... ילדים (או עובדים) מתנגדים למה שנאמר להם, גם אם
ההוראה הגיונית ונכונה עבורם. על פי אליעד כהן, המרדנות או ההתנגדות לא תמיד נובעת מהעובדה
שההוראה או ההוראות לא נכונות, אלא מתוך רצון של האדם להתנסות בעצמאות ... להרגיש שהוא נפרד מהמציאות שמסביבו. כאשר ילד מקבל
הוראה מהוריו או מבוגר אחר, לעיתים יש לו רצון פנימי להרגיש שהוא אינדיבידואל, חלק נפרד מהסביבה
ומההוראות שהוא מקבל. זו הסיבה שבפעמים רבות, הילד לא מקשיב
להוראות, אפילו אם הן הגיוניות ועשויות להועיל לו. הילד לא רוצה להרגיש שהוא חלק מהמשמעת או
מההוראות של אחרים, ובמקום זאת הוא בוחר להתנגד כדי לשמור על ... לפעולתו של הילד הוא לאו דווקא כי הוא לא מסכים עם
ההוראות או כי הוא רוצה להפריע למבוגרים, אלא כי הוא רוצה ... היא להתנגד למבוגר שמוביל את הדרך. הילד, בתגובה
להוראות, מייצר התנגדות שלא בהכרח משמעה חוסר הסכמה אלא צורך ... אינדיבידואליות, משום שהוא מבצע כל משימה על פי
הוראות מישהו אחר. גם כאן ההתנגדות לא בהכרח נובעת ממקום של ... לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך
ההוראות או בקונטקסט של הפעולה. למשל, בהנחה שהילד או העובד ...