כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן... לו רק בגלל שהוא לא רוצה את מה שקרה. על ידי תרגול יומיומי של ההבנה הזאת, אדם יכול לחזק את עצמו מבפנים ולהיות מסוגל להתמודד עם כאבים חמורים יותר בעתיד. מה הקשר בין כאב, גיהנום וגן עדן? בהקשר של כאב וסבל, אליעד מעלה את הדימוי של גיהנום וגן עדן. הוא מסביר שכדי שיהיה לך רע באמת (בגיהנום), אתה חייב להכיר את ההפך, את הטוב (בגן עדן). אם לא תכיר את הטוב, לא תוכל לדעת מהו רע באמת, ולהפך - כדי ... בגיהנום אפשר לומר שבגן עדן שלו יהיה אפילו גרוע יותר, כי לא תהיה לו תקווה שמשהו טוב יותר עוד יכול לקרות, כי כבר יש לו את כל מה שהוא רוצה. לכן, על פי אליעד, כל רעיון של גיהנום וגן עדן הוא יחסי ותלוי בתפיסת האדם את המציאות שלו. איך כאב יכול להפוך להזדמנות לחופש נפשי? אליעד מצטט סיפור על בתו של רבי נחמן מברסלב שסבלה מכאב שיניים ... שאלות, להטיל ספק, ולהיות נאמן לאמת שלך. זהו אימון לחיים שיאפשר לך לעמוד מול כל כאב וסבל. איך להתמודד עם כאב גופני? האם כאב הוא טוב או רע? איך משתחררים מסבל נפשי? מהו גיהנום וגן עדן? למה כאבים יכולים להיות טובים? איך להגיע לאמת פנימית? שאלה: איך הולכים עד הסוף? אליעד: את תלכי עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. את לא צריכה להגיע ... שיש פיתרון שיכול לשחרר אותו. שאלה: האדם תמיד מחפש מיפלט. אליעד: גם שטוב לאדם וגם שרע לו, הוא מחפש מפלט. זה לא קשור באם טוב לו או רע לו. עכשיו אספר לכם משהו מעניין על גיהנום וגן עדן. מישהו ניסה לאיים עלי, ואמר לי שאם אני יהיה פושע אני אלך לגיהנום. ואמרתי לו, ואם אתה תהיה צדיק, תלך לגן עדן, נכון? אמרתי לו בגן עדן יהיה לך יותר ... יצטרכו לתת לך רע כל כך גדול, כדי שתוכל להרגיש יותר טוב. ואם אני אהיה בגיהנום וירצו שאני יותר אסבול, יצטרכו לתת לי טוב גדול יותר ואז להפוך אותו לרע. בקיצור, אין דבר כזה גיהנום וגן עדן, תמיד מה שיש לך אתה רוצה, ואז אתה רוצה משהו אחר, וזה מתהפך. למשל בא אדם דתי, אומר לך שישלחו אותך לגיהנום, מה תגיד לו, אין בכלל גיהנום וגן עדן. הדתי יגיד זה משוגע, הוא לא קרא את התורה. אני אומר לו, נכון, יש גיהנום ויש גן עדן, אבל אני אספר לך איך המנגנון עובד. ואז הדתי יגיד, אבל אלוהים הוא ...