אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מפלצת ✔חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:07חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
למה לילדים יש יותר חרדות מאשר למבוגרים?

אליעד כהן מסביר שילדים נוטים לחוות חרדות ופחדים בעוצמה גדולה יותר ממבוגרים, כמו פחדים ממפלצת מתחת למיטה, מחלות, או פחדים מדברים שנראים בלתי פרופורציונליים למבוגרים. הסיבה לכך איננה שילדים הם מטבעם פחדנים יותר, אלא שהם נמצאים בשלב שבו המודעות שלהם מתפתחת. הילד הוא כמו "דף חלק", ולכן אין לו עדיין פרספקטיבה שמאזנת מחשבות מפחידות. כשהילד שומע שמשהו עלול להיות מסוכן, הוא לוקח את זה ברצינות רבה כי אין לו עדיין מחשבות אחרות, כמו "מה הסיכוי שזה יקרה" או "גם אם יקרה משהו, אפשר להתמודד עם זה". לכן, פחדים אצל ילדים יכולים להיות מאוד חזקים כי אין להם עדיין יכולת להרגיע את עצמם בעזרת מחשבות מאזנות.

איך נוצר פחד ממפלצת מתחת למיטה אצל ילדים?

אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מישהו באמת מלמד ילדים לפחד ממפלצות. לעיתים ילדים לומדים לפחד מסיפורים שמספרים להם המבוגרים על מפלצות. אך הוא מוסיף שגם ללא סיפורים מפורשים, ילדים יכולים לפתח פחד ממפלצת רק מתוך הדמיון שלהם. ילדים משלימים מידע חסר בעזרת דמיונם, שיכול להיות פעיל מאוד, וכך נוצרים פחדים דמיוניים, כגון פחד ממפלצות מתחת למיטה. הילד לא יודע להבחין עדיין בין דמיון למציאות באופן ברור, וכאשר חסר לו מידע, הוא משלים אותו בהשערות שעלולות להיות מפחידות.

מה גורם לילד שלא פחד בעבר להתחיל לפחד?

ילד שנולד לא מפחד באופן מודע, ולעיתים נדמה כאילו הוא מתנהג בצורה חסרת פחד לגמרי, למשל כאשר הוא רץ לכביש ללא מודעות לסכנה. עם זאת, ברגע שילד לומד שיש סכנה, כמו מכונית שעלולה לדרוס אותו, הוא מתחיל לפתח פחד. השינוי הזה קורה כי הילד לומד להכיר את הסכנה, אך לא מקבל יחד עם זה את הצד המרגיע של "מה הסיכוי האמיתי שזה יקרה" או "איך ניתן להתמודד עם הסכנה". אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההסבר המאוזן: אם מלמדים את הילד לפחד ממשהו, חשוב להסביר לו גם איך ניתן להעריך את הסכנה בצורה נכונה וכיצד להתמודד עמה, אחרת הפחד הופך למוגזם ובלתי מאוזן.

האם יש ילדים שאינם מפחדים כלל?

לפי אליעד כהן, אין ילדים שבאמת אינם מפחדים כלל. כל ילד נולד עם מנגנון פחד בסיסי, אך השאלה היא עד כמה מופעל המנגנון הזה ולגבי אילו דברים. ילד יכול להיראות חסר פחד לחלוטין כי הוא עדיין לא למד שהמצב מסוכן. מנגד, אותו ילד יכול להפוך לפחדן מאוד ברגע שמלמדים אותו על סכנה כלשהי ללא הסבר מאזן. כך, ילדים נעים בין מצבי פחד מוגזמים למצב של חוסר פחד, בהתאם למידע שהם מקבלים מהסביבה.

למה מבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים מפחדים מהם?

אליעד כהן מסביר שמבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים חוששים מהם, פשוט כי הם כבר הספיקו לצבור ידע וניסיון, ולהבין את ההבדלים בין דמיון למציאות. מבוגרים מסוגלים להעריך הסתברויות וסיכונים בצורה יותר מציאותית, ולכן הפחד אצלם פחות מוגזם. למשל, מבוגר יודע שהסיכוי שתהיה מפלצת מתחת למיטה הוא אפסי ולכן אינו חושש מכך.

האם נכון לעודד ילד לא לפחד בכלל?

אליעד כהן אינו ממליץ לעודד ילדים לא לפחד כלל, אלא להדגיש לילדים את החשיבות של החשיבה המאזנת. כאשר מסבירים לילד על סכנה מסוימת, יש ללמד אותו גם להעריך נכונה את רמת הסיכון ואיך ניתן להתמודד עם החרדה. חשוב שילדים יבינו שתחושת פחד היא טבעית, אך לצד זאת, יש דרכים להרגיע אותה על ידי חשיבה נכונה ומציאותית.

כיצד ליישם את ההבנה הזאת בהתמודדות עם חרדות ילדים?

כדי להתמודד עם חרדות של ילדים, אליעד כהן מציע מספר דרכים:
  • להסביר לילד את המציאות בצורה ברורה ופשוטה, כך שהוא יבין גם את הסיכון וגם את האפשרות להרגיע את עצמו.
  • לתת לילד דוגמאות לכך שיש דברים שמפחידים רק בדמיון, ולהראות לו שבמציאות הסיכוי שמשהו רע יקרה הוא נמוך.
  • להזכיר לילד שחרדה היא טבעית, אבל תמיד יש דרך להתמודד איתה בעזרת מחשבה הגיונית.
  • לעודד את הילד לשתף את המבוגר בפחדים שלו, ואז להציג בפניו נקודת מבט מרגיעה.
אליעד כהן מבהיר שאין חובה "לטפל" בפחדים, אלא שחשוב להבין מדוע הם קיימים ואיך אפשר לאזן אותם בצורה הגיונית.
למה נדמה שלילדים יש יותר חרדות ממבוגרים?

ילדים נוטים לפחד ממפלצת מתחת למיטה, ממחלות או מסיטואציות שנראות לא הגיוניות בעיני מבוגרים. הסיבה לכך היא שילדים נמצאים בשלב למידה שבו הם קולטים מסרים ממבוגרים ומהסביבה, אך עדיין חסרה להם היכולת לאזן את הפחד עם המחשבה ההפוכה. מבוגרים יודעים לצמצם פחדים באמצעות חשיבה על הסתברויות ועל התוצאות האפשריות, אך ילד, שמקבל לראשונה את הרעיון שלפחד, יכול לאמץ אותו באופן מוגזם לפני שהוא רוכש את המיומנות לחשוב גם על הצד המרגיע של הדברים.

איך קורה שילד שבתחילה לא מפחד כלל הופך לפתע לחרד?

ילד שנולד לא מפגין פחדים באופן מודע, ולעתים נדמה שהוא "רץ לכביש" בלי לדאוג מרכבים. אך ברגע שמסבירים לו שיש סכנה, הוא מתחיל לפתח מנגנון פחד. הבעיה היא שלעתים מלמדים ילד לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי הם לומדים רק צד אחד של המשוואה, "להיזהר ולהפחיד את עצמם", בלי ללמוד איך לצמצם את עוצמת הפחד דרך בחינת סיכויים וסיכונים אמיתיים.

האם מישהו מלמד את הילד לפחד ממפלצות מתחת למיטה?

לפעמים הילד נחשף לסיפורים או לתכנים על מפלצות, ואז הוא קולט מסר שעליו לפחד מהן. אולם לפעמים גם בלי סיפורים מפורשים, ילד מפתח פחד דמיוני פשוט משום שדמיונו פעיל מאוד, והוא משלים מידע חסר בהשערות מאיימות. מנגנון הפחד אצל ילדים פועל בצורה חזקה כי אין להם עדיין את הכלים להבחין בין דמיון מוחלט לבין מציאות מוגדרת.

כיצד "דף חלק" משפיע על מנגנון הפחד אצל ילדים?

הדימוי של ילד כ"דף חלק" מדגיש שאין לו עדיין את כל הידע המספק שיאזן אמונות חדשות. אם שתלו בראשו מחשבה "עליך להיזהר", הוא מקבל אותה בעוצמה כי היא עדיין לא נתקלת במחשבות כמו "הסיכוי שמשהו יקרה נמוך" או "גם אם יקרה, יש דרך להתמודד". כך הילד יכול לפחד מכל דבר באופן בלתי פרופורציונלי. כאשר הילד מתפתח, הוא לומד להכניס עוד זוויות חשיבה שמאפשרות לו להבין שדברים אינם תמיד מפחידים כמו שהוא דמיין.

האם יש ילדים שאינם מפתחים חרדות?

ישנם ילדים שנראים כאילו אינם מפחדים כלל, אך למעשה לכולם יש מנגנון פחד קיים מלידה. השאלה היא עד כמה מפעילים את המנגנון הזה ולאילו תרחישים. ילד עשוי להתנהג בקלות דעת ולהיכנס למצבים מסוכנים, כי הוא עוד לא קיבל מידע מפחיד עליהם או כי הוא לא הפנים את המשמעות של הסכנה. מנגד, אותו ילד עלול באותה מידה להיות מלא בפחדים מוגזמים, אם הסביבה הדגישה לפניו את ההפחדה בלי להסביר את הצד המרגיע.

מדוע מבוגר לא מפחד מאותם דברים שילד חושש מהם?

מבוגר כבר נחשף למידע רב ומאזן לעצמו את הפחדים. הוא יודע להעריך את הסיכוי האמיתי להיפגע, ואולי הוא כבר חווה מצבים מסוימים והבין שאינם מסוכנים כל כך. ילד רואה רק חלק מהתמונה, וכאשר מספרים לו על סכנה מסוימת, היא תופסת את כל מרחב התודעה שלו בלי פרופורציה, כמו הפחד ממפלצת מתחת למיטה.

האם צריך לעודד את הילד לא לפחד כלל?

בהרצאה מובהר שבשלב התפתחותי מסוים הילדים לומדים על מנגנון הפחד, אך חשוב ללמד אותם גם על הצד ההופכי - איך לא להיבהל, איך לבדוק את המציאות, איך לאמוד סיכונים ולהרגיע את עצמם. כאשר הילד לומד את שני הצדדים יחד, הוא מסוגל לאזן את חרדותיו. אם מלמדים אותו רק לפחד, הוא עלול להגיע למצבי חרדה מוגזמים, ולעומת זאת אם לא מזכירים לו כלל שיש סכנות, הוא עלול להסתכן בלי להבין את ההשלכות.

איך אפשר להשתמש בתובנות האלה בחיי היומיום?

מי שמתמודד עם חרדות של ילדים או עם פחדים של ילדים יכול:
  • להסביר את המציאות במושגים פשוטים, כך שהילד יבין את הסיכון באופן בסיסי ולא רק את הפחד.
  • להדגים לו דוגמאות של "חוסר פחד" הגיוני (כמו להבין שבסיכוי נמוך יקרה אסון) ולצד זה גם לנקוט זהירות.
  • להזכיר לילד שתחושות חרדה הן טבעיות, אבל שיש דרכים להתגבר עליהן באמצעות חשיבה מבוקרת.
  • לעודד את הילד לשתף במחשבותיו ובחששותיו, ואז להציע לו הסתכלות מרגיעה.
עכשיו בא נדבר על ילדים יש תופעה שילדים לפעמים יש להם חרדות הרבה יותר גדולות ממבוגרים נכון הם מפחדים נגיד ממפלצת מתחת למיטה מפחדים ממחלות מפחדים מזה מדברים לא פרופורציונליים, עכשיו השאלה היא למה לילדים יש חרדות יותר ממבוגרים מה ההיגיון בזה או יש להם חרדות מסוימות שלמבוגרים אין מה ההיגיון בזה האם בגלל שילדים הם יותר חרדתיים האם זאת האמת.

ש: לא.

אליעד: למה לא מה האמת?

ש: למבוגרים יש להם יותר הכרה במציאות.

אליעד: ילדים כעיקרון הם יותר פחדנים או פחות פחדנים מה האמת מה אתה חושב?

ש: הם יותר פחדנים.

אליעד: אתה בטוח בזה ילד שנולד הוא פחדן או שהוא רץ לכביש תגיד לי שהוא לא יודע שהרכב ידרוס אותו גם אם הוא יודע שהרכב ידרוס אותו לא אכפת לו נכון הוא לא פחדן אז איך זה קורה פתאום שהוא פתאום נהיה פחדן איך זה קרה מה קרה שמה, מה קרה שמה מה כי הוא מודע לזה שהוא יכול למות מה אבל אתמול הוא לא אכפת לו מכלום איך פתאום מלא אכפת לו מכלום הוא התהפך ל - "אני מפחד ומפחד" מכל דבר איך זה יכול להיות.

ש: אז שואלים אותו שאלות.

אליעד: לא אתה לא הבנת את השאלה בכלל אתה לא הבנת את השאלה.

ש: למה?

אליעד: השאלה לא הייתה איך זה שהוא התחיל לפחד השאלה היא איך הוא התהפך מקצה לקצה מלא פחד בכלל למפחד מאוד יותר ממבוגרים.

ש: אז אני הבנתי זאת השאלה איך הוא בכלל לומד על משהו.

אליעד: אבל לא שאלתי את זה זאת שאלה אחרת עכשיו יש איך בא לו הפחד הראשון זאת שאלה אחרת אבל אני לא נכנס אני אומר עכשיו בעיקרון ילדים בטבע שלהם הם יותר מפחדים או פחות מפחדים.

ש: תלוי מתי ילד אם אתה מרגיע אותו ברגע שיצא מהרחם.

אליעד: זה לא ילד הוא לא מפחד מכלום.

ש: הוא לא מפחד מכלום ובאיזשהו שלב.

אליעד: ואז יש לו שכל ואז הוא מתחיל לפתח את השכל והוא מתחיל לפחד מה זה אומר שכשהשכל מתפתח מתחילים לפחד זאת האמת?

ש: תלוי מה מלמדים אותו.

אליעד: אבל מישהו לימד אותו לפחד מהמפלצת מתחת למיטה לא נכון אז איך הוא פתאום מפחד.

ש: קודם כל הוא מבין מה זה מפלצת הוא יודע מה המפלצת יכולה לעשות.

אליעד: מה אני שאלתי שאלתי מישהו לימד אותו לפחד ממפלצת מתחת למיטה יש כן ויש לא מישהו לימד אותו?

ש: כן.

אליעד: לפחד ממפלצת מתחת למיטה?

ש: לא לפחד ממפלצת.

אליעד: מישהו לימד אותו לפחד ממפלצות?

ש: כן נניח שמישהו קורא לו סיפור ואז.

אליעד: ואמרו לו תפחד הבנתי אז זה רק בגלל שסיפרו לו סיפורים על מפלצות?

ש: לדעתי כן.

אליעד: ואם לא היו מספרים לו סיפורים על מפלצות?

ש: הוא לא היה פוחד זאת דעתי הוא לא יודע מה זה מפלצת למה שיפחד.

אליעד: לא יודע.

ש: כמו שאני אגיד לו איזה מילה בסינית זה לא משפיע עליו.

אליעד: לא יודע תכף נגלה הלאה מה אתה אומר?

ש: הוא כאילו אין אצלו את ההבדל הברור בין דמיון למציאות וגם הוא לא יודע גם איך הדברים בדיוק עובדים מראים לו בדיוק את ההיגיון של איך הדברים עובדים בדיוק ואז הוא קצת מנסה להשלים את זה עם דמיון כזה.

אליעד: אני אומר יש פה את התופעה הבאה הילד נולד הוא לא מפחד מכלום בסדר ואז הוא נגיד מאוד נפרז ואז הוא מתחיל ללמוד ואז הוא מתחיל מאוד לפחד ואז הוא גם כן לא תמיד מפחד ואז הוא מפחד קצת ואז הוא פתאום מפחד המון ואז אחר כך הוא מתאזן ואז אחר כך כשהוא בוגר יש לו נגיד איזה הפרעה אבל בעיקרון כילד הוא פתאום מפחד המון למה מה הסיבה.

ש: הסיבה שהוא כאילו עולם הדמיון שלו עובד שעות נוספות הוא משלים את הידע שחסר לו.

אליעד: לא כולם עולם הדמיון שלהם עובד שעות נוספות.

ש: לא אבל הידע שהוא בין סיבתיות הסיבתיות כאילו הוא משלים את מה שחסר לו כידע.

אליעד: אבל אני אתן לכם פרספקטיבה אחרת מה שקורה אצל הילד זה שעדיין הוא דף חלק בסדר יחסית עכשיו בגלל שהוא דף חלק אין לו הפך כשאתה אומר לו דבר אין לו את ההפך שיאזן את זה, עכשיו ברגע שאתה מלביש לו מחשבה היא עדיין לא מאוזנת אין לו את כל הפרספקטיבות את כל ההיבטים עכשיו הילד נולד לא מפחד מכלום ואז אתה אומר לו תתחיל לפחד אז מה שיש לו בראש זה רק את "תתחיל לפחד" אין לו גם את ה - "אל תפחד מה הסיכוי" אין לו את כל האופציות האלה הוא פשוט בגלל שזה דף חלק אין לו את האיזון מהצד השני.

נגיד אומרים לו תפחד לא למות אז הוא כל מה שיש לו בראש "אתה מפחד לא למות" אין לו את ה - "מה הסיכוי שתמות מה זה משנה אם תמות בסוף כולם מתים" עוד אין לו את האופציות האלה, זאת אומרת שהילד בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרת לו תפחד אבל עוד לא אמרת לו את ההפכים של ה - "תפחד" מה הסיכויים מה ההסתברויות כל הדברים האלה.

ש: אז מה אתה ממליץ?

אליעד: לא ממליץ כלום אני רק מסביר לך שהסיבה שהילדים הרבה מפחדים כי הם בשלב שהם מנסים לכייל את המערכת הוא עוד לא יודע "כמה אני מפחד או לא מפחד" הוא עוד לא סגור על עצמו, עכשיו מה האמת שגם הילד שמפחד הוא לא באמת מפחד הוא מאמין שהוא מפחד אמרו לו תפחד אז הוא התרגל לפחד אבל הוא עוד לא קיבל את האמונות ההופכיות.

ש: איך הוא יודע מה זה לפחד תפחד איך הוא מבין את זה בכלל?

אליעד: אתה לא יודע אתה רוצה לדעת?

ש: כן.

אליעד: אני אסביר לך כל ילד נולד עם פחד ממשהו אם הוא נולד בלי פחד בכלל הוא לא יכול לפחד אף פעם משום דבר לדוגמה שולחן מפחד ממשהו לא אתה יכול לגרום לו לפחד קודם כל הוא מפחד הוא רק לא אומר לך אבל בא נניח שהוא לא מפחד, עכשיו אם הילד היה נולד בלי פחד בכלל כמו שולחן הוא לא יכול היה לפחד זאת אומרת שהוא כבר נולד עם מנגנון של פחד, מה האפשרויות או שהוא נולד עם מנגנון של פחד או שלא נכון לשולחן יש מנגנון של פחד בא נניח שלא אוקי למי בטוח אין מנגנון של פחד לפיל יש פה פיל יש לו מנגנון של פחד אתה יכול לגרום לפיל שלא נמצא פה לפחד אין לו מנגנון של פחד נכון לא כי אין לו מנגנון אין לו את האופציות של הפחד זאת אומרת הילד כבר נולד עם האופציה לפחד.

ש: רק עם האופציה לפחד?

אליעד: גם עם האופציה לא לפחד נולד עם כל האופציות ואז אתה מפתח אצלו אופציה מסוימת אתה לוקח את האופציה והופך אותה לאיזה משהו הבנת?

ש: כן אבל אם הוא נולד עם האופציה גם לא לפחד אז אין לו את הקנה מידה מה זה לא לפחד?

אליעד: יש לו יש פלסטלינה אתה יכול להפוך אותה לזה ולזה יש לה את כל האופציות בעיקרון.

ש: כן אז למה שהוא לא יעשה הערכה?

אליעד: אתה שואל אצלך תנסה להבין למה אתה התחלת לפחד זאת השאלה המעניינת יפה. אוקי בכל מקרה מה שאני חוזר ואומר לגבי ילדים זה עוד פעם הסיבה היא מה שקורה אצל הילד הוא בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרנו לו תפחד אבל כשאתה אומר לו תפחד כי אתה הטריד אותך שהוא לא מפחד בכלל אז אמרת לו תפחד עכשיו מטריד אותך שהוא מפחד יותר מדי אז אתה אומר לו אל תפחד אבל בעיקרון הוא עושה את מה שאמרו לו הסיבה שהוא כל כך מפחד זה כי כשאמרת לו תפחד לא אמרת לו גם את האל תפחד, הוא כמו תוכי אמרנו לו זה הוא עושה זה הכל כשהוא יתבגר הוא כאילו רואה פרספקטיבות עוד דברים עוד פה עוד שם.

ש: אז הדרך לטפל בזה זה להגיד לו.

אליעד: לא צריך לטפל בזה אני רק מסביר לך למה זה ככה עכשיו תעשה מה שאתה רוצה אל תטפל תשאיר את זה ככה. הבנו?

ש: שאלה אפשר?

אליעד: כן מה אתה אומר?

ש: אמרת על השולחן היה נשמע לי שאתה אומר לשולחן.

אליעד: לא הוא אמר השולחן לא מפחד איך אתה יודע שהוא לא מפחד אולי הוא מפחד.

ש: זה נכון אבל אתה אמרת הוא מפחד.

אליעד: לא הוא אמר לא מפחד אולי השולחן כן מפחד.

ש: אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע אז בגלל זה אני שואל.

אליעד: לא זה תלוי באלף אלפי הגדרות.
מיומנויות חשיבה להוציא את האקס מהראש לאמן את החשיבה איך להיות יותר חכם שברון לב לשפר יכולות חשיבה לשכוח אותה עובד ילד פחדן איך להפסיק לחשוב על האקס למה לפתח את השכל אומץ חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים מפחדים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים למה הילד בחרדה למה הילד מפחד למה ילד חרדתי למה ילד מפחד למה ילד פחדן למה ילדה חרדתית למה ילדה מפחדת למה ילדה פחדנית למה ילדים לא מפחדים למה ילדים מפחדים ממה הילד מפחד ממה ילדים מפחדים מנגנון מנגנון החרדה מנגנון הפחד מנגנון הפחד אצל ילדים מפחד ממפלצת מפלצת מפלצת מתחת למיטה מתחת למיטה פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד ממפלצות פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה ובו יתבארו שתי גישות שונות ומנוגדות, לטיפול ואימון אישי בחרדות ופחדים. והגישה הראשונה אומרת, שאסור להזדהות עם ... כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמה, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה הראשונה. והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון לדוגמה לומר לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא תפגע בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם מביעים הזדהות עם הפוביה של הילד, הרי שבעצם גורמים לילד להשתכנע, שבאמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. כי אם באמת אין שום מפלצת, אז למה מזדהים עם הקיום של המפלצת ומחפשים עצות איך להתמודד איתה?! וכאשר מזדהים עם גורם הפחד של האדם, הרי שבעצם מחזקים אצל האדם את המחשבה, ... פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמה, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של הילד. כי אם מזדהים עם האפשרות הזאת, זה מחזק אצל הילד את המחשבה, שאולי באמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. ומה שכן צריך לעשות, זה לשלול מכל וכל אצל הילד, את המחשבה שלו, שאולי יש מתחת למיטה שלו מפלצת. ואם הילד לא מבין שאין מפלצת מתחת למיטה שלו, צריך לעשות את הכל רק בכיוון של הסברה ושכנוע, לשכנע את הילד, שאין שום מפלצת מתחת למיטה שלו. ובשום פנים ואופן לא להסכים אפילו לא לרגע אחד, עם האפשרות שיש מפלצת מתחת למיטה שלו. ואם האדם מפחד ממשהו, אסור לתת לו עצות איך להתמודד עם הדבר שהוא מפחד ממנו, כי ... ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה יותר קל לשכנע את האדם, שאין עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, מאשר לשכנע את האדם, שלא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו. כי יש פחד מהאולי ויש פחד מהוודאי, וההתמודדות איתם, היא שונה. וכפי שכבר ביארתי את זה ... את ההפך הגמור, של שורש הפחד שלו. כגון לדוגמה, שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, שגם אם תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו, וגם אם היא תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לחשוב שזה רע, ולא צריך לפחד מזה. ... צריך ואפשר להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמה, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ההורה שלו ... להראות לאדם את כל הצדדים. לדוגמה, שצריך לנסות להרגיע את הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה מפלצת, עדיין הוא לא צריך לפחד ממנה, ושגם אם יש מפלצת, עדיין אפשר להתמודד איתה. ובסיכומו של דבר, צריך לראות תמיד את כל התמונה המלאה כולה, ולהיות מודע לחסרונות וליתרונות ...
מערכות יחסים, למה הוא הפך להיות מפלצת? מה גרם לה להשתנות? למה היא הפכה להיות מפלצת? מריבות בזוגיות, למה היא התחילה להיות קנאית? למה הוא התחיל להיות קנאי? קנאה זוגית, אובססיה זוגית, רכושנות זוגית, התמכרות זוגית
מערכות יחסים, למה הוא הפך להיות מפלצת? מה גרם לה להשתנות? למה היא הפכה להיות מפלצת? מריבות בזוגיות, למה היא התחילה להיות קנאית? למה הוא התחיל להיות קנאי? קנאה זוגית, אובססיה זוגית, רכושנות זוגית, התמכרות זוגית
מערכות יחסים, למה הוא הפך להיות מפלצת? מה גרם לה להשתנות? למה היא הפכה להיות מפלצת? מריבות בזוגיות, למה היא התחילה להיות קנאית? למה הוא התחיל להיות קנאי? קנאה זוגית, אובססיה זוגית, רכושנות זוגית, התמכרות ... היחסים. למידע נוסף: כדי להבין יותר על קנאה בזוגיות, רכושנות, תלותיות רגשית, ואיך להתמודד עם בן זוג שהופך להיות מפלצת מרוב אהבה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולחפש נושאים כמו: קנאה בזוגיות רכושנות בזוגיות איך נוצרת קנאה? איך להתמודד עם ... בני זוג, למה הוא חושד בי? למה היא חושדת בי? מריבות לא הגיוניות בזוגיות, קנאות לא הגיונית, זוגיות עם מפלצת, מריבות בין ידידים, קנאה בין ידידים, זוגיות הופכת אנשים למפלצות, התאהבות הופכת אנשים למפלצות, אחרי בכי מאושר מגיע בכי ...
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית האם האמונה באלוהים היא חשיבה ילדותית או חשיבה ... ילדותית או מחשיבה בוגרת. הרבה אתאיסטים מאשימים את המאמינים באלוהים בכך שהם נוקטים בחשיבה ילדותית, ממש כמו ילדים שמאמינים במפלצת מתחת למיטה או בחברים דמיוניים. לדוגמה, כשילד קטן רואה קסם כמו איפה השקל?, הוא באמת מאמין שהשקל נעלם באורח ... האם אתאיזם הוא חשיבה בוגרת? האם תפילה עובדת באמת? מה ההבדל בין אמונה בוגרת לילדותית? האם קיימת בחירה חופשית? מפלצת הספגטי המעופפת
זוגיות עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? איך גן עדן יוצר גיהנום? איך אהבה הופכת לשנאה? איך אהבה יוצרת שנאה? איך אנשים מתהפכים בזוגיות? אוהב הופך לשונא, שנאה בגירושין, התאהבות בטעות, דמויות בזוגיות, אהבה יוצרת רע
זוגיות עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? איך גן עדן יוצר גיהנום? איך אהבה הופכת לשנאה? איך אהבה יוצרת שנאה? איך אנשים מתהפכים בזוגיות? אוהב הופך לשונא, שנאה בגירושין, התאהבות בטעות, דמויות בזוגיות, אהבה יוצרת רע
זוגיות עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? איך גן עדן יוצר גיהנום? איך אהבה הופכת לשנאה? איך אהבה יוצרת ... באדם שברגע הראשון נראה כמו הדבר הטוב ביותר בעולם, אך מתברר לאחר זמן מה כבעל צדדים אפלים ושליליים, אפילו מפלצתיים. אליעד כהן מסביר שהמצב הזה נפוץ מאוד, הן עבור האדם שמתאהב והן עבור זה שמתאהבים בו. למשל, בחורה יוצאת ... לקרות גם לגבר שמתאהב בבחורה שנראית לו מיוחדת ויחידה במינה. אבל מאוחר יותר מתברר שאותו אדם מקסים הוא בעצם מפלצת או שטן שמסתתר בתוכו, ושיצא החוצה כאשר ההתאהבות תעמיק. איך ההתאהבות הופכת אנשים למפלצות? התהליך שבו אהבה הופכת לשנאה ... למערכת היחסים ומתחיל לפתח פחד קיצוני לאבד את בן או בת הזוג שלו. בדיוק בנקודה זו, האדם הופך להיות מפלצת של ממש. הדוגמה הבולטת לכך היא בחורה שמתאהבת מאוד בגבר, וכאשר מתחיל אצלה הפחד לאבד אותו, היא הופכת לתלותית, ... וחווה אושר עצום. אותו אדם מתרגל להרגיש טוב, ואז כאשר אומרים לו שהוא חייב לעזוב את הגן, הוא הופך למפלצת. למה? מכיוון שהוא נחשף לרעב שלו לאותו אושר מושלם, וברגע שהוא מאוים לאבד אותו, הוא הופך להיות אלים, כועס ומתוסכל. הגירוש מגן עדן מדגים את האופן שבו חשיפה לטוב מוחלט יכולה לגרום לאדם להפוך לאובססיבי ומפלצתי כאשר הוא מרגיש שהוא עומד לאבד אותו. מה ניתן לעשות כדי למנוע אהבה שהופכת לשנאה? אליעד מדגיש שהדרך למנוע ... שלו מתגברת במהירות וגורמת לו להשתנות בצורה קיצונית. ככל שהוא מתמכר יותר, הוא הופך לתלותי, והדבר מביא אותו להיות מפלצת - עד שלבסוף היחסים מתפרקים. לסיכום - מה הדרך לזוגיות בריאה ללא תלות? אליעד מסכם שהפתרון היחיד הוא למצוא ... ומאושר. להרגיש טוב לבד בלי זוגיות תלות רגשית בזוגיות איך לא להיות תלותי בזוגיות? אובססיה בזוגיות שנאה יוצרת אהבה מפלצת בזוגיות התמכרות זוגית אנשים שמתאהבים מהר מדי או בטעות שלום חברים, הפעם נדבר על אנשים שמתאהבים מהר מדי או ... מתאהב, בהתחלה הוא נעשה אפילו יותר נחמד. אבל ככל שההתאהבות גוברת, עלול לקרות דבר מפתיע - האדם יכול להפוך למפלצת. איך זה קורה? אהבה מוציאה מאדם רגשות עוצמתיים, והיא יכולה לגרום גם לרגשות שליליים כמו פחד, קנאה ואובססיה. מה ... לא להיות תלותי בזוגיות? איך לא להיות אובססיבי בזוגיות? התמכרות לסוכר, להאשים את ההתמכרות, ההתמכרות אשמה, הדחקה שמתפרצת בזוגיות, מפלצת בזוגיות, שטן בזוגיות, מפלצת זוגית, שטן זוגי, הגירוש מגן עדן, מגורש מגן עדן, זוגיות טובה, מפלצות בזוגיות, הצלחה בזוגיות, להתאהב בשטן, להתאהב במפלצת
סיפורי התנך, מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה יהודית, איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות
סיפורי התנך, מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה יהודית, איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות
... בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות? יהדות או נצרות, איך לגרום למישהו להאמין במשהו ספציפי? סתירה בין אמונות, אמונות סותרות, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים ממפלצות איך לגרום לילד להאמין בסיפורי התנך ולא בסיפורי הנצרות או המיתולוגיה היוונית? אליעד ... שפעם בעבר היו מפלצות או אלים מסוג כזה. אליעד מדגיש שילד אינו קם בבוקר ושואל היכן נמצא האל או המפלצת, אלא שהאמונה שלו מתבטאת בכך שהוא מקבל את האמיתות של הסיפור כהיסטוריה אמיתית. כאשר הילד קורא על כך שהאדמה ... אמיתות סותרות. איך ניתן להתמודד עם פחדים של ילדים ממפלצות? בנוסף, אליעד מתייחס לפחדים נפוצים אצל ילדים, כמו פחד ממפלצת מתחת למיטה. הוא ממליץ להסביר לילד שלא כל דבר שקוראים או שומעים הוא אמת, ולהדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות מחיי היום - יום. למשל, אם ילד מפחד שיש מפלצת בחדר, ההורה יכול להסביר לו שהסיפור שהוא שמע או ראה הוא דמיוני ואינו מתרחש באמת, וכי במציאות אין שום ראיה לקיומה של מפלצת. בדרך זו הילד ילמד להבדיל בין מציאות לדמיון באמצעות הבנת ההבדל בין סיפורים וסרטים לבין החיים האמיתיים, וכך יוכל ...
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, הפרעת מצב רוח לא יציב, שינויים קיצוניים במצבי רוח קיצוניים, תנודתיות במצב הרוח מאוזן, הפרעת אישיות גבולית, חוסר יציבות רגשית
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, הפרעת מצב רוח לא יציב, שינויים קיצוניים במצבי רוח קיצוניים, תנודתיות במצב הרוח מאוזן, הפרעת אישיות גבולית, חוסר יציבות רגשית
... לאנשים להפסיק לפחד? ישנם אנשים שמבינים את העיקרון של להיצמד לאמת ועדיין חווים פחדים וסבל. לדוגמה, ילד שמדמיין שיש מפלצת מתחת למיטה רואה בעצמו שאין שם מפלצת ובכל זאת ממשיך לפחד. מדוע זה קורה? הסיבה לכך היא שהאדם התרגל לשקר לעצמו באופן קבוע בתחומים אחרים של ... אז למרות שהוא רואה שאין בעיה אבל הוא לא עוזר לו. נגיד שבן אדם מדמיין ילד מדמיין שיש לו מפלצת מתחת למיטה זה מה שהוא מדמיין נניח ואז אומרים לו בא תראה שאין מפלצת מרים אומרים לו אין מפלצת. עכשיו יש בן אדם שהוא כל כך בפרנויה שגם כשהוא רואה במו עיניו שאין מפלצת אומר אין לא מסוגל למרות שאני רואה שאין אני חושב שיש אומרים לו אבל תראה את האמת, אז יש ... אדם רואה את האמת מול עיניו ואף על פי כן זה לא מציל אותו, תראה אם האמת היא שיש מפלצת מתחת למיטה אז האמת היא שיש מפלצת זה מה יש מה אתה רוצה ואם האמת היא שאין מפלצת מתחת למיטה אז זה מה יש מה אין מפלצת מה אתה רוצה ואם האמת היא שאתה לא יודע אז אתה לא יודע כאילו מה שמחויב מה שברור ברור ...
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
... שהאדם נמצא בו כדי להחליט האם להביע הזדהות או לא. דוגמה ברורה לכך היא מצב שבו ילד מפחד שיש מפלצת מתחת למיטה. אם תגיד לילד אין שום מפלצת, הילד עשוי להרגיש שלא מבינים אותו ויכנס לחרדה גדולה יותר. אבל אם תביע הזדהות (ומה המפלצת רצתה לעשות לך?), יש מצב שהילד ירגיש שיש בסיס לפחד, וייכנס לחרדה נוספת. לכן, עליך להחליט מתי עדיף להזדהות ... אני מפחד שככה וככה אז יש טריק אחד תגיד לו אוקי ו... ? הוא יגיד לך הם רודפים אחרי מפלצת מתחת למיטה אתה אומר לו אוקי ומה היא תעשה, מה היא רוצה לעשות לך זה כאילו הבעת הזדהות כאילו אם תגיד לו אין מפלצת מתחת למיטה הוא ירגיש מנותק תלוש אין מי שמבין אותו ויהיה עוד יותר בחרדה, תגיד לו אוקי ומה המפלצת רצתה, מה היא עשתה כאילו זורם איתו מנסה להוציא אותו מזה לעומת זאת יש מצב שאתה אומר לו מה פתאום אין פה בכלל מפלצת כי אם תגיד לו יש מפלצת מתחת למיטה מה היא רצתה ממך אז זה יכניס אותו עוד יותר לחרדות הוא יגיד מה באמת יש פה מפלצת. ש: לא אבל אם הוא לא באמת היה חושב הוא לא היה נלחץ מזה. אליעד: לא השאלה מה הוא ...
להאשים אחרים בצרות שלך, ללכלך על הגרוש, ללכלך על הבעל, ללכלך על האישה, ללכלך על האקסים, ללכלך על בת הזוג, ללכלך על בן הזוג, רימו אותי, ניצלו אותי, עשו לי רע, אחריות אישית, טלית שכולה תכלת, איך לדעת מי אשם? הדרכת מטפלים זוגיים
להאשים אחרים בצרות שלך, ללכלך על הגרוש, ללכלך על הבעל, ללכלך על האישה, ללכלך על האקסים, ללכלך על בת הזוג, ללכלך על בן הזוג, רימו אותי, ניצלו אותי, עשו לי רע, אחריות אישית, טלית שכולה תכלת, איך לדעת מי אשם? הדרכת מטפלים זוגיים
... מקרוב, יתברר שהוא בחר להישאר במערכת הקשר הזאת, אפילו אם מצא בה בעיות. אדם המסיים קשר ואומר הייתי עם המפלצת הזאת 20 שנה, מצביע על חוסר יכולתו לזהות את הבעיה בזמן ולפעול בהתאם. גם כשהמוכר רימה אותו בחנות, התלונה ... חלקך בדברים. כיצד הדוגמאות ממערכות יחסים וחיי היומיום ממחישות זאת? יש דוגמאות מגוונות: אדם שמתגאה: הייתי 20 שנה עם המפלצת הזאת. הוא מציג את עצמו כקורבן של בן או בת הזוג, אבל בעצם גם מגלה שהוא בחר להישאר 20 ... אישית בזוגיות, עקצו אותי, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול זוגי, גישור זוגי, האשמת אחרים, להאשים את המציאות, חייתי עם מפלצת, אשתי מפלצת, בעלי מפלצת, גרושתי מפלצת, האקסית מפלצת, האקס מפלצת, הגרוש מפלצת, דמות הקורבן, אני קורבן, אל תהיה קורבן, אל תאשים אחרים, למה לא להאשים אחרים? ללכלך על מישהו אחר
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
... רצינית והגיונית לכל דבר שהילד או האדם אומר, גם אם זה נשמע לא הגיוני. למשל, אם ילד אומר שיש מפלצת בחדר, לא לבטל את דבריו מיידית אלא להגיב בצורה מכבדת ורצינית, למשל לומר: אני מבין שאתה חושב שיש מפלצת, אני אישית לא רואה אותה, אני מבין שאתה מרגיש ככה. לנהל שיחות בגובה העיניים, שבהן המבוגר מנסה להבין את ... שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ייתכן שהוא טוען משהו שנראה לנו לא הגיוני לחלוטין, כמו מפלצת בחדר או רודפים אחריי. במקרה כזה, ההמלצה היא להודות בפשטות ובכנות שאתם לא מבינים, אבל לעשות זאת בדרך מכבדת ... אדם משוגע טוען שמשהו בלתי הגיוני קורה, יש לנסות להבין את עולמו ולדבר איתו בהיגיון. אם ילד טוען שיש מפלצת בחדר, על המורה או ההורה לא להתייחס לדברים כלא הגיוניים, אלא לנהל שיחה תוך שמירה על הקשר ההגיוני: אני מבין את מה שאתה אומר, אני לא חושב שיש פה מפלצת, אבל אני מבין שאתה מרגיש כך. מדובר בהצגת הגישה של תקשורת מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מפלצת, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מפלצת, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, הדרכה, טיפול נפשי בנושא מפלצת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8906 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 06:02:58 - wesi1