אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורה ✔אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו?

כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף האינסטינקטיבי שלו, לפי מה שהוא תופס כ"מוצא יחיד". הוא לא בהכרח מנתח לעומק את כל האפשרויות האחרות.

לדוגמה, אם ילד אחר מתכוון לזרוק אבן על חתול או על אדם, והילד שלנו מחליט לדחוף את התוקף כדי למנוע זאת, נשאלת השאלה האם תגובתו הייתה ראויה או לא. אם נניח שילד דחף ילד אחר כדי למנוע פגיעה בחתול, בית הספר עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את הנקודה העקרונית: האם הפעולה של הילד נבעה מתגובה אימפולסיבית או מתוך החלטה מושכלת, והאם הוא שקל כראוי את כל החסרונות והיתרונות של המעשה?

כיצד לעזור לילד להבין שיש חסרונות ויתרונות לכל החלטה?

אליעד מדגיש את החשיבות של חינוך הילד להבנה מעמיקה יותר של ההחלטות שהוא מקבל. במקום לתת לו פקודות או פתרונות מוכנים מראש, צריך לעזור לו להתרגל לנתח סיטואציות בעצמו, להבין שיש לכל החלטה חסרונות ויתרונות, ולהפוך מודע יותר לתהליך קבלת ההחלטות שלו.

הדרך שאליעד מציע לעשות זאת, היא ללמד את הילד לנתח מצבים נייטרליים ולא רק מצבים בהם הוא מעורב רגשית. למשל, אם הילד מתלבט אם לעשות פעולה מסוימת, ההורה יכול לעודד אותו לחשוב בצורה מודעת: "מה הם החסרונות ומה הם היתרונות של מה שאני עומד לעשות?". בעזרת הרגל זה, הילד ילמד לחשוב מראש על ההשלכות של מעשיו ולא רק לפעול מתוך דחף רגעי.

מה המשמעות של ללמד ילד לראות גם את הצד השני בכל סיטואציה?

אליעד מתאר שהיכולת להבין את הצד השני בכל ויכוח או קונפליקט היא מיומנות מרכזית שיש להקנות לילדים. כאשר הילד רגיל לנתח את נקודת המבט של הצד השני, הוא פחות נצמד לעמדה שלו באופן נוקשה. תהליך זה מונע קונפליקטים ומקטין את הסיכוי שהילד יפעל באלימות, מכיוון שהוא כבר רואה מראש את החסרונות האפשריים במעשה אלים.

מה לעשות כשערכי הבית והערכים של בית הספר מתנגשים?

אחת הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים מאוד מאלו של בית הספר. אליעד מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה שמאמינה שלפעמים יש מצבים בהם הפעלת כוח מוצדקת, למשל כדי להגן על מישהו חסר ישע או בעל חיים.

במצבים כאלה יש מספר אפשרויות:
  • אפשרות אחת היא להחליף מסגרת, אם הערכים של בית הספר אינם תואמים לחלוטין את אלו של הבית.
  • אפשרות שנייה היא להישאר בבית הספר ולהתמודד עם הקונפליקט באופן מודע.
  • אפשרות שלישית היא לנסות לשנות את המערכת או לשכנע את בית הספר לקבל את הגישה השונה שלכם.
  • אפשרות רביעית היא להכיר בכך שבכל אפשרות יש מחיר, ולבחור בצורה מודעת מהו המחיר המועדף עליכם כהורים וכמשפחה.
אליעד מדגיש שגם החלטה זו צריכה להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות.

האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר?

ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול באלימות כדי למנוע אלימות חמורה יותר (כגון זריקת אבן על אדם או בעל חיים)? אליעד מסביר שההחלטה תלויה במידה רבה בערכים האישיים של המשפחה ושל הילד. יש משפחות...
לתת התמודדות עם קונפליקטים מיומנות לפעול בעל חיים יתרונות וחסרונות פגישה להתמודד עם קונפליקט אינסטינקט חינוך ילדים אליעד אלימות אלימות אצל ילדים אלימות בבית הספר אלימות בכיתה אלימות ילדים אלימות של ילדים בבית הספר בית ספר בעיה בעיות בעיות אלימות בעיות אלימות בכיתה בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול באלימות טיפול באלימות בבית הספר טיפולים ילד ילד אלים ילד מכה ילד מרביץ ילדה ילדים ילדים אלימים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים למנוע למנוע אלימות מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל מניעת אלימות מרביץ
חלק 2
חלק 2
... טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי ... לגיטימציה מלאה לתשובה שלו. למשל, הילד עשוי להגיד דחפתי אותו כי זה בזבז לי זמן לחכות. כאן ההורה או המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין אלטרנטיבות נוספות (לדוגמה, לקרוא למורה או לחכות לתורו), ... לאחר השיחה? גם לאחר השיחה, ייתכן שהילד עדיין יראה יתרונות בהתנהגות האלימה. אליעד מדגיש כי ההורה לא צריך להתווכח עם הילד, אלא להמשיך לתת לגיטימציה לרגשותיו תוך כדי שהוא מבהיר לו שהוא עצמו, כהורה או מחנך, לא רואה את זה כפתרון מיטבי. אפשר גם להסביר לילד שההורה מבין מדוע הילד חושב שאלימות היא פתרון טוב עבורו, אך הוא מבקש ממנו להתחשב גם ברגשות או באינטרסים של אחרים, כולל של ההורה עצמו. מדוע מבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות? אליעד מסביר שמבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות משום שהם לא מוכנים להכיר בכך שהם עצמם, ... של אליעד ממליצה על הכרה מלאה ברגשות האלימים של הילד, בלי לנסות להדחיק אותם או להתעלם מהם. ההורה או המחנך יכולים אפילו להודות שגם הם מבינים את הרצון הזה, אך מציעים לבחור בדרך אחרת בגלל המחיר הגבוה של האלימות. ילד שחש שרגשותיו מובנים ומקובלים, פחות ירגיש צורך ... אלים רק יחזקו את הצורך שלו לפעול באלימות בפעם הבאה. הילד חייב להרגיש שמקבלים אותו, ושההורה מבין את הרצון שלו, ורק אחרי שלב זה אפשר להתקדם לשלב שבו הוא יבין מדוע כדאי לו לבחור אחרת. איך למנוע אלימות אצל ילדים? בעיות התנהגות בכיתה טיפול באלימות בבית הספר מה לעשות כשהילד מרביץ? איך להתמודד עם ילד אלים? הדרכת הורים בנושא אלימות ילדים ...
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
... אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים מה ההבדל בין שתלטנות לבין חינוך? שתלטנות וחינוך הם שני מושגים דומים לכאורה, אך ... אליעד נותן דוגמה פשוטה להמחשה: אם הורה אומר לילד שלו אתה חייב להכין שיעורים, האם זו שתלטנות או חינוך? כדי לענות על השאלה הזאת, יש לבדוק האם ההורה דורש זאת לטובת הילד או רק לטובת עצמו. אם ההורה יודע שהכנת שיעורים מועילה לילד, זה חינוך. אבל אם הוא עושה זאת רק כי כך החליט, בלי סיבה אמיתית, זו שתלטנות. איך ניתן לדעת אם ההורה הוא שתלטן או מחנך? אליעד מסביר כי המדד האובייקטיבי לדעת האם הורה הוא שתלטן או מחנך הוא לבדוק את אמיתות ההוראה שהוא נותן לילד. אם ההוראה היא אמת אובייקטיבית ומועילה ... מדובר בשתלטנות. לדוגמה, אם ההורה אומר לילד שלו אל תרביץ לאחיך, וזו אכן התנהגות שכולם מסכימים שהיא שלילית, והילד עצמו מבין שזה אכן רע להרביץ, ההורה במקרה הזה מחנך. אך אם ההורה אומר לילד שלו ללבוש חולצה בצבע אדום סתם כך, בלי סיבה ברורה או בלי שהילד עצמו יראה בכך תועלת כלשהי, אז ההורה הוא שתלטן. האם אפשר להיראות מחנך ובפועל להיות שתלטן? אליעד מציין כי יכול להיות מצב שבו אדם מתחזה למחנך ... האחר בלבד. הוא מוסיף דוגמה נוספת: הורה שאומר לילד שלו ללכת לישון בשעה מסוימת כי הוא רוצה שיהיה לו שקט, הוא שתלטן. אבל אם ההורה מודה בכך שהוא עושה זאת למען עצמו, ולא מציג זאת כמעשה של חינוך למען הילד, זה לא הופך אותו לפחות שתלטן אבל ... ההבדל בין שתלטנות לחינוך? האם אני הורה שתלטן? איך לזהות שתלטנות בזוגיות? מתי חינוך הופך לשתלטנות? האם כל הורה הוא שתלטן? ...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
... מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם מלמד או משפיע על אחרים באמצעות התנהגותו ולא רק דרך ... חשיבות לדוגמה אישית. אם מורה, הורה, או כל דמות חינוכית אחרת אומרת לילדים לא לעשות פעולה מסוימת ובפועל עושה הפוך, היא יוצרת בלבול ומחלישה את המסר. התלמיד עלול לחשוב שהפעולה עצמה אולי לא ... מה המשמעות של דוגמה אישית להורה או מורה רוחני? ברמה היומיומית, אליעד מסביר שיש משקל גדול לדוגמה אישית אצל הורה או מורה רוחני. הורים ומורים משפיעים באופן טבעי על ילדים ותלמידים באמצעות התנהגותם. ילד לומד התנהגות של הוריו דרך מה שהוא רואה בעיניו ולא רק מה שהוא שומע באוזניו. אם ההורה אומר משהו ועושה משהו הפוך, הילד עשוי ללמוד דווקא מההתנהגות ולא מהמילים. אבל כאשר מדובר במורה רוחני או במורה שמלמד לחפש את האמת באופן מוחלט, אליעד מדגיש שאין ... באמת חשובה? דוגמה אישית של הורים ומורים ללמוד מדוגמה אישית שלילית מה ההבדל בין דוגמה אישית יחסית ומוחלטת? ...
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, ... להתמודד עם אובדן של בן משפחה? הרצאה זו עוסקת בתהליכי ההתמודדות עם אובדן של בן משפחה, בין אם מדובר בפטירה של הורה, פרידה מבן זוג, או אובדן של ילד. אליעד מציע כלים להתמודד עם התחושות המורכבות ... עם מוות של בן זוג? מהי הדרך להתמודד עם אובדן ילד? איך לשנות את המחשבות על אובדן? כיצד להתמודד עם מוות של הורה?
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים מהו סבל למען הילדים? אליעד מציין שמדובר בתופעה נפוצה, בה הורים מרגישים שהם סובלים למען הילדים. התופעה הזו מתבטאת במצבים שבהם הורה נשאר בזוגיות לא טובה או עושה ויתורים רבים עבור ילדיו, מתוך רצון להימנע מלגרום להם סבל. אך בפועל, הילד לא תמיד מודע לויתורים הללו, וההורה מוצא את עצמו סובל יותר. סבל זה יכול להתבטא במגוון צורות: למשל, הורה שמרגיש שהוא שוהה בזוגיות לא טובה רק כדי להימנע מהשפעה רעה על הילדים, אך מצד שני סובל מהמצב. מהן הדוגמאות לסבל למען הילדים? אליעד מציג דוגמאות למצבים כאלה: הורה שנמצא בזוגיות לא טובה, אבל נשאר בה למען הילדים, מרגיש סבל מזה. הורה שמשקיע המון בילדיו, עושה המון ויתורים, ובסופו של דבר סובל מהמכסה הרגשית שמופיעה בעקבות זה. הורה שהתגרש ומרגיש רגשות אשם קשים, כי הוא סבור שהילדים סובלים בגלל הגירושין, ולכן הוא סובל בעצמו כדי לשמור עליהם או כדי לכפר על כך שגרם להם רע. איך ניתן לפרוץ את ... עצמך האם הם באמת הילדים שלי במובן העמוק או שזו תודעה נפרדת. לשאול את עצמך אם באמת אתה חייב למנוע מהם כל סבל. לפעמים תפיסת ההורה טוענת שאפס סבל הוא הדבר הנכון, אך עלינו להבין שזה לא תמיד מציאותי. לבדוק אם באמת הפעולה כמו גירושין או שינוי במערכת הזוגית היא זו שגורמת לילדים רע, או שמא ... גורמים נוספים שמשפיעים יותר עליהם. לשאול אם יש מקום לבחון האם הילדים עצמם לא לוקחים אחריות על רווחתם האישית ורגשותיהם. האם הורים אחראים באופן מוחלט לסבל של הילדים? אליעד מציין שזו מחשבה בעייתית שיכולה להוביל להאשמה עצמית. לעיתים קרובות, מי שמאשים את הוריו על כך שגרמו לו רע בילדותו, יחשוב שגם הוא עלול לגרום רע לילדיו. זה קורה כי הוא לא מבדל בין אשמתו האישית לבין האשמה שיכולה להיווצר מהתנהגות הוריו. לכן, אליעד ממליץ לקחת אחריות רגשית אישית, ללמוד לא להאשים את הורינו על הסבל שחווינו בילדות, ובכך למנוע את גלגול האשמה גם על הילדים. מה צריך לעשות כדי לשנות את התפיסה הזאת? על ההורה ללמוד לקחת אחריות על רגשותיו האישיים: להבין שמה שהוריו עשו לו בילדותו לא בהכרח היה הגורם הבלעדי לסבלו, ושהוא עצמו היה יכול לבחור כיצד להרגיש ולפרש את המצבים האלו. להבין שלא בהכרח על ההורה להיות הורה מושלם. תפיסת ההורה המושלם עלולה להוביל להקרבה מיותרת, דבר שיביא בהכרח לסבל. לשאול עד כמה באמת ניתן לשלוט בכל מה שקשור לרווחת הילד. האם באמת תלוי בהורה אם לילד יהיה טוב או רע? לחקור את ההנחות שמנחות אותנו בנוגע לטוב ורע. האם טוב ורע הם תמיד מוחלטים, או שניתן להסתכל עליהם מנקודות מבט שונות? מהם הקשיים והדילמות בקשר לאהבה והורות? אליעד גם מדבר על הקשר בין אהבה להורות, ואיך הקשר הזה יכול להוביל לסבל. הוא מציין כי לאנשים רבים ילדים הם מקור השמחה הגדול ביותר בחיים. אך כשאוהבים מישהו מאוד, זה גם אומר שאתה סובל יותר כשם הוא סובל. כל כך הרבה אנשים מוכנים להקריב את עצמם למען ילדיהם, מבלי לשאול אם באמת זו הדרך הנכונה. עליהם להבין את המחיר של האהבה וההורות, ולהיות מוכנים לשלם אותו. סיכום בסופו של דבר, אליעד מציע שנבין את התפיסות השגויות שהחברה וההורים עצמם מכתיבים לנו בנוגע להורות, ונפנים לשאלות מהותיות כמו מהו טוב עבור הילדים שלי?, האם עלי להיות מושלם?, האם ילדיי אחראיים גם על טובתם? כל אלו חשובים כדי להבין את גבולות האחריות ההורית וההשלכות על הסבל האישי והמשפחתי. הורים וילדים לקיחת אחריות רגשית ומניעת האשמה עצמית זוגיות טובה לעומת גירושין: השלכות על הילדים האם הורות היא הקרבה או דרך להשגת אושר למה אנשים חווים סבל למען הילדים? התופעה הזו מתארת מצב שבו הורה מרגיש שהוא סובל עבור הילדים שלו, ונשאר בתוך מצב שלא טוב לו (למשל בזוגיות גרועה או השקעה מוגזמת בילדים) רק כדי למנוע מהם סבל. מצד אחד הוא מוכן לספוג קושי ... עליהם או כדי לכפר על כך שגרם להם רע. איך ניתן לפרוץ את המעגל הזה של סבל? יש כמה דרכים אפשריות לפרוץ את מעגל המחשבות שגורם להורה לסבול למען הילדים או לסבול מכך שגרם להם רע: לבחון את השאלה האם הם אכן הילדים שלי במובן העמוק, או שמדובר למעשה בתודעה אחרת, בגוף נפרד שאינו בבעלות מוחלטת של ...
השפעת טראומה על האישיות, איך טראומה משפיעה על האישיות? טראומת אונס, טראומת בגידה, הפרעות נפשיות בעקבות טראומה, הפרעת אישיות בגלל טראומה, רצון לשלוט, רצון להיות נשלט, רצון לפגוע, רצון להיפגע, פנטזיית אונס, סאדו מאזו
השפעת טראומה על האישיות, איך טראומה משפיעה על האישיות? טראומת אונס, טראומת בגידה, הפרעות נפשיות בעקבות טראומה, הפרעת אישיות בגלל טראומה, רצון לשלוט, רצון להיות נשלט, רצון לפגוע, רצון להיפגע, פנטזיית אונס, סאדו מאזו
... כאשר הוא הופך להורה: 1. הורה מכה - אדם שהיה ילד מוכה עשוי להפוך להורה מכה בעצמו, מתוך צורך לאותת לעצמו שזה בסדר שהוא עבר את האלימות בילדותו. 2. הורה מפנק - לעומת זאת, אדם שהיה ילד מוכה יכול לפתח רצון להיות הורה שמפנק את הילד, מתוך תקווה לשחזר את חוויית האהבה והחום שהוא לא קיבל בילדותו. כיצד ניתן לטפל בדפוסים שנוצרו בעקבות טראומה? השלב הראשון בטיפול הוא ... בטראומה טראומת השפלה הורה מכה כיצד עלולה טראומה להשפיע על התנהגותו של אדם? החוויה של התעללות - מינית, רגשית, השפלה קשה או חרם - יכולה ליצור שורה של תגובות שונות ... לילדים כשאנו הופכים להורים? כן. אדם שהיה ילד מוכה עלול לפתח אחד משני דפוסים (או אף דפוס אחר): - להפוך להורה מכה בעצמו, כדי באופן תת - מודע לאותת לעצמו שזה בסדר שהכו אותו בעבר, שהרי גם הוא בסדר כשהוא מכה את ילדו. - לפעול בדיוק ההפך, להפוך להורה שמפנק מאוד ולא יכה לעולם, וכך באמצעות האהבה לילדו הוא מנסה לדמיין מחדש את ילדותו כאילו הוא עצמו זכה לאהבה דומה ולא לאלימות. כיצד ניתן לטפל בדפוסים ... טראומה בעקבות נידוי, הורה מכה, הורה מפנק, ילד מוכה, השפעת טראומה על האדם, רצון להיאנס שוב ...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
... סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים מהם המסרים הסותרים בין ההורים ואיך הם משפיעים על חינוך הילדים? האם הורים יכולים לגרום לסבל מיותר לילד כשהם פועלים בצורה מנוגדת זה לזה? אליעד כהן מדבר על האתגרים שנוצרים כאשר הורים מציבים מסרים סותרים כלפי ילדיהם. דוגמה מובהקת לכך היא כאשר אחד ההורים מתנהג כלפי הילד בצורה משפילה או מכאיבה, בעוד שההורה השני מגן עליו בצורה מופרזת. התוצאה של גישות קוטביות אלו, אומר אליעד, היא עוצמת סבל רבה יותר עבור הילד. כאשר אחד ההורים מתנהג בצורה קשה, עלבונות חוזרות, הקנטות או אפילו מכות, ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מחליט לפצות אותו. לדוגמה, אם אחד ההורים דורש משמעת נוקשה מהילד, ההורה השני יכול להקל עליו ולהפוך את ההתנהגות של הילד לאופציה חופשית וללא גבולות. מצב זה יוצר ניגודיות גדולה שגורמת לסבל עז אצל הילד, שמתקשה להתמודד עם תחושות סותרות שמגיעות מההורים. באופן דומה, כאשר ההורה המגן מציף את הילד במחמאות ובפרסים כדי לכפר על הפגיעות שהילד חווה מההורה השני, הילד לא רק שלא נהנה מכך אלא מתקשה להסתגל למציאות החיצונית של החיים, כמו למשל המגבלות שמטיל בית הספר. כאשר ילד רגיל לכך שההורה השני תמיד פותר לו את כל הבעיות, הוא יתקשה להתמודד עם סיטואציות בהן יש צורך להתמודד עם אתגרים או לקיים משימות שנדרשות ממנו על ידי אחרים. כאשר מסרים סותרים מגיעים מצד שני ההורים, נוצר בלבול אצל הילד. הוא לא יודע למה לצפות מההורים, והתחושות השונות שהוא חווה משפיעות על תחושת הביטחון שלו. במקרים כאלה הילד עשוי לפתח תחושת סבל רבה יותר מהמצבים בהם הוא נתון, בין אם מדובר בהתנהגות פוגעת של אחד ההורים ובין אם מדובר בחוסר הגבולות שההורה השני מציב. המתח בין שני הכיוונים השונים יוצר אובדן יציבות רגשית אצל הילד, שהוא מתמודד עם תחושת אי - ודאות מתמדת. אליעד מציע פתרון לגישה הקיצונית של התנהגות אובססיבית בשני הצדדים. ... מוחלט מגבולות, אך גם לא להפוך את הילד לפינוק מוגזם שיסבך אותו בעתיד. חשוב שההורים לא יקפצו בין קיצוניות אחת לאחרת, אלא יבחנו מה באמת טוב ומועיל עבור הילד בטווח הרחוק. כאשר הורים מפנקים יותר מידי את הילד בתגובה להתנהגות קשה של ההורה השני, הם עלולים לשדר לו מסר שאומר העולם תמיד יפנק אותך, דבר שיגרום לו יותר סבל כשהוא ייתקל במצבים שבהם עליו להתמודד עם דרישות או גבולות. תחושת הניגודיות המתמשכת יוצרת סבל רגשי ... תחושת הקונפליקט הפנימי שלו. לסיכום, אליעד מדגיש שהבעיה לא טמונה רק בהתנהגות של ההורה הקשוח, אלא גם בהגזמה מצד ההורה השני שנשבע להגן על הילד. כשההורים לא מצליחים למצוא איזון בין המשמעת המינימלית לבין ההגנה המוצעת, הילד סובל הרבה יותר ומפתח את היכולת להתמודד עם קשיים בצורה לקויה. חינוך ילדים והצבת גבולות התמודדות עם חרם ... בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה מדוע הורה אחד חושב שבן זוגו פוגע בילד? לעיתים אחד ההורים מתייחס אל הילד בדרך שנראית מזיקה: העלבות חוזרות, הקנטות עוקצניות, קללות ואפילו מכות. ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מסיק זאת משום שהוא עצמו לא היה רוצה שיתייחסו אליו בצורה כזו. כך נוצרת תפיסה שהילד חווה פגיעה ממשית, גם אם ה
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא בכל מחיר? השאלה שאליעד עוסק בה בהרצאה הזו היא הרצון באימהות, התהליך ... באימהות: האם היית מביאה ילדים אם היית יודעת מראש שהם יחיו רק שנה אחת בלבד?. מטרת השאלה הזו היא לעמת את האדם עם מהות הרצון שלו ולהבין האם הוא רוצה להיות הורה בכל תנאי או שההורות מותנית בציפייה שהילד יחיה חיים ארוכים ומלאים. מה עומד מאחורי הרצון להיות אימא? אליעד מסביר כי ... אימא. מחשבה זו הופכת לאובססיה, וגורמת לאדם סבל רב. הוא מסביר שהבעיה אינה בעצם הרצון להיות אימא, אלא בחוסר היכולת של האדם לקבל את האפשרות שאולי לא יהיה הורה, או שלא יהיה הורה בדרך שבה הוא מצפה. כאשר האישה חושבת אני צריכה להיות אימא, זו לא סתם מחשבה, אלא משהו שהופך להיות ... משהו מאוד, כמו אוכל או אוויר, ועדיין לא להפוך את הרצון הזה לדבר היחידי שמעסיק את האדם. לדבריו, ברגע שמבינים שהאושר לא תלוי אך ורק בהשגת המטרה של להיות הורה, יורד הרבה מהלחץ והאדם יכול להמשיך לרצות ולהתקדם בלי שהרצון הזה ישתק אותו. איך להתייחס לדילמות ... הבנה זו יכולה להקל על קבלת החלטות ולשחרר את האדם מלחץ מיותר. בסופו של דבר, אליעד מציע שחשוב להיות מודעים לכך שאין דרך אחת נכונה או לא נכונה להיות הורה, ושההחלטה להיות אימא או אבא אינה תלויה רק ברצון, אלא גם בהכרה בכך שהחיים עצמם תמיד יהיו שילוב של שמחה וכאב, אושר וסבל. האם כדאי להיות אם חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה חופשית איך להתמודד עם אובססיה להיות אימא? יתרונות וחסרונות ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם ... הילד? השלב הראשון בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל ... בילד שלך, על פי רוב תסכים שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו בתמורה, הוא עלול לפתח ... כאלה, הוא עלול להרגיש תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. כשההורה נותן בלי תנאים, הוא בעצם מחפש אישור או אהבה, מה שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ולהיות מסוגל להציב גבולות מבלי לחפש תמורה אישית עבור עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל ... תוצאה אפשרית לכך היא התפתחות חרדות, קנאה, אובססיביות או בעיות חברתיות. הורים צריכים לשאול את עצמם אם הם משדרים לילד את המסר שהוא אחראי על חייו או אם הם ... אמור לקבל כל מה שהוא רוצה. ללמד את הילד לתת ולא רק לקבל. לבדוק איך ההורה עצמו מגיב כשאומרים לו לא. לעבוד על כך שההורה לא יחפש אהבה ואישור דרך הילד. ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום חינוך נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד ... רק לשנות את ההתנהגות מול הילד, אלא גם לעבוד על ההתנהגות הפנימית של ההורה. כאשר ההורה יודע איך להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד ... חינוך ילדים הצבת גבולות לילדים איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים ואנשים ... מחיר מסוים. בעולם האמיתי, כאשר הילד יגדל, אף אחד לא יאהב אותו כמו שההורה אוהב אותו. לכן, ככל שהורה מעניק לילד יותר מדי בלי לצפות ממנו לאחריות ולתמורה כלשהי, הוא יוצר אשליה מסוכנת ... שאין צורך בכך. מצד אחד, ברור שהילד לא אמור לשלם על כך שהוא חי בבית ההורים, אך מצד שני, אם הוא גדל בתודעה שהוא מקבל הכל בלי שום אחריות או מחויבות, זה ... ואם הוא לא יהיה מוכן להתמודד עם העולם בצורה נכונה, הוא יסבול. כאשר הורה מקלקל את הילד באהבה מוגזמת ללא תנאים, הוא למעשה מכין אותו לכישלון, כי הציפיות ... מקבל גבולות? שאלה מרכזית נוספת היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות. לא מספיק רק להחליט שלא נותנים לו משהו - צריך גם לדעת איך לעשות זאת כך שהוא לא ירגיש שההורה פועל נגדו. לדוגמה, אם מחליטים שאחרי האוכל הילד חייב להחזיר את הצלחת לכיור, מה ...
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
... רבות מהשאלות שמפסיכיאטרים שואלים את המטופלים. לדוגמה, כאשר אדם מאובחן כסכיזופרני, והפסיכיאטר מגלה כי אחד מהוריו אובחן כך גם הוא, יטען כי מדובר כנראה בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה ... הסביבה על הפרעות נפשיות הסביבה שבה גדל אדם משחקת תפקיד חשוב בהשפעה על בריאותו הנפשית. לדוגמה, ילד שגדל בבית שבו הורה סובל מהפרעה נפשית, עשוי לאמץ את דפוסי החשיבה של אותו הורה. הסביבה המשפחתית, ההתנהגויות, דפוסי הדיבור והאמונות הביתיות מעצבים את תפיסת ... גנטיקה אינה גזירת גורל, וכל אחד יכול לשנות את מצבו הנפשי באמצעות הבנה מעמיקה של עצמו ושל דרך החשיבה שלו. הורים חולי נפש גנטיקה ומחלות נפש תורשה ומחלות נפש מחלות נפש במשפחה סכיזופרניה ... נפש דומות. אם התשובה היא כן, הם עשויים להסיק שהגורם הוא גנטי. לדוגמה, אם אדם מאובחן כסכיזופרן, ומגלים שגם אחד מהוריו אובחן כך, המסקנה תהיה שכנראה מדובר בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה ... חשיבה לא בריאים, סביר להניח שגם אצלו יתפתחו דפוסים דומים. השפעת הסביבה על הפרעות נפשיות אם ילד גדל בבית שבו יש הורה עם הפרעה נפשית, הוא עשוי להסתגל לאופן החשיבה של אותו הורה. ההתנהגויות, דפוסי הדיבור והאמונות בבית מעצבים את תפיסת עולמו, ולכן אין זה ... נפש? כיצד ניתן לרפא הפרעות נפשיות? האם אפשר לטפל בבעיות נפשיות ללא תרופות? איך משפיעה הסביבה על בריאות נפשית? הורים חולי נפש, גנטיקה ומחלות נפש, תורשה ומחלות נפש, מחלת נפש במשפחה, ילדים להורים חולי נפש, הורה חולה נפש, סיבות להתפתחות סכיזופרניה, סכיזופרניה תורשה, סכיזופרניה וגנטיקה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורה, איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום הורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:54:49 - wesi1