אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איום ✔ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:32ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
מה לעשות כשהילד מאיים בהתאבדות?

כשילד אומר שהוא רוצה להתאבד, או מנסה לאיים בהתאבדות, חשוב להבין תחילה את המשמעות האמיתית של המושג "התאבדות" עבורו. ישנם ילדים שעבורם מדובר בדרך לבטא תסכול עמוק או לקבל תשומת לב, ולכן הצעד הראשון הוא בירור מעמיק של מה באמת עומד מאחורי האיום.

לדוגמה, ילד שאומר "אני אקפוץ מהחלון", לא בהכרח מתכוון לבצע זאת, ייתכן שהוא ממתין לתגובה מסוימת מהסביבה. הדבר הראשון שצריך לעשות במצב כזה הוא למנוע פיזית את האפשרות לפגיעה, כלומר, לסגור את החלון או להרחיק אותו מאזור הסכנה. אבל זה לא מספיק - אחרי שמונעים את האפשרות הפיזית, חייבים להבין מה גרם לילד להגיע למצב כזה.

איך נכון לדבר עם ילד שרוצה להתאבד?

גישה אחת שאינה מומלצת היא להתחיל לשאול את הילד למה הוא רוצה להתאבד, מה ייצא לו מזה, או מה היתרונות בהתאבדות מבחינתו. הסיבה לכך היא ששאלות כאלו עלולות דווקא לחזק את הסיבה שהילד חושב עליה, וליצור אצלו תהליך חשיבה חיובי לגבי התאבדות.

הגישה הנכונה על פי אליעד כהן היא קודם כל לנטרל את הסכנה המיידית, ואז להתמקד במה שגרם לו לרצות להתאבד. כלומר, להבין מה היה הטריגר שהוביל אותו לאיום או למחשבה כזו ולנטרל את הגורם. למשל, אם הילד חש מתוסכל מאוד מכיוון שלא קיבל משהו שהוא רצה, יש לנסות להרגיע אותו או לספק לו פתרון מיידי שיעזור לו להתמודד עם התסכול הראשוני.

מה באמת מסתתר מאחורי הרצון להתאבד אצל ילדים?

אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל כשילד מגיע לאיום בהתאבדות, זה קורה אחרי שהוא חווה מצוקה עמוקה ומתמשכת. בדרך כלל, הילד מתרגל לקבל את מה שהוא רוצה כשהוא צעיר מאוד, והחינוך שלו נוטה להעניק לו תחושה ש"רע" זה כאשר דברים קורים בניגוד לרצונו. כשהילד מתבגר, המציאות מתחילה להציג לו מצבים שבהם הוא לא יכול לקבל כל דבר שהוא רוצה, מה שיוצר אצלו תסכול גדול מאוד. התסכול הופך לבלתי נסבל, משום שהוא לא יודע כיצד להתמודד עם רצון שנחסם או לא מתממש.

התוצאה של מצב כזה היא שהילד חש שהוא מוכרח לברוח מהמציאות הזאת, והוא מתחיל לחשוב על התאבדות כדרך בריחה מוחלטת מהסבל.

כיצד למנוע מראש מצבים שבהם הילד רוצה להתאבד?

הפתרון האמיתי למניעת מצבים כאלה הוא ללמד את הילד להתייחס באופן אחר למצבים שבהם המציאות לא תואמת את רצונו. במקום ללמד את הילד שכל פעם שמשהו לא מתרחש כפי שהוא רוצה מדובר ב"רע", יש ללמד אותו להתמודד עם המציאות ולשנות את הרצון שלו במקום את המציאות עצמה.

יש שתי גישות להתמודדות עם מצב בו הילד אינו רוצה לעשות דבר כלשהו, כמו להכין שיעורי בית:
  • הגישה השלילית - להכריח אותו לעשות את הדבר בניגוד לרצונו. זו גישה פחות יעילה מכיוון שהיא גורמת לילד להרגיש כפוי ומושפל, והוא לא לומד כיצד לשנות את התפיסה שלו.
  • הגישה החיובית - להסביר לילד שהוא לא חייב לעשות את הפעולה, אבל כדאי שיבין מדוע הוא מתנגד לה. גישה זו מאפשרת לילד להרגיש שיש לו בחירה ושליטה במצב, ומעודדת אותו לשנות את רצונו מרצונו החופשי.
אליעד ממליץ על הגישה החיובית שבה הילד לא מרגיש שהוריו מנסים לקחת ממנו משהו או לכפות עליו דבר, אלא מאפשרים לו לבחור בעצמו מתוך הבנה והסבר.

איך ליישם את הגישה החיובית עם הילד בפועל?

כאשר הילד מסרב לעשות משהו (למשל להתקלח), במקום להכריח אותו, ההורה יכול להגיד לו: "אתה לא חייב להתקלח. אני רק רוצה שתסביר לי למה אתה לא רוצה להתקלח, כדי שאוכל להבין את הבחירה שלך טוב יותר." בדרך זו הילד לא יחווה התנגדות חזקה מצד ההורה, אלא דווקא ירגיש שמעניקים לו אפשרות בחירה אמיתית, וזה יסייע לו ללמוד כיצד להתמודד עם מצבים שבהם המציאות אינה מתיישבת עם הרצונות שלו.

בסיכומו של דבר, כדי למנוע מחשבות ואיומים על התאבדות אצל ילדים, אליעד כהן ממליץ ללמד את הילדים להתמודד בצורה חיובית עם מציאות שאינה תמיד רצויה, במקום להקנות להם הרגל של תסכול עמוק כשהם לא מקבלים את מה שהם רוצים. הוא מדגיש שהדבר החשוב ביותר הוא שההורה עצמו יישם את החשיבה הזאת גם על עצמו, וכך הוא יוכל להעביר לילד את ההבנה שאין חובה שהמציאות תהיה תמיד לפי רצוננו, ושאפשר לשנות את הרצון שלנו ולא את המציאות.
ניסיון מרגיש לגרום לאישה איומי התאבדות ילדים חשיבה מוחלטת איומים התאבדויות אצל ילדים איום בהתאבדות רוגע גישה נכונה אובדן אובדנות אובדניות איום איום בהתאבדות איום להתאבד איומי התאבדות איומי התאבדות ילדים איומים אמירות אובדניות אמירות אובדניות אצל ילדים אצל ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים התאבדויות התאבדויות אצל ילדים התאבדות התאבדות ילדים חינוך חינוך ילדים טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות ילד ילד שאומר שרוצה למות ילדה ילדים ילדים שמדברים על התאבדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא להתאבד לאיים לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לגרום למישהו ל לגרום למישהו לא לגרום למישהו לא להתאבד לגרום למישהי להתאבד לחנך לחנך ילדים לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מוות מחנך מחנכים מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות ניסיון ניסיון התאבדות ניסיון התאבדות ילדים רוצה להתאבד רוצה למות רצון רצון להתאבד
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה למה איומים חוזרים אליך כמו בומרנג? כאשר אדם משתמש באיומים, הוא בעצם מנסה להפעיל ... כדי לגרום לו לפעול בצורה מסוימת. עם זאת, לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהאיום שאתה משמיע יכול לחזור אליך בצורה שלילית, בדיוק ההפך ממה שתכננת להשיג. ברגע שאתה מאיים על אדם אחר, אתה למעשה מכניס ... הוא כלל לא שקל קודם, ואז התוצאה עלולה להיות הפוכה לגמרי ממה שהתכוונת. איום, אם הוא לא מחושב היטב, יכול ... עובד שמציב לו תנאים כאלה ודווקא יבחר לפטר אותך או למצוא מחליף. כלומר, האיום שיצרת במטרה להשיג העלאה, עלול ... מתחילים להרגיש לחץ ואי נוחות, ולבסוף פשוט עוזבים מרצונם. כלומר, האיום בפיטורים שהמנהל הציב במטרה ליצור משמעת, יצר דווקא את התוצאה שהוא חשש ממנה - עזיבת העובדים. איך איומים משפיעים על מערכות יחסים זוגיות? אליעד כהן מסביר שבזוגיות, איומים יכולים ליצור נזק גדול אפילו יותר. לדוגמה, כאשר אחד מבני הזוג מאיים על השני: אם לא תשתנה, אני ... פרידה. בתחילה, הצד השני יכול לפחד ולהשתנות כדי להימנע מהפרידה, אך ככל שהאיום חוזר על עצמו, האדם השני מתחיל ... הזו - מה שיכול להביא אותה למסקנה שהפרידה היא פתרון טוב עבורה. כיצד איומים יוצרים נבואה שמגשימה את עצמה? האיום למעשה מציב אופציה שלילית על השולחן, משהו שהצד השני לא בהכרח חשב עליו לפני כן. ברגע שהאדם שמאיימים עליו מתחיל לחשוב על התרחיש הרע, הוא עשוי לנסות להתמודד איתו בצורה שמזיקה דווקא למאיים. כמה דוגמאות לכך הן: אם תאיים ... על הבוס שלך בהתפטרות, הוא יכול להחליט להיפרד ממך ראשון. במילים אחרות, האיום הופך למעין בומרנג וחוזר אליך בתוצאה ההפוכה ממה שחשבת להשיג. איך להימנע מההשלכות ההרסניות של איומים? אליעד כהן מדגיש שכדי להימנע מההשלכות השליליות של איומים, עליך לוודא שכל
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
... רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין מה לעשות אם הזוגיות גרועה, אך לא רוצים להתגרש? כאשר זוגיות נמצאת ... לזוגיות אחרת או להחליף את העובד, הוא היה עושה זאת, אך במצב הנוכחי אין לו אפשרות כזו, ולכן עליו להתמודד עם הבעיה בדרכים אחרות. אפשרות ראשונה: שימוש באיומים (שיטת המקל) - האם זה עובד? האפשרות הראשונה שאליעד מציג היא שיטת המקל, כלומר, להשתמש באיומים, כעס, והטלת פחד כדי לשנות את התנהגות הצד השני. לדוגמה, לומר לבת הזוג ... את העובד למה הוא מאחר, או לשאול את בת הזוג למה היא בוגדת, מתוך רצון אמיתי להבין את הבעיה ולשפר. היתרון של הגישה הוא שהיא נעימה יותר ואינה יוצרת איום ישיר. עם זאת, החיסרון שלה הוא שבמהלך השיחה הצד השני עלול להבין שהמצב אכן ... שלוש הגישות - האם זה הפתרון האידיאלי? האפשרות הרביעית והמורכבת שאליעד מציע היא שילוב של שלוש האפשרויות הקודמות באופן חכם ומאוזן. שיטה זו כוללת מעט איום (אך לא בצורה ישירה מדי), מעט הבנה ודיבור יפה (אך מבלי לפתוח יותר מדי את ... מדגיש שאין פתרון מושלם לכל הבעיות הללו. כל שיטה טומנת בחובה סיכונים ויתרונות משלה, והדרך הטובה ביותר היא למצוא איזון בין שלוש האפשרויות שהוצגו - איום זהיר, דיבור נעימה, והסתגלות חלקית למצב. איך להתמודד עם זוגיות רעה בלי להתגרש? מה לעשות אם העובד מאחר ואני לא רוצה לפטר? האם איומים בזוגיות יכולים לעזור? איך לדבר נכון עם עובד בעייתי? איך להתמודד עם פחד ...
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
... NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות ... שזה נכון. האדם יעדיף להסכים איתך, כי אחרת הוא עלול לפחד שהמחמאה שנתת לו לא נכונה. מה זה איום סמוי בשכנוע? אליעד מתאר טכניקה נוספת - יצירת איום סמוי. כאן אתה עושה את ההפך מהמחמאה: אתה ... מראש, וכך ליצור מצב שבו הבורר לא ירצה לאבד את המחמאה שקיבל ממך. מנגד, הוא יכול גם להרגיש מאוים מכך שכבר שילמת לו, והוא לא ירצה להצטייר ... שתי התכונות יחד, כדי לכסות את כל האפשרויות ולמנוע התנגדות. איך ליצור התניה בשכנוע? מה זה איום סמוי? טכניקות NLP לשכנוע איך לגרום לאנשים ... הוא אומר אוי ואבוי, אם אני לא אחשוב ככה, אז יכול להיות שאני לא מה שהוא אמר עלי. אתה כאילו מאיים עליו, אתה אומר לו תקשיב, תסכים ככה וככה, ... את התשלום, ואז אתה, הוא מפחד לאבד את התשלום או שאתה עושה את זה הפוך בקטע שאתה כאילו יוצר איום סמוי אם הוא לא יסכים איתך. מה זאת אומרת, ...
מה אתם הייתם עושים? להתערב או לא להתערב, זאת השאלה!
... ואת צורת המחשבה שלו, על ידי זה האדם בתת המודע שלו, מרגיש לא טוב עם עצמו. כי קיומה של דעה אחרת ששונה מדעתו של האדם, היא איום קיומי על דעתו האישית של האדם. כי כל הכוחות שיש בעולם, מנסים כל הזמן להשתלט אחד על השני. ומי שהכוח שלו חזק יותר, הוא זה שמצליח לשלוט על שאר הכוחות שחלשים ממנו. וכל דעה בעולם, היא מהווה סוג של איום על כל שאר הדעות ששונות ממנה. כי אם דעה אחת תתגבר על כל שאר הדעות, הרי שכל שאר הדעות ייעלמו. וכל אדם נאחז בדעה כלשהי ובצורת הסתכלות כלשהי על החיים. וכאשר האדם רואה איזה דבר בעולם שלא תואם את הצורה שבה הוא חושב שהדברים צריכים להתנהל, על ידי זה האדם מרגיש סוג של איום פנימי. כי אם זה לגיטימי שתהיה מחשבה אחרת ודעה אחרת ששונה מדעתו של האדם, הרי שהדבר הזה גורם לאדם להרגיש שהדעה האישית שלו שהוא נשען עליה, שהיא לא יציבה. וכאשר האדם רואה כל דבר בעולם, שלא תואם את מה שהאדם חושב שצריך להיות, הדבר הזה הוא סוג של איום על המחשבה האישית של האדם. והאדם מרגיש את הצורך להתערב, כדי להתאים את המציאות למה שהוא חושב, כדי שהוא עצמו ירגיש יותר בנוח לחיות במציאות. ואחת ... שהיא מתנהלת כפי מה שהוא חושב שהיא צריכה להתנהל. ואם האדם לא מבין את המשמעות של מה שהוא רואה, על ידי זה הוא לא מרגיש איום כלשהו ממה שהוא רואה, ואז הוא לא מתערב ולא מנסה לשנות את מה שהוא רואה. ואם האדם רואה שהמציאות מתנהגת כפי מה שהוא חושב שצריך להיות, הדבר הזה יוצר אצל ... והאדם מטבעו מאמין שהטוב הוא טוב יותר מהרע. וכאשר האדם רואה במציאות איזה דבר שנראה לו כרע, על ידי זה האדם בתוך תוכו מרגיש איום כלשהו מכך שהוא רואה איזה דבר רע. כי מי שהוא חכם אמת, דהיינו, מי שהוא מבין את המציאות כולה בשלמות ויודע להבין את היתרון ואת החיסרון שיש בכל דבר ודבר, ... לא יודע מהו הדבר הטוב שיש בכל דבר שיש בעולם, על ידי זה כאשר הוא רואה איזה דבר רע, הדבר הזה גורם לכך שהאדם מרגיש סוג של איום על סולם הערכים שלו. כי כדי שהאדם יוכל לחיות בטוב, לשם כך האדם מבין שהטוב הוא טוב יותר מאשר הרע. וכאשר האדם רואה איזה דבר רע בעולם, שהוא כביכול מנצח את הטוב, הדבר הזה הוא איום על צורת ההתייחסות של האדם לעניין הטוב והרע. ולכן, כאשר האדם רואה איזה דבר במציאות, שנראה לו שהוא לא טוב כפי מה שהוא יכול להיות, לכן האדם מרגיש את ...
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע?
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע?
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע? מהו האיום הגדול ביותר שיכול לאיים על בן אדם? האיום הגדול ביותר שניתן לאיים על אדם הוא למעשה שיגרמו לו להרגיש רע. כל איום שקיים, בין אם זה פחד מפגיעה פיזית, הפסד כספי, ביקורת, או כל צורה אחרת של איום, מתרכז בסופו של דבר במחשבה שהאדם עלול להרגיש רע. לדוגמה, כשמישהו מאיים על אדם אחר, הוא בעצם אומר לו במילים אחרות: אני אגרום לך להרגיש רע. לכן, באופן מהותי, אין איום שלא מסתכם בהרגשה שלילית של האדם המאויים. איך להתמודד עם הפחד להרגיש רע? כדי להתמודד בצורה יעילה עם הפחד להרגיש ... מכך שירגיש רע. ככל שהפחד מהרגשה רעה קטן יותר, כך אדם פחות מאוים, ומאבד פחות את תחושת השליטה שלו אל מול איומים חיצוניים. מדוע הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים והרצון להימנע מהרגשה ... הזה, עד שלבסוף יגיע למסקנות שונות שיקלו עליו להתמודד עם איומים ולחצים בחייו. איך השליטה בפחד להרגיש רע משפיעה על החיים? ברגע ... להרגיש טוב בלבד, הוא מגלה שאף אחד כבר לא יכול לשלוט בו או לאיים עליו באמת. זאת מכיוון שכל צורת איום, לחץ או כפייה תלויה בכך שהאדם חושש להרגיש רע. אם לאדם אין חשש מהותי ... כלכליים, משפחתיים וכדומה. זוהי הדרך להפסיק את תחושת האיום והפחד שמלווה את רוב בני האדם כל חייהם. איך להתמודד עם איומים? מהו האיום הגדול ביותר על האדם? למה אני מפחד להרגיש רע? איך להשתחרר מפחדים? מי ...
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
... של שכנוע, המבוססת על הרעיון שאפשר להניע אדם לפעולה או להימנע מפעולה בעזרת שימוש בתמריצים (גזר) או איומים (מקל). לפי אליעד כהן, חשוב להבין כי ישנן טעויות נפוצות בשימוש בשיטה זו, שלעיתים יכולות להביא לתוצאות הפוכות לחלוטין מהמטרה המקורית. מתי איום חזק מדי גורם לתוצאה הפוכה? אליעד מסביר, כי איום חזק מדי עלול לגרום לאדם דווקא להתמרד ולא לפחד. אם למשל הורה אומר לילד שלו: אם לא תעשה שיעורי בית, אני אעיף אותך מהבית, יכול להיות שהילד ירגיש רע מאוד מהאיום ודווקא יפסיק לפחד ממנו. מדוע? משום שהרע הגדול ביותר לאדם הוא תחושת חוסר השליטה שלו. כשהאיום גדול מדי, האדם עלול לחוש שהוא מאבד שליטה לחלוטין על ... מתעוררת בו תחושת התמרדות שמנטרלת את הפחד הראשוני. לדוגמה, אם אדם מפחד מאוד שיפטרו אותו מהעבודה, איום בפיטורין יכול להיות אפקטיבי, אך אם האיום קיצוני מדי כמו נהרוג אותך, האדם יפסיק לפחד, כי הפחד מהאיום יהיה גדול מדי, והוא יעדיף להתמרד כנגדו מאשר להיות בן ערובה של הפחד. מתי תגמול גבוה מדי יכול לגרום לתוצאה הפוכה? בדומה לאיום, גם תגמול מוגזם יכול לגרום לתוצאה ההפוכה. אליעד מתאר ... איך לשכנע את עצמך נכון? לפי אליעד, כאשר רוצים לשכנע את עצמך או אחרים לפעול, צריך להיזהר מליצור איום גדול מדי או תגמול גדול מדי. הדרך הנכונה היא להשתמש בתמריצים ואיומים במידה מתונה, בצורה כזו שלא תגרום לאדם להרגיש שאין ... ולא מוחלטת, וכך יהיה סיכוי גבוה יותר לשכנוע יעיל ואפקטיבי. אליעד מדגיש את הצורך באיזון: להימנע מאיום מוגזם שעלול לגרום להתמרדות, ומתגמול מוגזם שעלול לגרום ... את עצמך? מהן הטעויות בשכנוע? למה אני לא מצליח להתאהב? איך להשתמש נכון בשיטת המקל והגזר? מה קורה כשאיום גדול מדי? מדוע אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? מדוע אין ...
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... שאם הוא לא יקשיב לך יהיו לו חסרונות לכאורה שניהם משיגים את אותה תוצאה כי בסך הכל הסופי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך יהיו לו יותר יתרונות מחסרונות אבל מה היתרונות בלאיים עליו או במקל ובגזר, מה היתרונות? ש: פה הוא יבוא ופה הוא יברח. אליעד: לא בהכרח קודם כל בשניהם יכול להיות שהוא יבוא ובשניהם יכול להיות שהוא יברח, לא באמת זה לא מחויב בא תחשוב אם מישהו מאיים עליך אומר לך אם לא תקשיב ככה וככה והוא ישכנע אותך בזה אז מהיבט מסוים יש פה כל מיני יתרונות וחסרונות, מהיבט מסוים אתה יכול להגיד לא רוצה להקשיב כי אני כאילו מרגיש מישהו משתלט עלי משהו כזה הוא לא בא לטובתי הוא מאיים עלי בכלל. למרות שהשאלה איך אתה מציג לו את זה אתה אומר אם לא תקשיב לי מישהו אחר יגרום ... לך משהו טוב זה כאילו להגיד לו ואם לא לא יהיה לך את זה כאילו זה אותו דבר רק בעטיפה. ש: כן אבל כאן הם מרגישים שזה כאילו בחירה חופשית שלהם וכאן הם מרגישים כאילו הם מאוימים אני חושבת שהם מעדיפים להרגיש את זה הם אוהבים להרגיש כאילו זאת בחירה חופשית. אליעד: ועכשיו בואי נסביר את ההפך למה אנשים מעדיפים לפעול מתוך מקום שאתה מאיים עליהם ולא מתוך מקום שזה רק נותן להם עוד בונוס. ש: כי זה מניע אותם יותר בקלות. אליעד: ... שהתכוונתי למשהו אחר. אליעד: למה התכוונת? ש: אני מנסה עם עצמי להבין למה התכוונתי אני אחשוב על זה. אליעד: לא עכשיו תחשבי על זה. ש: אני חושבת שהתכוונתי שבעצם האיום לא יכול לעבוד לאורך זמן שהתחושה של בן אדם שהוא מאוים זה לא יכול לעבוד לאורך זמן. אליעד: קודם כל האם את מסכימה שלהגיד למישהו אם תעשה ככה יהיה לך טוב זה גם איום, קודם כל את רואה שזה אותו דבר? ש: כן אבל הוא לא מרגיש ככה. אליעד: שניה אז קודם כל את מתכוונת לומר אם הצורה היא של איום אז זה לא יכול להחזיק לאורך זמן כי בפועל שניהם איום שניהם מקל ושניהם גזר, יפה אז מה את אומרת אם אתה מוכר לו את זה בצורה של איום זה לא יכול להחזיק לאורך זמן למה לא? ש: אז זהו זאת התחושה שלי כרגע. אליעד: אז אני אגיד ... העלאה למה לא מספיק תקבל משכורת למה לא מספיק הוא אומר לא כי אם אני לא בא לי לקבל עוד משכורת ואם לא אכפת לי זה אבל יש גם סנקציות את מבינה בשני הצדדים. עוד פעם כשמאיימים עליו שיהיה לו רע זה כאילו יותר מחויב כשאומרים לו יהיה לך טוב זה כאילו יותר אפשרי ...
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
... סיבה שירגיש שכל העולם נגדו, כי הוא לא יחווה תחושת איום כאשר אחרים מסתכלים עליו או מדברים עליו. מה גורם לילד להרגיש שכל העולם נגדו? כאשר ילד מרגיש שכל העולם נגדו, זה ... או לא מושלם. במצב כזה, הילד מפרש כל אינטראקציה כאיום. לדוגמה, כשילד יושב בכיתה, ומישהו רק מסתכל עליו, הוא מיד יכול לחשוב שזה מתוך כוונה לפגוע בו, גם אם בפועל אף אחד ... ואז הוא חווה שהסביבה כל הזמן מצביעה על חסרונותיו ומאיימת עליו. לכן חשוב לבדוק מה האמת הפנימית שהילד מרגיש, ולגלות איפה באמת הוא חווה חיסרון או חוסר ביטחון. כיצד לעזור ... את הפרספקטיבה שלו לעומק. לדוגמה, אם הילד מרגיש מאוים רק כי מסתכלים עליו, יש לנסות להבין יחד איתו: מה זה אומר לך שהוא מסתכל עליך?, האם זה בהכרח אומר שהוא יפגע בך? ... לדוגמה, ילד עשוי לפחד מליצן כי הוא מייצג עבורו משהו מאיים כמו הומור כפוי או תחושה של איום נסתר. יכול להיות שהליצן מייצג לילד משהו בלתי צפוי או לא מוכר, ולכן הוא נכנס לחרדה. אליעד מסביר שיש לבדוק מה בדיוק בליצן מאיים על הילד, האם זה המראה שלו, הצבעים, או אולי העובדה שהוא מנסה להצחיק בכוח. אם הילד מפחד ממי שמנסה להצחיק אותו בכוח, ... חושש מכך שינסו לכפות עליו משהו, ואז הליצן מייצג איום ספציפי של כפייה. איך להבין התנהגות יוצאת דופן של ילדים? כאשר ילד מתנהג בצורה לא רגילה, כמו למשל ילד שמתנהג כמו ... ההתנהגות. כיצד ניתן לשנות את התפיסה של ילד שמרגיש מאוים? כדי לשנות את התפיסה של הילד, יש לנסות להראות לו שהמציאות אינה בהכרח תואמת את מה שהוא מדמיין. אם הילד מרגיש שכל ... נגדו, אלא יש גם אנשים שאוהבים אותו. אם הילד מרגיש מאוים ממישהו שצוחק עליו, יש להראות לו שאולי המצב לא בדיוק כפי שהוא תופס אותו, ושהצחוק לא תמיד נועד לפגוע בו. שינוי ... לפתח ביטחון עצמי, ולהפסיק לראות את הסביבה כמקור של איום מתמיד. איך להתמודד עם פחדים אצל ילדים? למה הילד חושב שכולם נגדו? פחד מליצנים טיפול איך להבין ילד עם בעיית ...
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
... כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו. לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד ... היא דווקא להראות לו שאתה מקבל את מה שהוא עושה, ובמקביל לכוון אותו לעשות זאת בצורה אחראית יותר או בטוחה יותר, כי כל ניסיון להפסיק אותו בכוח או לאיים עליו ייכשל, ואף יכול להחמיר את המצב. לדוגמה, אם הילד משתמש בסמים כל היום, על ההורה לשדר לילד מסר תומך שמכיר בבעיה אבל לא מאיים עליו: אם אתה כבר מעשן, תעשה זאת באופן בטוח יותר. בכך ההורה מצליח לשמור על קשר של תקשורת פתוחה, תוך שהוא מקטין את הנזק האפשרי לילד. כיצד לשמור על יציבות נפשית של ... במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמה או נגיד משהו שיכול להיות. עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו אתה אני רוצה לשנות אותך אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר ... את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה לא אני איתך בדברים שלך כאילו גם זה לא בוא נתחיל זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ... לסוחר סמים הוא ידבר איתו נכון, למה איתך הוא לא מדבר אם הוא לא היה מדבר עם אף אחד למה הוא מדבר עם סוחר הסמים זאת אומרת כי סוחר הסמים לא מהווה איום עליו. הסיבה שאתה אומר לו בוא נעשה משהו ביחד והוא אומר לך לא כי אתה לא באמת רוצה להיות חבר שלו ולעשות משהו ביחד אתה מנסה לשנות אותו הוא מרגיש שאתה לא מנסה להתחבר ...
איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
... שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום, הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע. האם אפשר ליהנות יותר ... זאת כמשהו מחויב או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול להגביר את החרדה, אבל ... צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר. איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית? נוסף על כך, מובאת דוגמה על כלב שמקבל מכה ממקל ... השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ולכך שלעתים אנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איום, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איום, איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן אישי ועסקי, מאמן שיווקי בתחום איום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 20:29:38 - wesi1