אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להדריך עובדים? ✔איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
נניח לדוגמה שאתה רוצה שבכל פעם שהעובד שלך כותב הצעת מחיר, שלפני שהוא כותב את המחיר, שלפני כן הוא יכתוב בשורה מודגשת משפט כלשהו. עכשיו, לכאורה הדרך הקצרה ביותר לגרום לכך שזה יקרה, היא פשוט להגיד לעובד שלך, שמע, בכל פעם שאתה כותב הצעת מחיר, אז תעשה כך או אחרת. ואם הוא לא זוכר את זה, אז לעשות לו נוהל של כתיבת הצעות מחיר. ואם הוא לא שומע לך, אז לאיים עליו באיזה משהו ומצד שני גם לפתות אותו באיזה תגמול אם הוא כן יקשיב לך. אבל זו כמובן השיטה של העצלנים והלא חכמים, שהם פשוט באים לעובד ואומרים לו מה לעשות.

והיתרונות של השיטה הזאת, הם שלכאורה הפתרון מאוד מהיר. באים לעובד ואומרים לו לעשות את מה שרוצים. אבל החסרונות הם עוד יותר גדולים. כי העובד צריך "לזכור" את מה שהוא צריך לעשות. ולא תמיד הוא יכול לזכור את כל הפרטים של כל מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ובנוסף, העובד צריך לזכור לעשות את זה, כדי לעשות את מה שאתה ביקשת ממנו לעשות. או במילים אחרות, העובד שלך יזכור לעשות את זה, רק בגלל שביקשת ממנו לעשות את זה.

ולכן יש את השיטה היותר טובה שאומרת כך, שעליך לשאול את עצמך, למה אתה חושב שכדאי שהעובד ירשום את השורה הזאת. ולמה זה יותר טוב לדעתך שהעובד שלך יעשה דווקא כך או אחרת. ואז עליך לגרום לעובד שלך להבין את ההיגיון הזה. כדי שאז כשהעובד יבין ויסכים איתך על ההיגיון הזה, הוא יפעל מתוך היגיון, יבין אותך ולא יצטרך לזכור הרבה דברים, אלא הם יקפצו לו מההיגיון שלו, בדיוק כמו שאתה פועל מתוך ההיגיון שלך ולא מתוך הזיכרון שלך.

וגם כאן, המנהל העצלן, יבוא לעובד שלו ויסביר לו, עליך לעשות כך משום כך. שזה כמובן יותר טוב מאשר פשוט להסביר לעובד מה לעשות. אבל גם לזה יש חסרונות, כי לא בטוח שהעובד שלך באמת יבין אותך ובאמת יסכים איתך. והאידיאל הוא, שעליך להציג לעובד שלך את הבעיה שגרמה לך להגיע לפתרון שאתה מציע אותו. ולגרום לעובד שלך להגיע מעצמו למסקנה שאתה הגעת אליה. וכך על הדרך, אתה גם מעודד את העובד שלך לחשוב.

לדוגמה: שאל את העובד, שלך: "בהצעות המחיר שאנחנו כותבים ללקוח, נתקלנו בבעיה שהלקוחות שלנו לא תמיד מבינים שאנחנו חברה מאוד וותיקה. כיצד אתה מציע לטפל בזה? איזה רעיונות יש לך להציע לזה?". כאשר אתה שואף לכוון את המוח שלו לכיוון שהוא מעצמו יציע לך לכתוב את השורה שאתה רוצה שהוא יוסיף.

והמהות היא: תחשוב בדיוק על מה שאתה רוצה שהעובד שלך יעשה לפרטי פרטים. עכשיו תשאל את עצמך, למה אני חושב שצריך לעשות את זה. עכשיו עליך...
לחשוב עליך לשכנע עובד לא לשכוח דברים איך לשאול את עצמי השקעות למנהלים לטעות לשים לב טעויות להסביר משהו עצמאות עצלן איך לא לשכוח דברים איך לגרום לעובד איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים איך לגרום לעובד להיות יותר חכם איך לגרום לעובד שלך איך לגרום לעובד שלך לעשות איך לגרום לעובדים איך להדריך איך להדריך עובדים איך להסביר איך להסביר משהו איך להסביר משהו לעובדים איך לנהל איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לעשות את מה שאתה רוצה איך לשכנע עובד איך לשכנע עובדים אימון אימון למנהלים אימונים בעיה בעיות הדרכת מנהלים הסבר הסברים העובד לא עושה את מה שאומרים לו הקשבה חכם טיפול טיפול בבעיה טיפול בבעיות טיפול בבעיות של עובדים טיפולים טעויות טעויות של עובדים טעות כיצד לנהל עובדים לא לשכוח לא לשכוח דברים לגרום לגרום לעובד לגרום לעובד לא לשכוח דברים לגרום לעובד להיות יותר חכם לגרום לעובדים להדריך להדריך עובדים להסביר להסביר משהו להסביר משהו לעובדים להתאמן לזכור לטעות למה העובד לא מקשיב למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לשכוח לשכוח דברים לשכנע עובד לשכנע עובד לא לשכוח דברים לשכנע עובד להיות יותר חכם לשכנע עובדים מה שאתה רוצה מטופל מטופלים מטפל מנהל מנהלים מתי לנהל את העובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובד לא זוכר עובד לא מקשיב עובד לא עובד נכון עובדים רצון שכחה
ניהול ארגוני, טעויות של מנהלים, טעויות בניהול, מנהל או עובד, למה לא לעשות את העבודה של העובדים? תפקידו של המנהל בארגון, איך להיות מנהל טוב? תפקידו של המנהל לנהל, מה זה לנהל עובדים? מה התפקיד של המנהל? להתערב בעבודה של העובדים
ניהול ארגוני, טעויות של מנהלים, טעויות בניהול, מנהל או עובד, למה לא לעשות את העבודה של העובדים? תפקידו של המנהל בארגון, איך להיות מנהל טוב? תפקידו של המנהל לנהל, מה זה לנהל עובדים? מה התפקיד של המנהל? להתערב בעבודה של העובדים
... קבלת החלטות ניהוליות, עבודה מול לקוחות, ומעקב אחרי הביצועים הכוללים של הארגון. מה המנהל כן יכול לעשות? המנהל אמור להדריך את העובדים ולספק להם את הכלים הדרושים לשיפור ביצועיהם. הוא יכול להעניק ... בכך, הוא הופך להיות חלק מהבעיה במקום להיות הפתרון. מה המנהל כן יכול לעשות? אליעד מציין כי זה בהחלט הגיוני שהמנהל ידריך את העובדים וייתן להם את הכלים הדרושים לשיפור ביצועיהם. המנהל יכול לספק ...
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
... מספר פעמים, מה שגוזל ממנו זמן. השאלה היא האם הזמן שהמנהל משקיע בהסברים משתלם בטווח הארוך. האם על המנהל להדריך את העובד אם זה לוקח יותר זמן מאשר לבצע את העבודה בעצמו? כאשר המנהל משקיע זמן בהסברת עבודה לעובד, עליו לשקול ... עשוי לחסוך זמן בעתיד, כשעובד יוכל לבצע את העבודה באופן עצמאי. מתי עדיף למנהל לעשות את העבודה בעצמו ומתי להדריך את העובד? ההחלטה האם להסביר לעובד או לבצע את העבודה בעצמו תלויה בכמה פרמטרים: האם מדובר במטלה חד פעמית או ... מספר פעמים, מה שגוזל ממנו זמן. השאלה היא האם הזמן שהמנהל משקיע בהסברים משתלם בטווח הארוך. האם על המנהל להדריך את העובד אם זה לוקח יותר זמן מאשר לבצע את העבודה בעצמו? כאשר המנהל משקיע זמן בהסברת עבודה לעובד, עליו לשקול ... עשוי לחסוך זמן בעתיד, כשעובד יוכל לבצע את העבודה באופן עצמאי. מתי עדיף למנהל לעשות את העבודה בעצמו ומתי להדריך את העובד? ההחלטה האם להסביר לעובד או לבצע את העבודה בעצמו תלויה בכמה פרמטרים: האם מדובר במטלה חד פעמית או ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא ... יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב ... של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
שכחה שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה מלאה של הידע. ידיעה שלמה = כאשר הדבר שיודעים אותו והשכל שיודע אותו הופכים למהות אחת. כאשר הידיעה והיודע מתאחדים, אי אפשר לשכוח את הדבר שאותו יודעים. איך גורמים לידיעה להתאחד עם האדם? על ידי אהבה לדבר שאותו יודעים. ... מתקרב לשורש ולמהות של הדבר שאותו הוא יודע. ככל שהאדם קרוב יותר למהות של הידיעה, כך הוא מתאחד יותר עם הידיעה וכך אינו יכול לשכוח אותה. איך מעמיקים את הידיעה? על ידי התבוננות. על ידי שהידיעה הופכת להיות חלק מהחיים. על ידי מחשבה על הידיעה. כל הדברים האלו גורמים לידיעה להיטמע בתוך האדם = זיכרון. שכחה נוצרת כאשר, הידיעה שונה מ: היודע = פירוד. זיכרון נוצר כאשר, הידיעה = היודע = אחדות = אהבה. ברמה המעשית: תתבונן לעומק בדבר שאותו ברצונך לזכור. תחקור אותו מכל הכיוונים האפשריים. מהותך תיהפך למהותו, וכך הוא ואתה תהיו אחד = אהבה = זיכרון. ...
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס בעיניו כחשוב ביותר באותו רגע. אם יש סביבנו רעשים, דיבורים, או אירועים שפתאום מושכים את תשומת ליבנו, זה קורה רק משום שבאותו רגע הם נראים לנו חשובים יותר ממה שאנחנו אמורים לעשות. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, אפילו במעט. לעומת זאת, אם ... בצורה כזו על בסיס קבוע, מצליח לבצע משימות בצורה מהירה ויעילה יותר, לעומת אדם שלא מתורגל בכך, אשר מבזבז זמן בניסיון להבין במה להתחיל קודם. איך לא לשכוח משימות או מידע חשוב? כדי לזכור מידע לאורך זמן, אליעד ממליץ ליצור הקשרים לוגיים וסיבתיים למידע הזה. אם מדובר במידע אקראי, כמו מספר עמוד שבו הפסקנו לקרוא, יהיה קשה לזכור אותו אלא אם נחזור עליו שוב ושוב או נמצא לו הסבר הגיוני. לדוגמה, אם אדם רוצה לזכור שעצר בעמוד 273, הוא יכול להמציא סיבה מיוחדת שקשורה למספר הזה, כמו העובדה שהשטר הגדול ביותר בישראל הוא 200 שקל, ואז להוסיף עוד אסוציאציות שיוצרות משמעות למספר. אם מדובר במשימה שאנחנו רוצים לזכור לבצע בהמשך, הדרך הטובה היא לשאול את עצמנו למה זה חשוב? או למה דווקא עכשיו?. שאלות אלו יוצרות עוגנים בזיכרון שלנו, ומונעות מאיתנו לשכוח. אמנם זה יכול להיות כרוך במאמץ ראשוני, אבל המאמץ משתלם בכך שהוא מאפשר למוח להישאר חופשי לעסוק בדברים אחרים. איך אפשר לזכור רצפים אקראיים? אליעד מסביר שכאשר צריך לזכור מידע אקראי כמו סדר של פרצופים או מספרים, הדרך היחידה היא להמציא סיפורים או הסברים שיהפכו את הרצף לבעל משמעות. גם אם הסיפורים הללו הם דמיוניים, הם יוצרים חיבור במוח ומאפשרים לזכור את הרצף. למרות שהוספת הסיפורים יוצרת עומס מידע נוסף, דווקא עומס זה מסייע בזכירת המידע המקורי. האם ניתן לזכור מידע ללא מאמץ? אי אפשר לזכור מידע אקראי ללא מאמץ, משום שהמוח שלנו בנוי לזכור דברים שיש להם משמעות או חשיבות. אם אדם ינסה לזכור כל דבר אקראי ללא הקשרים לוגיים או סיבתיים, הוא יתקשה מאוד ואף יהיה מוצף במידע. לפי אליעד, הזיכרון הטבעי שלנו מוגבל בכוונה, כדי לאפשר לנו לתפקד בצורה תקינה בחיי היום - יום, מבלי להיות מוצפים במידע לא רלוונטי. למה לפעמים אנשים זוכרים דברים שלא קרו באמת? לעיתים אנשים זוכרים דברים שלא קרו בפועל משום שבמוח שלהם היה הגיוני או חשוב שהדברים יקרו כך. הזיכרון בנוי על בסיס החשיבות שאנחנו מעניקים למידע, ולכן המוח יכול להמציא או לעוות זיכרונות, בהתאם למה שנראה לו כמתאים או חשוב באותו רגע. איך לנהל את הזמן נכון יותר? ניהול זמן נכון מתאפשר על ידי יצירת סדר ברור בין המשימות לפי חשיבותן ומחויבותן. אדם שמתרגל לחשוב בצורה ברורה על מה שהוא חייב לעשות ומה הוא יכול ...
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
... להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע למה אדם ירצה לגרום לעצמו להרגיש רע? אנשים ... נשאלת השאלה, מדוע אדם ירצה לסבול במודע? מה התועלת באי - הגשמת הרצון בכוונה? אליעד מסביר שאדם יכול לבחור באופן מודע לא להגשים רצון מסוים כדי לזכור שהוא לא חייב למלא את כל רצונותיו. לדוגמה, אדם שרוצה דירה גדולה יותר או אפילו ... וזה מציק לו. הוא יכול לסדר זאת בקלות אך בוחר במודע לא לעשות זאת. למה? כדי לשמור לעצמו תזכורת קבועה לכך שהוא לא חייב שהכל יהיה מושלם כדי להרגיש טוב. אליעד מדגיש שזו טכניקה מודעת, כאשר האדם אומר לעצמו אני לא עושה את זה בכוונה, כי אני רוצה לזכור שלא אכפת לי מזה. למה לשמר במודע חוסר שלמות? אליעד כהן נותן דוגמה מעולם ... לא צבוע או משופשף. האדם יכול ליהנות מהבית החדש, אך הוא משמר באופן מודע פגם כלשהו כדי לזכור שהוא לא יכול להיות שמח לחלוטין - כי משהו מהותי חסר. דוגמה זו ממחישה כיצד האדם שומר לעצמו מרחב של אי שלמות, כדי לזכור באופן מתמיד שהאושר שלו לא תלוי רק בהגשמה של רצונותיו. מה ההבדל בין לא לרצות ... אבל עמוק יותר יהיה לומר אני רוצה מאוד לצבוע את הבית, ובכל זאת אני לא אצבע אותו כדי לזכור שאני לא חייב להיענות לרצון שלי. האפשרות השנייה היא דרך עוצמתית יותר להמחיש ... אומר אני לא חייב להרוויח יותר כסף, אפילו כשהוא יכול בקלות לעשות זאת, הוא יוצר לעצמו תזכורת עוצמתית לכך שהוא חופשי. למשל, אם יש לאדם הזדמנות להרוויח עוד כסף, והוא בוחר ... ברדיפה אחרי כסף. זה יוצר מצב שבו האדם לא משתעבד לרצונותיו, אלא נותר חופשי יותר. אליעד מסביר שרוב האנשים מפחדים שאם הם ימלאו את כל רצונותיהם, לא יישאר להם בשביל מה ... פרדוקסלי, להשאיר באופן מודע רצונות לא ממומשים זו דרך לשמר עניין ומשמעות בחיים. כיצד לזכור שהכל משחק? עוד דוגמה שנותן אליעד היא על מלך שחולם שכל התבואה שתהיה בשנה הבאה ... חיים בתוכה. בדרך זו, אי - ההגשמה המודעת של הרצונות, או השארת סימנים של אי - שלמות, הן תזכורת לכך שהכל הוא רק משחק, שהאדם הוא בעצם חופשי ולא באמת תלוי בשום דבר חיצוני. ... שבאופן מודע האדם יכול לבחור ליצור לעצמו מצבים של חוסר נוחות או אפילו סבל קטן, דווקא כדי לזכור שהאושר לא תלוי בתנאים חיצוניים. אם האדם מצליח לעשות זאת במודע, הוא משיג ...
איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת מתנות? נתינה רגשית, מתנה רגשית, מתנה חומרית, נתינה חומרית
... התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת ... אפשרות אחת שהוא יאהב אותך גם בעתיד, כי הוא חושב שאתה יכול לעשות לו טוב גם בעתיד. אבל מצד שני קיימת אפשרות, שהוא יקבל את המתנה וישכח אותך. כי הוא לא חושב שהטוב שלו בעתיד, תלוי בך ... שגם בעתיד תוכל לעזור לו. ויכול להיות מסיבות שונות הוא יחשוב, שבעתיד לא תוכל יותר לעזור לו ולעשות לו טוב. ומה יקרה אם תיתן למישהו הקשבה, ותעזור לו בצורה כזו שהוא ירצה ויבין ...
איך לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית
איך לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית
... לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית איך אפשר לא לשכוח רעיון חשוב או אמת פנימית? אליעד כהן מסביר שכדי לא לשכוח משהו, יש להבין אותו באופן מוחלט עד כדי כך שהוא הופך להיות חלק אינטגרלי מהחשיבה היום - ... הוא חייב להתאמץ כל הזמן לזכור את הרעיון, כי הוא לא באמת חלק ממנו. הוא מביא דוגמה של ידיעת השפה העברית - אדם שמדבר ... צריך לתרגל או להתאמץ כדי לזכור את השפה. אולם אם אותו אדם יפסיק לדבר עברית למשך שנים רבות, קיים סיכוי מסוים שהידע שלו בשפה יתערער, הוא ישכח מילים מסוימות ויצטרך לרענן אותה. לפי אליעד, כאשר מדובר בידיעת האמת או בהבנת המציאות, ... עמוק ויסודי, הוא אינו יכול לשכוח אותו לעולם. זאת משום שההבנה העמוקה מתמזגת עם ההיגיון הבסיסי שלו, והופכת להיות דרך ... הוא לא היה מתאמץ לתרגל או לזכור את זה, כיוון שההבנה עצמה הייתה מנטרלת את הצורך הזה. כמו אדם המדבר עברית בלי לחשוב על ... הידיעה הזו שוב ושוב. אליעד מסביר שאם האדם באמת היה מבין שהוא עצמו המציאות ואין באמת הפרדה בין מה שהוא רוצה לבין מה ... לעצמו או לתרגל אותה. אליעד מסביר שהפתרון לצורך בתרגול הוא העמקה של ההבנה עד שהיא מגיעה לשלמות. כל עוד ההבנה לא שלמה, האדם יחווה תחושת שכחה ויצטרך להשקיע מאמץ כדי לזכור את הרעיון. ההבנה המלאה משחררת את האדם לחלוטין מן הצורך הזה. איך לא לשכוח דברים? האם יש בחירה חופשית? מה זה רצון חופשי? למה אני שוכח דברים חשובים? איך להפוך הבנה לחלק ממני? איך להפסיק לתרגל משהו שאני כבר יודע? איך ...
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית איך עובד הזיכרון? אליעד כהן מסביר את המנגנון המורכב של הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח , ומדוע ישנם פריטים שנשארים בזיכרון לאורך זמן, בעוד אחרים נשכחים במהרה. אליעד מסביר כי כל המידע שהמוח חשף אליו לא בהכרח יישאר בו. המשמעות של המידע ומידת השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד משחקות תפקיד מרכזי בשמירה או השכחה שלו. מדוע לא תמיד זוכרים גם כשמתרכזים? הנחה רווחת היא שאם אדם מרוכז בפעולה כלשהי, הוא יזכור אותה בקלות אחר כך. לדוגמה, אם אדם מתמקד בהכנת קפה, הוא אמור לזכור את הפעולה באופן ברור אחרי זמן מה. אולם אליעד כהן מציין כי זה לא תמיד כך. ריכוז בהחלט יכול לשפר את הזיכרון, אך לא תמיד זה מספיק. מידע שאין לו משמעות רגשית או חשיבות ארוכת טווח עשוי להישכח בקלות, גם אם האדם היה מרוכז בעת הפעולה. לדוגמה, לעיתים אנשים לא זוכרים אפילו את המבחנים שבהם היו מרוכזים מאוד, כי לא הייתה להם משמעות עמוקה ואישית. מה ההבדל בין לזכור מתוך הבנה לבין לזכור אקראי? אליעד מסביר את ההבדל בין זכירה שנובעת מהבנה לבין זכירה אקראית דרך דוגמאות יומיומיות. המילה שולחן לדוגמה, נזכרת בדרך אקראית, משום שאין לה משמעות הגיונית שנובעת מהקשר ... או על משמעות אישית, הוא נזכר בקלות רבה יותר. כיצד המוח מחליט מה לזכור? המוח אינו יכול לשמור את כל המידע לאורך זמן, ולכן הוא בוחר להחזיק את המידע שמסייע להישרדות או שיכול להיות שימושי בעתיד. אליעד מציין כי המוח מעריך כל ... להישרדות או תועלת עתידית, כמו הצבע של חולצה שענד מישהו ביום מסוים, יישכח במהרה. איך המוח עושה הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון? המוח מבצע חישוב של סיכון וסיכוי כאשר הוא מחליט איזה מידע לשמור. לדוגמה, כאשר אדם צועד בחדר, הוא ... משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב עם זיכרון מוגבל. אם המחשב יכול לזכור רק 10 פריטים, הוא יצטרך להחליט איזה פריטים חשובים יותר לשמור ואיזה פריטים יש להוציא. התהליך דומה לשיקולי הסיכון והסיכוי שהמוח עושה כאשר הוא בוחר איזה מידע לשמור. למה דברים שפעם היו חשובים נשכחים? אליעד מסביר כי לפעמים מידע שהיה חשוב בעבר, כמו שפה או נוסחאות מתמטיות, נשכח. המוח עורך הערכה מחדש, ומבין שהמידע כבר לא חשוב או לא שימושי בעתיד, ולכן הוא מוחק אותו. תהליך זה מתרחש בהדרגה, ולא מיידית, אלא רק כאשר המידע לא נמצא בשימוש לאורך זמן. האם קל יותר להיזכר בדברים ששכחנו? האפשרות להיזכר במידע שנשכח תלויה במידה שבה המידע היה משמעותי בעבר. אם המידע היה חשוב מספיק בזמנו, המוח עשוי להיזכר בו ביתר קלות, גם לאחר זמן רב. הדבר תלוי גם בהבנה שהייתה מאחורי ... מוגבל. המוח מבצע שיקולים אוטומטיים, ולא מודעים, ומחליט מה לשמור ומה לשכוח בהתבסס על מדדים של תועלת עתידית והחשיבות שהמידע נתפס בה. איך המוח מחליט מה ל
יחסי הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב
יחסי הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב
... הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב איך שוכחים ילד ברכב ומה המשמעות של זה? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד יכולות להתרחש טעויות קשות כמו שכחת ילד ברכב, טביעת ילדים בבריכה, והחשש מהתעללות בגן ילדים. אליעד כהן מתאר את התופעות האלה כקשורות ישירות להתנהלות הנפשית והרגשית של ההורים, וכן מציע הסברים שיכולים לעזור להבין את התופעות הללו יותר לעומק. איך שוכחים ילד ברכב? הנקודה הראשונה בה מתמקד אליעד כהן היא תופעת שכחת הילדים ברכב, שהיא תופעה שנראית לא ניתנת להבנה במבט ראשון. כיצד יכול הורה לשכוח את הילד בתוך הרכב? כהן מסביר שלמעשה, מדובר לא בטעות רגילה אלא בתופעה שמעידה על הזנחה רגשית כלפי הילד. הוא טוען שברוב המקרים, ההורה שוכח את הילד בגלל שהוא מציב את הילד ... ההורה לא רואה אותם כאנשים עצמאים שדורשים תשומת לב מלאה, אלא יותר כאובייקט שמפריע לפעילות היומיומית שלו. אם ההורה היה שואל את עצמו האם היה שוכח את הילד אם היה במקום אחר או אם היה מדובר במצב חירום, התשובה הייתה כנראה שלילית. אולם, בשל המעגלים הרגשיים והשגרתיים של היום יום, הילד נשכח כמו שהוא נשכח בכל פעם, במובן שאין קשר רגשי ... את ההורה להתמקד בילד בצורה מוחלטת. הקשר לתופעות נוספות כמו טביעת ילדים בבריכה לסוגיה זו יש קשר ישיר לתופעות כמו טביעת ילדים בבריכה. כהן מסביר כי אלו תופעות שמתחברות לנושא של חוסר תשומת לב ברגעי סיכון, דבר שיכול להיגרם כאשר ההורה נמצא במצב של עייפות נפשית, עיסוק בהסחות דעת כמו עבודה או טכנולוגיה, או פשוט חוסר ... מצליח לשים לב לרגע הקריטי שבו הדבר היה יכול להימנע, שכן הוא ממקד את תשומת הלב בדברים פחות חשובים או יותר נוחים לו באותו רגע. ההיבט הרגשי של שכחת הילד כחלק מההסבר על שכחת הילד, אליעד ... בהם הוא מציב את הילד במעמד של נושא ולא כאדם עצמאי שיש לו צרכים והרגשות. הוא מציין שברגעים שבהם הילד נמצא פחות חשוב מבחינה רגשית, קל להורים לשכוח אותו או להתעלם מצרכיו. חיבור ... החברתי. הוא מדבר על חינוך שמוביל להבנה של ההורה את המשמעות האמיתית של ההורות - שמירה על הילד, רגישות לצרכיו הרגשיים, ומחויבות טוטאלית. כהן מסביר שהורות צריכה להיעשות מתוך תחושת ... ניתן להסתמך רק על אינסטינקטים אלא על חיבור אמיתי ומודעות למצב של הילד. האם ההורה היה סומך על מטפל עבורו כפי שהוא סומך על מטפלת לילד? כחלק מהסברים אלו, כהן מציע דימוי חשוב: מה היה קורה אם היה אדם מבוגר שצריך טיפול כלשהו בעקבות פציעה קשה, האם היה ... שאלות לפני שהוא סומך על גננת או מטפלת בילד, ואין לו את המודעות לבדוק את מצבה של הסביבה החינוכית בצורה רצינית. מסקנות והמלצות אליעד כהן מסביר שבסופו של דבר כל אחד יכול להיות ... ורגש מה גורם לשכיחת ילד ברכב? טביעת ילדים בבריכה הורות וחינוך ילדים כיצד לבחור גננת לילד? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים את הילדים? למה שוכחים תינוק באוטו? למה שוכחים ילד ברכב? למה שוכחים פעוט ברכב? למה ילדים טובעים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להדריך עובדים?, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להדריך עובדים?, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, אימון אישי להרזייה, מאמן למציאת עבודה בתחום איך להדריך עובדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 3.5156 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 23:38:33 - wesi1