אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנגנון החרדה ✔חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:07חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
למה לילדים יש יותר חרדות מאשר למבוגרים?

אליעד כהן מסביר שילדים נוטים לחוות חרדות ופחדים בעוצמה גדולה יותר ממבוגרים, כמו פחדים ממפלצת מתחת למיטה, מחלות, או פחדים מדברים שנראים בלתי פרופורציונליים למבוגרים. הסיבה לכך איננה שילדים הם מטבעם פחדנים יותר, אלא שהם נמצאים בשלב שבו המודעות שלהם מתפתחת. הילד הוא כמו "דף חלק", ולכן אין לו עדיין פרספקטיבה שמאזנת מחשבות מפחידות. כשהילד שומע שמשהו עלול להיות מסוכן, הוא לוקח את זה ברצינות רבה כי אין לו עדיין מחשבות אחרות, כמו "מה הסיכוי שזה יקרה" או "גם אם יקרה משהו, אפשר להתמודד עם זה". לכן, פחדים אצל ילדים יכולים להיות מאוד חזקים כי אין להם עדיין יכולת להרגיע את עצמם בעזרת מחשבות מאזנות.

איך נוצר פחד ממפלצת מתחת למיטה אצל ילדים?

אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מישהו באמת מלמד ילדים לפחד ממפלצות. לעיתים ילדים לומדים לפחד מסיפורים שמספרים להם המבוגרים על מפלצות. אך הוא מוסיף שגם ללא סיפורים מפורשים, ילדים יכולים לפתח פחד ממפלצת רק מתוך הדמיון שלהם. ילדים משלימים מידע חסר בעזרת דמיונם, שיכול להיות פעיל מאוד, וכך נוצרים פחדים דמיוניים, כגון פחד ממפלצות מתחת למיטה. הילד לא יודע להבחין עדיין בין דמיון למציאות באופן ברור, וכאשר חסר לו מידע, הוא משלים אותו בהשערות שעלולות להיות מפחידות.

מה גורם לילד שלא פחד בעבר להתחיל לפחד?

ילד שנולד לא מפחד באופן מודע, ולעיתים נדמה כאילו הוא מתנהג בצורה חסרת פחד לגמרי, למשל כאשר הוא רץ לכביש ללא מודעות לסכנה. עם זאת, ברגע שילד לומד שיש סכנה, כמו מכונית שעלולה לדרוס אותו, הוא מתחיל לפתח פחד. השינוי הזה קורה כי הילד לומד להכיר את הסכנה, אך לא מקבל יחד עם זה את הצד המרגיע של "מה הסיכוי האמיתי שזה יקרה" או "איך ניתן להתמודד עם הסכנה". אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההסבר המאוזן: אם מלמדים את הילד לפחד ממשהו, חשוב להסביר לו גם איך ניתן להעריך את הסכנה בצורה נכונה וכיצד להתמודד עמה, אחרת הפחד הופך למוגזם ובלתי מאוזן.

האם יש ילדים שאינם מפחדים כלל?

לפי אליעד כהן, אין ילדים שבאמת אינם מפחדים כלל. כל ילד נולד עם מנגנון פחד בסיסי, אך השאלה היא עד כמה מופעל המנגנון הזה ולגבי אילו דברים. ילד יכול להיראות חסר פחד לחלוטין כי הוא עדיין לא למד שהמצב מסוכן. מנגד, אותו ילד יכול להפוך לפחדן מאוד ברגע שמלמדים אותו על סכנה כלשהי ללא הסבר מאזן. כך, ילדים נעים בין מצבי פחד מוגזמים למצב של חוסר פחד, בהתאם למידע שהם מקבלים מהסביבה.

למה מבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים מפחדים מהם?

אליעד כהן מסביר שמבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים חוששים מהם, פשוט כי הם כבר הספיקו לצבור ידע וניסיון, ולהבין את ההבדלים בין דמיון למציאות. מבוגרים מסוגלים להעריך הסתברויות וסיכונים בצורה יותר מציאותית, ולכן הפחד אצלם פחות מוגזם. למשל, מבוגר יודע שהסיכוי שתהיה מפלצת מתחת למיטה הוא אפסי ולכן אינו חושש מכך.

האם נכון לעודד ילד לא לפחד בכלל?

אליעד כהן אינו ממליץ לעודד ילדים לא לפחד כלל, אלא להדגיש לילדים את החשיבות של החשיבה המאזנת. כאשר מסבירים לילד על סכנה מסוימת, יש ללמד אותו גם להעריך נכונה את רמת הסיכון ואיך ניתן להתמודד עם החרדה. חשוב שילדים יבינו שתחושת פחד היא טבעית, אך לצד זאת, יש דרכים להרגיע אותה על ידי חשיבה נכונה ומציאותית.

כיצד ליישם את ההבנה הזאת בהתמודדות עם חרדות ילדים?

כדי להתמודד עם חרדות של ילדים, אליעד כהן מציע מספר דרכים:
  • להסביר לילד את המציאות בצורה ברורה ופשוטה, כך שהוא יבין גם את הסיכון וגם את האפשרות להרגיע את עצמו.
  • לתת לילד דוגמאות לכך שיש דברים שמפחידים רק בדמיון, ולהראות לו שבמציאות הסיכוי שמשהו רע יקרה הוא נמוך.
  • להזכיר לילד שחרדה היא טבעית, אבל תמיד יש דרך להתמודד איתה בעזרת מחשבה הגיונית.
  • לעודד את הילד לשתף את המבוגר בפחדים שלו, ואז להציג בפניו נקודת מבט מרגיעה.
אליעד כהן מבהיר שאין חובה "לטפל" בפחדים, אלא שחשוב להבין מדוע הם קיימים ואיך אפשר לאזן אותם בצורה הגיונית.
למה נדמה שלילדים יש יותר חרדות ממבוגרים?

ילדים נוטים לפחד ממפלצת מתחת למיטה, ממחלות או מסיטואציות שנראות לא הגיוניות בעיני מבוגרים. הסיבה לכך היא שילדים נמצאים בשלב למידה שבו הם קולטים מסרים ממבוגרים ומהסביבה, אך עדיין חסרה להם היכולת לאזן את הפחד עם המחשבה ההפוכה. מבוגרים יודעים לצמצם פחדים באמצעות חשיבה על הסתברויות ועל התוצאות האפשריות, אך ילד, שמקבל לראשונה את הרעיון שלפחד, יכול לאמץ אותו באופן מוגזם לפני שהוא רוכש את המיומנות לחשוב גם על הצד המרגיע של הדברים.

איך קורה שילד שבתחילה לא מפחד כלל הופך לפתע לחרד?

ילד שנולד לא מפגין פחדים באופן מודע, ולעתים נדמה שהוא "רץ לכביש" בלי לדאוג מרכבים. אך ברגע שמסבירים לו שיש סכנה, הוא מתחיל לפתח מנגנון פחד. הבעיה היא שלעתים מלמדים ילד לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי הם לומדים רק צד אחד של המשוואה, "להיזהר ולהפחיד את עצמם", בלי ללמוד איך לצמצם את עוצמת הפחד דרך בחינת סיכויים וסיכונים אמיתיים.

האם מישהו מלמד את הילד לפחד ממפלצות מתחת למיטה?

לפעמים הילד נחשף לסיפורים או לתכנים על מפלצות, ואז הוא קולט מסר שעליו לפחד מהן. אולם לפעמים גם בלי סיפורים מפורשים, ילד מפתח פחד דמיוני פשוט משום שדמיונו פעיל מאוד, והוא משלים מידע חסר בהשערות מאיימות. מנגנון הפחד אצל ילדים פועל בצורה חזקה כי אין להם עדיין את הכלים להבחין בין דמיון מוחלט לבין מציאות מוגדרת.

כיצד "דף חלק" משפיע על מנגנון הפחד אצל ילדים?

הדימוי של ילד כ"דף חלק" מדגיש שאין לו עדיין את כל הידע המספק שיאזן אמונות חדשות. אם שתלו בראשו מחשבה "עליך להיזהר", הוא מקבל אותה בעוצמה כי היא עדיין לא נתקלת במחשבות כמו "הסיכוי שמשהו יקרה נמוך" או "גם אם יקרה, יש דרך להתמודד". כך הילד יכול לפחד מכל דבר באופן בלתי פרופורציונלי. כאשר הילד מתפתח, הוא לומד להכניס עוד זוויות חשיבה שמאפשרות לו להבין שדברים אינם תמיד מפחידים כמו שהוא דמיין.

האם יש ילדים שאינם מפתחים חרדות?

ישנם ילדים שנראים כאילו אינם מפחדים כלל, אך למעשה לכולם יש מנגנון פחד קיים מלידה. השאלה היא עד כמה מפעילים את המנגנון הזה ולאילו תרחישים. ילד עשוי להתנהג בקלות דעת ולהיכנס למצבים מסוכנים, כי הוא עוד לא קיבל מידע מפחיד עליהם או כי הוא לא הפנים את המשמעות של הסכנה. מנגד, אותו ילד עלול באותה מידה להיות מלא בפחדים מוגזמים, אם הסביבה הדגישה לפניו את ההפחדה בלי להסביר את הצד המרגיע.

מדוע מבוגר לא מפחד מאותם דברים שילד חושש מהם?

מבוגר כבר נחשף למידע רב ומאזן לעצמו את הפחדים. הוא יודע להעריך את הסיכוי האמיתי להיפגע, ואולי הוא כבר חווה מצבים מסוימים והבין שאינם מסוכנים כל כך. ילד רואה רק חלק מהתמונה, וכאשר מספרים לו על סכנה מסוימת, היא תופסת את כל מרחב התודעה שלו בלי פרופורציה, כמו הפחד ממפלצת מתחת למיטה.

האם צריך לעודד את הילד לא לפחד כלל?

בהרצאה מובהר שבשלב התפתחותי מסוים הילדים לומדים על מנגנון הפחד, אך חשוב ללמד אותם גם על הצד ההופכי - איך לא להיבהל, איך לבדוק את המציאות, איך לאמוד סיכונים ולהרגיע את עצמם. כאשר הילד לומד את שני הצדדים יחד, הוא מסוגל לאזן את חרדותיו. אם מלמדים אותו רק לפחד, הוא עלול להגיע למצבי חרדה מוגזמים, ולעומת זאת אם לא מזכירים לו כלל שיש סכנות, הוא עלול להסתכן בלי להבין את ההשלכות.

איך אפשר להשתמש בתובנות האלה בחיי היומיום?

מי שמתמודד עם חרדות של ילדים או עם פחדים של ילדים יכול:
  • להסביר את המציאות במושגים פשוטים, כך שהילד יבין את הסיכון באופן בסיסי ולא רק את הפחד.
  • להדגים לו דוגמאות של "חוסר פחד" הגיוני (כמו להבין שבסיכוי נמוך יקרה אסון) ולצד זה גם לנקוט זהירות.
  • להזכיר לילד שתחושות חרדה הן טבעיות, אבל שיש דרכים להתגבר עליהן באמצעות חשיבה מבוקרת.
  • לעודד את הילד לשתף במחשבותיו ובחששותיו, ואז להציע לו הסתכלות מרגיעה.
עכשיו בא נדבר על ילדים יש תופעה שילדים לפעמים יש להם חרדות הרבה יותר גדולות ממבוגרים נכון הם מפחדים נגיד ממפלצת מתחת למיטה מפחדים ממחלות מפחדים מזה מדברים לא פרופורציונליים, עכשיו השאלה היא למה לילדים יש חרדות יותר ממבוגרים מה ההיגיון בזה או יש להם חרדות מסוימות שלמבוגרים אין מה ההיגיון בזה האם בגלל שילדים הם יותר חרדתיים האם זאת האמת.

ש: לא.

אליעד: למה לא מה האמת?

ש: למבוגרים יש להם יותר הכרה במציאות.

אליעד: ילדים כעיקרון הם יותר פחדנים או פחות פחדנים מה האמת מה אתה חושב?

ש: הם יותר פחדנים.

אליעד: אתה בטוח בזה ילד שנולד הוא פחדן או שהוא רץ לכביש תגיד לי שהוא לא יודע שהרכב ידרוס אותו גם אם הוא יודע שהרכב ידרוס אותו לא אכפת לו נכון הוא לא פחדן אז איך זה קורה פתאום שהוא פתאום נהיה פחדן איך זה קרה מה קרה שמה, מה קרה שמה מה כי הוא מודע לזה שהוא יכול למות מה אבל אתמול הוא לא אכפת לו מכלום איך פתאום מלא אכפת לו מכלום הוא התהפך ל - "אני מפחד ומפחד" מכל דבר איך זה יכול להיות.

ש: אז שואלים אותו שאלות.

אליעד: לא אתה לא הבנת את השאלה בכלל אתה לא הבנת את השאלה.

ש: למה?

אליעד: השאלה לא הייתה איך זה שהוא התחיל לפחד השאלה היא איך הוא התהפך מקצה לקצה מלא פחד בכלל למפחד מאוד יותר ממבוגרים.

ש: אז אני הבנתי זאת השאלה איך הוא בכלל לומד על משהו.

אליעד: אבל לא שאלתי את זה זאת שאלה אחרת עכשיו יש איך בא לו הפחד הראשון זאת שאלה אחרת אבל אני לא נכנס אני אומר עכשיו בעיקרון ילדים בטבע שלהם הם יותר מפחדים או פחות מפחדים.

ש: תלוי מתי ילד אם אתה מרגיע אותו ברגע שיצא מהרחם.

אליעד: זה לא ילד הוא לא מפחד מכלום.

ש: הוא לא מפחד מכלום ובאיזשהו שלב.

אליעד: ואז יש לו שכל ואז הוא מתחיל לפתח את השכל והוא מתחיל לפחד מה זה אומר שכשהשכל מתפתח מתחילים לפחד זאת האמת?

ש: תלוי מה מלמדים אותו.

אליעד: אבל מישהו לימד אותו לפחד מהמפלצת מתחת למיטה לא נכון אז איך הוא פתאום מפחד.

ש: קודם כל הוא מבין מה זה מפלצת הוא יודע מה המפלצת יכולה לעשות.

אליעד: מה אני שאלתי שאלתי מישהו לימד אותו לפחד ממפלצת מתחת למיטה יש כן ויש לא מישהו לימד אותו?

ש: כן.

אליעד: לפחד ממפלצת מתחת למיטה?

ש: לא לפחד ממפלצת.

אליעד: מישהו לימד אותו לפחד ממפלצות?

ש: כן נניח שמישהו קורא לו סיפור ואז.

אליעד: ואמרו לו תפחד הבנתי אז זה רק בגלל שסיפרו לו סיפורים על מפלצות?

ש: לדעתי כן.

אליעד: ואם לא היו מספרים לו סיפורים על מפלצות?

ש: הוא לא היה פוחד זאת דעתי הוא לא יודע מה זה מפלצת למה שיפחד.

אליעד: לא יודע.

ש: כמו שאני אגיד לו איזה מילה בסינית זה לא משפיע עליו.

אליעד: לא יודע תכף נגלה הלאה מה אתה אומר?

ש: הוא כאילו אין אצלו את ההבדל הברור בין דמיון למציאות וגם הוא לא יודע גם איך הדברים בדיוק עובדים מראים לו בדיוק את ההיגיון של איך הדברים עובדים בדיוק ואז הוא קצת מנסה להשלים את זה עם דמיון כזה.

אליעד: אני אומר יש פה את התופעה הבאה הילד נולד הוא לא מפחד מכלום בסדר ואז הוא נגיד מאוד נפרז ואז הוא מתחיל ללמוד ואז הוא מתחיל מאוד לפחד ואז הוא גם כן לא תמיד מפחד ואז הוא מפחד קצת ואז הוא פתאום מפחד המון ואז אחר כך הוא מתאזן ואז אחר כך כשהוא בוגר יש לו נגיד איזה הפרעה אבל בעיקרון כילד הוא פתאום מפחד המון למה מה הסיבה.

ש: הסיבה שהוא כאילו עולם הדמיון שלו עובד שעות נוספות הוא משלים את הידע שחסר לו.

אליעד: לא כולם עולם הדמיון שלהם עובד שעות נוספות.

ש: לא אבל הידע שהוא בין סיבתיות הסיבתיות כאילו הוא משלים את מה שחסר לו כידע.

אליעד: אבל אני אתן לכם פרספקטיבה אחרת מה שקורה אצל הילד זה שעדיין הוא דף חלק בסדר יחסית עכשיו בגלל שהוא דף חלק אין לו הפך כשאתה אומר לו דבר אין לו את ההפך שיאזן את זה, עכשיו ברגע שאתה מלביש לו מחשבה היא עדיין לא מאוזנת אין לו את כל הפרספקטיבות את כל ההיבטים עכשיו הילד נולד לא מפחד מכלום ואז אתה אומר לו תתחיל לפחד אז מה שיש לו בראש זה רק את "תתחיל לפחד" אין לו גם את ה - "אל תפחד מה הסיכוי" אין לו את כל האופציות האלה הוא פשוט בגלל שזה דף חלק אין לו את האיזון מהצד השני.

נגיד אומרים לו תפחד לא למות אז הוא כל מה שיש לו בראש "אתה מפחד לא למות" אין לו את ה - "מה הסיכוי שתמות מה זה משנה אם תמות בסוף כולם מתים" עוד אין לו את האופציות האלה, זאת אומרת שהילד בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרת לו תפחד אבל עוד לא אמרת לו את ההפכים של ה - "תפחד" מה הסיכויים מה ההסתברויות כל הדברים האלה.

ש: אז מה אתה ממליץ?

אליעד: לא ממליץ כלום אני רק מסביר לך שהסיבה שהילדים הרבה מפחדים כי הם בשלב שהם מנסים לכייל את המערכת הוא עוד לא יודע "כמה אני מפחד או לא מפחד" הוא עוד לא סגור על עצמו, עכשיו מה האמת שגם הילד שמפחד הוא לא באמת מפחד הוא מאמין שהוא מפחד אמרו לו תפחד אז הוא התרגל לפחד אבל הוא עוד לא קיבל את האמונות ההופכיות.

ש: איך הוא יודע מה זה לפחד תפחד איך הוא מבין את זה בכלל?

אליעד: אתה לא יודע אתה רוצה לדעת?

ש: כן.

אליעד: אני אסביר לך כל ילד נולד עם פחד ממשהו אם הוא נולד בלי פחד בכלל הוא לא יכול לפחד אף פעם משום דבר לדוגמה שולחן מפחד ממשהו לא אתה יכול לגרום לו לפחד קודם כל הוא מפחד הוא רק לא אומר לך אבל בא נניח שהוא לא מפחד, עכשיו אם הילד היה נולד בלי פחד בכלל כמו שולחן הוא לא יכול היה לפחד זאת אומרת שהוא כבר נולד עם מנגנון של פחד, מה האפשרויות או שהוא נולד עם מנגנון של פחד או שלא נכון לשולחן יש מנגנון של פחד בא נניח שלא אוקי למי בטוח אין מנגנון של פחד לפיל יש פה פיל יש לו מנגנון של פחד אתה יכול לגרום לפיל שלא נמצא פה לפחד אין לו מנגנון של פחד נכון לא כי אין לו מנגנון אין לו את האופציות של הפחד זאת אומרת הילד כבר נולד עם האופציה לפחד.

ש: רק עם האופציה לפחד?

אליעד: גם עם האופציה לא לפחד נולד עם כל האופציות ואז אתה מפתח אצלו אופציה מסוימת אתה לוקח את האופציה והופך אותה לאיזה משהו הבנת?

ש: כן אבל אם הוא נולד עם האופציה גם לא לפחד אז אין לו את הקנה מידה מה זה לא לפחד?

אליעד: יש לו יש פלסטלינה אתה יכול להפוך אותה לזה ולזה יש לה את כל האופציות בעיקרון.

ש: כן אז למה שהוא לא יעשה הערכה?

אליעד: אתה שואל אצלך תנסה להבין למה אתה התחלת לפחד זאת השאלה המעניינת יפה. אוקי בכל מקרה מה שאני חוזר ואומר לגבי ילדים זה עוד פעם הסיבה היא מה שקורה אצל הילד הוא בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרנו לו תפחד אבל כשאתה אומר לו תפחד כי אתה הטריד אותך שהוא לא מפחד בכלל אז אמרת לו תפחד עכשיו מטריד אותך שהוא מפחד יותר מדי אז אתה אומר לו אל תפחד אבל בעיקרון הוא עושה את מה שאמרו לו הסיבה שהוא כל כך מפחד זה כי כשאמרת לו תפחד לא אמרת לו גם את האל תפחד, הוא כמו תוכי אמרנו לו זה הוא עושה זה הכל כשהוא יתבגר הוא כאילו רואה פרספקטיבות עוד דברים עוד פה עוד שם.

ש: אז הדרך לטפל בזה זה להגיד לו.

אליעד: לא צריך לטפל בזה אני רק מסביר לך למה זה ככה עכשיו תעשה מה שאתה רוצה אל תטפל תשאיר את זה ככה. הבנו?

ש: שאלה אפשר?

אליעד: כן מה אתה אומר?

ש: אמרת על השולחן היה נשמע לי שאתה אומר לשולחן.

אליעד: לא הוא אמר השולחן לא מפחד איך אתה יודע שהוא לא מפחד אולי הוא מפחד.

ש: זה נכון אבל אתה אמרת הוא מפחד.

אליעד: לא הוא אמר לא מפחד אולי השולחן כן מפחד.

ש: אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע אז בגלל זה אני שואל.

אליעד: לא זה תלוי באלף אלפי הגדרות.
ללמד סיטואציות פרספקטיבה חרדה אצל ילדים להוציא מפרופורציה להבין לאמן את השכל לשפר יכולת שכלית להרגיש טוב בלעדיה להפסיק לחשוב על מישהו מיומנות חשיבה אומץ אצל ילדים הילד בחרדה הילד מפחד הפחדים של חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה מ חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות מ חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים לא מפחדים ילדים מפחדים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות למה הילד למה הילד בחרדה למה הילד מפחד למה ילד מפחד למה ילדים מפחדים ממה הילד מפחד ממה ילדים מפחדים מנגנון מנגנון החרדה מנגנון הפחד מנגנון הפחד אצל ילדים מפחד ממפלצות מפחד ממפלצת מפלצת מפלצת מתחת למיטה מתחת למיטה פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד ל פחד מ פחד מילדים פחד ממפלצות פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים
אינסטינקטים, פחדים וחרדות, מנגנון הפחד, מנגנון החרדה, תגובה אינסטינקטיבית, התנהגות אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך נוצר פחד? איך לשנות הרגלים?
אינסטינקטים, פחדים וחרדות, מנגנון הפחד, מנגנון החרדה, תגובה אינסטינקטיבית, התנהגות אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך נוצר פחד? איך לשנות הרגלים?
... פחדים וחרדות, מנגנון הפחד, מנגנון החרדה, תגובה אינסטינקטיבית, התנהגות אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך ... שמהווים איום מינימלי, יכול להיגרם בעקבות מנגנון הפחד המולד שמגיב לאיומים בצורה כללית, ולא בהכרח לאיום אמיתי. כיצד נוצר פחד ומה ההבדל בין פחד וחרדה? פחד הוא תגובה טבעית שמופעלת כאשר ...
הפרעות חרדה, גמילה מכדורים נגד חרדה, הפסקת טיפול תרופתי בחרדות, איך להיגמל מתרופות נגד חרדה? הפסקת כדורים נוגדי חרדה, איך להפסיק תרופות נגד חרדות? גמילה מתרופות הרגעה, תרופות פסיכיאטריות
הפרעות חרדה, גמילה מכדורים נגד חרדה, הפסקת טיפול תרופתי בחרדות, איך להיגמל מתרופות נגד חרדה? הפסקת כדורים נוגדי חרדה, איך להפסיק תרופות נגד חרדות? גמילה מתרופות הרגעה, תרופות פסיכיאטריות
... מפרש אותם באופן חיובי. לכן, התחושה עצמה היא נייטרלית ואינה שלילית או חיובית בפני עצמה, אלא רק הפרשנות והרצון של האדם הם שיוצרים פחד או סבל. מהו הקשר בין רצון, פחד וסבל? אליעד כהן מפרק את מנגנון החרדה לשלושה חלקים ברורים: מה שקורה בפועל (הסיטואציה או התחושה). מה האדם חושב ...
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
... לזהות את מקורו ולמצוא את הדרך המתאימה ביותר לטפל בו. מהו פחד וכיצד הוא נוצר? אליעד מתחיל בהסבר מהו פחד, ואיך הוא נוצר במוח. הוא מסביר שלפני שניגשים לטיפול, יש להבין את מנגנון הפחד. הפחד נגרם ממחשבות שנבנות בראשנו, שלפעמים מבוססות על מצבים לא אמיתיים. לדוגמה, אדם שמפחד מטיסה עשוי לחשוב שהמטוס יפול, ובכך הוא מייצר סיפור פנימי ... הפחד של המטופל, להגדיר אותו בצורה ברורה, ולהתאים את הטיפול לפי הצרכים האישיים. מהם העקרונות המרכזיים בהבנת פחד ובטיפול בו? המרצה מסביר שלפני שניגשים לטיפול, יש להכיר את מנגנון הפחד . הפחד נוצר מהמוח, אך אפשר לשנות את הדרך בה אנו תופסים את המצבים המפחידים. לדוגמה, אם אדם חווה פחד מטיסה, הוא עשוי לחשוב שהמטוס יכול להתרסק, ולכן ...
חוקי הפחד, מתי יש פחד? רצון לצורה מוגדרת, רצון למהות, רצון מוגדר, רצון לא מוגדר, איך עובד הפחד? האם יש פחד? איך נוצר פחד? איך עובד מנגנון הפחד?
חוקי הפחד, מתי יש פחד? רצון לצורה מוגדרת, רצון למהות, רצון מוגדר, רצון לא מוגדר, איך עובד הפחד? האם יש פחד? איך נוצר פחד? איך עובד מנגנון הפחד?
... הפחד, מתי יש פחד? רצון לצורה מוגדרת, רצון למהות, רצון מוגדר, רצון לא מוגדר, איך עובד הפחד? האם יש פחד? איך נוצר פחד? איך עובד מנגנון הפחד? מה גורם לפחד להיווצר אצל האדם? פחד הוא תחושה שמתעוררת כאשר האדם חושב או מאמין שקיימת אפשרות כלשהי שהוא יאבד ... קשור באופן ישיר לזיכרון ולהבנה של המהות האמיתית של הרצונות. ככל שהאדם מתמקד יותר במהות ופחות בצורה, הפחד נעלם. איך נוצר פחד? למה יש פחד? מהו מנגנון הפחד? איך להיפטר מפחד? מה הקשר בין רצון לפחד? האם אפשר לא לפחד בכלל? ...
האם להתפלל לאלוהים? האם הגיוני להתפלל? שאלת הרוע בעולם, בעיית הרוע, להתפלל למפלצת, למה יש רע בעולם? להתפלל לאלוהים רע, בחירה חופשית, למה לא הגיוני להתפלל? חזרה בתשובה, תפילה לאלוהים
האם להתפלל לאלוהים? האם הגיוני להתפלל? שאלת הרוע בעולם, בעיית הרוע, להתפלל למפלצת, למה יש רע בעולם? להתפלל לאלוהים רע, בחירה חופשית, למה לא הגיוני להתפלל? חזרה בתשובה, תפילה לאלוהים
... להתפלל לאלוהים? האם הגיוני להתפלל? שאלת הרוע בעולם, בעיית הרוע, להתפלל למפלצת, למה יש רע בעולם? להתפלל לאלוהים רע, בחירה חופשית, למה לא הגיוני להתפלל? חזרה ... במיוחד כאשר נדמה שהוא מאפשר סבל רב בעולם. הוא מתחיל בטענה שקיימת נקודת מבט הרואה באלוהים מעין מפלצת שמתעללת בבני האדם במשך אלפי שנים. לפי תפיסה זו, אלוהים מאפשר לסבל ולרוע להתקיים, כולל מלחמות, מחלות ואסונות טבע. כך, אליעד מציג דימוי שבו אדם שואל: האם היית מתפלל למפלצת שמתעללת באנושות במשך אלפי שנים? הרי זה לא הגיוני. אולם, אליעד מדגיש שטענה זו אינה מוחלטת ויש לה נקודות חולשה. אליעד מציג טענה נגדית של אדם מאמין שאומר שלא נכון לקרוא לאלוהים מפלצת. אותו מאמין טוען שאלוהים דווקא נתן לאנושות כלים להתמודד עם בעיותיה, אך האנושות ... אומרת שאם אלוהים יצר את המחלות, הרי שהוא באמת אחראי לכל הסבל שקיים בעולם, ולכן זה הופך אותו למפלצת אכזרית. האם להתפלל למפלצת רעה או לאל טוב? אליעד מדגיש בצורה מפורשת כי אם אלוהים אחראי לכל הסבל בעולם, אז ... הסבל שלך. אם אלוהים הוא הגורם לסבל, הוא גם זה שיכול להפסיק אותו. ולכן באופן פרדוקסלי, אם אלוהים הוא מפלצת רעה, דווקא אז הכי הגיוני להתפלל אליו, כי הוא היחיד שמחזיק את הכוח לשנות את המציאות ... אך בדרך גורם לו גם לנזקים ולסבל אמיתי, מה שמעמיד את האב בספק כטוב. על פי ההיגיון הזה, גם אלוהים נתפס כמפלצת או לפחות כדמות מפוקפקת מאוד מבחינה מוסרית. האם הגיוני להתפלל לאלוהים טוב? אליעד ... לפתור אותה. אם האדם חושב שאלוהים אחראי ישירות למצבו הרע, הגיוני שיפנה לאלוהים בתפילה, גם אם הוא נתפס כמפלצת, כי רק מי שיצר את הבעיה יכול לפתור אותה. הוא מסכם ומדגיש כי בעצם, תפילה היא פעולה ...
הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
... לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים למה הילד לא רוצה ללכת לבית הספר בבוקר? הורים רבים נתקלים בבעיה שילדים לא רוצים ללכת לבית הספר או לגן, בעיקר בשעות הבוקר. ... להעניש את ההורה, ההורה חייב לברר מדוע הילד מרגיש צורך להעניש. ייתכן והילד נפגע ממשהו שההורה עשה או לא עשה, וחשוב לפתור זאת על ידי שיחה פתוחה והקשבה אמיתית לרגשות הילד. האם הילד ... הילד תשתנה מהותית ולאורך זמן. למה הילד לא רוצה לקום בבוקר? בעיות משמעת אצל ילדים איך לשכנע ילד ללכת לבית ספר? מה עושים כשהילד לא מקשיב להורים? איך לטפל בילד שמסרב להתקלח? הילד לא רוצה לאכול, מה לעשות? איך להבין מה ...
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
... למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד? למה מישהו לא עושה את מה שאני מבקש ממנו? אליעד כהן מסביר ... מדגיש שהבלבול בין לא רוצה, לא יכול ולא מבין הוא אחת הסיבות המרכזיות לחוסר הצלחה בשכנוע ובניהול נכון של עובדים וילדים, ולכן חייבים להפריד ולבדוק כל אחד מהגורמים בנפרד. איך לשכנע עובד? למה הילד לא מקשיב לי? איך לגרום לעובד לעשות משימה? למה אנשים לא עושים מה שאני מבקש? כיצד לזהות בעיית מוטיבציה? אליעד: עכשיו בעקרון בשביל שבן אדם יעשה משהו צריך לקרות ...
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
... עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים למה הילד לא רוצה לדבר דווקא עם ההורים? הורים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הילד מסרב לשוחח איתם. אליעד כהן מסביר שהבעיה אינה בהכרח חוסר רצון כללי לשתף, אלא ... בסדר, והוא ירגיש מספיק בטוח כדי לשתף פעולה ולתקשר. מדוע הילד נמנע ממפגש משותף עם ההורה? במקרים רבים הילד ממש לא מעוניין להשתתף בפעילויות משותפות עם ההורה, כמו צפייה בטלוויזיה או משחק כדורגל. אליעד כהן מסביר ... ציפייה או ביקורת מצד ההורים, ולכן מעדיף להתרחק ולהסתגר. למה הילד חושב שההורים מבקרים אותו? כשהורים באים לשוחח עם הילד כדי לברר מה מצבו או לעזור לו, הילד שומע בין השורות כוונה לתקן אותו, לשנות אותו או להוביל ... ללא לחץ וללא ניסיון לתקן אותו, הוא נרגע ומוכן לתקשר. למה הילד נמנע מכל מפגש משותף עם ההורה? במצבים בהם הילד ממש לא מעוניין בנוכחות ההורה - לא בכדורגל, לא בצפייה בטלוויזיה ולא בכל פעילות אחרת - הסיבה היא שהוא מזהה מתח ופחד מביקורת. הוא מרגיש שכל פעולה או שיחה הופכת מהר מאוד לשיפוט או ניסיון לשנות אותו. לכן, הוא מעדיף להתרחק כדי לא להיפגע. האם טיפול חיצוני פותר את ...
זוגיות עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? איך גן עדן יוצר גיהנום? איך אהבה הופכת לשנאה? איך אהבה יוצרת שנאה? איך אנשים מתהפכים בזוגיות? אוהב הופך לשונא, שנאה בגירושין, התאהבות בטעות, דמויות בזוגיות, אהבה יוצרת רע
זוגיות עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? איך גן עדן יוצר גיהנום? איך אהבה הופכת לשנאה? איך אהבה יוצרת שנאה? איך אנשים מתהפכים בזוגיות? אוהב הופך לשונא, שנאה בגירושין, התאהבות בטעות, דמויות בזוגיות, אהבה יוצרת רע
... עם מפלצת, זוגיות עם השטן, איך התאהבות יוצרת שנאה? ... את עצמם מתאהבים מהר מדי, ובטעות, באדם שברגע הראשון נראה כמו הדבר הטוב ביותר בעולם, אך מתברר לאחר זמן מה כבעל צדדים אפלים ושליליים, אפילו מפלצתיים. אליעד כהן מסביר שהמצב הזה נפוץ מאוד, ... ומתאהבת בו במהירות. אותו דבר יכול לקרות גם לגבר שמתאהב בבחורה שנראית לו מיוחדת ויחידה במינה. אבל מאוחר יותר מתברר שאותו אדם מקסים הוא בעצם מפלצת או שטן שמסתתר בתוכו, ושיצא החוצה כאשר ... מסוים שבו האהבה מגיעה לשיא, והאדם מתמכר למערכת היחסים ומתחיל לפתח פחד קיצוני לאבד את בן או בת הזוג שלו. בדיוק בנקודה זו, האדם הופך להיות מפלצת של ממש. הדוגמה הבולטת לכך היא בחורה ... אליעד משתמש בדימוי של אדם שמוכנס לגן עדן, וחווה אושר עצום. אותו אדם מתרגל להרגיש טוב, ואז כאשר אומרים לו שהוא חייב לעזוב את הגן, הוא הופך למפלצת. למה? מכיוון שהוא נחשף לרעב שלו לאותו ... מאוים לאבד אותו, הוא הופך להיות אלים, כועס ומתוסכל. הגירוש מגן עדן מדגים את האופן שבו חשיפה לטוב מוחלט יכולה לגרום לאדם להפוך לאובססיבי ומפלצתי כאשר הוא מרגיש שהוא עומד לאבד אותו. מה ... לרצות אותה, וכך התלות שלו מתגברת במהירות וגורמת לו להשתנות בצורה קיצונית. ככל שהוא מתמכר יותר, הוא הופך לתלותי, והדבר מביא אותו להיות מפלצת - עד שלבסוף היחסים מתפרקים. לסיכום - מה ... תלוי בה כדי להרגיש שלם ומאושר. להרגיש טוב לבד בלי זוגיות תלות רגשית בזוגיות איך לא להיות תלותי בזוגיות? אובססיה בזוגיות שנאה יוצרת אהבה מפלצת בזוגיות התמכרות זוגית אנשים שמתאהבים מהר ... שבו בני אדם חווים רגשות. כאשר אדם מתאהב, בהתחלה הוא נעשה אפילו יותר נחמד. אבל ככל שההתאהבות גוברת, עלול לקרות דבר מפתיע - האדם יכול להפוך למפלצת . איך זה קורה? אהבה מוציאה מאדם רגשות עוצמתיים, והיא יכולה לגרום גם לרגשות שליליים כמו פחד, קנאה ואובססיה. מה קורה כשהפחד משתלט? למשל, בחורה שמתאהבת מאוד בגבר, והוא ... אהבה, איך לא להיות תלותי בזוגיות? איך לא להיות אובססיבי בזוגיות? התמכרות לסוכר, להאשים את ההתמכרות, ההתמכרות אשמה, הדחקה שמתפרצת בזוגיות, מפלצת בזוגיות, שטן בזוגיות, מפלצת זוגית, שטן זוגי, הגירוש מגן עדן, מגורש מגן עדן, זוגיות טובה, מפלצות בזוגיות, הצלחה בזוגיות, להתאהב בשטן, להתאהב במפלצת
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מנגנון החרדה, למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנגנון החרדה, איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מטפל הוליסטי, קואצ'ר לזוגיות בנושא מנגנון החרדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2920 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:38:02 - wesi1