ניהול עובדים, יעוץ
למנהלים, איך
לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת
עובדים, פייסבוק
בעבודה, לגלוש
בעבודה, לשון הרע
בעבודה, גניבה
בעבודה, הלשנה
בעבודה, אימון מנהלים האם נכון לעודד
עובדים לדווח על אחרים במקום
העבודה? אחת השאלות החשובות שעלו בשיחה היא האם נכון וכדאי לעודד
עובדים לדווח על עבירות והתנהגות לא ראויה של
עובדים אחרים. אליעד כהן מתייחס לנושא זה לעומק, ומסביר שביסוד השאלה עומדים מספר שיקולים: ראשית, אליעד מבהיר שיש להבחין בין המונח הלשנה למונח ... שלא לצורך במהלך שעות
העבודה. לדוגמה, אם
עובד רואה
שעובד אחר גונב ציוד או כסף, הוא מחויב לדווח לממונים עליו. זה ברור ומקובל על רוב האנשים. לעומת זאת, כאשר מדובר בשימוש לא ראוי בזמן
העבודה , כמו גלישה בפייסבוק או שימוש אישי אחר באינטרנט, נוצרת מחלוקת. אליעד מדגיש שבסופו של דבר, כל שימוש בזמן
עבודה לצרכים אישיים הוא סוג של גניבת זמן מהמעביד, ולכן יש לראות זאת בחומרה דומה לגניבה כספית. האם לדווח על כל עבירה, קטנה או גדולה, זה נכון? אליעד טוען שכאשר
ההנהלה יוצרת מצב שבו
העובדים מפחדים כל הזמן שילשינו עליהם, נוצר אקלים בעייתי
בעבודה. מצד שני, הוא מסביר שיש חשיבות לכך
שהעובדים ידעו שהם נמצאים תחת פיקוח, כדי שיימנעו מלכתחילה מהתנהגות לא רצויה. הוא מציין שכאשר
עובד חושש שילשינו עליו, הדבר אומר בדרך כלל שהוא יודע שהוא עושה משהו לא בסדר.
עובד שמרגיש שלם עם ההתנהגות שלו לא צריך לחשוש מדיווחים. הוא נותן דוגמה מוחשית: אם
עובד לוקח כסף באופן ישיר מהארנק של
עובד אחר, ברור שמדובר בעבירה חמורה וכולם יסכימו שצריך לדווח על כך. אבל אם
העובד מתבטל או גולש באינטרנט באופן לא מורשה, גם אז הוא גונב - הפעם זמן, שזה בעצם שווה לכסף. מדוע במקרה כזה
העובדים פחות מתלהבים לדווח? אליעד מסביר שזה נובע מתפיסה שגויה של חומרת העניין, למרות שמבחינה כלכלית אין הבדל. מה הבעיה ביצירת אווירה של חשש ...