אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורה ✔אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות?

כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות בעצמו להפסיק להתנהג כך, מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך איום או עונש בלבד.

מדוע איומים ועונשים לא תמיד עוזרים למנוע אלימות אצל ילדים?

אליעד מסביר כי האיומים, כגון "יזרקו אותך מבית הספר", עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה בבית הספר, איום מסוג זה עשוי להפוך עבורו דווקא ליתרון - הוא יעדיף שיזרקו אותו. מכאן שהאיום אינו משרת את מטרתו. הדרך האפקטיבית היא להראות לילד כי המחיר האישי שהוא משלם על התנהגות אלימה גבוה מהיתרונות שהוא משיג ממנה, ולהמחיש זאת בדרכים שונות.

איך לזהות את היתרונות והחסרונות שהילד רואה באלימות?

אליעד מציע לגשת אל הילד בגישה פתוחה ולא שיפוטית. במקום להניח מראש שאלימות היא רעה, יש לעודד את הילד לדבר על היתרונות שהוא רואה בהתנהגות שלו. לדוגמה, ילד דחף ילד אחר כדי לקבל את הנדנדה. חשוב מאוד לשאול את הילד למה הוא עשה את זה, ולתת לגיטימציה מלאה לתשובה שלו. למשל, הילד עשוי להגיד "דחפתי אותו כי זה בזבז לי זמן לחכות". כאן ההורה או המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין אלטרנטיבות נוספות (לדוגמה, לקרוא למורה או לחכות לתורו), ומתוך רשימה זו הוא יכול לראות שישנן דרכים אחרות שמשיגות את המטרה שלו, עם פחות נזק או סיכון.

למה חשוב להבין ולתת לגיטימציה לרצון של הילד להיות אלים?

אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שלא נכון להילחם ברצון של הילד לפעול באלימות, אלא להכיר בו. אם הילד אומר שדחף את חברו כי התעצבן שקיללו אותו או כי לא נתנו לו את מה שרצה, התגובה הנכונה היא קודם כל להבין את תחושתו, לתת הכרה מלאה לרגשות שלו, ולהסכים איתו שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות.

מה החשיבות של השוואה בין היתרונות והחסרונות של אלימות?

אליעד מסביר שיש חשיבות עליונה לכך שהילד יעשה בעצמו השוואה בין היתרונות והחסרונות. במהלך השיחה, יש ליצור רשימה ברורה של סיבות שבעדן הילד רוצה לפעול באלימות (כמו "לקבל מיד את מה שאני רוצה" או "להפסיק העלבות מהירות"), ולמולן רשימה של חסרונות משמעותיים (כמו "יכול לפגוע בי בחזרה" או "לא אוכל לשחק עם החברים בעתיד"). המטרה הסופית היא שהילד בעצמו יגיע להבנה פנימית שהחסרונות עולים על היתרונות, ומתוך הבנה זו יבחר מרצונו להימנע מאלימות.

כיצד מתמודדים עם ילד שממשיך לראות יתרונות באלימות גם לאחר השיחה?

גם לאחר השיחה, ייתכן שהילד עדיין יראה יתרונות בהתנהגות האלימה. אליעד מדגיש כי ההורה לא צריך להתווכח עם הילד, אלא להמשיך לתת לגיטימציה לרגשותיו תוך כדי שהוא מבהיר לו שהוא עצמו, כהורה או מחנך, לא רואה...
לבחור אחרת הימנעות יתרון וחיסרון יתרונות חסרונות זה יקר לי לאיים לדבר למה המוצר כל כך יקר להבין להדחיק חינוך אלימות אלימות אצל ילדים אלימות בבית הספר אלימות בכיתה אלימות ילדים אלימות של ילדים בבית הספר בית ספר בעיה בעיות בעיות אלימות בעיות אלימות בכיתה בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול באלימות טיפול באלימות בבית הספר טיפולים ילד ילד אלים ילד מכה ילד מרביץ ילדה ילדים ילדים אלימים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים למנוע למנוע אלימות מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל מניעת אלימות מרביץ
חלק 1
חלק 1
... ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב ... שלו. הדרך שאליעד מציע לעשות זאת, היא ללמד את הילד לנתח מצבים נייטרליים ולא רק מצבים בהם הוא מעורב רגשית. למשל, אם הילד מתלבט אם לעשות פעולה מסוימת, ההורה יכול לעודד אותו לחשוב בצורה מודעת: מה הם החסרונות ומה הם היתרונות של מה שאני עומד לעשות?. בעזרת הרגל זה, הילד ילמד לחשוב ... לשנות את המערכת או לשכנע את בית הספר לקבל את הגישה השונה שלכם. אפשרות רביעית היא להכיר בכך שבכל אפשרות יש מחיר, ולבחור בצורה מודעת מהו המחיר המועדף עליכם כהורים וכמשפחה. אליעד מדגיש שגם החלטה זו צריכה להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה ... שזו עשויה להיות עמדה חריגה בבית הספר, וכך נוצר קונפליקט נוסף שיש לקחת בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? כאשר הורה מגיע לפגישה עם הנהלת בית הספר לאחר אירוע כזה, אליעד ממליץ להכין מראש את ההסברים ולהיות מוכנים לשאלה: מה האינטרס של בית הספר? ולנסות לראות את האירוע מנקודת מבטם. בית הספר רוצה למנוע אלימות בכל מחיר, אך ההורים עשויים לטעון שישנם מצבים בהם פעולה אלימה מינימלית היא הדבר הנכון לעשות כדי למנוע אלימות קשה יותר. הדיאלוג עם בית ...
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
... שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים מה ההבדל בין שתלטנות לבין חינוך? שתלטנות וחינוך הם שני מושגים דומים לכאורה, אך שונים באופן מהותי. ... ההוראה, אז זו שתלטנות. אליעד נותן דוגמה פשוטה להמחשה: אם הורה אומר לילד שלו אתה חייב להכין שיעורים, האם זו שתלטנות או חינוך? כדי לענות על השאלה הזאת, יש לבדוק האם ההורה דורש זאת לטובת הילד או רק לטובת עצמו. אם ההורה יודע שהכנת שיעורים מועילה לילד, זה חינוך. אבל אם הוא עושה זאת רק כי כך החליט, בלי סיבה אמיתית, זו שתלטנות. איך ניתן לדעת אם ההורה הוא שתלטן או מחנך? אליעד מסביר כי המדד האובייקטיבי לדעת האם הורה הוא שתלטן או מחנך הוא לבדוק את אמיתות ההוראה שהוא נותן לילד. אם ההוראה היא אמת אובייקטיבית ומועילה לילד, מדובר בחינוך. אם ... ללא תועלת אמיתית לילד, מדובר בשתלטנות. לדוגמה, אם ההורה אומר לילד שלו אל תרביץ לאחיך, וזו אכן התנהגות שכולם מסכימים שהיא שלילית, והילד עצמו מבין שזה אכן רע להרביץ, ההורה במקרה הזה מחנך. אך אם ההורה אומר לילד שלו ללבוש חולצה בצבע אדום סתם כך, בלי סיבה ברורה או בלי שהילד עצמו יראה בכך תועלת כלשהי, אז ההורה הוא שתלטן. האם אפשר להיראות מחנך ובפועל להיות שתלטן? אליעד מציין כי יכול להיות מצב שבו אדם מתחזה למחנך אבל למעשה הוא שתלטן. ... או כמי שעושה זאת לטובת האחר בלבד. הוא מוסיף דוגמה נוספת: הורה שאומר לילד שלו ללכת לישון בשעה מסוימת כי הוא רוצה שיהיה לו שקט, הוא שתלטן. אבל אם ההורה מודה בכך שהוא עושה זאת למען עצמו, ולא מציג זאת כמעשה של חינוך למען הילד, זה לא הופך אותו לפחות שתלטן אבל לפחות הוא מודע לכך ... החלטת - אתה שתלטן. מה ההבדל בין שתלטנות לחינוך? האם אני הורה שתלטן? איך לזהות שתלטנות בזוגיות? מתי חינוך הופך לשתלטנות? האם כל הורה הוא שתלטן? ...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
... אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם ... היום - יומי, אכן יש חשיבות לדוגמה אישית. אם מורה, הורה, או כל דמות חינוכית אחרת אומרת לילדים לא לעשות פעולה מסוימת ובפועל עושה הפוך, היא יוצרת בלבול ומחלישה ... פילוסופיים מופשטים. מה המשמעות של דוגמה אישית להורה או מורה רוחני? ברמה היומיומית, אליעד מסביר שיש משקל גדול לדוגמה אישית אצל הורה או מורה רוחני. הורים ומורים משפיעים באופן טבעי על ילדים ותלמידים באמצעות התנהגותם. ילד לומד התנהגות של הוריו דרך מה שהוא רואה בעיניו ולא רק מה שהוא שומע באוזניו. אם ההורה אומר משהו ועושה משהו הפוך, הילד עשוי ללמוד דווקא מההתנהגות ולא מהמילים. אבל כאשר מדובר במורה רוחני או במורה ... אישית? האם דוגמה אישית באמת חשובה? דוגמה אישית של הורים ומורים ללמוד מדוגמה אישית שלילית מה ההבדל בין דוגמה אישית יחסית ומוחלטת? ...
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
... של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת ... בן משפחה, בין אם מדובר בפטירה של הורה, פרידה מבן זוג, או אובדן של ילד. אליעד מציע כלים להתמודד עם ... על אובדן? כיצד להתמודד עם מוות של הורה?
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2 איך להתמודד עם אובדן של בן משפחה? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם אובדן של בני משפחה, לרבות התמודדות עם מוות של הורה, פטירה של בעל או אשה, וכן אובדן של ילד. הנושא המרכזי של ההרצאה הוא כיצד להתמודד עם אובדן קשה ובמיוחד, כיצד למנוע את הפגיעה הרגשית הנמשכת ולהתמודד עם הצער ...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
... סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ... להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, ... הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, ... המסרים הסותרים בין ההורים ואיך הם משפיעים על חינוך הילדים? האם הורים יכולים לגרום לסבל מיותר לילד כשהם ... האתגרים שנוצרים כאשר הורים מציבים מסרים סותרים כלפי ילדיהם. ... לכך היא כאשר אחד ההורים מתנהג כלפי הילד בצורה משפילה או מכאיבה, בעוד שההורה השני מגן עליו בצורה מופרזת. התוצאה של ... עבור הילד. כאשר אחד ההורים מתנהג בצורה קשה, עלבונות חוזרות, ... או אפילו מכות, ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מחליט לפצות אותו. לדוגמה, אם אחד ההורים דורש משמעת נוקשה מהילד, ההורה השני יכול להקל עליו ולהפוך את ההתנהגות ... סותרות שמגיעות מההורים. באופן דומה, כאשר ההורה המגן מציף את הילד במחמאות ובפרסים כדי ... שהילד חווה מההורה השני, הילד לא רק שלא נהנה מכך אלא מתקשה ... כאשר ילד רגיל לכך שההורה השני תמיד פותר לו את כל הבעיות, הוא ... מגיעים מצד שני ההורים, נוצר בלבול אצל הילד. הוא לא יודע למה לצפות מההורים, והתחושות השונות שהוא חווה ... פוגעת של אחד ההורים ובין אם מדובר בחוסר הגבולות שההורה השני מציב. המתח בין שני הכיוונים השונים ... אותו בעתיד. חשוב שההורים לא יקפצו בין קיצוניות אחת לאחרת, ... בטווח הרחוק. כאשר הורים מפנקים יותר מידי את הילד בתגובה להתנהגות קשה של ההורה השני, הם עלולים לשדר לו מסר שאומר העולם ... רק בהתנהגות של ההורה הקשוח, אלא גם בהגזמה מצד ההורה השני שנשבע להגן על הילד. כשההורים לא מצליחים למצוא איזון בין המשמעת ... בתוך המשפחה מדוע הורה אחד חושב שבן זוגו פוגע בילד? לעיתים אחד ההורים מתייחס אל הילד בדרך שנראית מזיקה: ... קללות ואפילו מכות. ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מסיק זאת משום ...
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא בכל מחיר? השאלה ... מראש שהם יחיו רק שנה אחת בלבד?. מטרת השאלה הזו היא לעמת את האדם עם מהות הרצון שלו ולהבין האם הוא רוצה להיות הורה בכל תנאי או שההורות מותנית בציפייה שהילד יחיה חיים ארוכים ... סבל רב. הוא מסביר שהבעיה אינה בעצם הרצון להיות אימא, אלא בחוסר היכולת של האדם לקבל את האפשרות שאולי לא יהיה הורה, או שלא יהיה הורה בדרך שבה הוא מצפה. כאשר האישה חושבת אני ... את הרצון הזה לדבר היחידי שמעסיק את האדם. לדבריו, ברגע שמבינים שהאושר לא תלוי אך ורק בהשגת המטרה של להיות הורה, יורד הרבה מהלחץ והאדם יכול להמשיך לרצות ... את האדם מלחץ מיותר. בסופו של דבר, אליעד מציע שחשוב להיות מודעים לכך שאין דרך אחת נכונה או לא נכונה להיות הורה, ושההחלטה להיות אימא או אבא אינה תלויה רק ברצון, אלא גם בהכרה בכך שהחיים עצמם תמיד יהיו שילוב של שמחה וכאב, אושר וסבל. האם כדאי להיות אם חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה ...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
הורות חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד ... רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, בצורה פשוטה? ולפני שנסביר מה לעשות ... שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות ... להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד. והדוגמה הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת המשלים. כי לפעמים רוצים להסביר לאדם ... באמצעות משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו. ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי של הילד. וניתן דוגמה: ילד שמסרב להתבגר וממשיך לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בדכ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים. אבל, הדבר הזה, הוא גם יוצר עימות, והוא גם לא תמיד עובד, ... שלו. וכיצד? ובדוגמה הנל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמה של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת. כי אפילו לשחק בבובות, אפשר לעשות גם את זה, בצורה בוגרת יותר ... אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב ... דברים אחרים, אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת. ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה. דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, במקום זה תאפשר לו לעשות את מה שהוא רוצה, אבל תנסה ... כי אם הילד היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות בינו לבין ההורים. והפער, הוא רק בגלל צורת המחשבה של הילד ושל ה
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהב להעניק? למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהב להעניק? למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהב להעניק? למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים למה הורים אוהבים את הילדים שלהם יותר מאשר בני זוגם? אליעד כהן מסביר כי אחת הסיבות להעדפת ההורים את ילדיהם על פני בני זוגם, היא שהאהבה לילד נתפסת כנטולת תנאים. אנשים מחפשים מקום שבו הם ... להעניק אהבה ללא תנאי, והילד מספק בדיוק את המקום הזה. לעומת זאת, ביחסים זוגיים האהבה מותנית וצבועה בדרישות ובציפיות שונות. ההורה מרגיש שדרך הילד הוא יכול לבטא את אהבתו ללא גבולות וללא תנאים, ולכן פעמים רבות יעדיף להעניק ... או להצלחותיו, בעוד את בן הזוג הוא אוהב לרוב בתנאים מוגדרים ובציפיות מסוימות. כשמדובר בילדים, קיימת תחושת הזדהות עמוקה יותר, ההורה מרגיש שהילד הוא חלק בלתי נפרד ממנו, כמעט כמו שלוחה שלו. לעומת זאת, בן הזוג נתפס כאדם נפרד לגמרי, ולכן אהבה כלפיו כרוכה בתנאים ובדרישות. למה אנשים מעניקים יותר מדי לילדים שלהם? אליעד כהן מבהיר שאחת הסיבות לכך שהורה מעניק לילדו יותר מדי, היא שההורה בעצם מעניק לעצמו פיצוי על דברים שהוא עצמו לא קיבל בילדותו. הוא מביא דוגמה של הורה שהעניק לילדו באופן מוגזם כי אביו של אותו הורה התייחס אליו באופן רע בילדותו, וההורה נשבע לעצמו שעם ילדיו שלו הוא יתנהג אחרת. לכן, בכל פעם שילדו של אותו הורה סובל או נפגע, ההורה מנסה לפצות אותו ולהעניק לו עוד ועוד. לדברי אליעד, כאשר הורה מעניק לילד, הוא בעצם מדמיין שמעניקים לו עצמו בתור ילד. כלומר, ההורה מעניק לילדיו כדי לפצות את עצמו רגשית על חוסרים שחווה בעברו. לדוגמה, אדם שהרגיש בילדותו שהוא ... את ילדיו בצורה מוגזמת. איך להפסיק להעניק יתר על המידה לילדים? אליעד מסביר שהפתרון להענקת יתר טמון בזיהוי הסיבות שמניעות את ההורה לתת כל כך הרבה. אם, למשל, הסיבה להענקת היתר היא שההורה מנסה לפצות על חסך שחווה בילדותו, הפתרון יהיה שההורה יכיר בחוסר שחווה, יתמודד איתו ויקבל אותו במקום לנסות לפצות עליו דרך הילדים. אליעד נותן דוגמה להורה שאומר כי בילדותו לא חיבקו אותו מספיק ולכן היום הוא מרעיף חיבוקים על ילדיו. כדי לפתור זאת, ההורה צריך ללמוד לקבל ולהשלים עם החסך שהיה לו בילדות, עד כדי כך שהוא יהיה מסוגל להגיד שהוא היה מוכן לעבור שוב את אותה החוויה. ברגע שההורה יגיע למצב של קבלה מוחלטת של עברו, הוא לא ירגיש צורך להעניק באופן מוגזם לילדו כפיצוי עצמי. איך להתמודד עם הפחד מאובדן הילד? בהקשר של פחד מאובדן ילד, אליעד מסביר שהפחד נובע מאהבה מוגזמת, שההורה חש כלפי הילד. אם ההורה רוצה להקטין את הפחד הזה, הוא צריך להחליש את מידת האהבה או התלות הרגשית שלו בילד. כדי לעשות זאת, עליו להבין מהי הסיבה לאהבה הרבה הזו ולנסות לספק אותה בדרכים אחרות. לדוגמה, אם ההורה גאה מאוד בילדו ולכן מרגיש קשר חזק כלפיו, הוא צריך למצוא דרכים אחרות להרגיש גאה בעצמו ולא רק ... שלך. איך אפשר לאהוב את החיים ללא תנאים? אליעד מסביר שאהבת החיים ללא תנאים היא הדרך האולטימטיבית להתמודד עם תלות רגשית בילד. כשהורה מצליח לאהוב את חייו כפי שהם, בלי קשר לתוצאות, הוא יפסיק להשליך על הילד שלו את כל הציפיות ... אליעד כהן היא לשלב בין התמודדות עם חוויות העבר ולקיחת אחריות מלאה עליהן, לבין למידה של אהבה עצמית ואהבת החיים ללא תנאים. רק כך ההורה יכול לשחרר את עצמו מתלות רגשית בילד ולהעניק לילדו אהבה בריאה ומאוזנת, ללא צורך בפיצוי עצמי או בהענקת יתר. איך לאהוב את הילד פחות? נתינת יתר לילדים למה הורים מעניקים יותר מדי? אהבה ללא תנאים לילדים איך להתמודד עם אובדן ילד? למה אוהבים ילדים יותר מבני זוג? נתינת יתר כפיצוי עצמי, להעניק לעצמך דרך הענקה לילד שלך, לתת לו את מה שלא היה לי, נהנה לאהוב בלי תנאים, אהבת הורים לילדים בלי תנאים, לאהוב ילד בלי תנאים, את מי אוהבים יותר? אהבה לבן זוג או לילד שלך, אהבה לילדים על חשבון אהבה לבן זוג, היא אוהבת יותר את הילד, הוא אוהב יותר את הילד, למה הורים אוהבים ילדים? התמודדות עם אובדן ילד, התמודדות עם פרידה מילד, התמודדות עם הורות משותפת, התמודדות עם משמורת משותפת, סיבות
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא ... הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל הילד. הילד יתחיל לחשוב ... שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו בתמורה, הוא עלול לפתח תלותיות ובעיות בהסתגלות ... או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. כשההורה נותן בלי תנאים, הוא בעצם מחפש אישור או אהבה, מה שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ולהיות מסוגל להציב גבולות מבלי לחפש תמורה אישית עבור עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל דבר חייב לבוא עם ... חרדות, קנאה, אובססיביות או בעיות חברתיות. הורים צריכים לשאול את עצמם אם הם משדרים לילד את המסר שהוא אחראי על חייו או אם הם יוצרים אצל הילד תחושת ... ללמד את הילד לתת ולא רק לקבל. לבדוק איך ההורה עצמו מגיב כשאומרים לו לא. לעבוד על כך שההורה לא יחפש אהבה ואישור דרך הילד. ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום ... נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד עם העולם. הדרך ... אלא גם לעבוד על ההתנהגות הפנימית של ההורה. כאשר ההורה יודע איך להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד זאת גם לילד בצורה ... איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים ואנשים שצריך להגיד להם מה ... כאשר הילד יגדל, אף אחד לא יאהב אותו כמו שההורה אוהב אותו. לכן, ככל שהורה מעניק לילד יותר מדי בלי לצפות ממנו לאחריות ולתמורה כלשהי, הוא יוצר אשליה מסוכנת שעלולה לגרום לילד ... שהילד לא אמור לשלם על כך שהוא חי בבית ההורים, אך מצד שני, אם הוא גדל בתודעה שהוא מקבל הכל בלי שום אחריות או מחויבות, זה יהפוך אותו לתלותי ולא ... עם העולם בצורה נכונה, הוא יסבול. כאשר הורה מקלקל את הילד באהבה מוגזמת ללא תנאים, הוא למעשה מכין אותו לכישלון, כי הציפיות של הילד מהמציאות ... נוספת היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות. לא מספיק רק להחליט שלא נותנים לו משהו - צריך גם לדעת איך לעשות זאת כך שהוא לא ירגיש שההורה פועל נגדו. לדוגמה, אם מחליטים שאחרי האוכל הילד חייב להחזיר את הצלחת לכיור, מה עושים כשהוא מסרב ומתעצבן? ...
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
... אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את ... נכונה לילדים, כיצד להעניק אותה נכון, ואיך אהבה לא נכונה יכולה להזיק לילד ולפגוע בחינוכו ובהתפתחותו. הורים אוהבים את ילדיהם ומעוניינים בטובתם. עם זאת, אליעד מדגיש שהרבה פעמים האהבה הזו ניתנת בצורה לא נכונה ולא מדויקת. הסיבה לכך נעוצה בכך שההורה עצמו לא אוהב את עצמו בצורה נכונה. כאשר הורה אוהב את עצמו באופן לא תקין, זה משפיע ישירות על האופן שבו הוא יאהב את ילדיו. אליעד מביא כדוגמה מצב שבו ההורה מחזיק בהרגלים שליליים, כגון עישון, אכילת אוכל לא בריא, עצלנות, ופינוק עצמי מוגזם, ומצדיק זאת בכך שהוא אוהב את עצמו. במקום להילחם בהרגלים אלה, הוא מעדיף לוותר לעצמו מתוך מחשבה שזה ביטוי לאהבה. כאשר הורה כזה מעניק אהבה לילדיו, הוא מעניק להם אותה בדרך שגויה באותו אופן. ההורה אוהב את הילד, ולכן הוא לא מעיר לו, לא מחנך אותו, לא מציב לו גבולות, ומאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו. אליעד מכנה זאת אהבה עקומה, אהבה שבסופו של דבר פוגעת בילד. ההורים אינם מונעים את הרגליו הרעים של הילד, הם אינם מציבים גבולות נכונים ואינם מנחים אותו לדרך הישרה. הכל תחת הטענה שהם רוצים שיהיה לו טוב, מתוך כוונה טובה, אך התוצאה בפועל שלילית והפוכה. מדוע הורים מעניקים אהבה בצורה לא נכונה לילדיהם? לפי ההסבר של אליעד כהן, המקור לשגיאה בהענקת אהבה לילדים נמצא בהתנהגות ההורים עצמם כלפי עצמם. הורה שאוהב את עצמו בצורה שגויה הוא הורה שמוותר לעצמו בכל מיני סיטואציות שבהן הוא לא אמור לוותר. לדוגמה, כשהורה מתעצל להתמודד עם ההרגלים הרעים שלו, ומחליט לא לריב עם עצמו כי הוא אוהב את עצמו. במקום לטפל בהרגלים המזיקים, הוא אומר לעצמו אני אעשה מה שאני רוצה, מתוך פינוק עצמי מוגזם. התוצאה היא שההורה אוהב את עצמו בצורה לא מאוזנת ומזיקה. האהבה העצמית השגויה הזאת משתקפת ישירות באופן שבו ההורה יתייחס לילדיו. ההורה יעניק לילד את אותה אהבה מוטעית, ללא הצבת גבולות ברורים, ללא הנחייה, וללא הדרכה נכונה. התוצאה תהיה ילד ... וחסר יכולת להתמודד נכון עם העולם החיצוני בעתיד. איך לאהוב את עצמך בצורה נכונה? אליעד כהן מדגיש שאם ההורה רוצה באמת לאהוב את הילד שלו בדרך נכונה ובריאה, עליו תחילה לבדוק כיצד הוא אוהב את עצמו. ההורה צריך לזהות מתי הוא מעניק לעצמו אהבה לא בריאה, מתי הוא מרחם על עצמו שלא לצורך, מתי הוא מוותר לעצמו על דברים חשובים ומזיקים לו. על ההורה להפסיק להעניק לעצמו פינוק מוגזם שאינו טוב לו באמת, אלא להתחיל להציב לעצמו גבולות ולדרוש מעצמו התנהגות טובה ובריאה יותר. הסיבה לכך פשוטה - אם ההורה יתחיל לאהוב את עצמו בצורה נכונה, הוא באופן טבעי יעביר את אותה צורת אהבה נכונה לילדיו. זה יגרום לכך שההורה ידע להציב גבולות לילדיו, יידע לחנך אותם בצורה הנכונה, ויעזור להם לפתח הרגלים בריאים יותר, משום שהוא יודע מה נכון, מה בריא ומה באמת טוב להם. איך לחנך ילדים נכון בלי לפנק יותר מדי? אליעד מסביר שהורים שחושבים שפינוק הוא ביטוי לאהבה טועים. אהבה אמיתית אינה פינוק מוגזם, אלא הדרכה נכונה, גבולות ברורים, ... איך לאהוב ילד בצורה נכונה? מהי הענקת יתר? האם פינוק יתר מזיק לילדים? איך לאהוב את עצמך נכון? הדרכת הורים נכונה מהי אהבה לא נכונה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורה, איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, מטפל טוב, אימון אישי להצלחה בנושא הורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 18:12:30 - wesi1