אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הישגים ✔העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:08העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצור הסכמה?
איך להעביר מסרים בצורה נכונה ולהימנע מקונפליקטים?

כשהמטרה היא לשכנע מישהו או לגרום לו לשנות התנהגות מסוימת, לעיתים קרובות נפגוש התנגדות. לדוגמה, כאשר אדם עושה רעש ואנו מבקשים ממנו להפסיק, הוא עלול להגיב בשלילה כי הוא רוצה להמשיך במעשיו. השאלה כאן היא איך ניתן להעביר את המסר בצורה כזו שתהיה מקובלת על הצד השני מבלי להיגרם לקונפליקט.

כיצד לפרק מסר למהות וצורה?

הדרך הנכונה להתמודד עם התנגדות היא להבחין בין המהות של המסר שלנו לבין הדרך בה אנו מבטאים אותו. במקום להציג את הבקשה באופן ישיר שעלול להוביל לקונפליקט, ניתן לנסח את אותה המהות בצורה שונה כך שהצד השני יקבל אותה.

דוגמה להתמודדות עם רעש:

אם מישהו צופה בטלוויזיה בקול רם ומפריע לנו, אפשרות אחת היא לבקש ממנו להנמיך את הווליום ישירות. אבל, אם הוא יסרב, אפשר להציע פתרון אחר, לדוגמה:

- "אתה יכול להמשיך לשמוע את המוסיקה בקול רם, אבל אולי תשתמש באוזניות?"

- "תוכל להרעיש, אבל לסגור את הדלת כדי שזה לא יפריע לי?"

במקום להפסיק את הפעולה שהוא נהנה ממנה, אנו מציעים פתרון שמאפשר לו להמשיך בלי לפגוע בנו.

איך להגיב לסירוב לעזרה?

כאשר מישהו מבקש עזרה ואנו לא רוצים לעזור, ניתן להימנע מלהגיד "לא רוצה לעזור לך", כי זה יכול לגרום לו להרגיש דחוי וליצור חיכוך. במקום זאת, ניתן לנסח את הדברים כך:

- "אני רוצה שתעזור לעצמך."

כך, נשארים בסטטוס דומה של סירוב, אך מבלי לפגוע.

איך לשנות את דרך ההתנסחות כדי למנוע התנגדות?

אם רוצים לגרום למישהו לשפוך חצי מכוס מים, ניתן להציע את זה בדרכים שונות, לדוגמה:

- "תשפוך חצי מהכוס"

- "תשאיר חצי בכוס"

הדבר אותו הדבר מבחינה פרקטית, אך הניסוח השני פחות מעורר התנגדות.

סיפור על קמצן שטבע:

מספרים על אדם קמצן שטבע בים. כשאמרו לו "תן לי את היד שלך", הוא סירב כי לא רצה "לתת". אולם, כשאמרו לו "קח את היד שלי", הוא נענה מיד. ההבדל בניסוח שינה את תגובתו למרות שהתוצאה הייתה זהה.

איך להעביר מסר בצורה שמקבל אותו בקלות?

במקום לומר "אל תעשה כך וכך", עדיף לשאול "אולי תעשה כך וכך?", או לנסח את הבקשה בצורה חיובית שתגביר את רצונו של הצד השני לשתף פעולה.

סיכום: איך להעביר מסר בצורה נכונה?

כדי שהמסר שלנו יתקבל ללא התנגדות, עלינו לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

- מהי המהות של מה שאני רוצה לומר?

- האם ניתן לבטא את אותה מהות בצורה שונה שתהיה מקובלת יותר?

- איך אפשר לנסח את הבקשה כך שהיא לא תיתפס כהתנגדות אלא כהצעה מועילה?

כאשר משנים את ניסוח המסר, ניתן למנוע התנגדויות וליצור שיתוף פעולה במקום חיכוך.
איך להעביר מסרים בצורה נכונה ולהימנע מקונפליקטים?

כאשר אנו רוצים לשכנע מישהו או לגרום לו לשנות התנהגות מסוימת, פעמים רבות אנו נתקלים בהתנגדות. לדוגמה, אם מישהו עושה רעש ואנו מבקשים ממנו להפסיק, הוא עלול להגיב בשלילה משום שהוא רוצה להמשיך לעשות את מה שהוא עושה. השאלה היא, כיצד ניתן להעביר את המסר שלנו כך שהוא יתקבל בצורה טובה יותר ולא יוביל לעימות?

כיצד לפרק מסר למהות וצורה?

הדרך הנכונה להתמודד עם התנגדות היא להבחין בין המהות של מה שאנו רוצים לומר לבין הצורה שבה אנו מבטאים זאת. במקום לומר את המסר באופן ישיר שעלול לגרום לקונפליקט, ניתן לומר את אותה מהות בצורת ניסוח אחרת שהצד השני יוכל לקבל.

דוגמה להתמודדות עם רעש:

אם מישהו צופה בטלוויזיה בקול רם, אפשר לבקש ממנו להנמיך את הווליום ישירות. אך אם הוא מסרב, ניתן לנסח את הבקשה באופן שונה, למשל:

- "אתה יכול להמשיך לשמוע מוסיקה בקול רם, אבל אולי תשתמש באוזניות?"

- "תוכל להרעיש, אבל לסגור את הדלת כדי שזה לא יפריע לי?"

במקום לבקש ממנו ישירות להפסיק את הפעולה שהוא נהנה ממנה, אנו מציעים פתרון שמאפשר לו להמשיך במה שהוא רוצה תוך התחשבות בנו.

איך להגיב לסירוב לעזרה?

אם מישהו מבקש עזרה אך איננו רוצים או יכולים לסייע, אפשר להגיד "לא רוצה לעזור לך", אך תגובה כזו עלולה לגרום לו להרגיש דחוי וליצור חיכוך. במקום זאת, ניתן לומר:

- "אני רוצה שתעזור לעצמך".

המשמעות היא זהה, אך הניסוח גורם לצד השני להרגיש אחרת לגמרי.

איך לשנות את דרך ההתנסחות כדי למנוע התנגדות?

אם למשל רוצים לגרום למישהו לשפוך חצי מכוס מים, ניתן לומר:

- "תשפוך חצי מהכוס".

- או "תשאיר חצי בכוס".

התוצאה היא זהה, אך ניסוח השני אינו מעורר התנגדות כמו הראשון.

דוגמה מסיפור על קמצן שטבע:

מספרים על אדם קמצן שטבע בים. כאשר אמרו לו "תן לי את היד שלך" - הוא סירב, כי הוא לא רצה "לתת". אך כאשר אמרו לו "קח את היד שלי" - הוא נענה מיד. המילים השפיעו על התגובה שלו, למרות שהתוצאה הייתה זהה.

איך ניתן להעביר מסר בצורה שמקבל אותו בקלות?

במקום לומר "אל תעשה כך וכך", עדיף לשאול "אולי תעשה כך וכך?", או לנסח את הבקשה באופן חיובי שיגרום לצד השני לרצות לשתף פעולה.

סיכום: איך להעביר מסר בצורה נכונה?

כדי שהמסר שלנו יתקבל ללא התנגדות, יש לשאול את עצמנו:

- מהי המהות של מה שאני רוצה לומר?

- האם ניתן לבטא את אותה מהות בצורה שונה כך שתתקבל טוב יותר?

- איך אפשר לנסח את הבקשה כך שלא תיתפס כהתנגדות אלא כהצעה מועילה?

כאשר אנו משנים את ניסוח המסר שלנו, אנו יכולים למנוע התנגדויות וליצור שיתוף פעולה במקום חיכוך.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע והעברת מסרים, והימנעות מקונפליקטים זה הולך ככה הרבה פעמים בן אדם אומר משהו עושה משהו ורוצים שהוא לא יעשה את זה, רוצים להגיד לו הפוך ממה שהוא מבקש מה שזה לא יהיה והרבה פעמים זה לא מצליח. בן אדם עושה איזו פעולה נגיד בן אדם עושה רעש ולא רוצים שהוא יעשה רעש אז אומרים לו "אל תעשה רעש" אבל הוא כן רוצה לעשות רעש ואז בקיצור יש קונפליקט והשאלה היא מה אפשר לעשות בכזה מקרה, איך לטפל התנגדות הזאת.

והתשובה היא שמה שבעצם אפשר לעשות זה לפרק את מה שאנחנו רוצים לומר לו למהות וצורה ולנסות לומר לו את המהות של מה שאנחנו רוצים לומר לו אבל בצורה אחרת שהוא יסכים לקבל אותה. שימו לב לדוגמה נגיד בן אדם בא ועושה רעה אתה רוצה לישון והוא עושה רעש, עכשיו הוא נגיד לדוגמה נגיד שהוא רואה טלוויזיה ורואה טלוויזיה בווליום ואנחנו מפריע לנו הרעש, אפשרות אחת זה להגיד "מה מפריע לי שהוא עושה רעש?" אז בא נגיד לו "אדוני תנמיך את הטלוויזיה זה עושה לי רעש אל תרעיש, אל תדליק את הטלוויזיה כל כך גבוהה" זאת אפשרות אחת.

מה עוד יכול להיות שיקרה? שהוא יגיד "לא, אני כן רוצה אני רוצה לשמוע בווליום בעיה שלך שאתה לא נרדם שים אטמי אוזניים". עכשיו שימו לב כאשר הבן אדם חושב על מה שמציק לו, מה מציק לך? לך מציק שעושים לך רעש, מה אתה רוצה? שלא יהיה רעש, מה מפריע לך? הרעש, במה אתה מתמקד? בזה שלא יהיה רעש אז אתה אומר לבן אדם "אל תעשה לי רעש אבל הבן אדם השני כשאתה אומר "אל תעשה לי רעש" הוא אומר "לא, אני כן רוצה לעשות לך רעש לא בגלל שאני רוצה לעשות לך רעש אני פשוט רוצה להמשיך לראות את הטלוויזיה בווליום". לעומת זאת בעצם אם אנחנו ניקח את הדבר הזה שאנחנו רוצים שהבן אדם השני לא יעשה רעש אפשר לראות שאת אותה מהות שהוא לא יעשה רעש ניתן להשיג אותה בשתי צורות שונות.

זאת אומרת ניתן לבטא את הרעיון הזה של "אל תעשה לי רעש" בשתי צורות שונות, אפשרות אחת היא "אל תעשה לי רעש" שזאת האפשרות שבה יש קונפליקט מול הרצון של הבן אדם השני, אפשרות שניה זה לדוגמה להגיד לו "אתה יכול לשמוע את המוסיקה בפול ווליום אבל באוזניות, אתה יכול להרעיש אבל לסגור את הדלת" כאילו לא להתנגד למה שהוא אומר, לא לעשות התנגדות ישירה אלא להביע בדיוק את אותו רעיון אבל בצורה אחרת. בן אדם לדוגמה נגיד רוצים לקבל ממנו שקל, נגיד בן אדם בא מבקש עזרה ונגיד לא רוצים לעזור לו הוא מציק "תעזור לי" לא רוצים לעזור לו, אפשרות אחת זה להגיד לו "לא רוצה לעזור לך" ואז הוא יגיד "מה אתה לא רוצה לעזור לי", אפשרות שניה זה להגיד לו "תקשיב אני רוצה שתעזור לעצמך" שזה בעצם אותו דבר כי אם הוא יעזור לעצמו אתה לא צריך לעזור לו.

אבל השאלה מה אמרת לו, אמרת לו "אני לא רוצה לעזור לך" או שאמרת לו "אני רוצה שתעזור לעצמך". עכשיו שימו לב רוב האנשים כמשהו מציק להם הם אומרים מה מציק להם לדוגמה נגיד מישהו בא מציק לך אומר לך "תן לי תן לי", נגיד הילד אומר "תן לי תן לי" ואתה לא רוצה אז אתה אומר לו "לא רוצה לתת לך, לא מעוניין" כי הבן אדם בדרך כלל מדבר על מה שמציק לו אבל הרבה פעמים הבן אדם השני כשאתה אומר לו "אני לא רוצה" אז הוא בקונפליקט הוא עכשיו לא יודע מה לעשות, לכן צריך לעשות בצורה אחרת לשאול מה הבן אדם השני כן רוצה לשמוע והאם אפשר את מה שאני רוצה להגיד לו להגיד לו בצורה אחרת, שעדיין יהיה לזה במהות המהות תהיה אותה מהות התוצאה תהיה אותה תוצאה אבל עדיין להעביר את אותו מסר בצורה אחרת.

זאת אומרת יש לנו נגיד כוס ריקה שהיא חצי ריקה וחצי מלאה, נגיד שהכוס היא מלאה ואנחנו רוצים שהיא תהיה חצי ריקה אפשר להגיד לו "תשפוך חצי מהכוס", אפשר להגיד לו "תשאיר חצי בכוס" עכשיו זה אותו דבר בפועל בסוף אם הוא שפך חצי או השאיר חצי אותה תוצאה אבל הרבה פעמים הבן אדם, עצמך אתה לצורך העניין רוצה שהוא ישפוך חצי ואז אתה אומר לו "תשפוך חצי" אבל הוא לא רוצה לשפוך חצי, לעומת זאת אם אתה תגיד לו "תשאיר חצי" אז בעצם ברור שהוא ישפוך חצי בשביל להשאיר חצי אבל מצד שני אין לו בעיה להשאיר חצי אבל הוא לא רוצה את "הזה".

עכשיו יש סיפור נגיד שמספרים סיפור על אחד שהיה כל כך קמצן הוא לא היה מוכן לתת לאף אחד שום דבר יום אחד הוא טבע היה בים טבע ואז באו להציל אותו ואז הוא טבע וטבע, בעיה ואז אומרים לו "אוקי" מישהו בא ואומר לו "תן לי את היד שלך אני אמשוך אותך" הוא אמר "לא אני לא מוכן, לא רוצה לתת לך את היד", הביאו איזה מישהו אחר ואז הוא אמר לו "קח את היד שלי בוא תמשוך אותה" ואז הוא לקח את היד שלו.

שימו לב אם הוא אמר כשאמרו לו "תן לי את היד שלך" אמר "לא אני לא מוכן לתת לך את היד שלי" אבל כשאמרו לו "קח את היד שלי" הוא אמר " הנה אין בעיה אני אקח את היד שלך, לקחת אני מוכן לתת אני לא מוכן". מה אני מנסה להגיד, מה המסר של מה שאני מנסה להגיד בו? שלפעמים אפשר להגיד את אותו דבר בדיוק אבל בצורה אחרת וכאשר אתה רוצה להגיד למישהו מסר איזה דבר והוא לא מוכן לקבל את זה או שאתה רוצה שהוא יקבל את זה או שאתה חושב שאולי הוא לא יקבל את זה צריך לשאול את עצמך האם יש אולי עוד דרכים שניתן לומר את אותו דבר, שניתן לומר דבר שאולי אפילו ישמע אחרת אבל שישיג את אותה מטרה בדיוק בלי שזה יפגע בצד השני.

כי הרבה פעמים בן אדם אומר את מה שבא לו לראש, הרבה פעמים זה נוגד את הדעה של הבן אדם השני ואם אתה רק תנסח את אותו משפט בצורה אחרת במקום להגיד "אני לא רוצה שתעשה ככה וככה" תגיד "אולי תעשה ככה וככה" שבסוף זה יהיה אותו דבר כי אם הוא יעשה את מה שביקשת אז אולי הוא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יפסיק לעשות, זה אותו דבר יצא אבל יכול להיות שהוא מעדיף לשמוע את ה - "אולי כן תעשה" מאשר את ה - "אולי לא תעשה". אוקי כנ"ל לגבי כל תחום אחר ובסיכומו של דבר כשרוצים להעביר מסר צריך להסתכל והמסר הזה לא מתקבל על הצד השני צריך לשאול "מה המהות של מה שאני רוצה לומר והאם את אותה מהות ניתן לומר בצורה אחרת שלבן אדם השני לא תהיה התנגדות אלא אפילו יהיה לו רצון לשמוע את הצורה האחרת ושעדיין זה ישיג את אותה מהות ממש". אז שיהיה לכולם בהצלחה.
צורה ומהות מהות התחשבות תקשורתיות איך לגרום לאנשים מהות או צורה שינוי הרגלים בקלות איך להעביר מסרים איך להשיג הסכמה לשאול את עצמך איך לדבר איך לדבר נכון איך להימנע איך להימנע ממריבה איך להימנע מקונפליקט איך להימנע מקונפליקטים איך להעביר איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך להשיג איך להשיג הסכמה איך ליצור איך ליצור הסכמה הימנעות הישגים הסכמה העברת מסר העברת מסרים התנגדויות התנגדות טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים לדבר לדבר בצורה נכונה לדבר נכון להימנע להימנע ממריבה להימנע מקונפליקט להימנע מקונפליקטים להסכים להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להשיג להשיג הסכמה ליצור ליצור הסכמה לשכנע לשכנע בצורה נכונה מאבק מטופל מטופלים מטפל מסרים מריבה קונפליקט קונפליקטים שכנוע
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול ... שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים , אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים , התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן ... לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית ...
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
... שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק האם כדאי לרצות להיות יותר טוב מאחרים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג ... לאופי, לרצונות ולשאיפות של כל אחד. האם כדאי להיות תחרותי? איך להפסיק להשוות לאחרים? מה היתרונות של הישגיות? איך להתמודד עם פחד מכישלון? למה אנחנו רוצים להצליח יותר מאחרים? איך לבחור מטרות בחיים? האם החיים הם משחק? להיות תחרותי, חשיבה הישגית , השגת מטרות, הצבת מטרות, משחק החיים, לשמוח בחלקך, עשיר שמח בחלקו, להיות יותר טוב מכולם, רצון לנצח, לכבוש ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד ... מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום ... אין לו ניסיון מעשי. האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות? אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו ... טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום ... בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו ... כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או ... בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, ... שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח ... מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי ... הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ... למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים? אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, מה ההישגים שלך בתחום? לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין ... לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ... את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח. איך ... מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה אז עשו ... מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים בתחומם בכלל. ... בא לתת עצה ואומרים אבל מה ההישגים שלך בתחום? בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי ... בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר אתה לא ...
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
... כמומחים להצלחה מבלי שהשיגו הישגים משמעותיים בשדה עיסוקם. ... שבו הוא מלמד? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים ... היה ספורטאי מקצועי, והשיג הישגים אמיתיים מוכחים. אדם כזה יכול ... בעצמו, לא ניהל עסקים או השיג הישגים מרשימים, אבל מוכר עצמו ... שהוא מלמד עליו? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים ...
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... יש אנשים שמבצעים פעולה על מנת להשיג מטרות שונות - כסף, כבוד, הצלחה, אהבה ועוד. אך אליעד מציע שתי גישות שונות שבהן אפשר להסתכל על הרדיפה ... הלייקים בפייסבוק, רמת ההכנסות, הישגים במכירות או אפילו חוויות גופניות כמו סקס. הדרך הזו מסתכלת על הישגים שניתן להעריך אותם באופן כמותי. לדוגמה, אם לייקים גורמים לאדם להרגיש טוב, אז הוא יחשוב ... כאשר הוא מקבל כבוד, או כאשר הוא משיג הצלחות בעולם העסקי, הוא ימשיך לרדוף אחרי הישגים כאלה במחשבה שזה מה שיגרום לו להרגיש טוב. מהי הדרך השנייה והחכמה יותר? הגישה השנייה, החכמה ... שאתה שווה באמת. כיצד ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי בגורמים חיצוניים? המעבר מהגישה החיצונית פנימה הוא דרך חשובה לאדם ... להרגיש טוב. במקום לרדוף אחרי הישגים כמו כסף או הצלחה חיצונית, ניתן למקד את תשומת הלב בתחושות הפנימיות, הרגשות, ולהבין איך אפשר ... את התחושות הללו ללא תלות בהישגים חיצוניים. לא מדובר בהפסקת הרצון או בהימנעות ממטרות, אלא בראיית הדרך בה ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי במטרה החיצונית עצמה. מהן המילים המרכזיות שניתן לקחת מההרצאה הזו? ... מאחורי הדברים שאנחנו רוצים להשיג. במקום לרדוף אחרי מטרות חיצוניות שמייצרות תחושות של אושר, כבוד או חופש, עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל להשיג את הרגשות הללו בצורה פנימית, כך שלא נהיה תלויים בסביבה החיצונית להשגת תחושות טובות. מדובר בשינוי ... כסף, כמה שיותר פרסום, כמה שיותר הישגים חיצוניים. זו דרך אחת להסתכל על הדברים. כלומר, אתה רודף אחרי צורה חיצונית - מדדים שניתן לכמת ... שמאחוריהן. למה? כי רגשות ניתן להשיג לא רק באמצעות גורמים חיצוניים אלא גם מבפנים. לדוגמה, אם תלמד לרצות באמת את מה שקורה, תוכל להרגיש טוב ... רוצה כל דבר, ומה הרגש שאתה שואף להשיג דרכו. אחרי שתבין את זה, תוכל למצוא דרכים ישירות יותר לחוות את אותו רגש - דרכים שלא תלויות בהכרח ... תלות רגשית בחיצוני, לרצות אהבה, להשיג אושר פנימי ...
כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
... אם אדם מצפה לכך שיכבדו אותו כל הזמן, הוא יכול להרגיש פגוע כשהכבוד הזה לא ניתן לו. הכבוד הופך לתלוי בדברים חיצוניים, כמו הישגים, הופעה חיצונית או הצלחה מקצועית. מסיבה זו, כל שינוי במצב הזה עשוי להוביל לכאב פנימי. הסאב - טקסט של מחמאות: כיצד השבח יכול להחמיא ולפגוע בו ... השבח על איך שהוא לבוש, הוא עשוי להרגיש שהאהבה תלויה בלהיראות טוב, ולא להרגיש אהוב באופן עצמאי. מהי הבעיה בהצגת הערכה לפי הישגים? למשל, כשאומרים לילד כל הכבוד, קיבלת 100, תת - המודע של הילד מקבל את המסר: אם אני לא אקבל 100, אני לא טוב. הציון הופך למדד לכבוד ולהערכה, ... אם הציונים לא יעמדו בציפיות. כך גם ההתנהלות החינוכית בבית יכולה להשפיע על התפיסה של הילד כלפי עצמו, בהנחה שצריכים להיות הישגים כדי לזכות בכבוד. כיצד כבוד יכול לגרום לתלות רגשית? כאשר אדם מתמכר לכבוד או להערכה שהוא מקבל, הוא הופך לתלוי בזה. זהו מצב שבו האדם ממתין תמיד ... את המחשבה שאם לא אקבל 100, אני פחות טוב. אנחנו לא אומרים כל הכבוד שיש לך שתי אוזניים כי אין בזה משמעות מיוחדת, וזה לא נתפס כהישג. אבל ציונים כן נתפסים כהישג, והילד לומד לערוך לעצמו דירוג של כמה הוא שווה לפי התוצאה במבחן. כיצד כבוד גורם לתלות? שאלה: למה בעצם בן אדם מתמכר לכבוד שמרעיפים עליו? תשובה: כשאדם ... לזכור לפני שנתחיל לפרגן או לקבל פירגון? תשובה: כבוד ואהבה מותנים לעיתים קרובות בדברים חיצוניים: הצלחה, מראה, עשייה מסוימת, הישגים, יכולות. כשאנחנו מפרגנים, חשוב להזכיר, במפורש או ברמז, שהאדם טוב גם בלי התוספות הללו. וכשאנחנו מקבלים כבוד, חשוב לזכור שלא בזה תלויה מהותנו ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
... מתרגלים לזהות את עצמם עם דברים חיצוניים כמו הישגים, רכוש וידע. למשל, אדם יכול להזדהות עם כספו ורכושו, ואז מושג האני שלו יכלול את הרכוש הזה. אך ברגע שיגידו לו שכסף מסוים כבר אינו שלו, ... עם הזדהות והיצמדות? אליעד מסביר שההזדהות עם הישגים או עם כישלונות נובעת מהדרך שבה האדם תופס את עצמו. לדוגמה, כשאדם מרגיש שהוא מצליח, הוא מנכס את ההצלחה לעצמו, אך כשהוא נכשל, הוא עשוי ... נפרד ממנו. כתוצאה מכך, נוצרת תלות רגשית חזקה בהישגים, ברכוש, או בדימוי העצמי, והאדם עשוי להרגיש פחד לאבד אותם. לדעתו של אליעד, הפתרון הוא להבין שבפועל, האדם אינו הדברים שהוא מזדהה ... החיים, תלוי במה שאדם מזדהה איתו. הזדהות עם הישגים וכישלונות יוצרת לחץ ופחד מפני אובדן. האדם איננו באמת הדברים שהוא מזדהה איתם, אלא רק מתייחס אליהם כאל עצמו. כשמבינים שכל ההפרדה בין ... האדם מגדיר את עצמו על ידי כל מיני מאפיינים והישגים: הידע שלו, הרכוש שלו, ההצלחות והכישלונות שלו, ובעצם מזדהה עם כל דבר שהוא חושב ששייך לו. לדוגמה, אם מישהו לוקח ממך כסף ואומר זה כבר ... לגמרי. לפני התאונה הוא הזדהה עם זיכרונותיו, הישגיו, הדברים שהשיג בחייו, אבל אחרי התאונה, כשהזיכרונות הללו נמחקים, הוא כבר לא רואה את אותם דברים כחלק ממנו. במילים אחרות, אליעד אומר שאני ... האדם מזדהה עם דברים שונים כמו רכוש, ידע והישגים, כאילו הם מהווים אותו, אבל אם היה מבין את הטבע האמיתי של המציאות, היה מגלה שכל הדברים האלה לא באמת נפרדים ממנו, אלא הכל זה הוא ... כל ההזדהות הזאת היא בסך הכל אשליה של תודעה. ההישגים או הכישלונות אינם באמת חלק מהמהות של האדם, אלא דברים שהאדם החליט להזדהות איתם, ויכול היה באותה מידה גם לא להזדהות איתם כלל. אליעד ... מזדהה עם דברים שונים שמאפיינים אותו כאדם, כמו ההישגים שלו או הרכוש שלו, ואילו הרובוט לא מזדהה עם דבר כזה. אבל אליעד מציע שאולי האדם עצמו הוא סוג של רובוט, שגם לו אין באמת בחירה חופשית ... היא מי אתה באמת?. הוא טוען שהאדם הוא לא באמת ההישגים שלו, לא באמת הרכוש שלו, וגם לא הזיכרונות או המחשבות שלו. אלו רק דברים שהוא אימץ כשלו מתוך הרגל או מתוך הזדהות רגשית. האדם האמיתי, ...
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
... פנימית ואהבה אמיתית. אליעד כהן מסביר שכסף והצלחה דווקא כן יכולים לקנות דבר אחד ברור - פחד, חרדות וחוסר ביטחון עצמי מתמשך. זאת משום שברגע שלאדם יש נכסים, הצלחות והישגים חיצוניים, באופן אוטומטי נוצר בו פחד לאבד אותם. ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא צובר יותר פחדים, כמו אזיקים שנוספים לידיו עם כל הישג חדש. לדוגמה, אדם שקנה רכב חדש כדי לחוש סיפוק, בו - זמנית קנה גם פחד - הפחד לאבד את הרכב או את ערכו. אדם שיש לו מעמד כלשהו, כמו האיש הכי עשיר בעולם, מפחד לאבד את המעמד הזה. ההישגים שמספקים תחושת סיפוק רגעית, יוצרים גם חרדה קבועה. אליעד מדגיש כי הבעיה איננה בעצם קיום ההישגים, אלא במשמעות ובחשיבות שהאדם מייחס להם. האם כסף יכול לפתור את הפחד שהכסף עצמו יוצר? כסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר. ככל שלאדם יש יותר הישגים, כך גובר הפחד לאבד אותם. זאת משום שהאושר והביטחון העצמי של האדם הופכים ... לא ייהנה באמת מהדבר הזה. למשל, אדם עיוור לא מפחד לאבד חולצה יפה, משום שהוא לא רואה את יופייה ולא מייחס לה משמעות. המשמעות היא שדאגה נוצרת בגלל החשיבות שהאדם מייחס להישג שלו. אם האדם לא היה מייחס להישגים חשיבות רבה כל כך, הוא לא היה מפחד לאבד אותם, אך אז גם לא היה נהנה מהם באופן ... נכסים כי פשוט אין לו נכסים. מצד שני, חייו לא מושלמים בגלל המחסור הבסיסי. תינוק לא מפחד לאבד דבר כי הוא לא מבין את משמעות הנכסים, אך הוא גם לא נהנה באמת מעושר או מהישגים. הנקודה שאליעד מדגיש היא שלא צריך להפוך להומלס או לתינוק כדי להשתחרר מפחד, ... למצב של אחדות פנימית, שבו אין לו יותר פחד לאבד דבר. במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני, אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, אבל לא חי בפחד מתמיד לאבד אותם. זוהי הצלחה אמיתית - שלווה פנימית ... הבנת הגורמים לפער בין רצון וחוסר רצון משמעות הפרפקציוניזם וכיצד להתמודד עמו מהי ההגדרה של הצלחה אמיתית? מהו הדבר שכסף כן יכול לקנות לאדם? כסף, הצלחה, נכסים נדלן ושאר הישגים חיצוניים נראים תמיד כמשהו נחשק, שמשפר את איכות החיים ואת תחושת הביטחון ... נפשית, שקט אמיתי, יחסי אנוש טובים וכדומה. אבל האם יש דברים שכסף דווקא כן קונה? התשובה היא כן: כסף והצלחה יכולים לקנות לאדם פחד, חרדות, חוסר שקט נפשי, דאגה לאובדן ההישגים, ואף תחושה מתמידה של חוסר ביטחון עצמי, כי ההישג כביכול כבול בדבר חיצוני שעלול להיעלם או להיפגע. מדוע הכסף לא יכול לפתור את הבעיה ... ופחדים. איך זה ייתכן? השאלה המרכזית היא: אם האדם משקיע כל כך הרבה ברדיפה אחר הצלחה חיצונית וכסף, הוא למעשה תולה את האושר שלו בדבר שיכול ללכת לאיבוד. ומרגע שיש נכסים והישגים, האדם מתחיל לפחד לאבד אותם. ברגע שיש משהו טוב, נוצר החשש לאבד אותו. בכל פעם ... לעומת זאת, אם אכן הטוב שלו תלוי בכסף, אז בהכרח ישחשוש תמידי מאובדן הדבר. האם מרבה נכסים מרבה דאגה הוא כלל גורף? המשפט המפורסם מרבה נכסים מרבה דאגה מלמד אותנו שכל הישג חיצוני, בין אם הוא חומרי או סטטוס של הצלחה, טומן בחובו דאגה ופחד. אדם עשיר יכול ... אומר שלא באמת רואים בכסף או בהצלחה כמשהו בעל משמעות עמוקה. כמו כן, מרבה נכסים מרבה דאגה לא עוסק רק בכסף. הוא חל על כל דבר שהאדם מזהה כטוב ורוצה לשמור עליו. ברגע שיש הישג נתפס כטוב, האדם עלול לפחד מהיפוכו - לאבד את הטוב הזה. והתלות החיצונית הזאת מייצרת ... רע. אז מה עושים בפועל כדי להגיע לשקט נפשי אמיתי? הצעד הראשון הוא להבין את גודל הבעיה: כל עוד אני תולה את האושר שלי בדבר חיצוני, אני מפחד לאבד את הדבר החיצוני הזה. כל הישג מוסיף פחד חדש. השלב השני הוא לשאול שאלות על מהות ההגדרות שלנו לטוב ורע. צריך להיות ... ויכול אדם לבוא ולהגיד, לי יש הרבה כסף ואין לי בכלל דאגות, לא מפריע לי בכלל ההון שנמצא אצלי וכולי. אבל יש דבר אחד, שאליו אי אפשר להתכחש, ודבר זה נכון ורלוונטי לכל הישג והישג שיש לאדם בחיים. והדבר הוא, שבכל דבר ודבר בחיים שיש לאדם, יש את ההפך ... במשמעות שהאדם נותן לדבר. כיוון שאנשים כל חייהם רודפים אחר השגת דברים שיגרמו לו להרגיש יותר טוב, והאדם לא מבין שהוא רודף אחר דברים לא טובים, כיוון שהוא יפחד לאבד את ההישגים שלו, למרות שהוא יכול ליהנות זמנית ולהרגיש טוב רק לרגע, כיוון שהחשש מייד ... לאבד שום דבר, כי אין לו שום דבר לאבד, אמנם כביכול באמת אין לו כלום, אבל גם אין לו כבר פחד מלאבד משהו. יש בכל דבר את היתרונות ואת החסרונות, אין האמור כאן שזה לא נכון להשיג דברים, אך יש להסתכל בעין אמיתית ולהבין, לאדם עשיר, אין את אותו החוסר פחד לדוגמה שיש ...
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
... נכון להישאר ולמות, כי אולי תכלית החיים היא בכלל למות. האם הישגים בחיים הם התכלית? בהמשך, עולה שאלה על משמעות ההישגים שאדם משיג במהלך חייו, כשלכאורה התכלית היא להשיג דברים עד המוות. אליעד מפקפק גם ברעיון זה, משום שבסופו של דבר האדם מת, וכל ההישגים והמאמצים שהושקעו נעלמים. מבחינה הגיונית, טוען אליעד, המוות מבטל את כל מה שנעשה בחיים, ולכן הישגים אינם בהכרח התכלית האמיתית. האדם נאבק לחיות ולהצליח, אך אולי הוא בכלל צריך להיאבק למות. אליעד מצביע על כך שהחברה יוצרת את התחושה שלחיות זה טוב ולמות זה רע, אבל מי קבע שזו ... בסוף מת אז מה המטרה למות אז בא נתקדם יותר מהר. ש: מה שהוא משיג עד המוות זאת התכלית כביכול. אליעד: מי חושב שזאת התכלית הרי זה לא נותן לך שום דבר כי אתה בסוף עוזב. ש: אתה משלה את עצמך שזה נותן לך בגלל זה אתה עובד וקונה. אליעד: כן אני רק אומר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצור הסכמה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הישגים, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הישגים, איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, מאמן אישי למתבגרים, מאמן אישי טלפוני בנושא הישגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:43:59 - wesi1