אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכל ✔אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? ✔ מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:09אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות?

החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם.

מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות אותה?

אליעד כהן מדגיש כי לא מספיק להבין בשכל שהכל אחד, אלא חייבים לחוות את זה. אנשים רבים יכולים להסביר בתיאוריה שהכל אחד, אבל בפועל, כאשר קורה להם אירוע שלילי כמו פיטורים או מחלה, הם עדיין חווים נפרדות, כאב וסבל. כדי לפתור זאת, האדם צריך לחזק את השכל וההבנה עד לנקודה שבה ההבנה הופכת לחוויה ממשית וקבועה.

איך חוויית האחדות משפיעה על שאלות כמו בחירה חופשית ורצון?

ברגע שהאדם חווה שהכל אחד, שאלות כמו "האם יש לי בחירה חופשית?" או "למה זה קרה לי?" מאבדות את משמעותן. לפי אליעד, כל הרצונות של האדם נובעים מכך שהוא חווה נפרדות. הוא רוצה דבר אחד ולא רוצה דבר אחר, משום שהוא תופס אותם כדברים שונים במהותם. אם יצליח לחוות הכל כדבר אחד, לא ירגיש שחסר לו משהו, וכך לא ירגיש רע.

מה ממחישה דוגמת השקלים של אליעד כהן לגבי אחדות?

אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שיש לו שני מטבעות של שקל. האדם הזה לא מתלבט באיזה מטבע לשלם, כי הוא יודע ששניהם שווים בדיוק אותו דבר. אם יבוא ילד וישאל "למה שילמת בשקל שביד ימין ולא בשמאל?", האדם יוכל להסביר לילד שאין שום הבדל ביניהם. עם זאת, כאשר אותו אדם יפוטר או יחלה, האם הוא יהיה מסוגל להסביר לילד באותה קלות שמבחינת האחדות אין שום הבדל בין המצבים הללו לבין כל מצב אחר? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן מגיע הצורך לחיזוק ההבנה עד לרמת החוויה.

מה ניתן ללמוד מדוגמת "שתי ידיים שהן אחת"?

אליעד כהן מציג דוגמה נוספת - הוא אומר שאם היו שתי ידיים ימניות, בדיוק באותו מקום ובאותו זמן, הן בעצם היו אחת. זה ברור מאליו שאין הבדל, אך האם בזמן של אירוע שלילי, כמו פיטורים, האדם חווה באופן כה ברור שמדובר באחדות? כפי שאדם לא מעלה בדעתו שאבן אחת היא בעצם שתי אבנים, כך צריך האדם לחוות את כל אירועי חייו.

איך אפשר להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית?

לפי אליעד כהן, הדרך להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית היא על ידי הגדלת ההבנה השכלית של האחדות. אמונה בלבד אינה מספיקה, כי האדם עדיין יחווה נפרדות רגשית ושכלית. הוא צריך לשאול שאלות רבות ומעמיקות בכל נושא שהוא פוגש, ובכל פעם להטיל ספק בנפרדות שהוא מזהה. ככל שהשכל שלו גדל, כך חוויית האחדות שלו הופכת לעמוקה יותר.

מדוע שאלות הן הכלי המרכזי בדרך לחוויית האחדות?

אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והוודאית להגיע לאחדות היא על ידי שאילת שאלות רבות ומפורטות. בשונה מגישות דתיות או רוחניות אחרות, שלעיתים אוסרות על שאלות מסוימות או מעודדות להאמין בלי לשאול, אליעד מעודד דווקא את ההפך - לשאול שאלות, גם כאלה שנחשבות קשות, מפחידות או אסורות. הוא טוען ששאלות אלו הן המפתח להבנת האחדות האמיתית.

מהי המשמעות של חקירת הנפרדות לפי אליעד כהן?

חקירת הנפרדות לפי אליעד משמעותה לבדוק באופן יסודי כל תפיסה של הבדל בין דברים. למשל:
  • כאשר יש רצון לדבר אחד ולא לאחר, האדם צריך לחקור מדוע הוא רוצה דבר אחד ולא אחר, ומניין מגיע הרצון הנפרד הזה?
  • כאשר מניחים שאלוהים רוצה משהו, צריך לחקור כיצד נוצר הרצון של אלוהים וכיצד אלוהים נפרד מרצונו?
  • כיצד נוצרו הזמן והמקום מתוך מצב חסר הגדרה, וכיצד נוצרו הסיבות הראשוניות והאקראיות בעולם?
על ידי חקירה זו, האדם מגלה את האבסורד והפרדוקס שבכל הנפרדות, מה שמוביל אותו לחוויית אחדות עמוקה.

כיצד שאלות פרדוקסליות מובילות להבנת האחדות?

אליעד מסביר שבשלב מתקדם, השאלות שהאדם שואל הופכות לפרדוקסליות - כלומר, ניתן להוכיח באותה מידה דבר והיפוכו באופן מוחלט. לדוגמה, מצד אחד אפשר להוכיח שאלוהים יצר את הרצון שלו, ומצד שני, אפשר להוכיח שהוא לא יצר את הרצון שלו. כשהאדם מגיע להבנת הפרדוקסים הללו, השכל שלו מתהפך, והוא מגיע לחוויה שהכל אחד. זאת משום שכשהוא מבין שכל טענה והיפוכה הן זהות לחלוטין, הוא כבר לא חווה נפרדות.

מדוע חשוב לא לפחד משאלות על פי אליעד כהן?

אליעד כהן מדגיש שדווקא השאלות שהאדם מפחד לשאול הן השאלות החשובות ביותר בדרך להבנת האחדות. במקום לפחד מהטיפשות או מהשקר, על האדם לשאול הכל, במיוחד את מה שאינו מבין, כי שאלות אלו יובילו אותו להבנה אמיתית שהכל אחד.

בסיכום, אליעד כהן מלמד שהדרך לחוויית האחדות האמיתית עוברת דרך שאילת שאלות אינסופית, הטלת ספק בנפרדות, וחקירה עמוקה של כל תחום, עד שהשכל גדל ומבין שהכל אחד.
מהו החידוש של האחדות שעליו מדבר אליעד כהן?

החידוש שאליעד כהן מציג הוא ש"כל בעיות העולם" נובעות מכך שאנשים אינם חווים שהכל אחד. ברגע שאדם חווה באופן מלא שהמציאות כולה היא ישות אחת, ממילא כבר לא נותרת בעיה אמיתית. אמנם יש רבים שמדברים על כך שהכל אחד, אבל אין זה מספיק להבין זאת רק ברמה השכלית או להאמין בכך באופן כללי, חשוב להגיע לחוויה מלאה של האחדות.

מדוע עצם ההבנה שהכל אחד משנה את חיי האדם?

כשאדם מבין וחווה שהכל אחד, כבר אין מקום לשאלות מסוג "למה זה קרה לי?" או "האם יש לי בחירה חופשית?". גם תחושת הרצון וההבדל בין "טוב" ל"רע" משתנים לגמרי. לדוגמה, אם אדם עובר אירוע של פיטורים, מבחינת חוויית האחדות - זה כלל לא שונה מכל אפשרות אחרת. אולם בפועל, רוב האנשים אינם מצליחים לחוות זאת באופן רציף, והם חווים נפרדות בחייהם.

כיצד נוצר פער בין הבנה לחוויה בפועל?

אליעד כהן מסביר שהמרחק בין ההבנה התיאורטית שהכל אחד לבין החוויה המעשית הוא רב. אדם יכול לומר "הכל אחד" אך ברגע שהוא נפגע או מאבד דבר מה, הוא לא יחוש שהכל באמת אחד. הסיבה לכך היא שהחוויות הרגשיות והמחשבות היומיומיות נוטות להיאחז בנפרדות.

איך חיזוק השכל וההבנה מקרב לחוויית האחדות?

בשביל לחוות את האחדות באמת, צריך לחזק את ההבנה השכלית ולהגדיל אותה עד שתהפוך לתפיסת מציאות. אמונה בלבד לא תספיק, כי אמונה נתונה לערעור מול החוויה המציאותית. האדם זקוק להבנה שכלית עמוקה, וככל שהוא שואל יותר שאלות ומעמיק בבירור המציאות, כך הוא מקרב את עצמו לחוויית האחדות.

כיצד דוגמת המטבעות ממחישה את רעיון האחדות?

אליעד מביא דוגמה: אם יש לאדם שתי מטבעות של שקל, זה לא באמת משנה לו באיזה מטבע ישתמש בעת התשלום. ברמה זו, הוא כבר מבין שהן "כמו אחת", כי אין הבדל ערכי ביניהן. אך אם יקרה לאותו אדם אסון מסוים, או אפילו משהו "קטן" כמו פיטורים, האם הוא יוכל לראות את האירוע הזה כאחדות גמורה, כשם שהבין שאין הבדל בין שני השקלים? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן בא לידי ביטוי הצורך להעמיק ולהגיע לחוויית אחדות בכל התחומים.

מדוע אליעד כהן מדגים שתי ידיים שהן אחת?

בדוגמה אחרת, אליעד מציין שיש יד ימין אחת, אך אפשר גם לדמיין מצב היפותטי של "שתי יד ימין" באותו מקום ובאותו זמן. ברור שבאותו מקום וזמן, אם הן חופפות לגמרי - אין באמת שתיים, אלא רק אחת. זו המחשה לכך שכשאדם באמת קולט שחוויה מסוימת ומציאות אחרת אינן שונות במהותן, הוא מפסיק לתפוס אותן כשתי ישויות נפרדות.

כיצד יש ליישם את תפיסת האחדות גם במצבים קשים?

הרעיון הוא שלא רק באירועים נייטרליים וקלים (כמו בחירת מטבע או התבוננות במשהו פשוט) האדם יראה אחדות, אלא גם באירועים מורכבים או קשים, כמו פיטורים או מחלה. אם אדם באמת יחווה שהכל אחד, הוא ירגיש שכל האפשרויות והמצבים הם בעצם אותה מהות, ואין הבדל של ממש ביניהם.

איך שאילת שאלות מביאה לגילוי שהכל אחד?

הבסיס לגילוי האחדות הוא להטיל ספק בנפרדות בכל מקום:
  • כשרואים שוני בין דברים, לשאול "מי אמר שיש הבדל?".
  • כשמרגישים רצון (רוצה דבר אחד ולא רוצה דבר אחר), לשאול "למה אני רוצה את זה ולא את זה?".
  • כשמניחים שיש אלוהים שמפריד בין רצונו לבני האדם, לשאול "איך נוצר הרצון של אלוהים? איך נפרד אלוהים מעצמו?".
  • כשמתייחסים למושגי זמן ומקום, לבחון "איך בכלל נוצר הזמן? איך נוצר המקום?".
על ידי חקירה כזו, השכל גדל, מתחיל לראות את הפרדוקסים בכל נפרדות, ומגלה שהניגודים בעצם יכולים להיות נכונים בו - זמנית, מה שמביא להבנה שהכל אחד.

מה קורה ברגע שמגיעים לפרדוקס מוחלט?

כאשר אדם חוקר לעומק כל הבדל ונפרדות ומגלה שאפשר להוכיח גם את ההפך באופן מוחלט, הוא מגיע לנקודה שבה הוא מבין שאין "נכון" או "לא נכון" במובן המוחלט. אז מתגלה שהכל בעצם אחד ושכל ההבחנות הן רק צורות התבוננות שונות. בנקודה הזו החוויה הפנימית משתנה לגמרי, כי האדם כבר לא נצמד לצד מסוים, אלא מבין שהמציאות היא אחדות מלאה.

מה הקשר בין פחד משאלות לחיבור לאחדות?

דתות ותפיסות מסוימות טוענות שיש שאלות שאסור לשאול, או שהן מחוץ להישג היד של האדם. לפי אליעד כהן, דווקא השאלות הקשות ביותר, אלו שמפחיד לשאול, הן המפתח. שאלת השאלות עד הסוף מביאה את האדם לראות את האבסורד שבנפרדות, להפוך את הפרדוקס להבנה חדשה ולהגיע לחוויה של אחדות.

כיצד מסכם אליעד כהן את הדרך לחוות אחדות אמיתית?

המסר הסופי הוא להטיל ספק תמיד, לא לפחד משאלות, ולא להסתפק בתשובה כללית של "הכל אחד" בלי להבין זאת לעומק. ככל שאדם חוקר בלי גבולות, כך השכל שלו מתרחב, והוא עובר מחוויית נפרדות לחוויית אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין טוב לרע, אין פחד מאירועים שליליים, ואין צורך להיאחז באמונה בלבד.
הפעם אני רוצה להשיב על השאלה שנשאלתי, והיא בעצם, מה אני מחדש?

כי יש הרבה שיטות ודרכים, ומה בעצם הפואנטה, של מה שאני מחדש.

בעקרון, התשובה לכל בעיות העולם, היא שהכל אחד, ומה זאת אומרת שהכל אחד?

אם בן אדם יבין שהכל אחד, דהיינו, יצליח לחוות שהכל אחד, דהיינו, מצב ניטראלי

כל חייו ישתנו, וממילא אין לו שום בעיה בשום נושא בעולם אם זה טוב או לא זה כבר עניין אחר, זה נושא חדש לדיון.

אבל הרעיון הוא שכל שאלה שיש לבן אדם, נאמר אדם שואל האם יש לי בחירה חופשית?

האם אני יכול לשנות את המצב שלי, כל ספק שיש לבן אדם, כל רצון, נגיד שיש רצון, זה בגלל שרע לבן אדם.

ואם אדם יבין שהכל אחד, אז בעצם הוא סיים את העניין, אלא מה? שבפועל המרחק בין ההבנה שהכל אחד לבין החוויה שהכל אחד, הוא מרחק מאד גדול, יש הרבה שיסבירו שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה

כמו אדם, יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל.

כי אם רק מאמינים, זה בסדר, אבל זה לא חזק מספיק.

זה כמו אדם שמשלם מטבע של שקל בחנות, ויש לו שני שקלים ביד, זה לא אכפת לו איזה מטבע של שקל הוא יתן, כי זה אותו דבר.

זה כמו שילד ישאל, "אבא, למה החלטת לשלם עם המטבע שביד ימין ולא עם המטבע שביד שמאל? "

הוא יגיד לו " בו אני אראה לך שזה בכלל אחד, שזה לא משנה באיזה מטבע שילמתי".

ואם נגיד עכשיו מפטרים מישהו מהעבודה, או קורה לו איזה אסון, ויקרה לו איזה נזק, ויבוא הילד וישאל, למה? מה קורה כאן? האם אותו אדם יהיה מסוגל להסביר לילד בשכל של הילד שזה אותו הדבר, שזה אחד?

בדיוק כמו שהוא הסביר את עניין השקלים?

והרעיון הוא, פשוט, האדם יש לו דרגות של הבנה, יש הבנה מסוימת, אני אתן דוגמה: כאן יש יד, יד ימין

ועכשיו אני אגלה לכם סוד, יש פה במקרה עוד יד, יש פה שתי יד ימין, ששתיהן נמצאות באותו המקום ואותו הזמן.

ושתיהן הן אחת.

והאם זה חידש משהו למישהו. לא, כי אם הן באותו מקום ובאותו זמן, אז ברור שהן אחד.

עכשיו השאלה, בזמן שמפטרים את האדם מהעבודה האם הוא מבין שזה אחד? כלומר, אם אדם רואה אבן, אז הוא מבין שאבן זה אבן, הוא לא חושב יש פה שתי אבנים, אין לו את השאלה אם זה שתיים.

ועל אדם לחוות כך את שאר החיים.

ואם זורקים על אדם אבן והיא פוגעת בו, האם הוא אומר זרקו עלי שתי אבנים שהן מחוברות כישות אחת

או שהוא אומר זרקו עלי אבן אחת. הוא אומר זרקו אבן אחת, הוא חווה אבן אחת, ז"א הוא לא חווה שזה שתי אבנים שמחוברות.

וככה צריך בדיוק האדם לחוות את המציאות, את האחדות.

ז"א שמבחינתו של האדם, שיחווה כך את האחדות, אם הוא חולה, אם הוא מתלבט במשהו, ללכת שמאלה, או ימינה? זה לא משנה, הוא צריך לחוות את הדברים באחדות מלאה.

ואני מבין שאם כך, אז תהיה שאלה, שאם הוא חווה כך אז למה בכלל הוא עושה פעולות, וכן הלאה

אבל זה כבר נושא אחר ואני מתמקד כרגע בחוויית האחדות ומה היא החוויה הזו.

בדיוק כך באחדות צריך להסתכל שאין הבדל בין המת לחי.

ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד אדם יכול להגיע לכזאת עוצמת חוויה, והתשובה היא שלכזו עוצמת חוויה

מגיעים על ידי עוצמת ההבנה.

ז"א שאם אתה מאמין שזה אחד, תכלס, אתה לא יודע שזה אחד, השכל שלך אומר לך זה לא אחד, זה שניים!

הרגש שלך אומר שזה לא אחד, זה שניים, אתה מבין חלקית שזה אחד.

השאלה עד כמה אתה מבין שזה אחד? עד כמה ההבנה של האחדות היא אמיתית.

ואני אסביר פרקטית, הדרך של האדם לחוויית האחדות, זה על ידי שהוא מגדיל את הבנת האחדות שלו בשכל

ואיך מגדילים את הבנה, בכל תחום ובהבנת האחדות? על ידי, ששואלים שאלות!

זה כל הסיפור כולו, וכל המרבה, הרי זה משובח.

בניגוד לדת שאומרת לך שאסור לשאול דברים מסוימים, ואל תחקור בדברים שאתה לא מבין בהם

ויש דברים נסתרים לא נבין לא נדע, ועוד משפטים כאלו, ואל תשאל שאלות, ואלו מעודדים את השקר והבורות.

אני מעודד אותך לשאול שאלות, תשאל ותשאל, כי שאלת שאלות בסופו של דבר, תביא אותך להבנה שהכל אחד!

ואני אסביר את העניין, אדם שואל, מה אתה מחדש? ואני מסביר שאני מחדש שהכל אחד

ומה אם הכל אחד? זאת ידענו גם קודם!

העניין הוא די פשוט, מה יביא אותך, מה הדרך שתביא אותך לחוויה של אחדות.

והתשובה שהדרך המוחלטת שב 100% תביא אותך לחוויה, אין אפשרות שלא, וזה לא באמצעות מדיטציה, ולא באמצעות תפילות, או מצוות או שיגעון כזה או אחר כמו מנטרות וכדומה.

הדרך המוחלטת להגיע להבנת האחדות, זה על ידי שהשכל של האדם הופך להיות יותר גדול.

על ידי שהאדם מטיל ספק בכל דבר, כל פעם שהוא בנפרדות, הוא רואה נפרדות, הוא מטיל ספק בנפרדות.

אם הוא רואה משהו נפרד, הוא שואל את עצמו, מי אמר שזה שונה? מי אמר שזה טוב וזה רע?

האדם צריך לחקור מה קורה כאן ולגלות את השורש של הנפרדות, עכשיו האדם רוצה משהו, זה נקרא נפרדות

כי זה אומר אני רוצה את זה ולא רוצה את זה.

ועל האדם לחקור את השורש ולגלות למה את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה?

ונגיד שיש אלוהים, ואתה אומר שאלוהים עושה איזו פעולה. אל תקבל את זה כמובן מאליו, כי זה נפרדות, ולמה?

כי אחרי שאתה אומר שאלוהים רוצה משהו זה כבר נפרדות, כי יש רוצה, ויש לא רוצה. יש את אלוהים ויש את הרצון שלו, זה אומר אלוהים נפרד מרצונו.

ואני אומר אל תקבל את הנפרדות כמובן מאליו, תחקור את הדבר, איך נוצר הרצון של אלוהים?

ואיך נוצר אלוהים, ומה היה הכוח שהפריד, שניתק את אלוהים מהעולם, שניתק את הרצון של אלוהים.

איך התהוותה המחשבה של אלוהים? הרצון איך התהווה?

איך אלוהים הפך מישות חסרת הגדרה, לישות שפועלת ועושה, ורוצה, איך קרה הדבר?

איך מאין זמן ומקום, נוצר זמן ומקום, אל תקבל את הנפרדות כמובנת מאליה, תחקור, תתבונן

איך נוצרו סיבות בעולם, מה יצר את הסיבה הראשונה?

ואיך נוצרה אקראיות? ועל ידי שאדם שואל ומרבה לשאול, על האדם בסופו של דבר לשאול את כל השאלות על הבנת המציאות, מה התכלית? תשאל עד הסוף!! ואם אתה מוצא תכלית, תשאל מה התכלית של התכלית

ומי אמר בכלל שזו תכלית?

מי יצר את התכלית הזו, ולא לפחד לשאול, ואז השכל גדל, ואז השאלה הופכת לתשובה.

ונוצר פרדוקס, כי הכל אפשר להוכיח, אינסוף הוכחות את ההפך של כל דבר, באופן מוחלט, אפשר להוכיח.

ושאדם חוקר את הנפרדות, אז לצורך העניין הוא מגיע לאלוהים, ואז הוא שואל מה יוצר את הרצון של אלוהים

ואז הוא מגיע לאלוהים האמיתי, ולא לאלוהים של היהודים שהוא בנפרדות.

כי כל הקונספט של היהודים שאלוהים רוצה וכו', וזו נפרדות.

ומה שקורה זה שאדם מגיע למצב שבו זמנית שני הדברים נכונים, שהפרדוקס נכון, ועדיין לשאול

לחפש רק את האמת, ואז השכל מתהפך, ומבין שבכלל הכל אחד, וכאשר אדם אומר משפט ומבין שההפך שלו זהה באופן מוחלט, ברגע שהוא מבין את זה, הוא ממילא חווה את זה כאחדות.

ולא לפחד משאלות, ומה שאסור לשאול, ה בדיוק מה שצריך לשאול, לא לפחד מהטיפשות ומהשקר.

ואם יש דברים שאתה לא מבין, אז זה בדיוק השאלות שאתה צריך לשאול כדי להבין

ועל ידי זה בסופו של דבר האדם מקבל את השכל של האחדות, וחווה אחדות אמיתית.

ושיהיה לכולם המשך יום של שאלת שאלות שמתהפכות לתשובות, של אחדות אמיתית.
שקרנים פנימיות נפרדות תחושה של הרצון לחזק את הרגש לפחד החלטיות שני שקלים כל הנחות היסוד מאמינים האם לשמור מצוות אחדות אליעד כהן האחדות השכל השכל של האחדות שכל שכל של אחדות
שכל כמגבלה, חוכמה או טיפשות, אין שכל אין דאגות, יותר שכל יותר טוב, יותר שכל יותר רע, טיפשות טובה, טיפשות רעה, סיפורי מעשיות, מעשה מחכם ותם, יוסיף דעת יוסיף מכאוב, מעשה בחכם ותם
שכל כמגבלה, חוכמה או טיפשות, אין שכל אין דאגות, יותר שכל יותר טוב, יותר שכל יותר רע, טיפשות טובה, טיפשות רעה, סיפורי מעשיות, מעשה מחכם ותם, יוסיף דעת יוסיף מכאוב, מעשה בחכם ותם
... קרב, מי שרואה את העתיד הרחוק יותר בזכות שכלו, יהיה בעמדה טובה יותר לנצח. אך אליעד מסביר כי אף שהשכל נראה כמועיל, הוא בו - זמנית גם מגבלה קשה. הוא מדגים זאת דרך האנלוגיה של מכונית שנוסעת ב - ... דאגות ויותר סיבות לסבל. לדוגמה, אדם יכול להיות עצוב בגלל שהוא מרוויח מעט כסף, אך למעשה, הסיבה לעצב היא השכל שלו, שמעריך את הכסף כדבר טוב וחוסר בכסף כדבר רע. ללא שכל, האדם לא היה סובל כלל כי לא ... קשה וכואבת יותר, של בחורה שנאנסה או של אדם שמרגיש שהוא לא נראה טוב. הוא מסביר שהסבל שלה נובע מהשכל שלה שמבין שמשהו לא טוב קרה לה או שהמראה שלה אינו אידיאלי. אילו לא היה לה שכל, היא לא ... סובלת כלל. האם אפשר לשלוט בשכל ולהשתמש בו כרצונך? הפתרון שאליעד מציע הוא להגיע למצב שבו אתה חכם יותר מהשכל שלך. המשמעות של להיות חכם יותר מהשכל שלך היא להצליח לשלוט בשכל במקום שהשכל ישלוט בך. כשהשכל מציג בעיה או מגבלה, תוכל לבחור אם להקשיב לו או להתעלם ממנו. אליעד מתאר את המצב האידיאלי ככזה שבו השכל לא כופה את עצמו אלא נמצא בשליטתך. כשאתה רוצה להקשיב לשכל, אתה מקשיב, וכשאתה רוצה להטיל ספק בשכל, אתה עושה זאת. כך השכל הופך לכלי שניתן להשתמש בו בצורה אפקטיבית מבלי להפוך לעבד שלו. מה ניתן ללמוד מסיפור מעשה מחכם ותם של ... שהוא ביקש. הנקודה שאליעד מדגיש דרך הסיפור היא שכאשר לאדם יש שכל, הוא לא יכול ליהנות מדברים מסוימים משום שהשכל מגדיר עבורו מה טוב ומה רע. האדם התם, שאין לו שכל מפותח, יכול להיות מרוצה מכל מצב. מנגד, האדם החכם כלוא במגבלות השכל ולכן אינו יכול להיות מאושר באותה מידה. מהו הפתרון הסופי שאליעד מציע ביחס לשכל? אליעד כהן מסכם כי הפתרון ... הוא לא להיות לגמרי חסר שכל וגם לא להיצמד לשכל באופן מוחלט, אלא להיות במצב שבו ניתן לשחק עם השכל לפי הצורך. להיות מסוגל לומר בכל עת: אני לא יודע שום דבר, ועם זאת, להיות מסוגל להשתמש בשכל בעת ... ורחבה. לדברי אליעד, האדם שיצליח להגיע למצב כזה יהיה האדם המאושר באמת, כי הוא לא יהיה מוגבל על ידי השכל וגם לא מוגבל על ידי חוסר השכל. זוהי נקודת האיזון, שבה אתה יכול להחליט בכל רגע נתון כמה שכל להפעיל, וכך לשלוט בחוויית החיים שלך באופן ... זה טוב יותר / פחות, ברגע שיש לך שכל יש לך מגבלה אתה לא יכול לחשוב בלי / נגד השכל, זאת אומרת השכל גם מאפשר לך לחשוב יותר מהר אבל הוא גם מגביל אותך שאתה לא יכול לא להקשיב לו. יכול לקרות לבן אדם סיטואציה בחיים שהוא לא יוכל להתמודד איתה בגלל השכל שלו, זאת אומרת השכל שלו לא מאפשר לו להיות תמים. נגיד בחורה שנאנסה / נראת לא טוב רע לה למה רע לה? רע לה בגלל שהשכל שלה אומר זה לא טוב, אם לא היה לה שכל לא היה שום משמעות. זאת אומרת שיש לנו יתרון ... ויש לנו יתרון באין שכל שבזכותו אתה לא רואה את הבעיות. עכשיו הפתרון האידיאלי זה להיות יותר חכם מ השכל, שאתה גם יכול לשחק איך שבא לך פעם עם שכל ופעם בלי שכל, ברגע שבן אדם מאמין בשכל הוא ...
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, דבר והיפוכו, למה התכוון המשורר?
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, דבר והיפוכו, למה התכוון המשורר?
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, ... מטרתו אינה להסביר מה נכון, אלא להצביע על כך שכל אפשרות של שכל מוגדר מובילה לסתירה או לפרדוקס, ולכן השכל הופך למעשה לאין שכל. מדוע אליעד כהן משתמש בשפה של אנשים אחרים אם הוא שולל אותה? אליעד מסביר שהוא ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ונתחיל מהסוף, והסוף הוא שיש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא השכל והכוח השני הוא העדר השכל / חוסר השכל / אין שכל. ושני הכוחות האלו מתקיימים זה לצד זה במציאות שלנו. כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את הכל, את השכל ואת חוסר השכל. ובתוך השכל עצמו יש דרגות שונות ובתוך חוסר השכל עצמו, גם בו יש דרגות שונות. וכאשר אנחנו אומרים חוסר שכל, אין הכוונה למה שנקרא אצל האדם חוסר שכל. ... הוא בעצם שכל בעוצמה גבוהה. כי יש דרגות של שכל. ורוב בני האדם בעולם נמצאים סביב דרגת הממוצע של השכל. ובני האדם הנורמאליים והרגילים של המציאות, הם אלו שרמת השכל שלהם היא ממוצעת. ומי שדרגת ועוצמת השכל שלו גדולה יותר, הוא נחשב לגאון ולחכם גדול. ומי שעוצמת השכל שלו נמוכה, הוא נחשב לטיפש ולמשוגע. כי השיגעון והחוכמה, הם רק ביחס לממוצע. כי אם רוב העולם היו חושבים ... מה שנדמה לבני אדם לחוכמה או לשיגעון, זה הכל רק מחמת הכמות של המשוגעים / חכמים שחושבים את אותו השכל / שיגעון. וככל שכמות המשוגעים שחושבת את אותו הדבר גדלה, כך השיגעון הופך להיות נורמאלי יותר. ומי שהוא משוגע יותר, הוא הופך להיות חכם יותר. ואם הוא משוגע פחות, אז הוא נחשב לחכם פחות. כך, שכל מושג השכל החוכמה והטיפשות והשיגעון, הוא לחלוטין רק באופן יחסי בלבד, אך הוא לא בהכרח משקף את האמת של המציאות. כי ... לא היה מרגיש אם האש הייתה שורפת אותו וכיוב. וכל הידיעות של האדם גם של המשוגע, כולן מבוססות על השכל של האדם שיודע שהוא עצמו ושהמציאות קיימים. כך שכל אחד בעולם גם המשוגע הכי גדול, כולם משתמשים בשכל של ... הוא רק כמות ועוצמת השימוש בשכל האנושי. אבל יש גם חוסר שכל / העדר שכל / אין שכל. וחוסר השכל הוא לא מה שנקרא אצל האדם חוסר שכל, אלא הוא חוסר שכל אמיתי בשלמות. דהיינו, סוג שכל אחר. חוסר ... רמות עומק שונות. ולפני שהאדם יבין את רמות העומק שיש בשכל האחר, לשם כך על האדם להבין מהו בכלל השכל האחר. והעניין הוא, שלכל דבר בעולם יש סוף. וגם לשכל יש סוף. ויש סוף למה שהאדם יכול לדעת בשכל ... גם סוף לכמה טיפש ולא חכם יכול להיות האדם בשכל האנושי. כך שלשכל האנושי, יש לו סוף. והסוף של השכל האנושי, הוא השכל האין סופי, שהוא מקיף את השכל האנושי מכל הצדדים שלו. זא שהשכל העל אנושי השכל שמעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל האנושי. והשכל האנושי הוא נמצא בתוך השכל העל אנושי. והשכל העל אנושי שנמצא מעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל. זא שכדי שהאדם יגיע לשכל העל אנושי שמעל השכל, לשם כך על האדם ללכת עד לקצה של השכל, בין אם זה הקצה העליון של השכל ושל החוכמה האנושית, ובין אם זה הקצה התחתון של חוסר השכל ושל הטיפשות והשיגעון האנושי. כי גם החכם הגדול ביותר, אם הוא יהיה עוד יותר חכם, וגם הטיפש הגדול ביותר, ... עוד יותר טיפש, שניהם יפגשו באותה הנקודה. כי יש שכל מחוץ לשכל, שהוא החיבור של הטיפשות הכי גדולה ושל השכל הכי גדול. כי יש שכל אחד של אמת, שבו הטיפשות הכי גדולה והשכל הכי גדול נפגשים לישות אחת. וכל מי שיחקור את השכל עד הקצה העליון שלו או עד הקצה התחתון שלו, הוא יגלה את האמת ואת השכל הגדול יותר שמקיף את השכל האנושי. כי השכל העל אנושי, הוא ככ גדול, עד שהוא נדמה לשיגעון של ממש. והשכל שמחוץ לשכל הוא ככ טיפשי, עד שהוא נדמה לחוכמה של ממש. והסיבה שהאדם לא מבין את השכל הזה, היא משום שהוא פשוט / מורכב מידי להבנה. כי הדבר הקשה ביותר להבנה, הוא גם הדבר הפשוט ביותר ...
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
... הקשר בין שכל לבין אושר? מה הקשר בין שכל לבין אושר? אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית, מהו הקשר בין השכל לבין האושר, תוך שימוש במשפט המוכר אין שכל אין דאגות. משפט זה, לדברי אליעד כהן, נחשב לאחד המשפטים המפורסמים ... באמת מי שאין לו שכל הוא מאושר? למרות שלמי שאין לו שכל יש פחות דאגות מסוימות, אליעד מסביר שלא השכל הוא הגורם לאושר או לסבל, אלא המאבק והקונפליקט בין השכל לבין חוסר השכל. כלומר, האושר האמיתי יכול להתקיים בשני מצבי קיצון בלבד: או במצב של חוסר שכל מוחלט, שבו האדם אינו מסוגל ... כהן מדגיש את החשיבות של הכנות העצמית ושל נקיטת עמדה ברורה ביחס לשימוש בשכל. או שהאדם בוחר ללכת עם השכל עד הסוף, או שהוא מחליט לוותר עליו לגמרי. רק בצורה כזאת, הוא יכול להגיע לתחושת אושר אמיתית ולחיים שלמים ... מאושר באמת? למה אני סובל? איך להתמודד עם חרדות? מהי שלמות פנימית? להבין את המציאות או לוותר? הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, ... אושר ואין שכל. ולא בזה תלוי האושר לא משנה אם יש או אין לך שכל, האושר תלוי בשילוב של השכל וחוסר השכל, מה זאת אומרת? שאם לאדם לא יהיה שכל בכלל ואם לאדם יהיה שכל בשלמות, הוא יהיה מאושר באמת. ומי ... המציאות כמציאות אינה מוטרדת ממשהו. והאושר אינו או יש שכל או לא, אלא שהסבל של האדם הוא בגלל התגוששות השכל ואין שכל. ומי שיתבונן, למי שאין שכל בכלל, הוא מאושר, כי הוא לא מבין. ואם היה מבין את המציאות ... מוטרד ממה שיהיה מחר, ולא לשאול שאלות, ולא לדאוג מכלום, כי אין ממה, כאשר שאין שכל. או שתנסה עם השכל להבין עד הסוף. ויש להבין שהאושר אינו תלוי בשום דבר, כי באושר יש גם דבר והיפוכו, ואפשר גם לזגזג ...
2 סוגים של לא משנה, 2 סוגים של אושר, 2 סוגים של מורים רוחניים, 2 סוגים של הארה רוחנית, לא משנה עם שכל, לא משנה בלי שכל, מדיטציה, שום דבר לא משנה, עם שכל או בלי שכל, משנה או לא משנה
2 סוגים של לא משנה, 2 סוגים של אושר, 2 סוגים של מורים רוחניים, 2 סוגים של הארה רוחנית, לא משנה עם שכל, לא משנה בלי שכל, מדיטציה, שום דבר לא משנה, עם שכל או בלי שכל, משנה או לא משנה
... לדוגמה, אדם יכול להגיע למסקנה כי לא משנה אם הוא יבחר כוס מים רגילה או כוס תפוזים. מבחינת התפיסה השכלית, כל הבחירות שוות ואין סיבה להעדיף אחת על פני השנייה. לא משנה מתוך אין שכל - כאשר אדם לא ... האפשרויות, בעוד שלא משנה מתוך אין שכל נובע ממקום של חוסר מודעות או בריחה מהתמודדות עם המציאות. מהי השפעת השכל על תחושת האושר? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציין שני סוגים של אושר שהם תוצאה ישירה של השפעת השכל על תפיסת החיים: אושר שנובע מהשכל - כאשר אדם מתבונן בחיים בצורה רציונלית ומבין שהרבה מהדברים שהוא רואה כבעיות אינם באמת מהותיים או חשובים. אושר ... בטווח הארוך. אושר שנובע מהחוויות הרגשיות - כאשר האושר נובע מתוך התחושות האישיות של האדם, שלא בהכרח מבוססות על השכל. אדם זה לא רואה את העולם באור רציונלי, אלא הוא חי את הרגע, ומתוך תחושות פנימיות משיג את האושר. ... לאושר אמיתי בלי שכל? אליעד כהן מדבר גם על השאלה האם אפשר להגיע לאושר אמיתי אם לא מפעילים את השכל. הוא מציין כי קיימת הבחנה בין שני סוגי אושר: האחד המתבסס על השכל וההבנה, והשני המתבסס על רגשות ותחושות רגעיות. בעוד שהאושר של השכל מספק תחושת יציבות וביטחון, אושר שנובע מהרגשות עשוי להיות לא יציב, אלא תלוי בגורמים חיצוניים. האם אפשר לפתח אושר ... עקרונות רציונליים ומסביר את הדרך לשחרור פנימי באמצעות שיקול דעת והבנה שכלית. הוא מדגיש את החשיבות של להפעיל את השכל ולהבין שהדברים אינם חשובים ברובם. מורה רוחני ללא שכל - מורה זה מציין שמעל השכל יש מקום של הכל שווה, ושהאדם צריך פשוט להיות במצב של קבלה מוחלטת של כל מה שיש. מהם שני סוגים של לא משנה? מהי השפעת השכל על תחושת האושר? האם ניתן להגיע לאושר אמיתי בלי שכל? האם אפשר לפתח אושר מתוך מדיטציה? האם שני סוגים ... לדוגמה, אדם יכול להגיע למסקנה כי לא משנה אם הוא יבחר כוס מים רגילה או כוס תפוזים. מבחינת התפיסה השכלית, כל הבחירות הן שוות ואין סיבה להעדיף אחת על פני השנייה. 2. לא משנה מתוך אין שכל - כאן ... האפשרויות, בעוד שלא משנה מתוך אין שכל נובע ממקום של חוסר מודעות או בריחה מהתמודדות עם המציאות. מהי השפעת השכל על תחושת האושר? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציין שני סוגים של אושר, שהם תוצאה ישירה של השפעת השכל על תפיסת החיים: 1. אושר שנובע מהשכל - כאשר אדם מתבונן בחיים בצורה רציונלית ומבין שהרבה מהדברים שהוא רואה כבעיות אינם באמת מהותיים או חשובים. אושר ... הארוך. 2. אושר שנובע מהחוויות הרגשיות - כאן האושר נובע מתוך התחושות האישיות של האדם, שלא בהכרח מבוססות על השכל. אדם זה לא רואה את העולם באור רציונלי, אלא הוא חי את הרגע, ומתוך תחושות פנימיות משיג את האושר. ... לאושר אמיתי בלי שכל? אליעד כהן מדבר גם על השאלה האם אפשר להגיע לאושר אמיתי אם לא מפעילים את השכל. הוא מציין כי קיימת הבחנה בין שני סוגי אושר: האחד המתבסס על השכל וההבנה, והשני המתבסס על רגשות ותחושות רגעיות. בעוד שהאושר של השכל מספק תחושת יציבות וביטחון, אושר שנובע מהרגשות עשוי להיות לא יציב, אלא תלוי בגורמים חיצוניים. העיקרון של לא משנה ... עקרונות רציונליים ומסביר את הדרך לשחרור פנימי באמצעות שיקול דעת והבנה שכלית. הוא מדגיש את החשיבות של להפעיל את השכל ולהבין שהדברים אינם חשובים ברובם. 2. מורה רוחני ללא שכל - מורה זה מציין שמעל השכל יש מקום של הכל שווה, ושהאדם צריך פשוט להיות במצב של קבלה מוחלטת של כל מה שיש. מהם שני סוגים של לא משנה? מהי השפעת השכל על תחושת האושר? האם ניתן להגיע לאושר אמיתי בלי שכל? האם אפשר לפתח אושר מתוך מדיטציה? האם שני סוגים ...
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל האם ניתן לחוות את אלוהים באמצעות השכל ובלעדיו? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אפשר לחוות את אלוהים עם השכל או דווקא בלי שכל, ומה המשמעויות המעשיות של חוויה כזו בחיי היום - יום. אליעד מדגיש שהשאלה מתחילה בעצם ביכולת לחוות את המציאות כאלוהים, או כחוויה מוחלטת של אחדות, לא דרך השכל - אלא מעבר לו. לפי אליעד, האדם חושב באופן טבעי באמצעות שכל והיגיון, כי ביומיום חייבים להשתמש בשכל כדי ... אבל ברגע שהוא יוצא מהמדיטציה וחוזר לרחוב, הוא פוגש מציאות של אנשים, תנועה ומכשולים שהוא חייב להתמודד איתם באמצעות השכל. לכן אליעד טוען שהחוויה של אלוהים ללא שכל לא יכולה להיות חוויה קבועה או מעשית בחיי האדם. איך השכל יכול להוביל לחוויית אלוהים? אליעד כהן מציין שגם אם החוויה המוחלטת של אלוהים היא מעבר לשכל, הדרך הפרקטית להגיע לחוויה הזו היא דווקא דרך השכל עצמו. הוא מסביר שהחוויה העמוקה של אלוהים או של אחדות מוחלטת מושגת כאשר האדם מגיע להבנה שכלית עמוקה וברורה ... שלמה וקבועה, ללא צורך בחזרה למציאות הרגילה. מדוע חשוב לשלב שכליות ורוחניות יחד? אליעד מדגיש שחשוב לשלב את ההבנה השכלית יחד עם חוויית האחדות הרוחנית. הוא אומר שאם האדם ינסה רק דרך אחת - למשל, ינסה להתמקד רק ברוחניות ... יציבה ומתמדת של אחדות ואלוהים. בסיכום, אליעד כהן מסביר שהדרך לחוות את אלוהים היא לא רק דרך ויתור על השכל, אלא דווקא דרך שימוש בו ככלי להבין את המציאות באופן כל כך מעמיק, עד שהאדם עובר דרכו ומגיע למקום שבו השכל והחוויה מתאחדים באופן מושלם. האם אפשר לחוות את אלוהים בלי שכל? איך לחוות אחדות מוחלטת? מהי חוויית האחדות לפי אליעד כהן? האם מדיטציה מובילה לחוויית אלוהים? מה הקשר בין שכל ורוחניות? האם ניתן לחיות ללא שכל? איך השכל מוביל לחוויית אלוהים?
שכל נגד אמונה, להטיל ספק או להאמין, אמונה נגד שכל, אמונה נגד היגיון, היגיון נגד אמונה, למה אמונה זה היגיון? למה היגיון זה אמונה? למה אמונה זה שכל? למה שכל זה אמונה?
שכל נגד אמונה, להטיל ספק או להאמין, אמונה נגד שכל, אמונה נגד היגיון, היגיון נגד אמונה, למה אמונה זה היגיון? למה היגיון זה אמונה? למה אמונה זה שכל? למה שכל זה אמונה?
... וספק. האם שכל הוא סוג של אמונה? אליעד מציין כי שכל ואמונה אינם שונים במהותם אלא במינוח בלבד. למעשה, השכל הוא אמונה מאוד מגובשת, בעוד שאמונה היא שכל לא מגובש או לא חזק דיו. הכל תלוי במידת הביטחון שיש ...
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
... שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב (אני משפשף רצפה). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר? או למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?, ... ומלאת חיות. מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום? לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי ... עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט. האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר ... רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם הוא מרגיש אין, כי חלק מההצלחה בחיים היא לדעת לעשות ... מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך. וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות. אבל גם הפוך נכון. לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו. זה אומר, ... אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים. כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם ... אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע. עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר. מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו ... מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין. השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך. אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש. שכל זה ... הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה. לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה. למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה ... לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות. מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך. אבל אם האדם מבין את ... ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל. אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם ... גם סובל מההפכים. למשל כאשר את מלמד את הילד שלך, אתה יכול ליהנות בתהליך משני דברים, גם להפעיל את השכל ולהרגיש את היש, וגם להגיד אני כלום. מאותה פעולה עצמה אתה יכול ליהנות משני רבדים. כשאני מדבר איתך עכשיו, מצד אחד אני נהנה שאני מפעיל את השכל איתך ומצד שני אני נהנה מזה שאני כלום, אני לא עושה כלום, הכל קורה מעצמו, אין לי רצונות, אין ... נהנה משניהם, זה אומר שאני גם סובל משניהם. מהצד שאני רוצה להיות כלום אני סובל מזה שאני מפעיל את השכל, ומהצד שאני רוצה שכל, אני סובל מזה שאני כלום. אם אתה נהנה מהיש אז אתה סובל מהאין, ואם אתה ... משהו אתה עושה אותו ואם לא רוצה לא עושה. שאלה: למשל אדם ששוטף כלים, כמה הוא יכול לחדש את השכל שלו? אליעד: יש שתי אפשרויות, או שהוא ימצא שכל חדש בכלים, או שימצא שכל במוסיקה שברדיו, או שהוא יהנה ...
שכל / חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי?
... דדוקציה. שכל. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? קיימים 2 סוגים של שכל. שכל מוגבל וסופי ושכל אין סופי. השכל של האדם האנושי הוא השכל הסופי. השכל של המציאות ושל האמת האובייקטיבית, הוא השכל האין סופי. מה ההבדל ביניהם? עיקר מהותו של השכל המוגבל, היא חוסר היכולת שלו לראות 2 דברים שונים כדבר אחד. שכל מוגבל רואה בשני הצדדים של המטבע שני ... על המטבע כולו, באותו הרגע האדם מבין שכל הדברים כולם שנראים כשונים זה מזה, הם בכלל דבר אחד. ככל שהשכל של האדם גדול יותר, כך הוא מסוגל להכניס לתוכו את הידיעה הזאת, שהיא שכל ההפכים שיש בעולם, הם בכלל ...
לדעת את שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל בלי שכל את האין שכל, אין ידיעה, אין שכל, ללא ידיעה, לא לדעת כלום
לדעת את שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל בלי שכל את האין שכל, אין ידיעה, אין שכל, ללא ידיעה, לא לדעת כלום
... הכלום הוא רק דימוי, כי ברגע שמשהו ניתן להבנה, הוא כבר אינו כלום. כיצד אפשר להבין את הכלום בעזרת השכל? הבעיה המרכזית שעולה היא הסתירה הפנימית בין הצורך להשתמש בשכל כדי להבין, לבין הרצון להבין משהו שאין בו שכל. ... מורכבת, משום שאכן יש מקום כזה. הוא מציג את התודעה של האדם בצורה מפורטת, המחולקת לשני חלקים: החלק שהוא השכל והתודעה הנוכחית, והחלק שקדם לתודעה - המהות חסרת השכל. למשל, הוא נותן את הדוגמה של שולחן - השולחן הוא שולחן, אבל במהותו העמוקה יותר, לפני שקיבל את המשמעות ... שכל, ללא ידיעה וללא הפרדה. כדי להגיע אליו נדרש תהליך של התבוננות עצמית עמוקה, שבו האדם מתגבר על מגבלות השכל ומגיע למקום שאין בו הגדרות כלל, מצב שהוא פשוט להיות ללא שום מודעות שכלית של קיום או אי - ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, ייעוץ נפשי, אימון אישי לימודים בנושא שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 22:27:04 - wesi1