אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לדעת למה משהו קורה? ✔סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה? יחסי סיבה ותוצאה, הסיבה של הסיבה, תהליך סיבתי, מבנה של סיבה ותוצאה, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות?
איך סיבה גורמת לתוצאה?

כשאנחנו נתקלים בשני אירועים שונים, אנו נוטים להניח שאחד מהם הוא הסיבה והשני הוא התוצאה. לדוגמה, כאשר אנחנו מדליקים אש בעזרת גפרור ומקרבים אותה לנייר, התוצאה היא שהנייר נשרף. במקרה כזה, האש נחשבת לסיבה, והשריפה של הנייר היא התוצאה. לאחר שזיהינו את הסיבה והתוצאה, עולה השאלה "איך האש גרמה לנייר להישרף?" למעשה, בשאלה הזו אנחנו מנסים להבין לעומק את התהליך הסיבתי עצמו.

מה המשמעות של לשאול "איך משהו קורה"?

כאשר אנחנו שואלים "איך משהו קורה?", כמו "איך השמש זורחת?", "איך כדור הארץ מסתובב?" או "איך הנייר נשרף?", אנחנו בעצם מחפשים מהי הסיבה לכך שאותו אירוע התרחש. כלומר, השאלה "איך משהו קורה?" היא ניסיון להבין את הסיבות לתופעה שאנו עדים לה. כשאנחנו יודעים כבר שיש לנו סיבה ותוצאה, מדוע אנחנו בכל זאת שואלים "איך הסיבה גורמת לתוצאה"? הרי לכאורה כבר יש לנו את הסיבה.

למה לשאול "איך הסיבה גורמת לתוצאה" אם כבר יש לנו סיבה?

כשאנחנו שואלים "איך הסיבה גורמת לתוצאה?", אנו בעצם מנסים למצוא את החוליה החסרה או את השלבים הנסתרים בתהליך הסיבתיות. אם אנחנו מזהים סיבה כלשהי לתוצאה מסוימת, אך עדיין שואלים "איך היא גורמת לכך?", זה אומר שאנחנו חושבים שיש משהו נוסף בין הסיבה שזיהינו לבין התוצאה עצמה.

יש לכך שתי אפשרויות מרכזיות:
  • הסיבה שזיהינו היא לא הסיבה הישירה או הקרובה ביותר לתוצאה, אלא היא חלק משרשרת ארוכה יותר של סיבות, מה שנקרא "שרשרת סיבתית".
  • הסיבה היא אכן קרובה לתוצאה, אבל יש עוד סיבות נוספות הפועלות במקביל אליה ויחד הן יוצרות את התוצאה הסופית.
מהו מבנה של שרשרת סיבתית (סבא - אבא - בן)?

במבנה שרשרת סיבתית, כל תוצאה נוצרת מסיבה מסוימת, אך הסיבה עצמה היא תוצאה של סיבה אחרת, וכך נמשכת השרשרת אחורה בזמן או בתהליך. לדוגמה, אם יש לנו תוצאה ("בן"), לפניה נמצאת הסיבה הישירה ("אבא"), ולפני "אבא" נמצאת סיבה קודמת ("סבא"). כאשר אדם שואל "איך הסיבה גרמה לתוצאה?", הוא בעצם מחפש להבין את השלב שנמצא בין הסיבה לתוצאה - כלומר, את הסיבה הישירה או הקרובה יותר שהובילה בפועל לתוצאה.

לדוגמה, כאשר הנייר נשרף (התוצאה), האש (סיבה) היא אמנם סיבה מוכרת, אך אם נשאל "איך בדיוק האש גורמת לשריפה?", אנחנו בעצם מחפשים סיבות נוספות הנמצאות בשרשרת - למשל שהאש מחממת את הנייר, החום גורם לשינוי מולקולרי בנייר, הנייר מתלקח, וכך הלאה.

מהו מבנה של סיבות מקבילות (אבא - אמא - ילד)?

במבנה של סיבות מקבילות, התוצאה לא נגרמת מסיבה אחת בלבד, אלא משילוב של כמה סיבות הפועלות יחד. למשל, אם ילד נולד, ברור שלא רק האב הוא הסיבה או רק האם היא הסיבה, אלא ששניהם יחד מובילים להיווצרות הילד. כך, כאשר אנו שואלים "איך הסיבה גרמה לתוצאה?", אנחנו למעשה חושדים או מבינים שייתכן שישנן עוד סיבות מקבילות לאותה סיבה שכבר זיהינו. כלומר, השאלה שלנו מחפשת את אותן סיבות נוספות, או את תפקידן המדויק של הסיבות השונות ביצירת התוצאה.

לדוגמה, אם אנחנו אומרים שהנייר נשרף בגלל האש, אולי אנחנו חושבים שיש עוד גורמים נוספים (כגון חמצן באוויר, סוג הנייר, הטמפרטורה) שפועלים במקביל ומשפיעים על התוצאה. לכן השאלה "איך האש גורמת לשריפה?" תהיה ניסיון להבין אילו סיבות נוספות פועלות יחד איתה.

איך לנתח סיבתיות ולמצוא את הסיבה של משהו?

כאשר אנחנו רוצים להבין מהי הסיבה האמיתית למשהו שקרה או איך סיבה מסוימת גרמה לתוצאה, עלינו לבצע תהליך ברור של ניתוח סיבתיות:
  • השלב הראשון הוא לקחת את התוצאה ולהגדיר אותה באופן מדויק - להבין היטב מה בדיוק קרה. למשל, הנייר נשרף, אבל מה זה בדיוק אומר "נייר נשרף"? מה בדיוק התרחש שם ברמה הפיזית או הכימית?
  • בשלב השני, עלינו לפרק את התוצאה למרכיבים שלה. כל תוצאה בעולם מורכבת מחלקים שונים, שהם בעצמם תוצאות של תהליכים או סיבות. למשל, אם התוצאה היא שהנייר נשרף, החלקים של התוצאה יהיו שינוי צבע הנייר, הפיכת הנייר לאפר, יציאת עשן, פליטת חום ואור וכדומה.
  • בשלב השלישי, נחקור כל אחד מהחלקים הללו בנפרד ונבדוק אילו סיבות גרמו לכל חלק. לדוגמה, נבדוק למה הנייר שינה את צבעו, מדוע הוא הפך לאפר, מה גרם לעשן לצאת, וכך הלאה.
  • בשלב הרביעי, נבחן את הקשר בין הסיבות השונות שמצאנו. כלומר, האם סיבה אחת הובילה לסיבה אחרת, האם הן פעלו במקביל, או שאולי הסיבה שזיהינו היא רק סיבה חלקית, ובמציאות יש עוד סיבות נוספות שלא התייחסנו אליהן עדיין.
באופן כללי, התשובה לשאלה "איך סיבה גורמת לתוצאה?" עוברת דרך ההבנה של המבנה המדויק של התוצאה, פירוקה לחלקים וזיהוי הקשרים בין כל הסיבות והגורמים שהובילו אליה.
ניתוח מבנה של שאלה: איך משהו גורם למשהו אחר?

כאשר אנו שואלים "איך משהו גורם למשהו אחר?" אנו מתייחסים לשני אירועים שמתרחשים ומניחים שאחד מהם הוא הסיבה והשני הוא התוצאה. לאחר מכן, אנו מנסים להבין איך הסיבה מביאה לתוצאה.

דוגמה:

אם לוקחים גפרור בוער ושורפים נייר, התוצאה היא שהנייר נשרף. במקרה זה:
  • האש היא הסיבה.
  • הנייר השרוף הוא התוצאה.
השאלה "איך האש שורפת את הנייר?" היא בעצם ניסיון להבין את התהליך שבין הסיבה לתוצאה.

מה קורה במוח כשאנחנו שואלים איך משהו קורה?

כאשר אנו שואלים "איך משהו קורה?" אנו מחפשים להבין את הסיבה לקיומו. לדוגמה:
  • איך השמש זורחת?
  • איך כדור הארץ מסתובב?
  • איך נייר נשרף?
בכל המקרים, אנו מחפשים את הגורם שמביא לתוצאה.

איך ייתכן שאנו שואלים כיצד הסיבה גורמת לתוצאה?

אם כבר זיהינו סיבה ותוצאה, למה בכל זאת אנו שואלים כיצד הסיבה גורמת לתוצאה? הסיבה לכך היא:
  • לעיתים אנו מזהים סיבה, אך מבינים כי יש שלבים נוספים בשרשרת הסיבתיות.
  • הסיבה המזוהה עשויה להיות חלק מסיבה רחבה יותר.
  • ייתכן שהתוצאה נובעת משילוב של מספר סיבות מקבילות.
שני מבנים אפשריים של סיבתיות

1. מבנה שרשרת סיבתיות (סבא - אבא - בן):
  • תוצאה מסוימת נגרמת על ידי סיבה ישירה.
  • הסיבה הישירה היא בעצמה תוצאה של סיבה אחרת.
  • כך נוצרת שרשרת של סיבות ותוצאות.
2. מבנה סיבות מקבילות (אבא - אמא - ילד):
  • לתוצאה יש מספר סיבות שאינן בהכרח תלויות זו בזו.
  • שילוב של כמה גורמים מוביל להתרחשות התוצאה.
  • השאלה "איך X גורם ל - Y?" יכולה להיות ניסיון למצוא את שאר הסיבות המשפיעות.
כיצד למצוא את הסיבה לתוצאה?
  • להבין מהי התוצאה ולפרק אותה לרכיביה.
  • לזהות אילו גורמים השפיעו על כל רכיב בנפרד.
  • לבחון האם הסיבה הידועה היא היחידה או שיש עוד סיבות אפשריות.
סיכום

כדי להבין כיצד סיבה מובילה לתוצאה, יש לבצע ניתוח של מבנה הסיבתיות:
  • לפרק את התוצאה לחלקים.
  • לזהות את הסיבות הישירות לכל חלק.
  • להבין את הקשר בין הסיבות השונות.
איך הסיבה גורמת לתוצאה? איך למצוא את הסיבה? איך לגלות את הסיבה? איך לנתח את הסיבה? מבנה של סיבתיות, מבנה של סיבה ותוצאה
איך לדעת עישון רצון אתר האינטרנט eip חושדת הסיבה של כל הסיבות אינטרנט לגלות אבא אמא ילד להבין את התהליך איך לגלות את הסיבה איך לדעת איך לדעת למה איך לדעת למה משהו איך לדעת למה משהו קורה איך לדעת מה הסיבה איך לדעת מה הסיבה של משהו איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה איך לנתח איך לנתח סיבתיות איך סיבה גורמת לתוצאה הסיבה של הסיבה הסיבה של משהו הסיבה שמשהו קורה יחסי סיבה ותוצאה כיצד לנתח לדעת למה לדעת למה משהו למה משהו קורה לנתח לנתח סיבתיות מבנה של סיבה ותוצאה מה הסיבה מה הסיבה של הסיבה מה הסיבה של משהו מה הסיבה שמשהו קורה משהו קורה ניתוח סיבתיות סיבה סיבה גורמת לתוצאה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
ניתוח רצון, למה אני רוצה שמישהי תאהב אותי? למה אני רוצה שיעריכו אותי? מה זה ערך עצמי? האם יש סיבה לרצון? האם הרצון אקראי? מה זה סיבתיות? ניתוח סיבה ותוצאה של הרצון, מהי סיבת הרצון? למה יש לי רצון? למה אני רוצה משהו?
ניתוח רצון, למה אני רוצה שמישהי תאהב אותי? למה אני רוצה שיעריכו אותי? מה זה ערך עצמי? האם יש סיבה לרצון? האם הרצון אקראי? מה זה סיבתיות? ניתוח סיבה ותוצאה של הרצון, מהי סיבת הרצון? למה יש לי רצון? למה אני רוצה משהו?
... רצון סיבתי, רצון אקראי, איך לאהוב את עצמי? איך להרגיש טוב לבד? איך לאהוב את עצמי בלעדיה? איך לדעת אם למשהו יש סיבה? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת שמשהו סיבתי? סיבתיות בסרט מצויר, יחסי סיבה ותוצאה, מה זה סיבה מוחלטת? האגו של אלוהים, הכל כרצוני תמיד, למה אני לא אוהב את עצמי? ...
ניתוח תהליך לוגי, איך לנתח תהליך? לוגיקה, תוכי נושך, התנהגות של בעלי חיים, ניתוח סיבתיות, איך להפריך טענה?
ניתוח תהליך לוגי, איך לנתח תהליך? לוגיקה, תוכי נושך, התנהגות של בעלי חיים, ניתוח סיבתיות, איך להפריך טענה?
... תהליך לוגי, איך לנתח תהליך? לוגיקה, תוכי נושך, התנהגות של בעלי חיים, ניתוח סיבתיות, איך להפריך טענה? איך לנתח תהליך לוגי ולבדוק האם טענה נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד לנתח בצורה מדויקת תהליכים לוגיים, איך לבדוק האם טענה מסוימת נכונה או ... או ידידותית לבני אדם בהתאם למצב הרגשי או הנפשי שלהם, וזאת על מנת להסביר את העיקרון המרכזי של תהליך לוגי וניתוח סיבתי. האם תוכי מגיב באלימות כי האדם מפחד ממנו? אליעד מביא סיפור על ... הבעלים, והוא ניגש לתוכי בחשש ופחד, התוכי מגיב בצורה תוקפנית ועוינת. הבעלים של התוכי מציע הסבר וטוען כי הסיבה שהאורח הותקף היא בגלל הפחד שהאורח שידר לתוכי. לפי הטענה, אילו היה ... הפחד של האדם או האובייקט שניגש אליו. כלומר, הוא מראה כיצד ניתן לבדוק בצורה מדויקת ואובייקטיבית האם הקשר הסיבתי שהוצע על ידי הטענה אכן קיים או לא. מה המשמעות של דוגמאות נגדיות ...
ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? איך לנתח סיבה ותוצאה? הסיבה קדמה לתוצאה, התוצאה קדמה לסיבה, מה קדם למה? מהי סיבה? מהי תוצאה? איך לנתח תהליכים? ניתוח תהליכים, ניתוח סיבה ותוצאה
ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? איך לנתח סיבה ותוצאה? הסיבה קדמה לתוצאה, התוצאה קדמה לסיבה, מה קדם למה? מהי סיבה? מהי תוצאה? איך לנתח תהליכים? ניתוח תהליכים, ניתוח סיבה ותוצאה
ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? איך לנתח סיבה ותוצאה? הסיבה קדמה לתוצאה, התוצאה קדמה לסיבה, מה קדם למה? מהי סיבה? מהי תוצאה? איך לנתח תהליכים? ניתוח תהליכים, ניתוח סיבה ותוצאה איך מנתחים נכון סיבה ותוצאה? כדי להבין לעומק מהי סיבה ומהי תוצאה ואיך נכון לנתח קשרים של סיבתיות, אליעד כהן מסביר תחילה מה ההבדל בין סיבה לתוצאה ומדגיש שהסיבה תמיד קודמת לתוצאה. לפי אליעד, אירוע או פעולה המתרחשת קודם היא הסיבה, ואילו הפעולה או האירוע המתרחש כתוצאה מכך, הוא התוצאה. לדוגמה, אם בניין קרס לאחר שהסיקו אדריכל במקום מהנדס, אז הסיבה היא בחירת האדריכל במקום המהנדס, והתוצאה היא קריסת הבניין. עם זאת, אליעד מבהיר שהקשר בין סיבה לתוצאה אינו תמיד ברור כל כך, ולכן צריך לשאול שלוש שאלות מרכזיות כדי לנתח נכון את הסיבתיות: האם הסיבה שהוזכרה באמת התרחשה? האם הסיבה שהוזכרה בהכרח מובילה לתוצאה שקרתה? האם התוצאה שקרתה יכולה הייתה לנבוע מסיבה אחרת לגמרי או אפילו מסיבה הפוכה? איך ניתן לזהות
הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
... אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות , בדיקת סיבתיות וכאן אבאר איך בעצם מטפלים בתחושות רעות מסוגים שונים? מהי דרך הטיפול בסוגים שונים של ... וחרדה, עד שהם נעלמים. כאשר הניתוח הוא ניתוח לדוגמה בלבד. זא, שיכול להיות שאתה לדוגמה עם אותו הפחד בדיוק, תצטרך לנתח אותו אחרת, וכל אדם לגופו. ועבור זה יש את האפשרות של הפגישה האישית והטיפול האישי. אבל אעפכ זוהי ... מה אתה חושב שקורה ומה אתה חושב שאתה רוצה שיקרה. או במילים אחרות, מהי תפישת המציאות שלך ומהי תפישת הרצון שלך. ואיך לדעת לאתר את התנגדות הרצון שיוצרת את תחושת הרע? ומי אמר שתמיד יש התנגדות רצון, אולי בעצם התחושה הרעה היא אקראית ובלי סיבה? ומה לעשות אם אתה לא יודע מהי התנגדות הרצון שלך? את כל זה כבר הסברתי במקומות אחרים. ואבהיר, ... שלך, בלי זה אין אפשרות לעבור לשלב הבא. ועוד אוסיף, שאם תענה תשובה נכונה חלקית לא נכונה שגויה, באיתור שלך את הסיבה שבגללה רע לך, דהיינו, אם לא תענה תשובה נכונה באופן מלא, ל - מהי תפישת המציאות שלך (מה שאתה ... לצורך העניין כרגע, לא זה לא משנה. ואיך מטילים ספק? ואיך ללמוד להטיל ספק? ואיזה שאלות לשאול כאשר מטילים ספק? ואיך לדעת מה ההפך המוחלט של המחשבה שלך? את כל זה הסברתי במקומות אחרים ואחרי שמטילים ספק במציאות וברצון, ... להרגיש טוב?! וכך הלאה עוד שאלות נוספות, שגם אותן צריך לדעת לשאול, בעיקר עפ הנוסחה הבאה, שהולכת כך: איך מנתחים סיבתיות של סיבה ותוצאה. אם מישהו חושב ש X הוא הסיבה של Y, עליו לשאול את עצמו. 1 - האם X מחייב את התוצאה Y, או שאפשרי ש X יוביל לתוצאה שונה הפוכה מ Y. 2 - האם Y הוא בהכרח תוצאה של X, אולי הוא תוצאה גם של X וגם של משהו אחר, או רק של משהו אחר. 3 - מה הסיבה של X עצמו, האם X הכרחי. ועכשיו נעבור לצורך העניין לאיך מנתחים פחד באופן כללי. אז פחד, הוא ... חושב שיקרה, שמתנגש ושלא תואם את מה שאני רוצה שיקרה. כי אם מישהו חושב שיש לו חרדת דיבור בפני קהל, סתם כך בלי סיבה, שסתם כך יש לו בעיה עם עמידה מול קהל ועם דיבור מול קהל, הרי שבעצם אין לאן להתקדם לגבי טיפול בחרדת קהל הזאת. וכן, נכון שבאמת יש היבט שאומר שהחרדה מופיעה סתם כך בלי סיבה ובאופן אקראי לגמרי. אבל התייחסתי לזה במקומות אחרים. וכאן לצורך הטיפול בפחד עמידה מול קהל, לשם כך צריך להניח שיש לכך סיבה מסוימת. שיש התנגדות רצון כלשהי. שהאדם חושב שיקרה משהו + האדם חושב שהוא לא רוצה שהדבר הזה ... את הלחץ הזה? אבל כדי להגיע לכל ההיבטים האפשריים של העניין הזה, לשם כך נעבוד עם הנוסחה שהוצגה כאן קודם, לבדיקת סיבתיות. זא שיש לנו כאן תהליך של סיבה ותוצאה. כאשר התוצאה היא החרדת במה חרדת קהל. והסיבה לכך היא, מה שצוין קודם. שזאת המחשבה שאומרת שארגיש לחץ מול קהל ושאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל. ולכן עכשיו נשאל את 3 השאלות הבאות: 1 - האם הסיבה מחייבת את התוצאה. האם זה שאני חושב שאני ארגיש לחץ מול קהל, ושאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל, האם זה מחייב אותי לפחד לעמוד מול קהל? 2 - האם התוצאה מתחייבת מהסיבה. האם זה שאני מפחד לדבר לפני קהל, האם זה באמת נובע מהסיבה שצוינה לעיל, או שמא יש סיבה אחרת נוספת שונה? 3 - מה מחייב את הסיבה. דהיינו, האם זה שאני חושב שארגיש לחץ ו + זה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ, האם זה אכן ... שיקרה משהו שאני לא רוצה שיקרה, אז מחויב שארגיש פחד. 2 - האם זה שאני מפחד לדבר לפני קהל, האם זה באמת נובע מהסיבה שצוינה לעיל, או שמא יש
ניתוח לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה
ניתוח לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה
... לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה מה המשמעות של סיבה ותוצאה ואיך מנתחים נכון קשר סיבתי? אליעד כהן מסביר כיצד לבצע ניתוח לוגי מדויק של סיבה ותוצאה, עם דגש על ההבדלים בין ... לעשות משהו? או שהיכולת לבצע משהו נוצרת בעקבות הרצון? במהלך הדיון מודגש שהניתוח חייב להתבצע תחת ההנחה שיש סיבתיות, כלומר, שכל דבר הוא תוצאה של משהו שקדם לו בזמן ולא משהו חיצוני לו או חסר סיבה. לדוגמה, אדם שרוצה לעוף יכול לבנות לעצמו ... אם הוא באמת לא מאמין שהוא יכול לעשות משהו, גם לא בתת - מודע, הוא ככל הנראה לא ירצה אותו. איך לבדוק קשר סיבתי בצורה נכונה? לקראת סיום, אליעד מדגיש שוב ושוב את החשיבות של בדיקה לוגית נכונה של סיבתיות. הוא מציע דרך ברורה כיצד לעשות זאת: להגדיר בבירור מה הסיבה ומה התוצאה שרוצים לבדוק. לבדוק האם הסיבה הזו בהכרח מחייבת את התוצאה, או שאפשר להגיע לתוצאה אחרת. לבדוק אם הסיבה הנתונה היא באמת הסיבה היחידה האפשרית או שאולי יש סיבות אחרות. לוודא שהסיבה עצמה נכונה במציאות. אליעד ממחיש זאת ... למסעדה (הוא יודע שהוא לא יכול ולכן אפילו לא ירצה). לסיכום, אליעד כהן ממליץ תמיד להתחיל מהגדרות ברורות של סיבה ותוצאה, לבדוק אותן לעומק, ולוודא שכל הנחות היסוד נכונות לפני שמגיעים למסקנות. איך לבדוק סיבה ותוצאה? האם הרצון תלוי ביכולת? ...
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים מהן שלוש השאלות שחובה לשאול כשבודקים קשר סיבתי? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את הדרך הנכונה והמדויקת לחקור ולנתח קשרים סיבתיים, ומציג שלוש שאלות עיקריות שצריך לשאול בכל פעם שניתנת טענה על סיבה ותוצאה. הוא מפרט על חשיבות הבנת סיבתיות בצורה יסודית, ומדגיש כי ללא הבנת השאלות הללו, לא נוכל להבין באופן עמוק האם סיבה מסוימת אכן הביאה לתוצאה, או שזו אשליה או תוצאה של גורמים אחרים. השאלה הראשונה: האם הסיבה בהכרח מחייבת את התוצאה? השאלה הראשונה היא להבין האם עצם קיומה של הסיבה מוביל בהכרח לתוצאה זו ולא לתוצאה אחרת. למשל, אם מישהו טוען שהוא לא קנה מוצר כי הוא יקר, יש לשאול: האם העובדה שהמוצר ... לחברו בגלל שחברו דחף אותו, יש לשאול: האם זה שהוא דחף אותך בהכרח חייב אותך להרביץ לו?. מטרת השאלה היא להבין אם הסיבה כביכול חייבה את התוצאה, או שזו רק פרשנות או תגובה מתוך אפשרויות רבות. השאלה השנייה: האם התוצאה נובעת רק מהסיבה הזאת, או שישנן סיבות נוספות או אחרות? השאלה השנייה באה לבדוק אם התוצאה באמת נבעה מהסיבה שצוינה או שמא היו סיבות נוספות או אחרות. למשל, אם אדם כועס כי לא מצא חנייה, יש ... החשש להיכשל, או שישנן סיבות נוספות שמובילות לפחד זה?. מטרת השאלה הזו היא לגלות גורמים נוספים שיכולים להשפיע על התוצאה. השאלה השלישית: מהי הסיבה של הסיבה עצמה? השאלה השלישית חוקרת את המקור של ה
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג ארבע שאלות מרכזיות שנועדו לחקור כל בעיה או אירוע בחיים בצורה מעמיקה ויסודית: האם התוצאה באמת מתרחשת? האם הסיבה באמת מתרחשת ומחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתרחשת רק בגלל הסיבה הזו, או שיש סיבות נוספות? האם חייבת להיות הסיבה הזאת דווקא, או שאפשר לבטל או לשנות אותה? בעזרת השאלות הללו, ניתן לפענח ולבדוק את מידת נכונותן של סיבות ותוצאות, וכך למצוא מגוון פתרונות לכל בעיה קיימת. איך עובד ניתוח סיבתיות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שכל מצב או אירוע הוא שרשרת של סיבות ותוצאות. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא עצבני כי השכן עושה מנגל, נפרק זאת באמצעות השאלות: האם אתה באמת עצבני? האם באמת השכן עושה מנגל? האם זה שהשכן עושה מנגל מחייב אותך ... אירוע הוא אמיתי או מדומיין? אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות חשוב קודם לוודא שהתוצאה באמת קיימת. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא נכשל כי קיבל ציון נמוך, השאלות הן: האם באמת נכשלת? האם הציון שקיבלת באמת מחייב כישלון? האם התחושה שלך שנכשלת נובעת אך ורק ... של שאלה אחת גדולה - מה האמת?. כל אחת מארבע השאלות מוודאת את האמיתות של הסיבה, התוצאה והקשר ביניהן. מי שמתרגל לשאול את עצמו את השאלות האלו יוכל לפתור כל בעיה ולהתמודד עם מצבים שונים בצורה מעמיקה ויסודית. למה חשוב להפוך אירועים לסיבות ותוצאות? אליעד כהן ממליץ שבכל פעם שקורה אירוע כלשהו, תהפוך אותו למערכת של סיבה ותוצאה ותבחן אותו באמצעות ארבע השאלות. זה מאפשר להגיע להבנה ברורה של המציאות, למצוא פתרונות חדשים ולהפחית רגשות שליליים הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת אליעד כהן איך להבין סיבה ותוצאה? מהי חשיבה שיטתית? איך לייעץ בכל תחום? ...
ניתוח סיבתיות, איך לבדוק את הסיבה בפני עצמה? סיבה שלא ביחס לתוצאה, 5 אפשרויות לבדוק מה האמת, איך למצוא את ההפך? האם ועד כמה? מתי לשאול האם? מתי לשאול עד כמה? איך להטיל ספק? נוסחה להטיל ספק
ניתוח סיבתיות, איך לבדוק את הסיבה בפני עצמה? סיבה שלא ביחס לתוצאה, 5 אפשרויות לבדוק מה האמת, איך למצוא את ההפך? האם ועד כמה? מתי לשאול האם? מתי לשאול עד כמה? איך להטיל ספק? נוסחה להטיל ספק
ניתוח סיבתיות, איך לבדוק את הסיבה בפני עצמה? סיבה שלא ביחס לתוצאה, 5 אפשרויות לבדוק מה האמת, איך למצוא את ההפך? האם ועד כמה? מתי ... המטרה של ההרצאה היא ללמד שיטת בדיקה יסודית של משפטים, במיוחד כאשר מדובר במשפטים המכילים סיבתיות, כלומר, משפטים בהם יש סיבה ותוצאה. הוא נותן דוגמאות ומפרט שיטות בדיקה באופן ... לדוגמה, אדם אומר היום יום יפה כי מזג האוויר נעים. המשפט הזה מכיל שני מרכיבים עיקריים: הסיבה: מזג האוויר נעים. התוצאה: היום יום יפה. כדי לבדוק משפט כזה, אליעד מסביר שיש לפרק אותו ולבדוק בנפרד את הסיבה ואת התוצאה, ורק לאחר מכן לבדוק את הקשר הסיבתי בין השניים. קיימות 5 אפשרויות לבדיקה: האם ועד כמה הסיבה נכונה בפני עצמה? האם ועד כמה התוצאה נכונה בפני עצמה? האם הסיבה גרמה לתוצאה? האם התוצאה אכן נגרמה מהסיבה? אפשרות נוספת היא לבדוק אם ההיפך מהטענה יכול להיות נכון. כיצד בודקים סיבה בפני עצמה? כשאומרים מזג האוויר נעים, צריך קודם כל לבדוק את ... עצמו. האם באמת מזג האוויר הוא נעים? צריך להגדיר מה זה נעים. ההגדרה חייבת להיות מנותקת מהתוצאה שאליה אנחנו רוצים לקשר את הסיבה. כיצד בודקים תוצאה בפני עצמה? את התוצאה היום יום יפה, נבדוק באופן עצמאי מהסיבה. גם כאן, עלינו להגדיר מהו יום יפה ללא קשר לסיבה. אליעד מחדד ואומר שישנן תוצאות שאינן יכולות להיבדק בנפרד מהסיבה, לדוגמה: הוא מת כי רצחת אותו. במקרה כזה, אפשר לבדוק בנפרד האם ... מת, וגם האם באמת הרצח התרחש, אבל אי אפשר לבדוק את הקביעה הוא מת בגלל הרצח מבלי לקשר את הסיבה לתוצאה . מתי נשאל האם ומתי עד כמה? אליעד מסביר שיש ... לבדוק טענות באופן שיטתי ולפרק אותן עד לבדיקת האפשרויות המוקצנות ביותר. איך לבדוק קשרי סיבה ותוצאה מורכבים? כאשר מישהו אומר, למשל: אני מפחד כי יפטרו אותי, הוא מתאר סיבה (יפטרו אותי) ותוצאה (אני מפחד). אליעד מדגיש שכאן יש לבדוק בנפרד: האם באמת יפטרו ...
איך לפתח השכל? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? איך לתרגל ניתוח סיבתיות? האם הבנת את הספר להיות אלוהים? איך נכון ללמוד? דרך רוחנית, התפתחות אישית
איך לפתח השכל? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? איך לתרגל ניתוח סיבתיות? האם הבנת את הספר להיות אלוהים? איך נכון ללמוד? דרך רוחנית, התפתחות אישית
... לפתח השכל? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? איך לתרגל ניתוח סיבתיות? האם הבנת את הספר להיות אלוהים? איך נכון ללמוד? דרך רוחנית, התפתחות אישית איך נכון ללמוד את הספר להיות אלוהים ולפתח את השכל? אליעד כהן מסביר כיצד ללמוד נכון את הספר להיות אלוהים, ומדגיש את חשיבות התרגול של ניתוח סיבתיות כאמצעי לפיתוח השכל. לטענתו, מטרת הלמידה היא להביא את האדם למצב שבו הוא יכול לחשוב על דבר והיפוכו בו ... להרגיש טוב ורע באותו הזמן, או להבין דבר לעומק באמת. מדוע רק לקרוא את הספר לא מספיק כדי להבין אותו? אליעד מסביר כי אם האדם רק יקרא את הספר ללא תרגול מעשי של ניתוח סיבתיות, הוא עלול לטעות ולחשוב שהבין, בעוד שבפועל הוא לא הבין כלל. הוא משתמש בדוגמה: אדם יכול לשבת שעות על ניתוח סיבתיות ועדיין לא להבין שהוא מנתח לא נכון, מכיוון שאין לו דרך לדעת אם הוא מנתח בצורה נכונה או לא נכונה. מצד שני, אדם שקורא את הספר להיות אלוהים ומיד מתרגל ניתוח סיבתיות יכול לבדוק את עצמו מיד ולראות אם הוא באמת הבין את התוכן או לא. לדעת אליעד, מי שמבין באמת יוכל לנתח סיבתיות עד הסוף, כלומר, יגיע לסיבה של הסיבה של הסיבה, ובסופו של דבר יגיע למצב שבו אין סיבה - יגיע למקור הראשוני שבו אין הבדל בין היש לאין, וזהו תכלית ההבנה. למה חשוב לתרגל גם ניתוח סיבתיות וגם לקרוא בספר? אליעד מדמה את הלמידה לאימון בחדר כושר. אדם שרוצה להיות חזק באופן אולטימטיבי לא יכול ... יגלה שעדיין יש דברים שאינו מבין. אליעד מציין כי מי שרוצה להיות באמת חכם ולפתח את השכל בצורה מלאה, חייב להיחשף לכמה שיותר נקודות מבט ותרגולים שונים. התרגול של ניתוח סיבתיות, בשילוב עם קריאה חוזרת של הספר להיות אלוהים, מבטיח חשיפה מקיפה לכל נקודות התורפה בשכל של האדם. איך ... את המקומות בהם הם עדיין לא מבינים. לסיכום, הדרך האידיאלית ללמוד את הספר להיות אלוהים ולפתח את השכל היא לשלב בין קריאה חוזרת ונשנית של הספר ובין תרגול מעשי של ניתוח סיבתיות. זהו שילוב שמאפשר לאדם לגלות כל הזמן נקודות חולשה בהבנתו, עד שהוא מגיע להבנה שלמה ואמיתית, שבה אין הבדל בין היש לאין, והוא מגיע אל המהות הראשונית של המציאות. איך לנתח סיבתיות? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? איך לפתח את השכל? האם הבנתי את הספר להיות אלוהים? מהי ...
ניתוח סיבתיות באופן מלא, איך לא לדלג על שלבים בניתוח סיבתיות? למה לא רק להפריך את הנחות היסוד של השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות
ניתוח סיבתיות באופן מלא, איך לא לדלג על שלבים בניתוח סיבתיות? למה לא רק להפריך את הנחות היסוד של השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות
ניתוח סיבתיות באופן מלא, איך לא לדלג על שלבים בניתוח סיבתיות? למה לא רק להפריך את הנחות היסוד של השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות מהו ניתוח סיבתיות ואיך לא לדלג על שלבים בדרך להבנת האמת? ניתוח סיבתיות הוא תהליך מורכב שבמסגרתו האדם מנסה להבין האם אירוע מסוים אכן נגרם על ידי סיבה מסוימת, והאם הסיבה בהכרח מובילה לתוצאה המדוברת. אליעד כהן מסביר כי רוב האנשים עושים טעות נפוצה כאשר הם מנתחים סיבתיות: הם מיד מנסים להפריך את הנחות היסוד של הטענה המוצגת בפניהם, במקום לבדוק באופן יסודי ושלם האם גם בהינתן נכונות ההנחות, עדיין התוצאה המדוברת חייבת להתרחש. למה אסור להסתפק רק בהפרכת הנחות יסוד? אליעד מדגיש שלא מספיק להראות שהנחות היסוד אינן נכונות. הוא מסביר שכאשר מישהו שואל שאלה כמו למה אלוהים העניש את ... מבהיר כי גישה זו היא שגויה, משום שהיא מתעלמת מהאפשרות שלמרות שההנחות מוטעות, גם אילו היו נכונות, אין זה מחייב שהתוצאה המדוברת הייתה מתרחשת. כלומר, יש לבחון את הקשר הסיבתי עצמו, מעבר להנחות היסוד. לדוגמה, אם מישהו שואל למה מלאכי השרת עשו פעולה מסוימת, ואנשים עונים שאין בכלל מלאכי שרת, הם לא פתרו את הבעיה במלואה. במקום זאת, אליעד מציע לשאול: נניח שכן יש מלאכי שרת, האם זה בהכרח מחייב את הפעולה המדוברת?. רק אם גם בהנחה שההנחות נכונות התוצאה מחויבת, השאלה באמת עומדת. אם לא, הרי שזו נקודה חזקה יותר להראות שההנחות אינן מחייבות את התוצאה, גם אם הן נכונות. כיצד נכון להתמודד עם שאלות דתיות או בלתי הגיוניות? אליעד משתמש בדוגמה נוספת, שבה מישהו אומר שפיל נשך אותו באוזן. הוא מסביר שלא מספיק לומר שאין פיל או שזה ... יכול לקרות, אלא חייבים לשאול: נניח שזה כן קרה, איך אתה יודע שדווקא בגלל שהפיל נשך אותך האוזן כואבת? אולי יש לכך סיבה אחרת?. הגישה הזו של אליעד מדגישה את הצורך לבחון את כל האפשרויות בצורה פתוחה ויסודית, גם כשמדובר בטענות שנראות לא הגיוניות או בלתי אפשריות. מדוע ניתוח סיבתיות חשוב בחיי היום - יום? אליעד מדגיש שהגישה הזו של ניתוח סיבתיות אינה רק תיאורטית, אלא גם מעשית מאוד לחיי היום - יום. אם אדם מרגיש רע בעקבות עלבון של מישהו, הוא יכול להטיל ספק לא רק בכך שמישהו אכן העליב אותו, אלא גם בכך שעלבון חייב ... רעה. במילים אחרות, ייתכן שהאדם באמת העליב אותך, אך האם באמת חובה עליך להרגיש רע? לפי אליעד, עליך לשאול תמיד האם הסיבה שהגדרת לעצמך אכן מחייבת את התוצאה, או שיש לך אפשרות לא להרגיש רע למרות הפגיעה. איך גישת ניתוח הסיבתיות תורמת לפתרון בעיות מורכבות? אליעד מסביר כי אם האדם לא מתרגל לחשוב באופן הזה, הוא תמיד ינסה להפריך את הנחות היסוד הראשוניות של כל שאלה או בעיה ויעשה לעצמו חיים קלים מדי, במקום לנסות להבין את המבנה הסיבתי בצורה מלאה ועמוקה. הוא יגיע לפתרונות חלקיים בלבד, ולא יצליח לפתור את הבעיה באמת. גישתו של אליעד מכוונת את האדם לבדוק את הסיבה, את התוצאה, וגם את הקשר המחייב ביניהם בצורה מקיפה ויסודית, ובכך להשיג הבנה אמיתית ופתרונות יציבים יותר לבעיותיו. איך נכון לנהל ויכוח או דיון עם אדם דתי? כאשר מנהלים דיון או ויכוח עם ... לוותר על ההנחות הבסיסיות שלו, מבלי לתקוף ישירות את אמונתו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של בחינת הקשר הסיבתי המלא בכל טענה, ולא רק הסתפקות בהפרכת ההנחות הראשוניות. הוא ממליץ לאנשים תמיד לשאול את עצמם: האם גם אם ההנחות הבסיסיות נכונות, הן בהכרח מחייבות את התוצאה הנטענת? רק כך ניתן להגיע להבנה אמיתית, לפתור בעיות לעומקן ולהתמודד נכון עם אנשים שמאמינים בדברים לא רציונליים. איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם סיבה מחייבת תוצאה? הנחות יסוד שגויות ניתוח סיבתיות מלא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה? יחסי סיבה ותוצאה, הסיבה של הסיבה, תהליך סיבתי, מבנה של סיבה ותוצאה, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת למה משהו קורה?, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לדעת למה משהו קורה?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, אימון אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום איך לדעת למה משהו קורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4199 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 08:17:15 - wesi1