אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איום ✔טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
איך לגרום למישהו להסכים איתך בלי שירגיש?

אליעד כהן מסביר טכניקת שכנוע מתוחכמת המבוססת על העקרונות של NLP (Neuro-Linguistic Programming). הוא מתחיל בכך שכאשר אתה רוצה לגרום למישהו להסכים איתך, עליך להציע לו תועלת מסוימת ולהתנות אותה בהסכמתו. ישנן שתי דרכים מרכזיות לעשות זאת:

מה ההבדל בין לתת לפני או אחרי ההסכמה?

הדרך הראשונה היא להציע את התועלת אחרי ההסכמה, לדוגמה לומר "אם תסכים איתי, אתן לך מיליון שקל". במקרה כזה האדם מבין שאם יסכים, הוא יקבל משהו, ולכן הסיכוי שיסכים גדל. אבל יש שיטה יותר מתוחכמת - לתת לאדם את התועלת מראש, וליצור אצלו אינטרס פנימי להסכים איתך לאחר מכן. לדוגמה, אם אתה אומר לאדם "אני נותן לך את זה בתנאי שתסכים איתי", הוא יקבל תחילה את התועלת ואז ירגיש מחויב להסכים כדי לא לאבד אותה.

איך ליצור התניה סמויה בשכנוע?

הצורה המתוחכמת ביותר שאליעד מסביר היא ליצור התניה סמויה, שבה האדם לא מודע לכך שיש התניה. למשל, לתת מחמאה תוך כדי שאתה מבקש הסכמה: אתה יכול לומר לאדם, "הרי ברור שאדם חכם כמוך מבין שככה וככה". במקרה זה, נתת לו מחמאה על כך שהוא חכם, והתנית את המחמאה בהסכמה. אם האדם לא יסכים איתך, הוא מסתכן בכך שיאבד את המחמאה שנתת לו - לכן נוצרת אצלו מוטיבציה פנימית לאבד את המחמאה. הוא יחשוש לאבד את המחמאה שנתת לו ולכן יעדיף להסכים איתך.

אליעד מדגיש שאתה צריך לבדוק מה האדם רוצה לחשוב על עצמו, לדוגמה שהוא חכם או נבון, ואז להכניס את ההסכמה שרצית להשיג בצורה כזאת: "אדם אינטליגנטי כמוך ברור שיסכים לכך", או "מישהו עם ניסיון חיים כמו שלך בטוח יבין שזה נכון". האדם יעדיף להסכים איתך, כי אחרת הוא עלול לפחד שהמחמאה שנתת לו לא נכונה.

מה זה איום סמוי בשכנוע?

אליעד מתאר טכניקה נוספת - יצירת איום סמוי. כאן אתה עושה את ההפך מהמחמאה: אתה בודק מה האדם לא רוצה לחשוב על עצמו (לדוגמה שהוא טיפש או רע), ואז מציג את הדעה שאתה רוצה שהוא יסכים איתה בצורה כזאת שאם הוא לא יסכים איתך, הוא יחשוש להיתפס כאותו דבר שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו. לדוגמה, אתה אומר לו "רק אדם טיפש יחשוב ש...". האדם שומע זאת ומיד חושש להיראות טיפש אם לא יסכים איתך, ולכן הוא יעדיף להגיד "נכון, נכון". הוא מעדיף להימנע מלקחת את הסיכון להיראות טיפש, ולכן יסכים איתך, אפילו אם זה לא בהכרח מה שהוא מאמין באמת.

אליעד מסביר שזה עובד כי רוב האנשים לא מחפשים את האמת אלא רוצים להרגיש טוב עם עצמם. אנשים מוכנים לוותר על האמת, למכור אותה, להקריב את הכל, רק בשביל להרגיש טוב עם עצמם.

הוא נותן דוגמה נוספת על שימוש בתשלום סמוי בשכנוע, כמו במצב של בורר. אם אתה רוצה שהבורר יסכים איתך, אתה יכול לתת לו את המחמאה או את ה"תודה" מראש, וכך ליצור מצב שבו הבורר לא ירצה לאבד את המחמאה שקיבל ממך. מנגד, הוא יכול גם להרגיש מאוים מכך שכבר שילמת לו, והוא לא ירצה להצטייר כפחות חכם או כמי שלא מגיע לו התשלום הזה.

איך לנמק בצורה יעילה בשכנוע?

עוד נקודה מתוחכמת שאליעד מציג היא דרך השימוש בנימוק: אם אתה אומר לאדם "חכם יחשוב כך וכך" ואז מנמק זאת, האדם יכול מייד לסרב. לכן, מתוחכם יותר יהיה קודם כל להגיד את הנימוק ("בגלל שככה וככה") ורק בסוף להגיד "לכן חכם יחשוב כך וכך"...
עכשיו אני אסביר לכם שיטת שכנוע, יש הרבה שיטות, נסביר עוד שיטה. השיטה אומר ככה, אם אתה רוצה לגרום למישהו להסכים איתך על משהו אתה בעצם צריך ללתת לו תועלת ולהתנות אותה בהסכמה שלך איתה. לדוגמא "אם תסכים איתי אני אתן לך ככה וככה" עכשיו זה לכאורה נראה לו שקוף, ברור כאילו. עכשיו תראו איפה התחכום, אם אתה אומר למישהו "תקשיב, אם תסכים איתי אני אתן לך מיליון שקל", הוא יסכים איתך או יש סיכוי יותר גדול שהוא יסכים איתך.

עכשיו, אתה יכול לעשות אבל טריק אחר, אתה יכול לתת לו את המיליון שקל ולהגיד לו אני נותן לך את זה בתנאי שתסכים איתי. אתה יכול לבוא למישהו להגיד לו "אם תסכים איתי אני אתן לך מיליון" ואז הוא יסכים איתך. תראה, אני מסביר לך איך המוח שלך עובד עליך.

עכשיו, אז יש מצב שאתה משכנע מישהו, אתה אומר לו "אם תסכים איתי, אני אתן לך", זה מצב אחד. מצב שני שאתה נותן לו משהו ואתה אומר לו "אני נותן לך את זה בתנאי שתסכים איתי". עכשיו השאלה איך עושים את זה בצורה עוד יותר מתוחכמת שאתה נותן לו משהו ואתה אומר לו "זה בתנאי שתסכים איתי" בלי להגיד לו את זה.

עכשיו, אז הרעיון הוא כזה, אם נגיד אתה בא לבן אדם ואתה אומר לו "תראה", עכשיו הרעיון הוא כזה, הרעיון הוא לתת לו משהו שתוך כדי שאתה נותן לו את זה, זה יהיה מותנה בהסכמה שלו איתך ואז ממילא יש לו אינטרס להסכים איתך בשביל לקבל את מה שנתת לו. לדוגמא, אם נגיד אתה אומר מישהו "תראה, אתה עם כל השכל שלך, ברור שאתה מבין שככה וככה", מה בעצם נתת לו? נתת לו מחמאה שיש לו הרבה שכל אבל אמרת לו זה בתנאי שתסכים איתי "שככה וככה". לדוגמא נגיד "הרי מישהו כמוך" אתה נותן איזה מחמאה כלשהי ואז אתה אומר "ברור שככה וככה".

זאת אומרת מה השכל שבדבר? השכל שבדבר הוא ככה, תיקח דבר טוב ערך טוב, ערך חיובי כלשהו, יתרון כלשהו, נגיד שכל, מראה, הבנה, ניסיון חיים, לא יודע מה, משהו כלשהו, תבדוק מה אתה רוצה שהוא יחשוב אותו בן אדם ותדחף משפט שבעצם במשפט אתה אומר כמה דברים. אתה אומר לבן אדם מה שהוא רוצה לשמוע על עצמו, אתה אומר לו "אתה ככה וככה", מחמאה שהוא רוצה לשמוע על עצמו, מחמאה שהוא לא ירצה לשמוע את ההפך על עצמו ואז דרך זה תדחף את מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. נגיד "הרי אדם כמוך שהוא מבין בזה ובזה, הרי ברור שהוא לא...".

עכשיו מה האמת האמיתית? האמת האמיתית שהוא יוכל להגיד "לא, אני מבין בזה ובזה, ואף על פי כן אני לא מסכים איתך" ואז הוא לוקח סיכון כי אז יכול להיות שהוא יאבד את המחמאה שנתת לו, כי אז הוא מסתכן כי אם עכשיו אתה אומר למישהו מחמאה ואתה אומר "ואל תחשוב ככה וככה" במילא הוא אומר "רגע, אני באמת חושב ככה?" ואז הוא אומר "אוי ואבוי, אם אני לא אחשוב ככה, אז יכול להיות שאני לא מה שהוא אמר עלי". אתה כאילו מאיים עליו, אתה אומר לו "תקשיב, תסכים ככה וככה, ואם לא אתה לא מה שאמרתי עליך". זאת אומרת שבעצם אתה נתת לו את התועלת וגרמת לו לא לרצות לא להסכים איתך. זה צד אחד של המטבע, אוקי, זה הבנו? תן דוגמא אתה.

ש: אני אתן לך דוגמא על זה? זה כמו שאני אומר למישהו "בן אדם חכם כמוך היה רוצה לעשות את הדבר הזה והזה".

אליעד: או אם אתה אומר "ברור שבן אדם חכם כמוך". עכשיו, נגיד שיש לך נגיד סכסוך עם מישהו ואתה הולך לבורר לצורך העניין, ואתה רוצה לשכנע את הבורר שיסכים איתך אז אתה כאילו צריך לפרגן לבורר ודרך הפירגון, וליהנות, כאילו ליצור משמעות שאתה מפרגן לבורר, אתה אומר לבורר כאילו, אתה כאילו אומר את התודה לפני שהיית צריך להגיד אותה. נגיד שהבורר אומר לך "אתה צודק" ואז אתה אומר "תודה, נכון, אתה חכם, אני שמח שהבנת את זה". אתה יכול לעשות את זה הפוך, אתה יכול, אתה יכול להגיד, אתה יכול כבר מראש לתת לו את התשלום ואז לא יהיה נעים לו כי הוא אומר "הוא כבר שילם לי, לא נעים לי", "אני יכול כבר לקחת את התשלום חזרה, יכול להיות שהבורר יגיד לי שאני לא בסדר". זה בעצם יצרת אצלו את האינטרס.

עכשיו, אותו דבר אפשר לעשות גם בצורה ההפוכה או בצורה שאתה נותן לו את התשלום, ואז אתה, הוא מפחד לאבד את התשלום או שאתה עושה את זה הפוך בקטע שאתה כאילו יוצר איום סמוי אם הוא לא יסכים איתך. מה זאת אומרת, אתה נגיד יודע מה הוא לא רוצה לחשוב על עצמו, פה מה שאמרנו קודם זה "תבדוק מה הוא רוצה לחשוב על עצמו ותגרום לו לחשוב שהוא יכול לחשוב את זה על עצמו רק אם הוא חושב כמוך או רק אם הוא עושה את מה שאתה רוצה".

עכשיו, יש את הווריאציה ההפוכה, הווריאציה ההפוכה היא שתבדוק מה הוא לא רוצה לחשוב על עצמו ותגרום לו לחשוב שאם הוא לא יסכים איתך זה אומר שהוא מה שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו. לדוגמא בן אדם לא רוצה לחשוב שהוא רע אז אתה אומר "רק בן אדם רע חושב שככה וככה". עכשיו, מצד אחד הבן אדם יכול להגיד "לא נכון, אני לא רע ואני בכל זאת חושב את זה" ומצד שני הוא עכשיו צריך להתחיל להתאמץ, צריך להסביר את עצמו כי אתה הראשון שמת כותרת "בן אדם רע, חושב ככה".

אז אתה כאילו אומר "הרי אתה לא רע, שתחשוב ככה", זה כמו שאתה אומר "אתה לא טיפש לחשוב ככה וככה, אתה לא רע לחשוב ככה וככה, מה, רק טיפש יחשוב ככה וככה". מה בעצם אז הוא אומר, מה אז הוא כאילו הוא מפחד להגיד "רגע, אבל אני חושב ככה" כי זה בחלקיק שניה יגידו שהוא טיפש. הוא מפחד לקחת את הסיכון אז הוא אומר "נכון נכון" ולמה הוא אומר את "הנכון נכון נכון" כי הוא רוצה בעצם מקבל את האישור שהוא חכם. כי אנשים מה חשוב להם יותר, מה האמת או להרגיש טוב עם עצמם?

ש: להרגיש טוב עם עצמם.

אליעד: להרגיש טוב עם עצמם, לאנשים לא אכפת להם מהאמת זה לא מעניין אנשים פה מה האמת בכלל. אנשים בדרך ככל חשוב להם להרגיש טוב עם עצמם והוא רוצה להרגיש שמפרגנים לו ובשביל שיפרגנו לו הוא ימכור את כל העולם כולו, ימכור את האמת, ימכור את עצמו, לא משנה מה העיקר בשביל להרגיש טוב. אז זאת אומרת שיש פה שני זחלים, אחד תיתן לו טוב ותגרום לו להבין שאם הוא לא יסכים איתך או לא יעשה את מה שאתה רוצה בעצם הוא יאבד את הטוב הזה. ו2. תשים לו כמו אקדח של "רע" שכאילו שהוא יבין שאם הוא לא יסכים אתך הוא מסתכן בזה שהוא ירגיש רע מזה שהוא יחשוב על עצמו משהו מסוים שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו. אתה הבנת?

ש: במיוחד אם אין זמן, נגיד שהוא רוצה להצטדק, נגיד הוא רוצה להסביר את עצמו למה הוא אומר ההפך מהשבועה שנתתי לו, מהאמינות שתליתי בו, אז הוא מנמק את עצמו. נגיד אם אין זמן זה עוד יותר מאלץ אותך כי אין לו את ההזדמנות להסביר את עצמו.

אליעד: מה הוא אומר? הוא הוסיף פה עוד רמת תחכום מסוימת, הוא אומר, מזה אפשר להוסיף עוד רמת תחכום. הוא אומר כזה דבר, אם אתה נגיד אומר "חכם יחשוב ככה וככה, ואתה גם מנמק את זה" זה בכלל, כאילו עכשיו מה הוא יכול לעשות כי עכשיו הוא יודע שזה לא רק סתם אמרת שחכם חושב ככה, והוא יגיד לך "לא נכון, אני לא חושב ככה". אז אתה אומר "חכם יחשוב ככה כי ככה וככה" או יותר מתוחכם.

אם אתה תגיד "חכם יחשוב ככה כי ככה וככה" אז איך שאתה אומר "חכם יחשוב ככה" ואתה מתחיל להגיד "כי" הוא יגיד לך "רגע רגע, לא נכון", אז תעשה אחרת אתה קודם כל אומר "בגלל שככה וככה לכן חכם יחשוב ככה". ואז קודם כל הבאת את הטענה ואחר כך אמרת "ולכן חכם יחשוב ככה". טוב כבר אמרת, כבר הוכחת את ההוכחה. קודם כל אמרת "מאחר שככה וככה לכן חכם יחשוב ככה", אתה מבין את ההבדל?

כאילו אתה אומר "חכם יחשוב ככה". לא אני יודע שהבנת את זה אבל הוספתי עוד דבר. כי אני אגיד לך איך זה קפץ לי? כי אתה אמרת על זמן. עכשיו, ברגע שזה אתה אמרת שהוא צריך לנמק אז נכנס השכל של הנימוק, אם אתה מנמק את הסיבה שבגללה אתה תולה את השבח שלו או הביזוי שלו בהסכמה שלך, אם אתה מנמק את זה אז אתה בעצם מקשה עליו עוד יותר להתנגד לך. ועכשיו, אני עשיתי את זה עוד יותר מתוחכם שאם אתה מביא את הנימוק בהתחלה, אתה יכול להגיד את הטענה "חכם חושב ככה כי..." ואתה יכול להגיד "בגלל ש... לכן חכם חושב ככה". עכשיו, אם תגיד "חכם חושב ככה" הוא יכול מיד לא להסכים, להגיד לך "לא נכון, בגלל שככה וככה, לכן חכם חושב ככה". ועכשיו זה הרבה יותר קשה לו להגיד לך לא נכון כי הוא צריך להתכונן לנימוק שהבאת קודם.

עכשיו, המוח של הבן אדם, איך זה קשור אליך נגיד, אתה הרי לא כמונו אתה איש אמת, איך זה קשור אליך? אז אני אסביר לך איך זה קשור אליך. כל פעם שאתה חושב משהו אתה צריך לבדוק עם עצמך "האם אני חושב את זה כי זה האמת או אני חושב את זה כי זה גורם לי להרגיש טוב". אתה מבין מה אני אומר? הרי המנגנון, מה שאני הסברתי עכשיו, הרי בסופו של דבר הוא אצל כל בן אדם אותו דבר אלא אם כן אתה באמת מודע לדבר. זאת אומרת ברגע שאתה חושב משהו מסוים אתה צריך לשאול את עצמך "איך המחשבה הזאת גורמת לי להרגיש" ואתה רוצה לדעת האם המחשבה שאתה חושב האם היא אמת או לא, אתה צריך לשאול את עצמך "איך המחשבה הזאת גורמת לי להרגיש". כשאני חושב ככה מה זה גורם לי להרגיש.

או לדוגמא שבן אדם יש לו ספק באיזה נושא, בן אדם יש לו ספק באיזה תחום והספק הזה, הוא לא יודע מה האמת, הוא אומר "האמת ככה או ככה". אז הבן אדם, אחת מהדרכים לדעת מה האמת, אתה בעצם שואל את עצמך "איפה אני מרגיש יותר טוב, כשאני חושב ככה או כשאני חושב ככה? איפה אני מרגיש יותר רע, כשאני יחשוב ככה או יחשוב ככה". ואז לבודד את התחושה הזאת ולשים לב "רגע ואם זה היה הפוך, אם כשהייתי חושב ככה הייתי מרגיש יותר טוב וככה הייתי מרגיש יותר רע, גם הייתי חושב את אותו הדבר?".

בסופו של דבר מה אני בעצם אמרתי? אני בעצם אמרתי שכשבן אדם מחליט החלטה, כשבן אדם חושב מחשבה, כשבן אדם משתכנע לעשות משהו חלק מהסיבה שהוא עושה את זה, זה בגלל שהוא חושב שזה האמת אבל חלק מהסיבה שהוא עושה את זה, זה בגלל שזה גורם לו להרגיש טוב או רע.

ש: והוא מושפע מהטוב והרע.

אליעד: עכשיו יש פה רמת תחכום עוד יותר גדולה. שלפעמים בן אדם אם אתה תשבח אותו במשהו בגלל שהוא יסכים איתך הוא יכול לעשות דווקא הפוך. למה? כי הוא ירגיש שזה כאילו מוציא אותו איש אמת, הוא כאילו יגיד "יש לי תועלת יותר גדולה מלשקר אפילו והעיקר לא לקבל את המחמאה, יותר מאשר להגיד את האמת ושהמחמאה תהיה נכונה". זה כאילו כבר עוד יותר מורכב. כאילו לפעמים יכול להיות שאתה תחמיא לבן אדם ודווקא בגלל שהחמאת לו, דווקא בגלל זה הוא יגיד "לא נכון, אני אפילו מוכן שיקראו לי טיפש, העיקר לא להגיד ככה" ואז הוא מרגיש יותר טוב ממה שהוא חושב על עצמו שהוא איש אמת, שהוא איש צדק או משהו יותר מהמחמאה שנתת לו שהוא חכם.

ש: אז מה עושים?

אליעד: לכן אתה צריך לבדוק מה הוא רוצה יותר לחשוב על עצמו, "מה הוא רוצה יותר לחשוב על עצמו הוא יותר רוצה לחשוב שהוא איש אמת או יותר רוצה לחשוב שהוא...". ואז אתה יכול לעשות עוד מניפולציה להגיד לאותו בן אדם את שתי השבחים במכה אחת אם הוא יסכים איתך. להגיד לו "תראה, לא רק שחכם יחשוב ככה אלא שאיש אמת יחשוב ככה". אתה נותן לו את שתי המחמאות במקביל לרעיון.

ש: אבל אם נתקלת באחד ממש מתוחכם שהוא קולט שיש פה מניפולציה, שהוא שם לב שיש פה מניפולציה.

אליעד: ואז הלך עליך, סתם.

ש: אז איך הוא יגיד כשהוא קולט שיש מניפולציה.

אליעד: למה שיקלוט שיש מניפולציה אבל? תראה זה שיש מניפולציה, אם אתה חכם ברור שאתה רואה שיש מניפולציה.

ש: נניח שזה אני עכשיו ואתה עושה לי.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? גם חכם לא יכול להתנגד לזה. סתם, מה האמת? שחכם יכול להתנגד לזה. אבל באופן יחסי אתה בתוך השכל ובאופן יחסי אתה מושפע מרצונות. אין מה לעשות אתה לא מחפש רק את האמת אף פעם, גם אין אמת ביומיום הוא לא מחפש רק את האמת כי אם הוא מחפש רק את האמת הוא לא יגדיר שום דבר. אז באופן יחסי אתה מזדהה עם...
לשאול את עצמך להתחיל אמת אובייקטיבית לנמק פירוד הנאה לדעת מה האמת לבדוק מה לעשות שאתה רוצה רגשות nlp איום איום סמוי איומים גמול השכנוע התניה התניות טכניקות טכניקת nlp טכניקת מכירות טכניקת שיווק טכניקת שכנוע יצירת התניה לאיים לימוד לימוד nlp ללמוד ללמוד nlp ללמוד לשכנע ללמוד מ ללמוד מכירות למידה לשכנע לתגמל לתת לתת כדי לקבל מכירות נלפ סוד סודות סודות השכנוע סודות שכנוע שיווק שיטת nlp שכנוע תגמול תגמול סמוי
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה למה איומים חוזרים אליך כמו בומרנג? כאשר אדם משתמש באיומים, הוא בעצם מנסה להפעיל לחץ על הצד השני כדי לגרום לו לפעול בצורה מסוימת. עם זאת, לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהאיום שאתה משמיע יכול לחזור אליך בצורה שלילית, בדיוק ההפך ממה שתכננת להשיג. ברגע שאתה מאיים על אדם אחר, אתה למעשה מכניס לתודעה שלו אפשרות שלפעמים הוא כלל לא שקל קודם, ואז התוצאה עלולה להיות הפוכה לגמרי ממה שהתכוונת. איום, אם הוא לא מחושב היטב, יכול להפוך לנבואה שמגשימה את עצמה. ... לו עובד שמציב לו תנאים כאלה ודווקא יבחר לפטר אותך או למצוא מחליף. כלומר, האיום שיצרת במטרה להשיג העלאה, עלול להוביל דווקא לסיום העסקתך. ... שהעובדים מתחילים להרגיש לחץ ואי נוחות, ולבסוף פשוט עוזבים מרצונם. כלומר, האיום בפיטורים שהמנהל הציב במטרה ליצור משמעת, יצר דווקא את התוצאה שהוא חשש ממנה - עזיבת העובדים. איך איומים משפיעים על מערכות יחסים זוגיות? אליעד כהן מסביר שבזוגיות, איומים יכולים ליצור נזק גדול אפילו יותר. לדוגמה, כאשר אחד מבני הזוג מאיים על השני: אם לא תשתנה, אני אעזוב אותך, הוא מכניס למוח של הצד ... של פרידה. בתחילה, הצד השני יכול לפחד ולהשתנות כדי להימנע מהפרידה, אך ככל שהאיום חוזר על עצמו, האדם השני מתחיל לחשוב על פרידה כאפשרות ממשית. ... לאפשרות הזו - מה שיכול להביא אותה למסקנה שהפרידה היא פתרון טוב עבורה. כיצד איומים יוצרים נבואה שמגשימה את עצמה? האיום למעשה מציב אופציה שלילית על השולחן, משהו שהצד השני לא בהכרח חשב עליו לפני כן. ברגע שהאדם שמאיימים עליו מתחיל לחשוב על התרחיש הרע, הוא עשוי לנסות להתמודד איתו בצורה שמזיקה דווקא למאיים. כמה דוגמאות לכך הן: אם תאיים על עובדיך בפיטורים, הם עלולים ... תאיים על הבוס שלך בהתפטרות, הוא יכול להחליט להיפרד ממך ראשון. במילים אחרות, האיום הופך למעין בומרנג וחוזר אליך בתוצאה ההפוכה ממה שחשבת להשיג. איך להימנע מההשלכות ההרסניות של איומים? אליעד כהן מדגיש שכדי להימנע מההשלכות השליליות של איומים, עליך לוודא שכל
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
... מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין מה לעשות אם הזוגיות גרועה, אך לא רוצים להתגרש? כאשר זוגיות נמצאת במצב לא טוב וישנן בעיות בין בני הזוג, קיימות ארבע ... את העובד, הוא היה עושה זאת, אך במצב הנוכחי אין לו אפשרות כזו, ולכן עליו להתמודד עם הבעיה בדרכים אחרות. אפשרות ראשונה: שימוש באיומים (שיטת המקל) - האם זה עובד? האפשרות הראשונה שאליעד מציג היא שיטת המקל, כלומר, להשתמש באיומים, כעס, והטלת פחד כדי לשנות את התנהגות הצד השני. לדוגמה, לומר לבת הזוג שאם לא תשנה את ההתנהגות שלה, אז נתגרש, או לומר ... מאחר, או לשאול את בת הזוג למה היא בוגדת, מתוך רצון אמיתי להבין את הבעיה ולשפר. היתרון של הגישה הוא שהיא נעימה יותר ואינה יוצרת איום ישיר. עם זאת, החיסרון שלה הוא שבמהלך השיחה הצד השני עלול להבין שהמצב אכן בלתי נסבל, ולהחליט מיוזמתו לסיים את הקשר או לעזוב את ... הפתרון האידיאלי? האפשרות הרביעית והמורכבת שאליעד מציע היא שילוב של שלוש האפשרויות הקודמות באופן חכם ומאוזן. שיטה זו כוללת מעט איום (אך לא בצורה ישירה מדי), מעט הבנה ודיבור יפה (אך מבלי לפתוח יותר מדי את האפשרות שהאדם השני ירצה לעזוב), וקצת הסתגלות למצב ... מושלם לכל הבעיות הללו. כל שיטה טומנת בחובה סיכונים ויתרונות משלה, והדרך הטובה ביותר היא למצוא איזון בין שלוש האפשרויות שהוצגו - איום זהיר, דיבור נעימה, והסתגלות חלקית למצב. איך להתמודד עם זוגיות רעה בלי להתגרש? מה לעשות אם העובד מאחר ואני לא רוצה לפטר? האם איומים בזוגיות יכולים לעזור? איך לדבר נכון עם עובד בעייתי? איך להתמודד עם פחד מגירושים? אסטרטגיות לפתרון בעיות בזוגיות ובעבודה ...
מה אתם הייתם עושים? להתערב או לא להתערב, זאת השאלה!
... של דעה אחרת ששונה מדעתו של האדם, היא איום קיומי על דעתו האישית של האדם. כי כל הכוחות שיש בעולם, מנסים כל הזמן להשתלט אחד על השני. ומי שהכוח שלו חזק יותר, הוא זה שמצליח לשלוט על שאר הכוחות שחלשים ממנו. וכל דעה בעולם, היא מהווה סוג של איום על כל שאר הדעות ששונות ממנה. כי אם דעה אחת תתגבר על כל שאר הדעות, הרי שכל שאר הדעות ייעלמו. וכל אדם נאחז בדעה כלשהי ובצורת הסתכלות כלשהי על החיים. וכאשר ... להתנהל, על ידי זה האדם מרגיש סוג של איום פנימי. כי אם זה לגיטימי שתהיה מחשבה אחרת ודעה אחרת ששונה מדעתו של האדם, הרי שהדבר הזה גורם לאדם להרגיש שהדעה האישית שלו שהוא נשען עליה, שהיא לא יציבה. ... חושב שצריך להיות, הדבר הזה הוא סוג של איום על המחשבה האישית של האדם. והאדם מרגיש את הצורך להתערב, כדי להתאים את המציאות למה שהוא חושב, כדי שהוא עצמו ירגיש יותר בנוח לחיות במציאות. ואחת הדוגמאות ... של מה שהוא רואה, על ידי זה הוא לא מרגיש איום כלשהו ממה שהוא רואה, ואז הוא לא מתערב ולא מנסה לשנות את מה שהוא רואה. ואם האדם רואה שהמציאות מתנהגת כפי מה שהוא חושב שצריך להיות, הדבר הזה יוצר אצל האדם ... לו כרע, על ידי זה האדם בתוך תוכו מרגיש איום כלשהו מכך שהוא רואה איזה דבר רע. כי מי שהוא חכם אמת, דהיינו, מי שהוא מבין את המציאות כולה בשלמות ויודע להבין את היתרון ואת החיסרון שיש בכל דבר ודבר, הוא ... רע, הדבר הזה גורם לכך שהאדם מרגיש סוג של איום על סולם הערכים שלו. כי כדי שהאדם יוכל לחיות בטוב, לשם כך האדם מבין שהטוב הוא טוב יותר מאשר הרע. וכאשר האדם רואה איזה דבר רע בעולם, שהוא כביכול מנצח את הטוב, הדבר הזה הוא איום על צורת ההתייחסות של האדם לעניין הטוב והרע. ולכן, כאשר האדם רואה איזה דבר במציאות, שנראה לו שהוא לא טוב כפי מה שהוא יכול להיות, לכן האדם מרגיש את הצורך ...
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע?
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע?
איומים, מי מאיים עליך? איך לא להיות מאוים אף פעם? מהו האיום הגדול ביותר שאפשר לאיים עליך? איך לא לתת לאף אחד לאיים עליך? הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים, הרצון לא להרגיש רע הוא השטן, להרגיש רק טוב, למה אני לא רוצה להרגיש רע? מהו האיום הגדול ביותר שיכול לאיים על בן אדם? האיום הגדול ביותר שניתן לאיים על אדם הוא למעשה שיגרמו לו להרגיש רע. כל איום שקיים, בין אם זה פחד מפגיעה פיזית, הפסד כספי, ביקורת, או כל צורה אחרת של איום, מתרכז בסופו של דבר במחשבה שהאדם עלול להרגיש רע. לדוגמה, כשמישהו מאיים על אדם אחר, הוא בעצם אומר לו במילים אחרות: אני אגרום לך להרגיש רע. לכן, באופן מהותי, אין איום שלא מסתכם בהרגשה שלילית של האדם המאויים. איך להתמודד עם הפחד להרגיש רע? כדי להתמודד בצורה יעילה עם הפחד להרגיש רע, אליעד כהן מציע לכל אדם לשאול את עצמו שאלות ... בני אדם כן שואפים להרגיש טוב ולהימנע מלהרגיש רע, אך השאלה החשובה היא עד כמה האדם מפחד מכך שירגיש רע. ככל שהפחד מהרגשה רעה קטן יותר, כך אדם פחות מאוים, ומאבד פחות את תחושת השליטה שלו אל מול איומים חיצוניים. מדוע הרצון להרגיש טוב הוא אלוהים והרצון להימנע מהרגשה רעה הוא השטן? אליעד כהן מציין שהכוח החזק ביותר ששולט ... ושאלות חוזרות ונשנות כמו: למה אני רוצה להרגיש רק טוב?, האדם יוכל להתחיל לפרק את כוחו של הרצון הזה, עד שלבסוף יגיע למסקנות שונות שיקלו עליו להתמודד עם איומים ולחצים בחייו. איך השליטה בפחד להרגיש רע משפיעה על החיים? ברגע שאדם מפסיק להיות משועבד לחלוטין לרצון להרגיש טוב בלבד, הוא מגלה שאף אחד כבר לא יכול לשלוט בו או לאיים עליו באמת. זאת מכיוון שכל צורת איום, לחץ או כפייה תלויה בכך שהאדם חושש להרגיש רע. אם לאדם אין חשש מהותי מהרגשה רעה, אי אפשר עוד להכתיב לו מה לעשות או כיצד לנהוג. אדם כזה חי בצורה חופשית יותר, כשהוא פחות מושפע מלחצים חברתיים, כלכליים, משפחתיים וכדומה. זוהי הדרך להפסיק את תחושת האיום והפחד שמלווה את רוב בני האדם כל חייהם. איך להתמודד עם איומים? מהו האיום הגדול ביותר על האדם? למה אני מפחד להרגיש רע? איך להשתחרר מפחדים? מי שולט בי באמת? למה הרצון להרגיש טוב הוא כמו אלוהים? ...
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
... להניע אדם לפעולה או להימנע מפעולה בעזרת שימוש בתמריצים (גזר) או איומים (מקל). לפי אליעד כהן, חשוב להבין כי ... שלעיתים יכולות להביא לתוצאות הפוכות לחלוטין מהמטרה המקורית. מתי איום חזק מדי גורם לתוצאה הפוכה? אליעד מסביר, כי איום חזק מדי עלול לגרום לאדם דווקא להתמרד ולא ... שיעורי בית, אני אעיף אותך מהבית, יכול להיות שהילד ירגיש רע מאוד מהאיום ודווקא יפסיק לפחד ממנו. מדוע? משום שהרע הגדול ביותר לאדם הוא תחושת חוסר השליטה שלו. כשהאיום גדול מדי, האדם עלול לחוש שהוא מאבד שליטה ... את הפחד הראשוני. לדוגמה, אם אדם מפחד מאוד שיפטרו אותו מהעבודה, איום בפיטורין יכול להיות אפקטיבי, אך אם האיום קיצוני מדי כמו נהרוג אותך, האדם יפסיק לפחד, כי הפחד מהאיום יהיה גדול מדי, והוא יעדיף להתמרד כנגדו מאשר ... ערובה של הפחד. מתי תגמול גבוה מדי יכול לגרום לתוצאה הפוכה? בדומה לאיום, גם תגמול מוגזם יכול לגרום לתוצאה ההפוכה. ... אליעד, כאשר רוצים לשכנע את עצמך או אחרים לפעול, צריך להיזהר מליצור איום גדול מדי או תגמול גדול מדי. הדרך הנכונה היא להשתמש בתמריצים ואיומים במידה מתונה, בצורה כזו שלא תגרום לאדם ... יותר לשכנוע יעיל ואפקטיבי. אליעד מדגיש את הצורך באיזון: להימנע מאיום מוגזם שעלול לגרום להתמרדות, ומתגמול מוגזם ... אני לא מצליח להתאהב? איך להשתמש נכון בשיטת המקל והגזר? מה קורה כשאיום גדול מדי? מדוע אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? ...
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... הכל הסופי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך יהיו לו יותר יתרונות מחסרונות אבל מה היתרונות בלאיים עליו או במקל ובגזר, מה היתרונות? ש: פה הוא ... שהוא יבוא ובשניהם יכול להיות שהוא יברח, לא באמת זה לא מחויב בא תחשוב אם מישהו מאיים עליך אומר לך אם לא תקשיב ככה וככה והוא ... לא רוצה להקשיב כי אני כאילו מרגיש מישהו משתלט עלי משהו כזה הוא לא בא לטובתי הוא מאיים עלי בכלל. למרות שהשאלה איך אתה מציג לו את ... ש: כן אבל כאן הם מרגישים שזה כאילו בחירה חופשית שלהם וכאן הם מרגישים כאילו הם מאוימים אני חושבת שהם מעדיפים להרגיש את זה הם ... חופשית. אליעד: ועכשיו בואי נסביר את ההפך למה אנשים מעדיפים לפעול מתוך מקום שאתה מאיים עליהם ולא מתוך מקום שזה רק נותן להם עוד ... אני אחשוב על זה. אליעד: לא עכשיו תחשבי על זה. ש: אני חושבת שהתכוונתי שבעצם האיום לא יכול לעבוד לאורך זמן שהתחושה של בן אדם שהוא מאוים זה לא יכול לעבוד לאורך זמן. אליעד: קודם כל האם את מסכימה שלהגיד למישהו אם תעשה ככה יהיה לך טוב זה גם איום, קודם כל את רואה שזה אותו דבר? ש: כן אבל הוא לא מרגיש ככה. אליעד: שניה אז קודם כל את מתכוונת לומר אם הצורה היא של איום אז זה לא יכול להחזיק לאורך זמן כי בפועל שניהם איום שניהם מקל ושניהם גזר, יפה אז מה את אומרת אם אתה מוכר לו את זה בצורה של איום זה לא יכול להחזיק לאורך זמן למה לא? ש: אז ... עוד משכורת ואם לא אכפת לי זה אבל יש גם סנקציות את מבינה בשני הצדדים. עוד פעם כשמאיימים עליו שיהיה לו רע זה כאילו יותר מחויב ...
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
... נוצרת כשקיימת אצלו חוויה פנימית של חוסר שלמות או חסרונות שהוא רואה בעצמו. לדוגמה, אם הילד שלם עם עצמו, אין סיבה שירגיש שכל העולם נגדו, כי הוא לא יחווה תחושת איום כאשר אחרים מסתכלים עליו או מדברים עליו. מה גורם לילד להרגיש שכל העולם נגדו? כאשר ילד מרגיש שכל העולם נגדו, זה נובע מתחושת חוסר ביטחון פנימית, שבה הוא מרגיש שהוא לא בסדר או לא מושלם. במצב כזה, הילד מפרש כל אינטראקציה כאיום. לדוגמה, כשילד יושב בכיתה, ומישהו רק מסתכל עליו, הוא מיד יכול לחשוב שזה מתוך כוונה לפגוע בו, גם אם בפועל אף אחד לא מנסה לפגוע בו. זה קורה כי הילד עצמו לא שלם עם עצמו, ואז הוא חווה שהסביבה כל הזמן מצביעה על חסרונותיו ומאיימת עליו. לכן חשוב לבדוק מה האמת הפנימית שהילד מרגיש, ולגלות איפה באמת הוא חווה ... או חוסר ביטחון. כיצד לעזור לילד שמרגיש שכולם נגדו? אם הילד טוען שכולם נגדו, הדרך לעזור לו היא קודם כל להבין את הפרספקטיבה שלו לעומק. לדוגמה, אם הילד מרגיש מאוים רק כי מסתכלים עליו, יש לנסות להבין יחד איתו: מה זה אומר לך שהוא מסתכל עליך?, האם ... מפוביות, כמו פחד מליצנים? כאשר ילד פוחד מליצנים, יש לנסות להבין את המשמעות העמוקה שהילד מעניק לליצן. לדוגמה, ילד עשוי לפחד מליצן כי הוא מייצג עבורו משהו מאיים כמו הומור כפוי או תחושה של איום נסתר. יכול להיות שהליצן מייצג לילד משהו בלתי צפוי או לא מוכר, ולכן הוא נכנס לחרדה. אליעד מסביר שיש לבדוק מה בדיוק בליצן מאיים על הילד, האם זה המראה שלו, הצבעים, או אולי העובדה שהוא מנסה להצחיק בכוח. אם הילד מפחד ממי שמנסה להצחיק אותו בכוח, ייתכן שהילד חושש מכך שינסו לכפות עליו משהו, ואז הליצן מייצג איום ספציפי של כפייה. איך להבין התנהגות יוצאת דופן של ילדים? כאשר ילד מתנהג בצורה לא ... לך כשאתה עושה את זה?, מה אתה מרגיש כשאתה מתנהג כך?. זה יעזור לילד להבין את הרגשות שלו ולפתוח דרך לשינוי ההתנהגות. כיצד ניתן לשנות את התפיסה של ילד שמרגיש מאוים? כדי לשנות את התפיסה של הילד, יש לנסות להראות לו שהמציאות אינה בהכרח תואמת את מה שהוא מדמיין. אם הילד מרגיש שכל העולם נגדו, צריך להראות לו את המציאות שבה לא כולם נגדו, אלא יש גם אנשים שאוהבים אותו. אם הילד מרגיש מאוים ממישהו שצוחק עליו, יש להראות לו שאולי המצב לא בדיוק כפי שהוא תופס אותו, ושהצחוק לא תמיד נועד לפגוע בו. שינוי תפיסתי זה יכול לעזור לילד לפתח ביטחון עצמי, ולהפסיק לראות את הסביבה כמקור של איום מתמיד. איך להתמודד עם פחדים אצל ילדים? למה הילד חושב שכולם נגדו? פחד מליצנים טיפול ...
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
... כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו. לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד ... עושה, ובמקביל לכוון אותו לעשות זאת בצורה אחראית יותר או בטוחה יותר, כי כל ניסיון להפסיק אותו בכוח או לאיים עליו ייכשל, ואף יכול להחמיר את המצב. לדוגמה, אם הילד משתמש בסמים כל היום, על ההורה לשדר לילד מסר תומך שמכיר בבעיה אבל לא מאיים עליו: אם אתה כבר מעשן, תעשה זאת באופן בטוח יותר. בכך ההורה מצליח לשמור על קשר של תקשורת פתוחה, תוך שהוא מקטין את הנזק האפשרי לילד. כיצד לשמור על יציבות נפשית ... שלא יצחקו עליו לדוגמא או נגיד משהו שיכול להיות. עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו אתה אני רוצה לשנות אותך אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום ... זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה לא אני איתך בדברים שלך כאילו גם זה לא בוא נתחיל זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ... הוא לא מדבר אם הוא לא היה מדבר עם אף אחד למה הוא מדבר עם סוחר הסמים זאת אומרת כי סוחר הסמים לא מהווה איום עליו. הסיבה שאתה אומר לו בוא נעשה משהו ביחד והוא אומר לך לא כי אתה לא באמת רוצה להיות חבר שלו ולעשות משהו ביחד אתה מנסה לשנות אותו הוא מרגיש שאתה לא מנסה ...
איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
... יום - יומיות כגון הליכה לעבודה, שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום , הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע. האם ... לרוב האנשים יש רגליים, הם תופסים זאת כמשהו מחויב או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול ... להגיע לשיא חוויית המילוי, האדם צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר. איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית? נוסף על כך, מובאת דוגמה על ... לפי אותה אמונה. מהי השורה התחתונה? השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ...
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
... אותו בצורה עמוקה ויעילה. איך להכיל את הפחד של הילד בלי לאיים עליו? שלב חשוב נוסף שאליעד כהן מציע הוא להכיל את הפחד של הילד, מבלי לתת לו תחושה של איום. למשל, חשוב להראות לילד שמקבלים את הפחד שלו ושאתה לא אויב. לדוגמה, אפשר לומר לילד: אני יודע ... לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה. בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה לשאול אותו מה בדיוק ... להכיל את זה למה כי אם לא אז הוא יראה בך אויב. הוא מבחינתו מאוים מישהו רוצה לחסל אותו והוא לא מבין שאף אחד לא רוצה לפגוע בו הוא מבחינתו מישהו רוצה לחסל אותו ... את הכל לחזור? אליעד: תסביר כן. ש: לגרום לו להרגיש שאני לא מאיים עליו מתנגד ודבר ראשון להכיל אותו אולי אפילו כפתיחה. אליעד: מה אמרתי רק לא מאיים ולא מתנגד או אפילו? ש: אני צריך לבדוק מה האמת. אליעד: לא אתה דילגת על שלב לא רק מכיל אותו ולא ... זה שאתה דואג ושזה וזה ואני אבוא איתך כל פעם שהוא אין לו איום אתה לא מהווה איום עבורו שהדו שיח שלך איתו לא מהווה איום עבורו. ש: אוקי הייתי שזה כפתיחה. אליעד: אתה הבנת את זה אבל? ש: כן. אליעד: מה הבנת? ש: לחזור ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איום, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איום, איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי לילדים בנושאי איום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 07:58:49 - wesi1