אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחשוב בצורה מסודרת? ✔סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת ✔ איך להחליט מה לעשות קודם בחיים ובעבודה? אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
איך להחליט מה לעשות קודם בחיים ובעבודה?

אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לנהל סדר עדיפויות נכון בחיים ובקבלת החלטות באופן ברור ומסודר. הנושא העיקרי עליו הוא מדבר הוא היכולת לפרק כל דבר בחיים לשני חלקים עיקריים: דברים שהם "מחויבים" ודברים שהם "אפשריים". הוא מסביר שכאשר אדם מצליח להבחין בין מחויב לאפשרי, הוא מקבל כלים טובים יותר לניהול זמן, קבלת החלטות והגדרת סדרי עדיפויות בצורה נכונה ויעילה.

ההסבר המרכזי מתבסס על הרעיון שבראש ובראשונה יש לבצע את הדברים המחויבים, כלומר, הדברים שהאדם מרגיש שהוא חייב לעשותם, ורק לאחר מכן לעבור לדברים האפשריים. כדי להמחיש זאת, אליעד נותן מספר דוגמאות:

מה המשמעות של מחויב ואפשרי בהחלטות יומיומיות?

אליעד מסביר שאם לאדם יש 100 שקלים לקנות אוכל, עליו קודם כל לבדוק מה הוא חייב לקנות כדי לשרוד או כדי לענות על צרכים בסיסיים הכרחיים. רק לאחר שקנה את הדברים המחויבים, אפשר לבדוק מה הוא רוצה או יכול לקנות מתוך הרשימה של הדברים האפשריים. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של הבחנה בין הדברים ההכרחיים ביותר לדברים שהם בבחינת העדפה בלבד.

הוא מציג דוגמה נוספת של ניהול קניות בבית כמו בתוכנית "האח הגדול": יש רשימה ארוכה של מצרכים, ובהתחלה צריך לבחור מה חיוני ומה אפשר לדחות. אם השבוע חייבים לאכול מוצרים מסוימים, אז קודם קונים אותם, ורק אחר כך אפשר לבחור במותרות או בדברים פחות חשובים. דוגמה זו מבהירה שוב את חשיבות ההבחנה בין מחויב לאפשרי.

כיצד להבחין בין הדברים החשובים לפחות חשובים בעבודה?

אליעד כהן מדגים זאת בסביבת עבודה: כאשר מוטלת על עובד משימה כלשהי, העובד צריך קודם כל לזהות מהם המרכיבים ההכרחיים של המשימה, כלומר, הדברים שחובה לעשותם כדי שהפרויקט יסתיים בהצלחה. אחר כך הוא צריך לזהות מהם החלקים במשימה שאם לא יעשה אותם, המשימה עדיין תוכל להסתיים, גם אם פחות טוב או בצורה פחות מושלמת. כך הוא ידע לתעדף נכון את סדר העבודה ולהשקיע את מירב המאמצים בדברים שמחויבים.

הוא מדגיש זאת בדוגמה הבאה: אם יש דברים בעבודה שאי אפשר לסיים את הפרויקט בלעדיהם, ודברים נוספים שיהפכו את הפרויקט לטוב יותר אך אינם הכרחיים, כדאי קודם כל להתרכז בהכרחיים. רק אחרי השלמת החלק ההכרחי, אפשר להתפנות ולשפר את הפרויקט דרך המשימות הנוספות, שיכולות להוסיף איכות, אך אינן קריטיות לסיום המשימה.

האם חייבים לעשות משהו בכלל?

אליעד מסייג ואומר שלמעשה, ברמה הפילוסופית והמהותית, אדם לא חייב לעשות דבר באופן מוחלט, אלא מדובר בתחושה של "חייב" שהיא יחסית בלבד. באופן מוחלט אף אחד לא חייב דבר, אך בחוויה של האדם בחיי היום - יום קיימת תחושת מחויבות. ההבנה הזו מאפשרת לקחת אחריות על סדר העדיפויות ולבחור בצורה חכמה יותר, מתוך מודעות לכך שכל מחויבות היא יחסית לתפיסה האישית ולתפיסה של מה חשוב יותר ופחות.

הוא מדגיש כי אם האדם פועל בצורה הפוכה, וקודם כל משקיע בדברים שהוא רוצה או שמושכים אותו, ורק לאחר מכן בדברים ההכרחיים, הוא יוצר סדר עדיפויות מוטעה שעלול לפגוע ביכולת שלו לנהל את חייו בצורה יעילה.

למה חשוב לפרק כל תהליך למחויב ואפשרי?

המסר המרכזי של אליעד הוא החשיבות של הפירוק וההבחנה בין "מחויב" ו"אפשרי" בכל תחום. הוא מדגיש שהיכולת הזו יוצרת סדר ומיקוד, משפרת את קבלת ההחלטות ואת היכולת לנהל זמן ביעילות. המסר הוא חד - משמעי: קודם כל עושים את מה שחייבים, ורק לאחר מכן פונים אל האפשרויות הנוספות.

אליעד מסביר שאותו עיקרון בדיוק יכול להיות מיושם לא רק במשימות יום - יומיות, אלא גם בהחלטות משמעותיות ועמוקות יותר בחיים. הוא מעודד אנשים לאמץ דרך חשיבה זו בכל תחומי החיים, על מנת להגיע לבהירות, סדר פנימי ומיקוד גבוה יותר בהחלטות ובביצוע.

למה חשוב לתרגל את ההבחנה בין מחויב לאפשרי בכל תחום?

המסר המרכזי שאותו אליעד חוזר ומדגיש הוא שחשוב לתרגל את ההבחנה הזאת שוב ושוב בכל תחומי החיים. מי שלא עושה זאת, לפי אליעד, עלול למצוא את עצמו משקיע מאמצים רבים בדברים לא חשובים או שוליים, ומזניח את הדברים שבלעדיהם לא ניתן באמת להשיג את המטרה. הדבר דומה לאדם שבוחר קודם כל לקנות דברים מיותרים ולאחר מכן מגלה שלא נשאר לו כסף לקנות את מה שבאמת חיוני לו. התרגול הזה הוא שמאפשר חיים מאורגנים, יעילים וממוקדים.
תמשיכי.

ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת".

אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו.

ש: כן.

אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם כל "מה אני בטוח חייב לעשות", כמו נקרא מה? שאלות חובה במבחן בא נתחיל מהשאלות חובה אחר כך נעבור לשאלות רשות זה בדיוק אותו תהליך.

ש: לכוון את זה.

אליעד: אתה לא חייב לעשות כלום באופן יחסי אליך אתה מרגיש שאתה חייב, לא ביומיום מה זאת אומרת חייב לא באופן מוחלט באופן מוחלט אתה לא חייב כלום, אני באתי לומר שהתהליך הזה שאומר תפרק כל דבר למחויב ואפשרי ותתמקד במחויב ולא באפשרי הוא נכון לגבי כל דבר. לדוגמה יש לך עכשיו מאה שקל ואתה צריך לקנות אוכל קודם כל תבדוק מה אתה חייב לאכול השבוע ואחר כך בשאר הכסף תבדוק "טוב עכשיו נשאר לי זה מה אפשרי מה אני רוצה", את מבינה יש לך רשימה ארוכה נגיד באח הגדול יש לו רשימה ארוכה של מצרכים עכשיו מה מחויב לאכול השבוע ומה אפשרי אז קודם כל תלך על המחויב אחר כך מה שיישאר לך תבדוק מה אתה רוצה או לא רוצה מהאפשרי, כל דבר מה המחויב ומה האפשרי מה חשוב יותר ומה חשוב פחות סדרי עדיפויות.

ש: כאילו איזה רצון יותר חשוב בשבילי ואיזה רצון פחות חשוב בשבילי וככה אני בודקת מה הרצון שלי.

אליעד: בדיוק, בעבודה שלך לדוגמה בעובדה נגיד אומרים לך לעשות משהו מסוים ויש לך דברים שאם לא תעשי אותם אי אפשר לסיים את הפרויקט ויש דברים שגם אם לא תעשי אותם אפשר לסיים את הפרויקט אבל אם תעשי אותם יהיה יותר טוב, אז איפה יותר המאמץ שלך צריך להיות? בדברים שחייבים לסיים אותם. לפני שאני משקיע את המשאבים שלי בצ'ופצ'יק שמה קודם כל בוא נסיים את המבנה עצמו, נכון כאן זה אותו דבר אפשרי ומחויב אותו דבר בדיוק. עכשיו אם תהיה חכם בגשמיות תבין בסוף גם את זה אבל אם אתה גם ביומיום כמו טיפש אתה הולך ואתה קודם כל קונה מה שאתה רוצה לפני מה שאתה צריך אז אתה גם לא בודק את המחויב אתה קודם כל בודק את האפשרי, פנימי או חיצוני. הלאה.
ממוקד סדר עדיפויות הסבר העדפות משימות משמעות להשיג מטרה ארגון זמן הישגים להשיג את המטרה מה בן אדם צריך איך לחשוב בצורה מסודרת ארגון ארגון זמן בצורה מסודרת החלטה החלטות החלטיות זמן להחליט לחשוב לחשוב בצורה מסודרת לנהל לנהל זמן לקבל החלטה לקבל החלטות מנהל מסודר ניהול ניהול זמן סדר ארגון סדר עדיפויות סדר עדיפות קבלת החלטה קבלת החלטות תיעדוף תעדוף
סדר וארגון, שינוי גישה, לחשוב אחרת, לשנות את הגישה, לעשות סדר בחיים, לעשות סדר במחשבות, חשיבה מסודרת, מה חסר לך בחיים? יש ואין, חשיבה מובנית, מודעות עצמית, לחשוב בצורה מסודרת
סדר וארגון, שינוי גישה, לחשוב אחרת, לשנות את הגישה, לעשות סדר בחיים, לעשות סדר במחשבות, חשיבה מסודרת, מה חסר לך בחיים? יש ואין, חשיבה מובנית, מודעות עצמית, לחשוב בצורה מסודרת
... לעשות סדר בחיים, לעשות סדר במחשבות, חשיבה מסודרת, מה חסר לך בחיים? יש ואין, חשיבה מובנית, מודעות עצמית, לחשוב בצורה מסודרת מהם העקרונות המרכזיים לחשיבה מסודרת ולסדר בחיים? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בחשיבה ... מבוקרת ויעילה. כל זה תלוי במודעות עצמית וביכולת לשאול את השאלות הנכונות כדי להבין את העולם טוב יותר. כיצד לחשוב בצורה מסודרת ולחולל שינוי בגישה? אליעד מסביר את החשיבות של שינוי גישה כדי להתחיל לחשוב בצורה מסודרת. הוא מתאר כיצד לעיתים השאלות שאנו שואלים אינן מביאות אותנו לתשובות מספקות, פשוט כי הן ... ללמוד להימנע משאלות חסרות ערך ולהתמקד בהבנה עמוקה יותר של המשמעות שמאחוריהן. כיצד נוכל להימנע מבלבול ולחשוב בצורה מסודרת? כדי למנוע בלבול, אליעד ממליץ לשאול את עצמנו שאלות פשוטות, אך ממוקדות. לדוגמה, במקום ... לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות. זהו ניהול חיים הרבה יותר ממוקד ומסודר, שמוביל להצלחה ולשקט נפשי. איך לחשוב בצורה מסודרת? מה הקשר בין סדר במחשבות לסדר בסביבה? מהם התרגילים ליצירת סדר במחשבות? איך לשאול ...
חרדות / פחדים - סדר וארגון, סדר בחיים, סדר במחשבות - איך להתמודד עם חרדות ופחדים, באמצעות סדר בחיים?
... לצאת מכל הפחדים והחרדות, עליו לעשות סדר במחשבות שלו. דהיינו, לנסות להירגע ולחשוב בצורה מסודרת. וכדי לעשות סדר במחשבות, וכדי שהמחשבות של האדם יהיו ...
התייעלות / סדר וארגון / סדר בחיים - כיצד לעבוד *במהירות* בצורה רגועה ובלי לחץ?
התייעלות סדר וארגון סדר בחיים - כיצד לעבוד במהירות בצורה רגועה ובלי לחץ? מי שיתבונן בעניין יראה, שככל שהאדם מסוגל לעשות את מעשיו בצורה מהירה יותר, כך הוא מסוגל להשיג את המטרות שלו מהר ... הדרך יותר מהר, כך הוא מסוגל להגיע אל המטרה יותר מהר. ומי שמסוגל לעשות את מעשיו במהירות, הוא מסוגל להגיע אל ההצלחה יותר מהר. ואחד מהדברים שמאפיינים ניהול זמן נכון , הוא שהאדם עושה את הדברים, בצורה מאוד יעילה ומהירה. כי מי שעושה את מעשיו בצורה איטית, על ידי זה הזמן מתבזבז. והזמן לא מנוהל בצורה יעילה. אבל כאשר האדם משפר את המיומנות שלו ועושה את הדברים בצורה יותר יעילה, על ידי זה הזמן מנוהל בצורה טובה. ויחד עם זאת, גם אם האדם כן מסוגל לעשות את מעשיו בצורה מהירה, הרי שלמהירות, יש גם את החסרונות שלה. וגם כאשר האדם מסוגל לרוץ בדרך בצורה מהירה, בלי ... לעבוד ולעשות את הדברים בצורה מהירה, בלי מאמץ ובלי טעויות עד כמה שאפשר? והתשובה היא, כי המיומנות של האדם, תלויה בעד כמה הוא עושה את מעשיו ופעולותיו בצורה מסודרת ומובנית . ומי שרוצה ללמוד לעשות את מעשיו בצורה מהירה ובלי טעויות, עליו ללמד את עצמו, לעבוד בצורה מסודרת. והמהות של לעבוד בצורה מסודרת, היא הסדר שיש לאדם במחשבות שלו, כאשר הוא עובד. ובטרם נסביר את משמעות הסדר במחשבות, נסביר, כיצד להגיע לסדר במחשבות. וכדי להגיע לסדר במחשבות, לשם כך על האדם לנסות להיות יותר מסודר, בדברים הממשיים שסביבו. דהיינו, ברמה המעשית על האדם להשתדל שסביבת העבודה שלו תהיה יותר מסודרת. ועל האדם לשבת בצורה מסודרת על הכסא. ועל האדם לשים לב לכך, ששולחן העבודה שלו מסודר. ולמרות שנדמה לאדם שהדברים האלו הם לא חשובים, הרי שכל הבלגאן שיש סביבו של האדם בעולם הממשי, הוא לא מאפשר לאדם להגיע לסדר במחשבות שלו. כי כאשר הדברים שסביב האדם לא מסודרים, על ידי זה אין למחשבה של האדם רוגע. כי כדי שהמחשבה של האדם תהיה מסוגלת להירגע ולהיות בישוב הדעת, לשם כך המחשבה של האדם צריכה להיות מסוגלת, להגדיר את מה שהיא רואה. וכאשר האדם עובד בסביבה לא מסודרת, הדבר הזה לא נותן לו רוגע ושקט נפשי למחשבות שלו. כי המחשבה של האדם, כל הזמן צריכה להתאמץ, להירגע מהבלגאן שיש סביבה. וחוסר הסדר שיש סביב האדם בעולם הממשי, הוא יוצר אצל האדם חוסר סדר במחשבות שלו. וכאשר אנחנו מדברים על סביבת עבודה מסודרת, הכוונה היא, לא רק לסביבת העבודה, אלא בכלל לסדר באופן כללי בדברים של האדם. כי כאשר האדם לא חי בצורה מסודרת בחייו הפרטיים, על ידי זה החוסר סדר הזה, משרה עליו אוירה ותחושה של חוסר סדר במחשבות שלו, גם בעבודה. ומי שרוצה לשפר את המיומנות שלו ולעשות סדר במחשבות שלו, עליו בשלב הראשון, לנסות לעשות סדר בדברים הקטנים. וסדר בדברים הקטנים, פירושו, שעל האדם לשים את הדברים במקומם. ועל האדם לסדר את הדברים שנמצאים על השולחן שלו. ועל האדם לסדר את החפצים שלו בצורה מסודרת. וכיוב בכל תחום ועניין, שעל האדם להשתדל להיות כמה שיותר מסודר. וכאשר האדם מתחיל לחיות בצורה מסודרת בחיים האישיים שלו, על ידי זה הרוגע נכנס לחייו של האדם. ועל ידי זה לאט לאט האדם מתחיל לחשוב בצורה יותר רגועה ושקולה, ואז שיקול הדעת וישוב הדעת חוזרים אל האדם. וכאשר האדם חושב
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
... המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות מה המשמעות של להיות ... כולה, כך גם אדם שמבין את עצמו כחלק מהמציאות, יכול לומר אני כאשר הוא מתכוון לכלל המציאות. איך האדם הוא חלק מהארגון שנקרא מציאות? כדי להסביר איך האדם הוא חלק מהארגון שנקרא מציאות, אליעד כהן מביא דוגמה ... החברה כולה. מדוע תחושת אני הוא המציאות איננה רק מחשבה? אליעד מסביר שתחושת אני הוא המציאות חייבת להיות מוחלטת ולא יכולה להיות רק מחשבה מופשטת או ... שהוא חלק מהמציאות עצמה? הקושי העיקרי שאליעד מתאר הוא שהאדם רגיל לראות את עצמו כנפרד מהמציאות. הוא רגיל לחשוב שיש אני ויש דברים חיצוניים לו. האדם לא רגיל לחשוב במונחים של אחדות מוחלטת, לכן כאשר הוא שומע או חושב על הרעיון ... התבוננות פנימית וחקירת התפיסה העצמית מובילה את האדם לזיהוי שהוא לא באמת נפרד מהמציאות, אלא הוא הביטוי המוחלט שלה. מה המשמעות המעשית של לחיות מתוך ... שאין הפרדה בין רצונו לבין מה שמתרחש בפועל. מהי אחדות עם המציאות? איך לדעת שאני הוא המציאות? להיות חלק מהארגון של המציאות תחושת אני והמציאות איך לחוות ...
ניהול עובדים, התייעלות ארגונית, השכר במשק, מלך או עבד, כסף, ניהול נכון, להיות מנהל, הגדלת הכנסות, להסתכל מקרוב
ניהול עובדים, התייעלות ארגונית, השכר במשק, מלך או עבד, כסף, ניהול נכון, להיות מנהל, הגדלת הכנסות, להסתכל מקרוב
... עובדים, התייעלות ארגונית, השכר במשק, מלך או עבד, כסף, ניהול נכון, להיות מנהל, הגדלת ... עם מה שיש לו, כך הוא הופך להיות תלוי ועבד לדבר הזה. איך ירידה לשטח משפרת את הניהול הארגוני? המנכל שיורד לשטח עושה זאת לא רק מתוך אכפתיות לעובדים, אלא ... תוכל לנהל נכון את העסק הפנימי שלך? האנלוגיה המרכזית של אליעד היא שהאדם הוא מנהל של ארגון פנימי - מחשבות, רגשות ורצונות. כמו המנכל שיורד לשטח להכיר את ... כי הוא אף פעם לא מסופק לגמרי. מה המשמעות של להכיר את הבעיות מקרוב? אליעד מציע פתרון לארגונים ואנשים: אם אתה רוצה לפתור בעיות - תרד לעומק הבעיה. תחקור ... כאלוהים אתה לא יכול לברוח לשום מקום אחר, כי הכל שלך והכל באחריותך. מצד אחד זה חופש מוחלט, מצד שני אחריות אינסופית. איך לנהל עובדים נכון? מה זה להיות מלך או עבד? כיצד להגדיל הכנסות בארגון? מה הקשר בין שכר למוטיבציה בעבודה? מדוע חשוב להכיר את העסק ...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
... רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ... טוען בדיוק ההפך. מהי התפיסה השגויה לגבי רוחניות ואושר? אליעד מסביר שהתפיסה הרווחת היא שיש דברים שהם רוחניים באופן מוחלט (כמו מדיטציה), ויש דברים שהם לא רוחניים, כמו עבודה או כסף. אנשים חושבים שאם הם עושים מדיטציה הם מתקרבים לאושר מוחלט, ואם הם עובדים או מלמדים מתמטיקה הם מתרחקים ממנו. לדעתו זו אשליה שגורמת להם לסבל, מכיוון שהאושר המוחלט צריך להיות בלתי תלוי בתנאים, ולכן אין זה משנה אם האדם יושב במדיטציה או מלמד מתמטיקה. מדוע מדיטציה לבדה לא מובילה לאושר מוחלט? אליעד נותן דוגמה לכך שהרבה יותר ... אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל פעילות הם רק לבושים שונים לאותה מהות רוחנית אחת. אדם יכול למצוא את האושר המוחלט ואת האחדות הרוחנית בין אם הוא ... אנשים נוטים להגדיר אושר לפי תנאים מסוימים. למשל, הם אומרים: אהיה מאושר רק אם לא אצטרך לעבוד. אך אליעד מדגיש שאושר מוחלט חייב להיות בלתי תלוי בשום תנאי. האדם שחושב שרק במדיטציה או רק בקריאת ספרים רוחניים הוא יכול להיות מאושר, מפספס את המהות של אושר מוחלט - שאמור להיות זמין בכל סיטואציה, ... ובין אם אתה עוסק במתמטיקה, כי במצב של אחדות אמיתית אין העדפה לדבר אחד על פני אחר. במצב זה האדם מסוגל לחוות אושר מוחלט בכל רגע, גם אם לכאורה הוא עושה פעולות שגרתיות או לא רוחניות. אליעד מדגיש שאם האדם לא יכול לחוות את האושר המוחלט בעבודה , סימן שהוא עדיין לא הגיע לאחדות מוחלטת. הוא צריך לשאול את עצמו שאלות, ... האדם חוקר את הפרטים הקטנים במציאות, הוא יכול לראות דרכם את התמונה הגדולה של האחדות הרוחנית. מהי המשמעות של אחדות מוחלטת לעומת אחדות שקרית? אחדות שקרית ... לעומת זאת, היא ההבנה שהאושר נמצא בכל מקום, גם בעבודה או בכל פעילות אחרת. האדם שמבין את זה יכול להיות מאושר בצורה מוחלטת ובלתי תלויה, בכל רגע ובכל מצב. ...
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
... ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד איך לשכנע ילד לסדר את החדר בלי לגרום למאבקי כוח? כדי לגרום לילד לסדר את החדר, חשוב קודם כל להבין את נקודת המבט שלו ולשאול את עצמנו האם באמת הילד חייב לסדר את החדר שלו? התפיסה הרווחת אצל רוב האנשים היא שילדים חייבים לסדר את החדר שלהם, אבל חשוב לבדוק מה עומד מאחורי ההנחה הזאת, והאם היא נובעת ... פונקציונלי או פשוט אמונה שהוטמעה בנו מילדות? למשל, האם זה עניין אסתטי בלבד או שיש בזה תועלת אמיתית? האם אנחנו בעצמנו מקפידים תמיד על סדר מוחלט? הוא מציין דוגמה שמראה שאפילו מבוגרים לא תמיד שומרים על הסדר, וממחיש את חוסר ההיגיון בדרישה מילדים להיות יותר מסודרים מאיתנו. האם כל חלק בחדר של הילד חייב להיות מסודר? אליעד מסביר שאין הכרח שכל החדר יהיה מסודר לחלוטין . ייתכן שיש חלקים בחדר שהבלגן בהם לא מפריע לאף אחד, כמו למשל ארון ... עבורו, בלי שזה יפריע לאחרים. הוא מביא דוגמה שאם הארון של הילד מבולגן, אבל זה לא משפיע על בני הבית האחרים, אין צורך אמיתי לדרוש ממנו לסדר אותו. מנגד, כאשר הבלגן של הילד משפיע באופן ישיר על ההורה, כמו למשל כשההורה צריך לחפש בגדים בבוקר בתוך הארון המבולגן של הילד, כאן אליעד מדגיש שיש היגיון ברור בדרישה לסדר. הדוגמה מבהירה את העיקרון שגבולות צריכים להיות ברורים במקום שבו פעולותיו של הילד משפיעות על אחרים. מדוע הילד מתעקש דווקא לבלגן את החדר? אליעד מסביר לעומק שהילד עלול לבלגן את החדר או לסרב לסדר אותו מתוך תחושת מאבק וכוח. הוא מפרט שההתנגדות לסדר נוצרת לעיתים מתוך צורך של הילד להרגיש שהוא שולט ולא נשלט, ושהוא בעל כוח ושליטה על חייו. הילד מרגיש שכאשר אומרים לו לסדר באופן פקודת, הוא חייב למרוד כדי להרגיש שהוא שולט על חייו ולא נשלט על ידי ... שזה מחזק את תחושת הכוח והשליטה שלו, במיוחד אם הוא מרגיש שההורים מנסים להשליט עליו כוח בצורה שרירותית. איך להתמודד עם ילד שלא רוצה לסדר? אליעד מסביר שהגישה הנכונה לשכנע ילד לסדר את החדר צריכה להיות מתוך שיחה פתוחה, ולא מתוך כפייה או איומים. הוא נותן דוגמה לגישה שבה ההורה בא לילד ואומר לו במפורש: אני מבינה שאין לך חשק לסדר, ומבינה שיותר נוח לך לבלגן. זה טבעי שאין לך כוח. כך הילד מרגיש שמכבדים את רגשותיו ורצונותיו ולא מנסים להשתלט עליו. השלב הבא בגישה זו הוא להסביר לילד את הסיבות ההגיוניות מאחורי הדרישה לסדר. למשל, ניתן לומר לילד שהבלגן גורם להורה להרגיש עומס נפשי, וכאשר הבית ... לילד בהמשך. אפשר להסביר לו שבמקום להילחם אחד בשני, אפשר להגיע לשיתוף פעולה. לדוגמה, ההורה יכול להגיד לילד: אם אתה עוזר לי לשמור על סדר מינימלי, יהיה לי יותר קל לסייע לך בהמשך בדברים שחשובים לך. המטרה כאן היא להסביר את העניין באופן הגיוני, כדי שהילד יבין שיש היגיון בסידור, ולא מדובר סתם ברצון לשליטה. איך לשכנע ילד לסדר את החדר מתוך כבוד והבנה? אליעד מדגיש שכדי לשכנע ילד לסדר את החדר, יש להשתמש בגישה של שיחה פתוחה ולא של כפייה. לדוגמה, אפשר לשאול את הילד למה הוא מעדיף לא לסדר, ולאפשר לו להסביר את תחושותיו באופן חופשי בלי שיחשוש מעונש. חשוב שהילד ... אליעד ממליץ להראות לילד שמבינים את הרצונות שלו, אבל גם להסביר לו את הרצונות של ההורה. אפשר להגיד לילד: אני מבינה את הצורך שלך לא לסדר, ואני מכבדת את זה. אך באותו אופן, הייתי רוצה שתבין שגם לי יש צורך בסדר מסוים. ההורה יכול להסביר את ההיגיון מאחורי הדרישה לסדר, למשל שקשה לה למצוא דברים כאשר החדר מבולגן, או שזה מפריע למהלך החיים בבית. כיצד למנוע מאבקי כוח סביב הסדר בבית? אליעד מתאר שלעיתים מאחורי הדרישה של ההורים לסדר מסתתר רצון לשלוט בילדים, בעיקר כשההורים עצמם מרגישים חוסר שליטה במקומות ...
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
... לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי איך לשפר את יעילות העובדים ולהעלות את המוטיבציה שלהם? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ניתן לשפר את היעילות של עובדים בעסק או בארגון. הכוונה ביעילות היא להשיג את מטרות החברה בצורה המיטבית, כלומר, להשיג את המקסימום מהזמן שהעובדים משקיעים ביחס ... גישות נפוצות בעניין זה: הגישה הראשונה היא מדידה, כלומר, למדוד את הזמן שהעובדים משקיעים, לבדוק את התפוקה שלהם, להציג נתונים ברורים ולנסות לזהות את נקודות החולשה ואת בעיות היעילות ... וסמכות. הכוונה היא לומר לעובד: זו המטרה שאנחנו רוצים להשיג, תחליט אתה איך לבצע את המשימה. כך העובד מרגיש שהוא בוחר, יוזם ומבטא את עצמו, וזה נותן לו מוטיבציה פנימית גבוהה יותר. ... בהיררכיה, אבל נותן לעובד להרגיש שהוא לא מנוהל אלא שותף שווה בקבלת ההחלטות. לדוגמה, במקום להגיד לו בדיוק מה לעשות, שואלים אותו לדעתו: איך אתה חושב שכדאי לעשות את זה? כך, ... מתמשכת ואמיתית. איך להתמודד עם תירוצים של עובדים על חוסר זמן או חשיבות המשימה? אליעד מציע שיטה יעילה להתמודדות עם תירוצים נפוצים של עובדים כמו אין לי זמן או זה לא הדבר הכי חשוב עכשיו. הוא מדגיש שכאשר עובד טוען שאין לו זמן, הבעיה האמיתית היא בדרך כלל חוסר ההבנה של חשיבות המשימה. יש צורך להסביר לו את המטרה ואת החשיבות של הדבר. אם ... בצורה הטובה ביותר. ש: כן אבל אני מבדיל בין העניין של העבודה זמן העבודה שהם משקיעים. אליעד: ביחס לכמות התפוקה שהם מביאים בזמן הזה. ש: זהו בקיצור אז זה זה, אז יש לי שיטה שאומרת תמדוד אותם תמדוד את הזמן תראה מה התפוקה, תעשה סקר כזה תראה להם את הנתון ותמצא את הבעיות לאי היעילות ותשפר מדידה. שיטה שניה אומרת משמע ... קודם כל כולם הבינו את השאלה הוא אומר יש לו עובדים הוא אומר מה עדיף, עדיף להתחיל למדוד אותם לפי זה או לתת להם יותר מוטיבציה. עכשיו אוקי מה המהות של השאלה, המהות של ... לתת לו תחושה שהוא יוזם שהוא יוצא, שהוא ממש את עצמו תקשיב תחליט איך נוח לך לעשות את זה במקום להגיד לו אני רוצה שתעשה ככה וככה להגיד לו אוקי אני רוצה שיקרה ככה וככה תחליט אתה איך, וואלה יש לי אחריות יש לי בחירה, אני בוחר אני יכול לממש את עצמי, יכול לבטא את עצמי או לשאול אותו מה ... לי אני לא יודע אני לא טוב אני לא יודע איך לעשות את זה, אין לי את הזמן זה שטויות. אליעד: לא אז רגע כל אחד בפני עצמו מה זאת אומרת אין לי את הזמן את הזמן של מה, למה הוא עושה דברים אחרים באותו זמן? ש: במקום להתמקד בזה שזה יותר חשוב עכשיו אתה נותן לי לעשות תוכניות עבודה וגרפים וכל מיני דברים. אליעד: לא ... אחד אחד אתה רוצה שנרשום את הרשימה, מה הרשימה אומרת 1. אין לי זמן 2. זה שטויות נכון? ש: זה שטויות זה לא הדבר החשוב עכשיו. אליעד: מה עוד הוא אמר אין לי ידע איך לעשות את זה, אני לא יודע איך. ש: לא הוא לא אומר אין לי ידע אבל לוקח לי המון זמן עד שאני מוציא את הנתונים. אליעד: זה עוד פעם על רובריקה של אין לי זמן, אוקי זה התירוצים או שיש עוד תירוצים? ש: זה העיקריים כן. אליעד: אז מה העיקריים? ש: הראשון לוקח לי המון זמן אין לי זמן להתעסק עם הדבר הזה זה המניח הראשון. אליעד: שזה גם קשור לשני וזה נובע מהשני כי הוא אומר, ומה השני? ש: השני זה ... אני אסביר לך משהו תסתכל המקרה הזה שהעובד אומר לך תראה אין לי זמן קודם כל זה תלוי בזה שהוא חושב שזה לא חשוב כי אם הוא היה חושב שזה חשוב אז הוא היה מבין שזה חשוב. עכשיו הכשל ... מתחיל לתרץ לך תירוצים. ש: השלב הבא זה בוא נבנה תוכנית עבודה מסודרת. אליעד: שזה אתה אומר זה לא הוא אומר. ש: הוא אומר לא יש איזו תוכנית עבודה. אליעד: אני מסביר לך מה הבעיה תבין ... אחד, עוד פעם נניח שזה מנהל שמרוויח כסף לפי אחוזים מהמחלקה בסדר הוא מרוויח כסף לפי אחוזים מהמחלקה כבר יש לו אחוזים קבוע, בסדר יש לו כבר קבוע אחוזים אבל הוא לא רוצה להתאמץ ... טובים תציע אתה זרוק את זה אליו ואז הוא לא יכול להגיד לך אין לי זמן זה שטויות כי הוא הציע את זה. כשהוא אומר לך זה שטויות יש שתי אפשרויות או שהוא באמת חושב שזה שטויות או שהוא ... מצב כזה, מקרה פשוט אתה אומר לו תעשה אם לא אתה לא פה אם אין לך זמן אנחנו נמצא מישהו אחר שיש לו זמן בסדר אבל לא תמיד זה אפשרי. ש: כן לפעמים זה עובד טוב אבל הוא לא רוצה להפסיד אותו. אליעד: אמרתי בהנחה שאתה רוצה ... שתעשה עוד משהו. אליעד: תגיד לו בסדר ואל תעשה, תגיד לו אין לי זמן זה ידפוק דברים אחרים הנה שמעת את התירוצים. ש: תשובה פשוטה בסדר ולא עושה. אליעד: לא אבל אם נגיד אחר כך הוא שואל אותך ולמה אתה לא עושה תגיד לו תראה לא היה לי זמן לא הספקתי יש דברים אחרים שצריך לעשות. עכשיו מה שאמרתי פה זה נכון לדוגמה גם לנגיד ילד אתה רוצה לגרום לו לעשות ... לו תסדר את החדר ואז הוא יגיד לך למה שאני אסדר, אי אפשר אין לי זמן לזה וזה אתה אומר לו אוקי טוב תקשיב צריך ככה וככה אתה מסכים איתי הוא יגיד לך כן, תגיד לו אז מה אתה מציע איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בצורה מסודרת?, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחשוב בצורה מסודרת?, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, מורה רוחני, קואצ'ינג אישי בנושא איך לחשוב בצורה מסודרת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:37:03 - wesi1