אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
תשובה ליהנות שואל שאלות נשים לשכנע ילד לעשות רוצה ליהנות יכולת קוגניטיבית הכל קורה מעצמו למידה הרגשת האני מה מישהו חושב איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך להכין איך לחנך איך לחנך ילדים איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לילד לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
שינוי בחיים - חיים משעממים - מה לעשות?
שינוי בחיים - חיים משעממים - מה לעשות?
...שהכי טוב, אולי נחשוב שהכל רע, אולם כמות האפשרויות היא מוגבלת וסופית. יש גבול לגיוון בתפיסת המציאות. זה נכון ולא נכון. נניח שהאדם החליט לחשוב רק חיובי, אבל לנסות לחשוב משהו עד הסוף. למשל אם החלטת לחשוב חיובי, עליך לנסות כך עד הסוף! עד הסוף המוחלט. ואז תראה איך זה מרגיש. תחשוב טוב עד הסוף או רע, עד הסוף, אך להגיע עד הקצה. כלומר, לקחת דבר אחד, ולחשוב אותו עד הסוף. ודבר נוסף. מי שרוצה לחוות התחדשות בכל דבר ודבר מחדש, עליו להתחבר לשכל אינסופי. מי שיתבונן על המציאות אזי יבין דבר והיפוכו, שאני ולא אני...
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
...מדבר על כך שאדם שחווה חוויה של מוות קליני או מסע אסטרלי רואה שיש קיום מעבר לגוף הפיזי. הוא מדגים מצב שבו אדם יוצא מגופו, רואה את הגוף שלו סובל ואינו מזדהה איתו. לאחר החוויה הזו, כשהאדם חוזר לגוף, נשאר אצלו זיכרון (רשימו) של החוויה והוא כבר לא מזדהה עם הגוף באופן מוחלט. אך כל עוד הוא חי בגוף, עדיין קיימת בו מידת היאחזות מסוימת, כי הוא עדיין חווה כאב או הנאה. כלומר, האדם נמצא בו זמנית בשני מצבים: הוא מבין שאין שום משמעות לקיום הגשמי, אך בו זמנית הוא ממשיך לחוות את הקיום הגשמי ולהיאחז בו במידה מסוימת...
חיסרון הוא שלמות, מושלם כפי מה שהוא, הארה חלקית, חיים משעממים, שעמום בחיים, עניין בחיים, רגשות רעים, אלוהים טוב ורע
חיסרון הוא שלמות, מושלם כפי מה שהוא, הארה חלקית, חיים משעממים, שעמום בחיים, עניין בחיים, רגשות רעים, אלוהים טוב ורע
...כמו למצוא תחביבים חדשים או להכניס עניין לחיים, אך לפי אליעד מדובר בתחליף זמני בלבד שלא באמת פותר את הבעיה. הוא מסביר שכל פתרון לשעמום הוא זמני, משום שבכל פעם שאדם מוצא עניין חדש, מהר מאוד הוא מתרגל אליו ומתחיל שוב לחפש משהו אחר. במילים אחרות, שעמום אינו באמת בעיה שצריך לפתור, אלא חלק בלתי נפרד מהמציאות השלמה. אליעד אומר ששום דבר בעולם לא יכול באמת לעניין את אלוהים, מכיוון שאלוהים כבר מכיל הכל בתוכו, ולכן מהפרספקטיבה הגבוהה ביותר שום דבר לא באמת מעניין. דווקא מתוך ההבנה הזו אפשר להשתחרר מהצורך לברוח...
משעמם לי בחיים, הפגת שעמום, להפיג שעמום, שעמום קיומי, חיים משעממים, שעמום מה עושים, עניין בחיים, החיים משעממים, שעמום בחיים, משמעות החיים
...לשעמום וגם אין שום בעיה או צורך להיפטר ממנו. האם יש דרך מעשית להתמודד עם השעמום הקיומי? אליעד מציע דרך פרקטית להתמודד עם השעמום הקיומי: להכיר בכך שכל דבר בעולם הוא גם מעניין וגם משעמם, ולקבל את השעמום כמרכיב טבעי של החיים. הוא מציע להתמקד בהבנת הסיבות לשעמום ובחקירת השורשים העמוקים שלו, במקום לנסות כל הזמן להסיח דעתנו או למצוא פתרונות זמניים שיאבדו את החידוש והעניין שלהם מהר מאוד. אליעד מסביר שהפתרון האמיתי הוא לחקור עד הסוף את השעמום, להבין לעומק מדוע דברים משעממים אותנו, ורק מתוך ההבנה העמוקה...
שעמום בחיים, איך למצוא עניין בחיים, לאבד עניין, לא מוצא עניין, משעמם לי בחיים, משעמם מה לעשות, חיים מעניינים, חיים משעממים, טעם החיים, מאבד עניין, הכותל המערבי
שעמום בחיים, איך למצוא עניין בחיים, לאבד עניין, לא מוצא עניין, משעמם לי בחיים, משעמם מה לעשות, חיים מעניינים, חיים משעממים, טעם החיים, מאבד עניין, הכותל המערבי
...אני. עם זאת, היא לא מצליחה להבין את השלב העמוק יותר, שבו לא רק שאין הבדל בין אני לאין אני, אלא שגם אין הבדל בין אחדות לנפרדות עצמה. במילים אחרות, היא כבר מצליחה להבין שאין הפרדה בינה לבין המציאות, אבל היא מתקשה להבין את השלב הבא שבו המציאות עצמה אינה מפרידה בין מושג האחדות לנפרדות. אליעד מבהיר שהתשובה לבעיה זו היא פשוטה: לחזור ולבסס בצורה יסודית עוד יותר את ההבנה שכבר הושגה. כמו שבחשבון אדם לא יוכל להבין כפל וחילוק בלי שליטה מוחלטת בחיבור וחיסור, כך גם בהבנה רוחנית: אי אפשר להבין את הרעיונות העמוקים...
שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
...דברים מעניינים, אתה תרצה את הרוגע וההרמוניה. כול מחויב שקופץ לך, תן לו היפוך. כמו למשל אתה חייב להתחתן - ההיפוך, אני לא חייב להתחתן. למשל עולה לך מחשבה שאתה חייב לבטא את עצמך, תשאל, האם אני חייב לבטא את עצמי? לא, אז אני לא מבטא. שאלה: אתה למשל משתחרר מכל מיני כבלים שמנהלים אותך. אליעד: אם השיעמום הורס לך את המימוש העצמי, אז איך יוצרים עניין? על ידי מימוש עצמי. אז יש שתי אפשרויות, האחת להגיד אני לא רוצה לממש את עצמי, והשנייה לבטא את עצמך, להמציא משהו, תוציא מעצמך משהו שיחדש לך. שאלה: יש כאן שני דרכים...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם לעולם? הכל השתקפות שלך, איך להתעניין בדברים? חיים משעממים, חיים מעניינים, חשיבה יצירתית, חשיבה מופשטת, להסתכל מחוץ לקופסא, השתקפות עצמית
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם לעולם? הכל השתקפות שלך, איך להתעניין בדברים? חיים משעממים, חיים מעניינים, חשיבה יצירתית, חשיבה מופשטת, להסתכל מחוץ לקופסא, השתקפות עצמית
...אדם צופה בטלוויזיה, שומע חדשות, או קורא ספר, עליו לשאול את עצמו שאלות כמו: מה הקשר של הטקסט אליי?, איך הטקסט הזה משפיע עליי?, איזו תובנה אני יכול להפיק מזה?. כשהאדם מתרגל לשאול שאלות מהותיות, הוא מפתח חשיבה מופשטת ויצירתית, וכך הוא מוצא עניין אינסופי בכל דבר שהוא חווה. איך להבין את המהות הסופית של המציאות כדי לא להשתעמם? המהות הסופית של המציאות, לפי אליעד, היא בלתי מוגדרת לחלוטין ולכן בלתי נתפסת בצורה סופית. כיוון שהמהות הזו מחוץ לשכל, אי אפשר באמת להבין אותה לחלוטין, ולכן אי אפשר להגיע למיצוי או...
לחפש מטרה בחיים, לחפש משמעות בחיים, לחפש תכלית בחיים, מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? מהי תכלית החיים? מהי מהות החיים? מודעות עצמית, השכל של החתול, שעמום בחיים, משעמם בחיים
לחפש מטרה בחיים, לחפש משמעות בחיים, לחפש תכלית בחיים, מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? מהי תכלית החיים? מהי מהות החיים? מודעות עצמית, השכל של החתול, שעמום בחיים, משעמם בחיים
...בהמשך, נדונה השאלה מה קורה כשאדם לא מוצא את המטרה שלו. לפי אליעד, כשאדם לא מוצא מטרה או תכלית, הוא עשוי לחוות תחושות של שעמום או חוסר ערך. הרגשות הללו לא נעלמות, והן גורמות לו להרגיש חוסר מענה. החיפוש אחר מטרה מתחיל מתוך הצורך להסביר את עצמו ואת המהות של קיומו. האם יש משמעות אמיתית למטרה בחיים? לסיום, אליעד מציין כי אחת הבעיות המרכזיות בחיפוש אחר מטרה היא שהמטרה עצמה לא תמיד מספקת את המענה שאנחנו מצפים לו. אנחנו עשויים למצוא מטרה ולפעמים להרגיש כי היא לא מספקת אותנו כמו שחשבנו. המטרה אולי מספקת...
שעמום, עבודה משעממת, להשתעמם בעבודה, עבודה מאתגרת, אתגר בעבודה, עצלנות בעבודה, למות משעמום, להתמודד עם שעמום, חיים משעממים, חיים מעניינים, איך ליצור עניין? איך למצוא עניין?
שעמום, עבודה משעממת, להשתעמם בעבודה, עבודה מאתגרת, אתגר בעבודה, עצלנות בעבודה, למות משעמום, להתמודד עם שעמום, חיים משעממים, חיים מעניינים, איך ליצור עניין? איך למצוא עניין?
...עמוקה, ולכן האדם מנסה להימנע ממנה באמצעות יצירת גירויים, אתגרים וקונפליקטים. לדוגמה, אדם המשמש כשומר בשער, גם אם הוא לא אוהב לעסוק באינטראקציות עם אנשים, יעדיף זאת על פני בהייה בקיר במשך שעות, משום שהאינטראקציה מספקת לו תחושת משמעות וקיום. מה הקשר בין עצלנות לשעמום בעבודה? אליעד מציין כי לעתים קרובות השעמום בעבודה קשור לעצלנות של העובד. האדם רוצה לחוות עניין ואתגר, אך אינו מוכן להשקיע את המאמץ הדרוש לשם כך. לדוגמה, אדם רוצה לעבוד בתחום שיאתגר אותו אינטלקטואלית, אך כשהוא מתבקש להשקיע מאמץ או לקחת...
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
...שהוא יודע ומניח כעובדות ברורות. אליעד טוען כי השאלה הגדולה היא לא כיצד להשיג התחדשות טובה, אלא כיצד להשיג התחדשות בכלל - כלומר, איך לגרום לשינויים פנימיים להתרחש. כיצד השעמום קשור להתחדשות? אחת הנקודות המעניינות בהסבר של אליעד היא הקשר בין שעמום להתחדשות. הוא טוען כי אחת הבעיות הגדולות ביותר שהן הסיבה לשעמום היא חוויית חוסר העניין, ומדגיש את הצורך בהימנעות מהרגשה של אין לי מה לעשות. על פי אליעד, שעמום הוא דבר שגורם לאדם להיות במקום שבו הוא לא מוצא משמעות או עניין בדברים שהוא עושה, וזהו מצב שמוביל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אין לי רצונות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אין לי רצונות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, אימון אישי לקריירה בנושאי אין לי רצונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6895 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 08:50:05 - wesi1