אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה באותו מקום וזמן ✔אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? ✔ מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:09אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות?

החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם.

מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות אותה?

אליעד כהן מדגיש כי לא מספיק להבין בשכל שהכל אחד, אלא חייבים לחוות את זה. אנשים רבים יכולים להסביר בתיאוריה שהכל אחד, אבל בפועל, כאשר קורה להם אירוע שלילי כמו פיטורים או מחלה, הם עדיין חווים נפרדות, כאב וסבל. כדי לפתור זאת, האדם צריך לחזק את השכל וההבנה עד לנקודה שבה ההבנה הופכת לחוויה ממשית וקבועה.

איך חוויית האחדות משפיעה על שאלות כמו בחירה חופשית ורצון?

ברגע שהאדם חווה שהכל אחד, שאלות כמו "האם יש לי בחירה חופשית?" או "למה זה קרה לי?" מאבדות את משמעותן. לפי אליעד, כל הרצונות של האדם נובעים מכך שהוא חווה נפרדות. הוא רוצה דבר אחד ולא רוצה דבר אחר, משום שהוא תופס אותם כדברים שונים במהותם. אם יצליח לחוות הכל כדבר אחד, לא ירגיש שחסר לו משהו, וכך לא ירגיש רע.

מה ממחישה דוגמת השקלים של אליעד כהן לגבי אחדות?

אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שיש לו שני מטבעות של שקל. האדם הזה לא מתלבט באיזה מטבע לשלם, כי הוא יודע ששניהם שווים בדיוק אותו דבר. אם יבוא ילד וישאל "למה שילמת בשקל שביד ימין ולא בשמאל?", האדם יוכל להסביר לילד שאין שום הבדל ביניהם. עם זאת, כאשר אותו אדם יפוטר או יחלה, האם הוא יהיה מסוגל להסביר לילד באותה קלות שמבחינת האחדות אין שום הבדל בין המצבים הללו לבין כל מצב אחר? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן מגיע הצורך לחיזוק ההבנה עד לרמת החוויה.

מה ניתן ללמוד מדוגמת "שתי ידיים שהן אחת"?

אליעד כהן מציג דוגמה נוספת - הוא אומר שאם היו שתי ידיים ימניות, בדיוק באותו מקום ובאותו זמן, הן בעצם היו אחת. זה ברור מאליו שאין הבדל, אך האם בזמן של אירוע שלילי, כמו פיטורים, האדם חווה באופן כה ברור שמדובר באחדות? כפי שאדם לא מעלה בדעתו שאבן אחת היא בעצם שתי אבנים, כך צריך האדם לחוות את כל אירועי חייו.

איך אפשר להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית?

לפי אליעד כהן, הדרך להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית היא על ידי הגדלת ההבנה השכלית של האחדות. אמונה בלבד אינה מספיקה, כי האדם עדיין יחווה נפרדות רגשית ושכלית. הוא צריך לשאול שאלות רבות ומעמיקות בכל נושא שהוא פוגש, ובכל פעם להטיל ספק בנפרדות שהוא מזהה. ככל שהשכל שלו גדל, כך חוויית האחדות שלו הופכת לעמוקה יותר.

מדוע שאלות הן הכלי המרכזי בדרך לחוויית האחדות?

אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והוודאית להגיע לאחדות היא על ידי שאילת שאלות רבות ומפורטות. בשונה מגישות דתיות או רוחניות אחרות, שלעיתים אוסרות על שאלות מסוימות או מעודדות להאמין בלי לשאול, אליעד מעודד דווקא את ההפך - לשאול שאלות, גם כאלה שנחשבות קשות, מפחידות או אסורות. הוא טוען ששאלות אלו הן המפתח להבנת האחדות האמיתית.

מהי המשמעות של חקירת הנפרדות לפי אליעד כהן?

חקירת הנפרדות לפי אליעד משמעותה לבדוק באופן יסודי כל תפיסה של הבדל בין דברים. למשל:
  • כאשר יש רצון לדבר אחד ולא לאחר, האדם צריך לחקור מדוע הוא רוצה דבר אחד ולא אחר, ומניין מגיע הרצון הנפרד הזה?
  • כאשר מניחים שאלוהים רוצה משהו, צריך לחקור כיצד נוצר הרצון של אלוהים וכיצד אלוהים נפרד מרצונו?
  • כיצד נוצרו הזמן והמקום מתוך מצב חסר הגדרה, וכיצד נוצרו הסיבות הראשוניות והאקראיות בעולם?
על ידי חקירה זו, האדם מגלה את האבסורד והפרדוקס שבכל הנפרדות, מה שמוביל אותו לחוויית אחדות עמוקה.

כיצד שאלות פרדוקסליות מובילות להבנת האחדות?

אליעד מסביר שבשלב מתקדם, השאלות שהאדם שואל הופכות לפרדוקסליות - כלומר, ניתן להוכיח באותה מידה דבר והיפוכו באופן מוחלט. לדוגמה, מצד אחד אפשר להוכיח שאלוהים יצר את הרצון שלו, ומצד שני, אפשר להוכיח שהוא לא יצר את הרצון שלו. כשהאדם מגיע להבנת הפרדוקסים הללו, השכל שלו מתהפך, והוא מגיע לחוויה שהכל אחד. זאת משום שכשהוא מבין שכל טענה והיפוכה הן זהות לחלוטין, הוא כבר לא חווה נפרדות.

מדוע חשוב לא לפחד משאלות על פי אליעד כהן?

אליעד כהן מדגיש שדווקא השאלות שהאדם מפחד לשאול הן השאלות החשובות ביותר בדרך להבנת האחדות. במקום לפחד מהטיפשות או מהשקר, על האדם לשאול הכל, במיוחד את מה שאינו מבין, כי שאלות אלו יובילו אותו להבנה אמיתית שהכל אחד.

בסיכום, אליעד כהן מלמד שהדרך לחוויית האחדות האמיתית עוברת דרך שאילת שאלות אינסופית, הטלת ספק בנפרדות, וחקירה עמוקה של כל תחום, עד שהשכל גדל ומבין שהכל אחד.
מהו החידוש של האחדות שעליו מדבר אליעד כהן?

החידוש שאליעד כהן מציג הוא ש"כל בעיות העולם" נובעות מכך שאנשים אינם חווים שהכל אחד. ברגע שאדם חווה באופן מלא שהמציאות כולה היא ישות אחת, ממילא כבר לא נותרת בעיה אמיתית. אמנם יש רבים שמדברים על כך שהכל אחד, אבל אין זה מספיק להבין זאת רק ברמה השכלית או להאמין בכך באופן כללי, חשוב להגיע לחוויה מלאה של האחדות.

מדוע עצם ההבנה שהכל אחד משנה את חיי האדם?

כשאדם מבין וחווה שהכל אחד, כבר אין מקום לשאלות מסוג "למה זה קרה לי?" או "האם יש לי בחירה חופשית?". גם תחושת הרצון וההבדל בין "טוב" ל"רע" משתנים לגמרי. לדוגמה, אם אדם עובר אירוע של פיטורים, מבחינת חוויית האחדות - זה כלל לא שונה מכל אפשרות אחרת. אולם בפועל, רוב האנשים אינם מצליחים לחוות זאת באופן רציף, והם חווים נפרדות בחייהם.

כיצד נוצר פער בין הבנה לחוויה בפועל?

אליעד כהן מסביר שהמרחק בין ההבנה התיאורטית שהכל אחד לבין החוויה המעשית הוא רב. אדם יכול לומר "הכל אחד" אך ברגע שהוא נפגע או מאבד דבר מה, הוא לא יחוש שהכל באמת אחד. הסיבה לכך היא שהחוויות הרגשיות והמחשבות היומיומיות נוטות להיאחז בנפרדות.

איך חיזוק השכל וההבנה מקרב לחוויית האחדות?

בשביל לחוות את האחדות באמת, צריך לחזק את ההבנה השכלית ולהגדיל אותה עד שתהפוך לתפיסת מציאות. אמונה בלבד לא תספיק, כי אמונה נתונה לערעור מול החוויה המציאותית. האדם זקוק להבנה שכלית עמוקה, וככל שהוא שואל יותר שאלות ומעמיק בבירור המציאות, כך הוא מקרב את עצמו לחוויית האחדות.

כיצד דוגמת המטבעות ממחישה את רעיון האחדות?

אליעד מביא דוגמה: אם יש לאדם שתי מטבעות של שקל, זה לא באמת משנה לו באיזה מטבע ישתמש בעת התשלום. ברמה זו, הוא כבר מבין שהן "כמו אחת", כי אין הבדל ערכי ביניהן. אך אם יקרה לאותו אדם אסון מסוים, או אפילו משהו "קטן" כמו פיטורים, האם הוא יוכל לראות את האירוע הזה כאחדות גמורה, כשם שהבין שאין הבדל בין שני השקלים? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן בא לידי ביטוי הצורך להעמיק ולהגיע לחוויית אחדות בכל התחומים.

מדוע אליעד כהן מדגים שתי ידיים שהן אחת?

בדוגמה אחרת, אליעד מציין שיש יד ימין אחת, אך אפשר גם לדמיין מצב היפותטי של "שתי יד ימין" באותו מקום ובאותו זמן. ברור שבאותו מקום וזמן, אם הן חופפות לגמרי - אין באמת שתיים, אלא רק אחת. זו המחשה לכך שכשאדם באמת קולט שחוויה מסוימת ומציאות אחרת אינן שונות במהותן, הוא מפסיק לתפוס אותן כשתי ישויות נפרדות.

כיצד יש ליישם את תפיסת האחדות גם במצבים קשים?

הרעיון הוא שלא רק באירועים נייטרליים וקלים (כמו בחירת מטבע או התבוננות במשהו פשוט) האדם יראה אחדות, אלא גם באירועים מורכבים או קשים, כמו פיטורים או מחלה. אם אדם באמת יחווה שהכל אחד, הוא ירגיש שכל האפשרויות והמצבים הם בעצם אותה מהות, ואין הבדל של ממש ביניהם.

איך שאילת שאלות מביאה לגילוי שהכל אחד?

הבסיס לגילוי האחדות הוא להטיל ספק בנפרדות בכל מקום:
  • כשרואים שוני בין דברים, לשאול "מי אמר שיש הבדל?".
  • כשמרגישים רצון (רוצה דבר אחד ולא רוצה דבר אחר), לשאול "למה אני רוצה את זה ולא את זה?".
  • כשמניחים שיש אלוהים שמפריד בין רצונו לבני האדם, לשאול "איך נוצר הרצון של אלוהים? איך נפרד אלוהים מעצמו?".
  • כשמתייחסים למושגי זמן ומקום, לבחון "איך בכלל נוצר הזמן? איך נוצר המקום?".
על ידי חקירה כזו, השכל גדל, מתחיל לראות את הפרדוקסים בכל נפרדות, ומגלה שהניגודים בעצם יכולים להיות נכונים בו - זמנית, מה שמביא להבנה שהכל אחד.

מה קורה ברגע שמגיעים לפרדוקס מוחלט?

כאשר אדם חוקר לעומק כל הבדל ונפרדות ומגלה שאפשר להוכיח גם את ההפך באופן מוחלט, הוא מגיע לנקודה שבה הוא מבין שאין "נכון" או "לא נכון" במובן המוחלט. אז מתגלה שהכל בעצם אחד ושכל ההבחנות הן רק צורות התבוננות שונות. בנקודה הזו החוויה הפנימית משתנה לגמרי, כי האדם כבר לא נצמד לצד מסוים, אלא מבין שהמציאות היא אחדות מלאה.

מה הקשר בין פחד משאלות לחיבור לאחדות?

דתות ותפיסות מסוימות טוענות שיש שאלות שאסור לשאול, או שהן מחוץ להישג היד של האדם. לפי אליעד כהן, דווקא השאלות הקשות ביותר, אלו שמפחיד לשאול, הן המפתח. שאלת השאלות עד הסוף מביאה את האדם לראות את האבסורד שבנפרדות, להפוך את הפרדוקס להבנה חדשה ולהגיע לחוויה של אחדות.

כיצד מסכם אליעד כהן את הדרך לחוות אחדות אמיתית?

המסר הסופי הוא להטיל ספק תמיד, לא לפחד משאלות, ולא להסתפק בתשובה כללית של "הכל אחד" בלי להבין זאת לעומק. ככל שאדם חוקר בלי גבולות, כך השכל שלו מתרחב, והוא עובר מחוויית נפרדות לחוויית אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין טוב לרע, אין פחד מאירועים שליליים, ואין צורך להיאחז באמונה בלבד.
הפעם אני רוצה להשיב על השאלה שנשאלתי, והיא בעצם, מה אני מחדש?

כי יש הרבה שיטות ודרכים, ומה בעצם הפואנטה, של מה שאני מחדש.

בעקרון, התשובה לכל בעיות העולם, היא שהכל אחד, ומה זאת אומרת שהכל אחד?

אם בן אדם יבין שהכל אחד, דהיינו, יצליח לחוות שהכל אחד, דהיינו, מצב ניטראלי

כל חייו ישתנו, וממילא אין לו שום בעיה בשום נושא בעולם אם זה טוב או לא זה כבר עניין אחר, זה נושא חדש לדיון.

אבל הרעיון הוא שכל שאלה שיש לבן אדם, נאמר אדם שואל האם יש לי בחירה חופשית?

האם אני יכול לשנות את המצב שלי, כל ספק שיש לבן אדם, כל רצון, נגיד שיש רצון, זה בגלל שרע לבן אדם.

ואם אדם יבין שהכל אחד, אז בעצם הוא סיים את העניין, אלא מה? שבפועל המרחק בין ההבנה שהכל אחד לבין החוויה שהכל אחד, הוא מרחק מאד גדול, יש הרבה שיסבירו שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה

כמו אדם, יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל.

כי אם רק מאמינים, זה בסדר, אבל זה לא חזק מספיק.

זה כמו אדם שמשלם מטבע של שקל בחנות, ויש לו שני שקלים ביד, זה לא אכפת לו איזה מטבע של שקל הוא יתן, כי זה אותו דבר.

זה כמו שילד ישאל, "אבא, למה החלטת לשלם עם המטבע שביד ימין ולא עם המטבע שביד שמאל? "

הוא יגיד לו " בו אני אראה לך שזה בכלל אחד, שזה לא משנה באיזה מטבע שילמתי".

ואם נגיד עכשיו מפטרים מישהו מהעבודה, או קורה לו איזה אסון, ויקרה לו איזה נזק, ויבוא הילד וישאל, למה? מה קורה כאן? האם אותו אדם יהיה מסוגל להסביר לילד בשכל של הילד שזה אותו הדבר, שזה אחד?

בדיוק כמו שהוא הסביר את עניין השקלים?

והרעיון הוא, פשוט, האדם יש לו דרגות של הבנה, יש הבנה מסוימת, אני אתן דוגמה: כאן יש יד, יד ימין

ועכשיו אני אגלה לכם סוד, יש פה במקרה עוד יד, יש פה שתי יד ימין, ששתיהן נמצאות באותו המקום ואותו הזמן.

ושתיהן הן אחת.

והאם זה חידש משהו למישהו. לא, כי אם הן באותו מקום ובאותו זמן, אז ברור שהן אחד.

עכשיו השאלה, בזמן שמפטרים את האדם מהעבודה האם הוא מבין שזה אחד? כלומר, אם אדם רואה אבן, אז הוא מבין שאבן זה אבן, הוא לא חושב יש פה שתי אבנים, אין לו את השאלה אם זה שתיים.

ועל אדם לחוות כך את שאר החיים.

ואם זורקים על אדם אבן והיא פוגעת בו, האם הוא אומר זרקו עלי שתי אבנים שהן מחוברות כישות אחת

או שהוא אומר זרקו עלי אבן אחת. הוא אומר זרקו אבן אחת, הוא חווה אבן אחת, ז"א הוא לא חווה שזה שתי אבנים שמחוברות.

וככה צריך בדיוק האדם לחוות את המציאות, את האחדות.

ז"א שמבחינתו של האדם, שיחווה כך את האחדות, אם הוא חולה, אם הוא מתלבט במשהו, ללכת שמאלה, או ימינה? זה לא משנה, הוא צריך לחוות את הדברים באחדות מלאה.

ואני מבין שאם כך, אז תהיה שאלה, שאם הוא חווה כך אז למה בכלל הוא עושה פעולות, וכן הלאה

אבל זה כבר נושא אחר ואני מתמקד כרגע בחוויית האחדות ומה היא החוויה הזו.

בדיוק כך באחדות צריך להסתכל שאין הבדל בין המת לחי.

ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד אדם יכול להגיע לכזאת עוצמת חוויה, והתשובה היא שלכזו עוצמת חוויה

מגיעים על ידי עוצמת ההבנה.

ז"א שאם אתה מאמין שזה אחד, תכלס, אתה לא יודע שזה אחד, השכל שלך אומר לך זה לא אחד, זה שניים!

הרגש שלך אומר שזה לא אחד, זה שניים, אתה מבין חלקית שזה אחד.

השאלה עד כמה אתה מבין שזה אחד? עד כמה ההבנה של האחדות היא אמיתית.

ואני אסביר פרקטית, הדרך של האדם לחוויית האחדות, זה על ידי שהוא מגדיל את הבנת האחדות שלו בשכל

ואיך מגדילים את הבנה, בכל תחום ובהבנת האחדות? על ידי, ששואלים שאלות!

זה כל הסיפור כולו, וכל המרבה, הרי זה משובח.

בניגוד לדת שאומרת לך שאסור לשאול דברים מסוימים, ואל תחקור בדברים שאתה לא מבין בהם

ויש דברים נסתרים לא נבין לא נדע, ועוד משפטים כאלו, ואל תשאל שאלות, ואלו מעודדים את השקר והבורות.

אני מעודד אותך לשאול שאלות, תשאל ותשאל, כי שאלת שאלות בסופו של דבר, תביא אותך להבנה שהכל אחד!

ואני אסביר את העניין, אדם שואל, מה אתה מחדש? ואני מסביר שאני מחדש שהכל אחד

ומה אם הכל אחד? זאת ידענו גם קודם!

העניין הוא די פשוט, מה יביא אותך, מה הדרך שתביא אותך לחוויה של אחדות.

והתשובה שהדרך המוחלטת שב 100% תביא אותך לחוויה, אין אפשרות שלא, וזה לא באמצעות מדיטציה, ולא באמצעות תפילות, או מצוות או שיגעון כזה או אחר כמו מנטרות וכדומה.

הדרך המוחלטת להגיע להבנת האחדות, זה על ידי שהשכל של האדם הופך להיות יותר גדול.

על ידי שהאדם מטיל ספק בכל דבר, כל פעם שהוא בנפרדות, הוא רואה נפרדות, הוא מטיל ספק בנפרדות.

אם הוא רואה משהו נפרד, הוא שואל את עצמו, מי אמר שזה שונה? מי אמר שזה טוב וזה רע?

האדם צריך לחקור מה קורה כאן ולגלות את השורש של הנפרדות, עכשיו האדם רוצה משהו, זה נקרא נפרדות

כי זה אומר אני רוצה את זה ולא רוצה את זה.

ועל האדם לחקור את השורש ולגלות למה את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה?

ונגיד שיש אלוהים, ואתה אומר שאלוהים עושה איזו פעולה. אל תקבל את זה כמובן מאליו, כי זה נפרדות, ולמה?

כי אחרי שאתה אומר שאלוהים רוצה משהו זה כבר נפרדות, כי יש רוצה, ויש לא רוצה. יש את אלוהים ויש את הרצון שלו, זה אומר אלוהים נפרד מרצונו.

ואני אומר אל תקבל את הנפרדות כמובן מאליו, תחקור את הדבר, איך נוצר הרצון של אלוהים?

ואיך נוצר אלוהים, ומה היה הכוח שהפריד, שניתק את אלוהים מהעולם, שניתק את הרצון של אלוהים.

איך התהוותה המחשבה של אלוהים? הרצון איך התהווה?

איך אלוהים הפך מישות חסרת הגדרה, לישות שפועלת ועושה, ורוצה, איך קרה הדבר?

איך מאין זמן ומקום, נוצר זמן ומקום, אל תקבל את הנפרדות כמובנת מאליה, תחקור, תתבונן

איך נוצרו סיבות בעולם, מה יצר את הסיבה הראשונה?

ואיך נוצרה אקראיות? ועל ידי שאדם שואל ומרבה לשאול, על האדם בסופו של דבר לשאול את כל השאלות על הבנת המציאות, מה התכלית? תשאל עד הסוף!! ואם אתה מוצא תכלית, תשאל מה התכלית של התכלית

ומי אמר בכלל שזו תכלית?

מי יצר את התכלית הזו, ולא לפחד לשאול, ואז השכל גדל, ואז השאלה הופכת לתשובה.

ונוצר פרדוקס, כי הכל אפשר להוכיח, אינסוף הוכחות את ההפך של כל דבר, באופן מוחלט, אפשר להוכיח.

ושאדם חוקר את הנפרדות, אז לצורך העניין הוא מגיע לאלוהים, ואז הוא שואל מה יוצר את הרצון של אלוהים

ואז הוא מגיע לאלוהים האמיתי, ולא לאלוהים של היהודים שהוא בנפרדות.

כי כל הקונספט של היהודים שאלוהים רוצה וכו', וזו נפרדות.

ומה שקורה זה שאדם מגיע למצב שבו זמנית שני הדברים נכונים, שהפרדוקס נכון, ועדיין לשאול

לחפש רק את האמת, ואז השכל מתהפך, ומבין שבכלל הכל אחד, וכאשר אדם אומר משפט ומבין שההפך שלו זהה באופן מוחלט, ברגע שהוא מבין את זה, הוא ממילא חווה את זה כאחדות.

ולא לפחד משאלות, ומה שאסור לשאול, ה בדיוק מה שצריך לשאול, לא לפחד מהטיפשות ומהשקר.

ואם יש דברים שאתה לא מבין, אז זה בדיוק השאלות שאתה צריך לשאול כדי להבין

ועל ידי זה בסופו של דבר האדם מקבל את השכל של האחדות, וחווה אחדות אמיתית.

ושיהיה לכולם המשך יום של שאלת שאלות שמתהפכות לתשובות, של אחדות אמיתית.
אמת מה התכלית של התכלית העולם התבוננות להגיע לאחדות חולה הזמן והמקום החידוש של אליעד תחושה של אחד ברור מאליו המקום אחדות אליעד אליעד כהן האחדות השכל השכל של האחדות שכל שכל של אחדות
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
... איך העולם נברא מעצמו הנה מעצמו חזר. הנושא הוא פשוט כל דבר בעולם הדבר הכי חלש בעולם יש בו משהו חזק, יש בו משהו שאין בשום דבר אחר הוא תופס נקודת מקום וזמן שאף אחד אחר לא נמצא באותו מקום וזמן אז מפרספקטיבה מסוימת הוא איש, כאילו נגיד קח נגיד גוק מה חזק בו ביחס לכולם שאיפה שהוא נמצא לא נמצא שום דבר אחר לדוגמה הוא תופס מקום וזמן ששום דבר אחר לא נמצא באותו מקום וזמן אז לצורך העניין כביכול אם תכלית העולם זה להיות הוא אז הוא האיש וכל השאר זה האישה כולם חלשים ביחס אליו אבל אתה יכול להגיד הפוך לא אולי התכלית זה להיות משהו אחר ואז כולם חזקים ...
המהות של כל דבר / המהות של המהות עצמה - מהי?
... לישות אחת, שבה אין שום משמעות כלשהי, לשינוי הצורה החיצוני של הדבר. לדוגמה: המהות של הרצון, הוא החיבור של הרצון ושל האין רצון ושל כל שאר הישויות כולן שאינן רצון, והכל מתחבר לישות אחת ממש, באותו מקום וזמן , כולל החיבור שלהן לבחינת מעל הזמן והמקום, כישות אחת, שבה אין שום ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? מציאות. המציאות מקיפה את הכל וממלאת את הכל. מהותם האמיתית של כל הדברים, זו המציאות. כל הדברים כולם, ובכללם התודעה של האדם, ... שהיא מהותה של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין שום דבר נפרד ממנה, ממילא מצד מהותה של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. מצד מהותה של המציאות, אין שום דבר מלבד ... היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, היא זו שמהווה את האני של האדם, את המחשבות רגשות שלו ואת הדברים שאותם הוא יודע ושעליהם הוא חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד איתה = הרמוניה = אושר. ...
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של המציאות, אלא הוא והמהות של המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות = לא להיות קיים כנפרד מהמציאות, אלא ... של האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא רק ... אחד עם השורש של האני שלו, שזו כמובן מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם המציאות = הרמוניה ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם ... לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד ... ולעתיד, זה עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר ... הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות ב
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם ... שישנו, אלו הכל התהוויות שונות של המציאות. כי פעם אחת המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע? ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל הישויות ... דבר שאין יכולת להכיל אותו שכלית וכיוב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות . כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות , זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, אליעד מסביר כי כאשר אדם מדבר, עליו להבין שהוא תמיד אומר רק חלק מהאמת, משום שהאמת מכילה בתוכה את כל ההפכים ואת כל נקודות המבט האפשריות. כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה והעתיד. כך גם כאשר אדם מתבונן במציאות ורואה שמשהו ישנו ומשהו אחר איננו, בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה נמצא בגן עדן, אלא יש צורך להרגיש שאתה בגן עדן ממש. התפיסה הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות, או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם לא להניח מראש שהוא אינו יכול להשיג אותו. לדברי אליעד, רק על ידי בדיקה יסודית ומוחלטת ניתן לדעת את האמת. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו אדם נמצא במדבר ומחפש מים. האדם יעשה הכל כדי למצוא מים, יחפור מתחת לאדמה, ואפילו ינסה לקפוץ לשמיים כדי להוריד גשם, גם אם הפעולה נראית חסרת היגיון לחלוטין. הסיבה לפעולה חסרת ההיגיון הזאת היא הרצון העמוק של האדם לחיות ולהגיע למטרה. באופן דומה, אליעד אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל תחושה שהוא חווה, ולהבין לעומק מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. למשל, אם אדם רוצה זוגיות או כסף, עליו להבין ... שאין אפשרות להיות מאושר בשלמות, גם אז הוא יגיע לשלמות ואושר, משום שהוא יפסיק לחפש משהו שאינו קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר שאם באמת תחפש את השלמות בצורה מוחלטת, בסופו של דבר תמצא אותה. הוא נותן דוגמה נוספת: אם האדם מחפש את האושר ועדיין יכול להמשיך לחפש יותר, סימן שהוא עדיין לא מחפש באמת. עליו לחפש בצורה כל כך טוטאלית עד שלא יישאר עוד כוח לחיפוש נוסף. רק כך ניתן לוודא אם השלמות קיימת או לא. האם האושר והשלמות דורשים שינוי כלשהו במציאות? אליעד מסביר כי המזל הגדול של האדם הוא שהשלמות כבר קיימת. אין צורך לשנות את המציאות, לקנות משהו או להשיג משהו מבחוץ. הדבר היחיד שנדרש הוא להבין את המציאות כפי שהיא ... אם האדם יבין בשלמות את המציאות ואת רצונותיו, הוא יגיע לשלמות מוחלטת. שלמות היא תוצר של הבנה עמוקה של מה שבאמת מתרחש, ולא של נסיבות חיצוניות או שינויים במציאות. לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה? איך לחזק את חוויית האחדות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה חשובה מאוד: כיצד אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות ולהביא לכך שהבנות שכליות יהפכו לחוויות רגשיות מוחשיות. מהי חוויית האחדות ומדוע היא חשובה? אליעד מסביר שהסבל והאושר של האדם אינם תלויים במה שיש לו או במה שחסר לו. הם גם אינם תלויים אם האדם חושב שהמציאות טובה או רעה. מה שגורם לסבל או לאושר הוא עד כמה האדם תופס את ... אינו עושה הבחנה רגשית בין המצבים. כלומר, חוויית האחדות היא המפתח לשקט נפשי ולאושר. מדוע קיים פער בין ההבנה לבין הרגש? אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אחד ושהכל טוב, אך הם אינם מרגישים זאת בפועל. אליעד מסביר שהסיבה לפער בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית נעוצה בכך שהאדם לא אימת את ההבנה שלו בצורה מלאה. כאשר יש חוסר התאמה בין השכל לרגש, זו אינדיקציה לכך שהאדם עדיין לא ... מה שהוא אומר שהוא יודע. מהי הדרך להטמיע חוויית אחדות בפועל? אליעד נותן שתי דרכים מעשיות וחשובות להטמעת חוויית האחדות בחיי היומיום: התבוננות מעשית ביום - יום אימות ואימות עצמי כיצד מתבוננים מעשית בחיי היומיום? אליעד מסביר שעל האדם לקחת את ההבנה המופשטת (הכל אחד והכל טוב) ולבחון כיצד היא באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלו. במקום להישאר בתפיסה פילוסופית כללית, על האדם לבדוק איך הרעיון של האחדות מתבטא באופן ממשי בבעיות שהוא מתמודד איתן. לדוגמה, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, או מישהו שמחפש זוגיות ונכשל, צריך לשאול את עצמו: איך אני יכול לחוות אחדות במצב הזה? כיצד אוכל לקבל את עצמי בצורה שלמה גם כשאני במצב הזה? כלומר, האדם צריך לבדוק בצורה מעשית ויומיומית כיצד ההבנה השכלית שלו קשורה למצבו הנוכחי. פעולה זו איננה שינוי ... לאמת את ההבנה השכלית? הדרך החשובה והעמוקה יותר שאליעד מציג היא הדרך של האימות העצמי, המתבססת על חיפוש האמת. כל זמן שהאדם לא מרגיש את מה שהוא יודע, פירושו של דבר שהוא עדיין לא הבין לעומק את הדבר. הדרך היחידה להגיע להבנה שלמה ... לשכל. כיצד מתבצע אימות עצמי מעשי? האימות העצמי שאליעד מציע כולל עימות של דעות סותרות. אדם שמאמין בדבר מסוים צריך לשאול את עצמו שאלות קשות שיבדקו את אמיתות האמונה שלו. לדוגמה: מי אמר שזה טוב? אולי זה רע? מה בכלל ההבדל בין טוב ... בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, נוצרת חוויית אחדות אמיתית ושלמה. מהי התוצאה הסופית של תהליך האימות? בסוף התהליך, כאשר האדם מאמת את ההבנות שלו לחלוטין, הוא מגיע לידיעה אמיתית ושלמה. הידיעה הזו מובילה לכך שהרגש והשכל מתואמים ... במדויק את ההבנה השכלית. התוצאה היא תחושה של אחדות, שבה אין קונפליקטים פנימיים, והאדם חי בשלמות ובשלווה. אליעד מסכם ואומר שהדרך לחיזוק ההבנה הרגשית של האדם היא באמצעות אימות מוחלט של מה שהוא יודע. רק בדרך זו האדם יגיע לשלמות אמיתית ולחוויית אחדות עמוקה ומלאה. איך לחוות אחדות? פער בין שכל לרגש התבוננות מעשית ביום יום איך לאמת הבנות רוחניות? מה ההבדל בין טוב לרע? איך להתמודד עם חוסר אחדות? כיצד להרגיש את מה שמבינים בשכל? איך אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות? כפי שהוסבר כבר, הסבל והאושר של האדם אינו תלוי במה שיש או אין לאדם, אלא ואך ורק עד כמה האדם חווה את הדברים בצורה אחידה. ככל שהאדם עושה פחות נפרדות ביניהם, כך טוב יותר לאדם. והשאלה שנשאלתי היא איך יוכל לחזק את האחדות הנל? שהרי ברמה הרגשית אני לא מרגיש את מה שאני יודע בשכל. והתשובה היא, שמי שרוצה לחזק את תחושת האחדות שהכל טוב והכל אחד , וגם ברמה הכללית שהאדם מבין משהו אך לא מספיק מרגיש, הדרך לעשות זאת היא על ידי התבוננות. האדם צריך לקחת את הדבר שאותו הוא חושב שהוא מבין, ולהתבונן בו, לנסות להבין אותו עוד ... טוב. ויש כאן כמה היבטים. האחד, האדם למשל בנושא האחדות מבין אותו אך לא מרגיש. כיצד האחדות הזו באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר. למשל אם הרעיון האחדות הוא רק תיאורטי, הרי שאז אינו מרגיש את השכל הזה. מה שעליו לעשות, הוא להסתכל איך השכל הזה בא לידי ביטוי בחיי היומיום. לקחת את השכל הגדול של
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע? מהי תחושת האחדות והאם היא טובה או רעה? תחושת האחדות היא מצב פנימי שבו האדם מרגיש שהמציאות כולה היא אחד מוחלט, ללא הפרדה בין טוב ורע או בין דבר אחד לאחר. אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד מרגיש אדם שנמצא במצב של אחדות, והאם התחושה הזאת טובה או רעה. למעשה, תחושת האחדות יכולה להיות או טובה מאוד או רעה מאוד, אך היא בעיקר שונה מכל מה שהאדם מכיר ומבין. מדוע לא ניתן לזייף תחושת אחדות? תחושת האחדות היא חוויה של אמת, והיא לא יכולה להיות מזויפת או מדומיינת. אפשר לדמיין דברים רבים: למשל, אפשר לדמיין ... המעוף של ציפור. באותו האופן, אי אפשר באמת לדמיין את התחושה האמיתית של אחדות. החוויה הזאת מגיעה רק כאשר האדם עצמו נמצא במצב זה באופן אמיתי ומוחלט. הסיבה לכך היא שתחושת האחדות קשורה באופן ישיר לחיבור לאמת. אדם שנמצא באחדות מרגיש את האמת באופן מלא, ללא שום אפשרות לשקר לעצמו. במצב הזה, אין אפשרות לומר אני רק מדמיין או אני מנסה להרגיש. או שאתה חווה את האחדות באמת, או שלא. אין שום אפשרות להיות באמצע או לזייף את זה. האם תחושת אחדות היא טובה או רעה? תחושת האחדות היא מצב מיוחד שבו האדם אינו רוצה שום דבר ואינו דוחה שום דבר. במצב רגיל, אם האדם רוצה משהו ולא מקבל ... הוא מרגיש רע, ואם הוא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב. אך במצב של אחדות, לא קיימת כלל תחושת רצון. האדם מגיע למצב שבו הוא אינו רוצה שום דבר, ולכן לא יכול להיות לו רע וגם לא יכול ... מה קורה כשאין טוב ואין רע? האם זה טוב גדול או רע גדול? התשובה היא שתחושת האחדות יכולה להיות טובה מאד או רעה מאד, אבל בעיקר זו תחושה אחרת לגמרי. תחושה זו נובעת מכך שהאדם מצליח להכיל ... של המציאות כפי שהיא, ללא הפרדה או התנגדות. מה הקשר בין האמת לבין תחושת האחדות? תחושת האחדות היא בראש ובראשונה תחושה של אמת מוחלטת. אדם שנמצא באחדות הוא אדם שנמצא בחיבור מלא לאמת של המציאות, לאמת של עצמו ולאמת של העולם. אי אפשר לזייף אמת, כי אמת או שהיא קיימת או שלא קיימת. האדם לא יכול לשקר לעצמו ולהגיע לאחדות באמצעות חשיבה חיובית או באמצעות תיאוריות שונות. החוויה מגיעה רק מתוך חיבור פנימי אמיתי לאמת. כמו כן, האדם לא בוחר להרגיש את תחושת האחדות. במצב של אחדות, לא קיימת בכלל אפשרות של בחירה חופשית או של החלטה מודעת שהכל אחד. האדם פשוט רואה ומבין שהכל אחד מתוך עצמו, ללא כל אפשרות אחרת. זוהי הבנה פנימית ועמוקה של האמת, ואין כאן שום אלמנט של בחירה או ניסיון לשכנע את עצמו. כיצד אפשר להגיע לתחושת האחדות? כדי להגיע לתחושת האחדות, האדם צריך להיות אמיתי בכל תחום ובכל נושא בחייו. ככל שהאדם יחפש את האמת באופן מוחלט, בכל מצב ובכל סיטואציה, הוא יתקרב יותר לתחושת האחדות. כשהוא מגיע להבנה שהכל אחד, ההנאה הגדולה ביותר מגיעה מבפנים, מתוך הבנה פנימית אמיתית. אדם שחי באחדות יודע באופן פנימי שהמציאות כולה היא אחד, למרות שבעולם החיצוני קיימות הפרדות בין טוב ורע, בין ישויות שונות ... ועדיין אומר זה טוב או זה רע, אך ברמה הפנימית ביותר הוא יודע שבאמת הכל אחד. הוא חווה את המציאות כדבר אחד ושלם, ומתוך כך נובעת תחושת ההנאה והשלמות הגדולה ביותר. בסופו של דבר, תחושת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: באותו מקום וזמן, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: באותו מקום וזמן, איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מאמן קריירה, מאמן אישי למתבגרים בנושאי באותו מקום וזמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:51:24 - wesi1