אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אומץ ✔חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:07חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
למה לילדים יש יותר חרדות מאשר למבוגרים?

אליעד כהן מסביר שילדים נוטים לחוות חרדות ופחדים בעוצמה גדולה יותר ממבוגרים, כמו פחדים ממפלצת מתחת למיטה, מחלות, או פחדים מדברים שנראים בלתי פרופורציונליים למבוגרים. הסיבה לכך איננה שילדים הם מטבעם פחדנים יותר, אלא שהם נמצאים בשלב שבו המודעות שלהם מתפתחת. הילד הוא כמו "דף חלק", ולכן אין לו עדיין פרספקטיבה שמאזנת מחשבות מפחידות. כשהילד שומע שמשהו עלול להיות מסוכן, הוא לוקח את זה ברצינות רבה כי אין לו עדיין מחשבות אחרות, כמו "מה הסיכוי שזה יקרה" או "גם אם יקרה משהו, אפשר להתמודד עם זה". לכן, פחדים אצל ילדים יכולים להיות מאוד חזקים כי אין להם עדיין יכולת להרגיע את עצמם בעזרת מחשבות מאזנות.

איך נוצר פחד ממפלצת מתחת למיטה אצל ילדים?

אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מישהו באמת מלמד ילדים לפחד ממפלצות. לעיתים ילדים לומדים לפחד מסיפורים שמספרים להם המבוגרים על מפלצות. אך הוא מוסיף שגם ללא סיפורים מפורשים, ילדים יכולים לפתח פחד ממפלצת רק מתוך הדמיון שלהם. ילדים משלימים מידע חסר בעזרת דמיונם, שיכול להיות פעיל מאוד, וכך נוצרים פחדים דמיוניים, כגון פחד ממפלצות מתחת למיטה. הילד לא יודע להבחין עדיין בין דמיון למציאות באופן ברור, וכאשר חסר לו מידע, הוא משלים אותו בהשערות שעלולות להיות מפחידות.

מה גורם לילד שלא פחד בעבר להתחיל לפחד?

ילד שנולד לא מפחד באופן מודע, ולעיתים נדמה כאילו הוא מתנהג בצורה חסרת פחד לגמרי, למשל כאשר הוא רץ לכביש ללא מודעות לסכנה. עם זאת, ברגע שילד לומד שיש סכנה, כמו מכונית שעלולה לדרוס אותו, הוא מתחיל לפתח פחד. השינוי הזה קורה כי הילד לומד להכיר את הסכנה, אך לא מקבל יחד עם זה את הצד המרגיע של "מה הסיכוי האמיתי שזה יקרה" או "איך ניתן להתמודד עם הסכנה". אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההסבר המאוזן: אם מלמדים את הילד לפחד ממשהו, חשוב להסביר לו גם איך ניתן להעריך את הסכנה בצורה נכונה וכיצד להתמודד עמה, אחרת הפחד הופך למוגזם ובלתי מאוזן.

האם יש ילדים שאינם מפחדים כלל?

לפי אליעד כהן, אין ילדים שבאמת אינם מפחדים כלל. כל ילד נולד עם מנגנון פחד בסיסי, אך השאלה היא עד כמה מופעל המנגנון הזה ולגבי אילו דברים. ילד יכול להיראות חסר פחד לחלוטין כי הוא עדיין לא למד שהמצב מסוכן. מנגד, אותו ילד יכול להפוך לפחדן מאוד ברגע שמלמדים אותו על סכנה כלשהי ללא הסבר מאזן. כך, ילדים נעים בין מצבי פחד מוגזמים למצב של חוסר פחד, בהתאם למידע שהם מקבלים מהסביבה.

למה מבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים מפחדים מהם?

אליעד כהן מסביר שמבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים חוששים מהם, פשוט כי הם כבר הספיקו לצבור ידע וניסיון, ולהבין את ההבדלים בין דמיון למציאות. מבוגרים מסוגלים להעריך הסתברויות וסיכונים בצורה יותר מציאותית, ולכן הפחד אצלם פחות מוגזם. למשל, מבוגר יודע שהסיכוי שתהיה מפלצת מתחת למיטה הוא אפסי ולכן אינו חושש מכך.

האם נכון לעודד ילד לא לפחד בכלל?

אליעד כהן אינו ממליץ לעודד ילדים לא לפחד כלל, אלא להדגיש לילדים את החשיבות של החשיבה המאזנת. כאשר מסבירים לילד על סכנה מסוימת, יש ללמד אותו גם להעריך נכונה את רמת הסיכון ואיך ניתן להתמודד עם החרדה. חשוב שילדים יבינו שתחושת פחד היא טבעית, אך לצד זאת, יש דרכים להרגיע אותה על ידי חשיבה נכונה ומציאותית.

כיצד ליישם את ההבנה הזאת בהתמודדות עם חרדות ילדים?

כדי להתמודד עם חרדות של ילדים, אליעד כהן מציע מספר דרכים:
  • להסביר לילד את המציאות בצורה ברורה ופשוטה, כך שהוא יבין גם את הסיכון וגם את האפשרות להרגיע את עצמו.
  • לתת לילד דוגמאות לכך שיש דברים שמפחידים רק בדמיון, ולהראות לו שבמציאות הסיכוי שמשהו רע יקרה הוא נמוך.
  • להזכיר לילד שחרדה היא טבעית, אבל תמיד יש דרך להתמודד איתה בעזרת מחשבה הגיונית.
  • לעודד את הילד לשתף את המבוגר בפחדים שלו, ואז להציג בפניו נקודת מבט מרגיעה.
אליעד כהן מבהיר שאין חובה "לטפל" בפחדים, אלא שחשוב להבין מדוע הם קיימים ואיך אפשר לאזן אותם בצורה הגיונית.
למה נדמה שלילדים יש יותר חרדות ממבוגרים?

ילדים נוטים לפחד ממפלצת מתחת למיטה, ממחלות או מסיטואציות שנראות לא הגיוניות בעיני מבוגרים. הסיבה לכך היא שילדים נמצאים בשלב למידה שבו הם קולטים מסרים ממבוגרים ומהסביבה, אך עדיין חסרה להם היכולת לאזן את הפחד עם המחשבה ההפוכה. מבוגרים יודעים לצמצם פחדים באמצעות חשיבה על הסתברויות ועל התוצאות האפשריות, אך ילד, שמקבל לראשונה את הרעיון שלפחד, יכול לאמץ אותו באופן מוגזם לפני שהוא רוכש את המיומנות לחשוב גם על הצד המרגיע של הדברים.

איך קורה שילד שבתחילה לא מפחד כלל הופך לפתע לחרד?

ילד שנולד לא מפגין פחדים באופן מודע, ולעתים נדמה שהוא "רץ לכביש" בלי לדאוג מרכבים. אך ברגע שמסבירים לו שיש סכנה, הוא מתחיל לפתח מנגנון פחד. הבעיה היא שלעתים מלמדים ילד לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי הם לומדים רק צד אחד של המשוואה, "להיזהר ולהפחיד את עצמם", בלי ללמוד איך לצמצם את עוצמת הפחד דרך בחינת סיכויים וסיכונים אמיתיים.

האם מישהו מלמד את הילד לפחד ממפלצות מתחת למיטה?

לפעמים הילד נחשף לסיפורים או לתכנים על מפלצות, ואז הוא קולט מסר שעליו לפחד מהן. אולם לפעמים גם בלי סיפורים מפורשים, ילד מפתח פחד דמיוני פשוט משום שדמיונו פעיל מאוד, והוא משלים מידע חסר בהשערות מאיימות. מנגנון הפחד אצל ילדים פועל בצורה חזקה כי אין להם עדיין את הכלים להבחין בין דמיון מוחלט לבין מציאות מוגדרת.

כיצד "דף חלק" משפיע על מנגנון הפחד אצל ילדים?

הדימוי של ילד כ"דף חלק" מדגיש שאין לו עדיין את כל הידע המספק שיאזן אמונות חדשות. אם שתלו בראשו מחשבה "עליך להיזהר", הוא מקבל אותה בעוצמה כי היא עדיין לא נתקלת במחשבות כמו "הסיכוי שמשהו יקרה נמוך" או "גם אם יקרה, יש דרך להתמודד". כך הילד יכול לפחד מכל דבר באופן בלתי פרופורציונלי. כאשר הילד מתפתח, הוא לומד להכניס עוד זוויות חשיבה שמאפשרות לו להבין שדברים אינם תמיד מפחידים כמו שהוא דמיין.

האם יש ילדים שאינם מפתחים חרדות?

ישנם ילדים שנראים כאילו אינם מפחדים כלל, אך למעשה לכולם יש מנגנון פחד קיים מלידה. השאלה היא עד כמה מפעילים את המנגנון הזה ולאילו תרחישים. ילד עשוי להתנהג בקלות דעת ולהיכנס למצבים מסוכנים, כי הוא עוד לא קיבל מידע מפחיד עליהם או כי הוא לא הפנים את המשמעות של הסכנה. מנגד, אותו ילד עלול באותה מידה להיות מלא בפחדים מוגזמים, אם הסביבה הדגישה לפניו את ההפחדה בלי להסביר את הצד המרגיע.

מדוע מבוגר לא מפחד מאותם דברים שילד חושש מהם?

מבוגר כבר נחשף למידע רב ומאזן לעצמו את הפחדים. הוא יודע להעריך את הסיכוי האמיתי להיפגע, ואולי הוא כבר חווה מצבים מסוימים והבין שאינם מסוכנים כל כך. ילד רואה רק חלק מהתמונה, וכאשר מספרים לו על סכנה מסוימת, היא תופסת את כל מרחב התודעה שלו בלי פרופורציה, כמו הפחד ממפלצת מתחת למיטה.

האם צריך לעודד את הילד לא לפחד כלל?

בהרצאה מובהר שבשלב התפתחותי מסוים הילדים לומדים על מנגנון הפחד, אך חשוב ללמד אותם גם על הצד ההופכי - איך לא להיבהל, איך לבדוק את המציאות, איך לאמוד סיכונים ולהרגיע את עצמם. כאשר הילד לומד את שני הצדדים יחד, הוא מסוגל לאזן את חרדותיו. אם מלמדים אותו רק לפחד, הוא עלול להגיע למצבי חרדה מוגזמים, ולעומת זאת אם לא מזכירים לו כלל שיש סכנות, הוא עלול להסתכן בלי להבין את ההשלכות.

איך אפשר להשתמש בתובנות האלה בחיי היומיום?

מי שמתמודד עם חרדות של ילדים או עם פחדים של ילדים יכול:
  • להסביר את המציאות במושגים פשוטים, כך שהילד יבין את הסיכון באופן בסיסי ולא רק את הפחד.
  • להדגים לו דוגמאות של "חוסר פחד" הגיוני (כמו להבין שבסיכוי נמוך יקרה אסון) ולצד זה גם לנקוט זהירות.
  • להזכיר לילד שתחושות חרדה הן טבעיות, אבל שיש דרכים להתגבר עליהן באמצעות חשיבה מבוקרת.
  • לעודד את הילד לשתף במחשבותיו ובחששותיו, ואז להציע לו הסתכלות מרגיעה.
עכשיו בא נדבר על ילדים יש תופעה שילדים לפעמים יש להם חרדות הרבה יותר גדולות ממבוגרים נכון הם מפחדים נגיד ממפלצת מתחת למיטה מפחדים ממחלות מפחדים מזה מדברים לא פרופורציונליים, עכשיו השאלה היא למה לילדים יש חרדות יותר ממבוגרים מה ההיגיון בזה או יש להם חרדות מסוימות שלמבוגרים אין מה ההיגיון בזה האם בגלל שילדים הם יותר חרדתיים האם זאת האמת.

ש: לא.

אליעד: למה לא מה האמת?

ש: למבוגרים יש להם יותר הכרה במציאות.

אליעד: ילדים כעיקרון הם יותר פחדנים או פחות פחדנים מה האמת מה אתה חושב?

ש: הם יותר פחדנים.

אליעד: אתה בטוח בזה ילד שנולד הוא פחדן או שהוא רץ לכביש תגיד לי שהוא לא יודע שהרכב ידרוס אותו גם אם הוא יודע שהרכב ידרוס אותו לא אכפת לו נכון הוא לא פחדן אז איך זה קורה פתאום שהוא פתאום נהיה פחדן איך זה קרה מה קרה שמה, מה קרה שמה מה כי הוא מודע לזה שהוא יכול למות מה אבל אתמול הוא לא אכפת לו מכלום איך פתאום מלא אכפת לו מכלום הוא התהפך ל - "אני מפחד ומפחד" מכל דבר איך זה יכול להיות.

ש: אז שואלים אותו שאלות.

אליעד: לא אתה לא הבנת את השאלה בכלל אתה לא הבנת את השאלה.

ש: למה?

אליעד: השאלה לא הייתה איך זה שהוא התחיל לפחד השאלה היא איך הוא התהפך מקצה לקצה מלא פחד בכלל למפחד מאוד יותר ממבוגרים.

ש: אז אני הבנתי זאת השאלה איך הוא בכלל לומד על משהו.

אליעד: אבל לא שאלתי את זה זאת שאלה אחרת עכשיו יש איך בא לו הפחד הראשון זאת שאלה אחרת אבל אני לא נכנס אני אומר עכשיו בעיקרון ילדים בטבע שלהם הם יותר מפחדים או פחות מפחדים.

ש: תלוי מתי ילד אם אתה מרגיע אותו ברגע שיצא מהרחם.

אליעד: זה לא ילד הוא לא מפחד מכלום.

ש: הוא לא מפחד מכלום ובאיזשהו שלב.

אליעד: ואז יש לו שכל ואז הוא מתחיל לפתח את השכל והוא מתחיל לפחד מה זה אומר שכשהשכל מתפתח מתחילים לפחד זאת האמת?

ש: תלוי מה מלמדים אותו.

אליעד: אבל מישהו לימד אותו לפחד מהמפלצת מתחת למיטה לא נכון אז איך הוא פתאום מפחד.

ש: קודם כל הוא מבין מה זה מפלצת הוא יודע מה המפלצת יכולה לעשות.

אליעד: מה אני שאלתי שאלתי מישהו לימד אותו לפחד ממפלצת מתחת למיטה יש כן ויש לא מישהו לימד אותו?

ש: כן.

אליעד: לפחד ממפלצת מתחת למיטה?

ש: לא לפחד ממפלצת.

אליעד: מישהו לימד אותו לפחד ממפלצות?

ש: כן נניח שמישהו קורא לו סיפור ואז.

אליעד: ואמרו לו תפחד הבנתי אז זה רק בגלל שסיפרו לו סיפורים על מפלצות?

ש: לדעתי כן.

אליעד: ואם לא היו מספרים לו סיפורים על מפלצות?

ש: הוא לא היה פוחד זאת דעתי הוא לא יודע מה זה מפלצת למה שיפחד.

אליעד: לא יודע.

ש: כמו שאני אגיד לו איזה מילה בסינית זה לא משפיע עליו.

אליעד: לא יודע תכף נגלה הלאה מה אתה אומר?

ש: הוא כאילו אין אצלו את ההבדל הברור בין דמיון למציאות וגם הוא לא יודע גם איך הדברים בדיוק עובדים מראים לו בדיוק את ההיגיון של איך הדברים עובדים בדיוק ואז הוא קצת מנסה להשלים את זה עם דמיון כזה.

אליעד: אני אומר יש פה את התופעה הבאה הילד נולד הוא לא מפחד מכלום בסדר ואז הוא נגיד מאוד נפרז ואז הוא מתחיל ללמוד ואז הוא מתחיל מאוד לפחד ואז הוא גם כן לא תמיד מפחד ואז הוא מפחד קצת ואז הוא פתאום מפחד המון ואז אחר כך הוא מתאזן ואז אחר כך כשהוא בוגר יש לו נגיד איזה הפרעה אבל בעיקרון כילד הוא פתאום מפחד המון למה מה הסיבה.

ש: הסיבה שהוא כאילו עולם הדמיון שלו עובד שעות נוספות הוא משלים את הידע שחסר לו.

אליעד: לא כולם עולם הדמיון שלהם עובד שעות נוספות.

ש: לא אבל הידע שהוא בין סיבתיות הסיבתיות כאילו הוא משלים את מה שחסר לו כידע.

אליעד: אבל אני אתן לכם פרספקטיבה אחרת מה שקורה אצל הילד זה שעדיין הוא דף חלק בסדר יחסית עכשיו בגלל שהוא דף חלק אין לו הפך כשאתה אומר לו דבר אין לו את ההפך שיאזן את זה, עכשיו ברגע שאתה מלביש לו מחשבה היא עדיין לא מאוזנת אין לו את כל הפרספקטיבות את כל ההיבטים עכשיו הילד נולד לא מפחד מכלום ואז אתה אומר לו תתחיל לפחד אז מה שיש לו בראש זה רק את "תתחיל לפחד" אין לו גם את ה - "אל תפחד מה הסיכוי" אין לו את כל האופציות האלה הוא פשוט בגלל שזה דף חלק אין לו את האיזון מהצד השני.

נגיד אומרים לו תפחד לא למות אז הוא כל מה שיש לו בראש "אתה מפחד לא למות" אין לו את ה - "מה הסיכוי שתמות מה זה משנה אם תמות בסוף כולם מתים" עוד אין לו את האופציות האלה, זאת אומרת שהילד בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרת לו תפחד אבל עוד לא אמרת לו את ההפכים של ה - "תפחד" מה הסיכויים מה ההסתברויות כל הדברים האלה.

ש: אז מה אתה ממליץ?

אליעד: לא ממליץ כלום אני רק מסביר לך שהסיבה שהילדים הרבה מפחדים כי הם בשלב שהם מנסים לכייל את המערכת הוא עוד לא יודע "כמה אני מפחד או לא מפחד" הוא עוד לא סגור על עצמו, עכשיו מה האמת שגם הילד שמפחד הוא לא באמת מפחד הוא מאמין שהוא מפחד אמרו לו תפחד אז הוא התרגל לפחד אבל הוא עוד לא קיבל את האמונות ההופכיות.

ש: איך הוא יודע מה זה לפחד תפחד איך הוא מבין את זה בכלל?

אליעד: אתה לא יודע אתה רוצה לדעת?

ש: כן.

אליעד: אני אסביר לך כל ילד נולד עם פחד ממשהו אם הוא נולד בלי פחד בכלל הוא לא יכול לפחד אף פעם משום דבר לדוגמה שולחן מפחד ממשהו לא אתה יכול לגרום לו לפחד קודם כל הוא מפחד הוא רק לא אומר לך אבל בא נניח שהוא לא מפחד, עכשיו אם הילד היה נולד בלי פחד בכלל כמו שולחן הוא לא יכול היה לפחד זאת אומרת שהוא כבר נולד עם מנגנון של פחד, מה האפשרויות או שהוא נולד עם מנגנון של פחד או שלא נכון לשולחן יש מנגנון של פחד בא נניח שלא אוקי למי בטוח אין מנגנון של פחד לפיל יש פה פיל יש לו מנגנון של פחד אתה יכול לגרום לפיל שלא נמצא פה לפחד אין לו מנגנון של פחד נכון לא כי אין לו מנגנון אין לו את האופציות של הפחד זאת אומרת הילד כבר נולד עם האופציה לפחד.

ש: רק עם האופציה לפחד?

אליעד: גם עם האופציה לא לפחד נולד עם כל האופציות ואז אתה מפתח אצלו אופציה מסוימת אתה לוקח את האופציה והופך אותה לאיזה משהו הבנת?

ש: כן אבל אם הוא נולד עם האופציה גם לא לפחד אז אין לו את הקנה מידה מה זה לא לפחד?

אליעד: יש לו יש פלסטלינה אתה יכול להפוך אותה לזה ולזה יש לה את כל האופציות בעיקרון.

ש: כן אז למה שהוא לא יעשה הערכה?

אליעד: אתה שואל אצלך תנסה להבין למה אתה התחלת לפחד זאת השאלה המעניינת יפה. אוקי בכל מקרה מה שאני חוזר ואומר לגבי ילדים זה עוד פעם הסיבה היא מה שקורה אצל הילד הוא בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרנו לו תפחד אבל כשאתה אומר לו תפחד כי אתה הטריד אותך שהוא לא מפחד בכלל אז אמרת לו תפחד עכשיו מטריד אותך שהוא מפחד יותר מדי אז אתה אומר לו אל תפחד אבל בעיקרון הוא עושה את מה שאמרו לו הסיבה שהוא כל כך מפחד זה כי כשאמרת לו תפחד לא אמרת לו גם את האל תפחד, הוא כמו תוכי אמרנו לו זה הוא עושה זה הכל כשהוא יתבגר הוא כאילו רואה פרספקטיבות עוד דברים עוד פה עוד שם.

ש: אז הדרך לטפל בזה זה להגיד לו.

אליעד: לא צריך לטפל בזה אני רק מסביר לך למה זה ככה עכשיו תעשה מה שאתה רוצה אל תטפל תשאיר את זה ככה. הבנו?

ש: שאלה אפשר?

אליעד: כן מה אתה אומר?

ש: אמרת על השולחן היה נשמע לי שאתה אומר לשולחן.

אליעד: לא הוא אמר השולחן לא מפחד איך אתה יודע שהוא לא מפחד אולי הוא מפחד.

ש: זה נכון אבל אתה אמרת הוא מפחד.

אליעד: לא הוא אמר לא מפחד אולי השולחן כן מפחד.

ש: אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע אז בגלל זה אני שואל.

אליעד: לא זה תלוי באלף אלפי הגדרות.
פיתוח יכולת שכלית קיצוניות למה אליעד לא מצליחה לשכוח אותו לשפר יכולות קוגניטיביות אתה מפחד מחשבות מפחידות הקצנה שאלות עיקרון חרדות ופחדים ילדים אומץ חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים לא מפחדים ילדים מפחדים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות למה הילד למה הילד בחרדה למה הילד מפחד למה ילד מפחד למה ילדים מפחדים ממה הילד מפחד ממה ילדים מפחדים מנגנון מנגנון החרדה מנגנון הפחד מנגנון הפחד אצל ילדים מפחד ממפלצת מפלצת מפלצת מתחת למיטה מתחת למיטה פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד ממפלצות פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים
הספר להצליח בכוח המחשבה - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ?
... להצליח בכוח המחשבה - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ? מהו אומץ וכיצד לפתח אותו ללא פחד? אומץ הוא תחושת ביטחון עצמי המאפשרת לאדם לנסות לעשות דברים, גם אם הוא אינו יודע בוודאות אם יצליח בהם או לא. האומץ נותן לאדם תחושה נוחה יותר בחיים, כי הוא משחרר אותו מפחד מתמיד לגבי העתיד והתוצאות של מעשיו. כולנו רוצים להשיג מטרות בחיים, והדרך להשגתן היא דרך ביצוע ... איך יוכל להגיע למטרותיו? אליעד כהן מסביר שניתן, ברמת ההבנה העמוקה של המציאות, להגיע למטרות גם ללא ביצוע פעולות ישירות, אך לשם כך יש צורך באומץ מסוג שונה - אומץ לשאול שאלות ולהבין את המציאות עצמה. מה ההבדל בין אומץ חיובי לבין אומץ שלילי? אליעד כהן מבהיר שיש שני סוגים מרכזיים של אומץ: אומץ חיובי ואומץ שלילי. אומץ שלילי הוא זה שנובע מטיפשות, כלומר, מחוסר הבנה של הסכנות האמיתיות במציאות. כדוגמה לכך, אליעד מביא ילד קטן שמכניס את היד לחשמל ללא הבנת הסיכון - זהו אומץ שלילי הנובע מבורות, לא מאומץ אמיתי. מנגד, אומץ חיובי הוא אומץ שנובע מתוך חוכמה והבנת המציאות. מה שמאפשר אומץ כזה הוא רשת ביטחון - משהו שמספק לאדם תחושה שאפילו אם הוא ייכשל, לא יקרה לו נזק משמעותי. לדוגמה, אדם בעל כסף רב יכול לקחת סיכונים פיננסיים, כי הוא יודע שגם אם יפסיד, עדיין יש לו מקום בטוח ליפול אליו. כיצד הבנת המציאות עוזרת בפיתוח אומץ? הדרך המרכזית לפיתוח אומץ אמיתי וחיובי, לפי אליעד, היא הבנת המציאות כפי שהיא באמת. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, הוא יודע להבחין בין מצבים שבהם הוא יכול להצליח ולפעול ... היה רואה אותה נכוחה, היה מפסיק לפחד מאותם דברים חסרי סכנה ממשית. מצד שני, הוא היה נזהר יותר מדברים שאכן טומנים בחובם סכנה. מתי בכלל נדרש אומץ בחיים? אליעד מדגיש שאומץ נדרש רק כשאין ודאות לגבי התוצאות של פעולה מסוימת. כאשר אדם יודע בוודאות מוחלטת את התוצאה, בין אם זו הצלחה או כישלון, הוא כבר לא נדרש לאומץ. אם אדם יודע שהכישלון לא באמת רע, ושהצלחה או כישלון לא משנים משמעותית את מצבו לרעה, הוא יפעל באופן טבעי, בלי להידרש לאומץ. הקשר בין ההבנה שהכל טוב לבין אומץ לפי אליעד, כאשר האדם מבין שהכל במציאות הוא חלק מאמת אחת וכוללת, שבה הכל טוב באופן שווה, אז הוא כבר אינו זקוק לאומץ . גם הצלחה וגם כישלון הם חלקים שווים של אותה מציאות אחת וטובה. כלומר, הכישלון מקדם את האדם להצלחה גדולה יותר, ולכן יש לשמוח בכישלון אפילו יותר מאשר בהצלחה. אם האדם תופס את המציאות כך, הוא לא צריך אומץ, כי הוא לא פוחד משום דבר. איך לפעול בדרך המלך ללא סיכונים מיותרים? אליעד מסביר שכאשר האדם מבין טוב יותר את המציאות, הוא למעשה לא לוקח סיכון. רק מי ... לא יודע מה תהיה התוצאה של מעשיו. אך מי שמבין את המציאות ורואה שהכל טוב, פועל מתוך הבנה שאין סיכון אמיתי בשום פעולה, ולכן הוא פועל בחופשיות, ללא פחד וללא צורך באומץ . ההבנה הסופית שאליעד מציע היא ההכרה בכך שבעצם אין שום בעיה במציאות. האדם צריך להגיע למצב שבו הוא רואה שכל המציאות טובה ואין הבדל מהותי בין טוב לרע - ...
אומץ / ביטחון עצמי - ממה נובע אומץ? איך לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ?
אומץ ביטחון עצמי - ממה נובע אומץ? איך לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ? אומץ, הוא תחושת ביטחון עצמי של ... הוא יצליח לעשות אותם, בלי לפחד מכישלון. והאומץ של האדם, מאפשר לו לחיות את חייו בצורה יותר נוחה, ולא לפחד כל הזמן ממה יהיה. ויש אומץ שנובע מטיפשות, דהיינו, שהאדם לא מבין את הסכנה, ולכן הוא אמיץ. ויש אומץ של חוכמה, דהיינו, שמה שמאפשר לאדם להיות אמיץ, זאת רשת הביטחון שיש לו. לדוגמה, ככל שיש לאדם יותר כסף, כך הוא יכול להיות יותר אמיץ לקחת סיכונים כספיים וכיוב. משום, שיש לו רשת ... הוא ייפול, לא יקרה לו שום דבר. ואיך לרכוש אומץ? תשובה: הדרך לרכוש אומץ היא על ידי הבנת המציאות כפי מה שהיא באמת. ככל ... אמיתית יותר שקרובה יותר למציאות. בעקרון, אומץ הוא טוב, אך אין בו צורך. זא האדם נצרך לאומץ , רק במקרים שבהם קיימת חוסר ידיעה, לגבי ... של מעשיו, ממילא לא הייתה שום משמעות לאומץ. כי אם יש ידיעה ברורה וודאית מראש, מה יקרה ... ואז ההחלטה היא רציונאלית לגמרי, גם בלי אומץ. ולכן, ככל שהאדם רואה טוב יותר את הדברים כפי ... ללכת ללא סיכון כלשהו. ואז ממילא אין צורך באומץ, כי אין בכלל שום פחד. וכאשר האדם רואה את ... שלו לפתור את הבעיה, ממילא הוא כבר לא נזקק לאומץ, כי הוא הולך בדרך סלולה. והדרך להגיע לזה, היא ...
אומץ ופחד, אקסטרים, התמכרות לסכנה, האומץ להיות פחדן, הפחד להיות פחדן, הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה
אומץ ופחד, אקסטרים, התמכרות לסכנה, האומץ להיות פחדן, הפחד להיות פחדן, הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה
אומץ ופחד, אקסטרים, התמכרות לסכנה, האומץ להיות פחדן, הפחד להיות פחדן, הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה מה עדיף להיות, אמיץ או פחדן? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה מרכזית - מה עדיף להיות, אמיץ או פחדן? אנשים נחלקים לשני סוגים עיקריים: כאלה שנמנעים מסיכונים, שנחשבים פחדנים, וכאלה שלוקחים סיכונים ומכונים אמיצים. אבל אליעד מציג נקודת מבט נוספת ומעניינת: האם יש לאדם אומץ להודות שהוא פחדן? האם יש לך את האומץ להיות פחדן? אליעד מציג את הרעיון הייחודי והמורכב, שבמקום לשאול אם יש לך אומץ לא לפחד, השאלה האמיתית היא האם יש לך אומץ להיות פחדן. לפעמים, לדבריו, אדם נקלע לסיטואציה שבה נכון והגיוני להימנע מסיכון, אך מכיוון שאין לו את האומץ להודות בפחד שלו, הוא לוקח סיכון מיותר שעלול לסכן את חייו. הוא מפחד שיכנו אותו פחדן, ולכן מסכן את עצמו. מנגד, יש אנשים שיש להם אומץ אמיתי להודות בפחד שלהם בגלוי, אנשים שלא חוששים לומר אני מפחד. מבחינת אליעד, האומץ להודות בפחד הוא האומץ האמיתי. מה קורה כשאין לך אומץ להיות פחדן? אליעד מביא דוגמה מסרט בשם בחזרה לעתיד (Back to the Future), שם יש דמות בשם מקפליי (McFly), שכל הצרות בחייו נגרמו לו בגלל שלא היה לו את האומץ להודות שהוא פחדן. בכל פעם שמישהו רצה לשלוט בו או לנצל אותו, ... אתה פחדן, מקפליי?. מקפליי, מתוך פחד להיות מתויג כפחדן, היה מגיב באופן אימפולסיבי, עושה טעויות רבות, גורם לתאונות והורס את חייו - רק משום שלא היה לו אומץ להודות בפחד. רק כאשר הוא סוף - סוף מודה בפני עצמו שיש לו אומץ להיות פחדן, הוא משתחרר מהבעיה. למה אנשים מפחדים להיות ... הוא חלק טבעי ממנו, ולא מרגיש רע עם העובדה שהוא מפחד. למעשה, השלמות הפנימית מאפשרת לו לבחור באופן חופשי אם לפחד או לא לפחד. ברגע שהאדם אינו תלוי בפחד או באומץ שלו, הוא באמת חופשי. איך לא להרגיש רע כשאתה מפחד? אליעד מציע ... מידע נוסף באתר EIP.co.il. שם, לטענתו, אפשר למצוא מידע מפורט על איך לבחור את הרצון ולנהל את הרגשות והפחדים בצורה מודעת. מה הקשר בין התמכרות לסכנה לבין אומץ ופחד? אליעד מדבר על אנשים המכורים לריגוש, לספורט אתגרי, ... מתוך הצורך באדרנלין. הוא מסביר שהתמכרות כזו עלולה לנבוע מתוך פחד להודות שהם מפחדים. כאשר אדם אינו שלם עם עצמו, הוא זקוק לריגוש הקיצוני הזה כדי להרגיש חי ואמיץ, כי הוא למעשה מפחד להיתפס כפחדן. דווקא האומץ להודות בפחד, לדבריו, ישחרר את האדם מהצורך המוגזם בסיכונים מסוכנים. כיצד האומץ להיות פחדן יכול להציל חיים? לדעתו של אליעד, האומץ להודות בפחד יכול להציל את החיים של האדם. מי שמכור לסיכונים מיותרים, פעילויות מסוכנות, והתגרות במוות, עלול להיפגע בצורה בלתי הפיכה רק בגלל חוסר היכולת שלו להודות בפחד. אדם שבאמת אמיץ, לטענתו, הוא אדם שיודע להגיד אני מפחד כאשר הדבר מוצדק ונכון. הוא נותן לעצמו רשות להימנע מסיכונים מיותרים, ולכן חייו בטוחים יותר ושלמים יותר. איך לשלוט בפחד? האם יש לך אומץ להיות פחדן? התמכרות לספורט אקסטרים איך להתמודד עם פחדים? מה זה אומץ אמיתי? כיצד לבחור את הרצון? מכור לאדרנלין לאהוב את הסכנה, מכור לריגוש, מכור לסכנה, קפיצת באנגי, אמיץ הכלב הפחדן, לבחור את הרצון, התמכרות לאקסטרים, ספורט אתגרי, ספורט מסוכן, התגרות במוות, מחשבות מסוכנות, ספורט אקסטרים, הפחד להיות אמיץ, לוקח סיכונים, you chicken mcfly, בחזרה לעתיד, לקחת סיכונים, ...
אומץ, גבורה, פחדים, אושר, ייאוש, התמדה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון - ליקוטי מוהרן חא רמט (ברסלב)
אומץ, גבורה, פחדים, אושר, ייאוש, התמדה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון - ליקוטי מוהרן חא רמט (ברסלב)
אומץ , גבורה, פחדים, אושר, ייאוש, התמדה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון - ליקוטי מוהרן חא רמט (ברסלב) מהו האומץ האמיתי לפי רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מברסלב, בליקוטי מוהרן, מסביר את המושג של אומץ וגבורה בדרך שונה מזו הרווחת. אומץ וגבורה לפי רבי נחמן אינם נמצאים בכוח הפיזי או במשאבים חומריים, אלא בלבו של האדם. רבי נחמן מגדיר גיבור כאדם שלבו חזק והוא אינו מפחד משום אדם או דבר. אומץ אמיתי מתבטא בכך שהאדם רץ לתוך ... מחשבות מטרידות או מציקות שמונעות ממנו אושר, הגבורה מתבטאת ביכולת שלו להתמודד ישירות עם אותן מחשבות, במקום לברוח מהן או לחכות שהן ייעלמו מעצמן. מה הקשר בין פחדים, אומץ ואושר לפי רבי נחמן? רבי נחמן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שאנשים אינם מאושרים היא הפחד שלהם. הפחד מונע מהאדם לפעול ולהיות מאושר באמת. רבי נחמן אומר שכל הצרות והייסורים של האדם נובעים מחוסר אומץ לב. האושר לא תלוי במצב חיצוני כמו מחלה או עוני, אלא באומץ של האדם להתמודד עם הפחדים הפנימיים שלו. אדם אמיץ לא מפחד להתעמת עם מחשבותיו, ולכן הוא מסוגל להשיג אושר אמיתי. מה ניתן ללמוד מסיפור דוד וגוליית על אומץ לפי רבי נחמן? רבי נחמן נותן דוגמה ברורה של דוד וגוליית כדי להמחיש את המושג של אומץ וגבורה. בזמן שכל הלוחמים פחדו מגוליית בגלל גודלו, דוד לא פחד כלל. דוד הצליח לנצח כי הוא ... בשריון) ופגע בה. מבחינה רוחנית, גוליית מסמל את הכוח הפנימי באדם שאומר לו זה טוב וזה רע, הכוח שמונע מהאדם להיות מאושר. כדי להתגבר על הכוח הזה, האדם צריך להיות אמיץ כמו דוד, ולהסתכל על הבעיה בעיניים, ללא פחד. ברגע שאדם לא מפחד להתמודד עם המחשבות שמטרידות ... מצח הרצון, שהוא עוצמת הרצון של האדם. רבי נחמן מדגיש שהרצון חזק מכל כוח אחר, אפילו ממצח הנחש. הכוח השלילי יכול לגרום לאדם להאמין שאי אפשר להשיג את מטרתו, אך האדם האמיץ הוא זה שאומר: אני רוצה למרות ... ולהשתוקק לעשייה ממשית. רק אז, כאשר האדם לא מתייאש ומתעקש בכוח לפעול, הוא אכן מצליח לפרוץ את כל המניעות ולהגשים את מטרתו. איך להתגבר על פחדים לפי רבי נחמן? מהו אומץ אמיתי לפי היהדות? האם אפשר ...
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
אומץ ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם מאפשר לו לחיות ללא פחד. איך מגיעים לאומץ? איך מחזקים את האומץ? תשובה: כדי שיהיה לאדם אומץ אמיתי וטוב באמת, עליו להיות מסוגל להישען על משהו. האדם ... לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק את האומץ ואת הביטחון העצמי? תשובה: המשענת הטובה ביותר של האדם, ... חפש את האמת ויהיה לך אומץ. תסמוך על האמת. אם אתה יודע את האמת, אל תפחד, כי אין ממה לפחד. אומץ = ידיעת האמת = ביטחון עצמי = חוסר פחד = טוב אמיתי. ...
פחד ללמוד את הספר להיות אלוהים, אומץ ללמוד את הספר להיות אלוהים, פחד להשתגע
פחד ללמוד את הספר להיות אלוהים, אומץ ללמוד את הספר להיות אלוהים, פחד להשתגע
... ללמוד את הספר להיות אלוהים, אומץ ללמוד את הספר להיות אלוהים, פחד ... מתמודדים איתו? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא הפחד ללמוד את הספר להיות אלוהים, האומץ הנדרש להתמודד עם לימוד מסוג זה, והחשש ... כי הקושי האמיתי בלימוד הספר הוא הפחד ולא העצלנות, וההבדל המשמעותי ביותר בין אדם אמיץ לאדם חרוץ הוא שהחרוץ יכול לעבוד קשה, אך לא בהכרח יתקדם מבחינה רוחנית. לעומתו, האדם האמיץ מוכן להתעמת עם השאלות הקשות ביותר, ... יגרום לי להשתגע ולאבד שליטה? ואליעד עונה לאדם החושש, שכדי להגיע לאמת המוחלטת, צריך אומץ להמשיך ולחקור, גם אם נדמה שאין תשובה ... או שהשאלה מובילה לכאורה למבוי סתום. לדבריו, מי שמוכן להמשיך להתמודד עם השאלות האלה ללא פחד ועם נכונות ללכת ראש בראש מול הספקות, יגלה שהמצב שנראה מאיים הוא למעשה שלב בדרך לגילוי העצמי. כיצד האומץ עוזר לאדם להתמודד עם חוסר תשובה או ... לו תשובה, אם הוא פחדן הוא מיד נעצר, מפחד להתמודד, חושש להשתגע. לעומת זאת, האדם האמיץ לא מפסיק ברגע שהוא נתקל בקושי, אלא ... תשובה. הוא ממשיך לשאול ולחקור עד הסוף, בלי לפחד מכך שאין לו תשובה זמינה או ברורה. האומץ הוא לא רק היכולת להמשיך לחפש, אלא גם ... רוחניות? לפי אליעד כהן, הסיבה האמיתית לפחד איננה החשש מנזק פיזי או ממשהו חיצוני, אלא פחד פנימי של האדם מעצמו, פחד מהלא - ידוע ... לו. כשאדם מבין שהפחד שלו הוא בעיקר מדמיונות וממחשבות מה יקרה אם, הוא יוכל להיות אמיץ יותר ולהמשיך בחיפושיו ללא פחד אמיתי. למה אלוהים לא רוצה שהאדם יבין ... להבין את אלוהים, למרות ההגבלה הזו שהמציאות כאילו מציבה לו. זו גם המשמעות האמיתית של אומץ: להעז להגיע למקום שבו האדם מבין את מה ... שום דבר שיכול לפגוע בו באמת. לסיכום, הדרך להפסקת הפחד מההשתגעות ומהלא - נודע היא האומץ להמשיך לשאול שאלות עמוקות ולחקור עד ... מתהליך ההבנה של המציאות האמיתית ושל העצמי האמיתי. איך להתגבר על פחד מהשתגעות? מהו אומץ רוחני? למה אנשים מפחדים להעמיק בשאלות ...
פחד גישה, למה אני מפחד להתחיל עם בחורות? למה הוא לא מפחד להתחיל עם בחורות? איך יש לו ביטחון עצמי להתחיל עם בחורות? איך יש לו אומץ להתחיל עם בחורות? איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? ניתוח פחד גישה, דימוי עצמי ופחד גישה
פחד גישה, למה אני מפחד להתחיל עם בחורות? למה הוא לא מפחד להתחיל עם בחורות? איך יש לו ביטחון עצמי להתחיל עם בחורות? איך יש לו אומץ להתחיל עם בחורות? איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? ניתוח פחד גישה, דימוי עצמי ופחד גישה
... גישה, למה אני מפחד להתחיל עם בחורות? למה הוא לא מפחד להתחיל עם בחורות? איך יש לו ביטחון עצמי להתחיל עם בחורות? איך יש לו אומץ להתחיל עם בחורות? איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? ניתוח פחד גישה, דימוי עצמי ופחד גישה למה אני מפחד להתחיל עם בחורות והוא לא? הרבה גברים סובלים מתופעה של פחד גישה ... נמנע מלעשות זאת. איך יכול להיות שאנשים מסוימים לא מפחדים בכלל להתחיל עם בחורות? אליעד מנתח לעומק את השאלה כיצד ייתכן שיש אנשים שנראים כאילו אין להם שום פחד להתחיל עם בחורה ברחוב או בכל מקום אחר. הוא מסביר שזה לא בהכרח ... או להפך? ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה, איך יש לו אומץ ולי לא? אני מרגיש לא נעים ממנה, אני לא רוצה להטריד אותה, איך להתגבר על פחד גישה לנשים? להתגבר על פחד גישה לבחורות, איך לא לפחד להתחיל עם מישהי ברחוב? איך להתמודד עם ... עם בחורה? איך לשדר ביטחון עצמי עם בחורה? איך נוצר אומץ להתחיל עם בחורה? שידור ביטחון עצמי מול בחורה, פחד מכישלון להתחיל עם בחורה, טיפים איך להתחיל עם בחורה, חוסר נעימות להתחיל עם בחורה, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? מרגיש ...
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות האם מי שלא מפחד למות הוא באמת אדם אמיץ? הרבה אנשים אומרים בגאווה שהם לא מפחדים למות, מתגאים בכך שיש להם אומץ. השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא האם באמת בן אדם שאינו מפחד למות הוא אמיץ או ראוי להערכה? לדוגמה, אדם שאומר תהרוג אותי, אני לא מפחד למות - האם הוא אמיץ באמת? קודם כל, חשוב להבין שלא כל מי שאומר שהוא לא מפחד למות, באמת לא מפחד למות. יש אנשים שמצהירים שהם רוצים למות, אך כשהם עומדים בפני סכנה ממשית - למשל, כאשר מתקרב אליהם רכב במהירות או מופיע מחבל - הם זזים ... או בורחים. מדוע הם בורחים? הרי הם טוענים שהם רוצים למות. זאת מכיוון שבפועל, הם כן מפחדים למות, גם אם טענו אחרת. מכאן עולה מסקנה פשוטה: לא כל הצהרה של אדם על כך שאינו מפחד למות מעידה על אומץ אמיתי או על כך שהוא באמת לא מפחד. אבל נניח לרגע שאכן יש אדם שבאמת ובתמים לא מפחד למות ומוכן לסכן את חייו. האם אדם כזה באמת אמיץ? לפי אליעד כהן, התשובה מורכבת יותר ממה שנדמה בתחילה. האם עדיף לא לפחד מהמוות? לכאורה, מי שאינו מפחד למות חייו טובים יותר, כיוון שהוא לא סובל מהפחד ומהחרדה שהמוות גורם לרוב האנשים. אך אם נסתכל לעומק, נגלה שהיחידים שבאמת אינם מפחדים מהמוות הם אלו שכבר מתו, או אלו שמעולם לא נולדו. עץ, לדוגמה, אינו מפחד שישרפו אותו, ואבן אינה מפחדת שידרכו עליה, פשוט כי אין להן תודעה. הפחד קיים רק כאשר האדם רוצה שדבר מסוים יתרחש וחושש שהוא לא יקרה או יקרה אחרת. אדם שטוען שאינו מפחד למות, למעשה אומר שהוא לא מספיק נהנה מהחיים. לפי ההיגיון האנושי שאליעד כהן מתאר, אין אפשרות שאדם יהיה מאוהב בחייו, ייהנה מהם בצורה משמעותית ולא יפחד למות. אם היית באמת אוהב את החיים שלך בצורה עמוקה, היית מפחד לאבד אותם. זוהי תגובה טבעית והכרחית. מדוע יש לרחם על מי שאינו מפחד מהמוות? אדם שלא מפחד למות צריך, במובן מסוים, לעורר רחמים. בדומה לאדם שאומר אני לא מפחד לאבד את הזוגיות שלי, כנראה שהזוגיות שלו לא טובה מספיק, או שהוא לא מספיק נהנה ממנה. אילו היה נהנה באמת מהזוגיות, הוא היה מפחד לאבד אותה. באותו האופן, אם אדם אינו מפחד למות, סימן שהחיים אינם בעלי ערך משמעותי עבורו כפי שהם עבור מי שמפחד לאבד אותם. מהו המצב האידיאלי: לפחד למות או לא לפחד למות? אליעד כהן ... הטוב ביותר עבור האדם: האם כדאי בכלל לא לפחד למות, לפחד מאוד למות, או אולי מצב כלשהו באמצע? הוא משיב שהתשובה אינה חד - משמעית, משום שאין זה משנה אם האדם מפחד או לא מפחד למות. הדבר החשוב באמת הוא האם הפחד מהמוות נשלט או לא נשלט. אם אדם מרגיש שהוא חייב לפחד למות, שהוא לא מסוגל שלא לפחד, אז הוא בבעיה. אבל אם אדם אינו מפחד כלל מהמוות, ומתוך בחירה חופשית מחליט שהוא רוצה ליהנות מהחיים ולכן בוחר לפחד מהמוות - זהו מצב אידיאלי. כאן, הפחד מהמוות אינו כפוי, אלא נובע מבחירה מודעת ואמיתית ברצון לחיות וליהנות מהחיים. האם יש אנשים שמפחדים לאהוב את החיים כדי לא לפחד מהמוות? אליעד כהן מציין שיש אנשים שלא מפחדים למות רק בגלל שהם מפחדים לאהוב את החיים יותר מדי. כלומר, הם חוששים שאם יתאהבו בחיים, הם ייאלצו להתמודד עם פחד גדול מהמוות. הוא משווה ...
שאפתנות / תעוזה / אומץ / ביטחון עצמי / אמונה עצמית - מהי מהותן?
... תעוזה אומץ ביטחון עצמי אמונה עצמית - מהי מהותן? שאיפות = רצונות. אדם שאפתן = אדם שיש לו רצונות שנחשבים לגדולים. מהותה של השאפתנות, היא הרצון של האדם לחוות שלמות ולהתקרב ... שאפתן, הוא לעולם לא יוכל להגיע אל השלמות. שאפתנות, תעוזה, אומץ, ביטחון עצמי, אמונה עצמית וכולי, הן תכונות נדרשות כדי להגיע אל השלמות. רק אדם שאפתן מסוגל לא להתפשר על בינוניות אלא להגיע אל השלמות. מצד שני, השאפתנות גם ...
אתגרים / יצירתיות / אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה?
... יצירתיות אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה? אתגרים. אתגר = קושי שאיתו מתמודד האדם. אתגרים מאפשרים לאדם להכיר את עצמו. אתגרים דוחפים את האדם להכיר את יכולותיו האמיתיות. אתגרים דוחפים ... ביותר שהוא יכול לחוות. התמודדות עם אתגרים דורשת מהאדם אומץ . התמודדות עם אתגרים יכולה להיות מפחידה. האתגר הגדול בהתמודדות עם אתגרים, הוא ההתמודדות של האדם מול עצמו ברמה הרגשית. עיקר הקשיים בהתמודדות עם אתגרים, הם אתגרים רגשיים. כדי ... בו. ככל שהאדם מודע יותר ליכולת האין סופית שיש בו, כך הוא אינו מפחד מאתגרים. האתגרים מאפשרים לאדם להיות מי שהוא באמת. כאשר האדם אינו מודע ליכולותיו האישיות, האתגר מגלה לאדם מהן יכולותיו. אתגרים רגשיים מאפשרים לאדם להשתחרר מתלות רגשית. ככל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אומץ, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אומץ, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, מורה רוחני, קואצ'ינג אישי בתחום אומץ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 14:42:07 - wesi1