...מסויים, מבלי לאפשר לעצמו לחשוב גם על האפשרות ההפוכה. בספר יש גישה שמציעה לא לאמץ דעה או מחשבה אחת כמוחלטת, אלא להבין שכל דעה עשויה להיות נכונה בזמנים ובמצבים שונים. במהלך ההרצאה מדברים על כך שמי שקורא את הספר להיות אלוהים ומאמין שכל מה שכתוב בו הוא האמת, יש סיכוי שהוא יתחיל לסבול כמו כל אדם אחר שלא שואל שאלות או לא בודק את האמיתות של הדברים בצורה ביקורתית. לדוגמה, אדם שמאמין בתפיסות שונות על החיים, אבל לא בודק את עצמם ומקבל את הדברים כפי שהם, יישאר כלוא במערכת האמונות הישנה שלו. האמת, לפי הספר,...
...זה הוא מצב תודעתי שבו האדם אינו יודע דבר, אינו רוצה דבר, ואינו זוכר דבר. זהו המצב התודעתי שאליו מכוון אליעד, מצב שבו האדם משוחרר לחלוטין מכל מחשבה ומכל תחושת חסר. כאשר האדם מגיע למצב זה, הוא למעשה משתחרר מהסבל ומהשאלות הקיומיות. למה כל ניסיון להגיע לשלמות נכשל? הסיבה לכך שכל ניסיון של האדם להגיע לשלמות נכשל, היא שהאדם מנסה לתקן את המציאות ולהפוך אותה למושלמת במקום להבין ולהכיר בכך שהמציאות כבר מושלמת באופן יחסי, ושלא ניתן להשיג את המוחלט בתוך העולם היחסי. המוחלטות איננה משהו שניתן להשיגו על ידי...
...דופי. לדברי אליעד, הוא למד את הבודהיזם מתוך נקודת מבט של רבי נחמן, ובכך הייתה לו אפשרות לבדוק כל שיטה ביחס לרעיון השלמות המוחלטת. הוא מציין כי רבי נחמן לימד אותו לחשוב על שלמות שאין שלמות מעבר לה, והדבר הזה גרם לו לפסול את רוב השיטות האחרות. לדוגמה, הוא נותן את סיפור שבעת הקבצנים של רבי נחמן, שבו הגיבורים מבינים שרק אחרי שראו בבירור לאן הם רוצים להגיע והבינו שאין אפשרות להגיע לשם, המורה האמיתי (הקבצן בסיפור) מתגלה ומוביל אותם ליעד. בעיניו, רק לאחר שהאדם מבין מה הוא באמת רוצה ורואה את חוסר האפשרות...
...אפשר לבקש ולמצוא את הפתרון. כך, לגבי שלמות, אם לא מגדירים בבירור אני רוצה שלמות, לא יהיה ברור כיצד להשיג אותה. הקשר בין ויתור על השכל לסיום הסבל בשיחה עם השואל, אליעד מסביר שהשכל, שהוא היכולת להבחין בין יש לאין, הוא למעשה מקור הסבל, שכן כל דבר נראית תמיד בהיבט של חיסרון. אם רוצים להפסיק להרגיש סבל, יש לוותר על השכל - כלומר, להפסיק להבדיל בין יש לאין. זהו תהליך שבו צריך לוותר גם על הרצון להרגיש טוב בצורה הרגילה. האם ויתור על השכל באמת מביא לאושר? כשאליעד מציין את הצורך לוותר על השכל כדי להפסיק להרגיש...
...שאינם נכונים. התהליך הזה הוא הכרחי, ולפיכך האדם לא באמת בזבז את הזמן גם כאשר הוא טעה במשך שנים. הזמן שהוא השקיע בלימוד ובקריאה שימש לשלול טעויות, לנפות שגיאות, ולהסיר קליפות - מושג שמבטא שכבות של טעויות והבנות שטחיות. הדימוי של קילוף קליפות מודגש במיוחד - בתחילת הלמידה ישנן שכבות רבות של הבנות מוטעות, ובכל פעם שאדם מגלה שהוא טעה בהבנה, למעשה הוא קילף קליפה נוספת והתקרב אל האמת. כך, גם מי שהבין טקסט באופן לא נכון במשך שנים רבות, אינו בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו...
...על, מה אני אמור להבין, איך אני מבין יותר? מה להבין? את מה שאמרתי עכשיו. להבין תהליכים, מחשבות, רצונות, כמו לנסות להבין למה התיק נמצא לידה? למה היא בחרה בשמלה הזאת? ובסוף אתה מגיע לזה שהיא מבדילה בין יש לאין, ובסוף תגיע לשורש. יש כאן רמות של עומקים, עד שאתה מגיע להיפוך של כל ההפוכים שאומר שאין הבדל בין דבר להיפוכו. ההיפוך של כל ההיפוכים אומר שאין היפוכים, שאין פרדוקסים יותר, אין נפרדות ואז יש חוויה חדשה. וכל מה שאני אומר זה לא רק מה שתשיג בסוף, אלא בדרך עצמה אתה מקבל בונוסים כמו - אתה מתחיל להבין...
...שמרגיש מת ונטול עניין בחייו, לישות חיה באמת, בעלת סיפוק אינסופי. כיצד הטקסט מסכם את החשיבות של להיות אלוהים? הטקסט חוזר ומדגיש שהספר הוא נקודת השיא של כל התובנות, וכל הידע שיש בעולם לכאורה נועד בסך הכל להביא את האדם לרגע שבו יוכל להבין את הספר הזה. הוא מדבר על כך שהספר יוצר חוויית גן עדן מוחלטת, משיח אמיתי, שלמות ללא חיסרון - וכל זאת לא רק אחרי המוות, אלא ממש בזמן שהאדם חי בגופו הרגיל. לסיום, נטען שוב ושוב שהספר נכתב על ידי אליעד כהן, אך למעשה אלוהים עצמו מדבר דרכו, כדי להזכיר לאדם שהוא תמיד היה...
...לא להיסחף אחרי אמונות ופרשנויות מוטעות של אחרים, אלא לשאוף להבנה עצמית ואישית של המציאות. לא להתייחס לספר עצמו כאל קדוש בפני עצמו, אלא לזכור שהספר הוא רק אמצעי להבנת המציאות האמיתית. לא להתעלם מהעובדה שהתכלית הסופית היא תמיד להבין את סיבת הקיום עצמו - למה האדם חי ולמה הוא עושה כל פעולה. בסיכום דבריו, אליעד מדגיש שוב ושוב שהמטרה העליונה והסופית היא תמיד ההבנה העמוקה ביותר של החיים והמציאות. הספר הוא כלי, והמטרה היא להגיע לאחדות מלאה עם אלוהים ולהבנה מלאה של התכלית של כל דבר ודבר. מהי תכלית הלימוד...
...הדברים עד הסוף. מה ההבדל המהותי בין שתי שיטות הלימוד? ההבדל המהותי בין שתי שיטות הלימוד הוא שבשיטה הראשונה הדגש הוא על רצף והיכרות ראשונית עם הספר, מבלי לעצור ולהעמיק יתר על המידה, ואילו בשיטה השנייה הדגש הוא דווקא על עצירה בכל משפט ורעיון, תוך ניתוח יסודי ועמוק של כל פרט. שתי השיטות משלימות זו את זו, והדרך הנכונה והטובה ביותר ללמוד ספרים מורכבים היא לשלב את שתיהן - ראשית קריאה רצופה וראשונית, ואחריה לימוד חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע...
...או לא סדורה לגמרי. לעומת זאת, בספר המידע מסודר בצורה שיטתית ומדויקת, מהתחלה ועד הסוף, כך שניתן לתפוס את הרעיונות בשלמותם מבלי לפספס דבר. מדובר במידע גבוה ומקיף הרבה יותר, מידע שעולה על הרמה של השאלות והתשובות הרגילות שמופיעות בהרצאות ובמפגשים. מהו ההבדל בין הדינמיקה בהרצאות לבין מבנה הספר? אליעד כהן מסביר כי בהרצאות, לעיתים קרובות הדינמיקה מושפעת משאלות שהקהל שואל, וכתוצאה מכך התוכן מוגבל ולא מסודר באופן מושלם. בהרצאה, לא ניתן להיכנס לעומק ולהסביר כל פרט מהתחלה עד הסוף באופן מלא, כי הדבר ידרוש זמן...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן לחיים, מאמן מנטלי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331