו הכל אחד . האדם חושב שיש לו בחירה חופשית משום שהוא אינו רואה את החוטים השקופים שמחברים אותו למציאות ... מהי תחושת הבחירה החופשית? האם המציאות מוכתבת מראש? האם לאוויר יש תודעה? הכל אחד? הפעם אדבר על בחירה חופשית ועל חופש הבחירה שיש לאדם. ונאמר שהיינו רואים בובה על חוטים, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להתמודד עם קושי להחליט? על אחד אומר שהוא שניים, אולי הכל אחד? אולי אין הבדל בין האפשרויות? להטיל ספק בהחלטה, להטיל ספק באפשרויות, להיות שלם עם עצמך, לא יודע מה להחליט, לא יודע מה לעשות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הכל אחד, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הכל אחד, איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, אימון אישי לעסקים, מומחה בנושא הכל אחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3115 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:58:55 - wesi1