אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגש ✔לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:27לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
איך לזהות את צרכי הלקוח מבלי להרגיש חוסר אמון?

בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על הדרך בה מוכרים יכולים להבין את צרכי הלקוח ולהתאים את המוצר או השירות שמוצע לו בצורה שלא תיצור תחושת זרות. הנושא המרכזי הוא הבנת הצרכים של הלקוח לפני שמתחילים בתהליך המכירה. אליעד מסביר כי הלקוח לא בהכרח רוצה את המוצר עצמו, אלא הוא מחפש פתרון לבעיה כלשהי. לכן, על המוכר להבין את הצרכים של הלקוח לפני שהוא מציע לו פתרונות. המוכר צריך להבין מה הלקוח באמת רוצה ומה הוא מנסה להשיג, ולא רק להתמקד במעלות המוצר.

למה לא כדאי לשאול את הלקוח כל שאלה אפשרית על הצרכים שלו?

אליעד מציין כי כאשר המוכר שואל את הלקוח יותר מדי שאלות, הלקוח עשוי להרגיש תחושת זרות. אם המוכר שואל שאלות רבות, זה עשוי להעביר תחושה שהוא לא באמת מבין את הלקוח. דוגמה לכך היא אם לקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, והמוכר מיד מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח ירגיש כי המוכר מבין אותו מבלי לשאול שאלות מיותרות. מצד שני, כאשר המוכר שואל הרבה שאלות, זה יכול לגרום ללקוח להרגיש שהמוכר לא באמת מבין אותו.

מה קורה אם המוכר יודע את הצרכים של הלקוח מראש?

אם היה ניתן לקרוא את מחשבות הלקוח, הלקוח היה מרגיש תחושת קרבה, אך גם תחושת חשש. ברגע שהמוכר יודע בדיוק מה הלקוח רוצה, וההצעה תואמת את ציפיותיו, הלקוח עשוי להרגיש שהמוכר מבין אותו היטב. אבל אם הלקוח חושד שהמוכר יודע עליו יותר מדי, זה יכול להוביל לחוסר אמון.

איך להתאים את המכירה מבלי לשאול יותר מדי שאלות?

הדרך הטובה ביותר היא להבין את הצרכים של הלקוח מתוך הדברים שהוא כבר אמר, ולא להעמיס עליו שאלות נוספות. כאשר המוכר מצליח להציע את המוצר או השירות שמתאימים ללקוח, מבלי לשאול אותו על כל פרט, הלקוח ירגיש שהמוכר מבין אותו באמת.

מה חשוב לדעת כמוכר כדי לא ליצור תחושת זרות?

על המוכר להיות חכם ולדעת לקרוא בין השורות, להבין את הצרכים של הלקוח ולהתאים את הצעת המוצר בצורה מדויקת. אם המוכר לא מצליח להבין את הצרכים או להציע את המוצר המתאים, הדבר עלול ליצור תחושת זרות אצל הלקוח. מצד שני, אם המוכר מצליח להציע את המוצר הנכון בצורה שמבוססת על דברים שהלקוח כבר אמר, זה יכול ליצור תחושת קרבה ואמון.

מה קורה אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח?

כאשר המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח או לשדר ללקוח שהוא מבין אותו, זה עלול להרחיק את הלקוח וליצור תחושת זרות. אולם, אם המוכר מצליח להבין את הצרכים של הלקוח ולהתאים את הצעת המוצר בצורה מדויקת, הלקוח ירגיש תחושת קרבה ואמון, ויהיה יותר נוטה לרכוש את המוצר.
איך לזהות את צרכי הלקוח מבלי להרגיש חוסר אמון?

בהרצאה הזו ניתנת תובנה חשוב לגבי תהליך מכירת מוצרים ושירותים. המוכר לא צריך להתמקד רק במעלות המוצר, אלא בפתרון הבעיה של הלקוח. הלקוח לרוב לא מחפש מוצר עצמו אלא פתרון לבעיה כלשהי. לכן, לפני שמתחילים למכור, חשוב להבין את הצרכים של הלקוח, לזהות את הבעיה שהוא רוצה לפתור.

למה לא כדאי לשאול את הלקוח כל שאלה אפשרית על הצרכים שלו?

הלקוח עשוי להרגיש לא נעים אם המוכר שואל אותו יותר מדי שאלות, כי זה משדר תחושת זרות. אם המוכר שואל הרבה שאלות הוא בעצם מאותת ללקוח שהוא לא באמת מבין אותו. אם הלקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, ומוכר ישר מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח יכול להרגיש תחושת קרבה שכן המוכר מבין אותו בלי לשאול שאלות מיותרות.

מה קורה אם המוכר יודע את הצרכים של הלקוח מראש?

אם היה אפשר לקרוא את מחשבות הלקוח ולהגיד לו מראש מה הוא רוצה לקנות, הלקוח היה מרגיש תחושת קרבה, אבל גם תחושת חשש אם הוא חושד במוכר שהוא יודע עליו יותר מדי. ברגע שמוכר אומר ללקוח בדיוק מה הוא רוצה, וזה תואם לציפיותיו, הלקוח ירגיש שהמוכר מבין אותו היטב.

איך להתאים את המכירה מבלי לשאול יותר מדי שאלות?

הדרך הטובה ביותר היא להבין את הצרכים של הלקוח מתוך הדברים שהוא כבר אמר, ולא להעמיס עליו שאלות נוספות. כשמוכר מצליח לקלוע למה שהלקוח רוצה מבלי לשאול אותו על כל פרט, זה גורם ללקוח להרגיש שמוכר באמת מבין אותו.

מה חשוב לדעת כמוכר כדי לא ליצור תחושת זרות?

במקרים בהם המוכר שואל שאלה אחת מדי, או אם הוא לא מצליח לקלוע בול למה שהלקוח רוצה, זה עלול ליצור תחושת זרות ולא אמינות. כדי להימנע מזה, המוכר צריך להיות חכם ולדעת לקרוא בין השורות ולהתאים את הצעת המוצר בדיוק למה שהלקוח רוצה.

מה קורה אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר לצרכים של הלקוח?

אם המוכר לא מצליח להתאים את המוצר או לשדר ללקוח שהוא יודע מה הוא רוצה, זה עלול להרחיק את הלקוח ולטפח תחושת זרות. מצד שני, אם המוכר מצליח "לקרוא את המחשבות" של הלקוח ולהציע לו בדיוק את מה שהוא רוצה מבלי לשאול יותר מדי שאלות, זה יכול ליצור תחושת קרבה ואמון.
שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו.

ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח יפתרו כאשר הוא יקנה את המוצר שלך.

ולכן, מכאן נגזר הנושא של איתור צרכי הלקוח, בירור צרכי הלקוח, להבין מה הלקוח רוצה, מה הלקוח צריך, לפני שאתה הולך למכור לו, תבין מה הלקוח צריך. מה אתה מוכר? קודם כל מה הלקוח רצה? הבנת בכלל מה הוא רצה? הבנת מה באמת הוא רצה? הבנת מה באמת הוא מחפש? הבנת למה הוא מחפש את זה? מה אתה ישר מנסה למכור לו לפני שהבנת מה הוא רוצה לקנות? או מה חסר לו בכלל? כמו בנאדם שמנסה לפתו בעיה לפני שהוא מבין מה הבעיה.

בין כך ובין כך הדבר הזה מכאן בעצם הובן שצריך לברר עם הלקוח מה אתה צריך? מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? למה אתה צריך? וכו' וכו'.

עכשיו, מהיבט מסוים, זה מאוד טוב. למה זה מאוד טוב? לקוח שרואה ששואלים אותו: "מה אתה צריך? מה אתה רוצה? למה אתה מחפש? מה פה? מה שם?" זה מראה לו שמתעניינים בו, זה מראה לו שכביכול לא מנסים למכור לו, אלא פשוט מנסים להבין אותו, זה מראה לו שמנסים לעשות התאמה של המוצר לצרכים שלו, זה מראה לו שלא מנסים סתם לדחוף לו מוצר, מנסים להבין מה הוא צריך? מתעניינים בו, וכו' וכו'.

יחד עם זאת, יש גם חסרונות כאשר מבררים את צרכי הלקוח. לשאול את הלקוח: מה אתה צריך? מה בדיוק אתה מחפש? תגדיר לי ספציפית מה פה? מה שם? כל הנושא הזה של איתור צרכי הלקוח, בירור צורכי הלקוח, אפיון צרכי הלקוח, כל הדברים האלה, יש בהם גם חיסרון. למה? ואני אסביר בצורה פשוטה: לפעמים הלקוח לא יודע מה הוא רוצה לקנות עדיין. לא ברור לו, ואז יושבים ועוזרים ללקוח להבין מה הוא רוצה לקנות. בא נניח, לצורך העניין, שזה בסדר. אבל מה קורה? שימו לב, לפעמים הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות.

עכשיו, הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות. כשלקוח נכנס לחנות, מי עוד חוץ מהלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות? בעולם כולו? אז התשובה תהיה שאוקי, אז הלקוח יודע מה הוא רוצה לקנות, בהנחה שהוא יודע מה הוא רוצה לקנות. אולי אשתו של הלקוח יודעת מה הוא רוצה לקנות, אולי חברים שלו יודעים מה הוא רוצה לקנות כי הוא סיפר להם "אני רוצה לקנות ככה וככה".

מי לא יודע מה הלקוח רוצה לקנות? המוכר. למה המוכר לא יודע מה בדיוק הלקוח רוצה לקנות? כי הוא לא סיפר לו. למה הוא לא סיפר לו? למה הלקוח לא סיפר למוכר מה הוא רוצה לקנות? כי הוא לא מכיר אותו. למה שהוא יספר לו? מאיפה הוא אמור לדעת את זה? הבנתם? זאת אומרת שככל שהבנאדם יותר קרוב רגשית, פיזית, ללקוח, כך בעצם הוא יותר יודע מה הלקוח רוצה. ככל שהוא יותר רחוק רגשית מהלקוח, ככל שהלקוח פחות קרוב בעולם שלנו לבנאדם השני, ככה הבנאדם לא יודע, אני לא יודע מה הוא רוצה לקנות? מאיפה אני יודע מה הוא רוצה לקנות?

מזה בעצם אומר? זה בעצם אומר שבתהליך של איתור צרכי הלקוח לפעמים נוצרת כאן תחושת הזדהות. שימו לב לזה, כששואלים את הלקוח יותר מדי שאלות: מה פה? מה שם? מה פה? מה שם? מהיבט מסוים זה גם מזכיר ללקוח, ודרך אני אסביר על מה לעשות פרקטית, מהיבט מסוים זה גם מזכיר ללקוח: "הוא לא באמת, הוא לא באמת באותו ראש איתי, כי אם הוא באותו ראש איתי, למה הוא לא יודע מה אני רוצה לקנות?"

עכשיו, שימו לב לשאלה הבאה: לא יצויר שלקוח היה נכנס לחנות ומישהו בא ואמר לו: "אדוני אני יודע מה אתה רוצה לקנות" נניח שהייתה דרך לקרא מחשבות, נניח שהייתה דרך לצטט ללקוח, נניח שלקוח נכנס לחנות, אוטומטית להביא סרט מאיפשהו שאומר לנו מה הלקוח רוצה לקנות, נניח שהייתה טכנולוגיה כזאת, והלקוח לא יודע אפילו שיש טכנולוגיה כזאת, ומישהו בא ללקוח ואומר לו: "טוב אני יודע מה אתה רוצה לקנות, אתה מחפש טלוויזיה כזאת, בגודל כזה, ברוחב כזה וכזה".

אז מהיבט מסוים הלקוח היה חושד: "מאיפה אתה יודע מה אני רוצה? מה אתה עוקב אחרי? מה אתה מנסה לרמות אותי? מה, אולי אתה יודע עלי עוד דברים מזה אתה מנסה לרמות אותי?" יחד עם זאת הלקוח גם היה מרגיש: "נכון נכון נכון, זה בדיוק מה שאני רוצה, מאיפה אתה יודע? כן, כן, מה יש פה? מה מתאים לי?" והלקוח דווקא היה מרגיש קרבה.

אם לדוגמה נגיד האישה של הלקוח הייתה מתקשרת ואומרת לו: "אתה שומע? מצאתי בדיוק מה שאתה מחפש", "את יודעת מה אני מחפש, נכון? אז יאללה זה מתאים לי", אם היא אומרת לו. אם היא שיודעת מה הוא מחפש, אומרת לו: "מצאתי מה שאתה מחפש בדיוק" אז זה מתאים כי היא יודעת מה הוא מחפש, הוא מרגיש קרבה אליה.

אז שימו לב, תיכף עוד פעם אני אסביר מה צריך לעשות בפרקטיקה, אבל שימו לב, הישות שיודעת הכי טוב מה הלקוח רוצה לקנות היא הלקוח, ככל שהישות, רחוקה יותר מה "אני" מהתודעה העצמית של הלקוח, כך היא פחות מבינה, פחות מתחברת לראש של הלקוח.

ולכן באיתור צרכי הלקוח מהיבט מסוים אנחנו מנסים להתחבר לראש של הלקוח, לייצר אתו אחדות דעים, חשיבה זהה, אבל מהיבט אחר גם בכל איתור צרכי הלקוח אנחנו בעצם משדרים ללקוח: אנחנו, אני ואתה זה שני אנשים שונים, כי אני לא מבין אותך מספיק טוב, כי אם הייתי מבין אותך מספיק טוב, למה אני צריך לשאול אותך "מה אתה צריך?".

מה זה אומר פרקטית? בפרקטיקה זה אומר שצריך לדעת כששואלים את הלקוח: "מה אתה צריך? מה פה? מה שם?" גם צריך לדעת לא לשאול אותו יותר מדי שאלות. לא לשאול אותו את השאלות הלא הכרחיות. מה זאת אומרת לא לשאול את השאלות הלא הכרחיות? לזכור שכששואלים אותו יותר מדי שאלות, לפני שנותנים לו מידע, שואלים אותו עוד שאלה ועוד שאלה, מצד אחד זה מגניב, זה טוב, זה יפה, מצד שני זה גם גורם ללקוח לזכור שיש פה תהליך של מכירה.

כי מישהו זר מנסה לברר מידע כדי למכור לו ועוד יכול להיות שבסוף הוא עוד יגיד לו "כן הנה, המוצר הזה מתאים לך" למרות שהוא לא בדיוק מתאים לו, למה? בגלל שהוא קיבל את כל המידע, אז הוא אומר שזה "מתאים לי", אבל המוצר הזה לא בהכרח מתאים לי.

לעומת זאת, אם נגיד אם היה מישהו נגיד שהיא קורה את המחשבות של הלקוח והיה אומר לו "כן, המוצר הזה מתאים לך" והלקוח היה רואה ישר שזה מתאים לו: "אהה וואלה, באמת המוצר הזה מתאים, הוא לא ניסה לעשות התאמה אישית כלפי, באמת הוא מראש כבר אמר לי..."

תארו לעצמכם, הלקוח בא וחושב בראש שלו שהכי חשוב לו שהטלוויזיה תהיה הכי גדולה שיש והוא נכנס לחנות והמוכר אומר לו: "שלום, מה אתה רוצה?", "רוצה טלוויזיה", אומר לו: "בא תראה יש לי פה טלוויזיה הכי גדולה שיש", "וואלה, בדיוק מה שאני מחפש, אפילו לא, זה לא שהוא שאל אותי קודם ואז ניסה למכור לי מה הטלוויזיה הכי גדולה, הוא מראש כבר אמר לי 'הנה הטלוויזיה הכי גדולה', יש פה התאמה מוחלטת למה שחיפשתי".

מזה אומר בפרקטיקה? בפרקטיקה זה אומר שלפעמים כששואלים את הלקוח שאלות, המוכר צריך להיות חכם להבין דבר מתוך דבר. ולפעמים צריך לשדר ללקוח, להגיד לו "כן, כן, אני מבין מה אתה רוצה, כן, אתה רוצה גם את זה, אתה רוצה גם את זה".

שימו לב, כמובן לא דברים מטופשים, שהם לא נכונים, כי אז זה עוד יותר מגדיל את תחושת הזרות מול הלקוח. אם המוכר אומר ללקוח: "כן אני יודע, אתה גם רוצה את זה ואת זה" או "אתה כנראה גם מעדיף את זה ואת זה, נכון אתה רוצה ככה וככה?" אם המוכר טעה פה, אז הוא עוד פעם גדיל את תחושת הזרות מול הלקוח, והוא גורם ללקוח לחשוב: "אנחנו שני אנשים שונים, אנחנו לא בהכרח באותו ראש". יכול להיות שגם מה שאמרת לי ואתה חושב שהבנתי אותך, לא הבנתי אותך, כי עובדה שאני פתאום אומר לך: 'אתה רוצה גם ככה וככה', שבכלל לא רצית את זה.

יחד עם זאת, אם המוכר יצליח להגיד ללקוח, אם יש למוכר מספיק שכל והוא יודע לקרא בין השורות, יודע להבין, יודע לזהות את המצבים והוא יודע להגיד ללקוח: "כן, אתה כנראה גם, אז אני מבין, אז אתה מחפש את זה ואת זה, וכהה וככה, ואתה גם מעדיף ככה וככה וכנראה שאתה צריך ככה וככה, ונכון שככה וככה?" מהיבט מסוים, ככל שאתה תקלע, אתה המוכר, תקלע יותר לפרטים במה שהלקוח מחפש, ככה אתה יותר רוכש את האמון של הלקוח. כי אתה לא שאלת אותו מה הוא צריך, אתה ידעת מה הוא צריך, בלי שתשאל אותו, שזה מראה כביכול על קרבה: "אהה, אז אנחנו מכירים, אם אתה אומר לי מה אני מה אני צריך, וזה בדיוק מה שאני צריך, כנראה שאתה מכיר אותי, כנראה שאתה יודע מה אני בדיוק מחפש".

וגם פה צריך להיות זהירים, כי הרבה פעמים בנאדם יודע מראש, יש מצבים שבנאדם יודע מראש בדיוק מה הבנאדם השני צריך, אבל, הלקוח נכנס לחנות, אבל אם אני כמוכר אגיד לו: "אוקי, תקשיב, זה מה שאתה צריך, אני יודע שאתה צריך את זה ואת זה, אתה חושב שאתה רוצה את זה, זה לא טוב בגלל זה, אתה תיכף תחשוב 5 דקות, תגלה שאתה רוצה את זה ואת זה, זה מה שמתאים לך". הלקוח יגיד "רגע, מאיפה הוא יודע עלי כל כך הרבה מידע, משהו פה חשוד לי, לא נותן בו אמון, לא רוצה לקנות מולו את המוצר".

לפעמים, דווקא אם משדרים ללקוח שיודעים עליו יותר מדי מידע, אפילו אם יודעים עליו את המידע הזה, נניח שאנחנו יודעים מידע על הלקוח ואנחנו נחשוף ללקוח שאנחנו יודעים עליו את המידע הזה, הלקוח יגיד "רגע, מאיפה הוא יודע עלי את המידע הזה, משהו פה חשוד".

ולכן, צריך לזכור את העיקרון שאומר ככה: הישות שהכי קרובה ללקוח, היא עצמו. והלקוח יודע הכי טוב על עצמו, מה הוא רוצה, לפחות ברוב המקרים, לפחות ככה זה אמור להיות.

ולכן, אם משדרים ללקוח שיודעים מה הוא רוצה, אז: אם עושים את זה בצורה לא נכונה, אז כמובן שנוצר ריחוק מול הלקוח. מה זאת אומרת? אם אמרת ללקוח: "אני יודע שאתה רוצה ככה וככה" והוא לא רוצה ככה וככה, יצרת תחושת זרות, עם כל המשמעויות שלהם. אם, לעומת זאת אמרת ללקוח: "אני יודע שאתה רוצה ככה וככה" והוא באמת רוצה ככה וככה, אז, אם הלקוח יחשוד, זה לא יראה לו טבעי: "מאיפה הוא יודע עלי כל כך הרבה דברים? משהו פה לא הגיוני", אז תהיה בעיה.

אבל יחד עם זאת, אם זה כן יראה הגיוני ללקוח, אז דווקא תיווצר תחושת אמון: "וואלה, הבנאדם הזה חבר שלי, הוא יודע עלי, הוא מבין אותי, הוא בראש שלי" ודווקא אם שואלים את הלקוח יותר מדי שאלות, הלקוח אומר: "מה הוא שואל כל כך הרבה שאלות, מה הוא לא מבין מה אני רוצה?"

הלקוח מצפה שיקלטו אותו. הלקוח רוצה להרגיש שלא דופקים אותו, רוצה להרגיש אמינות. הוא רוצה להרגיש שהבינו אותו. והרבה פעמים כששואלים את הלקוח יותר מדי שאלות, אז הלקוח בתת מודע שלו אומר: "אם הוא היה מבין מה אני מחפש, או מה אני באמת צריך, למה הוא שואל כל כך הרבה שאלות? מה הוא לא מבין? למה הוא שואל עוד שאלה ועוד שאלה? הוא הבין, אמרתי לו כבר קודם, הוא היה אמור להבין ממה שאמרתי לו, כאילו אם הוא היה מבין את המהות של מה שרציתי להגיד לו, לא הייתי צריך להגיד לו את זה בכל כך הרבה צורות, בכל כך הרבה אופנים".

זה כמו שמישהו מנסה להסביר למישהו אחר משהו, והוא מסביר לו, והשני לא מבין, הוא מסביר לו, והוא לא מבין, הוא שואל עוד שאלה ועוד שאלה. ואז המסביר אומר לעצמו: "או שאני סתום שאני לא יודע להסביר, או שהוא סתום שהוא לא יודע להבין, או שהוא לא מקשיב לי, מה אני צריך להסביר לו עוד ועוד ועוד? מה הוא לא מבין? למה הוא שואל כל כך הרבה שאלות?".

ולכן, תשימו לב, אתם כמוכרים, תשימו לב שלשאול יותר מדי שאלות, גם בזה יש חיסרון כי זה משדר תחושת זרות. אז מהיבט מסוים, גם אם יש לכם את כל המידע על הלקוח מראש, אתם יודעים את המחשבות שלו, צריך לשדר לו קצת זרות. למה? כדי שלא יראה לו לא אמין.

יחד עם זאת, בהנחה שזה נראה לו אמין, אפשר גם לשדר לו בהחלט שיודעים מה הוא רוצה, בהנחה שיודעים מה הוא רוצה. משדרים לו: "כן, אני יודע, אתה גם רוצה ככה וככה".

וגם זה כמובן מיומנות שאיש מכירות צריך ללמוד אותה ולדעת אותה. איך כשלקוח בא אליך. איך אתה יכול לפי שני פרטים שהוא נתן לך, לדעת מה הפרט השלישי והרביעי והחמישי שהוא רוצה? איך עושים את זה?

בגדול ע"י שכשלקוחות מספרים לך סיפורים, מנתחים את המידע שהם סיפרו, מנסים למצוא מכנים משותפים בין סיפורים שונים, ואז באופן סטטיסטי, בדרך כלל כשיש מישהו נגיד שרוצה את שלושת הפרמטרים האלה, בדרך כלל הוא גם רוצה את הפרמטר הרביעי הזה, בדרך כלל. האם זה תמיד נכון? זה לא תמיד נכון. האם הלקוח יודע את זה בכלל? גם הלקוח לא תמיד יודע את זה אבל הרבה פעמים, אם אנחנו יודעים סטטיסטית שמישהו שרוצה את שלושת אלה, רוצה גם את הרביעי, אנחנו יכולים להגיד ללקוח: "אוקי, אבל אתה כנראה רוצה גם את הרביעי, נכון? ועכשיו אתה מחפש גם את זה ואת זה, נכון?" ואז הלקוח אומר "אהה וואלה, הוא הבין אותי, הוא קלט אותי, קלט את הראש שלי". ואז, גם אח"כ הלקוח ייתן אמון בדברים אחרים.

אז, עכשיו מהצד של הלקוחות: אם מישהו משדר לכם שהוא, הוא שואל אתכם מלא שאלות וכו' וכו' והוא כאילו משדר לכם שהוא לא יודע מה אתם רוצים, זה לא בהכרח אומר שהוא לא יודע מה אתם רוצים. יכול להיות שהוא כבר מראש יודע מה אתם רוצים, והוא מראש כבר הכין לכם את המוצר, יכול להיות שהמוצר מתאים לכם, ויכול להיות שהמוצר לא מתאים לכם, הוא גם משחק אותה שהוא לא מכיר אתכם. ומצד שני, גם אם מישהו אומר שהוא מכיר, זה לא בהכרח שהוא מכיר, יכול להיות שהוא רק בסה"כ בדק לפי סטטיסטיקה, או בסה"כ ניחש איזה ניחוש, או בכלל לא מכיר אתכם ולא כלום.

כמו לדוגמה מתקשרים או כל מיני מיסטיקאים וכאלה שהרבה פעמים אומרים מילים שיש להם תרתי משמע כמו כל מיני תחזיות אסטרולוגיות שיש להם תרתי משמע ובחלק מהמקרים הם תופסים, חלק לא תופסים, הבנאדם שרוצה לחשוב שמבינים אותו אומר "אהה, מצאתי אלוהים, הנה מצאתי למי להתפלל".

בקיצור, שלא יעבדו עליכם! בהצלחה!
רגש תמיד נכון להבין מה הבעיה להבין את מהות חשיבה מעשית לשאול מול לקוח להבין את הלקוח לדבר זרות תחושה איך למכור איך למכור ל איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איתור הצרכים של הלקוח איתור צרכי הלקוח איתור צרכי לקוח איתור צרכים עם לקוח איתור צרכים של הלקוח איתור צרכים של לקוח הלקוח הלקוח שלך המחשבות של הצורך של הלקוח הצרכים של הלקוח הרגשה הרגשה של זרות הרגשה של זרות עם לקוח הרגשה של קרבה הרגשה של קרבה עם לקוח הרגשת זרות הרגשת זרות עם לקוח הרגשת קרבה הרגשת קרבה עם לקוח זיהוי זיהוי צרכי הלקוח זיהוי צרכי לקוח זיהוי צרכים זרות חוויה חוויות יצירת כימיה יצירת כימיה עם הלקוח יצירת כימיה עם לקוח כימיה כימיה עם הלקוח כימיה עם לקוח לא לאתר את צרכי הלקוח לא לברר את צרכי הלקוח לאתר את הצרכים של הלקוח לאתר את צרכי הלקוח לברר לברר את צרכי הלקוח להבין אנשים למה לא לאתר את צרכי הלקוח למה לא לברר את צרכי הלקוח למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות לקרוא לקרוא אנשים לקרוא את המחשבות של הלקוח לקרוא מחשבות מחשבות צורך של לקוח צרכי הלקוח צרכי לקוח צרכים של לקוח קרבה עם לקוח קריאת אנשים קריאת מחשבות רגש רגשות תחושה תחושה של זרות תחושה של זרות עם לקוח תחושה של קרבה תחושה של קרבה עם לקוח תחושות תחושת תחושת זרות תחושת זרות עם לקוח תחושת קרבה תחושת קרבה עם לקוח
איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה
איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה
... לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה איך אפשר לשלוט במה שמרגישים? אליעד כהן מסביר כי שליטה ברגשות אינה מתבצעת באופן ישיר אלא באמצעות הבנה ושליטה על מה שיוצר את הרגשות מלכתחילה. לדבריו, הרגש הוא תמיד תוצאה של המחשבות שהאדם חושב. אירוע שמתרחש בחיים גורם לאדם לחשוב מחשבות מסוימות, ואלו המחשבות הן שיוצרות את הרגש שאותו הוא מרגיש באותו הרגע. מדוע אי אפשר לשנות רגש באופן ישיר? לפי ההסבר של אליעד כהן, לא ניתן פשוט להחליט לשנות רגש באופן ישיר. אם אדם מרגיש פחד והוא ינסה להגיד לעצמו אני לא מפחד או אני לא צריך לפחד, זה לא יעזור לו. הדוגמאות שאליעד נותן לכך הן: אדם שמרגיש פחד לא יוכל פשוט להגיד לעצמו להפסיק לפחד ולגרום לפחד להיעלם. אדם שמרגיש עצוב לא יוכל פשוט להחליט שהוא מפסיק להיות עצוב באופן ישיר. הסיבה לכך היא שהרגשות אינם נוצרים מעצמם, אלא הם תוצאה ישירה של מחשבות מסוימות. כדי לשנות רגש , יש לשנות את המחשבות שעומדות מאחוריו. איך מחשבות יוצרות רגשות? אליעד מדגים כיצד מחשבה יוצרת רגש באמצעות דוגמה של אדם שרואה אריה: כשהאדם רואה את האריה, הוא חושב שהאריה עלול לטרוף אותו. האדם חושב שהוא לא רוצה שהאריה יטרוף אותו. כתוצאה ממחשבות אלו, האדם מרגיש פחד או חרדה. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא של אדם שמרגיש טוב כאשר בחורה מגלה בו עניין: האדם חושב שאם הבחורה תרצה אותו יהיה לו טוב, ואם לא תרצה אותו יהיה לו רע. הוא רוצה שהבחורה תרצה ...
איך להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות?
איך להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות?
... להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות? איך אפשר לבחור ולהחליט מה להרגיש? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית שמטרידה אנשים היא כיצד אפשר להרגיש רגש מסוים לפי בחירה. לדוגמה, מישהו חש תחושת אופוריה או שמחה בעקבות זכייה בכסף, אבל לאחר זמן קצר, התחושה חולפת, והוא רוצה לדעת איך לשחזר אותה. הדוגמה השנייה היא זוג שחווה פרפרים בבטן בתחילת ההיכרות ורוצה לחוות זאת שוב. לדבריו, אנשים משתמשים במונח לשחזר רגש, אך אליעד טוען שמונח זה לא מדויק. בעצם הכוונה בשחזור רגש היא להרגיש שוב את אותו הרגש בדיוק כפי שהורגש בעבר. אליעד מסביר שהמונח לשחזר מיותר, כי המהות האמיתית של השאלה היא איך אני יכול להרגיש תחושה מסוימת?, לאו דווקא לשחזר תחושה שהייתה בעבר. כאשר אנשים שואלים כיצד לשחזר תחושה, הם מתכוונים בעצם לשאלה איך להרגיש את התחושה הזאת מחדש?. הדגש שלו הוא שאנשים רוצים להרגיש רגש מסוים מחדש ולא באמת מעניין אותם השחזור אלא החוויה עצמה. האם אפשר לשמור על רגש לאורך זמן? אליעד נותן דוגמה נוספת: אם זכית בלוטו ואתה שמח, לאחר זמן מה, האושר ייעלם. אם תשאל איך לשחזר את האושר, התשובה הפשוטה תהיה - לך וזכה בלוטו שוב. אך הוא מבהיר שזה לא פתרון ריאלי, כי התחושה תלויה בתנאים חיצוניים שלא תמיד ניתן לשחזר. אותו דבר לגבי מערכות יחסים: אנשים רוצים להרגיש שוב את ההת
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות איך רגש גדול מעלים רגש קטן? כאשר אדם חווה תחושה רעה מסוימת, התחושה יכולה להיות מוחלפת על ידי תחושה רעה גדולה יותר. לדוגמה, אדם רעב ירגיש רע מרעב, אך אם יקבל מכה חזקה שתגרום לו לכאב עז, הוא עשוי לשכוח את תחושת הרעב לחלוטין. במקרה אחר, אדם שפוטר מעבודתו ירגיש רע מכך, אך אם אותו אדם יעבור תאונת דרכים ויהפוך לנכה, הוא עשוי להתמקד בכאב הגדול של הפציעה ולשכוח את הכאב של הפיטורים. דוגמה נוספת: אם אדם מרגיש רע מכך שהבית שלו מלוכלך ואז מתרחש לו אסון משמעותי יותר, התחושה הרעה מהאסון החדש תחליף לעיתים קרובות את התחושה הרעה הקודמת במקום להתווסף אליה. האם תחושות רעות מתווספות אחת על השנייה או מחליפות אחת את השנייה? כדי להסביר כיצד עובדות תחושות רעות, אליעד כהן נותן דוגמה כלכלית: כאשר יש לאדם מינוס בבנק של מאה שקלים והוא מוציא עוד אלף, המינוס גדל לאלף ומאה, ואינו מחליף את המינוס הקודם. לעומת זאת, בתחושות רעות, הדבר שונה. אם יש לך תחושה רעה קטנה ואז נוספת תחושה רעה גדולה, התחושה הגדולה יותר עשויה להחליף את התחושה הרעה הקטנה. לדוגמה, אדם שחולה מאוד,
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? מהו רגש וכיצד ניתן להסביר אותו? אליעד כהן מסביר כי להסביר מהו רגש זוהי משימה מורכבת, מפני שאנשים בדרך כלל מנסים לתאר רגש באמצעות מילים נרדפות, שאינן מבהירות את המשמעות האמיתית. כאשר אדם אומר אני כועס, קשה להסביר למישהו שלא מכיר את הרגש מה המשמעות של כעס על ידי שימוש במילים נרדפות כמו עצבני. לכן, הדרך הטובה להסביר למישהו רגש לא מובן היא להשתמש בהיפוך או בניגוד של אותו רגש. לדוגמה, אם מישהו לא מבין מהו כעס, אפשר לנסות לברר איתו אם הוא יודע מה המשמעות של מרוצה, ואז להשתמש בתיאור של מרוצה כדי להסביר לו מהו ההפך שלו - כעס. מדוע נדרשת הגדרת ההיפך להסבר מושגי? אליעד כהן טוען שכדי להסביר מושג או רגש מסוים חייב להיות מושג הפוך או נגדי לו. לדבריו, מושג ללא הפך הוא חסר משמעות. למשל, אם אדם לא מבין מה זה טוב, אפשר לשאול אותו מה זה רע ולהסביר לו שטוב הוא ההפך מכך. גם אם הוא לא מכיר מה זה רע, ניתן למצוא רגש או מושג אחר שהוא כן מכיר ולהיעזר בו כדי להבהיר לו את המשמעות של המושג המבוקש. זוהי השיטה הבסיסית של אליעד כהן להסביר מושגים מורכבים או ... חש שחסר לו אותו דבר. ככל שמשהו חסר לו יותר, כך הוא רוצה אותו יותר. הוא מביא דוגמאות כגון כאב ראש: אם לאדם אין כאב ראש מקסימלי, זה אומר שחסר לו משהו - הוא רוצה להרגיש טוב יותר. הוא מדגיש שהרצון הוא תוצאה של תחושת חיסרון, ואם אין תחושת חיסרון, אז גם אין רצון. מה הקשר בין שכל לרגש? לפי אליעד, שכל ורגש אינם באמת שונים - הם אותו הדבר מנקודות מבט שונות. שכל הוא התהליך הקוגניטיבי, והרגש הוא התוצאה התחושתית של התהליך הקוגניטיבי. הוא מדגים שאפשר לתאר כל רגש בצורה שכלית, למשל: במקום להגיד אני כועס, אפשר להגיד אני חושב שקורה משהו שאני לא רוצה שיקרה. באופן כזה, אפשר לתרגם כל רגש למבנה שכלי ברור, ולהסביר רגשות אפילו למי שטוען שאינו מבין את המושג רגש בכלל. האם כל הרגשות הם אותו הדבר? אליעד כהן מסביר שכל הרגשות למעשה דומים במהותם ונבדלים בעיקר בהקשר שלהם ובעוצמתם. לדוגמה, פחד וחרדה הם אותו הדבר - רק בעוצמות שונות או בהקשרים שונים (כמו פחד מהווה לעומת חרדה מהעתיד). גם תחושות כמו אהבה או שנאה נובעות מאותו מנגנון בסיסי של רצון לקבל משהו (אהבה) או דחייה של משהו (שנאה). הוא אומר שכל
שינוי רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות
שינוי רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות
... רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות תוך כמה זמן אפשר לשנות רגש שלילי לרגש חיובי? אליעד כהן מסביר כי ניתן לשנות כל רגש שלילי לרגש חיובי או להפך, תוך פחות מרגע אחד בלבד. לטענתו, לא משנה אם מדובר בפחד, חרדה, עצב, דיכאון או כל רגש שלילי אחר, אפשר להפוך אותו במהירות רבה מאוד לרגש חיובי. כדי להבין את האפשרות הזו, הוא מבהיר שצריך להבין איך נוצר הרגש מלכתחילה, ומהי הדרך לשנות אותו. כיצד נוצר רגש ומה מאפשר לשנות אותו בשניות? הבסיס לשינוי רגשות הוא ההבנה הפשוטה שהרגש הוא תמיד תוצאה ישירה של מחשבה. הרגשות אינם מופיעים מעצמם ללא סיבה, אלא תמיד בעקבות מחשבות או פרשנות שהאדם נותן למציאות. אם מחשבה משתנה, הרגש משתנה בהתאם, ולכן מי ששולט במחשבות שלו יכול לשלוט בקלות גם ברגשותיו. למשל, כאשר אדם מאמין שמשהו טוב קרה, הוא שמח, וכשהוא מאמין שמשהו רע קרה, הוא עצוב או כועס. בשנייה שהמחשבה תשתנה או תתברר כלא נכונה, הרגש גם הוא יתהפך מיידית. דוגמאות לשינוי מהיר של רגשות שליליים לחיוביים כדי להמחיש כמה מהר רגשות יכולים להשתנות, אליעד נותן כמה דוגמאות ברורות. הראשונה שבהן היא אדם שהולך ברחוב ופתאום רואה מולו אריה. באופן טבעי הוא יחוש פחד. אך ברגע שהוא מבין שזה לא אריה ... היה רק חלום, הפחד שלו נעלם מיד, והתחושה הרעה משתנה בשנייה להקלה. איך רגשות חיוביים מתהפכים לשליליים במהירות? אליעד מבהיר שהעיקרון הזה תקף גם לכיוון ההפוך - מרגש חיובי לשלילי. אם אדם אוהב את אשתו מאוד אבל פתאום הוא שומע שהיא בגדה בו, האהבה יכולה להתחלף מיד בתחושת כעס, שנאה, או אכזבה גדולה. אבל באותה מהירות, אם יתברר לו שזה לא נכון וזו רק מתיחה, הרגש השלילי יתהפך שוב לחיובי. הדבר מוכיח שוב שהרגש הוא לא עצמאי אלא תמיד תלוי במחשבה שנמצאת ברקע. איך ליישם את היכולת לשנות רגשות? אליעד מציין שהשלב הראשון הוא להבין מה המחשבה המדויקת שיוצרת את ה
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
... לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו? איך נוצר פחד ומהו המבנה של רגש הפחד? פחד הוא רגש שמתעורר כאשר אדם חושב שיקרה משהו מסוים שיוביל לתוצאה שלילית, ... שלו רעיל כי הוא מקשר זאת לתוצאה האפשרית של מוות. מדוע אנשים מפחדים מחוויות מסוימות? אליעד כהן מסביר שאדם מפחד תמיד מתוצאות של אירועים ... שחברה שלו תעזוב אותו. מדוע הוא מפחד? כי הוא מאמין שהעזיבה תגרום לו להרגיש בודד. הבדידות היא התוצאה השלילית שהוא אינו רוצה לחוות, ולכן הוא חושש מהעזיבה. אדם מפחד שמישהו ירביץ לו. מדוע? כי הוא ... מהתקיפה. אדם מפחד מגוקים. מדוע? כי הוא חושב שאם גוק יקפוץ עליו, הוא יחווה חוסר נוחות ופחד. החוויה השלילית הזאת גורמת לו לפחד מראש מהגוק. כלומר, האדם אינו ... למקום בקלות ובנוחות. אדם אוהב מישהו כי הוא מאמין שהקשר איתו גורם לו להרגיש טוב ומאושר. אדם רוצה כסף כי הוא מאמין שהכסף יביא לו ביטחון ... ללא שום סיבה חיצונית. האדם פשוט מפחד או רוצה דבר מסוים כי כך הוא מרגיש באופן טבעי, ללא צורך בהסבר הגיוני. זה מוביל לתובנה שהאדם צריך ... אדם מפחד שחברתו תעזוב אותו. מדוע? כי הוא מניח שאם היא תעזוב, הוא ירגיש בודד, והוא אינו רוצה לחוות בדידות. אדם מפחד שמישהו ירביץ לו. מדוע? כי הוא מאמין שהכאב ... בה. אדם מפחד מגוקים. מדוע? כי הוא חושב שאם גוק יקפוץ עליו, הוא ירגיש חוסר נוחות ופחד. למעשה, בכל פחד, לא הפחד עצמו הוא העניין אלא ... להגיע ממקום למקום. אדם אוהב מישהו כי הוא מאמין שהקשר איתו גורם לו להרגיש טוב. אדם רוצה כסף כי הוא חושב שהכסף ייתן לו ביטחון כלכלי. כך, בדיוק כפי שאדם מפחד ממה שעלול לגרום לו לחוויות שליליות, הוא גם משתוקק למה שהוא מאמין שיביא לו חוויות חיוביות. הקשר בין פחד לרצון האדם תמיד מצוי בתוך מערכת של ... בלי סיבה? האם אפשרי לאהוב בלי סיבה? איך נוצר דיכאון? פחד לא הגיוני, רגש לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, החוקיות של הפחד, החוקיות של הרגש, החוקיות של החרדה, החוקיות של האהבה, המבנה של הפחד, סיבתיות של ...
שמירת רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים
שמירת רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים
... רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? אליעד כהן מסביר כיצד נוצרים רגשות והאם ניתן לשלוט בהם או לשמור אותם לזמן מאוחר יותר. אנשים רבים מרגישים טוב במצבים מסוימים ורוצים לשמר את התחושה הטובה גם להמשך, או להיפך, רוצים לשמור תחושה רעה כדי לחקור אותה או להבין אותה לעומק. דוגמה שאליעד נותן היא אדם שמעשן סמים ומרגיש טוב מאוד, והוא שואל את עצמו: הלוואי שהייתי יכול לשמור את התחושה הזאת למחר כשאני בעבודה. דוגמה נוספת היא אדם שנמצא בזוגיות, ובת זוגתו אומרת לו שהיא אוהבת אותו, והוא רוצה לשמור את הרגע הזה לזמן שבו הם יריבו, כדי לזכור את התחושה הטובה או לשכוח את הרגע השלילי. מהם הקשיים בשמירת רגשות? אליעד כהן טוען כי שמירת הרגש כפי שהוא היא בעייתית, מאחר שרגשות נוצרים בעקבות טריגרים חיצוניים ופנימיים שמתרחשים בזמן אמת. אם המצב החיצוני משתנה, הרגש שנובע ממנו גם הוא משתנה בהתאם. לכן, מי שמנסה לשמור רגש חווה קושי, כי הוא מנסה להחזיק במשהו שתלוי באירועים חיצוניים דינמיים. כדוגמה, אדם שהרגיש עצב בעקבות פרידה והחליט לחקור את הרגש הזה, אבל לאחר כמה ימים כבר אינו מרגיש את העצב באותה עוצמה, ולכן קשה לו לשחזר את החוויה המדויקת שהיתה לו באותו הרגע. איך בכל זאת אפשר לשמור רגש לאורך זמן? הפתרון שאליעד מציע הוא להבין לעומק את ההיגיון הפנימי שיוצר את הרגש. הוא מסביר שאם אדם יבין בדיוק מדוע הוא הרגיש טוב או רע, הוא יוכל להפעיל מחדש את המנגנון הפנימי שיצר את ה
איך ליצור התניה? איך המוח מתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה חיובית? איך ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות?
... המוח מתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה חיובית? איך ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות? וכאן אבאר עוד שיטה איך לשנות דעות של אנשים? איך לגרום למישהו לאהוב דברים ... הפעם לכך, היא שאם לדוגמה אתה רוצה שמישהו יאהב דבר שהוא לא אוהב, במקרה כזה לדוגמה עליך למצוא סיטואציה שבה אותו הבן אדם ירגיש מאוד טוב ממשהו אחר, ולמצוא את הדרך באותה הסיטואציה להכניס לתוך הסיטואציה את הדבר האחר שאותו בן אדם לא ממש אוהב. וצריך לוודא שהוא ירגיש מספיק טוב באותה הסיטואציה, ברמה כזו שהוא לא יסרב לאותו הדבר שאותו הוא לא אוהב. ועל ידי זה שהאדם השני עשה דבר שהוא בדכ לא אוהב לעשות, תוך כדי שהוא הרגיש טוב מדבר אחר שקרה שהוא עשה, על ידי זה הוא יוצר התניה חיובית בתת המודע שלו, לאהוב את הדבר שהוא לא אהב עד כה. לדוגמה, נניח ... ממילא זה משנה את היחס שלו, גם כלפי הדבר שאותו הוא לא ממש אוהב. והחוקים שעומדים מאחורי הטכניקה הזאת, הם, שכאשר מישהו מרגיש טוב, יותר קל לו להרגיש רע. כאשר מישהו מרגיש רע, יותר קשה לו להרגיש רע. לדוגמה, בן אדם יותר קל להכעיס אותו כאשר הוא חולה, מאשר כאשר הוא בריא ומרגיש ממש טוב. דהיינו, אם תעשה משהו שלפעמים מכעיס מישהו ולפעמים לא, יש יותר סיכוי שהוא יכעס עליך, אם תעשה את זה, תוך כדי שהוא כועס בלי קשר למה שעשית, מאשר אם תעשה את זה, תוך כדי שהוא מרגיש ממש טוב, ממשהו אחר. וזה בעצם מה שמאפשר לנו, לקחת מישהו שמרגיש ממש טוב ממשהו, ותוך כדי זה להכניס לשם משהו שהוא לא ממש אוהב. וככל שהוא מרגיש יותר טוב, כך ממילא יותר קל להכניס לשם משהו שהוא יותר לא אוהב. בנוסף, כאשר מישהו עושה משהו, ומרגיש טוב מכך, זה גורם לו לאהוב את מה שהוא עושה. אבל לא רק כאשר מישהו עושה משהו, שעשיית אותו הדבר גורמת לו להרגיש טוב, אלא גם כאשר מישהו עושה משהו, ושתוך כדי זה, הוא מרגיש טוב. כי המוח לא תמיד יודע להבדיל, מהיכן הגיע תחושת הטוב. וככה המוח מתאהב במה שקורה, גם אם הוא לא סיבת תחושת הטוב שקרתה. כי בן אדם רוצה להרגיש טוב. וממילא האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. ואם האדם עושה משהו שעושה לו טוב, ממילא האדם יאהב את הדבר שכאשר הוא עושה אותו, ... דברים שכאשר הוא עושה אותם, העשייה שלהם עושה לו טוב, מתוך זה המוח של האדם התרגל, לאהוב דברים שכאשר הוא עושה אותם, הוא מרגיש טוב, גם בלי קשר לזה שעשיית הדברים עצמם, היא לא הסיבה לתחושת הטוב שלו. כי כאשר האדם עושה משהו שעושה לו טוב, מה שקורה בעצם זה, שהאדם עושה משהו, האדם מרגיש תחושה טובה בעקבות עשיית הדבר, ואז האדם אוהב את העשייה שגרמה לו להרגיש טוב. אבל המוח לא תמיד יודע לנתח, מה בדיוק אחראי לזה שהוא הרגיש טוב. ואז האדם מתחיל לאהוב את מה שקרה שהוא עשה תוך כדי שהוא הרגיש טוב, כאשר הוא לא מבין מתעצל לא יודע לנתח, מה בדיוק הסיבה לכך שהוא הרגיש טוב. כי לנתח כל הזמן, מה בדיוק הרכיבים שיצרו את תחושת הטוב ולהתמקד רק בהם, זו משימה לא קלה, שדורשת יכולת חשיבה. ומשום כך האדם התרגל להאמין, שכאשר הוא מ
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות מהו הרגש הנכון שאתה אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? אליעד כהן מסביר כיצד נכון להתמודד עם השאלה מה אני אמור להרגיש? כאשר מתרחשת סיטואציה כלשהי בחיים, בין אם מדובר בסיטואציה טובה ובין אם מדובר באירוע רע. השאלה שעולה פעמים רבות אצל אנשים היא איך אני צריך להרגיש עכשיו? מהו הרגש הנכון עבורי? למשל, אם מישהו מקלל אותך, האם אתה אמור לכעוס? האם אתה אמור לסלוח? אולי להרגיש פגוע או דווקא להרגיש חזק ומנצח? התשובה המפתיעה שאליעד כהן מציג היא שלמעשה לא משנה איזה רגש אתה מרגיש בסיטואציה. כלומר, אין באמת רגש נכון או לא נכון. התחושה או הרגש שאתה חווה אינם הדבר העיקרי שצריך להטריד אותך. מה שחשוב באמת זה לבדוק ולהבין את המחשבות שגרמו לך להרגיש כך, ולבחון עד כמה המחשבות האלו נכונות ואמיתיות. מהן דוגמאות למחשבות שיש לבדוק כאשר מישהו מקלל אותך? אליעד כהן מדגים באמצעות דוגמה מעשית ... כזו, אנשים רבים ינסו להחליט מה נכון להם להרגיש - כעס, נקמה, סליחה, אמפתיה, או אולי אדישות. אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא לבדוק את המחשבות מאחורי הרגש, ולא את הרגש עצמו. הוא מביא דוגמאות רבות למחשבות שעשויות לעלות בראשך בזמן שמישהו מקלל אותך: אם הוא מקלל אותי, זה אומר שאני לא שווה. אם הוא מקלל אותי, ... חולשה? אליעד כהן מבהיר שלא צריך להחליט מה להרגיש, אלא להתרכז בלהבין עד כמה המחשבות נכונות. אם תצליח להגיע למסקנה נכונה ואמיתית לגבי המחשבות שלך, לא ישנה לך בכלל איזה רגש עולה בך - טוב, רע, חיובי או שלילי. האם צריך לשאוף לה
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
... מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית האם עדיף לפעול מהשכל או מהרגש? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה ומפורטת את ההבדלים והקשרים בין הרגש לבין השכל, וכיצד שני הדברים הללו משפיעים זה על זה. הוא מתייחס לשאלה הנפוצה - האם להעדיף פעולה מתוך שכל או מתוך רגש? אליעד מבהיר כי ההבחנה בין שכל ורגש היא לא חד - משמעית כמו שחושבים. הוא טוען שכל רגש מלווה תמיד במחשבה מסוימת, וכל מחשבה מכילה בתוכה גם רכיב רגשי מסוים. גם אם אדם מרגיש רגשות חזקים כמו אהבה או כעס, או שהוא מרגיש אדישות מוחלטת, תמיד מתקיימת מערכת שכלית כלשהי שמלווה את ההרגשה הזו, וכך גם ההפך. האם אהבה אמיתית יכולה להיות נטולת ... זאת כדי להשיג ממך משהו, השאלה הנשאלת היא האם זה מוריד מערך האהבה שאתה מרגיש ממנה או דווקא מחזק אותה? אליעד מסביר שהבנת האינטרסים של האדם האחר לא בהכרח מפחיתה את התחושה של האהבה, ולעיתים זה אף מחזק אותה, כי אתה מבין עד כמה אותו אדם תלוי בך או מעוניין בך. דווקא המודעות הזו עשויה לחזק את החוויה הרגשית, כי אתה מבין את עוצמת התלות שלו בך, וזה יכול לגרום לך להרגיש יותר אהוב וחשוב. מה הקשר בין שכל לרגש וכיצד הם משפיעים זה על זה? אליעד מסביר שכשאתה פועל מתוך שכל, זה לא בהכרח מבטל את הרגש. הוא נותן דוגמה: אדם שנמצא במערכת יחסים ורוצה להבין האם בן או בת ... ככל שהאדם מבין בשכלו טוב יותר את המניעים של האחר, זה יכול להגביר את תחושת האהבה ולא להפך. ההיגיון הזה עובד גם הפוך: אם אתה חושב שהאדם השני אוהב אותך ללא שום סיבה ברורה, האהבה הזאת עלולה להרגיש פחות אמיתית מאשר אהבה שיש לה סיבה הגיונית וברורה. ככל שהשכל מבין טוב יותר את הסיבות, כך הרגש יכול להתחזק. אליעד מדגיש שלא קיים מצב שבו השכל מוחק לחלוטין את הרגש מבלי לעורר רגש הפוך כלשהו. כלומר, כאשר השכל מדכא רגש מסוים, הוא באופן מיידי מחזק רגש נגדי. אם אתה מחליש את השמחה, אתה בעצם מחזק את העצב ולהפך. זו דינמיקה אינסופית בין השכל לרגש, והם פועלים במעגל מתמיד של השפעה הדדית. האם חוסר
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רגש, איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגש, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן לזוגיות, מאמן אישי לירידה במשקל בנושא רגש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 07:25:09 - wesi1