... והעולם, המציאות והאדם. אב ובן
כישות אחת. בתפיסות רבות אלוהים מוצג כאב והעולם / אדם מוצג כבן. נקודת האמת של העניין הזה, היא שאב מייצג את השורש של הבן. האב הוא השורש והסיבה של הבן. אם לא ... בתוך גופו של האב. במקרה כזה האב וגם הבן הם
ישות אחת ממש. בכל אב יש אין סוף בנים פוטנציאלים. אך מצד שני כל הבנים שלו כולם, הם הוא ממש. לפני שהבן נוצר ועזב את גוף האב, הבן גם היה קיים, אך ישותו עדיין הייתה אחת עם ישותו של האב. האב והבן היו
ישות אחת ממש. גם במערכת היחסים שבין אלוהים לאדם / המציאות לעולם, גם כאן יש 2 נקודות מבט שונות. מנקודת מבטו של האדם נדמה לו שיש גם הוא וגם המציאות. דהיינו, ... שהיא מסתכלת על עצמה, אז הוא מגלה שהבן והאב הם
ישות אחת ממש. הסבר: כפי שכבר ביארתי אלוהים = המציאות עצמה, שהיא שורש העולם / מרחב המקום / ציר הזמן וכולי. המקום והזמן והאדם שבתוכם, כולם נמצאים בתוך המחשבה ... נפרדת ממנו. אך מצד האמת החיצונית, האב והבן הם
ישות אחת. הבן בכלל נמצא בתוך האב והוא
ישות אחת ממש עם האב. מצד האב, או מנקודת מבט חיצונית, קיים אב, שנקודה אחת בתוכה אפשר לקרוא לה בן, אך זהו עדיין גם האב עצמו ממש. מצד האמת האב והבן הם
ישות אחת ממש. כאשר אדם שנמצא בתוך חלום אומר "אני", הרי שה"אני" אמיתי שלו הוא זה שחולם את החלום. כאשר אדם אומר "אני" ה"אני" האמיתי שלו הוא אלוהים עצמו ממש / ... מבינה שהיא עצמה ממש זה האדם עצמו והגוף עצמו
כישות אחת. אם האצבע מרגישה "אני" ביחס לכל הגוף, זו השלמות. כאשר הבן מבין שהוא והאב שבתוכו הכל קיים זו
ישות אחת, זהו הטוב המוחלט. תוספת: זהו גם שורש האמת שנמצא ברעיון השילוש הקדוש של הנצרות שהוא: האב הבן ורוח הקודש. שורש האמת של הנצרות הוא הרעיון כי כאשר רוח ... של האב שורה על הבן, דהיינו, שהבן רואה את עצמו
כישות אחת עם האב, זו השלמות. רק שמצד האמת כל העולם כולו נמצא באחדות עם האב ולא רק אדם אחד מהעולם... ...