...
אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים.
אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. סוף טיעון. הפרכה: 1 - אם אינך יכול להבין את
אלוהים כולו, אז אינך יכול להבין באמת אפילו לא פרט אחד ממנו. אם אינך מבין את השלם, אינך יכול להבין באמת שום חלק מהשלם. ולכן, אם אינך מבין את
אלוהים, אז אינך יכול להבין את רצונו דרך מחשבתו מניעיו האישיים וכיוב. 2 - ברגע שהאדם מייחס
לאלוהים את בריאת העולם, הרי שהאדם מייחס
לאלוהים אירועים שונים שקשורים למימד שלנו. אותם בהחלט אפשר לחקור באמצעים של המימד שלנו, ומהם להסיק על מה שקורה מחוץ למימד שלנו. בדיוק באותה הלוגיקה שמוכיחים
שאלוהים עצמו קיים. כדי להוכיח
שאלוהים קיים, לוקחים משהו מהמימד שלנו, ומסיקים באמצעותו שקיימת ישות במימדים נוספים, ומקשרים אותה למימדים שלנו. באותה הדרך בדיוק, ניקח את הקשר של הישות
האלוהית למימד שלנו, ודרכו נגדיר את זה שמחוץ למימד שלנו. ואז לדוגמה נוכל להסיק שגם לו יש
בורא אחר וכיוב. 3 - גם על היקום עצמו ניתן לומר שאנחנו יודעים רק על X מימדים שלו, למרות שבפועל יש לדוגמה מספר גדול יותר של מימדים שלו שאנחנו לא מבינים אותם. ואז ממילא אין צורך
באלוהים. 4 - ניתן גם לומר, כי האדם מוגבל להבין אך ורק חלקים בתוך המימדים השונים, אך לא את המימדים עצמם. פירוש: טיעון השעון ... בשלמות. ואפילו ניתן לחזק זאת בכך שהאדם עצמו אינו מסוגל לדמיין את כל מרחב המקום ציר הזמן ציר המספרים בבת אחת וכיוב. וממילא אין יכולת להבין את המימדים עצמם, ואין צורך
באלוהים כיוצר המימדים האלו וכולי. הערה חשובה: זה שיש לאדם (דת) אינטרס אישי ברור לומר
שלבורא אין
בורא אחר, זה לא אומר שזה כך. השאלה היא מה היא האמת, ולא מהו האינטרס האישי של כל אדם... אפשר לדוגמה לומר: כי מאחר שאנחנו מוגבלים להבין מימדים אחרים, ממילא לא ניתן להוכיח כי
לבורא אין
בורא אחר. וממילא ההיגיון אומר שיש
בורא אחר גם
לבורא עצמו, כי לכל
בורא יש
בורא (בדיוק באותה הצורה שהוכחנו את קיומו של
הבורא עצמו), ואז ממילא אין משמעות
לאלוהים. זה שיש אינטרס לאדם (דת) כלשהו לומר
שלבורא אין
בורא אחר, זה לא אומר שאין. אדרבה, ההיגיון אומר שבאותה הדרך שהוכחנו שיש
בורא לעולם, באותה הדרך ממש נאמר כי מסתבר שיש
בורא לבורא ונוציא את העוקץ של
הבורא וכולי. ...