אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לדבר עם הילד? ✔הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ✔ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד.

כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים.

והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן?

ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, בצורה פשוטה?

ולפני שנסביר מה לעשות ברמה המעשית, נסביר בקצרה את העניין בשורשו. והוא, כי כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם.

ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו.

וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם?

והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר.

וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד.

והדוגמה הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת המשלים. כי לפעמים רוצים להסביר לאדם איזה עניין, ומסבירים לו את העניין באמצעות משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו.

ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי של הילד.

וניתן דוגמה: ילד שמסרב להתבגר וממשיך לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בד"כ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים.

אבל, הדבר הזה, הוא גם יוצר עימות, והוא גם לא תמיד עובד, והוא גם מיותר. כי יש דרך ממש פשוטה, לגרום לילד להתבגר ולחשוב בצורה בוגרת, גם בלי לאלץ אותו לשנות את הצורה החיצונית של המעשים שלו. וכיצד?

ובדוגמה הנ"ל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמה של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת.

כי אפילו לשחק בבובות, אפשר לעשות גם את זה, בצורה בוגרת יותר ובוגרת פחות. כי הילד שהוא תינוק והוא משחק בבובות, הוא משחק עם הבובות בלי שכל כלשהו. אלא הוא סתם משחק איתן בלי סדר כלשהו, או תרחיש כלשהו וכיו"ב. אבל יש אנשי מקצוע בוגרים לחלוטין, שהם משחקים עם בובות בצורה בוגרת, כגון העניין של בובות תיאטרון וכל כיו"ב. כי אפשר לעשות מופעי בובות, ואפשר לעשות הצגה של בובות. ואפשר לעשות המון דברים בוגרים, עם משחק בבובות.

והילד שאוהב לשחק עם בובות מסיבה כלשהי, לא צריך להילחם בו, אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב יותר שכל, בתוך המשחק עם הבובות.

כי מצד האמת, כולם משחקים עם בובות. ויש ילד שמשחק עם רכב צעצוע, ויש אדם בוגר שמשחק עם רכב גדול יותר. אבל גם המבוגרים, גם הם משחקים בבובות, אלא שארגז המשחקים שלהם, הוא גדול יותר ויקר יותר ומשוכלל יותר. ועיקר ההבדל במהות, בין המשחק של הילד בצעצועים שלו, לבין הצעצועים של המבוגרים, הוא בשכל שמושקע במשחק.

כי יש ילד שמשחק במונופול. ויש לעומתו אדם בוגר, שמשחק עם כסף בבורסה. והכל זה אותו הדבר, רק בצורה אחרת. ולמרות שיש הבדל חיצוני באיך שנראים המשחקים של הילדים, ובאיך שנראים המשחקים של המבוגרים, הרי שמצד האמת, עיקר ההבדל הוא, בעד כמה שכל מושקע במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים.

וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן צריך לנסות לקחת את צורת החשיבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בתוך העשייה הילדותית של הילד. כי ההתבגרות של הילד תתרחש הרבה יותר מהר, לא בגלל שהוא יתחיל לעשות דברים אחרים, אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת.

ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה.

דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, במקום זה תאפשר לו לעשות את מה שהוא רוצה, אבל תנסה לגרום לו לעשות את מה שהוא רוצה לעשות, בשילוב של צורת המחשבה הבוגרת, שאתה רוצה שהוא יתרגל לחשוב לפיה.

כי אם הילד היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות...
איך להיות גאון טיפולים הבדלים ללמוד להסתכל מחשבות סיבה דמיון לפתח יכולת קוגניטיבית איך לעשות את מה שאתה רוצה עומק איך לדבר איך לדבר עם הילד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים חשיבה חשיבה בוגרת ילד ילד קטן ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לדבר לדבר עם הילד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
... הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים מה לעשות כשהילד אומר לא בא לי או לא רוצה לעשות משהו? כאשר ילד אומר לא בא לי או ... ולהגיע לפתרונות מעשיים ויעילים. חינוך ילדים הדרכת הורים איך לדבר עם הילד? איך לחנך ילד? הילד לא רוצה לסדר את החדר איך להתמודד כשהילד לא מקשיב? הדרכה להורים איך לשוחח עם ילד איך להתמודד כשילד אומר לא בא לי או לא ... לא מסכים או לא רוצה לבצע משהו. חינוך ילדים הדרכת הורים איך לדבר עם הילד הדרכה להורים איך לשוחח עם ילד עכשיו אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו והוא מה אומר לך? ש: לא רוצה. אליעד: לא בא לי, מה עושים אז אפשרות אחת ...
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
... אם לומדים אותו בדרך הנכונה. אפשר ללמוד כל נושא: פיזיקה, איך למכור עגבניות, איך להמציא מטוסים, או אפילו איך לדבר עם הילד שלך. התוכן עצמו לא חשוב, ... שלו. איך להבין נושא לעומק כדי לפתח את השכל? כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של הורה שרוצה ללמוד איך לדבר עם הילד שלו בצורה מסוימת. אליעד מדגיש ...
מה היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך?
... היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך? טיעון: לא ניתן לדבר על מה שהיה לפני בריאת העולם, כי אלוהים הוא מעל לשכל האנושי וכולי. סוף ... ברגע שהאדם אומר משהו כלשהו על אלוהים, כגון לדוגמה אומר שאלוהים ברא את העולם, הרי שבאותו הרגע הוא כבר הפך את אלוהים למשהו ממשי שאפשר לדבר עליו ולהגדיר אותו. ניתן לקבל את הטענה שאלוהים הוא מעבר לשכל וכולי, אך זה בעצם אומר שאין מה לדבר עליו, ואי אפשר לייחס לו פעולה כלשהי, אי אפשר לייחס לו רצון כלשהו וכולי. כמו כן ניתן לקבל את הטענה שאי אפשר לדבר על מה שהיה לפני בריאת העולם, אך ממילא זה אומר שגם אי אפשר לומר שהעולם ...
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 3
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 3 כאשר קל לדבר וקשה לעשות, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות ... ולעשות את מה שכן קל לעשות. קל לדבר וקשה לעשות הינו מצב שבו השכל של האדם אומר לו דבר אחד, ולכן קל לו לדבר אותו. אך הרגש של האדם אומר לאדם דבר אחר ממה ... קשה לאדם לעשות את מה שקל לו לדבר. הסיבה לכך שהרגש חושב אחרת מהשכל, היא משום ... יש את השכל שלו. ולכן כאשר קל לדבר וקשה לעשות, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות ... וגם הרגש מסכימים, דבר שגם קל לדבר אותו וגם קל לעשות אותו. הדבר שעליו גם השכל ... של הרגש, והוא הדבר שאותו קל לדבר וקל לעשות. פשוט חפש את נקודת האמת של השכל ...
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 2
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 2 קל לדבר קשה לעשות, הוא מצב שבו האדם מבין מה עליו לעשות אך עדיין קשה לו לעשות זאת, למרות שבאפשרותו כן לעשות זאת. וכדי להבין מה יש לעשות במקרה כזה, לשם כך יש להבין מה יוצר את המקרה הזה. מצב של קל לדבר קשה לעשות, נובע מכך שהאדם לא מבין מספיק טוב את מה שעליו לעשות. כאשר האדם לא מבין מספיק טוב את מה שעליו לעשות, על ידי זה קשה לאדם לעשות גם את מה שהוא כן חושב שהוא ... ניקח אדם מעשן, שהחליט שהוא רוצה לנסות להפסיק לעשן, או אדם שרוצה לעשות דיאטה ולרדת במשקל. אלו בדכ מקרים של קל לדבר וקשה לעשות. והסיבה שקשה לאדם לעשות את מה שהוא רוצה, היא משום שהוא לא מבין מספיק טוב את מה שעליו לעשות. ונסביר: ניקח לדוגמה את האדם שמתקשה להפסיק לעשן. מצד אחד ברור ... לעשן ומדוע הוא גם לא רוצה להמשיך לעשן, על ידי זה הוא לא שלם עם ההחלטה שלו להפסיק לעשן, ואז נוצר המצב של קל לדבר קשה לעשות. השורש של המצב של קל לדבר קשה לעשות, הוא בכך שהאדם לא מבין היטב את מצבו. הוא לא מבין מדוע הוא רגיל לעשות את מה שהוא עושה. הוא לא מבין מספיק טוב מדוע הוא רוצה להפסיק לעשות את מה שהוא עושה. ... מעוניין יכול לתת מענה לרצונות השונים שבתוכו. על ידי הבנה טובה יותר של הרצונות השונים שבתוך האדם, על ידי זה קל לדבר וקל לעשות. ...
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 1
קל לדבר, קשה לעשות - ממה נובע הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 1 קל לדבר וקשה לעשות, הוא מצב שבו האדם מבין בשכלו ... דבר כלשהו, אך הרגש של האדם מונע ממנו לעשות זאת. המצב הזה יוצר אצל האדם את התחושה שקל לדבר ולהבין מה צריך לעשות, אך קשה לעשות זאת מבחינה רגשית. והשאלה היא, מה עושים במקרה כזה? תשובה: כאשר נקלעים למצב שבו קל לדבר אבל קשה לעשות, במקרה כזה על האדם לנסות ...
מה לעשות כאשר קל לדבר אבל קשה לעשות?
מה לעשות כאשר קל לדבר אבל קשה לעשות?
... לעשות כאשר קל לדבר אבל קשה לעשות? למה לפעמים קל לדבר אבל קשה לעשות? לעיתים קרובות, אדם מרגיש שהוא יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות, אבל בכל זאת קשה לו לבצע את זה בפועל. התופעה הזו מוכרת כקל לדבר וקשה לעשות. אליעד כהן מסביר שכדי לפתור את הבעיה הזו, חייבים קודם כל להבין את הסיבה המדויקת שגורמת לכך. מה הסיבה שגורמת לאדם לקושי לבצע דברים? אליעד כהן אומר ... לאדם אנרגיות גבוהות לעשות פעולות קשות מאוד. לדוגמה, אם ילד נפצע, האם מסוגלת להרים אותו ולסחוב אותו למרות המשקל שלו, כי ברגעי מצוקה קיצוניים מתגלים אצל האדם כוחות מיוחדים. איך לתעל אנרגיות של שעת צרה לחיי ... באמת רוצה משהו? אליעד נותן דוגמה פשוטה וברורה: כאשר ילד מאוד רוצה ללכת ללונה פארק, כל המכשולים בדרך נראים לו חסרי משמעות. הרצון החזק להגיע ליעד הופך כל מכשול ושיבוש לבלתי מורגשים. האדם מרגיש כל כך טוב מהמטרה ... מחיר, אפילו במחיר פציעה. לסיכום, מה הפתרון לבעיה שקל לדבר וקשה לעשות? אליעד מסכם את התובנה שהפתרון הוא תמיד חיפוש האמת לגבי הרצון שלך. אם האדם יברר לעומק את הסיבה האמיתית שבגללה הוא רוצה לעשות פעולה מסוימת, הוא יגיע ... בפעולות יומיומיות? הרצאה מה לעשות כאשר האדם מרגיש שקל לדבר קשה לעשות, דהיינו, יודע מה לעשות, אבל מרגיש קושי. וביארתי איך למצוא אנרגיות נפשיות, ועוד. מה צריך לעשות האדם כשאר הוא מרגיש שהוא צריך לעשות משהו אבל מרגיש ... כי כל השאלות לא קיימות, רק נדמה לאדם שיש שאלה. למה קל לדבר אבל לעיתים קרובות קשה לעשות? מה הסיבה לכך? כיצד נדע מה הסיבה שבגללה קל לדבר וקשה לעשות? על ידי זה שנשווה למקרים אחרים. מתי למשל קל לאדם לעשות משהו? כאשר קל לו ואינו צריך להתאמץ. וקל לדבר וקשה לעשות זה רק כאשר האדם מתאמץ. מתי כן האדם עושה דבר קשה? כאשר הוא בעת צרה. למשל, כאשר נפצע בן של האם, היא כאילו לא מרגישה את המשקל של הילד כאשר היא נושאת אותו. כי כאשר האדם מגיע למצב קשה, הוא מוצא בתוכו כוחות מיוחדים ומרגיש שהוא יכול לעשות דברים קשים. אבל בחיי היומיום מרגיש עצלות וכולי. איך יכול ... יש לו הרבה רצונות, השאלה היא, מה הוא באמת רוצה. לכן, קל לדבר וקשה לעשות, עליו לפתח אצל עצמו רצון אמיתי. אם האדם היה באמת שלם עם הרצון הזה, היה עושה הכל בשביל הדבר הזה, גם אם זה כרוך במוות. כי אם אתה ממש רוצה, אתה מוכן ... מהו קושי? קושי הוא מציאות שהאדם אינו רוצה אותה. כשילד רוצה למשל להגיע לפארק ויש מכשולים בדרך, אזי תחושת הטוב שיושג מתגברת על כל תחושות הקשיים. והוא לא מרגיש את הקשיים כלל. כי תחושת הרע שיש לו בדרך, מתאזנת עם ... אין מספיק טוב בדבר הזה כדי לאזן את הקושי בדבר הזה. קל לדבר וקשה לעשות, נובע מכך שהאדם מבין שצריך לעשות את הדבר אך לא מבינו עד הסוף. מה שהאדם צריך לעשות, זה לשאול, מה הסיבה שאני בכלל רוצה לעשותו, ואם לא, אולי יש לברר ...
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
... רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי האם כל אחד יכול להיות צדיק כמו משה רבנו? בתחילת ההרצאה ... ואז הוא נמצא מחוץ לשכל. אך רוב האנשים משתמשים בשכל חלקית, ולכן נשארים תקועים בתוכו. האם אפשר לדבר אמת מוחלטת? חלק נוסף מההרצאה עוסק בשאלה האם בכלל אפשר לומר אמת מוחלטת. אליעד ... אפשר להיות צדיק כמו משה רבנו? מה היה החטא של משה רבנו? איך להגיע למימוש עצמי מלא? האם אפשר לדבר את האמת המוחלטת? איך לפרוץ את גבולות השכל האנושי? ...
אין תשובה מוחלטת, תשובה יחסית, תשובה חלקית, לדבר אמת, לומר רק את האמת, מהי נשמה, תשובות לשאלות, שתיקה
אין תשובה מוחלטת, תשובה יחסית, תשובה חלקית, לדבר אמת, לומר רק את האמת, מהי נשמה, תשובות לשאלות, שתיקה
... תשובה מוחלטת, תשובה יחסית, תשובה חלקית, לדבר אמת, לומר רק את האמת, מהי נשמה, תשובות לשאלות, שתיקה האם אפשר בכלל לקבל תשובה מוחלטת לשאלות שלנו? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם ניתן לקבל אי פעם תשובה מוחלטת, ... מצב שבו כל השאלות הן בסך הכל ביטוי לחוסר וודאות פנימי. כאשר אדם משתחרר מהצורך הזה, הוא מגיע לשקט פנימי אמיתי. מה זו נשמה? האם קיימת תשובה מוחלטת? איך להפסיק לשאול שאלות? לדבר רק את האמת מה המשמעות של שתיקה? האם אפשר לא לדעת כלום? מה ההבדל בין תשובה יחסית למוחלטת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לדבר עם הילד?, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדבר עם הילד?, איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי להרזיה בתחום איך לדבר עם הילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:53:07 - wesi1