אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק - פרומו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
איך אפשר להתפתח רוחנית וללמד אחרים?

ההרצאה עוסקת בהפצה רוחנית, התפתחות רוחנית, והבנת עצמך. אליעד כהן מציע שיטות שונות לחשיבה יצירתית ולהבנה מעמיקה של רעיונות, תוך דגש על הדרכים בהן ניתן להסביר את הרעיונות לאנשים אחרים. במהלך ההרצאה, הוא מסביר את התהליך של להבין רעיונות על ידי הסברם למישהו אחר, ובעיקר למישהו שאין לו ידע בנושא. זו דרך להעמיק את ההבנה האישית ולהתמודד עם רעיונות ברמה בסיסית.

מה המשמעות של להסביר רעיון למישהו שאין לו ידע בנושא?

לפי אליעד, אחת הדרכים הטובות ביותר להבין רעיון היא להסביר אותו לאדם שאין לו ידע על הנושא. לדוגמה, אם תסביר רעיון שקשור לפיתוח רוחני למישהו שאין לו שום קשר לתחום, תצטרך לחשוב על הרעיון בצורה הרבה יותר פשוטה ומעמיקה. ההסבר לאדם כזה עשוי להוביל אותך להבין את הנחות היסוד של הרעיון שאתה מסביר. דמיין שאתה מסביר רעיון למישהו שמעולם לא שמעו, כמו פועל בניין שאין לו שום קשר לתחום זה. עליך להימנע מלהניח שהוא מבין משהו ממילא, וזו הזדמנות להבין את הרעיון שלך בצורה בסיסית יותר. אליעד מציין שאם תנסה להסביר רעיון כזה למישהו שאין לו את ההכשרה הנדרשת, תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת ההנחות הסמויות שלך.

כיצד ההתמודדות עם התנגדויות עוזרת להתפתחות רוחנית?

כשהאדם מנסה להסביר רעיון והוא נתקל בהתנגדות, זו הזדמנות לפתח את החשיבה. אליעד מציע שבעת שמישהו מסביר רעיון ומגיב לו בהססנות או התנגדות, זה לא בהכרח אומר שהרעיון לא נכון, אלא אולי יש משהו בהסבר עצמו שדורש הבהרה נוספת. כל התנגדות היא בעצם עוד כלי להתפתחות, שמסייע להבין את הרעיון בצורה ברורה יותר ולהתמודד עם המכשולים. בנוסף, אם מישהו לא מסכים עם רעיון, זה מעודד את המורה לחפש דרכים שונות להסביר את רעיונו.

איך נדע אם הנחות היסוד שלנו נכונות?

ההרצאה עוסקת גם בשאלה כיצד אפשר לדעת אם הנחות היסוד שלנו נכונות. אליעד מציין כי עלינו לבחון את הנחות היסוד שלנו ולשאול את עצמנו אם אנחנו באמת מבינים את עצמנו ואת מה שאנחנו חושבים. דוגמה שהביא הייתה כזו: כשאנחנו מסתכלים על בעלי חיים או על צמחים, יש לנו הנחות יסוד לגביהם. השאלה היא האם באמת יש לנו היכולת להבין את העולם דרך העיניים שלהם, או שמא אנחנו לא מבינים את המציאות כראוי. אליעד מציע שנחפש את נקודות המפגש של מחשבותינו עם אחרים, וננסה להטיל ספק בהנחות שלנו כדי להבין טוב יותר את העולם ואת עצמנו.

מה התהליך להבין את עצמך דרך הצגת רעיונות?

כשהאדם מנסה להסביר רעיון בצורה פשוטה וברורה, הוא בעצם חושף את עצמו לרעיונות יסודיים שמניעים אותו. אליעד מציין שכל אדם יכול להצליח להבין את עצמו יותר אם הוא מתאמץ להסביר את רעיונותיו לאדם אחר שממוקם במקום אחר לגמרי מבחינת רעיונית, תרבותית או חינוכית. היכולת להסביר רעיונות בצורה כזו היא מפתח להבין את עצמך ואת ההנחות שלך. בתהליך זה, חשוב לבדוק את הרקע של האדם שמולך ולהתאים את השפה וההסבר כדי שהוא יוכל...
הנחה לשפר יכולת חשיבה איך להיות חכם לשפר את השכל איך אפשר לדעת לפתח יכולות קוגניטיביות לשאול שאלות מיומנות חשיבה ביקורתיות כישורים שכליים פיתוח החשיבה איך להבין איך להבין את עצמי איך להבין את עצמך איך להסביר איך להסביר דברים איך להתפתח איך להתפתח רוחנית איך למנוע איך למנוע התנגדויות איך למנוע התנגדות הטלת ספק הנחה הנחות הנחות יסוד הנחת יסוד הסבר הסברים הפצה הפצה רוחנית התנגדות התפתחות רוחנית חוסר ודאות חוסר וודאות לבדוק לבדוק הנחות יסוד להבין להבין את עצמי להבין את עצמך להטיל להטיל ספק להסביר להסביר דברים להסביר לאחרים להתפתח להתפתח רוחנית ללמד ללמד תלמידים למידה למנוע למנוע התנגדויות למנוע התנגדות ספק ספקות ספקנות רוחני רוחניות תלמיד תלמידים
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב ... מופשט יותר, כך קשה יותר ליצור לו מכנה משותף ברור ורחב. האם עדיף להסביר דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף להסביר לקורא או לתלמיד דברים ישירות, בצורה ברורה, או להשאיר רמזים וסוכריות קטנות כדי שהוא יגיע להבנה ... להבין את הסיבה שמאחורי המבנה של הספר? אליעד מתייחס גם לשאלה של תלמיד ששאל אותו למה הספר כתוב דווקא באופן המסוים שבו הוא כתוב, ולא אחרת. הוא מסביר שיש ... עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = ... מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני ... שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ... האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם ... פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל ... יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם ... באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ... מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי ... וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל ... עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות נחשבת לאחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני נדרש לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות מתקשים לפעמים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מציע להימנע מהגדרה של תלמיד כסגור מחשבתית או טועה, אלא להכיר ולהבין את ההיגיון הפנימי שמנחה את התלמיד. אם אדם מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, כל שינוי בתפיסתו עשוי להתקל בהתנגדות פנימית. המפתח, לדבריו, הוא להציג את הרעיונות החדשים מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לתלמיד. מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, ... הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, כל שינוי בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת בחשבון את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת. כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום? שעמום בדיונים נובע לעיתים מחוסר התחדשות. כאשר המורה או התלמידים מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לשעמום הוא שינוי זווית ... מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של תלמיד מאפשר למורה לספק לו יתרון על ידי ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד יוצר את החיסרון והשני ... משקיע יותר זמן בהסברים, כך הוא יכול להגיע להבנה עמוקה יותר. כיצד ניתן להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא מבין משהו, זוהי למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות זאת כאתגר שמוביל לחשיבה מחודשת על הדרך שבה הדברים מוסברים. כאשר מורה מצליח לגרום לתלמיד להבין רעיון חדש, הוא יוצא נשכר מהתהליך גם כן. מהי המסקנה המרכזית? המסקנה המרכזית היא שסבלנות אינה רק תכונה שחשובה למורה רוחני, אלא לכל אדם באשר הוא. כשאדם מפתח סבלנות אמיתית, הוא לומד ליהנות מהתהליך של ההסבר, להבין טוב יותר את ... איך להפוך קושי בהסבר להזדמנות? מהי החשיבות של סבלנות בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב? מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות היא אחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני זקוק לו על מנת להצליח להעביר מסרים לתלמידים. מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל ב
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
... ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים? איך ללמד ילד לקחת אחריות באופן מעשי? ההרצאה עוסקת בנושא המורכב של חינוך ילדים ... למעשים. בעולם האמיתי, החברה בדרך כלל לא נותנת שום דבר בחינם ולא מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות. לכן, לחנך ילד לאחריות זה במידה רבה ללמד אותו לשלם מחירים אמיתיים עבור מעשיו. איך ההורה יכול להדגים לקיחת ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, ... לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, ... נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, ... רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת ... מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את ... במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה ... ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים אוקי לא בא לו ללמוד עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות ... לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון? ש: אז אמרת קודם כל למוצא. אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו מה אתה ... חשק זה פרס. אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד ... הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה? ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת. אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית? ש: ... משהו. אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה? ש: מבינים את השאלה. אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם ... כל פעם כשאתה אומר לו בוא תלמד הוא אומר לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות, בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק ... את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל ... אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע ... בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא. להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח איך הגעת לזה זה מחויב? לא צריך להילחם בו לא נכון ... לא לבדוק מי מה, למה זה משנה להפעיל את השכל, מחויב במציאות שאם היה מפעיל את השכל בהנחה שהוא לא רואה את האמת בסוף הוא יראה את האמת זה מחויב מצד ההגדרה מצד ... אתה המצאת את השם לפני מישהו אחר המציא את השם, נשמע יותר אמין וזהו. אבל עוד פעם בהנחה שמישהו הוזה הזיה זה אומר שהוא לא רואה את האמת, הוא לא רואה את האמת כי ...
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
... ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים ... כמה לתיקון הטעויות האלו, ואפילו טעויות שהמנהל העליון לא מודע להן כי העובד לא מסוגל לחשוב עצמאית. האם כדאי למנוע ממנהלים להיות חכמים מדי מחשש לפגיעה בארגון? אליעד כהן מסביר ... ההשקעה בהסברים עכשיו, יוביל להוצאות זמן וכסף נוספות בעתיד כאשר תצטרך לתקן את טעויותיו שוב ושוב. האם כדאי למנוע ממנהל להיות חכם מדי? היו שמציעים שמנהל לא צריך להיות חכם מדי, ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין ... לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר ... ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה ... של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו ... לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי ... בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם ... משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים ... לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את ... מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור ... אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, הם עשויים לרוץ מהר יותר מכל המתחרים ... מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק? אליעד: ... שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ... שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד. ש: אולי ה
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך ... למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ... תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר ... אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות למידה איך ללמד ילד אוטיסט לכתוב? למה הילד לא מצליח לכתוב? ...
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך מזהים אותם? קיימים סוגים שונים של מורים רוחניים, ולכל אחד מהם יכולות שונות ומגוונות. יש מורים שיכולים להעביר לאחרים את הידע והמיומנות שלהם, ויש כאלה שלא מסוגלים או אינם רוצים לעשות זאת. כאשר רוצים להעריך מורה רוחני או מדריך רוחני כלשהו, יש לבחון לא רק אם הוא עצמו בעל ידע ויכולות, אלא גם את היכולת שלו ללמד את אותם דברים לאחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של מורים רוחניים או מדריכים: הסוג הראשון: אדם שטוען שיש לו יכולת מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו כוחות לראות מלאכים או לחזות עתידות. כאשר שואלים אותו אם הוא יכול ללמד אחרים לעשות זאת, הוא לרוב יאמר שלא, משום שאם ... ולכן הוא היה נחוץ. במצב כזה, המיומנות של האדם אינה ניתנת להעברה לאחרים, כי הוא עצמו לא יודע כיצד הוא רכש אותה. הסוג השני: אדם שמסוגל ללמד אחרים את היכולות שלו, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד ... ברור. דוגמה לכך היא ספורטאי, כמו אצן שהתחיל מאפס ועבר אימונים, ניסויים ותהליכים שונים עד שלמד לרוץ מהר מאוד. אדם כזה יכול להדריך אחרים וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו יכולת מיוחדת, כמו למשל לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד אחרים לעשות זאת, כי הוא לא יודע כיצד השיג את ... בצורה מסודרת, הוא יכול להסביר את הדרך לאחרים. לדוגמה, אם יש אדם שאומר שהוא רואה מלאכים או יכול לדבר עם ישויות עליונות, אבל הוא אינו יודע להסביר לאחרים איך גם הם יוכלו לראות את המלאכים, המשמעות היא ... לא מודע לתהליך שעבר. זה לא אומר בהכרח שהיכולת שלו לא אמיתית, אלא פשוט שהוא לא מודע מספיק לדרך שבה היכולת הגיעה אליו. איך אפשר לזהות אם מורה רוחני באמת מסוגל ללמד? על מנת לזהות אם המורה הרוחני אכן מסוגל ללמד, צריך לשאול אותו שאלות לגבי הדרך שבה הוא השיג את הידע או היכולת שלו. אם הוא מסוגל לפרט בצורה ברורה שלבים ותהליכים שעבר כדי להשיג את מה שהשיג, יש סיכוי גבוה שהוא גם יוכל ללמד אחרים. לעומת זאת, אם הוא אומר דברים כמו זה בא לי ... לא יהיה מסוגל להעביר את היכולות שלו לאחרים. אליעד מדגיש את ההבדל הזה גם בדוגמה של אומנויות לחימה: כאשר מישהו מבצע פעלול מורכב, הוא יכול להסביר לאחרים בדיוק אילו שלבים צריך לעבור ואילו פעולות מדויקות יש לבצע כדי להשיג את אותה מיומנות. באותו אופן, אדם שמסוגל לחשוב במהירות או להגיע למסקנות מהירות, יכול ללמד אחרים כיצד לעשות זאת, על ידי פירוק התהליך לשלבים קטנים והדרגתיים. מה התהליך המדויק שאליעד כהן מתאר כדי להגיע להבנת האמת? אליעד כהן מסביר כי כל תהליך של השגת ידע, הבנה או מיומנות רוחנית הוא אותו תהליך ביסודו: לקחת את המחשבות או ... שמגיעים לוודאות מוחלטת או להבנה שאין יותר אפשרות לבדוק. אליעד מדגיש שאין דרך אחרת להשגת ידע אמיתי מלבד בדיקה עצמית יסודית וכנה. כל מיומנות, רוחנית או אחרת, ניתנת ללמידה על ידי פירוק שלה לשלבים ובדיקה חוזרת ונשנית של כל שלב ושלב. איך לבחור מורה רוחני? כיצד לזהות מורה אמיתי? האם אפשר ללמוד כל מיומנות? איך להגיע למודעות עצמית מלאה? בדיקה עצמית רוחנית מהי הדרך להבנת האמת? מדריכים רוחניים ויכולות לימוד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לדיאטה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 04:17:07 - wesi1