... לפי
תוצאות בלבד, תשלום על
תוצאות בלבד, בקשות של לקוח חצוף, לקוח מבקש הנחה מוגזמת, בקשה לא הגיונית של לקוח, לקוח מתנגד להצעת מחיר, לשלם רק על
תוצאה, לקוח לא רוצה לשלם מראש, לקוח רוצה קודם כל לראות
תוצאות, תשלום רק לפי
תוצאה, אם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר, תשלום רק על
תוצאות בלבד, החזר כספי ללקוח, להחזיר כסף ללקוח לא מרוצה, למכור שירותי יעוץ, להתחייב על
תוצאות בלבד, חוצפה של לקוחות, בקשה חצופה של לקוח, התנגדויות מכירה קשות, למה לעשות שיווק? וכאן נדבר על כל העניין של התחייבות
לתוצאות, בתהליך של עסקה. לדוגמה לקוח שמבקש שהמוכר יתחייב לו על
תוצאות. או מישהו שמתחייב על
תוצאות. או מישהו שאומר, תשלם לי רק על
תוצאות בלבד, או מישהו שאומר, אם לא יהיו
תוצאות, כספך יוחזר וכיוב. ונסביר, מה הלוגיקה ומה המהות של העניין? מה עומד מאחורי הנושא של תשלום רק לפי
תוצאות בלבד? ומה לעשות אם לקוח מפחד שלא יהיו
תוצאות? ולמה לפעמים לקוח רוצה התחייבות על
תוצאות? ועוד. ולצורך העניין, נתחיל ... והלקוח יוצא עליך ואומר לך, שאין לו בעיה לשלם לך, אפילו יותר ממה שאתה מבקש. אבל הוא מוכן לשלם לך רק על
תוצאות . קודם תראה לי
תוצאות ואז אני אשלם לך, אפילו ... שלך. ואני אסביר. ברמת העיקרון, נניח שאתה מוכר ללקוח שירותי יעוץ כלשהם והלקוח מוכן לשלם רק אם הוא יראה
תוצאות. הרי שבעצם אתה רוצה לקבל ... להשקעה של X זמן מצדך. הלקוח לעומת זאת אומר לך, שהזמן שלך לא מעניין אותו, כי יכול להיות שאתה לא תביא לו את
התוצאה שהוא רוצה מסיבות שונות כאלו ואחרות. ולכן הוא מוכן לשלם לך, אולי אפילו יותר, אבל רק לפי
תוצאה. במילים אחרות, הלקוח טוען, שבעצם מבחינתו, לשלם לך על הזמן שלך, זה בעצם לשלם לך על המאמץ שלך ולא על
התוצאה שלו. במילים אחרות הלקוח אומר לך, ... לו מספיק תועלת, כדי שהוא ישלם לך את מה שאתה מבקש. כי אם לדוגמה היית מבקש 1 שח על המאמץ ואת השאר רק על
התוצאה, אז אולי הוא כן היה מסכים לשלם לך. במילים אחרות הוא אומר לך, שמבחינתו, הזמן שלך, הוא רק מאמץ שלך עבורו, ולא בטוח שתביא
תוצאות ולכן הוא ישלם רק על
תוצאות, כי הוא לא מעריך מספיק את התועלת שהוא יקבל מעצם המאמץ שלך עבורו. וגם אם לצורך העניין אתה מוכר ללקוח מוצר שאמור לספק לו
תוצאה, אבל לא וודאי שהמוצר יביא את
התוצאה, הרי שבעצם מבחינת הלקוח, המוצר שלך, הוא חלק מהמאמץ שלך לעזור לו. אבל לא בטוח שהמוצר שלך יביא לו
תוצאה. ומבחינת הלקוח, אולי בכלל הוא ... בגין העבודה שלך. עכשיו נעשה את הניסוי המחשבתי. נניח שאתה המוכר היית יודע בוודאות שאתה יכול לספק ללקוח את
התוצאה שהוא רוצה לשביעות רצון הלקוח. האם היית לך בעיה, להתנות עם הלקוח שהוא ישלם לך רק על
התוצאות שתספק לו? התשובה היא, שכנראה אם היית יודע בוודאות שאתה יכול לגרום ללקוח להיות מרוצה ולספק ללקוח את
התוצאה שהוא רוצה, כנראה שהיית מבקש עוד ...