אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמידים ✔נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
מהי נקמה ולמה אנשים נוטים לנקום?

נקמה היא פעולה שבה האדם מבקש לפגוע או להחזיר רע למישהו שפגע בו. לכאורה, בכל פעולה שאדם עושה יש אלמנט של שינוי כלשהו במציאות, ולכן על פניו, כל פעולה נראית כנקמה מסוימת. למשל, אם אדם רעב והוא אוכל, הוא "נוקם" ברעב שלו. אך מה מבדיל נקמה מפעולות אחרות? ההבדל הוא בכוונה ובתחושת הצדק שנלווית לה. כאשר אדם אוכל, הוא פועל להיטיב עם עצמו, ללא כוונה מיוחדת לפגוע ברעב כישות עצמאית. לעומת זאת, בנקמה ישנו רצון מודע וממוקד לפגוע, מתוך שמירת כעס על דבר שקרה בעבר.

למה יש תחושה של צדק בנקמה?

תחושת הצדק בנקמה נובעת מכך שהאדם עדיין חי את החוויה השלילית שחווה בעבר. האדם זוכר את מה שעשו לו, וכאשר הוא נוקם, הוא מרגיש שהוא עושה צדק, מחזיר לעצמו כוח, ומתמודד עם אותו כאב שעדיין נשאר בתוכו. דוגמה לכך היא אדם שננשך על ידי כלב וכעת הוא נוקם לא בכלב הספציפי אלא בכלבים אחרים. הנקמה היא ניסיון "לסגור חשבון פתוח" עם המציאות, כשהאדם חש צורך להוציא את הכעס שלו כלפי משהו, גם אם זה לא הדבר שגרם ישירות לכעס.

מה ההבדל בין "למקום" לבין "לנטור"?

"למקום" משמעותו לבצע בפועל את מעשה הנקמה, ו"לנטור" הוא לשמור את הכעס בפנים בלי לבצע פעולה ממשית מידית. נטירה היא תחזוקה פנימית של כעס ושל רצון לנקום, והאדם סובל כל הזמן מזה שהוא מחזיק את הכעס בתוכו. לעיתים, אנשים אומרים לעצמם שהם לא רוצים להרגיש את הכעס הזה, אבל הם לא מצליחים להשתחרר ממנו, ואז הם כלואים ברגשות שליליים שהם אינם רוצים.

מה המשמעות הרוחנית של "נוקם ונוטר" לפי רבי נחמן?

אליעד כהן מסביר שלפי רבי נחמן מברסלב, דווקא הצדיק האמיתי הוא זה שיודע להיות "נוקם ונוטר". מדוע? כי תפקידו של הצדיק האמיתי הוא להעביר ידע עמוק לאנשים רגילים. כדי לעשות זאת, הצדיק צריך לדעת לחלק אור גדול מאוד (ידע רוחני עליון) לחלקים קטנים, כך שכל אדם יוכל להבין אותם. כדי לחלק את האור הגדול הזה, הצדיק חייב להיות מסוגל להבין גם את המציאות הרוחנית הגבוהה (שבה אין הבדל בין טוב לרע), וגם את המציאות הרגילה של בני האדם, שבה יש הבדלים ברורים, כאב, כעס, ופגיעה. כלומר, הצדיק חייב להיות מסוגל לחיות בשני העולמות במקביל. אם הצדיק היה שרוי כל הזמן רק בתודעה שאין הבדל, הוא לא היה מסוגל לתקשר עם אנשים רגילים. לכן הצדיק, במובן מסוים, צריך "למקום ולנטור" - להיות מסוגל לכעוס, להחזיק בתוכו את ההבדלים, ולהיות מסוגל לתפקד בעולם הרגשי הרגיל.

למה הצדיק נהנה מהנקמה, ומה ההבדל בינו לבין אנשים רגילים?

בעוד שאנשים רגילים סובלים מהתחושה השלילית של נקמנות, הצדיק דווקא נהנה מכך. הצדיק מודע לכך שהיכולת שלו להיות גם בנקמנות וגם בהיעדרה היא יכולת גבוהה מאוד, כי הוא יכול לבחור באופן חופשי באיזה מצב להיות. הוא יכול להחליט אם לנקום או לא, והוא נהנה מהיכולת שלו להיות בשני המצבים, גם כשזה נראה שלילי לאנשים רגילים. לאנשים אחרים רע עם זה שהם נוקמים, אבל הצדיק מרגיש טוב עם זה, כי הוא בוחר זאת מתוך מודעות, ללא סבל נפשי שנלווה לכך בדרך כלל.

איך נקמה קשורה לתחיית המתים ולמשיח?

לפי ההסבר של רבי נחמן, תחיית המתים היא מצב רוחני שבו האדם מעיר בתוכו את המקומות הפנימיים שמתו או נשכחו, ומתחיל לחיות מתוך מודעות מלאה. הצדיק, שהוא מסוגל להיות "נוקם ונוטר", מסוגל להעביר אנשים אחרים לתודעה גבוהה יותר. זו הסיבה שרבי נחמן קושר את היכולת להיות "נוקם ונוטר" עם היכולת לחיות מתים. ה"מתים" הם...
להסביר כעסים להרגיש להשתמש רגשות איך לחיות לשאול את עצמי מרגיש טוב הגדול קבלת החלטה הגדרות אהבה אמת גאולה הכעס המשיח הצדיק האמת חכם טוב לנקום כעס כעסים לאהוב לאהוב את הכעס לאהוב את השנאה לאהוב לכעוס לאהוב לשנוא לכעוס לנקום לשנוא מי זה המשיח משיח נוקם ונוטר נוקם ונוטר כנחש נקמה נקמנות צדיק צדיק אמת צדיקים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רע לנקום שיחות הרן שיחות הרן צג שנאה תחיית המתים תלמיד תלמיד חכם תלמידים
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני ... בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע ... ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש ... שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים , זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם ... למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת ... אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש ... של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי מורים חדשים? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בסיפור אישי שקשור לשיעור הראשון של מורה שניצבה מול תלמידים ולא ידעה כיצד לנהל את הכיתה. במהלך השיעור התלמידים השתוללו, קפצו על השולחנות והיה כאוס מוחלט. המורה הרגישה תחושת כישלון ורצתה לברוח. השיחה נעה סביב הפחדים שמלוים את המורה במהלך השיעור הראשון, כמו תחושת חרדה מכישלון, פחד לא להצליח והדאגה שמא התלמידים לא יקשיבו. אליעד עוזר למורה להבין את מהלך השיעור תוך כדי חקירה של העובדות. הוא ממליץ לה לשאול את עצמה מה האמת? - האם ... עם פחד וחרדה בתור מורה? איך להוריד את רמת הלחץ בשיעור הראשון? איך לעמוד מול כיתה עם התלמידים? מהי הדרך להתמודד עם בלגן בכיתה? ...
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
... מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב מה מוכיח שאתה באמת תלמיד של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שלפיו רבים מחשיבים את עצמם לתלמידים של רבי נחמן מברסלב וטוענים שהם מיישמים את העצות שלו. לדבריו, ישנה דרך פשוטה לבדוק האם הם באמת מיישמים את העצות הללו. רבי נחמן עצמו טען שמי שייקח אפילו עצה אחת שלו ויישם אותה עד הסוף, יהפוך לצדיק גמור כמוהו. מכאן, שאליעד כהן מציע לבדוק האם האדם שטוען שהוא תלמיד של רבי נחמן הגיע למדרגת צדיק גמור. הוא מציין כי רבי נחמן עצמו אמר שהצדיק הבא שיהיה ברמתו הוא למעשה המשיח. לכן, אם אדם לא הגיע למדרגת משיח, ברור שהוא עדיין לא ... להיות מסוגל להסביר אותם לאחרים ולייצר בעצמו את אותו סוג של תובנות מקוריות. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, כנראה שהבנתו לא מלאה. האם מישהו שלומד הרבה שנים הופך לתלמיד אמיתי? אליעד כהן מסביר גם לגבי הטעות הנפוצה של אנשים הטוענים שהם תלמידים שלו או של כל מורה אחר, רק בגלל שהם לומדים הרבה זמן. לדבריו, הזמן שלומדים אינו הופך אדם לתלמיד. למשל, אדם יכול להחזיק אנציקלופדיה במשך שנים רבות אך לא להבין ממנה דבר, וכך הוא לא יכול להיחשב תלמיד אמיתי של האנציקלופדיה. לכן הוא מדגיש שהמהות היא לא כמות הזמן שמשקיעים בלמידה אלא מידת ההבנה והיישום האמיתי של התוכן הנלמד. הוא מציג דוגמה נוספת של אדם שטוען שהוא תלמיד של אליעד כהן, משום שהוא קרא את ספריו וצפה בהרצאותיו מאות פעמים. אליעד כהן מדגיש שזה עדיין לא מוכיח כלום, כי תלמיד אמיתי הוא מי שבאמת חוקר ומיישם את העצות באופן עמוק ומוחלט. אדם אחר יכול להיות תלמיד אמיתי של אליעד כהן, אפילו אם מעולם לא פגש אותו או לא קרא את הספרים שלו, פשוט משום שהוא באמת מיישם את הגישה ואת העקרונות הללו בפועל. האם להיות תלמיד זו פונקציה של זמן? אליעד כהן מסביר שהיותו של אדם תלמיד אמיתי אינה קשורה כלל לפונקציה של זמן או להיכרות אישית עם המורה. לדבריו, אדם יכול ליישם עצה אחת בצורה מושלמת, ללא קשר למשך הזמן שהשקיע בכך, ולהיות תלמיד אמיתי. בעוד שאדם אחר יכול לבלות שנים רבות בלמידה אך לא ליישם אף עצה אחת במלואה. הוא מדגיש שהקריטריון האמיתי הוא עומק ההבנה והיישום בפועל של הדברים ולא כמה זמן האדם נמצא בסביבה של התוכן או המורה. הוא מסכם את הנקודה בכך שאדם יכול להיות תלמיד שלו או של כל מורה אחר, מבלי בכלל לפגוש אותו פיזית, כל עוד הוא מבין ומיישם את העצות באמת לעומקן. מצד שני, אדם שמכיר את החומרים מבחינה תאורטית בלבד, בלי יישום ממשי, אינו נחשב לתלמיד אמיתי גם אם הוא לומד עשרות שנים. לסיום, אליעד מדגיש שהמדד האמיתי להיותו של אדם תלמיד הוא המידה שבה האדם חוקר את עצמו, מבין את הרצונות, התחושות והמחשבות שלו לעומק, מטיל ספק בהם, ומיישם את העקרונות הללו באופן פרקטי וממשי בחיי היומיום שלו. האם אתה באמת תלמיד של אליעד כהן? איך מיישמים את העצות של רבי נחמן? מה זה אומר להיות צדיק גמור? איך יודעים שמבינים רעיון עד הסוף? האם הזמן הופך אדם לתלמיד אמיתי? ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר יודע. ההסבר הפשוט ... אורות מקיפים חדשים. מה החשיבות של מציאת תלמידים מתאימים ללימוד? אליעד מדגיש כי חשוב מאוד למצוא תלמידים מתאימים והגונים, אותם הוא מכנה תלמידים הגונים. מה משמעות המושג תלמידים הגונים? הוא מסביר שהכוונה היא לתלמידים חכמים, ביקורתיים, שיש להם יכולת להתקיל אותך בשאלות קשות ובאתגרים שכליים משמעותיים. לפי אליעד, תלמידים מסוג זה הם הנכס האמיתי של המורה, כיוון שהם אלה שמאלצים אותו לחשוב לעומק, להבין טוב יותר את החומר, וכך לשפר את החשיבה שלו. לתלמידים כאלה הוא מתייחס באהדה רבה, ומציין שחשוב מאוד לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת שדרכה אליעד כהן מסביר את החשיבות של לימוד ... משום שהוא מציב אותו במבחן של ממש מול התלמידים שלו. מה המשמעות של הפצה רוחנית באמצעות לימוד לאחרים? אליעד מתייחס גם להיבט הרוחני של לימוד לאחרים, ומצטט בהקשר זה את רבי נחמן מברסלב שאמר כי מי שרוצה להשלים את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, הוא למעשה מפיץ ידע, חכמה ואור רוחני. בכך הוא לא רק משפר ... לכן, בזכות שאלות חדשות והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לבחור מורה רוחני, איך לזהות מורה אמיתי מול מורה שקרי, ... שיודע רק חמש מאות מילים באנגלית ומלמד תלמידים שלא יודעים כלל את השפה. הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו חלקי, כי התלמידים עשויים לשאול שאלות שיעוררו אצל המורה מודעות למה שהוא עדיין לא יודע, וכך יעזרו לו להתקדם ולהשלים את הידע החסר שלו. מדוע אנשים לומדים ... שמסביר שלעיתים אדם מתפרסם או מקבל תלמידים לפני הזמן, מה שמונע ממנו להגיע לאמת המוחלטת. לדוגמה, כמו תינוק שנולד בטרם עת ואינו שורד, כך גם אדם שהופך מורה לפני שהוא בשל עלול ... כי הוא כבר קיבל כבוד והערכה. מצד שני, תלמידים רבים הולכים אחרי אדם כזה כי אינם יודעים לזהות שהוא חלקי, וחושבים שהוא יודע הכל. התלמידים במקרה כזה עשויים להרגיש מסופקים מהתשובות החלקיות שהם מקבלים, ולא יחפשו עוד. איך התלמידים יכולים לזהות מורה אמיתי מול מתחזה? אליעד מדגיש שתלמיד חכם צריך לבדוק לעומק את דברי המורה ולא לקבל דברים רק כי הם נאמרים על ידי מישהו שנחשב לסמכות. לדוגמה, אם מורה מסביר מושג רוחני בצורה לא מלאה, תלמיד אמיתי לא יסתפק בהסבר אלא ימשיך לשאול ולחקור, כך שיבין מה חסר. ככל שהתלמיד חכם יותר, כך הוא יבדוק את המורה יותר לעומק ולא יאמין לדברים בלי לבדוק אותם בעצמו. מה היתרונות והחסרונות בלימוד ממורה שלא יודע הכל? ישנם ... שהלימוד אצל מורה לא מושלם עשוי לעזור לתלמיד לפתח הבנה עמוקה יותר של האמת כשהוא מגיע למורה טוב יותר מאוחר יותר, כי הוא יוכל להשוות בין האמת לבין מה שלמד בעבר שהיה חלקי או שגוי. מצד שני, החיסרון הוא שהתלמיד עלול לקבל את החלקיות כאמת, ולהסתפק ברמה נמוכה של הבנה. לכן, אליעד מבהיר שעדיף תמיד מורה שיודע גם את מה שנכון וגם את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ההבנה ... מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ומוחאים כפיים, האדם עלול להפסיק לחפש ולהאמין שהוא כבר הגיע להבנה מלאה. זהו סיכון שיש להיות מודעים אליו. מתי כדאי לאדם להימנע ... הוא צריך להיות מוכן להודות בכך מול התלמידים. אם הוא אינו מסוגל לכך, עדיף שלא ילמד כלל, כי ההערכה החיצונית עלולה למנוע ממנו להמשיך ולהעמיק את הבנתו. דוגמה לכך היא אדם שמתוך חיפוש ... הנושא לעומקו. מקרה כזה הוא בעייתי גם לתלמיד וגם למורה עצמו. מהי הדרך הנכונה להתקדם רוחנית? אליעד מדגיש שכדי להתקדם רוחנית באמת, האדם צריך להיות מוכן תמיד ללמוד עוד ולא לחשוב שהוא ... כדאי ללמוד ממורה שלא יודע הכל? איך תלמידים יכולים לעזור למורה להתקדם? מורים רוחניים מפורסמים של שקר ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו אלוהים? בהרצאה זו, ... האלוהי. כלים נעים: יש להקפיד על תהליך לימוד רוחני שבו לא רק מקבלים את הידע, אלא גם מעבירים אותו הלאה. כלים נעים הם תלמידים שיכולים לקבל את הידע ולהפיץ אותו. תלמידים טובים: תלמידים הם אלו שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה שבאמצעותם ניתן להרגיש את הפערים וללמוד מחדש את מה שלא ברור. מהו הקשר בין השגת חכמה ובין לימוד של ... בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. חכמה רוחנית לימוד רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים , להסביר לאחרים, להתמודד עם ... אם האדם מתמודד עם אתגרים קשים, הוא נאלץ להוציא את ההבנות הישנות והחלקיות שלו וליצור הבנה חדשה ועמוקה יותר, ובכך מפתח את השכל והחשיבה שלו באופן משמעותי. איך תלמידים ואחרים מסייעים לפיתוח החשיבה האישית? אליעד מדגיש שהתלמידים או האנשים שאתה מלמד אותם לא נמצאים רק כדי לקבל ממך ידע, אלא בעיקר כדי לסייע לך לפתח את החשיבה שלך עצמך. הוא מציין שבזכות שאלות של תלמידים או אנשים שלא מבינים את הרעיונות שלך, אתה מחויב להעמיק יותר, להבין את הדברים טוב יותר, ולגלות בעצמך הבנות חדשות שלא היית מגיע אליהן לבד. במובן הזה, תלמידים הם למעשה הכלי העיקרי של המורה לפתח ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? ... של חוסר הקשבה? אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות: מציאת מכנה משותף לרוב הילדים. שימוש ... של הילדים בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש לניהול כיתה כיצד לשלב עניין בשיעורים בכיתה? למה ילדים לא מקשיבים בכיתה? ... הרעיונות, יש כמה עקרונות שימושיים: למצוא דרכים להפוך את הנושא למעניין עבור התלמידים, על ידי קישורו למה שהם מרגישים שייתן להם ערך או כבוד. לבחון אם אפשר לממש סנקציות קלות יותר, תוך בדיקה אם ... ברורים עם השלכות. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית ש: איך אני יכולה לגרום לילדים בכיתה ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, ... מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק ... שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, יש להבטיח שהתלמיד מבין את הקשר בין סוגי המשולשים השונים. איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה? כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור. מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר? במקרים כאלה, המורה צריך לבדוק אם התלמיד מבין את הנחות היסוד של הבעיה. אליעד מציין שלעיתים החסמים האמיתיים טמונים בהבנה השגויה של היסודות. לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות והזוויות ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות שונות כדי לעזור לתלמיד להפיק את ההבנה העמוקה יותר. המורה צריך לבדוק שהתלמיד מבין את ההיגיון של החוק ולא רק איך להשתמש בו. איך לבנות אסטרטגיות חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין את הנושא בצורה הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים ...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד ... מאנשים אחרים. זוהי הסיבה לכך שלפעמים מורים רוחניים יכולים להטעות את תלמידיהם ולטעון שהאמת נמצאת אך ורק ... לא מוגדרת ככת? הקבוצה של אליעד כהן, ממי ללמוד? למה לא להאמין באף אחד? תלמידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, ספרי ברסלב, להיות מורה רוחני, ללמד תלמידים, מצא את ההבדלים, סוגים של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תלמידים, האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמידים, איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, אימון אישי לימודים, מאמן אישי בטלפון בנושאי תלמידים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 21:16:41 - wesi1