אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך למצוא את התשובה הנכונה? ✔חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
איך חילוקי דעות משפיעים על קרבה או ריחוק בין אנשים?

אליעד כהן מסביר שחילוקי דעות בין אנשים הם דבר נפוץ, ושואלים לגביהם האם הם מקרבים או מרחיקים בין האנשים. הוא מדגיש כי כשמנתחים שאלה כזו, קודם כל צריך להבין היטב את המושגים שמשתמשים בהם, כמו "חילוקי דעות", "קרבה" ו"ריחוק". לדבריו, ניסוח השאלה הוא שלב קריטי ויכול לקבוע את הכיוון של התשובה.

הוא נותן דוגמה לכך שהמושג "חילוקי דעות" יכול להיות מנוסח בצורה מוטעית, משום שהמילה "חילוקי" כבר מרמזת על הפרדה וריחוק. במקום זאת, עדיף להשתמש במונחים נייטרליים כמו "אי הסכמה" או "ראיית דברים אחרת", כי שימוש במונחים טעונים רגשית מראש יכול להטות את התשובה ולהכניס הנחות יסוד מוטעות.

מה הבעיה בגישה של שימוש בדוגמאות כדי להסיק מסקנות?

אליעד מסביר בפירוט את החסרונות של גישה שמבוססת על דוגמאות בלבד. הוא נותן דוגמה שאם ניקח מקרה שבו אנשים התווכחו והתרחקו אחד מהשני, אין בכך הוכחה חד - משמעית שחילוקי דעות תמיד מרחיקים, משום שייתכן שישנם מקרים אחרים שבהם חילוקי דעות דווקא מקרבים בין אנשים.

הוא מדגים איך גישה המבוססת על דוגמה בודדת או מספר דוגמאות מצומצם היא "פרימיטיבית" כלשונו, מכיוון שהיא לא יכולה לכלול את כל המקרים האפשריים בעולם. אם לדוגמה אדם מביא דוגמה של מקרה שחילוקי דעות גרמו לקרבה, תמיד אפשר לטעון שהקרבה נבעה מגורם אחר בכלל ולא מחילוקי הדעות עצמם.

כמו כן, אליעד מציין שאם מישהו מתווכח איתך לגבי הדוגמה שנתת, אתה נמצא בבעיה, כי כל המסקנה שלך מבוססת רק על דוגמה שנתונה לפרשנות סובייקטיבית. הוא מדגים זאת דרך מצב שבו שני אנשים התווכחו ובסופו של דבר התקרבו. הוא מציין שבקלות אפשר לטעון שההתקרבות נבעה מסיבה אחרת ולא מהמחלוקת עצמה.

כיצד נכון לגשת לשאלה כדי למצוא את התשובה הנכונה?

אליעד מדגיש שבשביל לענות תשובה נכונה, ולא רק להישמע חכם, צריך לגשת לשאלה בדרך הנכונה. לדבריו, הדרך הנכונה היא לבדוק באופן שיטתי מה הם המושגים שהשאלה כוללת, ואילו תשובות הן מחויבות או אפשריות לפי ההגדרות השונות של המושגים האלה.

הוא נותן דוגמה לשאלה מתמטית: "האם כל מספר כפול אפס שווה לאפס?" ומראה שהמושג "מספר" צריך להיות מוגדר מראש, כי התשובה משתנה במקרה שבו מדובר ב - 0 כפול 0, או במספר אחר. בדיוק כמו בשאלה המתמטית, כאשר מישהו משתמש במושג עם מספר פירושים אפשריים, חייבים לבקש ממנו להגדיר למה הוא מתכוון. רק כך ניתן לתת תשובה מחויבת ונכונה לשאלה.

למה חשוב להגדיר מראש את המושגים כשמחפשים תשובה לשאלה?

אליעד מדגיש שחייבים להגדיר מושגים מראש כדי לוודא שהפירוש שלנו מתאים לפירוש של מי ששאל את השאלה. הוא מבהיר זאת דרך הדוגמה של כפול אפס במתמטיקה, שם התשובה תלויה בהגדרה המדויקת של המספר המדובר. הוא מסביר שכשמישהו שואל שאלה שמשמעותה לא ברורה, יש שתי אפשרויות:
  1. אם התשובה לא משתנה בכל פירוש אפשרי של המושג, אין צורך להגדיר אותו.
  2. אם לכל פירוש יש תשובה אחרת, חייבים לבקש מהאדם שמולך להגדיר בדיוק למה הוא מתכוון.
כיצד חילוקי דעות יכולים להיות חיוביים ומקרבים?

אליעד מסביר שחילוקי דעות יכולים להיות גם דבר חיובי ומקרב, וזה תלוי בשני דברים עיקריים:
  1. איך האדם תופס את הדעה שלו - האם הוא בטוח שהיא נכונה לחלוטין או שיש לו ספקות לגביה?
  2. איך הוא תופס את מי שחולק עליו - האם הוא רואה בכך משהו שעוזר לו להשתפר, או כפגיעה בו?
הוא מביא דוגמה פשוטה מחיי היומיום: כשאתה נכנס לסופר...
להשתמש במושגים בדרך הנכונה רגשות לענות תשובה נכונה מחלוקות חוסר וודאות חילוקי דעות ניתוח שאלה לדוגמה ריחוק לגשת לשאלה רצונות של האדם אי הסכמה איך לחשוב איך לחשוב נכון איך למצוא איך למצוא את התשובה איך למצוא את התשובה הנכונה איך למצוא תשובה איך למצוא תשובות איך מנתחים איך מנתחים שאלה הגדרות הגדרת הגדרת המושגים הסכמה התשובה הנכונה חילוקי דעות יוצר קרבה יוצר ריחוק לבקש לבקש ממישהו לבקש ממישהו להגדיר להגדיר להסכים לחשוב לחשוב נכון למצוא למצוא את התשובה למצוא את התשובה הנכונה למצוא תשובה למצוא תשובות לשאול מה יוצר קרבה מה יוצר ריחוק מושגים ניתוח שאלה ניתוח שאלה לדוגמה ניתוח שאלות ריחוק שאלה שאלות תשובה
אלימינציה / הוכחה בדרך השלילה - איך לתפוש את הבלתי נתפש / מהות המציאות?
... ולתפוש במחשבתו, את מהות הדבר, שהוא חסר כל צורה? והדרך של האדם להבין את מהותו של הדבר שהוא חסר כל צורה, היא על ידי שיטת האלימינציה, שהיא בעצם הוכחה בדרך השלילה. והכוונה היא, שכאשר האדם רוצה למצוא את התשובה הנכונה, עליו לשלול את כל התשובות שאינן נכונות. ואת זה האדם חייב לעשות בכל מקרה. כי רק כאשר האדם מבין בוודאות שכל התשובות הן שקר, ...
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
... הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח מהי הדרך לבדוק הנחות יסוד ולנתח ... אותו במלואו, בעוד שהאמונה היא משהו שאנחנו מאמינים בו מבלי לדעת אותו באופן מוחלט. מהו תהליך ניתוח השאלה: האם התשובה נכונה או לא? אליעד מחדד את הצורך לבדוק כל שאלה שמוצגת לנו. כאשר אנחנו נשאלים שאלה, כמו האם אני יכול להיות כמו אלוהים? עלינו לבדוק את ההנחות שמבוססות עליה. אם השאלה מבוססת על הנחות לא נכונות או לא מבוססות, התשובה לא תהיה נכונה גם אם אנחנו בטוחים בה. למשל, שאלה כמו אם אני לא מאמין בשום דבר, האם אני אלוהים? מתמקדת בהבנה של הנחות יסוד ... דבר יכול להיות כמו אלוהים, אנחנו צריכים לבדוק אם יש לו את כל המאפיינים של אלוהים או לא. המאפיינים של אלוהים לפי ההגדרה הזו כוללים את הידיעה המוחלטת והיכולת להבין את כל המציאות, בעוד שאדם שלא מאמין בשום דבר, לא בהכרח מכיל את המאפיינים הללו. ... אליעד מדגיש את החשיבות של ניסוח שאלה בצורה מדויקת. לדוגמה, כאשר שואלים האם אדם מסוים הוא כמו אלוהים, חשוב להבין את ההגדרה המדויקת של כמו אלוהים. השאלה לא יכולה להיות כללית, אלא עליה להיות מבוססת על הבנת המאפיינים הספציפיים שמהם נגזר התשובה. כל אדם שואל שאלה מתוך אמונה או ידע, וכדי לקבל תשובה נכונה יש לנסח את השאלה באופן שמבהיר את המשמעות של כל מילה ומשתמש בהגדרות מדויקות. מהי הדרך לפתח חשיבה לוגית ומדוע זה חשוב? ההרצאה מציינת את החשיבות של פיתוח חשיבה לוגית ויכולת להפריד בין אמונה ... את השאלות והמילים שבהן הוא משתמש. על מנת להבין את המציאות בצורה טובה יותר, עלינו לוודא שכל שאלה או אמירה מבוססת על הגדרה מדויקת ומבוססת על ההבנה של הנחות היסוד. בדיקת הנחות יסוד אמונה או ידיעה? ניתוח לוגי חשיבה ביקורתית לוגיקה בשאלות ותשובות ...
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים מדוע אנשים סובלים כאשר ... מצב בחיים, כי אין לו סטנדרט שמולו הוא מודד את המציאות. אך בפועל, אנשים רבים מרגישים רע בדיוק מהסיבה הזו - מכך שהם לא מצליחים להגדיר מהי המטרה שלהם, או במילים אחרות, מה הם באמת רוצים. אליעד נותן דוגמה פשוטה להבנת העניין: אם אדם לא מגדיר כלל מה הוא רוצה לאכול, הוא לא יוכל ... במצב זה, האדם למעשה כן הגדיר משהו - למשל להיות בריא, או להשיג משהו מסוים - ולכן הוא חשוף לתחושת אכזבה אם המצב לא יתאים להגדרה חלקית זו. כלומר, המצב המעורבב גורם לכך שהאדם נמצא במתח בין חופש מלא (שבו לא אכפת לו כלל) לבין הגדרה חלקית, מה שיוצר תחושה של חוסר סיפוק או אי - נחת. האם אפשר לחיות ללא שום מטרה מוגדרת וליהנות? אליעד מסביר שאם אדם קם בבוקר ואומר לעצמו לא אכפת ... בחיים, אז הוא כבר יוצר סתירה פנימית. הוא נמצא באמצע הדרך - מצד אחד לא באמת אכפת לו, ומצד שני כן אכפת לו ממשהו מסוים, כמו להגדיר מטרה ברורה. זה בדיוק המקום שמייצר קונפליקט רגשי וסבל. כיצד להבין מה באמת גורם לך לסבול? אליעד מחדד כי הדבר החשוב ביותר הוא להבין באמת מה גורם ... בחירה, ומודעות לעובדה שהשלמות תמיד קיימת כאן ועכשיו, אך אנחנו אלה שמסרבים לראות אותה בגלל הפחד שלנו לאבד את המשמעות שנוצרת מההגדרות והמטרות . איך להחליט מה לעשות בחיים? מה גורם לקונפליקט רגשי? איך להציב מטרות בחיים? האם אפשר לחיות בלי מטרות בכלל? מה זה להיות אמיתי עם עצמך? ... הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים הרי שהוא היה אמור להרגיש טוב מכל מה שהוא עושה בחיים אז למה הוא מרגיש רע מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה. אליעד: כן אז מה כתוב פה אז קודם כל מה שכתוב, אתם איתי אוקי אז קודם כל הפרק הזה נקרא חופש אישי, הצבת גבולות הגדרת מטרות תגדיר אך אל תוגדר מה זאת אומרת מה שכתוב שמה שכשבן אדם מגדיר הגדרה אז בעצם הוא יוצר לעצמו מרווח של טוב ורע, זאת אומרת אם אתה לא מגדיר מה אתה רוצה אז לא יכול להיות לך רע אבל אם אמרת אני רוצה את זה עכשיו בעצם הגדרת הגבלת את הטוב שלך יכול להיום לך טוב רק אם. אז פה יש שאלה אז רגע אז מה כתוב בפסקה אחת לפני כן אז כתוב ככה תסתכל, בא נראה מה כתוב פסקה אחת לפני כן תקרא פסקה אחת לפני בעמוד 147 אז כתוב ומי שלא יגדיר בכלל שום הגדרה כלשהי תקרא. ש: מעבד את הזהות העצמית שלו והוא יהיה ממש כמו כלום וכמו אוויר שהוא אומנם לא במאבק עם אף אחד. אליעד: אבל, אוקי אני אקרא וכאשר אין ... הוא דווקא יכול להרגיש רע מזה שאין לו מספיק רצונות מוגדרים. מה זאת אומרת אז בעיקרון זה עובד ככה כדי שיהיה לבן אדם רע הוא צריך להגדיר מה הוא רוצה אם אתה אומר לא אכפת לי מה אני אוכל אז לא יכול להיות שיהיה לך רע ממה שאתה אוכל אבל אם אתה רוצה שתהיה אפשרות שתתאכזב מהארוחה אתה פשוט צריך להגדיר מה אתה רוצה לאכול לפני שאתה אוכל ואז יש אופציה שתתאכזב יש אופציה שתהנה ויש גם אופציה שתתאכזב. עכשיו אז זאת אומרת שההיגיון אומר שאם אתה לא ... עושה בחיים אמור לגרום לך להרגיש טוב אז למה רע לבן אדם מזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז למה רע לו מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה וההסבר הוא שהאדם מרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה להחליט רק משום שהוא כן יודע שהוא כן רוצה לקבל החלטה ורק משום שהוא כן יודע שהוא ... את החוקים של המשחק מסביר לך. ש: הבנתי את זה השאלה שלי הייתה אם אתה יכול בדרך להשיג נגיד את המטרות שלך וכן לדעת מה אתה רוצה ולחשוב על זה. אליעד: אתה צריך בכל רגע נתון להיות אמיתי עם עצמך, מה זאת אומרת להיות אמיתי עם עצמך לדעת באיזה מגרש אתה משחק האם אתה משחק במגרש של לא ... זאת אומרת אתה צריך לדעת מה המשמעות של ההזדהות עם המחשבה זה הכל. כשהמחשבה קופצת לך בפעם הראשונה עוד אין לה כוח וכשאתה מתחיל לחשוב על המחשבה הזאת אז יש לה כוח, אני אתן לך דוגמה נגיד אתה קם בבוקר ואתה שומע רעש מלמטה שמישהו דופק בפטיש נתן דפיקה אתה מתעלם, נכון אתה מתעלם אבל ... הבחירה כשאתה בוחר להתייחס למחשבה הזאת כאל משהו שאתה רוצה להתבונן בא תבין מה המשמעות, תבין שהמשמעות היא שעכשיו אתה הולך להגדיר הגדרות ואז אתה יכול לפעמים גם להתאכזב. אתה מבין מה הבנת? ש: הבנתי שאתה יכול או להתעלם מזה. אליעד: איך להתעלם מזה כמו שאתה מתייחס ... רגע הוא סוחט אותי אז פעם הבאה שהוא בא אתה עוד פעם מגרש אותו הוא אומר רגע אבל הוא קודם נתן לי מה פתאום ועכשיו הוא עוד פעם בא לבקש ואתה עוד פעם נותן לו, אתה מבין את המשחק אז אתה כאילו אתה לא החלטי. ש: אז מה זה או זה או זה, זה או ללכת לשם או לפה. אליעד: לא אתה יכול ללכת ... פה עכשיו אז למה אתה לא לוקח אותה מפה כי אתה חושב שיש לזה חסרונות אתה רוצה את היתרונות של השלמות בלי החסרונות שלה. ש: שלמות בהגדרתה אין לה חסרונות לא? אליעד: בהגדרתה שלמות פירושו שיש לה חסרונות בעיניך יש לה חסרונות, תקשיב זה הכל סיפורי אלף לילה ולילה בעיניך השלמות יש לה חסרונות לכן אתה לא לוקח אותה, מה ... הצד השני. אליעד: לא משנה עכשיו לא רוצה לפתוח דיון על זה, לא רוצה לפתוח אני רק אמרתי דבר אחד דע את האמת הסיבה מי שאין לו שום הגדרה לא יכול להיות לו רע גם לא יכול להיות לו טוב והוא יחסי אבל גם לא יכול להיות לו רע והסיבה שרע לבן אדם למרות שהוא לא יודע מה הוא רוצה זה רק בגלל ...
חיפוש עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת
חיפוש עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת
... עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת מהי משמעות המילה אני בחיפוש עצמי? המילה אני היא הביטוי הראשון והבסיסי ביותר שמגדיר את קיומנו העצמי, אך היא גם המקור הראשון לפיצול פנימי. כאשר אדם אומר אני, הוא כבר יוצר חלוקה לשניים: זה שמגדיר את עצמו (אני המגדיר), וזה שמוגדר (האני שהוגדר). לכן, עצם ההגדרה של העצמי גורמת ליצירת כפילות פנימית, כמו חלוקה של דבר שלם לשני חלקים. כאשר מנסים להגדיר את העצמי, מיד עולה השאלה מי הוא זה שמגדיר, ומי הוא העצמי שמוגדר? לדוגמה, כאשר אומרים התודעה שלי, מיד מתעוררת השאלה מי הוא הבעלים של התודעה? זה מצביע על כך שההגדרה עצמה יוצרת סיבוך פנימי שאינו פותר את שאלת הקיום העצמי אלא רק מעמיק אותה. האם יש משמעות לתשובות חלקיות בחיפוש הרוחני? כאשר אדם שואל שאלות כמו מי אני?, או מה משמעות החיים?, הוא לרוב מקבל תשובות חלקיות או יחסיות. לדוגמה, אם אדם שואל מי הוא, התשובה יכולה להיות אני הוא חלק מהשלם, אני חלק מהפאזל של המציאות, אך תשובות אלו אינן מספקות באמת, כיוון שהן מעוררות מיד שאלות נוספות כמו ומהו השלם?, או מהי המציאות?. תשובות חלקיות, גם אם הן נכונות ברמה מסוימת, לא פותרות באמת את החיפוש, אלא משאירות את האדם עם שאלות פתוחות ותחושת חוסר סיפוק. מה ההבדל בין תשובה יחסית לתשובה מוחלטת? תשובה יחסית היא תשובה שמובילה לשאלות נוספות. היא לא סוגרת מעגל ולא מביאה לסיפוק סופי. לדוגמה, כשמישהו אומר אני הוא ביטוי של האלוהים, מיד אפשר לשאול ומי ברא את האלוהים?. לעומת זאת, תשובה מוחלטת היא תשובה שלא ניתן לשאול אחריה עוד שאלות, כי היא סוגרת לגמרי את הנושא. זאת התשובה שהאדם מחפש ברמה העמוקה ביותר של החיפוש הרוחני. אם אחרי התשובה עדיין עולות שאלות, סימן שהיא הייתה יחסית בלבד, ולא באמת סיפקה את הצורך העמוק ביותר של השואל. האם קיים דבר כזה תשובה מוחלטת לשאלה מי אני? כדי להבין האם בכלל קיימת תשובה מוחלטת לשאלה מי אני, האדם חייב לשאול את עצמו תחילה איזה סוג של תשובה הוא באמת מחפש. אם המטרה היא להעביר את הזמן או להרגיש טוב זמנית, תשובות חלקיות מספיקות בהחלט. אבל אם המטרה היא להגיע לתשובה מוחלטת שתפתור סופית את שאלת הקיום, חייבים לבדוק תחילה אם בכלל קיימת תשובה כזו. בדיוק כמו שבודקים אם אפשר להרוויח כסף לפני שמקימים עסק, כך גם בחיפוש הרוחני - יש לבדוק אם קיים בכלל דלי בלי חור, כלומר, תשובה ללא שאלות המשך. מדוע חשוב להבין מה מחפשים לפני שמחפשים? אחת הטעויות המרכזיות בחיפוש עצמי או רוחני היא שאנשים מתחילים לחפש בלי להגדיר תחילה מה בדיוק הם מחפשים. האדם חייב לשאול את עצמו: האם הוא מחפש סיפוק זמני, כמו אוכל שממלא את הבטן רק עד הארוחה הבאה, או שהוא מחפש סיפוק נצחי ומוחלט? ההגדרה המדויקת של מטרת החיפוש משנה לחלוטין את הדרך שבה יש לחפש. רוב האנשים ממשיכים באותה אסטרטגיה שהביאה אותם לתסכול, ולכן לא מצליחים למצוא תשובה אמיתית. כיצד לשנות אסטרטגיה בחיפוש עצמי? אליעד מדגיש את החשיבות של שינוי אסטרטגיה בחיפוש. אם אדם מחפש במשך זמן רב ולא מוצא, עליו לשאול את עצמו מדוע הוא ממשיך לעשות את אותם הדברים ומצפה לתוצאות שונות. בדומה לעסקים, אם כולם נכשלים בדרך מסוימת, זה הגיוני לנסות דרך אחרת. מי שרוצה להגיע לתשובה אמיתית חייב לחפש בצורה שונה לחלוטין, לבדוק את היסודות הכי עמוקים שעליהם הוא נשען, ולשאול את השאלות בצורה שונה - שאלות שמאתגרות את האמונות הבסיסיות ביותר שלו, שאלות שעדיין לא נשאלו. מהו הדבר היחיד שיכול להביא תשובה מוחלטת? הדרך היחידה להגיע לתשובה מוחלטת היא להיות בטוח לפחות בדבר אחד באופן מוחלט. בלי נקודת ודאות מוחלטת אחת לפחות, כל שאר החיפוש יהיה בזבוז זמן ומאמץ, כי הוא יוביל רק לשאלות נוספות ותיאוריות חסרות סוף. לכן, ... התשובות המוחלטות. מהי הטעות הגדולה ביותר של אנשים המחפשים את עצמם? הטעות הגדולה ביותר היא שהם לא בודקים האם קיימת בכלל אפשרות להגיע לתשובה הסופית שהם מחפשים. אנשים משקיעים שנים בחיפוש, אך לא שואלים האם יש בכלל דרך
אין שכל, הדרך הקצרה ביותר, אל תחפש את האמת, אל תנסה להבין את המציאות
אין שכל, הדרך הקצרה ביותר, אל תחפש את האמת, אל תנסה להבין את המציאות
... לפתרון. מדוע השכל הוא מקור הבעיות? אליעד כהן מסביר שהשכל מחפש הסברים ולוגיקה לכל דבר, אך בפועל אין דרך להגיע לתשובה מוחלטת לכל שאלה. אדם ששואל למה זה קרה לי? או מה האמת? רק ימשיך לשאול שאלות נוספות שיסבכו אותו עוד יותר. השכל ... אליעד כהן מסביר שהשכל הוא כמו מנגנון שלא יודע לעצור - הוא ממשיך לשאול שאלות ולהציף ספקות, אך למעשה אין לו תשובה מוחלטת. הוא ממליץ לשתק את השכל על ידי כך שפשוט מפסיקים להאמין לו, מפסיקים לחפש תשובות ופשוט מקבלים את המציאות ... במקום להילחם בשכל או לנסות להשתיק אותו בכוח, יש להבין שהשכל עצמו אינו הבעיה - הבעיה היא האמונה בכך שהוא חייב למצוא תשובה לכל דבר. אם האדם מפסיק להיות תלוי בתשובות של השכל, הוא כבר לא נשלט על ידו ויכול לחיות בשלווה. מה קורה כשאדם ... לפתרון. מדוע השכל הוא מקור הבעיות? אליעד כהן מסביר שהשכל מחפש הסברים ולוגיקה לכל דבר, אך בפועל אין דרך להגיע לתשובה מוחלטת לכל שאלה. אדם ששואל למה זה קרה לי? או מה האמת? רק ימשיך לשאול שאלות נוספות שיסבכו אותו עוד יותר. השכל ... אליעד כהן מסביר שהשכל הוא כמו מנגנון שלא יודע לעצור - הוא ממשיך לשאול שאלות ולהציף ספקות, אך למעשה אין לו תשובה מוחלטת. הוא ממליץ לשתק את השכל על ידי כך שפשוט מפסיקים להאמין לו, מפסיקים לחפש תשובות ופשוט מקבלים את המציאות ... במקום להילחם בשכל או לנסות להשתיק אותו בכוח, יש להבין שהשכל עצמו אינו הבעיה - הבעיה היא האמונה בכך שהוא חייב למצוא תשובה לכל דבר. אם האדם מפסיק להיות תלוי בתשובות של השכל, הוא כבר לא נשלט על ידו ויכול לחיות בשלווה. מה קורה כשאדם ...
חיפוש האמת, פחד להפסיק לחפש את האמת, חיפוש יוצר משמעות של שקר
חיפוש האמת, פחד להפסיק לחפש את האמת, חיפוש יוצר משמעות של שקר
... עצם החיפוש אחר האמת מבוסס על אשליה? האם החיפוש עצמו יוצר משמעות מלאכותית, הנובעת מהצורך הפסיכולוגי שלנו להיאחז במשהו? אנשים מעדיפים לחשוב שהמסע שלהם למציאת האמת נותן להם משמעות נצחית, אך זו למעשה אשליה. אליעד ... שמבוססת על פחד מהתמודדות עם השאלה מה קורה אחרי שהאמת נמצאה?. ייתכן שהחיפוש עצמו יוצר משמעות כוזבת, כיוון שברגע שהאדם מוצא את התשובה, הוא עשוי להבין שאין שום משמעות אמיתית מעבר לתהליך החיפוש עצמו. האם הפסקת ... המשמעות. אנשים חוששים מהאפשרות שלא תהיה להם אחיזה במהות כלשהי, ולכן הם ממציאים לעצמם מסע אחר חיפוש אינסופי של תשובות. בעצם, הרצון למצוא תשובה הוא סוג של תירוץ, המאפשר לאדם להימנע מהתמודדות ישירה עם הריקנות. אך ... האם ייתכן שהחיפוש עצמו אינו מוביל לאמת מוחלטת אלא יוצר משמעות מלאכותית, הנובעת מהצורך הפסיכולוגי שלנו להיאחז במשהו? אנשים מעדיפים לחשוב שהמסע שלהם למציאת האמת נותן להם משמעות נצחית, אך זו למעשה אשליה. אליעד ... אנשים חוששים מהאפשרות שלא תהיה להם אחיזה במהות כלשהי, ולכן הם ממציאים לעצמם מסע אחר חיפוש אינסופי של תשובות. למעשה, עצם הרצון למצוא תשובה הוא סוג של תירוץ, המאפשר לאדם להימנע מהתמודדות ישירה עם הריקנות. אבל ...
חי או מת, חיים ומוות, מהם חיים, מהו מוות, הגדרת החיים והמוות, חיים אחרי המוות
חי או מת, חיים ומוות, מהם חיים, מהו מוות, הגדרת החיים והמוות, חיים אחרי המוות
... או מת, חיים ומוות, מהם חיים, מהו מוות, הגדרת החיים והמוות, חיים אחרי המוות מה ההבדל בין חי למת? ... האם אדם צמח נחשב חי או מת? אליעד כהן מרחיב את הדיון גם לשאלת הצמחים או אנשים שנמצאים במצב של צמח. הוא מדגיש את הבעייתיות בהגדרת החיים רק לפי תגובה או מודעות הנראית לעין. לטענתו, ... או חי. אליעד נותן דגש מיוחד לכך שגם לתינוקות יש רגשות, למרות שאינם יכולים לבטא את רגשותיהם בצורה ברורה. האם קבורת המתים קשורה להגדרת החיים והמוות? אליעד משתמש בדוגמה בה אדם נפטר בביתו, ... בהדגשה שמוות וחיים הם עניין מורכב, שלא יכול להיקבע רק על ידי פעולה אחת או שתיים (כמו נשימה או דיבור). לדבריו, חיים ומוות הם מושגים עמוקים שמצריכים הבנה יסודית של מהות הקיום והתודעה. ...
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
... רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות האם הבורא באמת יכול לרצות את הכל? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא מורכב ועמוק: ההגדרה של הבורא כמי שרוצה את הכל. אליעד פותח את דבריו בהסבר שבעצם האמירה הבורא רוצה את הכל כבר טמונה סתירה פנימית. הוא מסביר שאם אנחנו אומרים שהבורא רוצה את הכל, כבר יצרנו הגדרה שמחייבת נפרדות. ברגע שקבענו שהבורא הוא ישות שרוצה משהו, המשמעות היא שקיימת מציאות של משהו שאינו הבורא, משהו שנמצא מחוץ לו ושהוא חפץ בו. ... אם אדם אומר אני רוצה את הכל, הוא מיד נאלץ להניח שקיים הכל ויש אני שרוצה אותו. נוצר פיצול בין הרוצה לבין הדבר הרצוי. כלומר, עצם ההגדרה של הבורא כרוצה יוצרת מצב של נפרדות - יש משהו מחוצה לו, שאותו הוא כביכול רוצה להשיג. האם ניתן בכלל להגדיר את הבורא? אליעד מסביר את הבעיה העמוקה יותר שנמצאת בבסיס ההגדרה הזו: כל הגדרה שאנחנו נותנים לבורא, בין אם הוא רוצה משהו או לא רוצה משהו, הופכת את הבורא למוגבל. ברגע שאנחנו אומרים הבורא רוצה, המשמעות היא שקיימת פעולה, ... מוגבל בזמן ובמקום, כלומר, כפוף למושגי הנפרדות. הבורא האמיתי, לפי ההסבר של אליעד, לא יכול להיות מוגבל כלל, ולכן כל ניסיון להגדיר אותו במונחים של רצון, תהליך או תנועה אינו אפשרי מבלי ליצור פרדוקס פנימי. למה כל הגדרה לבורא מייצרת נפרדות? אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה שאם אנו מנסים להגדיר את הבורא, בהכרח נוצרת נפרדות. הוא מתייחס שוב ושוב לדוגמה של לרצות את הכל. לדבריו, לומר שהבורא רוצה את הכל משמעותו שיש מצב שבו הוא עדיין ... לעצם מהותו של הבורא שהוא מוחלט וללא גבולות. אליעד מציע הסתכלות עמוקה יותר: אם אנחנו אומרים שהבורא כבר הכל, הרי שאין מקום למושגים כמו רצון או תהליך. כי אם הבורא הוא הכל, הוא כבר כולל את כל האפשרויות והמצבים. אין מצב שבו יש משהו שחסר לו, ולכן אין לו מה לרצות. מה באמת ... הפשוטה והמוגבלת שלנו. כאשר אנו אומרים שהבורא רוצה את הכל, אנחנו בעצם מנסים לתאר רעיון מופשט של אחדות מוחלטת באמצעות מילים ומושגים שמתאימים למציאות מוגבלת ונפרדת. בפועל, אין באמת אפשרות לתאר את האחדות המוחלטת, את השלמות חסרת הגבולות, כי כל תיאור יהיה בהכרח מצומצם ומוגבל. מדוע כל רעיון על הבורא הוא בהכרח סיפור מוגבל? אליעד כהן מדגים כי כל ניסיון שלנו להגדיר את הבורא או לדבר עליו במונחים אנושיים של רצון או אי רצון, של הכל או לא הכל, הוא תמיד מוגבל במהותו. כל דימוי, כל סיפור, כל הסבר, הוא צמצום ... אנושית. לפי אליעד, המציאות של הבורא היא המציאות היחידה האפשרית, והיא אינה ניתנת לחלוקה או להפרדה. כל ניסיון להכניס אותה לתוך מושגים של זמן, מקום או שינוי, יהיה בהכרח צמצום של האמת. ולכן, הבורא האמיתי לעולם לא יכול להיות מתואר בצורה מדויקת בשפה שלנו. מה המשמעות האמיתית ... לפי אליעד כהן? אליעד מסכם באמירה חשובה ביותר: הדרך היחידה להבין באמת את הבורא או את האחדות המוחלטת היא לוותר לחלוטין על המושגים שלנו, על ההגדרות ועל התפיסות של נפרדות וזמן. רק כאשר האדם מוותר על הניסיון להגדיר, לתאר או להבין את הבורא בכלים מוגבלים של השכל, הוא יכול באמת לגעת במהות האמיתית, שהיא מעבר למילים ולמושגים. בסיכום, כל ההסברים והדוגמאות שאליעד נותן מובילים לאותה נקודה מרכזית: ההכרה בכך שהאמת המוחלטת היא מעבר לכל הגדרה, ושכל הגדרה שניתן היא רק אמצעי זמני לתאר משהו שאי אפשר באמת לתאר במילים. האם הבורא רוצה הכל? מהי נפרדות ומהי אחדות? מה פירוש הביטוי אין עוד מלבדו? מדוע אי אפשר להגדיר את הבורא? מהי המשמעות האמיתית של האחדות? ...
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
... את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן האם אפשר לאהוב ולשנוא בלי להגדיר אהבה ושנאה? אליעד כהן בהרצאה מסביר על מצב שבו אפשר לאהוב את מה שיש וגם לשנוא את מה שיש, אבל בצורה שונה לחלוטין מהמקובל. הרעיון המרכזי שהוא מציג הוא האפשרות להגיע למצב שבו אין הגדרות ברורות לאהבה או לשנאה, אלא מצב בו האדם נמצא בחוויה פנימית חופשית לגמרי, ללא גבולות של מושגים או הגדרות. מה הכוונה בלאהוב או לשנוא בלי להגדיר את הרגש? אליעד מדגיש שהכוונה שלו איננה לאהוב את המציאות או לשנוא אותה על פי ההגדרות הרגילות של המושגים האלה. בדרך כלל כשאדם אומר שהוא אוהב משהו, הוא מתכוון להגדרה מסוימת מאוד, כמו טוב לי עם זה, זה מתאים לי, או אני רוצה שזה יישאר כך. כשהוא אומר שהוא שונא משהו, הוא מתכוון לכך שרע לי מזה, אני רוצה שזה ישתנה או זה לא טוב עבורי. אבל אליעד מבהיר שוב ושוב שכוונתו שונה לחלוטין - מדובר על מקום פנימי שבו כבר לא קיימות הגדרות כאלו בכלל. כלומר, אין שום קביעה של טוב או רע, שום העדפה ושום דחייה. האדם פשוט יכול להכיל את שתי החוויות באופן מלא בו זמנית, ולא להיתקע בשום קצה או הגדרה. כיצד אפשר לאהוב ולשנוא בו זמנית? אליעד מסביר שהרעיון של לאהוב ולשנוא בו זמנית אפשרי רק כאשר האדם מתנתק לחלוטין מההגדרות ומהתפיסות המוכרות שלו. זהו מצב שבו האדם יכול לראות כל דבר כטוב ורע במקביל, מבלי להרגיש צורך להכריע ביניהם. אין כאן מצב ביניים או פשרה, אלא חוויה מלאה של שני הקצוות בו זמנית, ... את הנקודה: אם אדם שואל האם זה דומה למשהו אחר? אז עצם השאלה כבר מראה שהוא מנסה להגדיר ולהשוות את החוויה למשהו מוכר אחר. אליעד אומר במפורש, אם שאלת האם זה דומה למשהו, התשובה היא תמיד לא. הסיבה היא שכל ניסיון להגדיר או להשוות את החוויה הזו למשהו אחר הוא בעצם בריחה מהמצב המוחלט שבו אין שום הגדרה. ההגדרות הן בדיוק מה שמרחיק את האדם מהחוויה המוחלטת של המציאות כפי שהיא. מה המשמעות של מקום ללא הגדרות? אליעד מסביר שמקום ללא הגדרות הוא בעצם מצב של חופש פנימי מוחלט. האדם לא צריך לבחור בין לאהוב או לשנוא, כי הוא פשוט נמצא מעבר להגדרה של לאהוב ולשנוא. החוויה היא של ללא הגדרה. הוא מדגיש שאין הכוונה שהוא רוצה שהאדם יפסיק לאהוב או לשנוא במובן הרגיל, אלא יגיע לנקודה פנימית שבה הוא מסוגל לראות באופן ברור שהכל הוא גם טוב וגם רע במקביל, ולכן יכול לאהוב ... את עומק המסר שלו. אם האדם שואל אם זה דומה למשהו, זה אומר שהוא עדיין מנסה להיאחז בהגדרות קיימות ולמצוא דמיון למשהו מוכר. הוא אומר באופן חד - משמעי, שכל ניסיון להגדיר או להשוות את הדבר הזה למשהו אחר, בהכרח מחמיץ את העיקרון המהותי שהוא מדבר עליו, שהוא מעבר לכל השוואה או הגדרה. הרצון להגדיר את החוויה או להשוות אותה לאחרת הוא בדיוק הדבר שמרחיק את האדם מהחוויה המלאה של המציאות כפי שהיא, בלי שום הגבלה של מושגים או הגדרות שכליות. אליעד מדגיש שהכוונה שלו היא להגיע למצב שבו האדם נמצא במציאות מוחלטת וחופשית, שהיא בו זמנית גם אהבה מלאה של מה שיש וגם שנאה מלאה של מה שיש, בלי צורך לבחור, בלי צורך להגדיר ובלי צורך להגביל את עצמו לשום כיוון מסוים. איך אפשר לאהוב ולשנוא בו זמנית? מה זה לחיות בלי הגדרות? מהי הדרך של אליעד כהן? האם ניתן לחוות טוב ורע ביחד? איך להגיע לחופש פנימי מוחלט? ...
כסף, הצלחה כלכלית, איך לעשות כסף? להרוויח יותר כסף, הצלחה כספית, איך להתעשר? איך להיות עשיר? מוטיבציה להצלחה, אימון להצלחה כספית, איך עושים כסף? הגדרת מטרות, איך להצליח לעשות כסף?
כסף, הצלחה כלכלית, איך לעשות כסף? להרוויח יותר כסף, הצלחה כספית, איך להתעשר? איך להיות עשיר? מוטיבציה להצלחה, אימון להצלחה כספית, איך עושים כסף? הגדרת מטרות, איך להצליח לעשות כסף?
... הצלחה כלכלית, איך לעשות כסף? להרוויח יותר כסף, הצלחה כספית, איך להתעשר? איך להיות עשיר? מוטיבציה להצלחה, אימון להצלחה כספית, איך עושים כסף? הגדרת מטרות, איך להצליח לעשות כסף? מהו הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להצליח כלכלית? הדבר הראשון שאליעד ממליץ עליו הוא להגדיר בצורה ברורה ומדויקת את המטרות הכלכליות שלנו. הוא מסביר שרבים לא מצליחים להתקדם כלכלית פשוט משום שהם לא יודעים כמה כסף הם רוצים להרוויח. אליעד נותן דוגמה ברורה: נניח שאדם מעוניין להרוויח כפול ממה שהוא מרוויח היום, הוא חייב להגדיר זאת באופן מפורש במספרים. למשל, אני מרוויח עכשיו 1,000 שקל, ואני רוצה להרוויח 2,000 שקל. ללא הגדרה מדויקת כזו, קשה מאוד להשיג את היעדים, משום שאין דרך ברורה לבדוק אם הושגו או לא. הוא נותן דוגמה נוספת: אדם שרוצה לצאת לחופשה בצפון, אבל לא החליט בדיוק לאן הוא ... להגיע למקום ספציפי, ולכן ככל הנראה לא יגיע ליעדו כלל. בדיוק כך, בלי מטרות ברורות, יהיה קשה מאוד להתקדם כלכלית ולהצליח להרוויח יותר כסף. איך נכון להגדיר מטרות כדי להשיג הצלחה כלכלית? אליעד מדגיש שיש להגדיר מטרות ברורות ומדידות, כך שניתן יהיה לבדוק בסוף התקופה אם הושגו או לא. הוא מדגים שוב את החשיבות של הגדרה מדויקת של מטרות כלכליות במספרים: לא מספיק לומר אני רוצה יותר כסף, אלא חשוב להגדיר סכום ספציפי, כמו אני רוצה להגדיל את ההכנסה שלי ב - 500% תוך שנה. לדבריו, יש כוח גדול מאוד בהצבת מטרות מדויקות, כי הן מאפשרות לנו למדוד ולבדוק את עצמנו באופן ... והוא אף מציע מבחן פשוט - אם האדם לא מרגיש שהוא באמת מזיע ומתאמץ כשמדבר על המטרות שלו, כנראה שהמטרות אינן רציניות מספיק. הוא מדגיש שאדם חייב להבין ולהגדיר היטב את ההבדל בין מאמץ אמיתי לבין מאמץ חלקי, ומציע שאדם שמרגיש בנוח מדי עם המטרות שלו כנראה לא הציב מטרות גבוהות מספיק. למה חשוב לבדוק למה לא התאמצנו בעבר ... אינו מספיק. הרצון חייב להיות מלווה במאמץ אמיתי, במדדים ברורים, בתחושת חיסרון ובבדיקה תמידית של ההתפתחות וההתקדמות. הוא חוזר שוב ושוב על החשיבות של הגדרת מטרות, יצירת נפרדות ברורה בין המצב הרצוי למצב הקיים, והכרה בכך שכל דבר שלא מוביל לתוצאות הרצויות הוא בגדר כישלון. הוא חוזר על הרעיון שאם רוצים להצליח באמת, אי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך למצוא את התשובה הנכונה?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא את התשובה הנכונה?, איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, קואצ'ר לזוגיות, ייעוץ טיפולי בתחום איך למצוא את התשובה הנכונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:10:51 - wesi1