אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לשחק דמות? ✔הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד היא משפיעה על החיים?

המושג "להיות בדמות", כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות.

למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות?

משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל "הדמות" שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות "שולטת עליו", מה שמוביל אותו לתחושת שיתוק ותקיעות קשה, עד כדי כך שהוא לא יכול לפעול במצבים פשוטים. הוא מתאר תחושה קשה של חוסר יכולת לתקשר אפילו עם אנשים קרובים, כמו שכנים או בני זוג, מתוך תחושה שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי".

אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות:
  1. האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה.
  2. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא "שקרן", "לא אותנטי", ו"לא הוא עצמו". הקול הזה מעורר ספקות וחוסר ביטחון עצמי.
  3. קול שלישי טוען ש"אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום". כלומר, ברגע שהאדם מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אמיתית, הוא פשוט נעצר ולא פועל כלל.
שלושת התהליכים האלו יוצרים מעגל של שיתוק, שבו האדם מרגיש שהוא חייב לפתור קודם את הקונפליקט לפני שיוכל לפעול.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף מתאר מצוקה גדולה - הוא מרגיש "חולה נפש", עם מחשבות טורדניות שגורמות לו לא לפעול. הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני "לא באמת הכיר אותו", כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של "העמדת פנים". גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו "שמתאמץ להיות אותנטי". לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק "גבר גבר" באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך?

המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת...
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על החיים?

אליעד כהן עוסק בשאלה המשמעותית - מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד המושג משפיע על החיים שלנו. משמעות המושג היא שאדם חי את חייו מתוך תפקיד, תדמית או מסכה שהוא מאמץ כדי להתאים את עצמו לסביבה החברתית. במקום להיות אותנטי, הוא מציג דמות שנועדה להרשים או להתאים את עצמה לאנשים אחרים. אליעד מדגיש כי בעצם, האדם אף פעם אינו באמת נטול דמות לחלוטין, כיוון שכל פעולה חברתית, כמו דיבור או לבוש, כבר יוצרת סוג של דמות.

המשתתף בהרצאה מציג קושי גדול שהוא חווה במאבק עם דמות זו. מצד אחד, הוא שואף להיות אמיתי וכנה לחלוטין, ומצד שני, הוא מוצא את עצמו נשאב לתוך דמויות שונות באופן אוטומטי, במיוחד בסיטואציות חברתיות. הוא מתאר את הדמות כמשהו ש"שולט עליו" לחלוטין, והדבר מוביל אותו לחוויית שיתוק ותקיעות קשה. הקושי האמיתי שלו אינו בעצם קיום הדמות, אלא בתחושה שהוא אינו שלם איתה.

אליעד מציין שחשוב להבין שהפתרון הוא לא להימנע מהדמות לחלוטין, אלא ללמוד לנהל אותה בצורה מודעת ובמידה המתאימה, כך שהאדם יהיה בשליטה ויבחר באיזו דמות להשתמש.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד מפרט שלושה תהליכים מרכזיים שקורים בתוך האדם בזמן שהוא נמצא בקונפליקט עם הדמות שלו:
  • התהליך הראשון - האדם נכנס לדמות באופן אוטומטי, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו. הוא מרגיש שהוא לא שלם, אך ממשיך בכל זאת בדמות.
  • התהליך השני - קיים קול פנימי שמבקר אותו ואומר לו שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי". הקול הזה מעורר ספק עצמי ומחליש את הביטחון שלו.
  • התהליך השלישי - קול נוסף אומר לו: "אם אתה לא שלם עם הדמות, אז אל תעשה כלום". הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו לפעול אלא אם כן יפתור את הקונפליקט לחלוטין.
האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק לחלוטין, מתוך מחשבה שעד שלא יפתור את הקונפליקט, הוא אינו יכול לפעול כלל.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק כאשר האדם לא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בחוויית השיתוק שלו, ומספר שהוא מרגיש תקוע, חסר יכולת לתקשר בצורה טבעית ופשוטה אפילו עם אנשים קרובים. הוא מרגיש כאילו הוא "חולה נפש" או שיש לו "סרטן בראש" - כי כל הזמן יש מחשבות טורדניות שמאשימות אותו שהוא שקרן, לא אמיתי ולא מספיק טוב.

הוא גם נותן דוגמה מקשר זוגי שבו הוא הרגיש שהבחורה איתה יצא לא באמת הכירה אותו, כי הוא תמיד היה בדמות. רק כשהצליח "להתנקות" מהדמות, הוא הרגיש שהוא חוזר לעצמו. הקונפליקט הזה יוצר אצלו מאבק מתמיד בין הרצון לאותנטיות לבין הפחד מכך שאם לא ייכנס לדמות, הוא ייכשל חברתית.

האם אפשר באמת להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר להפסיק לגמרי להיות בדמות, כיוון שכל החיים הם סוג של משחק חברתי. כל אחד תמיד נמצא בדמות כלשהי, אפילו אדם שחושב שהוא "אמיתי" - למעשה נמצא בדמות של מי שמנסה להיראות אמיתי.

לכן, הפתרון שהוא מציע הוא לא להתנגד לדמות אלא ללמוד לנהל אותה. הוא מדגיש את החשיבות של להיות מודעים לכך שאנחנו בדמות, ומתוך המודעות הזאת לבחור באופן מודע ומתאים את הדמות הנכונה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מסביר כי יש הבדל מהותי בין דמות טבעית לדמות מוגזמת. אם אדם ינסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי או רחוקה מדי ממה שהוא באמת מרגיש, הוא יחווה דיסוננס פנימי, חרדה ומתח. למשל, אדם חסר ביטחון עצמי שינסה לשחק דמות של "גבר גבר" ירגיש שהוא מרמה את עצמו ויחווה לחץ.

לעומת זאת, דמות טבעית היא כזו שקרובה יותר למה שהאדם מרגיש באמת. אליעד מתאר זאת כ"ווליום של הדמות" - צריך לכוון את הדמות כך...
מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על האדם?

במהלך ההרצאה עוסקים אליעד כהן והמשתתף המרכזי במושג "להיות בדמות" - כלומר, במצב שבו האדם לא מתנהג לפי מי שהוא באמת, אלא מגלם איזושהי תדמית חיצונית, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו לסביבה החיצונית.

המשתתף מתאר קונפליקט פנימי מתמשך: מצד אחד הוא רוצה להיות הוא עצמו באמת, בלי מסכות, בלי תדמיות, ומצד שני הוא מוצא את עצמו נמשך באופן אוטומטי להיכנס לתפקידים - לדמויות - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, "שולטת עליו", והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח לפעול כשיש לו קונפליקט עם הדמות הזאת.

אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו באיזושהי דמות. גם כשאנחנו קמים בבוקר ולובשים בגדים, גם כשאנחנו ניגשים לדבר עם מישהו - אנחנו לא באמת במצב "נטול דמות", כי תמיד קיימת מידה מסוימת של העמדת פנים והתאמה לתפקיד חברתי. לכן, הניסיון לצאת לגמרי מהדמות הוא מיותר, ולמעשה יכול להיות מזיק. במקום לנסות "לא להיות בדמות", הפתרון הוא ללמוד להיות בדמות בצורה מודעת ובמידה הנכונה - כלומר, להחליט איזו דמות נכונה לסיטואציה, ולהיכנס אליה באופן רצוני, במקום להיסחף אליה מתוך חוסר שליטה.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים במקביל בעת קונפליקט פנימי עם הדמות?

אליעד מציג את הקונפליקט דרך חלוקה לשלושה תהליכים נפרדים שמתרחשים בו - זמנית בתוך ראשו של האדם:
  1. תהליך ראשון - האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח שלם עם הדמות, אך עדיין ממשיך לפעול בתוכה.
  2. תהליך שני - קול פנימי שמבקר את עצם הכניסה לדמות, ומעורר ספק עצמי: "אתה שקרן", "אתה לא אמיתי", "אתה לא אתה".
  3. תהליך שלישי - קול נוסף שאומר "אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום", כלומר, - ברגע שאתה מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אותנטית, עצור לגמרי ואל תפעל.
אליעד מדגיש שמי שחי בתוך קונפליקט כזה, הופך להיות בן ערובה של המחשבה שאומרת "אני לא יכול לפעול עד שאני לא פותר את הקונפליקט". כלומר, האדם לא מצליח לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - הוא מתאר תחושת תקיעות, חוסר יכולת לתקשר עם אנשים בצורה טבעית, קושי לגשת אפילו לשכנה שגרה לידו. הוא מציין שהוא מרגיש כמו חולה נפש, כאילו יש לו "סרטן בראש" - מחשבה טורדנית שאומרת לו כל הזמן שהוא לא מספיק טוב, שהוא לא אמיתי, שהוא שקרן.

הוא גם מספר על קשר זוגי עם בחורה שנמשך חצי שנה - והיא לא באמת הכירה אותו כי הוא "שיחק דמות" כל הזמן. הוא מסביר שמרגע שהוא מצליח "להתנקות" מהדמות - רק אז הוא חוזר לעצמו, ולכן יש בתוכו מאבק תמידי בין הרצון להיות הוא עצמו לבין הפחד ממה שיקרה אם לא ייכנס לדמות.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מציע פרספקטיבה מעניינת: הוא מסביר שכל החיים הם משחק של דמויות - כולם נמצאים באיזושהי דמות כל הזמן. גם מי שחושב שהוא "אמיתי" - נמצא בדמות של מישהו שמנסה להיות אמיתי. הוא מדגיש שכל סיטואציה חברתית מחייבת סוג מסוים של התאמה - אדם מתלבש אחרת לפגישה עסקית מאשר כשנמצא בבית, אדם מתנהג אחרת כשהוא מדבר עם חברה או עם לקוח.

לכן, לדבריו, הפתרון הוא לא להילחם בדמות, אלא ללמוד לנהל אותה. ללמוד איך להשתמש בדמות כפרסונה שמתאימה לסיטואציה - מבלי לאבד את הקשר לעצמך. במילים אחרות, לא להיכנס לדמות "באופן עיוור", אלא להיכנס אליה בצורה מודעת ומתוך בחירה, ולדעת שאתה זה לא הדמות, אלא מישהו שמשתמש בה כרגע ככלי.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אחת התובנות המרכזיות שעולות בשיחה היא ההבחנה בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת.

אליעד מסביר שכאשר אדם מנסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי ביחס למה שהוא באמת מרגיש באותו הרגע - הוא חווה מתח פנימי קשה. לדוגמה: אדם שאין לו ביטחון עצמי, אבל מנסה להיכנס לדמות של "גבר גבר" מול בחורה, יחווה דיסוננס פנימי, חרדה וחוסר נוחות. הוא ירגיש שהוא מרמה את עצמו.

לעומת זאת, אם יבחר דמות שהיא קרובה יחסית למי שהוא באמת באותו רגע, הוא יוכל לתפקד הרבה יותר טוב. אליעד קורא לזה "הווליום של הדמות" - וצריך לכוון את הווליום כך שיהיה תואם למציאות הפנימית של האדם באותו זמן.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין "להיות בדמות" לבין "להיות אתה עצמך"?

האיזון הוא לדעת שאתה תמיד בדמות כלשהי - אך לבחור את הדמות מתוך מודעות ומתוך רצון. לא להיסחף לתוך הדמות בצורה לא מבוקרת, אלא לדעת שאתה מחליט - האם להיות עכשיו בדמות פורמאלית? האם להיות נינוח? האם לנסות להרשים? או דווקא לשדר פשטות?

אליעד ממליץ לא לחפש "לפתור לגמרי את הקונפליקט" לפני הפעולה. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש קונפליקט - ולהחליט לפעול בכל זאת. לא חייבים לחכות להיות מושלמים כדי לדבר עם מישהי. אפשר לפעול גם כשיש ספקות, גם כשאתה לא שלם עם הדמות שלך. הבחירה היא לא האם תהיה בדמות או לא - אלא באיזו דמות תבחר וכמה תהיה שלם איתה.

כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי?

אליעד מביא דוגמה של גברים שלמדו "אמנות הפיתוי" - טכניקות שמלמדות כיצד להיכנס לדמות בטוחה בעצמה, מרשימה, דומיננטית. הוא מציין שגברים כאלה לפעמים נתקעים אחר כך עם תחושת בלבול פנימית קשה - כי הם לא שלמים עם הדמות הזאת. הם מרגישים שהם שיחקו תפקיד שלא באמת משקף את מי שהם.

כתוצאה מכך, הם לא מצליחים לתפקד בלי להיכנס לדמות - וזה יוצר אצלם תחושת שקר עצמי תמידית. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו - לא...
מהם האתגרים בהתחברות לאמת האישית?

בהרצאה זו, התמודדות עם קשיים בהתחברות לאמת הפנימית מהווה נושא מרכזי. אחד המשתתפים מציין את הקושי להתרכז ולהוציא את מהות עצמו במלואו. הוא מדבר על תחושות של חיצוניות בעבודתו ובחיים האישיים, ומדגיש את השאיפה להבין את האמת הפנימית שלו. הוא מתאר את תחושת הצורך להילחם בפחדים פנימיים, ולהתמודד עם המחשבות שמעכבות אותו מהתפתחות אמיתית.

מהם הקונפליקטים הקשורים בהגדרת הדמות האישית?

הדיון ממשיך בסוגיית הדימוי העצמי, כאשר אחד המשתתפים מתאר את הקונפליקט בין להיות "בדמות" לבין להיות "אמיתי" עם עצמו. הוא מציין את הקושי להרגיש שלם עם הדמות שהוא מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין הרצון להיות נאמן לעצמו יוצרות דילמות פנימיות שמקשות על קיום אותנטי.

הקשר בין דימוי עצמי לאפקטיביות אישית

בהמשך, נשקלת השאלה אם כל אדם באמת יכול להימנע להיות בדמות כלשהי בחיים. אליעד מציין את הדינמיקה החברתית שבה אנו נמצאים, שבה פעמים רבות אנו צריכים "לשחק תפקיד" כדי להצליח, גם אם לא תמיד זה תואם את מי שאנחנו באמת. מדובר בהבנה עמוקה של דינמיקת יחסים חברתיים והצורך להסתגל למצבים שונים, גם אם זה דורש לעיתים התכנסות לתוך דמות שיכולה להרגיש מלאכותית.

איך המודעות העצמית משפיעה על ההתמודדות עם מצבים מורכבים?

בהמשך השיחה, נדונה ההשפעה של מודעות עצמית גבוהה, על היכולת להתמודד עם מצבים חיים קשים. כאשר אדם מתחיל להבין את עצמו בצורה מעמיקה, הוא יכול לפתח כלים טובים יותר להתמודד עם פחדים ותחושות לא נוחות. מודעות זו יכולה לשפר את ההתמודדות עם דימוי עצמי שלילי ולהוביל לשיפור בתפקוד ובתחושות פנימיות.

האם דימוי עצמי יכול להפריע להצלחה בחיים?

המסקנה שהמשתתפים מגיעים אליה, היא כי דימוי עצמי לא שלם או לא אותנטי...
טיפול בבעיה נפשית סיטואציות חברתיות נשים התפתחות חולה נפש משחק פיתוח הערכה עצמית לקבל החלטות האם הפרעות נפשיות אותנטיות הגזמה אותנטי אותנטיות אותנטית איזון איך להתמודד איך לשחק את משחק החיים איך לשחק דמות איך מתמודדים עם חרדה איך מתמודדים עם חרדות איך מתמודדים עם פחד אמנות הפיתוי דמות החיים כמשחק העמדת פנים הרגשה הרגשה של שיתוק הרגשת שיתוק התמודדות חוסר קבלה חרדה מכישלון חרדת כישלון כישלון כישלונות להיות עצמי להיות עצמך להיכשל להעמיד פנים להתמודד לחיות לשחק את משחק החיים לשחק דמות משחק משחק החיים משחקים פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים פיתוי פיתויים פנימיות קונפליקט קונפליקט פנימי קונפליקטים רגש רגשות שיתוק תחושה תחושה של שיתוק תחושות תחושת שיתוק
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן ... באמת לשמוח בזמן שהוא משחק. הזדהות פנימית זו יוצרת אותנטיות ואמינות על הבמה. יכולת לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן תקוע בדימוי העצמי שלו, הוא יתקשה מאוד ... המשחק שלו לא יהיה אותנטי. כדי להיות שחקן טוב, השחקן צריך להיות מסוגל לשחרר את עצמו לחלוטין מהזהות שלו ולשחק את הדמות כאילו היא הזהות האמיתית שלו. להיות איש אמת עמוק במיוחד: אליעד מסביר באופן עמוק שדווקא אדם שהוא איש אמת ... הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד מדגיש כי בכל אדם קיימות דמויות שונות, והיכולת של ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת ... שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. ... אליעד מסביר שאחד הדברים החשובים בתהליך הזה הוא להתאבל על הדמות, כלומר, להבין לעומק את האובדן שיהיה כאשר נפסיק לשחק את הדמות הזו. לדוגמה, האדם מבין שאם הוא יפסיק להיות הדמות המוצלחת, הוא יהפוך להיות אדם רגיל ופשוט. אליעד שואל: אתה ... השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ... דבר. אפילו בצורת ההליכה שלך ברחוב. מה קורה כשמוותרים על הדמות? האדם: אבל מה יקרה אם אני באמת אפסיק לשחק את הדמות הזאת? אליעד: בוא נבדוק. תאר לי איך ייראו החיים שלך אם כל האנשים בעולם פתאום ייעלמו ואתה לבד. האדם: ... לי לוותר על הריגושים שזה נותן. אליעד: כאן אתה צריך להיכנס לעומק. מה בדיוק אתה חושב שתאבד אם תפסיק לשחק את הדמות? האדם: אני חושש לאבד את התחושה שאני מיוחד, שאני מעניין, שאני בעל ערך. אליעד: בדיוק, ולכן אתה צריך לשאול ... בי? אליעד: בדיוק. כי כל עוד אתה פועל באופן מודע, אתה יכול לבחור בכל רגע איך לפעול. ככה תוכל לשחק את הדמות כשבא לך, ולהפסיק כשלא בא לך. האדם: אבל איך אני אדע שאני באמת משתחרר מזה? אליעד: כשאתה תרגיש שאתה ... האמיתי הוא האפשרות לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל?
למה אני רוצה להרגיש שווה? להרגיש שאני שווה - מהו המקור האמיתי לרצון שלנו להרגיש "שווה"? איך הרצון להיות שווה הופך אותנו ל"שחקני דמויות"? איך הרצון להיות שווה משפיע על מערכות יחסים? מה ההבדל בין בחירה מודעת לבין תכנות אוטומטי? איך משתחררים מהמנגנון האוטומטי של "להיות שווה"? איך הרצון להרגיש "שווה" גורם לדיכאון ולחרדה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה?
... מעלה היא הקשר בין תחושת השוויון לבין ההתנהלות החברתית. לדוגמה, כשאדם מדבר עם אישה, הוא עלול להרגיש שהוא חייב לשחק דמות של שווה כדי לזכות באהדתה. במקום לדבר איתה כמו עם כל אדם, הוא נכנס למצב של תפקוד מוגבר, מזויף, ... שאנחנו שווים בעיני אחרים, אבל זו דמות שנכפתה עלינו. השאלה היא אם אנחנו יכולים להפסיק את המשחק הזה של לשחק דמות ולחיות את החיים מתוך כנות פנימית. המחשבה שמנחה את השיחה היא ההבנה שאדם לא צריך להיות כל הזמן בדמות, ... שווה כדי להיות שלם עם עצמו. מה המשמעות של להיות אמיתי? אליעד כהן מדגיש שהדרך האמיתית היא לא לנסות לשחק דמות מסוימת כדי למצוא חן בעיני אחרים, אלא להתחיל לחיות את החיים בצורה אותנטית יותר, ולהיות כנה עם עצמך. משמעות ...
מה מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? מה הכוונה להיות בדמות פנימית? למה אני רוצה להרגיש שווה? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? האם באמת חייבים להרגיש טוב? איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? איך אפשר לחיות באופן חופשי באמת? למה חשוב להפעיל את השכל ולחקור סיבתית? איך להתמודד עם תחושת זיוף או תקיעות? מדוע חשוב לא לפחד להרגיש רע? מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים מהאמונה שחייבים להרגיש טוב?
... לא לפחד להרגיש רע? מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים מהאמונה שחייבים להרגיש טוב? למה אנחנו מנסים לשחק דמות פנימית? אליעד כהן פותח את השיחה בדיון מעמיק סביב הנושא של להיות בדמות פנימית. הוא מסביר שדמות פנימית היא ... לאושר? מהי דמות פנימית ולמה אנו מזייפים את עצמנו? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה: מדוע האדם מרגיש צורך לשחק דמות כלשהי ולא להיות פשוט כפי שהוא באמת? לטענתו, האדם נמצא במצב של דמות פנימית, כאשר הוא מנסה להתאים את ...
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות ... הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ... כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם חווה את חייו כבחירה מודעת של דמויות ולא כהכרח, כך הוא מרגיש חופשי יותר ומשוחרר יותר. החופש ... להיות מחויב לה - זהו השורש לחופש פנימי. לדוגמה, אם אדם רוצה להתנהג ברגישות כלפי אחרים, הוא יכול לבחור לשחק דמות כזו, אך אם ייאלץ להתנהג כך כדי לא להרגיש רע - הוא נשלט על ידי הדמות. מהו הקונפליקט של ... השלב הגבוה ביותר הוא להבין שכל החיים הם אוסף של דמויות, והחוכמה היא לבחור בהן מתוך מודעות. אדם שבוחר לשחק את הדמות של עובד רציני, של אב מסור, של חבר חם - מתוך מודעות שזהו משחק - יוכל ליהנות גם מהסבל, ...
אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להכיר בחורה? איך לגעת בבחורה? איך לנשק בחורה? אובייקט מיני, סקס, יחסי מין, רומנטיקה, מערכת יחסים, להתחיל עם בנות, אימון לזוגיות
אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להכיר בחורה? איך לגעת בבחורה? איך לנשק בחורה? אובייקט מיני, סקס, יחסי מין, רומנטיקה, מערכת יחסים, להתחיל עם בנות, אימון לזוגיות
...כחוסר עניין. לפעמים היא מעוניינת אבל מתביישת להראות את זה במפורש. למה אנשים נוטים להשוות את עצמם לאחרים כשמתחילים עם בחורות? אליעד מסביר שרבים טועים כשהם משווים את עצמם לאחרים. למשל, אם חבר שלך יכול להתחיל עם בחורה בקלות ואתה לא, אתה חושב שאתה דפוק או שיש בך בעיה. אליעד מדגיש שזה לא נכון: לכל אדם יש סיטואציה שונה ורמת סיכון שונה. אפילו אותו חבר מוצלח לא ינהג באותה קלילות כשהוא נמצא בסיטואציה שבה יש לו יותר מה להפסיד. איך להתקדם לשלב הבא בקשר בלי להרוס את המשחק? אליעד מסביר שכל שלב בקשר הוא כמו מדרגות:...
אימון למציאת זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת בת זוג, איך להכיר בחורה? איך להתחיל עם בחורה? אומץ להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם נשים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בנות
אימון למציאת זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת בת זוג, איך להכיר בחורה? איך להתחיל עם בחורה? אומץ להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם נשים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בנות
...הפיתוי, להתחיל עם בנות למה קשה לך להתחיל עם בחורה ואיך מתמודדים עם הבושה? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מציג בהרצאה היא מדוע קשה לאדם להתחיל עם בחורה, למרות שהוא מאוד רוצה זוגיות. לדבריו, הקושי להתחיל עם בחורה אינו טכני, אלא נובע ממשמעות שהאדם מייחס לפעולה הזו. אליעד מסביר זאת דרך דוגמה פשוטה: אם האדם היה מתייחס אל פעולת הפנייה לבחורה באותו אופן שבו הוא מתייחס להגיד היי לקיר, אזי לא הייתה לו שום בעיה לעשות זאת. מכאן שהבעיה נעוצה בכך שהוא נותן חשיבות יתר לתגובת הבחורה או למשמעות הפנימית שלו מכך שהיא...
מפחד להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בנות, להתחיל עם ידידה, ביישנות, דימוי עצמי, חיזוק הביטחון העצמי, אומנות הפיתוי, הכרויות, דייטים, לדבר עם בחורה, איך להשיג בחורה? אימון למציאת זוגיות
מפחד להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בנות, להתחיל עם ידידה, ביישנות, דימוי עצמי, חיזוק הביטחון העצמי, אומנות הפיתוי, הכרויות, דייטים, לדבר עם בחורה, איך להשיג בחורה? אימון למציאת זוגיות
...עם בנות? אליעד מסביר כי הדרך להתגבר על הפחד היא לחקור את המחשבות שלנו בכנות. במקום לברוח מהפחד או להסתיר אותו, יש להתבונן על המחשבות שעולות, ולשאול את עצמנו: מה אני מפחד שיקרה?, למה אני חושב שאני חייב תירוץ לדבר איתה?, למה אני חושב שאני לא לגיטימי כמו שאני?. עצם ההתבוננות הישירה תוביל להפחתת הפחד, כי היא תעזור לאדם להבין שהמחשבות שלו הן לא האמת המוחלטת אלא רק אפשרות אחת מבין רבות. מדוע יצירת תירוצים לפנייה לבחורה לא באמת פותרת את הבעיה? הניסיון למצוא תירוץ או סיבה לפנייה רק מסתיר את הבעיה הפנימית...
סקס, ליצור משיכה מינית, לשכנע בחורה לשכב איתך, לגרום לבחורה לרצות לשכב איתך, אומנות הפיתוי, להשיג בחורה, להתחיל עם בחורה, סודות המשיכה המינית, ליצור משיכה אצל בחורה, אהבה ללא משיכה מינית
סקס, ליצור משיכה מינית, לשכנע בחורה לשכב איתך, לגרום לבחורה לרצות לשכב איתך, אומנות הפיתוי, להשיג בחורה, להתחיל עם בחורה, סודות המשיכה המינית, ליצור משיכה אצל בחורה, אהבה ללא משיכה מינית
...טבעי, אליעד מציע את השלבים הבאים: הבן מה היא באמת מחפשת בגברים אחרים. חפש את השורש הרגשי שמאחורי המשיכה שלה לגברים אלה. הצף לתודעתה את המהות (כמו ביטחון, אהבה, ערך עצמי) שהיא מחפשת. הראה לה שאתה יכול לספק לה את אותה המהות בצורה אחרת ויעילה יותר. בצע החלפה במחשבות שלה, כך שבמקום לחשוב אני רוצה גבר גבוה היא תחשוב אני רוצה ביטחון. כאשר היא תזהה בך את הביטחון, היא תרצה אותך. לסיכום, המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שהיכולת למשוך בחורה תלויה ביכולת שלך להבין לעומק את המניעים והצרכים שלה, וליצור אצלה מודעות...
אומנות הפיתוי, איך למנוע גירושים? איך לשכנע אנשים? NLP, להפוך מחויב לאפשרי, איך לבנות מערכת יחסים? איך ליצור אהבה? גישור זוגי, מניעת גירושין, איך לא להתגרש? לשמור על שלום בית, יעוץ גירושים
אומנות הפיתוי, איך למנוע גירושים? איך לשכנע אנשים? NLP, להפוך מחויב לאפשרי, איך לבנות מערכת יחסים? איך ליצור אהבה? גישור זוגי, מניעת גירושין, איך לא להתגרש? לשמור על שלום בית, יעוץ גירושים
...כיצד ניגשים לשיחה על גירושין עם האישה? אחת הבעיות המרכזיות שעלולות להיווצר כאשר אדם פונה אל אשתו בנושא הגירושין היא הקושי להכניס את הנושא לשיחה בצורה רכה ובלתי מעוררת התנגדות. אליעד מציע להימנע מהשיחה בצורה ישירה ומוחלטת. במקום זאת, כדאי לפנות לאישה ולומר משהו כמו אני מבין את מה שאת אומרת, אני גם חשבתי על זה, אבל יש לי תחושה שיתכן ויש עוד משהו שלא ניסינו. בכך ניתן להחזיר את הדיאלוג למקום של אפשרויות, ולא רק למקום של סיום מוחלט. השלב הראשון בהצלחה בשיחה כזו הוא להתחיל בהזדהות מלאה עם הצד השני. אליעד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לשחק דמות?, אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשחק דמות?, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מטפל רוחני, קואצ'ר בתחום איך לשחק דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 12:08:32 - wesi1