אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושות ✔לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:27לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
איך לזהות את צרכי הלקוח מבלי להרגיש חוסר אמון?

בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על הדרך בה מוכרים יכולים להבין את צרכי הלקוח ולהתאים את המוצר או השירות שמוצע לו בצורה שלא תיצור תחושת זרות. הנושא המרכזי הוא הבנת הצרכים של הלקוח לפני שמתחילים בתהליך המכירה. אליעד מסביר כי הלקוח לא בהכרח רוצה את המוצר עצמו, אלא הוא מחפש פתרון לבעיה כלשהי. לכן, על המוכר להבין את הצרכים של הלקוח לפני שהוא מציע לו פתרונות. המוכר צריך להבין מה הלקוח באמת רוצה ומה הוא מנסה להשיג, ולא רק להתמקד במעלות המוצר.

למה לא כדאי לשאול את הלקוח כל שאלה אפשרית על הצרכים שלו?

אליעד מציין כי כאשר המוכר שואל את הלקוח יותר מדי שאלות, הלקוח עשוי להרגיש תחושת זרות. אם המוכר שואל שאלות רבות, זה עשוי להעביר תחושה שהוא לא באמת מבין את הלקוח. דוגמה לכך היא אם לקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, והמוכר מיד מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח ירגיש כי המוכר מבין אותו מבלי לשאול שאלות מיותרות. מצד שני, כאשר המוכר שואל הרבה שאלות, זה יכול לגרום ללקוח להרגיש שהמוכר לא באמת מבין אותו.

מה קורה אם המוכר יודע את הצרכים של הלקוח מראש?

אם היה ניתן לקרוא את מחשבות הלקוח, הלקוח היה מרגיש תחושת קרבה, אך גם תחושת חשש. ברגע שהמוכר יודע בדיוק מה הלקוח רוצה, וההצעה תואמת את ציפיותיו, הלקוח עשוי להרגיש שהמוכר מבין אותו היטב. אבל אם הלקוח חושד שהמוכר יודע עליו יותר מדי, זה יכול להוביל לחוסר אמון.

איך להתאים את המכירה מבלי לשאול יותר מדי שאלות?

הדרך הטובה ביותר היא להבין את הצרכים של הלקוח מתוך הדברים שהוא כבר אמר, ולא להעמיס עליו שאלות נוספות. כאשר המוכר מצליח להציע את המוצר או השירות שמתאימים ללקוח, מבלי לשאול אותו על כל פרט, הלקוח ירגיש שהמוכר מבין אותו באמת.

מה חשוב לדעת כמוכר כדי לא ליצור תחושת זרות?

על המוכר להיות חכם ולדעת לקרוא בין השורות, להבין את הצרכים של הלקוח ולהתאים את הצעת המוצר בצורה מדויקת. אם המוכר לא מצליח להבין את הצרכים או להציע את המוצר המתאים, הדבר עלול ליצור תחושת זרות אצל הלקוח. מצד שני, אם המוכר מצליח להציע את המוצר הנכון בצורה שמבוססת על דברים שהלקוח כבר אמר, זה יכול ליצור תחושת קרבה ואמון.

מה קורה אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח?

כאשר המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח או לשדר ללקוח שהוא מבין אותו, זה עלול להרחיק את הלקוח וליצור תחושת זרות. אולם, אם המוכר מצליח להבין את הצרכים של הלקוח ולהתאים את הצעת המוצר בצורה מדויקת, הלקוח ירגיש תחושת קרבה ואמון, ויהיה יותר נוטה לרכוש את המוצר.
איך לזהות את צרכי הלקוח מבלי להרגיש חוסר אמון?

בהרצאה הזו ניתנת תובנה חשוב לגבי תהליך מכירת מוצרים ושירותים. המוכר לא צריך להתמקד רק במעלות המוצר, אלא בפתרון הבעיה של הלקוח. הלקוח לרוב לא מחפש מוצר עצמו אלא פתרון לבעיה כלשהי. לכן, לפני שמתחילים למכור, חשוב להבין את הצרכים של הלקוח, לזהות את הבעיה שהוא רוצה לפתור.

למה לא כדאי לשאול את הלקוח כל שאלה אפשרית על הצרכים שלו?

הלקוח עשוי להרגיש לא נעים אם המוכר שואל אותו יותר מדי שאלות, כי זה משדר תחושת זרות. אם המוכר שואל הרבה שאלות הוא בעצם מאותת ללקוח שהוא לא באמת מבין אותו. אם הלקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, ומוכר ישר מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח יכול להרגיש תחושת קרבה שכן המוכר מבין אותו בלי לשאול שאלות מיותרות.

מה קורה אם המוכר יודע את הצרכים של הלקוח מראש?

אם היה אפשר לקרוא את מחשבות הלקוח ולהגיד לו מראש מה הוא רוצה לקנות, הלקוח היה מרגיש תחושת קרבה, אבל גם תחושת חשש אם הוא חושד במוכר שהוא יודע עליו יותר מדי. ברגע שמוכר אומר ללקוח בדיוק מה הוא רוצה, וזה תואם לציפיותיו, הלקוח ירגיש שהמוכר מבין אותו היטב.

איך להתאים את המכירה מבלי לשאול יותר מדי שאלות?

הדרך הטובה ביותר היא להבין את הצרכים של הלקוח מתוך הדברים שהוא כבר אמר, ולא להעמיס עליו שאלות נוספות. כשמוכר מצליח לקלוע למה שהלקוח רוצה מבלי לשאול אותו על כל פרט, זה גורם ללקוח להרגיש שמוכר באמת מבין אותו.

מה חשוב לדעת כמוכר כדי לא ליצור תחושת זרות?

במקרים בהם המוכר שואל שאלה אחת מדי, או אם הוא לא מצליח לקלוע בול למה שהלקוח רוצה, זה עלול ליצור תחושת זרות ולא אמינות. כדי להימנע מזה, המוכר צריך להיות חכם ולדעת לקרוא בין השורות ולהתאים את הצעת המוצר בדיוק למה שהלקוח רוצה.

מה קורה אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח?

אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר או לשדר ללקוח שהוא יודע מה הוא רוצה, זה עלול להרחיק את הלקוח ולטפח תחושת זרות. מצד שני, אם המוכר מצליח "לקרוא את המחשבות" של הלקוח ולהציע לו בדיוק את מה שהוא רוצה מבלי לשאול יותר מדי שאלות, זה יכול ליצור תחושת קרבה ואמון.
שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו.

ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח יפתרו כאשר הוא יקנה את המוצר שלך.

ולכן, מכאן נגזר הנושא של איתור צרכי הלקוח, בירור צרכי הלקוח, להבין מה הלקוח רוצה, מה הלקוח צריך, לפני שאתה הולך למכור לו, תבין מה הלקוח צריך. מה אתה מוכר? קודם כל מה הלקוח רצה? הבנת בכלל מה הוא רצה? הבנת מה באמת הוא רצה? הבנת מה באמת הוא מחפש? הבנת למה הוא מחפש את זה? מה אתה ישר מנסה למכור לו לפני שהבנת מה הוא רוצה לקנות? או מה חסר לו בכלל? כמו בנאדם שמנסה לפתו בעיה לפני שהוא מבין מה הבעיה.

בין כך ובין כך הדבר הזה מכאן בעצם הובן שצריך לברר עם הלקוח מה אתה צריך? מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? למה אתה צריך? וכו' וכו'.

עכשיו, מהיבט מסוים, זה מאוד טוב. למה זה מאוד טוב? לקוח שרואה ששואלים אותו: "מה אתה צריך? מה אתה רוצה? למה אתה מחפש? מה פה? מה שם?" זה מראה לו שמתעניינים בו, זה מראה לו שכביכול לא מנסים למכור לו, אלא פשוט מנסים להבין אותו, זה מראה לו שמנסים לעשות התאמה של המוצר לצרכים שלו, זה מראה לו שלא מנסים סתם לדחוף לו מוצר, מנסים להבין מה הוא צריך? מתעניינים בו, וכו' וכו'.

יחד עם זאת, יש גם חסרונות כאשר מבררים את צרכי הלקוח. לשאול את הלקוח: מה אתה צריך? מה בדיוק אתה מחפש? תגדיר לי ספציפית מה פה? מה שם? כל הנושא הזה של איתור צרכי הלקוח, בירור צורכי הלקוח, אפיון צרכי הלקוח, כל הדברים האלה, יש בהם גם חיסרון. למה? ואני אסביר בצורה פשוטה: לפעמים הלקוח לא יודע מה הוא רוצה לקנות עדיין. לא ברור לו, ואז יושבים ועוזרים ללקוח להבין מה הוא רוצה לקנות. בא נניח, לצורך העניין, שזה בסדר. אבל מה קורה? שימו לב, לפעמים הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות.

עכשיו, הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות. כשלקוח נכנס לחנות, מי עוד חוץ מהלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות? בעולם כולו? אז התשובה תהיה שאוקי, אז הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות, בהנחה שהוא יודע מה הוא רוצה לקנות. אולי אשתו של הלקוח יודעת מה הוא רוצה לקנות, אולי חברים שלו יודעים מה הוא רוצה לקנות כי הוא סיפר להם "אני רוצה לקנות ככה וככה".

מי לא יודע מה הלקוח רוצה לקנות? המוכר. למה המוכר לא יודע מה בדיוק הלקוח רוצה לקנות? כי הוא לא סיפר לו. למה הוא לא סיפר לו? למה הלקוח לא סיפר למוכר מה הוא רוצה לקנות? כי הוא לא מכיר אותו. למה שהוא יספר לו? מאיפה הוא אמור לדעת את זה? הבנתם? זאת אומרת שככל שהבנאדם יותר קרוב רגשית, פיזית, ללקוח, כך בעצם הוא יותר יודע מה הלקוח רוצה. ככל שהוא יותר רחוק רגשית מהלקוח, ככל שהלקוח פחות קרוב בעולם שלנו לבנאדם השני, ככה הבנאדם לא יודע, אני לא יודע מה הוא רוצה לקנות? מאיפה אני יודע מה הוא רוצה לקנות?

מזה בעצם אומר? זה בעצם אומר שבתהליך של איתור צרכי הלקוח לפעמים נוצרת כאן תחושת הזדהות. שימו לב לזה, כששואלים את הלקוח יותר מדי שאלות: מה פה? מה שם? מה פה? מה שם? מהיבט מסוים זה גם מזכיר ללקוח, ודרך אני אסביר על מה לעשות פרקטית, מהיבט מסוים זה גם מזכיר ללקוח: "הוא לא באמת, הוא לא באמת באותו ראש איתי, כי אם הוא באותו ראש איתי, למה הוא לא יודע מה אני רוצה לקנות?"

עכשיו, שימו לב לשאלה הבאה: לא יצויר שלקוח היה נכנס לחנות ומישהו בא ואמר לו: "אדוני אני יודע מה אתה רוצה לקנות" נניח שהייתה דרך לקרא מחשבות, נניח שהייתה דרך לצטט ללקוח, נניח שלקוח נכנס לחנות, אוטומטית להביא סרט מאיפשהו שאומר לנו מה הלקוח רוצה לקנות, נניח שהייתה טכנולוגיה כזאת, והלקוח לא יודע אפילו שיש טכנולוגיה כזאת, ומישהו בא ללקוח ואומר לו: "טוב אני יודע מה אתה רוצה לקנות, אתה מחפש טלוויזיה כזאת, בגודל כזה, ברוחב כזה וכזה".

אז מהיבט מסוים הלקוח היה חושד: "מאיפה אתה יודע מה אני רוצה? מה אתה עוקב אחרי? מה אתה מנסה לרמות אותי? מה, אולי אתה יודע עלי עוד דברים מזה אתה מנסה לרמות אותי?" יחד עם זאת הלקוח גם היה מרגיש: "נכון נכון נכון, זה בדיוק מה שאני רוצה, מאיפה אתה יודע? כן, כן, מה יש פה? מה מתאים לי?" והלקוח דווקא היה מרגיש קרבה.

אם לדוגמה נגיד האישה של הלקוח הייתה מתקשרת ואומרת לו: "אתה שומע? מצאתי בדיוק מה שאתה מחפש", "את יודעת מה אני מחפש, נכון? אז יאללה זה מתאים לי", אם היא אומרת לו. אם היא שיודעת מה הוא מחפש, אומרת לו: "מצאתי מה שאתה מחפש בדיוק" אז זה מתאים כי היא יודעת מה הוא מחפש, הוא מרגיש קרבה אליה.

אז שימו לב, תיכף עוד פעם אני אסביר מה צריך לעשות בפרקטיקה, אבל שימו לב, הישות שיודעת הכי טוב מה הלקוח רוצה לקנות היא הלקוח, ככל שהישות, רחוקה יותר מה "אני" מהתודעה העצמית של הלקוח, כך היא פחות מבינה, פחות מתחברת לראש של הלקוח.

ולכן באיתור צרכי הלקוח מהיבט מסוים אנחנו מנסים להתחבר לראש של הלקוח, לייצר אתו אחדות דעים, חשיבה זהה, אבל מהיבט אחר גם בכל איתור צרכי הלקוח אנחנו בעצם משדרים ללקוח: אנחנו, אני ואתה זה שני אנשים שונים, כי אני לא מבין אותך מספיק טוב, כי אם הייתי מבין אותך מספיק טוב, למה אני צריך לשאול אותך "מה אתה צריך?".

מה זה אומר פרקטית? בפרקטיקה זה אומר שצריך לדעת כששואלים את הלקוח: "מה אתה צריך? מה פה? מה שם?" גם צריך לדעת לא לשאול אותו יותר מדי שאלות. לא לשאול אותו את השאלות הלא הכרחיות. מה זאת אומרת לא לשאול את השאלות הלא הכרחיות? לזכור שכששואלים אותו יותר מדי שאלות, לפני שנותנים לו מידע, שואלים אותו עוד שאלה ועוד שאלה, מצד אחד זה מגניב, זה טוב, זה יפה, מצד שני זה גם גורם ללקוח לזכור שיש פה תהליך של מכירה.

כי מישהו זר מנסה לברר מידע כדי למכור לו ועוד יכול להיות שבסוף הוא עוד יגיד לו "כן הנה, המוצר הזה מתאים לך" למרות שהוא לא בדיוק מתאים לו, למה? בגלל שהוא קיבל את כל המידע, אז הוא אומר שזה "מתאים לי", אבל המוצר הזה לא בהכרח מתאים לי.

לעומת זאת, אם נגיד אם היה מישהו נגיד שהיא קורה את המחשבות של הלקוח והיה אומר לו "כן, המוצר הזה מתאים לך" והלקוח היה רואה ישר שזה מתאים לו: "אהה וואלה, באמת המוצר הזה מתאים, הוא לא ניסה לעשות התאמה אישית כלפי, באמת הוא מראש כבר אמר לי..."

תארו לעצמכם, הלקוח בא וחושב בראש שלו שהכי חשוב לו שהטלוויזיה תהיה הכי גדולה שיש והוא נכנס לחנות והמוכר אומר לו: "שלום, מה אתה רוצה?", "רוצה טלוויזיה", אומר לו: "בא תראה יש לי פה טלוויזיה הכי גדולה שיש", "וואלה, בדיוק מה שאני מחפש, אפילו לא, זה לא שהוא שאל אותי קודם ואז ניסה למכור לי מה הטלוויזיה הכי גדולה, הוא מראש כבר אמר לי 'הנה הטלוויזיה הכי גדולה', יש פה התאמה מוחלטת למה שחיפשתי".

מזה אומר בפרקטיקה? בפרקטיקה זה אומר שלפעמים כששואלים את הלקוח שאלות, המוכר צריך להיות חכם להבין דבר מתוך דבר. ולפעמים צריך לשדר ללקוח, להגיד לו "כן, כן, אני מבין מה אתה רוצה, כן, אתה רוצה גם את זה, אתה רוצה גם את זה".

שימו לב, כמובן לא דברים מטופשים, שהם לא נכונים, כי אז זה עוד יותר מגדיל את תחושת הזרות מול הלקוח. אם המוכר אומר ללקוח: "כן אני יודע, אתה גם רוצה את זה ואת זה" או "אתה כנראה גם מעדיף את זה ואת זה, נכון אתה רוצה ככה וככה?" אם המוכר טעה פה, אז הוא עוד פעם גדיל את תחושת הזרות מול הלקוח, והוא גורם ללקוח לחשוב: "אנחנו שני אנשים שונים, אנחנו לא בהכרח באותו ראש". יכול להיות שגם מה שאמרת לי ואתה חושב שהבנתי אותך, לא הבנתי אותך, כי עובדה שאני פתאום אומר לך: 'אתה רוצה גם ככה וככה', שבכלל לא רצית את זה.

יחד עם זאת, אם המוכר יצליח להגיד ללקוח, אם יש למוכר מספיק שכל והוא יודע לקרא בין השורות, יודע להבין, יודע לזהות את המצבים והוא יודע להגיד ללקוח: "כן, אתה כנראה גם, אז אני מבין, אז אתה מחפש את זה ואת זה, וכהה וככה, ואתה גם מעדיף ככה וככה וכנראה שאתה צריך ככה וככה, ונכון שככה וככה?" מהיבט מסוים, ככל שאתה תקלע, אתה המוכר, תקלע יותר לפרטים במה שהלקוח מחפש, ככה אתה יותר רוכש את האמון של הלקוח. כי אתה לא שאלת אותו מה הוא צריך, אתה ידעת מה הוא צריך, בלי שתשאל אותו, שזה מראה כביכול על קרבה: "אהה, אז אנחנו מכירים, אם אתה אומר לי מה אני מה אני צריך, וזה בדיוק מה שאני צריך, כנראה שאתה מכיר אותי, כנראה שאתה יודע מה אני בדיוק מחפש".

וגם פה צריך להיות זהירים, כי הרבה פעמים בנאדם יודע מראש, יש מצבים שבנאדם יודע מראש בדיוק מה הבנאדם השני צריך, אבל, הלקוח נכנס לחנות, אבל אם אני כמוכר אגיד לו: "אוקי, תקשיב, זה מה שאתה צריך, אני יודע שאתה צריך את זה ואת זה, אתה חושב שאתה רוצה את זה, זה לא טוב בגלל זה, אתה תיכף תחשוב 5 דקות, תגלה שאתה רוצה את זה ואת זה, זה מה שמתאים לך". הלקוח יגיד "רגע, מאיפה הוא יודע עלי כל כך הרבה מידע, משהו פה חשוד לי, לא נותן בו אמון, לא רוצה לקנות מולו את המוצר".

לפעמים, דווקא אם משדרים ללקוח שיודעים עליו יותר מדי מידע, אפילו אם יודעים עליו את המידע הזה, נניח שאנחנו יודעים מידע על הלקוח ואנחנו נחשוף ללקוח שאנחנו יודעים עליו את המידע הזה, הלקוח יגיד "רגע, מאיפה הוא יודע עלי את המידע הזה, משהו פה חשוד".

ולכן, צריך לזכור את העיקרון שאומר ככה: הישות שהכי קרובה ללקוח, היא עצמו. והלקוח יודע הכי טוב על עצמו, מה הוא רוצה, לפחות ברוב המקרים, לפחות ככה זה אמור להיות.

ולכן, אם משדרים ללקוח שיודעים מה הוא רוצה, אז: אם עושים את זה בצורה לא נכונה, אז כמובן שנוצר ריחוק מול הלקוח. מה זאת אומרת? אם אמרת ללקוח: "אני יודע שאתה רוצה ככה וככה" והוא לא רוצה ככה וככה, יצרת תחושת זרות, עם כל המשמעויות שלהם. אם, לעומת זאת אמרת ללקוח: "אני יודע שאתה רוצה ככה וככה" והוא באמת רוצה ככה וככה, אז, אם הלקוח יחשוד, זה לא יראה לו טבעי: "מאיפה הוא יודע עלי כל כך הרבה דברים? משהו פה לא הגיוני", אז תהיה בעיה.

אבל יחד עם זאת, אם זה כן יראה הגיוני ללקוח, אז דווקא תיווצר תחושת אמון: "וואלה, הבנאדם הזה חבר שלי, הוא יודע עלי, הוא מבין אותי, הוא בראש שלי" ודווקא אם שואלים את הלקוח יותר מדי שאלות, הלקוח אומר: "מה הוא שואל כל כך הרבה שאלות, מה הוא לא מבין מה אני רוצה?"

הלקוח מצפה שיקלטו אותו. הלקוח רוצה להרגיש שלא דופקים אותו, רוצה להרגיש אמינות. הוא רוצה להרגיש שהבינו אותו. והרבה פעמים כששואלים את הלקוח יותר מדי שאלות, אז הלקוח בתת מודע שלו אומר: "אם הוא היה מבין מה אני מחפש, או מה אני באמת צריך, למה הוא שואל כל כך הרבה שאלות? מה הוא לא מבין? למה הוא שואל עוד שאלה ועוד שאלה? הוא הבין, אמרתי לו כבר קודם, הוא היה אמור להבין ממה שאמרתי לו, כאילו אם הוא היה מבין את המהות של מה שרציתי להגיד לו, לא הייתי צריך להגיד לו את זה בכל כך הרבה צורות, בכל כך הרבה אופנים".

זה כמו שמישהו מנסה להסביר למישהו אחר משהו, והוא מסביר לו, והשני לא מבין, הוא מסביר לו, והוא לא מבין, הוא שואל עוד שאלה ועוד שאלה. ואז המסביר אומר לעצמו: "או שאני סתום שאני לא יודע להסביר, או שהוא סתום שהוא לא יודע להבין, או שהוא לא מקשיב לי, מה אני צריך להסביר לו עוד ועוד ועוד? מה הוא לא מבין? למה הוא שואל כל כך הרבה שאלות?".

ולכן, תשימו לב, אתם כמוכרים, תשימו לב שלשאול יותר מדי שאלות, גם בזה יש חיסרון כי זה משדר תחושת זרות. אז מהיבט מסוים, גם אם יש לכם את כל המידע על הלקוח מראש, אתם יודעים את המחשבות שלו, צריך לשדר לו קצת זרות. למה? כדי שלא יראה לו לא אמין.

יחד עם זאת, בהנחה שזה נראה לו אמין, אפשר גם לשדר לו בהחלט שיודעים מה הוא רוצה, בהנחה שיודעים מה הוא רוצה. משדרים לו: "כן, אני יודע, אתה גם רוצה ככה וככה".

וגם זה כמובן מיומנות שאיש מכירות צריך ללמוד אותה ולדעת אותה. איך כשלקוח בא אליך. איך אתה יכול לפי שני פרטים שהוא נתן לך, לדעת מה הפרט השלישי והרביעי והחמישי שהוא רוצה? איך עושים את זה?

בגדול ע"י שכשלקוחות מספרים לך סיפורים, מנתחים את המידע שהם סיפרו, מנסים למצוא מכנים משותפים בין סיפורים שונים, ואז באופן סטטיסטי, בדרך כלל כשיש מישהו נגיד שרוצה את שלושת הפרמטרים האלה, בדרך כלל הוא גם רוצה את הפרמטר הרביעי הזה, בדרך כלל. האם זה תמיד נכון? זה לא תמיד נכון. האם הלקוח יודע את זה בכלל? גם הלקוח לא תמיד יודע את זה אבל הרבה פעמים, אם אנחנו יודעים סטטיסטית שמישהו שרוצה את שלושת אלה, רוצה גם את הרביעי, אנחנו יכולים להגיד ללקוח: "אוקי, אבל אתה כנראה רוצה גם את הרביעי, נכון? ועכשיו אתה מחפש גם את זה ואת זה, נכון?" ואז הלקוח אומר "אהה וואלה, הוא הבין אותי, הוא קלט אותי, קלט את הראש שלי". ואז, גם אח"כ הלקוח ייתן אמון בדברים אחרים.

אז, עכשיו מהצד של הלקוחות: אם מישהו משדר לכם שהוא, הוא שואל אתכם מלא שאלות וכו' וכו' והוא כאילו משדר לכם שהוא לא יודע מה אתם רוצים, זה לא בהכרח אומר שהוא לא יודע מה אתם רוצים. יכול להיות שהוא כבר מראש יודע מה אתם רוצים, והוא מראש כבר הכין לכם את המוצר, יכול להיות שהמוצר מתאים לכם, ויכול להיות שהמוצר לא מתאים לכם, הוא גם משחק אותה שהוא לא מכיר אתכם. ומצד שני, גם אם מישהו אומר שהוא מכיר, זה לא בהכרח שהוא מכיר, יכול להיות שהוא רק בסה"כ בדק לפי סטטיסטיקה, או בסה"כ ניחש איזה ניחוש, או בכלל לא מכיר אתכם ולא כלום.

כמו לדוגמה מתקשרים או כל מיני מיסטיקאים וכאלה שהרבה פעמים אומרים מילים שיש להם תרתי משמע כמו כל מיני תחזיות אסטרולוגיות שיש להם תרתי משמע ובחלק מהמקרים הם תופסים, חלק לא תופסים, הבנאדם שרוצה לחשוב שמבינים אותו אומר "אהה, מצאתי אלוהים, הנה מצאתי למי להתפלל".

בקיצור, שלא יעבדו עליכם! בהצלחה!
מה לעשות נאמנות מנסה למכור תחושה של קרבה עם לקוח איתור צרכים של הלקוח רוצה לחשוב צריך לשאול לשכנע לקוח לגרום ללקוחות אלוהות עובדות איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איתור הצרכים של הלקוח איתור צרכי הלקוח איתור צרכי לקוח איתור צרכים איתור צרכים עם לקוח איתור צרכים של הלקוח איתור צרכים של לקוח אפיון צרכים בירור צרכים הלקוח הלקוח שלך הרגשה הרגשה של זרות הרגשה של זרות עם לקוח הרגשה של קרבה הרגשה של קרבה עם לקוח הרגשת זרות הרגשת זרות עם לקוח הרגשת קרבה הרגשת קרבה עם לקוח זיהוי זיהוי צרכי הלקוח זיהוי צרכי לקוח זיהוי צרכים זרות יצירת כימיה יצירת כימיה עם הלקוח יצירת כימיה עם לקוח כימיה כימיה עם הלקוח כימיה עם לקוח לא לאתר את צרכי הלקוח לאתר את הצרכים של הלקוח לאתר את צרכי הלקוח לברר לברר את צרכי הלקוח להבין אנשים למה לא לאתר את צרכי הלקוח למה לא לברר את צרכי הלקוח למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות לקרוא לקרוא אנשים לקרוא את המחשבות של הלקוח לקרוא מחשבות מחשבות צורך של לקוח צרכי הלקוח צרכי לקוח צרכים של לקוח קרבה עם לקוח קריאת אנשים קריאת מחשבות רגש רגשות תחושה תחושה קרבה תחושה של זרות תחושה של זרות עם לקוח תחושה של קרבה תחושה של קרבה עם לקוח תחושות תחושת זרות תחושת זרות עם לקוח תחושת קרבה תחושת קרבה עם לקוח
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
... למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב מה הקשר ... הגנה שמנחה אותנו להימנע ממצבים שעלולים לסכן את חיינו, וכאב פיזי נתפס כאות לכך שמשהו לא בסדר בגוף. תחושת הכאב מלווה בחשש ממות, ... סימן למוות או לנזק גופני משמעותי. הכאב נתפס כאות של סכנה, ולכן המוח מורה לנו להתרחק ממנו ולמנוע את תחושת הסבל שנלווית אליו. חוויית הכאב מכילה בתוכה את ... האם אפשר להימנע לחלוטין מכאב פיזי? לא ניתן להימנע לחלוטין מכאב פיזי אם אנחנו רוצים להמשיך ולהתנסות בחוויות החיים. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מההנאה שאנחנו חווים. לדוגמה, תחושות נעימות כמו רוגע ושלווה בחיים הפיזיים גם הן עלולות לכלול בתוכן תחושת כאב כלשהו. כיוון שכך, כל חוויה פיזית, בין אם נעימה או לא, כוללת בתוכה גם את האפשרות לכאב. אם ננסה להימנע מכל תחושת כאב, נצטרך לוותר על התחושות הטובות שמגיעות יחד איתו. מה הקשר בין תחושות נעימות וכאב? כאשר אנו חווים תחושות נעימות כמו שקט פנימי או רוגע, אנו לרוב נוטים לקשר תחושות אלו עם החיים עצמם. תחושות נעימות קשורות לחוויית חיים חיובית ולתחושות של רוגע. מהצד השני, תחושות כאב לא נעימות נתפסות פעמים ... או למצב של פגיעה קשה בגוף. הכאב הפיזי יכול להיחשב כתשלום או מחיר שאנחנו משלמים על כך שאנחנו נהנים מחוויות חיוביות ומחיים מלאים. איך ... ולראות אותו כחלק בלתי נפרד מהחיים. הכאב הוא לא משהו שצריך לברוח ממנו כל הזמן, אלא משהו שמגיע יחד עם תחושות חיוביות שאותן אנו רוצים להרגיש. האם הכאב הוא מחיר על חוויות החיים? לפי הגישה שהוסברה בהרצאה, הכאב הוא למעשה מחיר שאנחנו משלמים על החוויות הפיזיות החיוביות שאנחנו חווים. כל תחושה טובה שאנחנו חווים בגוף, כמו רגיעה, שמחה או הנאה, ...
רשימת רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות
... רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות הרגשה הרגשה אחרת הרגשה אישית הרגשה אמיתית הרגשה גדולה הרגשה דמיונית הרגשה חדשה הרגשה חזקה הרגשה חיובית הרגשה חלשה הרגשה טובה הרגשה מדומיינת הרגשה ממכרת הרגשה מסוימת הרגשה נעימה הרגשה סובייקטיבית הרגשה עמוקה הרגשה פנימית הרגשה קודמת הרגשה רעה ה
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
... להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם איך להתמודד עם תחושות רעות ולמה הן קיימות? הדרך שאליעד כהן מציע להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הבנה מעמיקה ופשוטה: תחושה רעה היא למעשה סוג של תשלום שאדם משלם עבור תחושות טובות שחווה בעבר, חווה כעת או יחווה בעתיד. כלומר, כל תחושה שלילית או חוויה לא נעימה יכולה להיתפס כתמורה הכרחית לטוב שמגיע עמה. בדיוק כפי שאנשים מוכנים לשלם כסף עבור מוצרים או שירותים, כך גם מבחינה רגשית ונפשית, כל הרע שנחווה הוא למעשה מחיר בלתי נמנע לטוב בחיינו. למה אנשים משלימים עם תחושות שליליות מסוימות? כדי להמחיש כיצד בני אדם מתמודדים עם רע מתוך הבנה שהוא תשלום עבור טוב, אליעד נותן דוגמאות מחיי היום - יום שכולנו חווים: כאשר אדם הולך לעבודה, הוא לא תמיד נהנה מזה. רוב האנשים, אילו היה להם מספיק כסף, לא ... כסף? כי ברור להם שבתמורה לכסף הם מקבלים משהו בעל ערך גבוה - המזון שהם צריכים ורוצים. איך ליישם את העיקרון הזה על תחושות רעות בחיים? כשאדם חווה תחושה רעה כלשהי, בין אם זה עצב, בדידות, תסכול או כאב נפשי כלשהו, הוא יכול להקל על עצמו על ידי הבנה שהתשלום שהוא משלם כעת (התחושה הרעה) קשור ישירות לטוב שחווה או יחווה בעתיד. התחושה הרעה היא למעשה התשלום שמגיע בעקבות הרצון או השאיפה לחוות תחושה טובה. אליעד נותן דוגמאות ברורות: אם אדם מרגיש רע בגלל בדידות, זוהי תחושה שמתעוררת משום שהוא מעריך ומכיר בטוב שבחברה ובקשר אנושי. הבדידות היא מחיר על כך שבעבר הוא חווה חברות נעימה, או שהיא תשלום על כך שבעתיד הוא ישיג חברה ויהיה לו טוב. כך הבדידות אינה סתם תחושה שלילית - אלא תוצאה של רצון חיובי לחברה. אם מישהו חש עצב כי אינו אהוב, הסבל נובע מכך שיש לו רצון שיאהבו אותו. אילו הוא לא היה רוצה שיאהבו אותו, הוא לא היה מרגיש רע כשאינו נאהב, אבל הוא גם לא היה מסוגל ליהנות כאשר יאהבו אותו בעתיד. הרצון שיאהבו אותו הוא זה שמאפשר את ההנאה העתידית מאהבה. תחושה רעה עקב מחסור בכסף נובעת מהערך שמיוחס לכסף. אם אדם לא היה מייחס משמעות לכסף, הוא לא היה חווה סבל כשחסר לו, אך מצד שני, הוא גם לא היה חווה סיפוק כאשר היה לו שפע של כסף. כלומר, תמיד כשאדם חש תחושה שלילית, הוא צריך לבדוק מהו הרצון הפנימי שהוביל לסבל, ולהכיר בכך שאותו רצון גם מאפשר לו תחושה חיובית כשהוא מתממש. מה לעשות אם לא מוצאים תועלת ישירה בתוך הקושי? ייתכן מצב בו ... כיצד הרצון שלו מביא לתועלת ישירה או ספציפית. במצב כזה אליעד מציע פתרון כללי יותר: להבין שבאופן עקרוני ועמוק, כל תחושה טובה בעולם קיימת רק בגלל שקיימת אפשרות לתחושה רעה. כלומר: אם לא היו קיימות תחושות שליליות, גם תחושות חיוביות לא היו יכולות להתקיים כלל. לדוגמה, ללא
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא שהדמות איננה חשובה בפני עצמה, אלא היא אמצעי בלבד. האדם מחפש את התחושה מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של חוסר חופש פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם ... הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא ... ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, כאילו הן האמת המוחלטת. להיות אלוהים זה גם לבחור להיות ... או מסבל נובע מכך שהאדם מרגיש שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל מתוך חופש ובחירה, ואז ה
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
... מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה מה עושים כשמרגישים מועקה ואין לה פתרון? כאשר יש תחושה של מועקה או תחושה רעה, והאדם לא מצליח למצוא פתרון או להבין את מקור התחושה, אליעד כהן מסביר מהי הגישה שיש לנקוט. במצב כזה, האדם חייב לבדוק קודם כל האם הוא באמת בטוח שיש לו מועקה. לאחר מכן עליו לברר אם הוא באמת ובאופן חד - משמעי לא ... עליו לחפש את הדרך ולפעול לפיה. אם האדם חושב שאין דרך לגלות, עליו להחליט האם יש דרך אחרת להשתחרר מהתחושה, או לקבל את המצב כפי שהוא. האם אתה בטוח שאין פתרון למועקה שלך? אליעד מדגיש כי כשאדם נמצא במצב של מועקה והוא לא מוצא פתרון, עליו לבדוק היטב אם הוא באמת מאמין ... בין מועקה מוחלטת למועקה יחסית? אליעד מסביר בהרחבה את ההבדל בין שני סוגים של מועקות: מועקה מוחלטת - תחושה של סבל מוחלט, ללא שום נקודת אור או נחמה. במצב זה האדם חווה רק סבל, ואין לו שום קצה חוט חיובי להיאחז בו. זאת מועקה נדירה מאוד, משום שרוב האנשים תמיד מוצאים לפחות משהו קטן וטוב להיאחז בו. מועקה יחסית - זאת התחושה המוכרת לרוב האנשים. זה מצב שבו האדם מרגיש רע, אבל לא ברמה המוחלטת. תמיד יש תחושה של תקווה או נחמה מסוימת, אפילו אם היא קטנה ביותר. האדם אומר לעצמו רע לי, אבל לא רע לו עד כדי כך שהוא מוכן לעשות הכל כדי להשתחרר מהמצב הזה. אליעד מסביר ... לו לבדוק קודם כל אם יש לו בכלל אפשרות לדעת. כלומר, עליו לשאול את עצמו האם אני יכול לדעת מה גורם לתחושה הרעה? אם התשובה היא כן, עליו לבדוק ולהמשיך לחפש את המקור. אם התשובה היא לא, עליו לעבור לשאלה הבאה: האם אפשר לפתור את המועקה בלי לדעת את מקורה?. אם כן, האדם צריך לפעול לפתרון התחושה הרעה. אם לא, על האדם לבדוק שוב לעומק האם באמת אין פתרון. מה לעשות כשאין פתרון למועקה? אליעד מסביר כי אדם יכול להגיע למסקנה שאין פתרון למועקה שלו, רק אם ... באופן פיזי, הוא יכול לדעת שאין פתרון אם הוא מבין את המהות האמיתית של הבעיה. למשל, אם אדם מרגיש חוסר פנימי בסיסי, אז גם אם יציעו לו פתרונות חיצוניים כמו לאכול מאכל מסוים או לבצע פעולה חיצונית, זה לא יפתור את הבעיה הפנימית. אליעד ממליץ לאנשים להיות כנים עם ... ולהגיע לתובנות פנימיות שיובילו אותו או לפתרון הבעיה או לקבלה של המצב כפי שהוא. איך להתמודד עם תחושה רעה? מה ההבדל בין מועקה יחסית למוחלטת? איך למצוא פתרון למועקה? האם תמיד אפשר לפתור כל בעיה? איך לקבל את מה שאי אפשר לשנות? האם אפשר להיפטר ממועקה בלי לדעת את הסיבה? איך לזהות את מקור התחושה הרעה? ...
למה אני לא מצליח לשכוח אותה? למה אני זוכרת אותו? למה אני חושב עליה? למה אני חושבת עליו? איך להוציא אותה מהראש? איך להוציא אותו מהראש? איך להפסיק לחשוב עליו? איך להפסיק לחשוב עליה? איך לשכוח אותה? איך לשכוח אותו? אקסים
למה אני לא מצליח לשכוח אותה? למה אני זוכרת אותו? למה אני חושב עליה? למה אני חושבת עליו? איך להוציא אותה מהראש? איך להוציא אותו מהראש? איך להפסיק לחשוב עליו? איך להפסיק לחשוב עליה? איך לשכוח אותה? איך לשכוח אותו? אקסים
... לא מצליחים לשכוח מישהו, כמו למשל אקס, היא שהתודעה שלנו תמיד מחפשת דרך להרגיש טוב. כל אדם שואף כל הזמן לחוות תחושות חיוביות, וזה מניע אותנו לחשוב על אנשים שגרמו לנו להרגיש טוב בעבר או על אנשים שדמיינו שיכולים לגרום לנו להרגיש טוב. כל מחשבה על מישהו מעוררת אותנו להרגיש את התחושות הטובות שהיו לנו איתו בעבר, וכתוצאה מכך אנחנו עשויים להיתקע במחשבות על אותו אדם. כאשר אדם חושב על מישהו, הוא לא רק חושב על האדם עצמו, אלא גם על תחושות חיוביות שקשורות אליו. לדוגמה, אם יצאתם עם מישהו והיה לך טוב איתו, או שדמיינת שיכול להיות לך טוב איתו, אז התחושות הטובות שהיו לך בזמן הקשר נחרתו בזיכרונך. כל פעם שאתה חווה תחושות שליליות בחיים, כמו בדידות, חוסר ביטחון או תחושות רעות אחרות, התודעה שלך פונה באופן אוטומטי למחשבות על אותו אדם כדי לחזור ולהרגיש את התחושות הטובות שהיו לך בזמנו. איך להפסיק לחשוב עליו? הדרך להפסיק לחשוב על מישהו היא להבין מה התחושה החיובית שהוא מייצג עבורנו, ולנסות להשיג אותה בדרכים אחרות, מבלי להיות תלויים באותו אדם. לדוגמה, אם אתה חושב על מישהו כי הוא גרם לך להרגיש בטוח ולא בודד, עליך לחפש דרכים לחוות את תחושת הביטחון הזו בעצמך, מבלי להיות תלוי בו. זה לא בהכרח קל, כי זה דורש מאיתנו להבין את הצורך שלנו ולמצוא דרכים למלא אותו בצורה עצמאית. אם אתה מרגיש שאתה זקוק למישהו כדי להרגיש מאושר או לא בודד, עליך לשאול את עצמך למה אתה מרגיש כך, ולמצוא דרכים לחוות את התחושות החיוביות האלה בעצמך. לדוגמה, אם התחושה שהייתה לך עם אותו אדם הייתה תחושת שייכות או חיבור, אז עליך לעבוד על יצירת תחושות שייכות עם עצמך ועם אחרים. מה הסיבה שאני לא מצליח להוציא אותו מהראש, למרות שאני יודע שהוא לא בשבילי? הסיבה לכך היא שבמחשבות על אותו אדם, אתה לא רק זוכר את האדם עצמו, אלא גם את התחושות הטובות שהוא מייצג. אנחנו לא מצליחים לשכוח מישהו כי אנחנו לא מצליחים לשחזר את התחושות הספציפיות שהיו לנו איתו. אם חוויית עם אותו אדם תחושות של ביטחון, אהבה או תחושת משמעות לחיים, תחושות אלה משפיעות עליך וגורמות לך לרצות לשחזר אותן, גם אם אתה יודע שהקשר ביניכם לא יוכל להימשך. איך להפסיק לרצות מישהו אחר כשאני בזוגיות? הקושי לא להימשך או לחשוב על אחרים בזמן זוגיות נובע מהצורך לחוות תחושות חיוביות מהקשר עם אותו אדם. אם אתה נמצא בזוגיות טובה אך מוצא את עצמך חושב על אחרים, ייתכן שהקשר הנוכחי לא מספק לך את כל הצרכים הרגשיים שלך. ייתכן שאתה לא מ
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
... למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע איך למצוא את שורש התחושה הרעה? כאשר אדם חווה תחושה רעה, הוא נוטה לרוב לנסות להילחם בה ישירות, לדוגמה, אדם שמרגיש פחד ינסה להפסיק לפחד, ואדם שמרגיש בדידות ינסה להפסיק להרגיש בודד. אך בדרך כלל גישה זו יעילה רק עד שלב מסוים, ולעיתים אינה פותרת את הבעיה מהשורש. במקום להתמודד עם התחושה הרעה ישירות, על האדם להבין מהו הגורם שיוצר אותה. איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? במקום להילחם בצורה ישירה ברגש הרע, הדרך היעילה יותר היא להילחם בדבר שגורם לרגש הרע. זאת ניתן להבין בצורה של השוואה: אם מישהו מרביץ לך עם מקל, במקום להילחם במקל עצמו, תילחם במי שמחזיק בו. כלומר, במקום להילחם בתוצאה (התחושה הרעה), יש לטפל בגורם שמייצר אותה. מה הקשר בין רגש טוב לרגש רע? לרוב תחושות רעות נובעות מרגשות טובות שמקדימות אותן. לדוגמה, אדם שמפחד שהילדים שלו ימותו, הסיבה לפחד היא האהבה הרבה שהוא מרגיש כלפיהם. אם הוא לא היה אוהב אותם כל כך, לא היה מפחד לאבד אותם. כלומר, הרגש הרע (הפחד) נובע מתוך רגש טוב (אהבה). כך, הרגש הרע לא קיים לבד, אלא תוצאה של רגש טוב שמזין אותו. איך לזהות את השורש של הפחד, הדיכאון, הבדידות והחרדה? כדי להבין את השורש של רגשות רעות, על האדם לשאול את עצמו: מהו הדבר הטוב שמזין את הרגש הרע? לדוגמה: - פחד מפרידה: נובע מאהבה חזקה לבן הזוג. - חרדת נטישה: נובעת מהתלות הרגשית במישהו שעושה לך טוב. - בדידות: נובעת מהצורך בחברה שמעניקה תחושת ביטחון. איך להפחית את הרגשות הרעים? במקום לנסות להעלים את ה
איך להתמודד עם תחושות רעות? איך לא להרגיש רע? אין טוב בלי רע, האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון
איך להתמודד עם תחושות רעות? איך לא להרגיש רע? אין טוב בלי רע, האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון
... להתמודד עם תחושות רעות? איך לא להרגיש רע? אין טוב בלי רע, האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון למה תמיד יש גם תחושות רעות בחיים? אחת השאלות המרכזיות שהועלו בשיחה היא מדוע תמיד יש תחושות רעות בחיים. אליעד כהן מסביר כי אחת הדרכים להתמודד עם תחושות רעות היא להבין כי תחושה של רע היא חלק בלתי נפרד מהחיים, וכי לא ניתן בשום אופן להרגיש אך ורק טוב. תמיד יהיה גם רע, במקביל לטוב, וזאת משום שהמציאות בנויה בצורה כזו שבהכרח יהיה בה איזון בין טוב לרע. אליעד נותן דוגמה לאדם שמרגיש רע מכיוון שהוא חולה. אותו אדם מניח שאם הוא לא יהיה חולה, אז לא יהיה לו רע. במילים אחרות, האדם חושב שרע לו בגלל המחלה בלבד, ואם הוא יבריא, תיעלם גם תחושת הרע. אך אליעד מדגיש כי זו הנחה שגויה: אם האדם אכן יבריא, אז לא יהיה לו רע מכך שהוא חולה, אך בהכרח יהיה לו רע ממשהו אחר. ההבנה המרכזית כאן היא שהתחושה הרעה תמיד חייבת להיות קיימת באופן כלשהו. אין אפשרות שהאדם יחיה ללא תחושה של רע, מכיוון שאם לא יהיה לו רע מדבר אחד, יהיה לו רע מדבר אחר. לדוגמה, אם לא רע לו מזה שהוא חולה, הוא יכול להרגיש רע מכך שהבורסה נפלה, או מכל דבר אחר שיפגע בו. תמיד חייב להימצא מקור מסוים לתחושה רעה. האם ניתן להרגיש רק טוב, ללא שום רע בכלל? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות להרגיש רק טוב. הוא מדגיש שהמערכת של החיים, כלומר, המציאות עצמה, בנויה בצורה כזו שחייב להיות בה גם רע. המציאות לא יכולה להתקיים ללא הרע, מכיוון שהרע והטוב הם שני צדדים של אותה מציאות. האדם חייב בהכרח לחוות תחושות רעות, וככל שהוא ינסה להימנע מכך, תחושות אלו יופיעו ממקור אחר. איך ההבנה שהרע חייב להתקיים משפיעה על תחושת הסבל? ככל שהאדם מבין לעומק שהרע הוא חלק הכרחי של החיים, כך הוא פחות סובל כאשר קורה לו משהו רע. לדוגמה, אם אדם חולה, והוא מבין שאם לא היה חולה, היה לו רע ממשהו אחר, הוא עשוי להרגיש פחות רע מעצם המחלה. זה לא ישנה את העובדה שהוא חולה, אך זה יכול להפחית את הכאב הרגשי הנלווה למחלה, כי הוא מבין שזהו פשוט ביטוי אחד מתוך ביטויים רבים של תחושת הרע שממילא חייבת להופיע. המחיר של גישה כזו הוא שכאשר יהיה לו טוב, גם התחושה של הטוב תתמתן, כי הוא מבין שהטוב והרע נמצאים באיזון. כך, האדם יכול לבחור אם הוא מעדיף חיים שבהם הוא מרגיש לפעמים רע מאוד, אך גם לפעמים טוב מאוד, או שהוא מעדיף חיים שבהם התנודות בין טוב לרע הן פחות קיצוניות. איך ניתן להשתמש בהבנה הזאת ביום - יום? אליעד ממליץ לכל אדם לשבת עם עצמו ולשאול שאלות מהותיות כמו: האם באמת ניתן להרגיש רק טוב? האם ניתן להרגיש יותר טוב מאשר רע? האם קיימת אפשרות שהרע ייעלם לחלוטין? האם המציאות יכולה להכיל מצב שבו יש פחות ... אלו תעזור לאדם להבין באופן עמוק כי אין טוב בלי רע, וכי טוב ורע חייבים להיות באיזון. ההבנה הזו מפחיתה את הסבל האישי כשהאדם מרגיש רע, כי הוא כבר לא מופתע או מתנגד לכך שהרע קיים. מהו הסיכום המעשי להתמודדות עם
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
... מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח ... במיוחד כאשר מדובר על תחושות, מצבי רוח או מוטיבציה שנראים משתנים באופן בלתי צפוי. הסוגיה נוגעת לתופעות טבעיות שעשויות להתרחש ביומיום, כמו מצב רוח שנראה משתנה או חוויות שגורמות לנו להרגיש תחושות שונות בעיתים שונות. אליעד כהן מציע ניתוח מעמיק של שאלות בסיסיות שיכולות להוביל להבנה טובה יותר של השינויים הללו, עם דגש על הצורך להבין את ... עשוי להשתנות ולמה התחושות או התגובות עשויות להיראות שונות בהמשך הזמן. האם יש סתירה בין שני המצבים? - זו השאלה השלישית, בה יש להבין אם השינוי הוא תוצאה של סתירה פנימית במצבים השונים ... שבו אין סתירה, אלא רק תחושות שונות שקשורות להתנסויות שונות או לפרספקטיבות שונות של האדם. האם יש סתירה בין שני מצבים שונים? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי רבים נוטים לחשוב שהשינויים הללו ... אדם מתאר את עצמו כמי שמרגיש טוב ונעים באיזשהו זמן מסוים, ואז פתאום מרגיש רע או עצוב בזמן מאוחר יותר, יש נטייה להניח כי מדובר בסתירה. אליעד מציע גישה יותר נינוחה בה בודקים אם יש סיבה אמיתית לראות בכך סתירה, או שמא מדובר בצפייה לעיתים ... כל שינוי במצב רוח או תחושה יכול להיות תוצאה של מספר גורמים משתנים, ולכן הניתוח צריך להיות פתוח לשינויים אלה. האם יש סתירה פנימית בנוגע לתחושות חיוביות ושליליות? כחלק מהדיון, אליעד מציין גם את האפשרות של סתירה פנימית כשהיא נוגעת לדימויים של תחושות חיוביות ושליליות. לדוגמה, אם אדם אומר הם אוהבים אותי, ומיד אחרי זה הם שונאים אותי, יכול להיווצר הרושם של סתירה. אולם, אליעד טוען שהמצב אינו בהכרח סותר. ייתכן שהאדם שמביע את תחושותיו לא מצליח לראות את התמונה המלאה, ולא מבין כיצד אותם אנשים שמביעים כלפיו רגשות שונים. כל אחד מהם מביע את רגשותיו בצורה שונה בהתאם לזווית ראייתו, ולפעמים ייתכן שאין סתירה, אלא הבחנה בין תפיסות שונות של אותו אדם עצמו. סיכום מסקנות: איך להבין שינויים במצבים בצורה נכונה? ... באופן טבעי, ולהבין שיש תחושות שמובילות אותם. שינויים במצבי רוח הבנת סתירות פנימיות שאלות על שינויים הבנת תחושות משתנות מצבים סותרים ...
איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
... להרגיש טוב להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע? למה אנחנו סובלים מהפחד ולא רק מהאירוע המפחיד? אחד הדברים המרכזיים שאליעד כהן מסביר הוא שהסבל שלנו מורכב משני חלקים: החלק הראשון הוא האירוע או התחושה השלילית עצמם - כמו פחד, כעס, דיכאון או טראומה. החלק השני, שהוא משמעותי יותר, הוא הסבל שלנו מכך שאנחנו בכלל חווים את התחושה השלילית. לדוגמה, אדם שמפחד להיות חולה, סובל לא רק מהפחד ממחלה, אלא גם מהעובדה עצמה שהוא מפחד. אדם שכועס על בגידה, סובל גם מהבגידה עצמה וגם מעצם התחושה הלא נעימה של כעס. איך פחד, דיכאון וטראומה קשורים לזמן? אליעד כהן מסביר שכל התחושות השליליות קשורות לתפיסת זמן מסוימת: פחד וחרדה קשורים לעתיד - כשאתה חושש ממה שיקרה או ממה שאולי יקרה. כעס, לחץ או דיכאון קשורים ... פחד הוא למעשה טעם החיים? אליעד מדגיש כי בלי פחד, בלי כעס ובלי תחושות שליליות, החיים עצמם מאבדים משמעות. פחד נובע מכך שיש לאדם רצון כלשהו, ומכך שקיימת אפשרות שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה. אם לא הייתה קיימת שום תחושה של פחד או חרדה, המשמעות של רצונות ומטרות הייתה נעלמת. דווקא הפחד מאפשר את ההתרגשות, התקווה, הציפייה והמשמעות לחיים. לדוגמה, אם היית יודע בוודאות מוחלטת שתקבל כל מה שאתה רוצה ללא ספק, אז לא היית חווה שום פחד, אבל גם שום הנאה או התרגשות. ללא פחד, לא היה ערך להצלחה, כי ההצלחה הייתה מובטחת מראש. מדוע אי אפשר פשוט להיפטר לגמרי מתחושת הרע? אליעד נותן דוגמה מעניינת מתוך סיפור המכולת של להקת כוורת, שבו מוציאים לאדם קוץ מהרגל, אך חייבים להכניס במקומו קוץ אחר, כיוון שלמעשה תמיד תהיה תחושה שלילית כלשהי, תחושה של חוסר, רצון או פחד כלשהו. החיים בנויים על משחק של שינוי תמידי בין טוב לרע. אם אדם ייקח תרופה שתמחק לגמרי את כל הרגשות השליליים, הוא יאבד איתם גם את כל התחושות האחרות, הטובות והמשמעותיות של החיים. הוא פשוט לא ירגיש כלום, וכתוצאה מכך לא יחווה את עצמו כחי בכלל. איך לא לסבול מעצם העובדה שרע לי? הבעיה המרכזית של אנשים אינה התחושה השלילית עצמה, אלא המחשבה שהתחושה הזו הכרחית ובלתי נמנעת. אדם שיש לו טראומה מפריצה לבית, למשל, סובל בעיקר כי הוא חושב שאין לו שום דרך להשתחרר מהטראומה. אך אם הוא יבין שהתחושה השלילית אינה חובה, אלא היא רק אפשרות אחת מבין רבות, הוא יחווה פחות סבל מעצם קיומה של הטראומה. כך גם לגבי פחד או חרדה: אדם חושש כי הוא משוכנע שהוא חייב לפחד, אם יבין שזה לא באמת מחויב, ירגיש פחות רע מעצם העובדה שרע לו. האם אפשר באמת לחיות ללא פחד? לפי אליעד, אי אפשר לחיות חיים ללא פחד בכלל, כי זה שווה ערך לחיים ללא שום משמעות. הפחד ... אפשר למחוק את הפחד לחלוטין בלי למחוק את הרצון, ובלי רצון - אין תחושה של חיים. מה עושים כשכבר רע לנו? אליעד מציע להבין שהתחושה הרעה היא לא הכרחית, אלא סוג של בחירה פנימית, שבה אנו מתעקשים לרצות משהו מסוים. כאשר אדם סובל, עליו לזכור שהוא אינו חייב להרגיש רע, הוא אינו חייב להיות כבול לרצון או לתחושה מסוימת. כלומר, אם הוא מסוגל לראות את הסבל כחלק מהמשחק שהוא עצמו בוחר לשחק בו, הוא יסבול פחות. אך חשוב לשמור על איזון - מדי פעם לשכוח את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תחושות, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, מאמן אישי רוחני, קאוצינג בנושא תחושות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4141 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:47:09 - wesi1