... אין סוף. לא היה שום "יש" אלא רק "אין". האין סוף שהוא אלוהים עצמו, צמצם את עצמו כביכול ויצר חלל פנוי, שבתוכו הוא ברא את העולם. החלל הפנוי היינו ההסתרה של
המהות האחת. זה שנראה שיש דברים שונים זה מזה, זה חלל פנוי. זה שאדם חושב שהוא שונה ממשהו אחר, זה חלל פנוי. זה שאדם אינו מרגיש שהוא והמציאות זאת ישות אחת, זה חלל פנוי. אדם הראשון קודם החטא, לא ראה הבדל בין טוב לבין רע. בעיניו הוא היה
באחדות מלאה עם הבורא. בטרם החטא לא היה אצלו הבדל בינו לבין אשתו. אשתו היא בחינת החלל הפנוי / העולם כידוע. האיש הוא בחינת הבורא, שממנו נלקחה ... שבו נתקן חטא אדם הראשון, בשלב הזה הכלל נכלל באין סוף, וכל העברות הופכת לזכויות כידוע. הקליפות והשדים הם הדמיונות שיש לאדם שלא נותנים לו להבין שהכל זו
מהות אחת. שדים / קליפות = הסתרה ולבושים של האין סוף. כאשר האדם לא מרגיש
אחדות עם כל מה שקיים, הרי שהוא בתוך הקליפות וההסתרה של האין סוף בתוך החלל הפנוי. סודות התורה נמצאים בעמקי הקליפות, ואפילו בעשרה כתרי ... שאמר "לי יאורי ואני עשיתיני", או אפילו הדעה שאומרת שהעולם הוא מחויב המציאות, שזה נראה כהסתרה מאוד גדולה, בכלל יש שם סודות מאוד גדולים. כי מצד האמת הכל זאת
אחדות אחת, ומצד האמת פרעה ברא את עצמו, ובאמת מצד האמת שהכל נמצא
באחדות עם הבורא, אז ברור שגם העולם הוא מחויב המציאות מצד המהות שלו. סודות התורה שיתגלו לעתיד לבוא, תורה דעתיקא סתימאה, תורה דאריך אנפין, היא ... הם בחינת גמגום ביחס לתיקון הדיבור שהוא בחינת תיקון המלכות, דהיינו, לקשר את המלכות ועולם העשייה אל הבורא... השכינה בגלות / המלכות בגלות וכולי = המלכות
והאחדות של הבורא עם הבריאה נמצאת בהסתרה. כאשר האדם חושב שה"אני" שלו נפרד מהבורא, זה עצמו גלות השכינה. בניין בית המקדש, היינו תיקון המוחין של האדם, דהיינו, הכנסת האין סוף אל תוך השכל של האדם. התהליך שבו האדם מבין שהכל זו
מהות אחת ושכלום הוא בכלל הכל, זה קשה כמו גוג ומגוג. המחלות של גוג ומגוג נמצאת בתוך ביתו ומחשבתו של האדם. בניין בית המקדש = בניין הדעת. תחיית ...