אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד קטן ✔הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ✔ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד.

כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים.

והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן?

ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, בצורה פשוטה?

ולפני שנסביר מה לעשות ברמה המעשית, נסביר בקצרה את העניין בשורשו. והוא, כי כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם.

ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו.

וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם?

והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר.

וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד.

והדוגמה הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת המשלים. כי לפעמים רוצים להסביר לאדם איזה עניין, ומסבירים לו את העניין באמצעות משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו.

ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי של הילד.

וניתן דוגמה: ילד שמסרב להתבגר וממשיך לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בד"כ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים.

אבל, הדבר הזה, הוא גם יוצר עימות, והוא גם לא תמיד עובד, והוא גם מיותר. כי יש דרך ממש פשוטה, לגרום לילד להתבגר ולחשוב בצורה בוגרת, גם בלי לאלץ אותו לשנות את הצורה החיצונית של המעשים שלו. וכיצד?

ובדוגמה הנ"ל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמה של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת.

כי אפילו לשחק בבובות, אפשר לעשות גם את זה, בצורה בוגרת יותר ובוגרת פחות. כי הילד שהוא תינוק והוא משחק בבובות, הוא משחק עם הבובות בלי שכל כלשהו. אלא הוא סתם משחק איתן בלי סדר כלשהו, או תרחיש כלשהו וכיו"ב. אבל יש אנשי מקצוע בוגרים לחלוטין, שהם משחקים עם בובות בצורה בוגרת, כגון העניין של בובות תיאטרון וכל כיו"ב. כי אפשר לעשות מופעי בובות, ואפשר לעשות הצגה של בובות. ואפשר לעשות המון דברים בוגרים, עם משחק בבובות.

והילד שאוהב לשחק עם בובות מסיבה כלשהי, לא צריך להילחם בו, אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב יותר שכל, בתוך המשחק עם הבובות.

כי מצד האמת, כולם משחקים עם בובות. ויש ילד שמשחק עם רכב צעצוע, ויש אדם בוגר שמשחק עם רכב גדול יותר. אבל גם המבוגרים, גם הם משחקים בבובות, אלא שארגז המשחקים שלהם, הוא גדול יותר ויקר יותר ומשוכלל יותר. ועיקר ההבדל במהות, בין המשחק של הילד בצעצועים שלו, לבין הצעצועים של המבוגרים, הוא בשכל שמושקע במשחק.

כי יש ילד שמשחק במונופול. ויש לעומתו אדם בוגר, שמשחק עם כסף בבורסה. והכל זה אותו הדבר, רק בצורה אחרת. ולמרות שיש הבדל חיצוני באיך שנראים המשחקים של הילדים, ובאיך שנראים המשחקים של המבוגרים, הרי שמצד האמת, עיקר ההבדל הוא, בעד כמה שכל מושקע במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים.

וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן צריך לנסות לקחת את צורת החשיבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בתוך העשייה הילדותית של הילד. כי ההתבגרות של הילד תתרחש הרבה יותר מהר, לא בגלל שהוא יתחיל לעשות דברים אחרים, אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת.

ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה.

דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, במקום זה תאפשר לו לעשות את מה שהוא רוצה, אבל תנסה לגרום לו לעשות את מה שהוא רוצה לעשות, בשילוב של צורת המחשבה הבוגרת, שאתה רוצה שהוא יתרגל לחשוב לפיה.

כי אם הילד היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות...
תרגילים לפיתוח השכל איך לחשוב בהיגיון שכל שיפור השכל איך לשפר את השכל עימות פסיכולוגיה תסביך גדלות איך לעשות את מה שאתה רוצה רעיונות פסיכולוגי איך לדבר איך לדבר עם הילד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים חשיבה חשיבה בוגרת ילד ילד קטן ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לדבר לדבר עם הילד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
... במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים איך להפוך ילד קטן או אדם עם הפרעות נפשיות לבוגר ואחראי? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו עוסקת בשאלה כיצד ניתן לקחת ילד קטן, או אפילו אדם מבוגר עם הפרעות נפשיות, ולגרום להם להתנהג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית יותר. לדבריו, ילד קטן דומה למעשה לאדם מבוגר הסובל מבעיות נפשיות, משום שההתנהגות הילדותית, אם הייתה מוצגת על ידי אדם בוגר, הייתה נתפסת כשיגעון או כחוסר שפיות. ההבדל העיקרי הוא שילדים הם בעלי ... אדם עם הפרעה נפשית הן תוצר ישיר של ההתייחסות של הסביבה אליו. ככל שהסביבה מתייחסת לאדם כאל משוגע או כאל ילד קטן חסר יכולת, היא בעצם מחזקת אצלו את הדימוי הזה וגורמת לכך שהוא יישאר באותו מצב בעייתי. אדם שמשדרים לו שהוא חלש, מוגבל או חסר יכולות, יאבד את המוטיבציה להתפתח וימשיך ... שתעזור לילד או לאדם עם בעיות נפשיות להתקדם? הגישה המומלצת ביותר לפי אליעד היא להתייחס לאדם, בין אם הוא ילד קטן או מבוגר עם בעיות נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת מספר עקרונות בסיסיים: שימוש בשפה בוגרת ומכבדת, ללא שפה ילדותית או מתיילדת. ... את נקודת המבט של הילד או האדם בעל הפרעה נפשית, גם אם הוא לא מסכים איתה. לא להדביק תוויות של משוגע או ילד קטן, כי התוויות האלה גורמות לילד או לאדם להמשיך ולהישאר במצבם ולא להתפתח. המסר של אליעד הוא שההתייחסות חייבת להיות מבוססת על היגיון וכבוד הדדי, והיא צריכה להיות עקבית. אם תתייחסו לאדם בעל הפרעה נפשית או לילד קטן כאדם בוגר, רציני ובעל יכולת, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא יתחיל להתנהג בהתאם לאופן שבו אתם תופסים אותו. מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית? ... נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות בחינוך ילדים איך לגרום לילד קטן להתנהג בצורה בוגרת? המרצה עוסק בהסבר על הדרך בה ניתן לגרום לילדים קטנים להתנהג בצורה בוגרת, תוך התמקדות בהבנת הצורך להתייחס אליהם כמו למבוגרים. אליעד מציין כי ילדים הם כמו אנשים עם שכל של משוגע רק בגוף קטן, ואם אדם מבוגר היה מתנהג כמו ילד קטן, היה נתפס כמשוגע. השאלה המרכזית היא איך לגרום לילד קטן להתנהג בצורה בוגרת, ומסתבר שהתשובה לכך היא התייחסות אליו כפי שמגיבים לאדם בוגר. מה לא לעשות כדי לחנך ילד בצורה בוגרת? אם מתייחסים לילד כמו לילד קטן ומדברים אליו בשפה פוצי מוצי או בשפת תינוקות, התוצאה עלולה להיות שהוא יישאר ילד קטן, עם שיקול דעת של ילד קטן. ההתייחסות הזאת יוצרת מצב שבו הילד לא מתפתח להתנהגות בוגרת. אליעד מדגיש שאם ילד קטן מתנהג בצורה לא נורמלית או לא מבוגרת, אין להאשים אותו על כך, אלא יש להתייחס אליו כמו לבוגר ולהציב לו ציפיות גבוהות. אם מתייחסים לילד בצורה פחותה, הוא יישאר פחות. מה כן ... אם מתייחסים אליו כאל משוגע, זה מגביר את הסיכוי שהוא יישאר במצבו הנוכחי. כשהורים או מורים מתייחסים לילד קטן כאל אדם בוגר, הם מעודדים אותו להתנהג בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך ...
להצליח בעבודה, לחץ בעבודה, ביטחון עצמי בעבודה, אהבה עצמית ודימוי עצמי בעבודה, חוסר ריכוז בעבודה
להצליח בעבודה, לחץ בעבודה, ביטחון עצמי בעבודה, אהבה עצמית ודימוי עצמי בעבודה, חוסר ריכוז בעבודה
... הלחץ בעבודה קשור לדימוי עצמי נמוך ולכך שהאדם לא אוהב את עצמו ללא תנאים. הוא מציע להסתכל על ילדים קטנים כדוגמה. ילד קטן לא מפחד להיכשל ולא חושש ממה יגידו או ... מתרחשת מאליה. אליעד מדגים זאת בכך שאם מישהו אומר לך שאת רחפנית וזה מפריע לך, את צריכה לבדוק למה זה מפריע. ילד קטן לא נעלב כשאומרים עליו שהוא רחפן, כי הוא ... שלך מבין, מה הפיתרון בעצם? שאלה: שיהיה לי דימוי עצמי יותר טוב. ואני צריכה לאהוב את עצמי כמו שאני. אליעד: כמו ילד קטן שעד שלא מכניסים לו לראש פחדים, את יכולה לראות זאת בגני הילדים, ילד קטן עושה מה שהוא רוצה, הוא לא מפחד להיכשל, ... רוצה עשרים מיליארד, הרי זה שיגעון, מה אכפת לך הרי בשניהם אתה לא משתמש. השאלה היא, האם אתה מרגיש מוצלח או שלא? ילד קטן מרגיש שהוא מוצלח, הלוואי והיית מרגישה כמו ילד קטן. עכשיו הדרך להגיע לזה, היא על ידי זה שאת ... את לא שלמה עם זה שאת רחפנית במירכאות. אם את מסתכלת במראה ורואה עצמך כרחפנית זה גורם לך לזעזוע? כן. לדוגמה, ילד קטן גם מרחף, אבל לא אכפת לו שהוא מרחף, אפילו ... איך בודקים את זה? תחשבי שאת חיה בעולם שאין בו טוב ורע, האם את יכולה לא לאהוב את עצמך? לא, את חווה שקט נפשי. כמו ילד קטן, האם ילד קטן אוהב את עצמו? כן, האם הוא אוהב את עצמו בגלל סיבה, לא. מה ההבדל בין ילד קטן לאדם גדול? שלילד אין הבדל בין טוב לרע. ...
3 סוגים של אהבה עצמית, 3 הגדרות של אהבה עצמית, מה זה לאהוב את עצמי? איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? האם אני אוהב את עצמי? איך לאהוב את עצמי? איך ילד אוהב את עצמו? מהי אהבה עצמית? 3 אפשרויות לאהוב את עצמי
3 סוגים של אהבה עצמית, 3 הגדרות של אהבה עצמית, מה זה לאהוב את עצמי? איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? האם אני אוהב את עצמי? איך לאהוב את עצמי? איך ילד אוהב את עצמו? מהי אהבה עצמית? 3 אפשרויות לאהוב את עצמי
... האדם מסתכל רק על עובדות ללא שום פירוש פנימי. הוא לא שואל את עצמו אני טוב או רע, אני מוצלח או כישלון, אלא פשוט מקבל את העובדות בלי פרשנות רגשית. מצב זה דומה לתודעה של ילד קטן שעדיין לא למד להעריך את עצמו לפי תוצאות. האם אפשר לאהוב ולשנוא את עצמי בו זמנית? אליעד ... גם בטעות? ש: עדיין זה. אליעד: מה שאני מנסה להגיד לך שכשאתה אומר איך בן אדם יודע שהוא אוהב את עצמו השאלה למה אתה מתכוון אוהב את עצמו יש לזה הרבה מאוד פירושים אפשריים, ילד קטן אוהב את עצמו? ש: ילד קטן אוהב את עצמו מאוד. אליעד: מאוד? ש: הוא אוהב את עצמו. אליעד: באמת? ש: הוא לא יודע שהוא ... שים לב עושה מה שבא לו זה נקרא אוהב את עצמו? ש: כן זה כאילו מה שבא לו הוא עושה. אליעד: אוקי אז אם בן אדם עושה מה שבא לו זה אומר שהוא אוהב את עצמו, זה לא בדיוק עדיין כי ילד קטן שאוהב את עצמו הוא שואל את עצמו האם אני אוהב את עצמי? ש: לא. אליעד: כשהוא עושה מה שבא לו ... מה שבא לו בלי לחשוב. אליעד: עכשיו לדוגמה נגיד שמישהו נגיד דונלד טראמפ אוהב את עצמו הוא נבחר נהיה לנשיא ארהב הוא אוהב את עצמו? ש: אני מאמין שכן. אליעד: יפה כשהוא היה ילד קטן הוא אהב את עצמו נגיד? ש: הוא לא ידע את זה. אליעד: אבל מתי הוא יותר אוהב את עצמו כשהוא אומר וואו איזה תותח אני נשיא ארהב או כשהוא היה ילד קטן ושיחק במשחקים מתי הוא יותר אהב את עצמו לדעתך? ש: כשהוא יודע את זה. אליעד: עכשיו כאילו ... אני טוב אני לא טוב אין לך את הפירוש הזה שזה ככה חושב ילד ילד יודע הצלחתי לא הצלחתי הוא לא מתחיל להגיד רגע מה זה אומר עלי מה זה אומר אני כישלון הוא עוד לא שם. בהתחלה ילד קטן יודע הוא רוצה משהו או שהוא הצליח להשיג את זה או שלא הוא לא בסרטים של מה זה אומר עלי ומה ... אני? אליעד: כן אם אני לא אוהב את עצמי ולא שונא את עצמי אז אני? ש: אמור להיות השלישי. אליעד: לא שנייה נכון אבל נגיד שמישהו יגיד אז אני תמיד מקבל את עצמי גם לא נכון כי ילד קטן גם לא מקבל את עצמו, אז אני תמיד שלם עם עצמי גם זה לא נכון אני תמיד מרוצה מעצמי גם זה לא ... הבנת, עכשיו אם אתה תטיל ספק מי אמר שזה מזה ומי אמר שזה משנה מי אמר שזה טוב מי אמר שזה רע מי אמר זה ומי אמר זה בסוף אין לזה שום משמעות לא יודע לא אומר לי שום דבר הבנת. הילד הקטן הוא לא יודע כלום ואז מסבירים לו שזה טוב ושזה רע עד שהוא מתחיל להאמין אתה רוצה לחזור ...
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
... פיצול אישיות, יכול להשתפר ולחזור לתפקוד רגיל אם יתקבל טיפול נכון. הוא מתחיל להסביר את הרעיון באמצעות דוגמה של ילד קטן שמפחד להישאר לבד בחדר בגלל מפלצת דמיונית. במקרה של ילד קטן, לא היינו מגדירים את פחדו כהפרעה נפשית, אך אם אדם מבוגר היה מצהיר על אותו פחד, הוא היה נחשב לחולה נפש. אליעד טוען כי ההבדל בין ילד קטן לבין מבוגר נובע מהמבחן של התפיסה המפותחת: אנו מצפים שמבוגר יחשוב בצורה רציונלית, ... האם באמת קיים פתרון שלם לכל סוגי ההפרעות הנפשיות, בכל מצב ובכל גיל, ואיך יכול להיות שזה הגיוני? כיצד דוגמת הילד הקטן מגלה לנו את הבעיה? שאלה: מה קורה כשילד קטן פוחד לישון לבד בגלל מפלצת דמיונית? תשובה: אין נטייה לקרוא לו חולה נפש, כי הוא עדיין ילד קטן. אם אותו פחד היה מופיע אצל מבוגר, היו אומרים עליו שהוא חולה נפש. שאלה: מדוע ... למעשה, כל הסיווגים של חולה נפש מבוססים על כך שמישהו לא חושב כמו הרוב הנורמלי, או שהוא תקוע ברמת תפיסה של ילד קטן. למה בכלל אנו מגדירים אדם כחולה נפש? שאלה: האם עצם העובדה שאיננו יודעים כיצד ... ניתן לסכם את כל הנושא? תשובה: בכל הפרעה נפשית, האדם חושב אחרת מהרוב - לרוב כי התפיסה שלו לא התפתחה כראוי (כמו ילד קטן שלא גדל בפן המחשבתי). עם גישה נכונה, חקירת ההיגיון הפנימי שלו והובלתו דרך אותם ...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
... אותם כבר מגיל צעיר. אליעד כהן מסביר שהגישה הטוענת לוותר לו, הוא רק ילד קטן לא תמיד נכונה, ובחלק גדול מהמקרים דווקא מזיקה לילד בטווח הארוך. ההסבר שלו מתמקד באבחנה בין שני סוגים עיקריים של פעולות שהילד מבצע: פעולות שהילד באמת לא יכול לעשות מבחינה ... אלא של יכולת פיזית או קוגניטיבית. במקרה כזה נכון להגיד הוא עוד ילד קטן, בדיוק כמו שנגיד על אדם מבוגר שהוא זקן או מוגבל ולא יכול לעשות פעולה מסוימת. פעולות שהילד יכול לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה - ... בהרבה וקשה יותר לתיקון. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו אחר כך, משום שההרגלים הרעים כבר יושרשו בו. הוא ... אבל נימוסים, התנהגות נאותה והבנת גבולות חברתיים לא יבואו לבד. אם ילד קטן זורק אבנים או מקלל, זה לא משהו שיעבור מעצמו כשהוא יגדל. להיפך, הילד יגדל ויהפוך למבוגר בעייתי, ולבסוף הוא או הסביבה ייאלצו להתמודד עם ההשלכות השליליות של ההתנהגות שלו. ... איך לחנך ילדים בצורה נכונה? מתי להציב גבולות לילדים? האם לוותר לילד קטן? כשהילד יגדל הוא יבין? איך להתמודד עם ילדים עקשנים? למה לא לוותר לילדים? האם ילדים צריכים גבולות? כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד ...
סכיזופרניה ומחלות נפש, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לטפל במחלות נפש? איך לעזור לסכיזופרניה? איך לרפא סכיזופרניה? מהי סכיזופרניה? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית?
סכיזופרניה ומחלות נפש, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לטפל במחלות נפש? איך לעזור לסכיזופרניה? איך לרפא סכיזופרניה? מהי סכיזופרניה? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית?
... עם אנשים הסובלים מסכיזופרניה הוא לא בהכרח תוכן דבריהם, אלא איך שהם נתפסים על ידי אחרים. לדוגמה, אם ילד קטן אומר שיש מפלצת מתחת למיטה, אנחנו לא רואים אותו כחולה נפש. אך אם אדם בוגר אומר זאת, אנו נוטים להגדיר אותו כסכיזופרני. כך, הסיבה העמוקה ... נפשית. איך לעזור לאדם סכיזופרני? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם סכיזופרני היא להסתכל עליו כעל ילד קטן. אם תינוק שואל שאלה, גם אם היא נשמעת לנו פשוטה, אנו עונים לו בסבלנות וברצינות. אותו דבר יש לעשות עם אדם סכיזופרני. אם אדם בוגר שואל שאלה ... נחשוב שיש משהו לא בסדר איתו, אך עלינו להתייחס אליו בסבלנות ובבהירות, בדיוק כמו שהיינו מתייחסים לילד קטן. מה הקשר בין חינוך לילדות לסכיזופרניה? כאשר ילדים מקבלים חינוך לקוי או יחס לא מתאים בגיל צעיר, זה עשוי לגרום להם לא להבין את עקרונות ... היא שהיחס שלנו כלפי אנשים סכיזופרניים נקבע במידה רבה לפי גופם. אם אדם עם הפרעה נפשית היה נראה כילד קטן, אנשים היו מתייחסים אליו אחרת. לדוגמה, אם ילד קטן אומר שיש מפלצת מתחת למיטה, לא מגדירים אותו כחולה נפש, אלא כילד עם דמיון מפותח. אבל אם אדם מבוגר אומר זאת, הוא נתפס כסכיזופרני. כלומר, ... מבוגר. איך לעזור לאדם סכיזופרני? הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אדם סכיזופרני היא להתייחס אליו כמו אל ילד קטן. כאשר ילד קטן שואל שאלה שנראית לנו פשוטה, כמו האם יש אנשים גם בבית ליד?, אנו עונים לו בסבלנות. לעומת זאת, אם אדם מבוגר שואל שאלה דומה, רבים יחשבו ... מצבו. יש להתייחס אליו כמו אל ילד הזקוק להסברים פשוטים וברורים, ולא כאל אדם שאמור להבין הכל לבד. כמו שילד קטן שואל שאלות תמימות ומקבל תשובות בסבלנות, כך צריך לנהוג גם עם אדם סכיזופרני. זו גישה שמאפשרת תקשורת טובה יותר ומגדילה את הסיכוי לסייע לו ...
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... עבורם, אומרים להם מה לעשות, מגבילים את חופש הפעולה שלהם ולא מאפשרים להם להתנהל בעצמאות מלאה. הטענה של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל ... כאן הוא חד משמעי: אם ההורה רוצה שהילד יתנהג בצורה בוגרת, עליו להתייחס לילד כמעט אך ורק כאל אדם בוגר, הן בזכויות והן בחובות. אם אתה כהורה ממשיך להתייחס לילד שלך כאל ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? ... ולא ינהלו אותו. אבל הילד עצמו ממשיך ליהנות מזכויות ויתרונות שמקבלים ילדים בלבד - הוא דורש פינוקים, עזרה כלכלית, תמיכה מוגברת והקלה במשימות שונות. הוא רוצה את ההטבות של ילד קטן אבל לא מוכן לקבל את היחס בהתאם. אליעד מדגיש שאם אתה כילד רוצה שיתייחסו אליך כבוגר, עליך לוותר על הפריבילגיות של ... כמו אדם בוגר, עליו להתחיל להתייחס אליו כאל אדם בוגר כמעט בכל מצב. אם ילד רוצה שהוריו יכבדו אותו ויראו בו בוגר, עליו להתנהל באופן בוגר ואחראי, בלי ליהנות מהטבות של ילד קטן. הוא מציע לכל אדם שנתקל ביחס שלא נעים לו לבדוק איך הוא עצמו מציג את עצמו, איזה דמות הוא מגלם מול אחרים ואיזה ... שולטים בהם, אומרים להם מה לעשות, מחליטים עבורם, ולא נותנים להם להתנהל כאנשים עצמאים. האבסורד כאן ברור - ההורים מצפים מהילד להתנהג בבגרות, אך בו זמנית מעניקים לו יחס של ילד קטן. מצד שני, הילדים רוצים שיתייחסו אליהם כמו לבוגרים, אך ממשיכים ליהנות מהזכויות והפריבילגיות של ילד. כיצד ניתן ...
ציר הזמן / מרחב המקום - כמה גדולים / קטנים מרחב המקום וציר הזמן?
... לו יותר קטן וממילא גם הזמן שלוקח לעבור את אותו המקום נראה לו יותר קטן. לדוגמה: עבור ילד קטן שטחו של הבית נראה הרבה יותר גדול מאשר עבור האדם הגדול. המקום והזמן הם ... כל הזמן כולו נכנס ברגע אחד. מספיק רגע אחד של מחשבה, כדי להכניס לתוכו אין סוף זמן. אצל ילד קטן כל הזמן העבר הוא הרבה יותר קטן מאשר אצל האדם המבוגר. מבחינתו של ילד קטן, העבר הוא תחושה שיש לו כרגע בהווה. זא כמו שיש תחושה של שובע רעב ששתיהן ... גדול, למרות שבאמת כל הזמן כולו קיים בפחות מרגע אחד. גם לגבי מרחב המקום. מבחינתו של ילד קטן, אין הבדל גדול וממשי בין מה שרחוק ממנו 100 מטרים לבין מה שרחוק ממנו 1000 ...
אהבה עצמית / זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר?
... באמת, פירושו ללא כל תנאי וללא כל סיבה. וכאשר האדם אוהב את עצמו באמת, הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו. כמו שילד קטן, לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו, מאחר שהוא אוהב את עצמו באמת. כי כל זמן שהאדם צריך לשכנע את עצמו, שהוא אוהב את עצמו באמת וללא סיבה, הרי שזה אומר, שהאדם עדיין ... כל המציאות. ובלי שהאדם יאהב את כל המציאות כולה, ללא שום תנאי, בלי זה האדם לעולם לא יאהב את עצמו, ללא שום תנאי. כי כאשר ילד קטן נולד, הוא עדיין לא יודע להבדיל בין טוב לבין רע. כי השכל של האדם מבדיל בין טוב לבין רע. וכאשר ילד קטן נולד, השכל שלו לא מפותח, ועל ידי זה הוא לא מבדיל בין טוב לבין רע. וממילא ברירת המחדל שלו והטבע שלו, היא לאהוב את עצמו, ולאהוב את כל המציאות כולה, באותה המידה. כי אצל ילד קטן, אצלו אין טובים ואין רעים, אלא אצלו הכל אחד. ואצל ילד קטן, אין טוב יותר או טוב פחות, ואין חכם יותר או חכם פחות, ואין מוצלח יותר או מוצלח פחות, כי כל היותר והפחות, זה הכל לפי קנה מידה של טוב ורע. והילד הקטן שלא יודע להבדיל בין טוב לבין רע, ממילא הוא לא יודע להבדיל, בין מי שהוא יותר טוב או פחות טוב. וכמובן שגם אצל הילד הקטן , גם אצלו יש שכל כלשהו שמבדיל בצורה כלשהי בין טוב לבין רע. אלא, שהשכל הזה הוא כמעט ולא מפותח. ולכן הילד הקטן באופן יחסי לאדם המבוגר, הוא חי חיים טובים, ללא כל דאגות. כי בעולם שאין בו טוב ורע, ממילא אין פחד, וממילא יש שלמות מלאה בכל רגע מחדש. ומי שרוצה לאהוב את עצמו באמת, ...
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
... אותי, אז מה?, ולא ייפגע מכך בכלל. דוגמה נוספת שהוא מביא היא של אבן שאותה מכים בפטיש - האבן כמובן לא מרגישה ולא חווה שום חוסר שקט. עוד דוגמה היא ילד קטן שנמצא מול אריה, הילד איננו חווה חרדה מכיוון שהוא אינו מודע לסכנה. גם אם היה מודע לה, הילד עדיין יכול היה לא לראות בכך משהו רע, כי אין לו עדיין תפיסות שיפוטיות של טוב ... של פרשנותו למצב. למה ילדים קטנים לא סובלים מחוסר שקט נפשי? אליעד נותן דוגמה ברורה לילדים קטנים שאין להם בעיה של חוסר שקט נפשי, חרדה או לחץ. כאשר ילד קטן נולד, הוא מגיע לעולם ללא דאגות או פחדים. עם הזמן, האדם גדל, מתוודע למציאות, ולומד לפחד ממה שעלול להתרחש. חוסר השקט הנפשי מתפתח מתוך הפחד שמשהו שלילי עלול לקרות. אולם ... באופן תאורטי לחוות אירועים שליליים ועדיין להישאר רגוע ושלו מבפנים. איך הפרשנות שלנו למציאות יוצרת חוסר שקט נפשי? אליעד נותן דוגמה נוספת: אם שמים ילד קטן מול אריה שעומד לטרוף אותו, הילד אינו מוטרד או מבוהל מכיוון שהוא כלל אינו מבין שזה דבר רע. כלומר, חוסר השקט הנפשי אינו נובע ישירות מהאירוע עצמו, אלא מהפרשנות ומהפחד של ... מציאת השורש של הבעיה. במה תלויה הבעיה שלי? מהו אותו הדבר, שלולא הוא לא הייתה בעיה. מי שיש לו חוסר שקט נפשי, ישאל את עצמו למה יש לי חוסר שקט נפשי? ילד קטן למשל אינו סובל מזה. המתח הנפשי, אין את זה לילדים קטנים. האדם לא נולד עם חוסר שקט נפשי. ואז כאשר שואל את עצמו ועונה, שפוחד מבעיה כזו או אחרת. אסור לאדם לקבל את חוסר השקט ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ילד קטן, איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד קטן, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי למתבגרים, טיפול נפשי בנושא ילד קטן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4221 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:41:00 - wesi1