... טוב לאדם באמת. וכאשר האדם מתבונן אל תוכו באמת, הוא מגלה מיד את
האינטרס שלו בחיפוש האמת שלו. ומה יעשה האדם, כאשר הוא מגלה שיש לו
אינטרס בחיפוש האמת שלו. דהיינו, כאשר האדם משחד את עצמו בשוחד עצמי שהוא מעדיף שפסק הדין של בירור האמת, יהיה כך ... שום דבר שאינו ברור. ועל האדם להבין היטב את הספק שלו, וגם את
האינטרס שלו לגבי בירור הספק שלו. ואסור לאדם להשאיר שום דבר שהוא אינו מבורר באמת, גם לא לגבי
האינטרס שלו בבירור האמת. דהיינו, שהאדם מוכרח להבין בשלמות את
האינטרס שלו, ובכלל זה להבין מה
האינטרס שלו? ולמה באמת
האינטרס שלו קיים (שזה תמיד בגלל טעות חשיבה)? וכיצד בדיוק
האינטרס שלו משפיע על תהליך בירור האמת שלו? ועל האדם לראות את התמונה המלאה לגבי
האינטרס שלו, עד שהוא יהיה מודע באופן מוחלט
לאינטרס שלו. וכאשר האדם מודע באופן מוחלט
לאינטרס שלו, ויודע ומבין באמת את כל הדרכים, שבהן
האינטרס שלו מנסה להשפיע עליו בבירור האמת, על ידי זה האדם מסוגל לברר את האמת, למרות
האינטרס שלו. ואעפ"כ על האדם לזכור ולהבין, שכל זמן שהוא לא איש אמת מוחלטת, הרי שזה אומר שעדיין הוא משקר את עצמו במשהו. וזה בעצם אומר שעל האדם להבין שישנם עוד הרבה מאוד
אינטרסים סמויים שמשפיעים על החיפוש שלו, למרות שהוא לא מודע להם.
והאינטרס השקרי הראשון, של האדם בתהליך חיפוש האמת שלו, הוא הרצון של האדם להישאר קיים, כישות שהיא נפרדת מכל שאר ... שיש במציאות שלנו. ואם האדם יברר את מהות היש והאין שלנו ללא כל
אינטרס, הוא יגלה שהכל אחד וישמיד את הרע ויחיה טוב באמת. כי כאשר הכל אחד, ה"אני" הנפרד של האדם מת, והאדם מפסיק ... למרות שבאמת הוא סובל מכך שהוא נפרד. וכאשר רוצים לבדוק, למי יש
אינטרס בחיפוש האמת, צריך לבדוק מי נפגע מחיפוש האמת. ומי שנפגע מחיפוש האמת, זה הקיום העצמי של האדם, שמצד השכל, ... רק זה מה שיציל את האדם. וה"אני" הנפרד של האדם עצמו, יש לו
אינטרס ברור בחיפוש האמת. כי הוא רוצה להמשיך להיות קיים ולעשות תוהו ובוהו, בתוך הנשמה של האדם. והוא יודע שאם ... הוא עושה את הכל, ובלבד שהאדם לא יגלה מיהו ומה הוא באמת. וזהו
האינטרס המודחק ביותר של האדם, שהוא רוצה להמשיך לסבול כדי להיות קיים כישות נפרדת. ולכן האדם, לא באמת מחפש את האמת, בלי שום
אינטרסים. ולכן כמובן האדם גם לא מגיע אל האמת של האחדות ושל השלמות. ובפועל, על האדם להבין היטב ובשלמות, את
האינטרס הזה שלו להמשיך להיות קיים כישות נפרדת. ועל האדם לדעת את האמת, שהוא לא באמת קיים כישות נפרדת, כי הוא לא ... ועל האדם לא לפחד כלל מהשיגעון שלו, אלא להבין באופן ברור את
האינטרס הזה, ורק אח"כ לחפש את האמת באמת לגבי עצמו. ועל האדם לשאול את עצמו תמיד, אולי ההפך הוא הנכון? ואולי דווקא ...