...
הקיום כאשליה - מהו
קיום כאשליה? ומדוע הוא עצמו אשליה? כי רבים וטובים הבינו,
שהקיום של האדם, הוא לא יותר ממשי מאשר הממשות של הדמויות השונות שנמצאות בתוך חלומו של אדם ישן. ורבים וטובים מבינים, שמה שנקרא אצל האדם מציאות, דהיינו, כל מה שישנו, זאת בעצם סוג ... בתוך שום חוויית זמן. והעניין הוא, כי גם אשליה, היא עדיין
קיום ממשי. ולא, שהעולם שלנו, קיים רק כאשליה, אלא שהעולם שבתוך החלום של האדם, הוא קיים כעולם ממשי, בדיוק כמו העולם שלנו. והרעיון הוא, שזה לא ממש משנה האם העולם שלנו אשליה או ... הסבר כזה לא באמת עוזר לאדם להשתחרר לגמרי מחוויית החיסרון,
שהקיום העצמי שלו מביא לו. כי
הקיום של האדם, יוצר לו את הסבל. כי חוויית האני של האדם, יוצרת עבור האדם, את חוויית מה שאינו האני, ומכאן נובעת תחושת החיסרון התמידי שיש לאדם. וזה שהאדם ינסה לשכנע את עצמו, ... לגמרי מתחושת החיסרון של האני. ועוד יש לזכור, שגם אשליה, היא
קיום ממשי. וגם האשליה, היא אכן קיימת בפועל. וגם אם נקרא לה אשליה, היא עדיין תמשיך להיות קיימת. ואי אפשר להעלים מציאות, רק בכך שקוראים לה אשליה. כי המציאות הזאת עדיין נשארת ... קיימת? ואיך היא קיימת? ולמה אתה קיים בתוכה? ומה המשמעות של
הקיום של האשליה הזאת? ואיך אפשר לצאת לגמרי מהאשליה הזאת? ואם המציאות לא באמת קיימת, אז למה היא כן קיימת כאשליה? ומה בדיוק יש בעולם האמיתי? והאם יש באמת מציאות אמיתית? ואולי ... סוג של אשליה, משום, שהיא לא באמת משחררת את האדם לגמרי, מכל
הספקות והשאלות וכולי. והאמת היא, שהמציאות שלנו היא ממשית לגמרי. וגם אם נקרא לה אשליה, הרי שהאשליה הזאת היא ממשית לגמרי. ושום דבר הוא לא יותר ממשי, מאשר אשליה. כי הכל ממשי, ... ולא עוזר לאדם להבין שהוא אשליה, כדי להשתחרר לגמרי מתחושת
הקיום העצמי שלו. כי עדיין קיים אני, שחווה את המציאות כאשליה, וסובל מכך
שקיומו הוא חסר כל משמעות ידועה וכולי. והעניין הוא, שגם
קיום המציאות כאשליה, גם הוא אשליה. כי מנקודת המבט של האמת, מצד אחד המציאות שלנו קיימת כמשהו ממשי כנל, אבל מצד שני המציאות שלנו היא גם רק לא קיימת בכלל. לא כמשהו ממשי ולא ... אפשר לומר שגם הפוטנציאל של הדבר לא קיים, ושאפילו אפשרות
הקיום, לא באמת קיימת?! ואעפכ מצד האמת האובייקטיבית הכל אחד ממש. דהיינו, שמצד הבנת שורש המציאות, הכל אחד ממש, בו זמנית תוך כדי שהנפרדות קיימת. וזאת שלמות העדר
הקיום. כי לומר שהמציאות לא קיימת כלל גם לא כאשליה, גם זאת עדיין אשליה. כי גם אי
קיום לגמרי, גם הוא עדיין סוג של
קיום ממשי. משום שגם האין, הוא משהו ממשי. משום שהוא נפרד מהיש. והמציאות שלנו היא יש. והמתחכמים חושבים, שהיש הוא אשליה. אבל עדיין הוא נשאר יש. והמתחכמים יותר, מבינים שהיש הזה ... שונות של ישות אחת ומהות אחת. וגם לא להיות קיים, כאשר העדר
הקיום שלך, נפרד
מהקיום שלך, גם זה עדיין נחשב
לקיום, שמוגדר על ידי ההפך והניגוד שלו. והעדר
הקיום המוחלט, הוא ההבנה שגם רק יש וגם רק אין וגם רק יש ואין וגם אין יש ואין אין, והכל אחד ממש. שזהו המקום שבו היש והאין מאבדים את המשמעות שלהם לגמרי. וזאת היא האשליה האמיתית, ... ואז ממילא לא שייכת שום שאלה כלל. כי השאלות, הן נובעות
מהקיום של השינוי, שיש שינוי והפרדה בין יש לבין אין משמעות, ויש הפרדה, בין יש לבין אין סיבה, ובין הבורא לנברא ובין המהות לצורה וכולי. אבל כאשר הכל אחד ממש, והמהות והצורה הם ...