... ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון אחד ויחיד שנמצא לפני
כל הרצונות, לפני הנפרדות של הרצונות. ואם האדם מנסה לדעת את האמת, באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו להבין את האמת, ברמה של רצון של נפרדות, דהיינו, רצון שהוא סופי שאינו ... ורצון אין סופי, הוא רצון שממלא את האדם בשלמות. דהיינו,
שכל הרצון של האדם, כולו ממוקד רק בדבר אחד ויחיד. כי כל זמן שהאדם רוצה יותר מאשר דבר אחד, הרי שהרצון של האדם הוא סופי, כי יש סוף וגבול לרצון שלו. אך כאשר
כל הרצון של האדם, ממוקד רק בדבר אחד בלבד, עד
שכל הרצונות של האדם מתבטלים לגמרי ממש, הרי שאז הרצון של האדם הוא אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא רצון פשוט. וכאשר האדם רוצה ברצון אין סופי להבין את האמת, אז ... שלו. כי הרצון הראשון של האדם, הוא רצון אין סופי שעליו נשענים
כל הרצונות של האדם, ושממנו נובעים
כל הרצונות של האדם. (ובסוף הדרך יבין האדם, כיצד הרצון הפנימי שלו לידיעת האמת, כיצד הוא מלובש
בכל הרצונות החיצוניים שלו. כפי שכבר ביארתי במקום אחר). ומי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה רק את הרצון הראשון הפנימי ביותר שלו. כי כל שאר הרצונות ... שלו, לשם כך עליו לחקור ולגלות, על מה נשענים ומהיכן נובעים,
כל הרצונות שלו. ובפשיטות, על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו. ועל האדם לנסות להבין, מדוע הוא רוצה את הרצונות שלו, ומדוע דווקא בצורה ... הוא רוצה. כי הוא לא באמת מבין את הרצון האין סופי, שמניע את
כל הרצונות שלו. (ואיך רצון אחד מלובש באין סוף רצונות משתנים, זהו עניין אחר וכפי שכבר ביארתי מקום אחר). ועל האדם לחקור ולגלות, מה הסיבה שבגללה יש לו רצון עצמי. ... שלו, ורואה את מה שהוא באמת רוצה, דהיינו, את הכוח שמניע את
כל הרצונות שלו. והבשורה הטובה היא, שכאשר האדם מבין מה באמת הוא רוצה, הרי שהוא מיד מקבל את כל מה שהוא רוצה ו בשלמות . כי מצד הרצון הפנימי ביותר של האדם, שם הכל ...