אחדות של נפרדות, למה אי אפשר לא לרצות שום דבר באמתאחדות של נפרדות, למה אי אפשר לא לרצות שום דבר באמת מהי אחדות אמיתית ולמה אי אפשר באמת לא לרצות שום דבר? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המושג אחדות של נפרדות, ומתייחס במיוחד לטעות נפוצה של אנשים החושבים שהשיגו אחדות, כאשר למעשה הם משיגים מצב של נפרדות המתחזה לאחדות. הוא מדגיש כי כאשר מישהו טוען שהוא הגיע למצב שבו הוא לא רוצה שום דבר, ומכנה את זה אחדות, הוא טועה. הסיבה לכך היא שמצב של לא לרצות שום דבר מוביל בהכרח לשעמום. אליעד מסביר שהאדם הזה לא באמת מבין את משמעות האחדות, כיוון שאחדות אמיתית אינה אי רצון בלבד, אלא מצב מורכב בהרבה. הטעות של האדם הטוען כי אחדות היא לא לרצות שום דבר טמונה בכך שהוא למעשה יוצר מצב של נפרדות חדשה: מצב שבו הוא מפריד בין לרצות לבין לא לרצות. בכך הוא מפספס את המהות האמיתית של אחדות, שהיא מצב שבו שני הצדדים - הרצון והאי - רצון - מתקיימים בו - זמנית ללא ניגוד או סתירה ביניהם. אליעד מדגיש שאי אפשר באמת לא לרצות שום דבר, משום שהמציאות האמיתית, האחדותית, מכילה באופן מובנה את שני הקצוות: גם הרצון וגם האי - רצון. מדוע אי אפשר באמת להפסיק לרצות? אליעד ... את עצמו במצב שבו הוא בכל זאת רוצה לפחות דבר אחד - לא לרצות. אליעד מדגיש כי מצב של אחדות אמיתית הוא מצב פרדוקסלי, שבו האדם מסוגל להכיל בו - זמנית רצונות מנוגדים: הוא גם רוצה וגם לא רוצה, ... הסתירה הפנימית: מי שאומר שהוא לא רוצה דבר, רוצה לפחות משהו אחד - לא להשתעמם. כך מובהר שהניסיון להגיע לאחדות על ידי שלילת הרצון בלבד הוא ניסיון חסר תועלת, כי הוא מוביל תמיד לתסכול ולסבל. אליעד מציע דרך אחרת, שבה האדם מבין שהאחדות אינה שוללת את הרצון, אלא כוללת אותו בהרמוניה מלאה עם האי - רצון, וכך נוצרת תחושה של שלמות ומלאות, ... זו ברורה וחד - משמעית: אפשר לחיות ללא סבל, אך לא באמצעות דיכוי של הרצון. הדרך האמיתית לחוות את האחדות השלמה היא לא להילחם ברצון ולא לנסות להיפטר ממנו, אלא להכיר בכך שהרצון והאי - רצון הם שני פנים ... רצון מוחלט אינו אפשרי, וכיצד ניתן בכל זאת לחיות בהרמוניה מלאה עם המציאות, ללא סבל, באמצעות הבנה עמוקה של אחדות האמיתית, הכוללת בתוכה הן את הרצון והן את האי - רצון באופן מלא ומוחלט. מהי אחדות אמיתית? למה אי אפשר להפסיק לרצות? איך לחיות בלי לסבול? האם אפשר לחיות בלי רצון? למה אחדות מובילה לשעמום?