אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבטחה אלוהית ✔התמודדות עם קונפליקטים, טיפול בהתנגדויות, להיכנס באמצע הסרט, קושיות על אליעד כהן, מורה ותלמיד, זלזול בתלמיד, הבטחה של אלוהים, תורת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
התמודדות עם קונפליקטים, טיפול בהתנגדויות, להיכנס באמצע הסרט, קושיות על אליעד כהן, מורה ותלמיד, זלזול בתלמיד, הבטחה של אלוהים, תורת ההיפוכים, הבטחה אלוהית, מורה רוחני
מה המשמעות של תפיסת המציאות וההפכים בהקשר של קונפליקטים?

במהלך ההרצאה, אליעד דיבר על תפיסת המציאות, ההבדלים בין תפיסות שונות וההבנה של כל אחד את הדברים שמתרחשים סביבו. אחד הנושאים המרכזיים היה איך להסתכל על החיים באופן כללי, במיוחד על חוויות ותחושות שנכנסות לתוך תפיסתנו האישית. הוא השתמש בכמה דוגמאות כדי להמחיש את רעיונותיו.

למשל, כאשר אנשים מתמודדים עם תחושות של רעב, הוא הסביר כי לעיתים אנחנו פועלים מתוך תחושת צורך למלא חוסר (כמו רעב), אך אם היינו יודעים שבכל מקרה נישאר רעבים, זה לא היה משנה אם נאכל או לא. כך, כל פעולה נראית לנו כמשהו שלא חייב להיות קשור להיגיון של סיבה ותוצאה.

בנוגע לתפיסת המושג "הכל צפוי והרשות נתונה" מההיבט הדתי, אליעד הציע נקודת מבט שונה - שמצד אחד הכל הוא סיבתי, כלומר, כל דבר יש לו סיבה ותוצאה, אך מצד שני הכל קורה באופן אקראי, כלומר, כל דבר הוא בפני עצמו. רעיון זה גורם לאדם להרהר גם בהבטחות אלוהיות, ולשאול אם יש באמת סיבה כלשהי לעשייה או אם אין בהן כל משקל. הוא עמד על כך שזו גישה שמבוססת על תיאוריה פילוסופית עמוקה, ושצריך להבין את הכוונה מאחוריה.

מהי תורת ההיפוכים וכיצד היא מסבירה את ההתנהגות האנושית?

אליעד הסביר גם את רעיון תורת ההיפוכים, שמתאר כיצד ההפכים יכולים לחיות יחד וליצור הבנה מעמיקה יותר של העולם. ככל שבן אדם לומד לראות את ההפך של כל דבר שהוא חושב שהוא נכון, הוא מסוגל לשחרר את עצמו ממחשבות מקובעות ולהיות פתוח יותר. הוא ציין כי ככל שמאמצים את ההפכים, המוח מתחיל להתרגל לראייה רחבה יותר.

למשל, הוא הציע לבחון את העולם דרך עיניים שונות - אם אדם תמיד ממציא תשובות על דברים שהשאירו אותו מבולבל, יש סיכוי שהוא לא יצליח להבין את האמת או אפילו יתקשה לחשוב בצורה אובייקטיבית. בתיאוריה הזאת, אליעד מציע שתשובות רבות יכולות להיראות כמזלזלות, במיוחד כאשר הן לא מתואמות להנחות או לתפיסות של אדם אחר.

מה ההבדל בין התמודדות עם קונפליקטים לבין טיפול בהתנגדויות?

ההרצאה כללה גם התמודדות עם התנגדויות והיכולת להיכנס "באמצע הסרט" כדי להבין את ההקשרים השונים. הוא הבהיר כי כל אדם יכול לפתח את היכולת לראות את...
אמת מורה רוחני להעלות ערך עצמי תפיסת המציאות נפש זמן בלי מקום התמודדות עם התנגדות אובייקטיבית להסתכל על החיים קושי רעב אלוהות אלוהים אלוהית אליעד אליעד כהן אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן הבטחה הבטחה אלוהית הבטחה של אלוהים הבטחות היפוך היפוכים התמודדות התמודדות עם קונפליקט התמודדות עם קונפליקטים התנגדויות התנגדות זלזול זלזול בתלמיד טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים יהדות תורה מצוות אלוהים להיכנס באמצע הסרט להתמודד להתמודד עם קונפליקט להתמודד עם קונפליקטים לזלזל מורה ותלמיד מורה רוחני מורים רוחניים מטופל מטופלים מטפל קונפליקט קונפליקטים קושי קושיות קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן קשיים רוחני רוחניות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן תורה תורת ההיפוכים תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלמיד תלמידים
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
... השאלה למי שייכת מדינת ישראל עולה לעיתים קרובות בשיח הציבורי, והתשובות לכך רבות ומגוונות. אליעד כהן מבהיר שהרבה אנשים חושבים שארץ ישראל שייכת לעם היהודי בזכות התנך וההבטחה האלוהית . אליעד מציג את הטענה הזו ומפרק אותה ... הוא מסביר שאכן כתוב בתנך שאלוהים הבטיח את הארץ לעם היהודי, אבל חשוב להבין לעומק את משמעות הטענה הזו. לדבריו, קיימת טעות בסיסית בהנחה שמדינת ישראל קיימת היום בזכות ההבטחה האלוהית שבתנך. אליעד כהן נותן דוגמה לכך שאפילו אם ... שום סיכוי לשרוד, ללא קשר לתנך או לאמונה היהודית. הוא נותן דוגמה קונקרטית: אם נשים את כל בחורי הישיבה בגבולות במקום חיילים, לא תהיה לנו מדינה בתוך זמן קצר. מה משמעות ההבטחה האלוהית על פי התנך? אליעד מפרט שבעבר הרחוק ארץ ... ששייכים למדינת ישראל אבל אינם שייכים לארץ ישראל התנכית, ויש מקומות ששייכים לארץ ישראל התנכית אך אינם בשליטת המדינה כיום. מכאן הוא מבהיר שאין משמעות מעשית היום להבטחה האלוהית, שכן מה שקובע בפועל זו השליטה הצבאית על ... לפיהם מי שחזק יותר קובע את המציאות. הוא מסכם שהסיבה היחידה שהעם היהודי חי בישראל היא שהוא חזק מספיק להחזיק בשטח ולכבוש אותו, ואין לכך קשר ממשי לאמונה דתית או להבטחה אלוהית. האם מוסרי לחיות על שטח כבוש? אליעד לא עוסק ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו השאלה המתבקשת היא, מאחר שגם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ונוכל יש שאלות, אז כיצד ידע האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, שהוא חכם אמיתי ושהקושיות שיש עליו, הן רק מצד האדם עצמו, לבין נוכל וטיפש, שהקושיות שיש עליו, הן ההוכחה לכך שהוא ... ידע האדם להבדיל בין השניים האלו? והתשובה היא, שאין לאדם שום דרך לדעת באופן מיידי, מיהו הנוכל ומיהו דובר האמת. והדרך היחידה של האדם לדעת האם הקושיות שיש לו, האם הן מעידות על נוכלות או על חוכמה מאוד גדולה של הדבר שעליו יש לו קושיות, היא רק על ידי זה שהאדם מסתכל ... האישית של עצמו. כי כל זמן שהאדם לא הגיע לשלמות העצמית של השכל ושל המחשבות של עצמו, הוא לעולם לא באמת יכול להבדיל בין נוכל מאוד גדול שיש עליו קושיות, לבין חכם מאוד גדול שיש עליו קושיות. ומצד האמת, הדבר הזה לא צריך כלל להטריד את האדם. דהיינו, חוסר היכולת של האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, לבין שרלטן ונוכל, היא לא ... במישהו אחר ולסמוך עליו, אלא על האדם לעמול ולהגיע אל השלמות, באופן עצמאי ואישי, בהתנסות ובחוויה אישית. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו ממנהיג רוחני כלשהו, על האדם להתבונן היטב על ... מה שאמר. ועל ידי זה שהאדם תמיד בודק ומנסה להבין את מה שהוא שמע, על ידי זה האדם עצמו הופך בכל פעם להיות יותר ויותר חכם. וכאשר האדם מקורב למנהיג רוחני כלשהו, בין אם הוא חכם אמיתי ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות כולה פועלת לפי ... והשכל של המציאות הוא מאוד גדול והוא לא שכל שגרתי. ולכן יש לאדם המון קושיות על המציאות. כי בכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין מדוע הדבר הזה קורה נגד רצונו, הרי שזה סוג של קושיא שיש לאדם על המציאות. והחכם האמיתי, הוא זה שאין לו שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין בדיוק כיצד המציאות פועלת ולמה כל דבר קורה. וכאשר האדם מבין את השכל של ... השכל הקטן, מפרש עפ שכלו הקטן את מעשיו של החכם, על ידי זה נוצרת אצלו קושיא על החכם. כי אכן נכון הדבר, שאם באמת החכם פועל מאותן הסיבות שנדמה לאדם שבגללן החכם פועל, אז אכן נכון הדבר שיש כאן איזו קושיא. אבל החכם עצמו יש לו שכל אחר שונה לגמרי משכלו של האדם, והוא פועל עפ צורת חשיבה מאוד עמוקה, בדיוק כמו ... שיש הסבר לכל הפרדוקסים האלו. אלא שמצד השכל הקטן של האדם, נדמה לו שיש קושיא גדולה על המציאות. למרות שבאמת אין כאן לא שאלה ולא תשובה. כי השאלה עצמה לא קיימת מלכתחילה. וכל הקושיות הגדולות שיש לאדם על המציאות, הן רק משום שהוא לא מבין את צורת המחשבה שלפיה פועלת המציאות. וכאשר האדם הוא ... חושב כמו המציאות ופועל לפי אותו השכל, על ידי זה מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. וכאשר יש לאדם קושיא על החכם האמיתי, על האדם לזכור שאפילו את עצמו הוא לא מבין בשלמות. כי מי יכול לומר שהוא מבין את עצמו ... שהאדם לא באמת מבין אפילו לא את עצמו בשלמות, לכן מוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי. ועל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. ולא סתם קושיות, אלא קושיות של פרדוקסים וסתירות. דהיינו, מוכרח שיראה לאדם שהחכם האמיתי כאילו סותר את עצמו, ואומר דברים הפוכים ולא ... השכל הגדול יותר, שבתוכו נמצאות כל הדעות השונות בשלום. וכאשר יש לאדם קושיות על חכם אמיתי, עליו להבין שהקושיות שלו הן אכן נכונות. אבל הקושיות האלו הן לא על החכם עצמו, אלא על הצורה הסובייקטיבית והאישית שבה האדם מפרש את מעשיו של החכם. כי כל הקושיות שיש לאדם על המציאות ועל החכם האמיתי, כל הקושיות והשאלות האלו הן אכן נכונות. אבל הקושיא היא לא על המציאות עצמה, אלא אך ורק על הצורה שבה האדם מפרש את המציאות עצמה. כי האדם ממציא לעצמו איזה פירוש למציאות, עפ שכלו הקטן. ואז הוא מקשה קושיות על המציאות. אבל הקושיות הן לא על המציאות, אלא רק על הדמיון שהאדם מדמיין את המציאות. והאדם נדמה לו שהוא מבין את החכם האמיתי, ואז יש לו עליו קושיות. והקושיות נכונות. רק שהן לא על החכם עצמו, אלא רק על הפירוש שהאדם מפרש לפיו את החכם. ולמרות שמוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי, הרי שאין הדבר אומר שכל מי שיש עליו קושיות, הרי שהוא חכם אמיתי. כי יש כאלו שהם מבינים שמוכרח שיהיו קושיות על חכם אמיתי, ואז הם מדמיינים שמישהו כלשהו הוא חכם אמיתי. וכאשר הוא עושה טעויות, אז במקום להבין מהטעויות האלו שהוא לא חכם אמיתי, במקום זה הם מדחיקים את הקושיות שיש להם על המנהיג הגורו והמורה הרוחני שלהם, על ידי זה שהם מתרצים לעצמם, שעל חכם אמיתי מוכרח שיהיו
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא לומד מתוך קדושה ובכנות פנימית, אז התורה מהווה עבורו סם חיים. אבל אם הוא לומד אותה בצורה עקומה או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא ... כמו אביה ברמאות. אליעד מוסיף שהצדיק (יעקב) למעשה אומר לאדם הלומד ממנו: אני אח של אביך (הרשע) וגם בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, בתוך התורה של הצדיק יש אפשרות של הבנה טובה והבנה רעה. מי שצדיק יצליח להבין את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ... מדגים את הרעיון הזה באמצעות דימוי של מראות המשקפות זו את זו, כאשר כל השתקפות יוצרת הבדל קטן, עד שבסוף נוצר משהו שונה לגמרי. באופן דומה, התורה מתחילה כמשהו נקי ומדויק, אבל כדי שתוכל להיות מציאות חומרית, התורה מתעקמת קצת בכל שלב. איך הצדיק הופך את הרע לטוב, ומה ... שהצדיק מפיק תועלת גדולה מכך שחולקים עליו, כי הוא יכול לזקק מתוך הביקורת את הטוב המוחלט. בכך הוא בעצם מתקן ומעלה את כל המציאות. מדוע אדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי שלומד תורה של הצדיק? אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי לימוד התורה, היא בגלל הפירושים והעיוותים האישיים שלו. האדם מפרש את התורה לפי מה שהוא עצמו - אם הוא אדם ישר, הוא יבין את התורה בצורה ישרה. אם הוא עקום או רשע, הוא יראה עיוות בתורה ויהיה לו קשה יותר להתחבר לטוב שבה. בכך הוא עונה על השאלה הראשונית של רבי נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים שמבטאים את החיבור למציאות ולחיים דרך תפילה וחסד. לטענתו, החולקים על הצדיקים לא רק מסתייגים מהם, אלא אף מדברים עליהם בזלזול ובגאווה. מה הכוונה שהצדיק הוא יעקב והתלמיד חכם הוא לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק ... כל תלונה של האדם נגד המציאות היא למעשה תלונה נגד עצמו, כי בסוף הוא עצמו האחראי על חוויית החיים שלו. מה הכוונה של תורה שבעל פה מול תורה שבכתב? אליעד מסביר שרבי נחמן אומר שתורה שבכתב היא הפנימיות, המהות, הדברים הברורים, בעוד שתורה שבעל פה היא הפירושים, ההסברים והלבושים החיצוניים. כאשר האדם לומד רק תורה שבעל פה, ללא חיבור למהות הפנימית, הוא נשאר ברובד שטחי ומוגבל, ולכן חולק על הצדיק ולא מבין אותו. לעומת זאת, כאשר הוא לומד לשם שמיים, הוא מתחבר לפנימיות של התורה ולמהות החיים, ואז הוא מתאחד עם הצדיק. מה פירוש נשיקין לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שנשיקות לפי רבי נחמן הן בחינת הידבקות רוחא ברוחא, כלומר, מצב שבו ... חווה אחדות ושלמות. אדם שלומד בצורה שטחית, לא יכול להגיע לחיבור הזה, ולכן נדמה לו שהמציאות רע לו - ושהוא סובל. למה אלוהים כביכול לא מתנשק עם האדם? אליעד נותן דימוי חזק ואומר שרבי נחמן מתאר שאדם שלא לומד לשם שמיים הוא כמו נבלה, כמו פגר מת, שאלוהים לא רוצה להתנשק איתו. האדם חש שהמציאות (אלוהים) לא אוהבת אותו, לא טובה אליו, ולא מתקרבת אליו, כי הוא לא רואה את הפנימיות, אלא את החיצוניות בלבד. אולם, ברמת האחדות המוחלטת, אלוהים תמיד נמצא באחדות מושלמת עם האדם, והתחושה של הריחוק היא רק בפרספקטיבה של האדם. לסיכום, מה המסר המרכזי של אליעד כהן? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שכל ... יחווה את המציאות כאחדות וכטובה, ויבין שגם החסרונות הם חלק הכרחי ושלם של המציאות. למה אנשים חולקים על הצדיק? מהי תורה לשם שמיים? יעקב ולבן לפי רבי נחמן האם המציאות באמת רעה? מה ההבדל בין תורה שבעל פה לתורה שבכתב? מדוע אין דבר מושלם בעולם? מה משמעות נשיקין בליקוטי מוהרן? ...
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
... מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני , צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר מהו הסיפור מעשה ברב ובן יחיד של רבי נחמן מברסלב? הסיפור מעשה ברב ובן יחיד מספר על רב אחד, שלא היו לו ילדים במשך שנים ארוכות, ולבסוף נולד לו בן יחיד. הרב טיפח את בנו היחיד, דאג לו כלכלית ואפשר לו ללמוד תורה ללא דאגות פרנסה. הבן היה יושב ולומד בעליית הגג, מתמיד בתפילותיו ובלימודיו, וחי חיים נוחים ללא מחסור. למרות זאת, הבן הרגיש בתוכו חיסרון רוחני עמוק, תחושה של ריקנות פנימית שהוא לא ידע להגדיר אותה. מהו אותו חיסרון שהבן הרגיש בתוכו ולא ידע להגדיר? לבן היו לכאורה כל התנאים לאושר: אב עשיר, לימוד תורה מתמיד, משפחה מכובדת, ובכל זאת הוא חש שמשהו חסר לו. הוא לא מצא טעם בתפילות ובלימודים, וסיפר לחבריו על תחושת החיסרון הזו. הם יעצו לו ללכת לצדיק מסוים, שאולי יוכל לעזור לו להבין את החיסרון שהוא מרגיש ולפתור אותו. למה אביו התנגד ללכתו של הבן אל הצדיק? כשהבן סיפר לאביו על רצונו ללכת אל הצדיק, האב התנגד בתוקף ואמר לו שאין לו שום צורך בצדיק הזה, כיוון שהוא עצמו, הבן, למדן גדול ומיוחס הרבה יותר מהצדיק. למעשה, הרב הרגיש שהבקשה הזו של הבן מהווה ביקורת כלפיו, על כך שאינו מצליח לספק לבנו את המענה הרוחני שהוא מחפש. מדוע נכשלו ניסיונותיהם הראשונים להגיע אל הצדיק? הבן הצליח לשכנע את האב לנסות לנסוע אל הצדיק, אבל קבעו ביניהם סימן - שאם תתרחש תקלה בדרך, הדבר יהיה ... שיצאו לדרך אל הצדיק התרחשו תקלות שונות: סוס נפל, מרכבה נשברה, ובסופו של דבר הם שבו הביתה. כל התקלות נראו לאב כסימן ברור מאלוהים שאין זה רצוי שיגיעו אל הצדיק. מיהו הסוחר שהופיע לפתע ומה משמעותו בסיפור? באחת הנסיעות, פגשו בפונדק סוחר זר שסיפר להם כי ביקר אצל אותו צדיק, והעיד במו עיניו ... לבד, ואז הוא פוגש שוב את הסוחר המתחזה שמגלה לו את האמת - הוא זה שגרם לכל התקלות כדי למנוע מהבן לפגוש את הצדיק. מהי המשמעות הרוחנית של מאור קטן ומאור גדול בסיפור? בסיפור, הבן עשה מצווה מיוחדת שהפכה אותו למאור קטן. ביהדות, מאור קטן הוא סמל לירח שמקבל אור מהשמש ומשקף אותו. הצדיק בסיפור היה מאור גדול, כלומר, מקור האור עצמו, השמש הרוחנית. אם הבן (המאור הקטן) היה נפגש עם הצדיק (המאור הגדול), היה יכול להיווצר מצב של גאולה שלמה, הופעת המשיח. זה מה שהסטן רצה למנוע, ולכן השקיע מאמץ מיוחד כדי לבלבל ולהרחיק אותם. מדוע הדבר שהכי מרחיק את האדם מהצדיק הוא הקושיות עליו? הסיפור ממחיש שרבי נחמן מברסלב ביקש להראות כי המכשול הכי גדול בפני אדם שמחפש את האמת והאושר הוא החשדנות שלו כלפי הצדיק. האדם מתרחק מהצדיק בשל קושיות פנימיות, מחשבות שליליות, וספקות שנזרעים על ידי היצר הרע. לעיתים, ככל שהאדם מחזיק מעצמו חכם יותר, כך הוא יתקשה לקבל את הפשטות והאמת של הצדיק, מתוך גאווה או חוסר נכונות לקבל עזרה. מה המשמעות של הסיפור עבור כל אדם המחפש אושר או אמת רוחנית? כל אדם שמחפש אושר או שלמות רוחנית , חווה בתוכו את כל הדמויות שבסיפור: הרב המייצג את הגאווה והידע, הבן היחיד המייצג את החיסרון והכמיהה לאושר פנימי, הצדיק המייצג את התשובה והפתרון, והסטן המייצג ... את הצורך לנסות, לבדוק, לא להירתע מקשיים, ולא לתת למחשבות שליליות וספקות לעצור אותו. מה הקשר בין הסיפור לבין חיפוש עצמי רוחני והתגברות על פחדים? הקשר ברור - רבי נחמן מברסלב מלמד שכל אדם חייב לעבור דרך של ספקות וקשיים. הדרך לאושר ולאמת הרוחנית מחייבת את האדם להתמודד עם הפחדים והספקות שלו, ולחפש את הצדיק הפנימי שלו. לא לפחד לנסות, גם אם הדרך רצופה מניעות וקשיים. ההתמודדות עם הפחדים והקשיים היא חלק מהדרך לאושר האמיתי. מהו צדיק אמיתי? איך להתקרב לצדיק האמת? מהו חיפוש עצמי רוחני? מי הוא רבי נחמן מברסלב? איך מתגברים על פחדים רוחניים? איך מזהים את היצר הרע? ...
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
... לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני מהי התנהגות ראויה ומיהו מורה רוחני ראוי? בקטע הזה אליעד עוסק בהגדרה של ראוי בהקשר של התנהגות, תוך שימוש בשאלות רטוריות שמובילות את המאזין להרהר על משמעות המונח. הוא שואל את השאלה: ... מכאן אליעד עובר לשאלה רטורית נוספת: אם אלוהים היה מגיע ומציע לאדם ללמוד את כל מה שהוא רוצה לדעת, האם הוא היה מוכן לקבל את כל הידע? במקרה זה, הוא מבקש מהמאזין להבין את הקשר בין האמת לבין המוסכמות ... אישיים. האם ניתן להטיל ספק בהתנהגות אלוהים? לאחר מכן, אליעד עוסק בקושיות על אלוהים, ושואל מה זה אומר אם אדם נתקל בסבל או חיסרון בשל חוקים או התנהגויות שנעשים על ידי אלוהים. הוא מדבר על סיטואציה שבה אלוהים מחליט לקחת חיים, האם זה מוצדק? האם כל פעולה של אלוהים נחשבת לראויה רק משום שהיא אלוהית? אליעד מציין כי לא תמיד ניתן להבין את ההתנהגות של אלוהים, אבל זה לא אומר שאין למישהו מותר לשאול ולהתקומם. הוא מדבר על תהליך של השלמה עם המציאות - כיצד אנחנו מקבלים את מה שקורה, למרות שהוא לפעמים לא מובן או ... - פעולה שנעשית לעיתים מתוך רצון להימנע מקונפליקט או כדי לשמור על תדמית. הוא מציין שלפעמים אנשים מוחקים משהו שהם לא רוצים שייראה בפומבי, אך זה לא בהכרח מבטל את הערך של הדברים שנאמרו. ההתנהגות הזו ... של כל אחד. מהי התנהגות ראויה? מהו מורה רוחני ראוי? מהם קושיות על אלוהים? מהן המוסכמות החברתיות? האם ניתן להטיל ספק בהתנהגות אלוהים? האם מחיקת תגובות בפייסבוק היא פעולה ראויה? ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים שמתבלבלים ומדמיינים שהוא לא בסדר, הוא מעלה את השאלה של למה זה טוב. הוא טוען שזה למעשה מונע ... כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו לזהות את סוג האנשים שהוא פוגש, ולא להתעסק עם אלו שאין להם רצון אמיתי להבין. הוא מציין ... מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי הדרך בה אליעד בודק מי באמת מעוניין להבין? הגישה של אליעד מבוססת על הצורך לבדוק אם אדם באמת ... של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים שלא מבינים אותו, הוא מסביר שלמעשה אין לו זמן להשקיע בהם, כי הוא מבין שהם לא מוכנים באמת ללמוד. ... מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים, זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם עלול לפרש את הדברים בדרך שונה וליצור בלבול. הוא לא מעוניין להיות מחויב למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש מהם לבדוק את מה שהם מבינים ולשאול שאלות כאשר הם לא בטוחים במשהו. אם אדם בודק את הדברים באופן עצמאי, הוא ... להיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה עיוורת, אלא על שאלות שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ההבנה. אליעד מביא דוגמאות לשאלות רבות שהתעוררו ... נחמן היה אדם אמיתי או דמות שמייצגת רעיון. לפי אליעד, הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק להם את התשובות מבלי לקחת אחריות אישית על ... עם מורים שרלטנים שמניעים את קהליהם רק על ידי מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל אדם. אם לא עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים שמאחוריהם, אלא היכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. הרבה פעמים אנשים סבורים שכדי להרגיש שהלימוד ...
הרב ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, אין ראיה מהמחלוקת
... ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה ... או צינית. מה אפשר ללמוד מהסיפור של רבי נחמן לגבי מחלוקות על צדיקים? אליעד מביא דוגמה ידועה מתוך תורתו של רבי נחמן מברסלב. הוא מספר על מקרה שבו מישהו היה אמור להתקרב לצדיק אך נמנע מכך שוב ... באשמה על משהו שלא עשה? אליעד מדגים גם כיצד צדיק יכול לפעמים להודות במשהו שלא עשה בכלל, מתוך מניע רוחני גבוה יותר. הוא מזכיר את רבי נחמן מברסלב שהסביר שלפעמים הצדיקים מביאים על עצמם ביזיונות בכוונה כדי לתקן דברים רוחניים מסוימים. אליעד מציין שהסיבה שרבי נחמן רצה לפעמים שיבזו אותו היא כדי להשיג תיקונים רוחניים שאי אפשר היה להשיג בלי מחלוקת וביזיונות. לכן, עצם העובדה שצדיק מודה באשמה או שיש עליו ... לאשמה בפועל. מדוע רבי נחמן אמר על עצמו דברים שליליים? אליעד מזכיר את דבריו של רבי נחמן עצמו שאמר לתלמידיו שהשמועות השליליות עליו היו אפילו יותר גרועות ממה ששמעו, וזאת למרות שהשמועות לא ... בעצמו ידע שיש דברים שליליים הרבה יותר שאפשר להגיד עליו, והוא הסכים לשמוע זאת ואף הצדיק זאת מנקודת מבט רוחנית. רבי נחמן הדגיש שהתיקון הרוחני מגיע דווקא מתוך המחלוקת, מתוך הביזיונות שהצדיק עובר, ולכן אין למהר ולהסיק מסקנות על סמך ... מבהיר שצדיקים יכולים להיתפס בעיני הציבור כדמויות שנויות במחלוקת, ועדיין להיות צדיקים אמיתיים מבחינה רוחנית. לכן, גם אם מופיעות הקלטות או הודאות לכאורה, אין בכך ראיה מוחלטת לאשמה בפועל או לשלילה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמודדות עם קונפליקטים, טיפול בהתנגדויות, להיכנס באמצע הסרט, קושיות על אליעד כהן, מורה ותלמיד, זלזול בתלמיד, הבטחה של אלוהים, תורת ההיפוכים, הבטחה אלוהית, מורה רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבטחה אלוהית, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבטחה אלוהית, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ינג לילדים בנושא הבטחה אלוהית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 06:27:16 - wesi1