אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הכל טוב? ✔הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? ✔כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים וצמצומים שונים והיבטים שונים, של המציאות, שהיא הישות האחת.

ומנקודת מבט על המציאות כישות אחת, אין הבדל בין טוב לרע. דהיינו, הטוב הוא לא יותר טוב מאשר הרע או להפך. כי יש תחושה של טוב ויש תחושה של רע, אלא שאין הבדל בין התחושות האלו. כי אלו לא יותר מאשר סוגים שונים של תחושות ורגשות.

וגם הישות העצמית של האדם, דהיינו, ה"אני" של האדם, וגם הרצון העצמי של האדם, וגם כל המחשבות של האדם, וגם כל הרגשות של האדם, וגם כל מה שהאדם רואה, וכל מה שישנו, אלו הכל התהוויות שונות של המציאות. כי פעם אחת המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת.

והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע?

ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל הישויות כולן.

וגם אם האדם לא מבין מהו הרובד הפנימי הזה, המהות הזאת, ההוויה הזאת, עדיין ניתן להתבונן ולראות שכל הדברים כולם יש מאחוריהם איזה משהו. וגם אם בעיני האדם המשהו הזה הוא "כלום", וגם אם בעיני האדם המשהו הזה הוא דבר שאין יכולת להכיל אותו שכלית וכיו"ב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם.

וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות.

והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו?

וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות.

ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואח"כ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע.

אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, א"כ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה?

ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות.

וא"כ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות?

ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מהאחדות, אלא מצד האמת השאלה הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות.

כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא בכל רגע ורגע ישות אחרת ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן.

כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת מכל נקודה אחרת ומכל ישות אחרת שנמצאת במרחב הזמן והמקום. ומאחר שמרחב הזמן והמקום הם אין סופיים, ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות האחרות בזמן ובמקום שלה.

אבל בין הרמה הראשונה של האחדות, שבה גם הזמן והמקום הם ישות אחת, לבין הרמה האחרונה שבה כל נקודה במרחב הזמן והמקום היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות.

כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ישות אחת. וכל המקום כולו הוא נמצא כולו בתוך נקודה אחת ממש. וכל מרחב הזמן כולו, גם הוא נמצא בתוך נקודה אחת ממש. ובשורש המציאות, שם הזמן והמקום הם ישות אחת ממש. כי בעומק המציאות, שם אין זמן ואין מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום.

ואח"כ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של ה"אני" של האדם מהתודעה / הישות וה"אני" של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב.

ואח"כ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן רוצה את אותו הדבר ממש. ואף על פי כן, כל אחד בכל רגע ורגע רוצה משהו אחר ורצון אחר. והתהליך של התהוות הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של המציאות.

כי בכל פעם שכמות הישויות הנפרדות גדלה בין רמה לרמה של נפרדות, הרי שבעצם זה תהליך זהה ודומה לתהליך הראשון שבו נפרדה הנפרדות מהאחדות של המציאות. כך שהתהליך של הפרדת הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של המציאות.

כך שהשאלה של איך מאחדות נוצרה נפרדות, הוא נכון לגבי כל הרמות השונות של המציאות. כי בכל התהליכים שבעולם יש היווצרות של נפרדות מתוך אחדות. ויש סיבה ראשונה לכל הסיבות. ואעפ"כ יש סיבות שונות. ויש שכל אחד מאחורי כל השכלים שבעולם, ואעפ"כ יש שכלים שונים בעולם וכיו"ב.

וכל שתי ישויות, או שהן זהות זו לזו בשלמות, וא"כ ממילא הן ישות אחת, או שהן נפרדות זו מזו בדבר כלשהו, וא"כ שתיהן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר שמאחד אותן. וגם אם הדבר הזה הוא נתפש ככלום ממש בעיני השכל האנושי של האדם, הרי שעדיין כל שתי ישויות שנפרדות זו מזו, הן ביחד מהוות איזה שלם אחד גדול יותר שמכיל את שתיהן.

ואיך שלא נסתכל על המציאות, תמיד תהיה נקודת מבט שממנה אין שום נפרדות כלל, שהיא נקודת המבט של שורש המציאות.

ובכל מקרה, השאלה הנשאלת היא, איך מתוך האחדות של המציאות מתהווה הנפרדות של המציאות, בכל הרמות השונות של המציאות.

במאמר מוסגר נאמר, כי קיימת דרך מילוט מהשאלה הזאת, והיא אם נאמר שאין שום אחדות בעולם כלל, אלא הכל נפרד תמיד. כי אפשר לומר שכל ישות שקיימת בעולם, היא לא דומה בשום דבר בעולם לשום דבר אחר. ואין שום מכנה משותף בין שום דבר לשום דבר אחר בעולם.

שגם זה עצמו לא התפישה המקובלת. כי בחוש ניתן לראות שיש רמות של אחדות ורמות של נפרדות. אך אפשר לנסות לומר שכל ישות בעולם היא נפרדת בשלמות מכל שאר הישויות האחרות, ללא שום מכנה משותף כלשהו. ובכך בעצם ניתן לנסות להתחמק מהשאלה של התהוות הנפרדות מתוך האחדות.

אלא, שע"פ התפישה הזאת בעצם אנחנו "מעמיסים" את כל תכונות האחדות על תכונות הנפרדות. וע"פ התפישה הזאת נצטרך לומר שכל ישות היא אין סופית והיא ממלאת את כל מרחב הזמן והמקום. ושכל ישות היא בעצם סך כל הישויות. וא"כ הגענו שוב פעם לשורש האחדות.

וכפי שכבר ביארתי, כל הקצוות נפגשים זה עם זה. ואפשר לומר שהכל נפרד ואפשר לומר שהכל אחד. אך אם הולכים עד הסוף, רואים בעצם שהמשמעות היא אותה המשמעות. ויש בזה עוד להעמיק, ויתבאר במקום אחר.

והתשובה לכל השאלות האלו היא די פשוטה. כי מהות השאלה נובעת מכך שהאדם רואה מולו שיש במציאות שלנו גם אחדות וגם נפרדות. והשכל של האדם לא מבין כיצד מאחדות ומכמות סופית של ישויות, נוצרת נפרדות וכמות גדולה יותר של ישויות. וכיצד מתקיימות זו לצד זו רמות שונות של נפרדות.

וחוסר ההבנה הזה של האדם יש לו שורש. והשורש הוא השכל המוגבל של האדם, שלא מסוגל לתפוש דבר והיפוכו בבת אחת.

כי מצד האמת האחדות של המציאות היא גדולה מאוד. ובשורש האחדות, לא רק שהכל אחד, אלא גם בשורש המציאות גם האחדות והנפרדות, גם הן נמצאות באחדות. ובשורש המציאות כל הישויות כולן נמצאות באחדות. כי בשורש המציאות, גם ה"יש" וגם ה"אין", גם הם נמצאים באחדות אחת. וגם הסיבה וגם התוצאה, וגם הסיבה וגם האין סיבה, וגם הרצון וגם האין רצון, וגם הטוב וגם הרע, וגם כל ישות וכל שאר הישויות, וגם כל ישות וההעדר שלה, הכל נמצא באחדות אחת.

כי בשורש המציאות, יש טוב ויש רע. ויש רצון ויש חוסר רצון. ויש סיבה ויש אין סיבה. ויש סיבה ויש תוצאה ויש זמן ויש מקום וכולי. והכל קיים כישויות נפרדות זו מזו, גם בשורש המציאות עצמה. אלא שמנקודת המבט של שורש המציאות, שם אין נפרדות בין נפרדות לבין אחדות, ולכן בעצם הכל זאת ישות אחת ממש.

וכאשר יש לאדם את השכל הגדול של המציאות, שבו יש אחדות בין האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך זה שמאחדות נוצרה נפרדות ומהכל אחד והכל טוב נוצרה נפרדות בין הטוב לבין הרע, כי בשכל הגדול יותר, אין נפרדות בין אחדות לבין נפרדות, וממילא אין הבדל בין טוב ורע כישות אחת, לבין טוב ורע כישויות נפרדות. וממילא אין שום שאלה כלל.

כי יש כאלו שבטעות חושבים שהאחדות פירושו שאין טוב ורע, ושאין זמן ומקום וכיו"ב. אך המחשבה הזאת עצמה היא נפרדות. כי היא מפרידה בין הדבר לבין שורשו. כי הם בטעות חושבים שהאחדות שבשורש, נפרדת מהנפרדות שבתוצאה של השורש. אך מצד האמת, אין נפרדות בין השורש לבין העולם עצמו, אלא הכל אחד ממש.

ומי שרוצה להבין את הדבר לעומקו, עליו לקחת את כל התכונות של הנפרדות ולהלביש אותן על השורש של המציאות. ובו זמנית לקחת את כל התכונות של שורש המציאות והאחדות, ולהלביש אותן על כל אחת מהישויות הנפרדות של המציאות. ועל האדם לקחת את כל התכונות של האין סוף ולהלביש אותן על כל הישויות הסופיות, וגם להפך. כי מצד האמת, גם הנפרדות וגם האחדות של המציאות, אלו רק ביטויים שונים של אותה הישות ממש.

ויש עוד טעות נפוצה, והיא שיש כאלו שבטעות חושבים שהאחדות נפרדה מהעולם, ועכשיו יש רק נפרדות. או שעכשיו יש שינוי מנקודת המבט של האחדות. או שעכשיו יש נפרדות בין האחדות לבין הנפרדות.

אבל מצד האמת גם עכשיו שיש נפרדות, אלו הכל רק גוונים שונים של האחדות עצמה ממש. ומצד האמת גם עכשיו ממש, אין הבדל בין השורש ובין הסיבה הראשונה, לבין כל מה שאחריה, דהיינו, כל שאר הסיבות והתוצאות. ולא שאין הבדל, אלא שאין הבדל בין זה שיש הבדל לבין זה שאין הבדל וכולי.

ויש בזה עוד רמות עומק שונות וכולי.

ונסכם: מצד האחדות של המציאות, יש נפרדות של טוב ושל רע, אלא שאין הבדל בין הנפרדות הזאת, לבין האחדות של הטוב ושל הרע. והאחדות והנפרדות, הן היבטים שונים של ישות אחת שבה אין נפרדות בין אחדות לבין נפרדות. וכך גם הסיבה והתוצאה, או הסיבה והאין סיבה וכל כיו"ב, שאלו היבטים שונים של ישות אחת שבה אין נפרדות בין סיבה לבין חוסר סיבה וכולי. וממילא אכן יש רע, אך אף על פי כן הוא נמצא ממש עכשיו באחדות עם הטוב.
איך להסתכל על המציאות הזמן והמקום מימד המקום האדם החושב פירוש אין או יש טעויות הרגשה של טוב הבדל בין רע לטוב מרחב המקום סוגים אולי הכל טוב אחדות האם הכל טוב הוויה הכל טוב הסוד הסוד של הצמצום הצמצום מתוך אחדות נפרדות סוד סודות צמצום תורת הצמצום
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים ... של אלוהים והחיים? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של השאלות הפילוסופיות והדתיות בנוגע לטוב ורע. אחד הנושאים המרכזיים הוא השאלה האם הכל טוב או הכל רע, והאם כל מה שקורה בעולם נועד לטובה או לרעה. אליעד מציין כי ישנו קשר הדוק בין ... או רע כל הזמן. הוא מציין שהרבה פעמים אנשים מפרשים את מה שקורה בעולם כעל פי רצון אלוהים, ושאילו הכל טוב או רע, אז בעצם הכל חלק ממהותו של אלוהים. מצד אחד, ישנם כאלה המאמינים שכל דבר קורה לטובה, אבל ... את טוב ורע? אליעד מציין גם את המטרה העמוקה יותר של דיונים על טוב ורע. לדעתו, אם אנחנו מבינים שהכל טוב, אז למעשה אנחנו מונעים את עצמנו להיות מצוננים על רע. כלומר, עלינו להבין שהטוב והרע הם לא תמיד כפי ...
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? האם הכל טוב במציאות, ואם כן, איך זה שיש רע? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה בהרצאה היא אם הכל טוב, איך זה שיש רע? או בניסוח אחר: אם הכל אחד והכל טוב, כיצד אפשרי שיהיה רע במציאות שלנו? לשאלה זו יש מספר רבדים ועומקים, ובמהלך ההסבר מובאות דוגמאות והסברים מפורטים. מה הכוונה שהכל טוב, והאם זה הטוב שהאדם מכיר? כאשר אליעד כהן מדבר על כך שהכל טוב, הוא מדגיש בצורה חד - משמעית שהוא אינו מתכוון לאותו טוב שהאדם רגיל להכיר. לדבריו, מה שבני אדם מכנים ... במצב זה, האדם כבר לא תלוי בהנאות החיצוניות, שכן הוא כבר נמצא במצב פנימי של שלמות מוחלטת. האם באמת הכל טוב, ומה האדם צריך לעשות כדי לדעת זאת? אליעד מדגיש באופן ברור שאף אחד לא טען שבאמת הכל טוב במציאות היומיומית. להפך, לדבריו, האדם צריך לחפש את האמת בעצמו ולא להאמין לאף אחד שאומר לו שהכל טוב או שהכל רע. האדם חייב לבדוק, לחקור ולשאול בעצמו האם המציאות באמת טובה, או אולי רעה, או שאולי יש ... היגיון בטענה שהטוב קיים למען הסבל, שכן בפועל אנשים רבים מרגישים יותר רע מאשר טוב. מדוע אסור לאדם להאמין שהכל טוב מבלי לחקור? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שאסור לאדם להאמין לשום דבר בלי לחקור לעומק בעצמו. הוא צריך לבדוק האם הכל טוב באמת או שהמציאות רעה לחלוטין. אסור לפחד לשאול שאלות עמוקות וקשות כמו האם הכל רע?, או מי אמר שהמציאות טובה? ... המוחלטת של האמת. מה קורה כשמגיעים לאמת המוחלטת? ברגע שהאדם יגיע לאמת המוחלטת, אליעד טוען, לא משנה אם יגלה שהכל טוב באופן מוחלט או שהכל רע באופן מוחלט - התוצאה היא שהוא ירגיש טוב אמיתי. מי שיגלה שהכל רע באופן מוחלט ירגיש טוב כי הוא כבר לא ירצה להרגיש טוב, ואין לו סיבה לסבול עוד. ומי שיגלה שהכל טוב באופן מוחלט ירגיש טוב, מכיוון שלא יוכל יותר להרגיש רע בכלל. הנקודה היא המוחלטות: כאשר האדם מגיע לידיעה מוחלטת, ... עצמך עד שתגיע לתשובה המוחלטת. סיכום ההרצאה ומה האדם צריך לקחת ממנה הסיכום המפורט של ההרצאה הוא שהשאלה אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? צריכה להוביל את האדם לחיפוש אישי ועמוק אחר האמת. אליעד מפציר באדם לשאול שאלות ... או רעה, או כל מצב מוחלט אחר. רק אז האדם יחווה טוב אמיתי שנובע מידיעה ומוודאות פנימית מוחלטת. אם הכל טוב אז איך יש רע? האם המציאות טובה או רעה? טוב אמיתי מול טוב יחסי למה יש רע בעולם? איך להגיע לאמת המוחלטת? האם הכל רע במציאות? האם הטוב נועד לסבל? הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? הפעם אני רוצה לענות על השאלה, אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? או במילים אחד אם הכל אחד והכל טוב, איך זה שיש רע? ויש עומקים לשאלה, ויש מספר תשובות, והמזל שלנו שלא הכל טוב והכוונה שמה שנקרא טוב, מה שהאדם מתכוון טוב, המצב היה מאד גרוע, כי בעולם יש טוב וגם רע. ובמציאות ... הטוב הפנימי. התשובה היא שאף אחד לא אמר שאין רע. והאמת היא שעל האדם לחפש את האמת, ולא להאמין שהכל טוב, לבדוק האם המציאות שלנו היא רק טובה, או היא רק רעה? להגיע להבנה מוחלטת, אולי תגיע להבנה שיש גם ... ואולי הטוב קיים כדי שתבין מה זה רע, אפשר תמיד להפוך את הדברים. ובשורה תחתונה, על האדם אסור למאמין שהכל טוב - מי שרוצה לדעת באמת, אל לו להאמין והוא צריך לשאול שאלות, ולא לפחד לשאול שאלות, אולי תגיע למסקנה שהכל רע, ואז לא תפתח תקוות שווא שהכל טוב, אולי תגיע לידיעה ברורה שהכל טוב, אבל אתה תדע בעצמך לא כי אמרו לך שהכל טוב. אל תניח שום הנחות יסוד. אל תשתחווה לשום הנחות יסוד, תשחת את כל הפרות הקדושות אחת אחת. ומה שלא תגלה, אם הכל טוב, או הכל רע באופן מוחלט, הוא לא יפחד יותר להרגיש רע, כי הכל מוחלט, וכשהדברים מוחלטים אין יותר שאלה. ...
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה למה אנחנו רוצים לסבול, והאם באמת יש בנו חלק שרוצה את זה? האם אדם באמת ... כאלוהים שעושה את הכל, לא היית יכול לחוות רגשות או קונפליקטים, כי תמיד היית מרגיש שהכל בשליטה מוחלטת שלך. האם הכל טוב או הכל רע או הכל שווה? אליעד מדגיש שברמת המציאות המוחלטת, לפני הכל, לא היה שום חיסרון או יתרון. ... הכל כרצוני? מה זה בחירה חופשית? האם יש משמעות לסבל? מי אחראי על המציאות? למה אלוהים יצר את העולם? האם הכל טוב או רע?
ידיעת האושר - מהם 2 הדברים שאותם אי אפשר לזייף?
... יודע את זה ולא צריך להאמין בכך. וידיעה זה דבר שאי אפשר לזייף אותו. כי גם אם הכל לטובה והכל טוב, הרי שכל זמן שהאדם רק מאמין בזה, זה לא מספיק טוב. ולכן חשיבה חיובית וכיוב, הן לא באמת עובדות. ... האדם לדעת את זה. ואם הכל רע, יותר טוב לדעת שהכל רע, ולא לחיות באשליה, מאשר לחיות בשקר ובאשליה שהכל טוב. ואם הכל טוב, אז רצוי לדעת את זה בידיעה שלמה בלב שלם. כי כל זמן שהאדם רק מאמין שהכל טוב, הרי שעדיין הוא ירגיש רע. כי לדעת זאת השלמות. ואיך ידע האדם האם באמת הכל טוב או רע או אולי טוב ורע בו זמנית? תשובה: על ידי התבוננות. והדרך הפשוטה ביותר לגלות האם הכל טוב או רע, היא על ידי זה שהאדם חוקר ומגלה את הסיבה שבגללה כל האירועים שבמציאות מתרחשים כפי מה שהם. ... האם באמת המציאות טובה או לא. ועל האדם לחקור ולגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ולגלות באופן ישיר האם הכל טוב או לא. ואיך לגלות את הסיבה הראשונה? תשובה: על ידי זה שהאדם לוקח תהליך ואירוע כלשהו ושואל את עצמו, ...
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הרעיון של הכל טוב מוחלט, ומסביר בצורה עמוקה ומפורטת את משמעותו. לדבריו, טוב מוחלט הוא מצב שבו אין שום תנאי או ספק, הכל טוב באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי שגם מה שנראה לנו רע, טעות או ... מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל ... הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. אם הכל טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק בעיני המתבונן, שרואה הבדל בין טוב ... שום פעולה או מחשבה שיכולה לגרוע מהשלמות - כי אין באמת אפשרות שהשלמות תהיה חסרה או פגומה. כיצד להבין שהכל טוב מוחלט בפועל? אליעד מציין שיש הבדל משמעותי בין הבנה תיאורטית לבין החוויה בפועל. כאשר האדם שואל שאלה, הוא מראה שעדיין לא חווה לחלוטין את המצב הזה של הכל טוב מוחלט. אם הוא היה באמת חווה זאת, לא הייתה לו סיבה להמשיך ולשאול שאלות, כי היה ברור לו לחלוטין ... יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו טוען שהשאלה אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול ... הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את הרעיון, גם אם הוא מפרש את ... מהחששות ומהניסיון להגיע למקום אחר. הוא יכול פשוט לחיות ולפעול מתוך תחושה של שלמות וביטחון מוחלטים. החוויה האמיתית של הכל טוב מוחלט אינה רק רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת?
טוב אמיתי - מבין אך לא מרגיש - מה לעשות?
טוב אמיתי - מבין אך לא מרגיש - מה לעשות?
טוב אמיתי - מבין אך לא מרגיש - מה לעשות? מבין שהכל טוב אבל לא מרגיש את זה, מה עושים? אליעד כהן עוסק בשאלה של אדם שמבין בשכלו שהכל טוב, מבין שהמציאות כולה היא אחדות מוחלטת, אך למרות זאת הוא אינו חווה את התחושה הזו באמת. הוא שואל מדוע מצב כזה מתרחש, ומה אפשר לעשות ברמה הפרקטית כדי באמת להרגיש שהכל טוב. הסיבה המרכזית שאליעד נותן לכך שאדם מבין משהו בשכל אך לא מצליח להרגיש אותו, היא שלמעשה אותו אדם לא באמת מבין זאת. הוא יכול אולי לדקלם ולומר שהכל טוב, אך בפועל, בתוך תוכו קיימים קולות פנימיים שמערערים את הידיעה הזו. קולות אלה אומרים לו שלא הכל טוב או שלא הכל באמת אחד. אדם יכול להכריז שהכל בסדר והכל טוב, אך כל עוד יש בו ספק קל שבקלים לגבי האמיתות הזאת, הוא לעולם לא יחווה את הטוב המוחלט שעליו הוא מדבר. הפתרון שמציע אליעד הוא לחזק בתוכך את הידיעה שהכל טוב על ידי פעולה של עימות. זה אומר לקחת את המחשבה הכל טוב ולאמת אותה בעזרת ההיפך הגמור שלה - כלומר, לשאול את עצמך בכנות ובאומץ: אולי ההפך נכון? אולי בכלל הכל ... הבדיקה היסודית הזו, האדם יכול להגיע להוכחה פנימית עמוקה ואמיתית שהכל אכן טוב. איך ניתן לחזק באמת את ההבנה שהכל טוב? כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה פשוטה: אדם רואה קיר ואומר יש כאן קיר. מה עליו לעשות כדי לוודא ... וכי יש אינספור שאלות שניתן לשאול כדי לבדוק את אמיתות הידיעה שלו. בצורה דומה מאוד, כאשר אדם רוצה להבין שהכל טוב, עליו לשאול את עצמו שאלות כמו: מי אמר שבכלל הכל טוב? אולי הכל רע? אולי אין משמעות לחיים? אולי נולדתי כדי לסבול? רק כאשר האדם יפסיק לפחד ויתמודד באומץ עם ... עם עצמו, ההתמודדות עם האמת באופן מוחלט, היא זו שמובילה את האדם לשלום אמיתי עם המציאות, ולטוב אמיתי באמת. האם הכל טוב או הכל רע, איך ניתן לדעת בוודאות? לסיכום, אליעד מסביר כי האדם צריך לעמת את האמת שלו עם ההפך שלה, ורק כשהוא יהיה מסוגל לשלול לחלוטין את ההנחה שהכל רע, הוא יחווה באמת ובצורה שלמה שהכל טוב. כאשר האדם יפסיק לפחד, כאשר יחקור את האמת ללא פשרות, הוא יגיע לחוויה אמיתית ושלמה של טוב אמיתי. אליעד חותם את ההרצאה באיחול שיהיה לכולם המשך יום טוב אמיתי באמת, ומדגיש שוב: העיקר לא לפחד כלל. איך להרגיש שהכל טוב? האם הכל רע? איך להגיע לחוויה של אחדות? איך להפסיק לפחד מהאמת? איך לדעת מה האמת באמת? איך להתמודד ... שליליות? מה לעשות כשמבינים ולא מרגישים? טוב אמיתי, מבין אך לא מרגיש, מה לעשות? הפעם אשיב לשאלה לאדם שמבין שהכל טוב, הוא מבין בשכל שהכל טוב והכל לאחד, אבל לא חווה את זה, מה עושים? מה עושים ברמה הפרקטית? ואילו היית מבין את זה באמת, היית מרגיש את זה באמת! ומה ניתן לעשות כדי להבין את זה? כדי להבין שהכל טוב, תחזק בעצמך את האמיתות של הידיעה שלך, ואיך מאמתים? על ידי עימות. לשאול כל דבר, האם ההפך הוא הנכון. ... אז להוכיח שאין. ונחזור לעניין של הטוב והרע, ומי שבאמת רוצה להרגיש טוב, לא צריך להרגיש רע. ואני חושב שהכל טוב, אבל אולי באמת הכל רע, ועל האדם לבדוק זאת. לדעת, אם נולדתי כדי לסבול, בסדר, אבל אני רוצה לדעת ...
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
... שהוא תמיד מכיל חוסר שלמות ואינסוף חסרונות. רוב האנשים סובלים באופן תמידי, וכמעט לעולם אינם חווים סיפוק אמיתי ושלם. האם הכל טוב באופן מוחלט או רע באופן מוחלט? אליעד כהן מציג מסקנה עמוקה במיוחד: המציאות היא גם טובה באופן מוחלט וגם ... אדם חווה את הרע באופן המוחלט ביותר, הוא בעצם מתקרב להבנה העמוקה ביותר שבה טוב ורע מתאחדים. למה ההבנה שהכל טוב והכל רע משמעותית לחיים שלנו? אליעד כהן מדגיש כי מי שמבין לעומק את האחדות של הטוב והרע, לא יתנחם ... תמיד יש תחושה של חיסרון ושרע לו, לכן יותר הגיוני להגיד שהכל רע. בין כך ובין כך להבין אם הכל טוב או רע, אתה צריך להבין את המציאות הזאת. והתשובה לשאלה אם הכל לטובה, אז הכל גם לטובה באופן מוחלט, וגם לרעה באופן מוחלט. גל כל דבר אפשר להגיד גם את ההפך, כי בשורש הכל אחד, הכל, טוב ורע, כישות אחת ממש ולכן כל מה שקורה בעולם, זה לתת לך להרגיש הכי טוב בעולם, וגם הכי רע ... כמו שהכל לטובה, ממש כך הוא בדיוק לרעה. כאשר מגבירים את העוצמה של הגיהינום, מגיעים לשורש האחד ששם גם הכל טוב כי הסוף של הרע הוא טוב, וסוף הטוב הוא רע, ובכלל הם דבר אחד בשורש וכדי להבין את הטוב ...
שקר ואמת - איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם?
שקר ואמת - איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם?
... עצמו. אליעד מדגיש את החשיבות של בדיקה עצמית מעמיקה, ולא של אמונה עיוורת בשום דבר. לדוגמה, אם אליעד אומר שהכל טוב, אסור להאמין לכך מיד. צריך לבדוק בעצמך ולשאול: אולי הכל רע? חשוב שהאדם יילחם בעצמו וישאל את השאלות הקשות ... באופן יסודי. אליעד אומר שכל מה שהוא עצמו אומר, מטרתו לתת לאדם אפשרות לבדוק ולא להאמין עיוור. אין להאמין שהכל טוב - צריך להבין ולהרגיש את זה באמת, וזה קורה רק לאחר שאדם שואל את עצמו שאלות אמיתיות וכנות. מדוע ... האמת עד הסוף, בלי לפחד משום דבר. ברגע שאדם מגיע לוודאות מוחלטת לגבי המציאות, הוא כבר אינו צריך להאמין שהכל טוב, כי הוא יחווה זאת באמת ובשלמות. האמת היא חוויה פנימית עמוקה שמגיעה רק מתוך חקירה עצמית והטלת ספק אמיתית ... שקרים? מהו אושר מוחלט? איך לדעת אם אני משקר לעצמי? מהי אמת חד - משמעית? איך להגיע לוודאות פנימית? האם הכל טוב או הכל רע? שקר ואמת, איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם? בהמשך לנושא של שקרים ושקרנים, האמת ומה ההבדל, ... וגם לי אין להאמין, כל מה שאני אומר זה כדי שתהיה לאדם אפשרות לבדוק. זה לא שייך רק להאמין שהכל טוב, אולי הכל רע, תבדוק בעצמך. ותלך עם האמת שלך עד הסוף, כי אתה אמור להבין את זה בעצמך ולחוות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם הכל טוב?, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם הכל טוב?, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, קואצ'ר מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושאי האם הכל טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 15:39:14 - wesi1