...למצב שבו, אם אדם משתמש בשיטה של זיכרון טוב ברגע הרע, הוא יוכל להרגיש פחות רע. אולם, יש לזכור כי כל תחושת טוב תהיה מלווה בהבנה שיש מחיר שצריך לשלם עליו, וכך נגיע למצב של פחות טוב. ככל שנזכור את הרע, יהיה לנו יותר קשה להרגיש רק טוב, כי תמיד נזכור את המחיר של התחושה הזו. לבסוף, כל אדם בוחר את הדרך בה יגיב. האם הוא רוצה להרגיש פחות רע במחיר של פחות טוב, או להרגיש את הרע מבלי להמעיט בתחושת הטוב. הבנת הרע מחיר טוב תחושת רע איך להרגיש פחות רע תשלום על טוב איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? מה הטוב שיוצר...
...לתחושה טובה או רעה? אליעד נותן דוגמה נוספת ומפורטת על אדם המקבל סתירה ולטיפה בו זמנית. אם מישהו אומר לך אני אתן לך סתירה ואחר כך לטיפה, הרי שאין לכך שום משמעות מבחינת התחושה הכוללת, כי הרע שבסתירה והטוב שבלטיפה מבטלים זה את זה. באופן דומה, אם יבטיחו לאדם שיקרו לו דברים טובים ורעים במידה שווה, הוא לא ירגיש דבר, כי אין עדיפות לאף אחד מהם. לפי אליעד, מצב זה של איזון מוחלט בין הטוב והרע הוא למעשה נקודת האפס, מצב שבו האדם כבר אינו מסוגל להרגיש טוב או רע כי אין משמעות נפרדת לאף אחד מהם. מדוע אנשים בכל...
...בה המוח עובד כדי לזכור מידע ומדגיש את הקשר בין הבנת המידע לזכירתו. האם עדיף לכתוב או להקשיב כדי ללמוד? אליעד מציין את היתרונות והחסרונות של כתיבה והקשבה כהשיטות השונות ללמוד. הכתיבה אינה תמיד מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, ובכך עלולה לפגוע בהבנה. עם זאת, היתרון של הכתיבה טמון בכך שהיא מחייבת את הלומד להבין את המידע כדי לכתוב אותו באופן מדויק. לעומת זאת, ההקשבה מספקת את היתרון של קלות קליטת המידע, אך לפעמים היא אינה מאפשרת עיבוד מעמיק של המידע. האם אנחנו מבינים אם אנחנו לא מצליחים להסביר? אליעד טוען שאם...
...כבר נמצאת בתודעה שלו באופן טבעי. מה ההבדל בין אמונה לבין ידיעה אמיתית, ואיך זה משפיע על הזיכרון? אליעד מדגיש את ההבדל בין אמונה וידיעה. כאשר אדם מאמין במשהו, הוא צריך לזכור את הדבר, כי אמונה היא לא חוויה ישירה, אלא רעיון חיצוני. כאשר אדם יודע משהו באמת, אין צורך בזכירה מודעת. לדוגמה, אם אדם מאמין שהכל טוב, הוא עלול לשכוח זאת ברגע של קושי או משבר. אך אם הוא באמת מבין וחווה שהכל טוב, הוא יזכור זאת תמיד באופן אוטומטי, גם ברגעים קשים, כי זה הופך להיות טבעו הפנימי. איך אפשר באמת לזכור שהכל טוב? כדי לזכור...
...כאן, הדרך היא לנסות להפוך את המידע הזה שנראה כחסר משמעות, למשהו בעל משמעות כלשהי. בין אם המשמעות הזאת אמיתית ובין אם לא. העיקר לנסות לבנות משמעות כלשהי, סביב הדבר שאותו רוצים לזכור. לדוגמה: נניח שהאדם רוצה לזכור, את מספר הבית של אדם כלשהו. לשם כך, עליו לנסות להפוך את המידע הסתמי, למשהו שכלי ובעל משמעות כלשהי. נסה לדוגמה להמציא סיבה כלשהי, גם אם היא לא אמיתית, לכך שהאדם הזה, גר דווקא במספר הבית הזה ולא במספר בית אחר. הסיבה שתמציא לא ממש משנה. כן משנה, שהמידע שאותו אתה רוצה לזכור, יהפוך ממידע סתמי...
...כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר עדיפויות ברור. הדרך שאליעד ממליץ עליה היא לשאול: מה הכי חשוב לי עכשיו? וברגע שיש לנו תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה. איך להתמודד עם עומס של משימות וחוסר סדר? כשאדם מרגיש מבולבל בגלל עומס משימות, עליו לעשות סדר פנימי. אליעד מציע לפרק את המשימות לרשימה ברורה, לשאול מה מחויב לעשות, ומה אפשר לדחות או לוותר עליו לגמרי. מי שמתורגל בלחשוב בצורה כזו על בסיס קבוע, מצליח לבצע משימות בצורה מהירה ויעילה...
...אדם שמבין את חוסר הבחירה החופשית לעומק לא צריך להזכיר לעצמו את זה כל הזמן. אליעד שואל את האדם שמולו ישירות אם הוא באמת מבין שכל מה שקורה הוא ביטוי של המציאות ואין בחירה חופשית, או שהוא רק חושב את זה חלקית. האדם משיב שיש חלק בתוכו שמבין את הרעיון, אך חלק אחר עדיין תופס עצמו כנפרד מהמציאות, ולכן הוא חש צורך לתרגל או להזכיר לעצמו את הידיעה הזו. מהם החלקים בתוכנו שמבינים או לא מבינים את המציאות? אליעד מצביע על כך שיש בתוך האדם חלקים שונים: חלק אחד שמזדהה עם המציאות ומבין שכל דבר שקורה הוא ביטוי שלה...
...לה משמעות הגיונית שנובעת מהקשר או הבנה. לעומת זאת, הבנה כמו אש שורפת נשארת בזיכרון הרבה יותר זמן, כי היא נתפסת כחוויה משמעותית ומצילה חיים. כאשר המידע מבוסס על הבנה עמוקה או על משמעות אישית, הוא נזכר בקלות רבה יותר. כיצד המוח מחליט מה לזכור? המוח אינו יכול לשמור את כל המידע לאורך זמן, ולכן הוא בוחר להחזיק את המידע שמסייע להישרדות או שיכול להיות שימושי בעתיד. אליעד מציין כי המוח מעריך כל מידע בשני פרמטרים עיקריים: כמה המידע היה חשוב או משמעותי בעת ההתנסות, וכמה הוא עשוי להיות שימושי בעתיד. לדוגמה...
...ילדים בבריכה, והחשש מהתעללות בגן ילדים. אליעד כהן מתאר את התופעות האלה כקשורות ישירות להתנהלות הנפשית והרגשית של ההורים, וכן מציע הסברים שיכולים לעזור להבין את התופעות הללו יותר לעומק. איך שוכחים ילד ברכב? הנקודה הראשונה בה מתמקד אליעד כהן היא תופעת שכחת הילדים ברכב, שהיא תופעה שנראית לא ניתנת להבנה במבט ראשון. כיצד יכול הורה לשכוח את הילד בתוך הרכב? כהן מסביר שלמעשה, מדובר לא בטעות רגילה אלא בתופעה שמעידה על הזנחה רגשית כלפי הילד. הוא טוען שברוב המקרים, ההורה שוכח את הילד בגלל שהוא מציב את הילד...
...המבט על המערכת היחסים. הדבר לא מסייע להתמודד עם הדיכאון או עם התחושות של הגעגועים. לדוגמה, אם האדם היה רגיל לדמיין את בני הזוג בתמונה אידיאלית, כשהוא מתחיל לחשוב רק על חסרונות, הוא לא מתמודד עם הצורך האמיתי, אלא רק עם תחושות של כעס או אכזבה. אליעד מציין שמדובר בשיטה שלא פותרת את הכאב האמיתי - הכאב שנמצא בתוך האדם עצמו. אם האורח בחייו היה אמור לאותת לו שמשהו לא טוב בהרגשה, הפתרון הוא לא להפסיק לחשוב עליו אלא להתמודד עם האובדן. מה צריך לעשות במקום? במקום להסתפק בשיטות שגורמות לנו לחשוב על חסרונות...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך שכחה גורמת לאדם להרגיש טוב או רע?, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך שכחה גורמת לאדם להרגיש טוב או רע?, איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, ייעוץ אישי בנושא איך שכחה גורמת לאדם להרגיש טוב או רע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331