אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
מהי משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה "איש היער", דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות.

בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת "להבין דבר מתוך דבר". זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים שונים, ולזהות את מהותם האמיתית של אירועים ודברים מעבר לנראה לעין.

מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה?

לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה נקראה "מדינה טיפשית ומלך חכם", משום שחכמת המלך הייתה כה גדולה עד שכל שאר תושבי המדינה נראו טיפשים לעומתו. אחרי שהמלך מת, הוא ציווה לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש", ומאז אף אחד לא הורשה להיכנס למדינה אלא אם הוא מתחייב להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו.

הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות (אנשי המדינה). כך, הנפרדות נתפסת כחכמה, והאחדות נתפסת כטיפשה. האתגר הגדול הוא להחזיר את האחדות למרכז, כלומר, להחזיר את החשיבה המוחלטת, שהאחדות היא האמת האמיתית והנפרדות טפלה לה.

מהו המבחן של הגן האסור?

כדי להוכיח את חכמתו, הבן מלך מתבקש להיכנס לגן מיוחד שהותיר אחריו המלך החכם. גן זה מלא בכלים יקרים ונפלאים, אך כאשר אדם נכנס אליו, הוא מתחיל להרגיש שרודפים אחריו, למרות שלא רואים מי הם הרודפים. מי שנכנס לגן מתחיל להרגיש פחד עצום, למרות שבפועל אף אחד אינו פוגע בו. הוא בורח בבהלה ונחבל בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם.

הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ולא זז. ליד הגן עומדת תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הבן מלך מתרכז בתמונה הזו, הפחדים אינם מסוגלים לפגוע בו. הוא מבין את הסוד הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם.

הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת השלום, ובאופן טבעי לא יחווה פחדים. כל הפחדים נעלמים כאשר האחדות היא המרכז.

מהי הטכניקה של "להבין דבר מתוך דבר" לפי רבי נחמן?

בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת "להבין דבר מתוך דבר" מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות את היופי, את העומק, ואת האמת שמסתתרת מאחורי הצורה החיצונית של העולם.

אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן ("מדינה טיפשית ומלך חכם"), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת...
משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" מאת רבי נחמן מברסלב

הסיפור של רבי נחמן עוסק בנושאים עמוקים של זהות, חכמה, הבנת המציאות והתמודדות עם פחדים. ננסה להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו.

החלפת הבנים - שאלת הזהות

הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת.

איש היער - הצדיק המנותק מהעולם

בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ומהמערכת הרגילה של העולם. הוא אינו חי לפי הנורמות החברתיות אלא לפי האמת הפנימית. רק באמצעות המפגש עם איש היער, הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים.

הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה

איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא בין השורות ולגלות משמעויות נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים.

המדינה והמלך - מהות החכמה

לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש". כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו להוכיח שהוא חכם באופן יוצא דופן. המדינה מסמלת את העולם, והמלך מסמל את השלטון על המציאות. כשחכמת המלך נשכחת, העולם נתפס כמתוחכם והמלך (המהות) כטיפש.

הגן האסור - מבחן הפחד

הניסיון להיכנס לגן הוא סמל להתמודדות עם פחדים. כל מי שנכנס לגן מתחיל לברוח מתוך פחד בלתי מוסבר, למרות שלא רודף אחריו אף אחד באמת. זה משל לכל אדם שמתחיל לברר את האמת על חייו ונתקל בפחדים, לא מתוך סכנה ממשית, אלא מתוך האשליה שהפחדים יוצרים. הסיבה היחידה שאנשים נפגעים היא בגלל שהם בורחים מהפחד, ולא בגלל שהפחד עצמו מזיק.

המלך שהשלום שלו - פתרון הפחד

הבן מלך מגלה כי בכניסה לגן יש תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הוא עומד ליד התמונה, הפחדים אינם רודפים אחריו. זהו סמל להבנה עמוקה - מי שמבין שהמציאות כולה אחת, שאין הפרדה ואין מלחמה פנימית, מצליח לעמוד מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו.

משמעות הסיפור...
סיפור של רבי נחמן שנקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. פעם היה בן מלך ובן שפחה והמיילדת החליפה את הבן מלך בבן השפחה ויש שם סיפור שלם מה קרה עם הבן מלך והבן שפחה הזה. בכל מקרה הבן מלך היה ביער, ואז ביער הוא פגש איש יער, מה זה אומר איש יער? הוא פגש בן אדם שהיה נראה שהבן אדם הזה הוא לא קשור לבני אדם, הוא איש יער לא מחובר לצוויליזציה.

בכל מקרה, הוא התידד עם איש היער הזה, ואז מה שהיה שבכל מקרה הוא קיבל בסופו של דב איזה דבר מסויים שהיה מבין דבר מתוך דבר. עכשיו ככה, והבן מלך האמת מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, מאחר שהיה מבין דבר מתוך דבר היה אולך שם אצל שער המדינה, והבין שהוא באפשר שיחגור מותניו בזה שיחזיר למדינה שם המדינה הראשון. שכבר הבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שאפשר, אף על פי שאינו יודע איך ומה, איך יוכל לעשות זאת. זאת אומרת היה משהו מסויים שהיה, למרות שאני לא יודע איך ומה לעשות, אבל אף על פי כן, מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שהוא יכול, הוא אומר אני כבר מבין שזה אפשרי להבין את זה.

ונתישב, וכשיצווה להכניס את עצמו לזה... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין מניחים שום אדם להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו.

עוד פעם, היתה מדינה שהיה שם מלך וכשהמלך היה חי היו קוראים למדינה מדינה טפשית ומלך חכם וכשהמלך מת הוא אמר אני נותן לכם בצוואה, והבן שלו נשאר, שמהיום לא יקראו למדינה מדינה טפשה ומלך חכם אלא יקראו למדינה מדינה חכמה ומלך טיפש. ואמרו אנחנו עכשיו לא נותנים לאף אחד להכנס, רק למי שהולך על הכל, כלומר, מי שיצריך ניתן לו להכנס רק אם הוא יהיה להחזיר חזרה את השם הקודם שמהלך הוא חכם והמדינה היא הטפשה ואז מי שיצריך גם נהפוך אותו למלך. מה השכל שבדבר? שהיה המלך אז האחדות היתה חכמה והנפרדות היתה טפשה. עכשיו האחדות מתה לצורך העניין, ומי נשאר? הנפרדות. מי אתה חושב שיותר חכם, האחדות או הנפרדות? כאילו למי אתה מתיחס יותר ברצינות? לנפרדות. זאת אומרת מי בעיניך החכם? הנפרדות. זה נקרא שהתהפך הגלגלות.

עכשיו, אתה רוצה להכנס למדינה, אתה צריך להחזיר דבר לקדמותו, להגיע למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע דבר שהוא טוב יותר ממה שיש לך, דהיינו, שאני יודע דבר שקיבלתי מאבות אבותי, להיות מבין דבר מתוך דבר. שאחד אומר איזה דיבור בעלמא, יכולים להבין דבר מתוך דבר ועדיין לא גיליתי זאת לשום אדם בעולם. וכן אני אלמד אותך הדבר הזה ואתה תתן לי את כלי הזאת כנל. אז היה מישהו שהציע לו מבחוץ, אמר לו תקשיב לי מה יתן לך הדבר הזה? אני אתן לך דבר יותר טוב, אני אתן לך שתוכל להבין דברים, מתוך דבר. מישהו יגיד משהו ותוכל להבין מזה עוד דבר נוסף. ואז הבן מלך לקח את הדבר הזה... שבאת זה דבר נפלא להבין דבר מתוך דבר. ונתן לו את הכלי והוא היינו האדם של הסוס הלך ולימדו הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר לאותם אנשים שלא רצו להניח להכנס, שתתנו לו להכנס ואני אחזיר את המדינה את השם הראשון. והניחו לו להכנס. והודיעו לו השרים שנמצא איש כזה שרוצה לחגור מותניו לזה, להחזיר למדינה את השם הראשון. והביאוהו אל השרים של המדינה. אז הביאו את הבן מלך לשרים, ואמרו לו השרים, תדע שגם אנחנו אין אנו טפשים חס ושלום. אל תחשוב שאנחנו טפשים, אלא שהמלך שהיה היה חכם גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך חכם שביחס שהיה כל כך חכם הכי חכמים נחשבו טפשים לידו. אמרו לו אנחנו מאד חכמים וכדי להגיע למצב שהמלך יהיה יותר חכם מכולנו, זה לא כל כך קל.

... נפטר המלך ונשאר הבן מלך, אבל כנגדנו הוא לא חכם כלל. אמרו לו תראה, גם הבן של המלך חכה, אבל הוא לא חכם יותר מידי שיקראו שאנחנו טפשים. לכן הוא נחשב הטיפש ואנו חכמים ביחס אליו... מדינה חכמה ומלך טיפש הניח המלך צוואה שמי שימצא חכם כזה שיוכל להחזיר למדינה השם הראשון, הוא יהיה מלך. המלך אמר צוואה, וציווה לבנו לכשימצא איש כזה יסתלק הוא מהמלוכה. המלך אמר בצוואה הלבן שלו, אני אומר שתחפשו מישהו שיהיה כל כך חכם יותר מהכי חכם במדינה עד שכל החכמים של המדינה יחשבו טפשים ואז אם ימצאו אותו אתה צריך להתפטר, הוא יהיה מלך ולא אתה. ואותו איש שנשא כשימצא חכם כזה חכם מופלג... הוא יהיה מלך. כלומר, מדובר על חשיבה מסויימת שהיא כל כך חכמה שכל מה שאתה אומר זה נחשב לטיפש. אתה מבין מה הכוונה? נכון? החשיבה המוחלטת, אם אתה חושב בצורה מוחלטת כל מה שאתה חושב בצורה יחסית היא טפשית. כי היא לא אמיתית. אתה מצליח לראות את החיבורים? המלך החכם הוא המוחלט, ברגע ששכחו את המוחלט אז טפשים נחשבים חכמי, אבל הטכניקה פה היא לקחת חשיבה מוחלטת אבסולוטית וכל דבר לידה נחשב טפשי.

כי זה האיש... כי הם כולם טפשים כנגדו. תסתכל רק מה הם חיפשו. הם חיפשו מלך שיהיה כל כך חכם שהם יחשבו לטפשים. כי בד"כ מה אנשים מחפשים? מלך טיפש שהם יכולים לנהל אותו. אבל פה זו מדינה הפוכה שהם כל כך חכמים שהם חיפשו מישהו עוד יותר חכם מהם, שיהיה כ"כ חכם שהם יחשבו לטפשים. על כן תדע לאיזה דבר אתה מכניס את עצמך, כל זה אמרו לו השרים, ואמרו לו השרים הנ"ל כי הניסיון יהיה, אם אתה חכם כזה, כלומר, איך נדע אם אתה כזה חכם כמו שאתה אומר? היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו?

כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם רודפים אותו עד שמבריחים אותו מן הגן, על כן נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס אל הגן הזה.

אם אתה חכם בא נראה אותך נכנס לגן הזה. יש גן שכל מי שמנסה להכנס אליו ישר מתחיל לחטוף מכות, מרביצים לו והוא צועק ורודפים אותו. עד שהוא בורח. ואלה שרודפים אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה אותך פיסית, אתה פשוט, אתה רודפים אחריך, ואתה לא יודע מי רודף אחריך אתה מתחיל להיכנס בקירות, להרביץ לעצמך ובורח משם בבהלה גדולה מאד. והלך אל הגן, היינו זה הבן מלך האמת וראה שיש לו חומה סביב, ראה שהשער פתוח ואין שם שומרים, כי בוודאי אין צרכים שומרים לזה הגן. למרות שזה הגן היפה בעולם לא צריך לשמור עליו כי אנשים מפחדים להכנס.

והיה הולך אצל הגן והסתכל וראה שעומד שם אצל הגן, אדם, היינו שהיה מצוייר שם אדם. הוא ראה שליד הגן היה איזה ציור של בן אדם והסתכל וראה שלמעלה מעל האדם יש שכתוב שם שזה האדם היה מלך לפני כמה מאות שנים ובימי המלך הזה היה שלום כי עד אותו המלך היו מלחמות ואחריו גם כן היו מלחמות ובימי המלך הזה היה שלום.

הוא ראה שהיה תמונה של איזה מלך שהיה כתוב שהמלך הזה בזמנו היה שלום כי לפניו ואחריו מלחמות ובזמנו היה שלום. והתבונן. כלומר, הוא ראה שיש חשיבה מסויימת שבלעדיה אין שלום ואיתה שי שלום. מה זאת אומרת? החשיבה שמחברת דבר והיפוכו. החשיבה שאומרת שאין הבדל בין דבר והיפוכו אין אפשרות לריב. כי אין הבדל בין דבר והיפוכו, איך תריב? מלך שהיה בימיו שלום, יש חשיבה מסויימת שאין הבדל, אין הבדל אין מה לריב. והתבונן מאחר שכבר נעשה מבין דבר מתוך דבר, שהכל תלוי בזה האדם.

שכשנכנסים לגן ורודפים אותו, אין צרכים לברוח כלל. אתה לא צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת אומרת שאם יקחו את התמונה של המלך ויעמידו אותו באמצע של הגן, כאילו שזה יהיה המרכז אז יוכל כל אדם להכנס בשלום אל הגן הזה. כל זה הבין בן מלך האמת על ידי שהבין דבר מתוך דבר והלך ונכנס אל הגן. ותכף שהתחילו לרודפו הלך ועמד אצל האדם הנ"ל שעומד אצל הגן מבחוץ וע"י זה יצא בשלום ללא פגע כלל. כי אחרים כשנכנסו לגן והתחילו לרודפם, היו בורחים בבהלה גדולה מאד והיו מוכים ונלקים ע"י זה.

זאת אומרת, לא היו מרביצים להם, רק מרוב הפחד שלהם הם היו בורחים ואז הם היו חוטפים מכות מעצם זה שהם ברחו, לא מעצם זה שהרביצו להם. לא שמישהו בא והרביץ להם, הם פשוט ברחו ואז מרוב שברחו הם נפלו וחטפו מכות. את המבין את הכוונה? אף אחד לא הרביץ להם. והוא יצא בשלום ושלווה. הוא ברגע שבאים להרביץ לו במקום לרוץ כמו חמור ולחטוף מכות בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי.

והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנ"ל ולהעמיד אותו בפנים בגן וכן עשו וזה עברו כל השרים בתוך הגן ונכנסו ויצאו בלי פגע כלל.

אחר כך יש פה עוד סיפור נוסף כאילו עוד מבחן בשבילך לעשות. יש עוד מבחן, למרות שמבחן השני הוא בדיוק כמו המבחן הראשון רק בסיפור אחר. עוד פעם, אחר כך יש עוד מבחן שהם עשו לויש משהו נחמד ברבי נחמן נגיד אחרי שסיפור לנו את הסיפור אומר שיש עוד דברים שקרו אבל לא צריך לגלות לכם. יש עוד דברים שהמלך עשה כשהיה במדינה הזו הוא עשה דבר כזה, אבל לא סיפרתי להכם את כל הסיפור.

ש: מה הרעיון:

אליעד: כדי להגיד להם אל תחשבו שבזה זה נגמר. יש פה הרבה.

עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של כסף למי שמצליח להתמודד נגדי. ובא מישהו ואמר אני מתמודד נגדך. ובוא מישהו הוא החתים אותו אישור, תראה את זה בעין. ואז עלה לזירה ואז הלוחם הזה עומד מול המאסטר והמאסטר עשה לו ככה (עם היד) והלוחם בפעם הראשונה שהמאסטר עשה לו ככה הלך אחורה אמר רגע רגע.. מה אני אמור ליפול עכשיו, רגע, לא הרגשתי את המכה ואז הלוחם נתן מכה למאסטר ואז המאסטר נפל. אז המאסטר אמר, רגע רגע, פה יש טעות אנוש, אולי לא הייתי בריכוז, משהו לא הגיוני. זה כנראה חלום רע. אמרו לו אתה רוצה להמשיך את הקרב, מה אני יש לי כוחות, המשיכו את הקרב, אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את הכאב, ממש המאסטר עושה ככה כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן.

מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע.

הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה?

רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה מנסה להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון.

ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות.

אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך כלום. אז הרגשת רע, מה קרה? אז הרגשת רע מה, נו תרגיש רע, מה עשית לי? הנה אני פה, אני קיים. מה זה הרגשות רעות? זה גם רצונות. עכשיו מה הבן מלך עשה? הוא הבין שכשרודפים אחריו יש שתי אנשים. יש טיפש שכשרודפים אחריו אומר, אחח, רודפים לי, כואב לי, מתחיל לברוח. ואז הוא חוטף מכות. ואז הוא אומר אי אפשר להכנס לגן הזה, מרביצים פה לאנשים. ומי שיתחיל לבדוק ישתגע, יהיה לו רע. מתחיל להגיד שהגן לא בסדר. הוא חושב שהוא חכם ושהמלך טיפש. אבל הבן מלך, שהוא היה החכם, אמר אתם הטפשים, אתם לא מבינים, יש מלך שהשלום שלו. כל פעם אם רודפים אחריך במקים לברוח מאלה שרודפים אחריך תשתמש נגדם בטכניקה שאומרת בא נבדוק מה האמת ותראה שאין הבדל בין דבר לדבר ואז אף אחד לא רודף אחריך. כל פעם שאתה מחפש ומתחיל להרגיש רע - שתי אפשרויות, או שאתה בורח מהרע, ואז אתה מתחיל לחטוף את המכות. או שאתה אומר עכשיו נעשה הפוך. אני מתחיל להרגיש רע, עכשיו אני יעשה עוד יותר את הטכניקה, של המלך שהשלום שלו.

בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה.

ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך.

אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה מלחמות. אין הבדל בין רחוק לקרוב.

ש: ומה הרעיון ששם את זה באמצע? (את ציור האדם באמצע הגן)

אליעד: מה הרעיון? יש פה שתי מהלכים. יש זה ביחס לאדם עצמו. יש מצב שרודפות אותך מחשבות רעות ואז אתה בורח לשכל של האחדות. למחשבה שאומרת שאין הבדל בין רחוק לקרוב. אבל זה אתה כל פעם צריך לברוח לשם. אבל אם אתה תקח את התמונה של המלך ואתה תשים אותה באמצע של הגן אז כל פעם שבן אדם הולך הוא כבר מסתכל מראש על המלך הזה, אז כולם יכולים להכנס בשלום אף אחד לא ירדוף אחריך. זאת אומרת, אם אתה מרוכז במרכז שלך האין הבדל הזה. נגיד האין הבדל. מלך שהשלום שלו, הכל טוב, אין מלחמה, אין הבדל לצורך העניין. אם זה מרכז הגן, אז כולם יכולים להכנס בשלום.

יש פה כמה דימויים: דימוי אחד שאחרי שהבן מלך הבין את עצמו הוא עזר לאחרים להבין את עצמם. דימוי שני שבתוך הבן מלך עצמו יש כמה כוחות. הוא בהתחלה ראה שזה עובד לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה.

הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה רוצה משהו פתאום קופצים עליך קצונות אחרים. טוב בא נלך לשם, קופצים עליך רצונות אחרים, למה? כי איבדת פוקוס שהמרכז אין הבדל בין הרצונות בכלל.

אם אתה זוכר שהכל אחד ומתוך זה אתה בא לנפרדות עכשיו אתה יכול להכנס בגן, לבוא, לצאת לטייל. אבל אם את החשיבה של האחד של מה האמת האמיתית שאין הבדל, אם את החשיבה הזו שמת אותה בצד עכשיו אתה בא להכנס לגן אתה בקטסטרופה. כי כל מה שאתה מנסה להכנס אתה בחיסרון, אתה פה אתה שם סיפורים ועניינים.

ש: מה זה הבנה של דבר מתוך דבר?

אליעד: אני אגיד לך. תסתכל, מה היה לפני שהוא הבין דבר מתוך דבר? היה כזה דבר, בתוך כך ראה שעומד הסוס של אותתו אד, ולקח הכלי הנ"ל והניחה על הסוס והתחיל לנגן הניגון הנפלא מאד. תסתכל, תראה. מסופר על הבן מלך והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה.

ואז תראה בלילה, יש פה בסיפור שמסופר שהם רצו להכנס לבית איש היער, כדי שהחיות לא יטרפו אותו הוא אמר אין בעיה בוא תישן אצלי בלילה. אמר...
לגלות האמת הפנימית בן אדם רוצה סודות טירדה האמת האחת איך לפתח יכולת חשיבה להבין את עצמך השכל המוכר ריפוי איך להתמודד עם חרדה איך להתמודד עם חרדות איך להתמודד עם חרדות ופחדים איך להתמודד עם פחד איך להתמודד עם פחדים איך להתמודד עם פחדים וחרדות איש היער בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה בריחה בריחה מפחדים ברסלב הפחד של הפחד התמודדות התמודדות עם חרדות ופחדים התמודדות עם פחד התמודדות עם פחד וחרדה התמודדות עם פחדים התמודדות עם פחדים וחרדות חכם חרדה חרדה ופחד חרדה ופחדים חרדה מהחרדה חרדות חרדות ופחדים טיפש טיפשות לברוח לברוח מהפחד להתמודד להתמודד עם חרדות ופחדים להתמודד עם פחד להתמודד עם פחד וחרדה להתמודד עם פחדים להתמודד עם פחדים וחרדות מדינה מלך חכם ומדינה טיפשית מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשה מחיגר מעשיות סיפור סיפורי מעשיות פחד פחד וחרדה פחד מהפחד פחדים פחדים וחרדות רבי נחמן מברסלב
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
... שכבר קיים בתוך האדם, אך המפתח לתיבה נעלם או הפך לחלוד במהלך החיים. כשאדם נולד הוא קרוב יותר לתודעת האחדות , משום שהוא טרם יצר הפרדות של טוב ורע באמצעות שכלו. ככל שהאדם גדל, השכל שלו יוצר הפרדות והוא שוכח את ... למרות שאדם רגיל אומר את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, בשורש אין הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת האחדות, הוא מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת האחדות, הוא גם חווה שזה טוב וזה רע, אבל אף על פי כן הוא מבין שהכל אחד והוא מוכן לחוות את הרע הזה כאילו הוא ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... היא מעין חלום גדול שבו הכל קיים בתודעה אחת. כאשר זורקים אבן על אדם בחלום, מי שגורם לאירוע הוא התודעה של האדם החולם, אף שלכאורה קיים ריבוי דמויות בעלות רצונות נפרדים. איך אפשר להתחבר לתודעת האחדות? אליעד מציע להתבונן בשאלות יסודיות כגון האם יש מקום? או האם יש זמן?, וכך להגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין הדברים. כל הדברים למעשה ... לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם באמת זה משנה, בסוף הוא יחווה שהכל אחד, ויפסיק לחוות מתח וחרדה מן הבחירות. גם ברמה עמוקה יותר, כמו החלטה האם לנסוע לחול או להישאר בארץ, החיבור לתודעת האחדות מאפשר לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
... רבים: הוא גם קבצן, שהוא אדם שפל ובזוי, וגם עיוור, שאינו רואה את המציאות. אולם ההסבר העמוק שמביא אליעד כהן מגלה שככל הנראה, דווקא הקבצן הזה הוא האדם החכם ביותר. הסיבה לכך היא שהקבצן העיוור הוא בעצם האדם שמחובר לתודעת האחדות בצורה עמוקה, ולכן אינו רואה את ההפרדה והניגודים בעולם. דווקא העיוור הזה רואה באמת, בעוד שאר האנשים רואים ...
נוסטלגיה, אחדות משעממת או לא, הכל אחד ולא משנה, אין שינוי, לחוות את העדר השינוי, לא משנה טוב או רע
נוסטלגיה, אחדות משעממת או לא, הכל אחד ולא משנה, אין שינוי, לחוות את העדר השינוי, לא משנה טוב או רע
... כי היא משחררת את האדם מהפחד ומהסבל שמלווה את הפחד לאבד את חייו. כיצד תודעת האחדות משחררת מפחד ומסבל? אליעד מדגיש שהחוויה של לא משנה והבנת האחדות היא תרופה אמיתית לסבל בחיים. היא מאפשרת לאדם להשתחרר ...
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
... אליעד מדגים זאת דרך דוגמה של אדם שכואבת לו הרגל. הכאב הפיזי עצמו אינו באמת הבעיה, אלא המחשבה שהמציאות אינה אמורה להיות כזו היא שיוצרת את הסבל. מה המשמעות של לחיות מתוך תודעת האחדות לפי אליעד? לפי אליעד, הדרך היחידה להשתחרר ...
מוסכמות חברתיות, אולי אתה שטן משוגע, אלוהים רק רע, להיות אלוהים, אימון אישי, מאמן אישי, לא להאמין לעצמך כלל
מוסכמות חברתיות, אולי אתה שטן משוגע, אלוהים רק רע, להיות אלוהים, אימון אישי, מאמן אישי, לא להאמין לעצמך כלל
... הנחה או אמונה. כך הוא יוכל להשתחרר מהסבל. מה המשמעות של להיות אלוהים או להגיע לתודעת האחדות? אליעד אומר שהמשמעות של להיות אלוהים או לחוות את האחדות היא להבין לעומק שכל הדברים קיימים בו זמנית וללא הפרדה. ברגע ... האמיתית. האם מוסכמות חברתיות הן אמת? איך להשתחרר מהפחד להשתגע? איך להגיע לתודעת האחדות? האם אלוהים הוא גם רע? כיצד להטיל ספק במוסכמות? האם אנחנו באמת קיימים? מהי האמת המוחלטת? ...
רגשות, לחוות רגשות, להתחבר לרגשות, להרגיש, להתרגש, להתאהב, לשנוא, להגיע לנפרדות, לחזור לנפרדות, להתאהב בחיים, להשתחרר מהאחדות
רגשות, לחוות רגשות, להתחבר לרגשות, להרגיש, להתרגש, להתאהב, לשנוא, להגיע לנפרדות, לחזור לנפרדות, להתאהב בחיים, להשתחרר מהאחדות
... ולחוות את החיים באופן עשיר ומלא יותר. למה הדרך לחוות נפרדות עוברת דווקא דרך האחדות? אליעד מסביר שכדי לחוות את הנפרדות בעומק, צריך באופן פרדוקסלי להיות מחובר היטב לתודעת האחדות. כלומר, רק כאשר האדם יודע בתוכו, ברמת וודאות מוחלטת ועמוקה, שבסופו של דבר שום דבר לא משנה, הוא יכול ... למה רוב המורים הרוחניים לא חווים רגשות אמיתיים? אליעד מציין שמורים רוחניים רבים מתמקדים כל כך באחדות, עד שהם מאבדים את היכולת לחוות נפרדות ורגשות עמוקים. לדבריו, תודעת האחדות שבה הם מצויים הופכת אותם לאנשים שלא באמת מסוגלים להרגיש עוצמות של אהבה או שנאה, אלא רק מעין מצב ... שני הקצוות. התוצאה היא חיים מלאים יותר, בהם יש יכולת ליהנות מהקצה של כל חוויה - מאהבה גדולה ועד שנאה חזקה, ומהתרגשות אדירה ועד שלווה מוחלטת. איך להתחבר לרגשות? מהי תודעת האחדות? איך לחוות אהבה אמיתית? למה אנשים מפחדים להרגיש? מהי משמעות הנפרדות? איך לחוות עוצמות רגשיות? האם ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... טוב ורע באופן שטחי ולכן לא מבין מדוע נראה שהצדיק סובל. לעומת זאת, ברמה האמיתית, מי שמגיע לתודעת האחדות של הצדיק כבר נמצא בעולם הבא כאן ועכשיו. אך רבי נחמן משתמש בביטוי עולם הבא כדי שאנשים בעלי תודעה מוגבלת לא יפרשו לא נכון את דבריו. למה הצדיק מדבר בצורה ...
חרדה אין סופית, פחד אין סופי, פחד מהפחד, הפחד הגדול ביותר, התקפי חרדה, קיצור דרך רוחנית, להתמודד עם פחדים
חרדה אין סופית, פחד אין סופי, פחד מהפחד, הפחד הגדול ביותר, התקפי חרדה, קיצור דרך רוחנית, להתמודד עם פחדים
חרדה אין סופית, פחד אין סופי, פחד מהפחד, הפחד הגדול ביותר, התקפי חרדה, קיצור דרך רוחנית, להתמודד עם פחדים למה האדם חווה חרדה והאם אפשר להפסיק לפחד? חרדה נובעת תמיד מפחד לאבד משהו שאתה רוצה. ... תלוי בדבר מסוים חזקה יותר, כך גדלה החרדה שלך. אליעד מסביר שהפחד הכי גדול הוא לא ... אינסופי מתואר כמצב שבו לא משנה לאן תנסה לברוח במחשבותיך, תמיד יהיה לך רע. אתה חושב על ... האדם חווה סבל אינסופי, כי כל ניסיון לברוח מתחושת הרע רק מוביל לעוד סבל. אליעד מבהיר כי ... לך עם מה להשוות זאת. איך יוצאים מפחדים והתקפי חרדה באופן מוחלט? כדי להשתחרר מהפחדים שלך באופן ... שהוא הפחד האינסופי. הדרך היחידה להפסיק לפחד מהפחד היא לא לברוח ממנו אלא להסכים להרגיש אותו במלואו. אליעד ... שמרבית השיטות, כמו מדיטציות, מעודדות לברוח מתחושות רעות ולהרגיע את עצמך בצורה מלאכותית. ... מפחיד. זאת משום שכל כך טוב לך בתוך הבריחה , שאתה מתחיל לפחד יותר ממה שנמצא מחוצה לה. הפתרון היחיד הוא להיות מוכן להרגיש את החרדה באופן מוחלט, ללא בריחה וללא התנגדות. ברגע שאתה מסוגל להסתכל לפחד ... הפחד האמיתי נעלם. האם חייבים לחוות התקפי חרדה כדי להגיע להארה רוחנית? אליעד טוען שאין חובה לעבור התקפי חרדה בדרך להארה רוחנית או לגן עדן. אבל כן חייבים ... כרע או טוב, ואז גם הפחד ייעלם. איך להתמודד עם חרדות? מהו הפחד הכי גדול של האדם? איך להפסיק לפחד מהפחד? מה זה פחד אינסופי? האם חייבים התקפי חרדה בדרך להארה רוחנית? איך להשתחרר מתחושת פחד? ...
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
... הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה למה פחד ורצון הם אותו הדבר? כל הפחדים והחרדות נובעים למעשה מרצון כלשהו, מכיוון שהפחד הוא ... חשוב לך להרגיש בעלת ערך? למה קשה להתמודד עם שאלות על הפחד? השאלה למה יכולה להיות מאוד קשה ומאיימת. אליעד מדגים את זה באמצעות סיפור על בת המלך, שאסרו עליה לשמוע מוזיקה בממלכה, ... פשוט אל תעשי זאת. זאת מטאפורה לכך שהפחד גורם לנו להימנע מלשאול שאלות עמוקות, כי השאלות האלה יכולות לגרום לנו להרגיש שאנחנו משתגעים או לאבד שליטה. מדוע אנשים מעדיפים להישאר בחרדה? רוב האנשים מעדיפים להתמודד עם החרדה עצמה במקום לחקור למה הם בכלל בחרדה. אליעד מסביר שהחרדה היא למעשה סימפטום, ולנסות לפתור רק את החרדה לא פותר באמת את הבעיה. למשל, אם מישהו ... הפתרון הוא לא פשוט להכריח את עצמך לדבר איתו. פעולה כזו רק מגבירה את הפחד. במקום זאת, חשוב להבין למה אתה מפחד מלכתחילה. לא איך אתמודד עם הפחד?, אלא למה יש לי את הפחד הזה בכלל?. לדוגמה, ... מתחיל לגלות שיש בתוכו קול פנימי שמתנגד לשאלות. הקול הזה ינסה לעצור את האדם, להרחיק אותו מהתשובות האמיתיות. אליעד משווה את זה לסיפור של רבי נחמן מברסלב על שביל צר שעליו האדם הולך ... זו הסיבה שהקול הפנימי מתחיל להשתולל ולנסות למנוע ממנו להמשיך לחקור. הקול הזה ינסה לבלבל, יספק תשובות חלקיות או יאיים על האדם שישתגע או שיקרה לו משהו רע אם הוא ימשיך לשאול שאלות. ... להבין מאיפה הוא הגיע ולשאול את השאלה האמיתית: למה בכלל אני רוצה את מה שאני רוצה, ולמה אני מפחד לא לקבל אותו? למה יש פחד? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? שורש הפחד והחרדה איך להבין פחד לעומק? מה הקשר בין פחד לרצון? איך נוצרת חרדה? איך להפסיק לפחד? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תודעת האחד, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תודעת האחד, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לגרום למישהו לרגשות אשמה? איך לא לאבד את השפיות? לרצות את האושר אלטרואיזם גישה רוחנית שריר החזה העליון פחד לא ריאלי חרדה שורשית רע להעריך את עצמך אמונה עצמית תגרום לך להיכשל האם הגיוני לאהוב סקס? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? למה לא כדאי להיות מאושר בלי תנאים? סוד האושר חשק מיני נמוך ממה נובע איבוד החשק המיני? לקבל החלטות קשות למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? להתמודד עם חרדה לא הגיונית התמודדות עם מחשבות טורדניות מוטיבציה בעבודה פחד להיכשל בבחינה הפקת חומרי שיווק לשכנע מישהי איך לא לאהוב את הילד שלך יותר מידי? מתי לא לוותר לילד? איך לפתח מודעות עצמית? לימודי מודעות אישיות מזוכיסטית אישיות גבולית בזוגיות אקסים ונקמנות זיכרון של אקסים אימון drop set איך לכווץ שריר כיווץ מלא? שיחה על אלוהים האם אלוהים קיים מחוץ למציאות? מורים מוארים מי שהגיע להארה? החיסרון בלהיות אלוהים האם טוב להיות אלוהים? מה הנזילות של ההשקעה? דירה על הנייר סודות משמעות החיים להתמודד עם שאלות משמעות החיים האם אפשר ליהנות מהסבל? איך להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בפייסבוק? אנשים חסרי בחירה חופשית חוויית בחירה עולם הבא האם היקום הוא אין סופי? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, מטפל הוליסטי, מאמן אישי לעסקים בנושאי תודעת האחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.8281 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 07:58:23 - wesi1