... דוגמאות והסברים מנוגדים. לפי המומחה, המוח לא קולט שלילה ולכן יש להשתמש בטכניקות כמו אשליית בחירה (שאלות כגון האם
אתה רוצה לסגור את העסקה או לא רוצה לסגור את העסקה), המובילות את האדם לבחור בפעולה הרצויה. אליעד חולק על הניתוח הזה ומסביר כי השימוש במילים שליליות כן משפיע על המוח, ... לא ואל לא היו מעובדות, כיצד אנו מבינים את המשמעות שלהן? 2. ההנחה שבחירה מלווה בשאלה רטורית: השימוש בשאלות כמו האם
אתה רוצה לסגור את העסקה או לא רוצה לסגור את העסקה? נועד ליצור אשליה של בחירה, אך אליעד מציין כי עצם השאלה יכולה ליצור ספק ומורכבות, במקום להוביל את האדם לתשובה חד משמעית. ... אשליית בחירה המומחה הציע טכניקה של יצירת אשליית בחירה כדי להוביל אדם לקבל החלטה רצויה. לדוגמה, במקום לשאול האם
אתה רוצה לסגור איתי עסקה?, הוא מציע לשאול האם
אתה רוצה לסגור איתי עסקה או שאתה לא רוצה לסגור איתי עסקה?. לדבריו, כך האדם שומע פעמיים את הביטוי
אתה רוצה לסגור איתי עסקה וזה מגביר את הסיכוי שיסכים. הבעיות בטענה זו: ניסוח שיוצר ספק: במקום לגרום לאדם להרגיש בטוח בהחלטתו, השאלה האם
אתה רוצה או לא רוצה למעשה מזכירה לו גם את אופציית הסירוב. דרך נכונה יותר: שיטה טובה יותר הייתה לשאול איך אתה מעדיף לסגור את העסקה? - שאלה שמובילה את האדם לחשוב על האופן שבו הוא מבצע את העסקה ולא על השאלה האם לבצע אותה בכלל. חוסר הבנה של הפסיכולוגיה של קבלת החלטות: שאלה כמו האם
אתה רוצה או לא רוצה יכולה לגרום דווקא לתגובה הפוכה, משום שהמוח יתמקד באפשרות השלילית במקום להרגיש שמדובר בבחירה חופשית. הטענה: מעל 18 שנה ניסיון - למה זה לא חיזוק אמיתי? ... אל תרביץ לאח שלך זה לא עוזר כי אמרת אל, המוח לא קולט את המילה אל. ולכן צריך לתת אשליה של בחירה, כמו לדוגמה, האם
אתה רוצה לסגור איתי את עסקה או לא רוצה לסגור איתי את העסקה? ואז בכל אחד מהמקרים הוא שומע את המילה
אתה רוצה לסגור את העסקה?, ואל תתפרץ לכביש אם תסתיר את המילה אל, תתפרץ לכביש ולכן מתפרצים לכביש ועובדה שכמות התאונות פגע וברח עלתה בכלל וכו. עכשיו, מי הבין מה הטעויות פה ... עשרה, שש עשרה וחודשיים כאילו משהו שם מציק לך. כן, מה אתה מתעסק בזה? יש לזה משמעות אדירה? אליעד: כן בדיוק, שש עשרה,
אתה רוצה להגיד? שבע עשרה. תבחר צד, מה שש - עשרה וחודשיים? מה, שש עשרה וחודשיים, ויומיים ושלוש שעות. טוב זה היה דבר ראשון לגבי המעל. ש: יש בזה עוד בעיה עם השמונה עשרה שמה. ... אומר בשנת 2012 אז אומרים טוב רגע, למה הוא אמר בשנת 2012? כי רק ב2012 או כי הוא רצה לחזק שזה השנה? פה אתה מפרט מה
שאתה רוצה, אבל כמי שנמצא ב2012 ומדבר עכשיו על 2011 זה חיסרון. ש: כן, אבל אז יכול להיות גם בן אדם יכול להגיד גם הוא צמצם, אולי הוא מסתיר פה משהו. למה הוא לא צמצם? סליחה. אליעד: אה כי
אתה רוצה גם בוידאו שהוא יתן לך את הטלפונים של הזה, לספר לך כמה דיבר איתם באיזה שעה? בסדר, זה הם מבינים שהוא מוגבל ברמות הזמן והוא לא יכול לפרט לך יותר מדי. בסדר? הוא גם לא ... שאני אאמין לך, אולי לא? מה אנחנו לא יודעים שאתה בא למכור לנו, ואם לא, היית אומר לי שלא? ברור שהיית אומר לי שכן כי
אתה רוצה להביא אותי לסדנא אז מה אתה אומר לי? ברגע שהוא אמר לי האם הוא בעצם דחף לך למוח לחוות את האפשרות שאין אפשרות. כשהוא אומר לך האם אתה יכול במוח רק לך אולי אני לא ... מכן, הבנת? מי רוצה להסביר לו? שיסביר לו. זה לא מסובך. אני אסביר עוד פעם. השאלה מאיפה נקודת המוצא של הבן, לאיפה
אתה רוצה להביא אותו. אם
אתה רוצה לעורר בו ספק להגיד לו האם אתה יכול אם הוא בטוח שהוא לא יכול ותגיד לו מה זאת אומרת שאתה לא יכול, אתה יכול, אתה מעביר אותו מקיצון לקיצון זה בעיה. אבל אם הוא מתחיל מנוקדת הנחה שלא יודע אם אני יכול
ואתה רוצה להביא אותו לאתה יכול אל תחזק לו את האולי אתה לא יכול. האם זה שם אותו בתוך פוזיציה של ספק, אל תשים אותו בפוזיציה. ש: האם זה או יכול או שזה לא יכול. יש אתה יכול ... תבדוק, אתה רואה שאתה יכול. אבל אם את רוצה שמישהו ירצה משהו. נגיד שאת רוצה לצאת עם מישהו לאיפשהו את לא שואלת אותו
אתה רוצה לצאת איתי, לאיפה
אתה רוצה שנצא. הבנת את ההבדל? אם את רוצה לצאת עם מישהו לאנשהו או את רוצה שמישהו יקפוץ אלייך. לא האם
אתה רוצה לקפוץ אלי, מתי
אתה רוצה לקפוץ אלי או מתי תקפוץ אלי. אם היא רוצה שיקפוץ אליה, גם זה לא נכון, רגע רגע למה שאני בכלל אקפוץ אלייך אבל הוא טיפוס עוין בכל מקרה. מבינה? אבל גם פה מישהו אומר ... מתי תקפוץ אלי? תום אז כאילו ההוכחה שאתה צריך לקפוץ אלי זה שהכנתי משהו לאכול ועכשיו רק השאלה מתי תקפוץ, לא האם
אתה רוצה לקפוץ תראה הכנתי משהו לאכול. אלא מתי תקפוץ הכנתי משהו לאכול. בכל מקרה, בפשטות כשאתה אומר האם אתה מעורר אצל השומע אצל הספק זה המסר. עכשיו את אומרת למישהו האם ככה ... ערבבת משהו עם משהו. ולא האם אתה בא יש תירוץ אלא יש תירוץ שהוא יבוא. אבל הוא אמר נכון, שלפעמים אני אומר למישהו מה
אתה רוצה לאכול?. מי אמר שאני רוצה לאכול, עכשיו לא רוצה לאכול על הפרנציפ. יש גם את זה צריך לשים לב. אבל פה זה שונה כי אתה מנסה לשכנע את הלקוחות. פה זה שונה. אתה מנסה לשכנע ... מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה
ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם אל תגיד אני אומר ש... או אנחנו אומרים ש..., או בתפיסתנו. הוא אומר, נגיד שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ... צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה
אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה ... או אני חושב אתה בעצם אומר לו תקשיב, זכותך לחשוב אחרת. יש זאת האמת ויש אני חושב וזה. ש: נו אז מה המסקנות? אליעד: כי
אתה רוצה לשכנע אותו. אם את רבה עם מישהו שהוא חשוב לך אף פעם אל תגידי לו לא טוב, תגידי לו אני חושבת שזה לא טוב. את מבינה? כי תשאירי את זה בסובייקטיבי. נגיד את רבה עם מישהו ... להיות אלוהים. יש לך כוח רק תן מכה חזקה. אבל הוא שאל באופן יחסי. באופן יחסי כן אתה יכול לגרום לבן אדם לעשות כל מה
שאתה רוצה שהוא יעשה אפילו הכל. בסדר? הכל. אוקי, בואו נמשיך, אחר כך מה הוא התחיל להגיד? מה הוא אמר מה הוא זוכר? ש: המוח לא תופס את המילים לא ולא את המילה אל ואחרי זה הוא ... באמצעות מה שאמרת שאי אפשר להבין אותך. אתה אמרת שהמילה לא היא לא נתפסת או משהו מעין זה, אל תעביר מסרים עם המילה לא
שאתה רוצה שיקבלו אותם. תחשוב, בסוף זה לא אפקטיבי. אז למה אתה אומר לי המוח לא מעבד את המילים לא ועל? תעביר אותו בצורה אפקטיבית, תגיד המוח מעבד מילים של כן ואת הזה. ש: זה ... בלתי אפשרי לעמוד בפיתוי. עכשיו, מה זה אומר? אם הוא היה אומר אני אוכיח לך שכשאתה אומר למישהו לא, לא בהכרח שזה יקרה.
אתה רוצה לראות הוכחה? אל תסתכל לי על האצבע, ראית? לא בהכרח שזה יקרה. זאת הוכחה נכונה. כי אם מישהו אומר תראה כשאומרים את המילה לא, זה במאה אחוז עובד. מה אתה מבלבל את המוח, ... לפי זה. אחר כך הוא אמר עוד דבר. הוא אמר תתן לבן אדם אשליה של בחירה, לשימוש מושכל למילה אל ולא. לדוגמה תגיד לו האם
אתה רוצה לסגור איתי את העסקה או לא רוצה לסגור איתי את העסקה, בשני המקרים הוא שמה את המילה רוצה לסגור את העסקה. עכשיו, זה אחד הדברים את האמת, הכי המטופשים שנשמעו אי פעם, ... מה זה אומר לתת אשליה של הבחירה? אז הוא אומר איפה יש ספק, תעלים את הספק ושמה ניתן אשליה של הבחירה. כמו במקום האם
אתה רוצה לסגור איתי את העסקה או לא רוצה לסגור איתי את העסקה, תשאל אותו איך