אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תהליכים ✔התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:44התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? התנגדויות בתהליך מכירה, למכור בקלות
איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות במכירה?

כאשר לקוח מחפש מוצר עם תכונות מסוימות והמוכר אינו יכול להציע את כל התכונות שהלקוח דורש, ישנן דרכים אפקטיביות להתמודד עם התנגדויות הלקוח. לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהלקוח למעשה מחפש למלא צורך פנימי עמוק יותר מאשר התכונות הספציפיות אותן הוא דורש. הלקוח מבטא את הרצון שלו באמצעות צורה מסוימת, כלומר, הוא מגדיר מאפיינים ברורים, אך לכל צורה כזו קיימת מהות עמוקה ופנימית יותר. הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנגדות היא להבין מהי אותה מהות פנימית שהלקוח באמת מחפש ולנסות להציע לו פתרון חלופי שיספק את אותה מהות.

מה ההבדל בין מהות וצורה במכירות?

אליעד כהן מסביר כי בכל תהליך מכירה קיימות שתי רמות - מהות וצורה. המהות היא הצורך האמיתי והפנימי שבגללו הלקוח מבקש לקנות מוצר מסוים. לעומת זאת, הצורה היא הדרך הספציפית שהלקוח מאמין שבה הוא יכול למלא את אותו צורך פנימי. לדוגמה, לקוח שמגיע לחנות ומבקש לקנות תפוח, למעשה מחפש משהו מתוק לאכול בגלל שהוא רעב. אם המוכר יבין את המהות של רצון הלקוח, הוא יוכל להציע לו שזיף או פרי מתוק אחר גם אם אין ברשותו תפוח.

כיצד לגלות את הצורך הפנימי של הלקוח?

הדרך לגלות את הצורך הפנימי של הלקוח היא באמצעות שאלת חקר פשוטה - לשאול את הלקוח בצורה ישירה: "למה אתה צריך דווקא את המאפיינים האלה? מה אתה בדיוק מחפש?". כאשר הלקוח חושף את הסיבה האמיתית לחיפוש המאפיין המסוים, המוכר יוכל להבין מה באמת חשוב לו ולמצוא דרכים אחרות שבהן ניתן יהיה למלא את הצורך האמיתי הזה. ההבנה של סיבת החיפוש מאפשרת למוכר גמישות במתן פתרונות יצירתיים ומדויקים יותר עבור הלקוח.

מה לעשות אם אין אפשרות להציע בדיוק את מה שהלקוח ביקש?

כאשר לא ניתן לספק ללקוח בדיוק את התכונות שהוא מבקש, על המוכר לפעול לפי ארבעה צעדים מרכזיים שאליעד כהן ממליץ עליהם:
  • לברר את המהות האמיתית של דרישות הלקוח על ידי שאלת חקר.
  • להציע חלופות או מוצרים אחרים שיכולים לספק את המהות הפנימית של הרצון של הלקוח.
  • להדגיש בפני הלקוח יתרונות אחרים של המוצר שיכולים למלא את הצורך שלו בדרך אחרת מזו שחשב.
  • לנסות לשנות את תפיסת הלקוח לגבי הדרכים האפשריות למילוי רצונו, ולהראות לו שהמהות חשובה מהדרך הספציפית שבחר.
לדוגמה, לקוח מחפש מחשב עם מאפיין ספציפי שאין במוצר הזמין, המוכר יכול להציג לו כיצד ביצועים גבוהים או שירות מעולה יספקו לו את אותה חוויה שביקש בדרך אחרת.

כיצד אפשר להשתמש בהיגיון זה גם בחיים האישיים?

אליעד כהן מדגיש שהגישה הזו אינה תקפה רק למכירות, אלא נכונה גם באופן כללי לחיים האישיים. כאשר אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת ולא מצליח, עליו לנסות להבין מדוע הוא רוצה דווקא את המטרה הזו ולמה הוא בחר דווקא את הדרך הספציפית הזו להשיגה. ככל שהאדם יעמיק יותר בשאלת ה"למה" של הרצון שלו, כך הוא יוכל למצוא יותר אפשרויות שונות למלא את הרצון הפנימי שלו גם אם הצורה המקורית שחשב עליה אינה אפשרית.

מה אפשר ללמוד מכך על השגת מטרות בחיים?

השיעור המרכזי שעולה מההרצאה של אליעד כהן הוא שחשוב להבין מהו הצורך האמיתי והעמוק שמסתתר מאחורי הרצון השטחי שהוגדר. ברגע שמזהים את המהות, אפשר לראות שהמציאות או המוצר שאינם מספקים בדיוק את הצורה הספציפית עדיין יכולים למלא את הצורך הפנימי בדרכים חלופיות. כך ניתן להתמודד בצורה מוצלחת עם התנגדויות של לקוחות, למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים לבעיות, ולהשיג מטרות באופן כללי.
איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות במכירה כאשר המוצר לא עונה על כל הדרישות שלהם?

כאשר מוכר מציג מוצר ללקוח, לעיתים מתגלה שהמוצר אינו מכיל את כל הדרישות שהלקוח מחפש. הלקוח מבקש מוצר עם תכונות מסוימות, אך חלקן אינן קיימות במוצר המוצע. במצב כזה, כיצד ניתן לשכנע את הלקוח בכל זאת לרכוש את המוצר?

מהי ההבחנה בין מהות לצורה במכירה?

במכירה קיימת הבחנה בין מהות לבין צורה. המהות היא הצורך האמיתי של הלקוח, בעוד שהצורה היא הדרך שבה הוא מבקש למלא את הצורך הזה. לדוגמה, לקוח שמחפש תפוח עושה זאת כי הוא רעב וצריך משהו מתוק. אם למוכר אין תפוח, הוא יכול לבדוק מהי הסיבה האמיתית שהלקוח מחפש תפוח ולהציע לו חלופה שתענה על אותו צורך, כמו שזיף או פרי אחר.

כיצד לזהות את הצורך האמיתי של הלקוח?

במקום להתמקד בדרישות הספציפיות שהלקוח מציין, המוכר יכול לשאול: "למה אתה מחפש את המאפיינים האלה?" ולנסות להבין את המהות שמאחורי הדרישה. ייתכן שהלקוח מחפש תכונה מסוימת כי הוא רוצה להשיג תחושה או מענה לצורך עמוק יותר. כאשר מזהים את הצורך האמיתי, ניתן להציע לו מוצר אחר שעונה על אותו צורך בדרכים אחרות.

כיצד להשתמש בהיגיון הזה בתהליך המכירה?

לכל צורה יש מהות, ולכל מהות יש כמה צורות שיכולות להביע אותה. לכן, אם מוצר מסוים חסר בתכונה שהלקוח מבקש, ניתן להראות כיצד המוצר בכל זאת עונה על הצורך הפנימי של הלקוח בצורה אחרת. למשל, אם הלקוח מחפש מחשב עם מאפיין מסוים שאין בדגם המוצע, אפשר להדגיש כיצד המוצר עונה על הצורך שלו בדרכים אחרות, כמו ביצועים גבוהים או שירות מעולה.

איך להתמודד עם התנגדות לקוח כשלא ניתן להציע את הדרישות המדויקות שלו?

1. שאלת חקר - יש לברר מדוע הלקוח מחפש תכונה מסוימת ולגלות את הסיבה האמיתית לבחירתו.

2. הצגת חלופות - לאחר שהבנו את המהות שמאחורי הצורך, ניתן להציע מוצרים או תכונות אחרות שיספקו את אותה המטרה.

3. הדגשת יתרונות אחרים - יש להראות כיצד המוצר מספק את הצורך של הלקוח בדרכים שונות, גם אם הוא אינו עונה במדויק לכל הדרישות.

4. שינוי תפיסת הלקוח - אם הלקוח מתעקש על דרישות מסוימות, ניתן להראות לו שמה שחשוב באמת הוא המהות, ולא בהכרח הדרך שבה חשב להשיג אותה.

כיצד היגיון זה תקף גם לחיים האישיים?

הגישה הזו אינה מוגבלת רק למכירות. כאשר אדם רוצה משהו מסוים ולא מצליח להשיגו, עליו לבדוק מדוע הוא רוצה זאת ולנסות להבין מהי המהות של הרצון שלו. כאשר מזהים את הצורך הפנימי, ניתן למצוא דרכים רבות למלא אותו, גם אם הדרך המקורית שחשב עליה אינה זמינה.

מה ניתן ללמוד מכך על מכירות ועל השגת מטרות בחיים?

תהליך מכירה הוא למעשה תהליך של זיהוי הצורך האמיתי של הלקוח ומציאת דרכים למלא אותו. כאשר מתמקדים במהות הרצון ולא רק בצורה החיצונית שלו, ניתן להתמודד עם התנגדויות ולהציע פתרונות יצירתיים.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה והיא מה בן אדם צריך לעשות אם הוא בא למכור מוצר ללקוח והוא רואה שיש יתרונות מסוימים, צרכים מסוימים שהלקוח רוצה במוצר ואין לו את זה במוצר. הלקוח אומר "שלום אני רוצה מוצר שיש בו 12345... ?", יש לך במוצר 123... אין לך 4 ו5, מה בעצם צריך לעשות איך להתמודד עם הדבר הזה מול הלקוח? אז כמובן שאפשר לתת תשובה בנאלית או טריוויאלית ולהגיד "כן בא ננסה לשכנע את הלקוח ש123... זה מספיק, בוא נספר ללקוח שמה שהכי חשוב זה 123... וכו' ".

אבל יש פה עוד היבט והנושא הוא כדלקמן בכל תהליך של מכירה יש לנו דבר שנקרא מהות וצורה, מה זה אומר מהות ומה זה אומר צורה? כשבן אדם רוצה משהו, לדוגמה בן אדם הולך לאכול, למה הוא הולך לאכול? כי הוא רעב, מה הוא רוצה לאכול? נגיד תפוח. אוקי בן אדם נכנס לחנות "שלום, יש לך תפוח?", עכשיו בא נניח שבחנות אין תפוח עכשיו אם בחנות אין תפוח, מה יעשה המוכר? יגיד לו "לא אין לנו פה תפוחים" ובזה נגמרה העסקה אבל אם המוכר היה אומר "אני בכל זאת רוצה למכור לו משהו" אז הוא היה יכול לשאול את הלקוח "מה המהות של זה שאתה רוצה תפוח?" כמובן לא במילים האלה אלא את הרעיון הזה.

לשאול אותו "תגיד לי למה אתה מחפש תפוח עץ אתה צריך דווקא תפוח, מה למה אתה צריך תפוח?" ואז אפשר לגלות למה הוא רוצה תפוח אולי הוא יגיד לו "סתם אני רעב רציתי משהו מתוק" אז הוא יכול להגיד לו "אז אתה יכול לקחת שזיף" סתם משהו. אוקי מה אני מנסה להגיד עוד פעם? לכל צורה יש מהות לכל מהות יש צורה, מה זה אומר? שימו לב יש את הסיבה הפנימית שבגללה בן אדם בא בכלל לחנות שבגללה בכלל הוא רוצה לרכוש את המוצר, עכשיו הבן אדם חושב למלא את המהות של הרצון שלו באמצעות הצורה הספציפית, הוא חושב לעצמו "אם יהיה לי במוצר שלי 12356... 100... אז זה ימלא לי את הרצון" אבל מאחורי הסעיפים שהלקוח אומר "אני רוצה ככה ורוצה ככה" מאחורי זה יש מהות, יש סיבה אם הוא אומר שהוא רוצה את הסעיפים האלה הוא לא סתם אומר שהוא רוצה את הסעיפים האלה.

אם הלקוח החליט שהוא רוצה שיהיה במוצר x וזה מה שהוא רוצה ולא מעניין אותו שום דבר אחר, וזה מה שמחויב לו וזה מה שהוא חייב בלי שום סיבה בלי שום היגיון אז אם במוצר שלנו אין את היתרון הספציפי, את הרכיב הספציפי את המאפיין הספציפי הזה אין אפשרות למכור לו את המוצר כי אין את מה שהלקוח אומר שהוא צריך ב100% אבל כפי שאני מסביר כאשר לקוח אומר שהוא רוצה משהו ואין לנו את מה שהוא מבקש מה שהוא צריך לעשות זה לנסות לברר, ואפשר באמת לעשות את זה עוד לפני בכלל שמגלים שאין גם מסיבות אחרות כדאי לפעמים לעשות את זה אבל בכל מקרה מה שצריך לעשות זה לברר "למה אתה צריך דווקא 123... ?" נגיד הלקוח אומר "שלום אני צריך 123...", מוצר מסוים עם מאפיינים מסוימים מה שאפשר לעשות זה לשאול את הלקוח "למה אתה צריך דווקא את המאפיינים האלה, מה יש במאפיינים האלה ותסביר לי טיפה יותר למה ככה, מה אתה בדיוק מחפש?" ואז הלקוח חושף את הסיבה שבגלל הוא מחפש את המאפיינים האלה.

עכשיו ברמה הלוגית זה חוק, ברמה הלוגית לכל צורה יש מהות אבל למהות יש כמה צורות שיכולות להתבטא ממנה. זאת אומרת אם אנחנו ניקח את הסיבה הפנימית שבגללה הבן אדם רוצה את מה שהוא אמר שהוא רוצה ונגיע לסיבה הפנימית אז כאשר מגיעים לסיבה הפנימית וככל שהסיבה יותר פנימית, כי על כל סיבה פנימית יש לה עוד סיבה פנימית אחרת אז ככל שהסיבה יותר פנימית כך יש יותר סיכוי ויותר אפשרויות למלא את הרצון שלו גם בצורה אחרת. זאת אומרת אם הלקוח אמר "שלום אני רוצה מוצר שיש לו מאפיין כזה וכזה" ונניח שאין לנו במוצר שלנו את המאפיין הזה והזה, אם אנחנו נדע למה הלקוח רוצה את המאפיין הזה והזה יהיה לנו יותר קל לשכנע את הלקוח "אוקי תקשיב אין את המאפיין הזה והזה אבל המוצר שלנו ממלא את הרצון הפנימי שלך באמצעות 12345... אחרים" וכו'.

אוקי ולכן עוד פעם צריך לשים לב כאשר המציאות לא תואמת לרצון המוגדר של הלקוח בצורה שהלקוח הגדיר את מה שהוא רוצה צריך ללכת למהות של מה שהלקוח רוצה ולראות איך אפשר בצורה אחרת שכן קיימת במוצר למלא את המהות של מה שהוא רוצה, איזה יתרונות יש במוצר אחרים שיכולים למלא את הסיבה ואת החיסרון הפנימיים של הלקוח שבגללם מראש הוא אמר לנו שהוא רוצה משהו שאין אותו במוצר. כל מה שאמרתי עכשיו זה נכון גם באופן כללי לגבי כל בן אדם בפני עצמו, כאשר בן אדם רוצה להשיג איזו מטרה והוא לא מצליח להשיג את המטרה נניח שהמציאות שלנו זה חנות של מוצרים, בן אדם בא למציאות רוצה לקנות מוצר רוצה לקנות חיים מסוימים לעצמו והמציאות לא ממלאת לו את הרצון הזה אז מה שהבן אדם יכול לעשות אם הוא רוצה להיות לקוח מרוצה מהמציאות שלנו, מה שהוא יכול לעשות זה לשאול את עצמו "למה אני רוצה דווקא את הצורה הספציפית הזאת והזאת? כי ככה וככה, ולמה דווקא את זה".

ככל שבן אדם נכנס יותר פנימה להבין למה הוא רוצה דווקא את מה שהוא חושב שהוא רוצה ככה בעצם זה מגדיל את הסיכוי שהוא יכול לראות שהוא יוכל למלא את הרצון שלו בעוד דרכים ולאו דווקא בצורה הספציפית מלכתחילה שהוא חשב שרק כך הוא יוכל למלא את הרצון שלו. אז מזה אנחנו גוזרים גם לגבי תהליך מכירה עם לקוח באופן יומיומי שכאשר מישהו מבקש ממך בקשה אומר לך "תעשה משהו מסוים", אתה מנסה למכור לו רעיון מסוים אתה מנסה למכור לו מוצר מסוים וזה לא בדיוק מה שהוא רוצה אתה לא יכול למלא לבן אדם את הרצון שלו, מישהו מבקש ממך 10 בקשות ואתה לא יכול למלא את ה - 10 בקשות רק 5, מה שצריך לעשות זה לברר למה הוא מבקש את הבקשות האלה מה עומד מאחורי הבקשות שהוא מבקש שאתה לא יכול למלא לו ולראות אולי אתה בעצם יכול למלא לו את הרצון הפנימי שלו בצורה אחרת. אז שיהיה לכולם בהצלחה.
התנגדויות מכירה הרצון של הלקוח מה שחשוב לקחת בן אדם יכולות צריך לעשות התנגדות במכירה להתמודד עם התנגדויות מה אני רוצה עסקה אמת באמת רוצה במכירות בקלות בתהליך מכירה הלקוח הלקוח באמת רוצה הלקוח שלך המוצר המוצר שלך הפנימיות הרצון הרצון הפנימי הרצון הפנימי של הרצון הפנימי של הלקוח הרצון של הלקוח התאמת המוצר התאמת המוצר ל התאמת המוצר ללקוח התאמת מוצר ללקוח התנגדויות התנגדויות ב התנגדויות בזמן מכירה התנגדויות בזמן מכירה בטלפון התנגדויות בזמן מכירות התנגדויות בזמן מכירות בטלפון התנגדויות במכירה התנגדויות במכירה בטלפון התנגדויות במכירות התנגדויות במכירות בטלפון התנגדויות בשיחת מכירה התנגדויות בשיחת מכירה בטלפון התנגדויות בשיחת מכירות התנגדויות בשיחת מכירות בטלפון התנגדויות בתהליך מכירה התנגדויות בתהליך מכירה בטלפון התנגדויות בתהליך מכירות התנגדויות בתהליך מכירות בטלפון התנגדויות לקוח התנגדויות לקוחות התנגדויות מכירה התנגדויות מכירה בטלפון התנגדויות מכירות התנגדויות מכירות בטלפון התנגדויות קניה התנגדויות של לקוח התנגדות התנגדות במכירה התנגדות במכירה בטלפון התנגדות במכירות התנגדות במכירות בטלפון התנגדות בשיחת מכירה התנגדות בשיחת מכירה בטלפון התנגדות בשיחת מכירות התנגדות בשיחת מכירות בטלפון התנגדות לקוח התנגדות מכירה התנגדות מכירה בטלפון התנגדות מכירות התנגדות מכירות בטלפון התנגדות קניה התנגדות של לקוח חסרונות למכור למכור בקלות למכור מוצר למכור מוצר עם חסרונות למכור מוצרים למלא את הרצון למלא את הרצון של הלקוח לקוח לקוחות מה הלקוח באמת רוצה מוצר מוצר עם חסרונות מכירה פנימיות רוצה רצון רצון פנימי רצון של הלקוח רצון של לקוח תהליך תהליך מכירה תהליך מכירות תהליכי מכירה תהליכים
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
... סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים , התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר? מה עדיף, לעשות קצת הרבה פעמים או פעם אחת הרבה מאוד? כאשר אנו שואלים את עצמנו מה עדיף, האם לעשות פעולה מסוימת בהרבה פעמים בצורה קטנה ומתמשכת, או לבצע אותה בפעם אחת ובצורה מרוכזת, חשוב להבין שאין תשובה חד משמעית. השאלה תלויה מאוד באופי התהליך ובמטרה שרוצים להשיג, כי לפעמים הגישה הראשונה יעילה יותר, ולפעמים דווקא השנייה היא המנצחת. אליעד כהן נותן מספר דוגמאות ברורות כדי להסביר את הנושא: למה אי אפשר להרתיח מים אם ... חשוב שתהיה עצימות גבוהה מספיק לזמן רצוף כדי שהשריר יקבל את הגירוי הנדרש ויגיע לכשל שיאפשר את הצמיחה. למה אי אפשר להאיץ תהליכים שדורשים זמן מינימלי? מצד שני, ישנם תהליכים שבהם אי אפשר לזרז את התהליך על ידי הגברת העוצמה בזמן קצר יותר. לדוגמה, אם צריך לאפות עוגה במשך 10 דקות בטמפרטורה של 200 מעלות, אי אפשר להעלות את הטמפרטורה ל - 2000 מעלות במשך דקה אחת בלבד, ולצפות שהתוצאה תהיה זהה. במקרה כזה, התהליך דורש זמן מסוים בטמפרטורה מסוימת ולא יכול להידחס לזמן קצר יותר בעוצמה גבוהה יותר. מה קורה כשמנסים להרים משקל כבד לבד? דוגמה נוספת מאליעד כהן היא הרמת משקל כבד מאוד. אם עשרים ... עדיף לבצע פעולה אחת גדולה וממוקדת בזמן קצר, כמו הרתחת מים או הרמת משקל כבד. במקרים אחרים, כמו אימוני כושר, בישול או תהליכים שדורשים הבשלה והתפתחות, צריך דווקא את הגישה של העצימות המתמשכת לאורך זמן. בסופו של דבר, כדי להצליח ולהשיג מטרות מהר יותר או באופן יעיל יותר, עלינו לדעת לזהות איזה סוג של תהליך עומד מולנו ולהחליט בהתאם אם הגישה הנכונה היא הרבה בבת אחת או קצת לאורך זמן. אין כאן חוק חד משמעי, והחוכמה היא ביכולת לזהות את סוג התהליך ואת הדרישות שלו. איך להאיץ תהליכים? מה עדיף איכות או כמות? למה המים לא רותחים? איך להשיג מטרות יותר מהר? האם התמדה לאורך זמן משתלמת? ...
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים
תהליכים, תהליך הקמת עסק, כל ההתחלות קשות, תהליכים שלוקחים זמן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, מוטיבציה להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן, חוסר וודאות בתהליכים, תהליכים בדרך להצלחה, זבנג וגמרנו, קושי עם תהליכים, התמודדות עם תהליכים למה כל כך קשה להקים עסק חדש? הקושי המרכזי בהקמת עסק, לפי אליעד כהן, נובע מכך שמדובר בתהליך. המורכבות והקושי טמונים דווקא בעובדה שלא מדובר במשהו קצר וברור, אלא בתהליך מתמשך, שיש בו הרבה חוסר וודאות. אליעד מסביר שאנשים היו מעדיפים לקבל הבטחה ברורה ומדויקת לזמן מוגדר מראש. למשל, הם היו רוצים לשמוע שאם הם יעשו פעולה מסוימת, העסק יפעל בוודאות תוך שבוע. בפועל, המציאות אינה כזו. התהליך להקמת עסק הוא מורכב, לא מוגדר במדויק, ובעל משתנים רבים שיכולים להשתנות תוך כדי תנועה. אתה יודע מהיכן אתה מתחיל, ויודע מה היעד אליו אתה שואף, אך אינך יודע בוודאות אם תצליח להגיע לשם. אינך יכול להיות בטוח כמה זמן ייקח לך להשלים את התהליך או אפילו מה בדיוק יידרש ממך כדי להצליח. חוסר הוודאות הזה יוצר אצל אנשים לחץ, מתח ובלבול. אליעד כהן מדגיש שכאשר אנשים נתקלים בקושי הזה, הם חושבים לעיתים שמשהו לא בסדר אצלם או שהבעיה היא אישית. אולם למעשה, מדובר במצב נורמלי לחלוטין, שהוא חלק אינטגרלי מהתהליך להצלחה. חשוב להבין שזהו המחיר שעליך לשלם כדי להגיע למטרות משמעותיות וגדולות. מה המחיר שצריך לשלם עבור הצלחה? אליעד כהן נותן מספר ... צריך להשקיע מאמץ מסוים, אך אם תרצה להקים עסק גדול ומצליח יותר, המאמץ והמחיר שתצטרך להשקיע יגדלו בהתאם. הוא נותן דוגמאות נוספות - למשל, זוגיות טובה היא גם תהליך, ויש לה מחיר. גם התמודדות עם פחדים והתגברות עליהם הן תהליך שיש בו מחיר של זמן, מאמץ והתמדה. הוא מוסיף דוגמה ברורה נוספת: גם פעולות בסיסיות, כמו ללמוד ללכת או לדבר, הן תהליכים ולא משהו שנעשה ברגע אחד. התינוק מנסה שוב ושוב, נופל וקם פעמים רבות לפני שהוא מצליח ללכת בצורה יציבה. זו דוגמה מובהקת לכך שכל הישג משמעותי בחיים דורש זמן והתמדה, וגם נכונות להתמודד עם אי הצלחה זמנית. כיצד להתמודד עם חוסר ודאות בתהליכים? כדי להתמודד טוב יותר עם חוסר הוודאות שבתהליכים, אליעד כהן ממליץ להבין מלכתחילה שמדובר במצב נורמלי לגמרי. עצם ההבנה שמדובר בתהליך ארוך ושאי אפשר לשלוט בכל פרט ופרט בו מראש יכולה להקל על הלחץ והמתח. זה לא שמשהו פגום בך, אלא פשוט מדובר במצב טבעי ונורמלי לחלוטין, שדרכו חייבים לעבור אם רוצים להשיג יעדים משמעותיים. עוד מדגיש אליעד, שחשוב מאוד להיות מודעים לכך שהקושי בתהליכים הוא חלק מהדרך להצלחה, ולא סימן לכך שמשהו לא בסדר. ככל שתקבל את העובדה שזה המחיר להגשמת המטרה, כך יהיה לך קל יותר להתמודד עם הקשיים שתפגוש בדרך. אנשים שיבינו את העיקרון הזה, לפי אליעד, יהיו מוכנים יותר להתמודד עם אתגרים בדרך להשגת המטרות שלהם. איך להתמיד בתהליכים שלוקחים זמן רב? אליעד כהן מסביר שאחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים מתקשים להתמיד לאורך זמן, היא הציפייה לתוצאות מידיות (זבנג וגמרנו). ... מידיים. המטרה היא ללמוד כיצד להתמיד לאורך זמן גם כשלא רואים תוצאות מידיות. הוא מציע להיות מוכנים להשקיע מאמץ מתמשך ולדעת מראש שזו המציאות הטבעית של כל תהליך משמעותי. גם אם אינך רואה תוצאות מידיות, עצם ההבנה שמדובר בתהליך שמצריך סבלנות תעזור לך להתמיד בו ולהצליח בסופו של דבר. הוא מדגיש שההתמדה דורשת את ההבנה שמדובר בתהליך ממושך שכולל שלבים של חוסר ודאות, של התמודדות עם קשיים, ושל השקעת מאמץ מתמשך, ולא אירוע חד - פעמי או הצלחה מיידית. למה קשה להקים עסק? איך להתמודד עם תהליכים ארוכים? מוטיבציה להתמדה לאורך זמן איך להתמודד עם חוסר וודאות? מה המחיר של הצלחה? איך להצליח להקים עסק? למה כל ההתחלות קשות? למה קשה להקים עסק? התמודדות עם קשיים בהקמת עסק, התמודדות עם קושי במציאת זוגיות, התמודדות עם קושי לעבור תהליכים
ניתוח תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה
ניתוח תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה
... תהליכים בזמן אמת, 3 רמות בניתוח תהליכים, איך לפתח את החשיבה? 3 שלבים בפיתוח החשיבה, איך לנתח תהליכים? איך לחשוב בהיגיון? איך לחשוב מהר? איך לחשוב ביעילות? איך לפתח כישורי חשיבה? חכם בדיעבד, שיפור יכולות חשיבה איך אפשר לנתח תהליכים בזמן אמת? המטרה של אליעד כהן היא ... וגם לנתח אותה בו זמנית. הוא צריך להבין מה קורה, לחשב את האפשרויות השונות, ולהסיק מסקנות בו זמנית, דבר הדורש משאבים מנטליים רבים במיוחד. מהן שלוש הרמות של ניתוח תהליכים וכיצד הן מתבצעות? אליעד כהן מציג שלוש רמות שונות של ניתוח תהליכים: ניתוח בדיעבד (ניתוח העבר) - הרמה ... כבר מסוגל להבין מהר מאוד מה המצב הנוכחי, מה עשוי לקרות עוד רגע, ולבצע החלטות טובות בזמן אמת. כלומר, הניתוח מראש מהווה תרגול חשוב שמאפשר את היכולת הגבוהה של ניתוח תהליכים בזמן אמת. מהי הדרך המעשית לשיפור ... באופן טבעי יוכל להתחיל לנתח מצבים בזמן אמת, תוך כדי התרחשותם. אם אדם יתרגל מספיק את שלושת השלבים הללו, אליעד מדגיש שהיכולת לנתח בזמן אמת תתפתח באופן אוטומטי, שכן התהליך עצמו מפתח את המוח ואת החשיבה. איך לנתח מצבים בזמן אמת? כיצד לחשוב במהירות וביעילות? מהן שלוש רמות ניתוח התהליכים? איך לשפר חשיבה הגיונית? איך לפתח את ... הדרך לניתוח נכון של אירועים? ניתוח בזמן הווה, ניתוח בזמן עתיד, ניתוח בזמן עבר, ניתוח של מה שקרה, ניתוח של מה שקורה, ניתוח של מה שיקרה, ניתוח בזמן אמת, איך לנתח תהליכים בזמן אמת? ...
תהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגונים
תהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגונים והפעם נשיב לשאלה, איך לדעת מה הדרך הכי נכונה לנהל תהליך מסוים בתוך הארגון? דהיינו, שלפעמים מנסים לבנות תהליך בתוך הארגון, לדוגמה מנסים לבנות תהליך ארגוני, שיחבר בין מחלקת הייצור לבין מחלקת השיווק לבין מחלקת הגבייה לבין מחלקת שירות הלקוחות. ומנסים לאפיין את התהליך ולהבין איך הכי נכון לנהל את התהליך. האם כדאי לנהל אותו בצורה אחת או בצורה אחרת. והשאלה היא, כאשר ניגשים לאפיין ולהגדיר תהליך ארגוני, איך הכי נכון לפעול כדי להגדיל את הסיכוי שנגיע לאפיון הנכון ביותר לארגון? ואיך להתמודד עם מצבת כוח אדם בעייתית, שבסופו של דבר אחראית להוציא מכוח ... לעשות כאשר אנחנו מנסים לבנות תהליך בארגון, עלינו לשאול את עצמנו, מה היינו רוצים שיקרה בסוף התהליך, מה לדעתנו יחשב כתהליך המוצלח ביותר, מה התוצאה האופטימאלית שהיינו רוצים להשיג בארגון. במילים אחרות, שלב ראשון הגדרת תוצאה אופטימאלית, שאינה קשורה לאילוצים כלשהם. במילים ... קודם כל תגדיר את התוצאה הרצויה מהתהליך שאתה מנסה לאפיין, בלי קשר לאילוצים כלשהם. ואחרי שברורה לנו התוצאה הרצויה, עכשיו בעצם אנחנו צריכים לגשת לחלק של אפיון הדרך להשיג את התוצאה הרצויה. כי יש ... פעמים שמנסים לאפיין ולהגדיר תהליך בארגון, אז אוטומטית יש את האילוצים של מצבת כוח האדם שבארגון. דהיינו, יש את האילוצים של בני האדם שבארגון שבסופו של דבר, יצטרכו ליישם את התהליך שאנחנו מנסים לבנות בארגון. כי התוצאה של התהליך ברורה. והדרך יש לגביה ספקות. אבל יש גם את האילוצים של כוח האדם שבארגון, שבסופו של דבר יצטרך ליישם את התהליך. והעצה שלי אומרת, כאשר מנסים להבין ולאפיין את התהליך הארגוני בצורה הטובה ביותר, אז צריכים לחשוב שלצורך העניין אין שום בעיית תקשורת בין העובדים בארגון, וכן צריכים לנסות לאפיין את התהליך, כאילו רק בן אדם אחד בלבד עובד בארגון. דהיינו, נניח שאתה מנסה להגדיר תהליך שיחבר בין מחלקת השירות לבין מחלקת המכירות. עליך לשאול את עצמך, נניח שבארגון כולו היה רק בן אדם אחד שהוא אתה. דהיינו, נניח שאתה העובד היחיד בארגון. ...
אוטומציה ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות האוטומציה בארגון, אוטומציה של הארגון, אוטומציה עסקית, אוטומציה לעסקים, תיעוד הידע בארגון
אוטומציה ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות האוטומציה בארגון, אוטומציה של הארגון, אוטומציה עסקית, אוטומציה לעסקים, תיעוד הידע בארגון
... ארגונית, אוטומציה של תהליכים, מחשוב תהליכים בארגון, תיעוד הידע הארגוני, תהליכי אוטומציה, טכנולוגיה בארגון, מחשוב ארגוני, חשיבות ... היתרונות שלה? אוטומציה ארגונית היא תהליך שבו משימות החוזרות על עצמן בתוך הארגון מתבצעות ... אנוש. למה חשוב לתעד את הלוגיקה של התהליכים הארגוניים? אחת התרומות החשובות והמרכזיות של ... בעובד ספציפי. איך מבצעים אוטומציה של תהליכים בארגון? כדי לבצע תהליך אוטומציה מוצלח, חשוב לבצע מספר שלבים מסודרים: ניתוח תהליכים: בשלב זה מזהים אילו משימות בארגון חוזרות על עצמן ... איזה מידע נשלח ובאילו תנאים. הגדרת תהליכים: לאחר שיש בידינו את הלוגיקה המפורטת, מגדירים ... להבטיח את תקינות הפעולה. דוגמה מעשית לתהליך אוטומציה בארגון: ניקח כדוגמה פשוטה: עובד בארגון ... אם העובד שוכח לשלוח את האישור. בתהליך אוטומציה נכון, מגדירים למערכת באופן ברור את התנאים: ... הארגונית ומאפשרת הפעלה יעילה של תהליכים רבים, היא אינה מחליפה לחלוטין את ההנהלה או את תהליכי קבלת ההחלטות. מנהלים עדיין נדרשים לקבל החלטות ... בתחומים מורכבים. האוטומציה מתאימה לתהליכים שגרתיים וחוזרים, אך אינה מתאימה לתהליכים הדורשים חשיבה יצירתית, דינמית, ויכולת התאמה ... ולצמוח חייבים להשקיע באוטומציה של תהליכים עסקיים וארגוניים. מעבר לחיסכון בזמן ובמשאבים, ... ניהול ארגונים אוטומציה עסקית מחשוב תהליכים תיעוד ידע ארגוני היתרונות של אוטומציה בארגון אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בתהליך האוטומציה הוא הפיכת משימות ארגוניות לאוטומטיות ... לא מאבד את הידע שהיה ברשותו, שכן התהליכים כבר מוטמעים במערכת האוטומטית. איך מבצעים אוטומציה? אוטומציה היא תהליך שבו מזהים משימות שחוזרות על עצמן בתוך הארגון ... זאת, יש לבצע את השלבים הבאים: ניתוח תהליכים - מזהים אילו משימות חוזרות על עצמן ואילו תהליכים ניתן להפוך לאוטומטיים. תיעוד הלוגיקה - מבינים את ... בכל פעם שהוא מבצע את המשימה. הגדרת תהליכים - מגדירים חוקים ברורים שמכתיבים כיצד על המערכת ... כתיבת קוד - מפתחים תוכנה שמבצעת את התהליכים הללו בצורה אוטומטית. בדיקות והתאמות - מבצעים ... מולא ותשלח את האימייל אוטומטית. זהו תהליך אוטומציה פשוט שחוסך זמן ומונע טעויות אנוש. ... שצוין, האוטומציה היא לא רק דרך להפוך תהליכים ליעילים יותר, אלא היא גם כלי עוצמתי לתיעוד החשיבה הניהולית של הארגון. כאשר מתעדים תהליכים וממירים אותם לקוד, ניתן לשמור על הידע הניהולי גם ... להפוך חלקים גדולים מהחשיבה הניהולית לתהליכים ברורים, מתועדים וממוחשבים. למה חשוב להשקיע ... ולצמוח צריך לשאוף להפוך כמה שיותר תהליכים לאוטומטיים. זה לא רק חוסך משאבים, אלא גם מבטיח ... עובדים ניהול ארגונים אוטומציה מחשוב תהליכים שיפור
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
... וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף ... נותן דוגמה נוספת בתחום העסקי. נניח שיש לך חנות ירקות ואתה רוצה למשוך לקוחות. התהליך מתחיל בהדמיית התוצאה הסופית: בסוף, החנות מלאה בלקוחות. מה קרה ... לתכנן מסלול מדויק ולחסוך זמן ופקקים. לסיכום, מה צריך לזכור לגבי תכנון נכון של תהליכים ומשימות מורכבות? לחשוב מהסוף להתחלה. לשאול תמיד: מה בטוח נכון?. לפרק משימות מורכבות לשלבים קטנים וברורים. לזהות אילוצים וצווארי בקבוק בתהליך. לדייק ולהגדיר היטב את המטרה הסופית. אליעד מציע שככל שאדם מפתח ... יכולות החשיבה שלו, הוא יוכל לתכנן במהירות וביעילות רבה יותר. איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? איך לתכנן לפי אילוצים? איך למצוא את צוואר הבקבוק? מה זה ... אותו בדרכים שונות ואולי תיכשל. לעומת זאת, אם תתחיל מהסוף להתחלה, תוכל לבנות תהליך מתודולוגי: בסוף התהליך: הילד יושב ליד השולחן ואוכל. לפני כן: ... עסקי - איך להביא יותר לקוחות אם יש לך חנות ירקות ואתה רוצה למלא אותה בלקוחות, תהליך החשיבה מהסוף להתחלה נראה כך: בסוף: החנות מלאה בלקוחות. לפני כן: ... היא שיש להתמקד בפרסום, ביצירת מודעות, בשיפור חוויית הלקוח וכדומה. תכנון תהליך מורכב - הכנת ארוחה נניח שעליך להכין שלוש מנות בזמן מוגבל - מנה ... פרויקטים פתרון בעיות שיפור יכולות חשיבה איך לפתח את השכל איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? צמצום אפשרויות הבחירה בקבלת החלטה, איך להחליט יותר ... מנטורים למכירות, איך לתכנן משהו? איך לתכנן ביצוע משימה? איך לתכנן משימה? תהליך תכנון, לחשוב על הסוף, איך להסיר ספק? איך לקבל החלטות בקלות? איך להחליט בקלות? איך להתלבט פחות? תכנון ושיפור תהליכים, תכנון אסטרטגי, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן ביעילות? מאיפה ... לסדר את הזמן? איך מנהלים זמן נכון? איך לנהל זמן נכון? איך לנהל זמן? איך לתכנן תהליכים? תהליך תכנוני, תכנון תהליכים, איך להתייעל? איך לעשות דברים ביעילות? איך להיות יעיל? איך ... איך מתכננים פרויקט? שלב התכנון של הפרויקט, הגדרת המטרה, איתור אילוץ המערכת, תהליכי חשיבה, סדר וארגון בעבודה, סדר וארגון בעסק, ארגון סדר יום, ... מערכות מידע, יזמות, לוגיסטיקה, איך לתכנן תוכנית עסקית? איך למצוא אילוצים בתהליך תכנון? מהם אילוצים בתכנון תהליך? איך לתכנן לפי אילוצים? איך לדעת מהם האילוצים שלי? איך לבנות ... להתחלה? מה זה לחשוב מהסוף להתחלה? מהי חשיבה תוצאתית? יכולות חשיבה, חשיבה תהליכית, חשיבה תכליתית, ניתוח תהליכי חשיבה, שיפור יכולות חשיבה, תכנון עסקי, איך לתכנן עסק? איך ...
שינויים בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט להתחיל להשתנות, להחליט להתחיל לעשות שינוי, מוטיבציה
שינויים בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט להתחיל להשתנות, להחליט להתחיל לעשות שינוי, מוטיבציה
... בחיים, 2 סוגים של תהליכי שינוי, 2 סוגים של קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים, תהליכים של שחור או לבן, תהליכים שלוקחים זמן, להחליט להשתנות, להחליט לנסות להשתנות, להחליט ... שחור ולבן? הסוג הראשון של החלטה הוא החלטה מיידית, מהסוג של שחור ולבן. כלומר, כאשר אדם מחליט לבצע פעולה, הוא פשוט עושה אותה וזהו, ללא התלבטות נוספת או תהליך הדרגתי. לדוגמה, אם אדם מחליט להסתפר, הוא פשוט מסתפר. אם הוא מחליט לעבור דירה, הוא עובר דירה מיד. אם הוא מחליט לקנות חולצה, הוא הולך וקונה אותה באותו הרגע. החלטות אלו מתבצעות באופן חד - פעמי וללא תהליך מורכב. מהו שינוי הדרגתי שכולל עליות וירידות? לעומת זאת, הסוג השני של החלטות הוא החלטות הדרגתיות, החלטות שלא מתבצעות באופן חד - פעמי וברור אלא הן תהליך מתמשך הכולל עליות וירידות. לדוגמה, כאשר אדם מחליט להתחיל לאכול בריא, לא מדובר במצב בו הוא מיד יאכל רק מזון בריא לחלוטין מרגע קבלת ההחלטה. בפועל, התהליך של אכילה בריאה כולל לעיתים גם אכילה לא בריאה. האדם מתחיל לאכול באופן בריא יותר בממוצע, אך עדיין יהיו מקרים בהם הוא יאכל אוכל לא בריא. תהליך זה כולל שיפור הדרגתי והפחתה של הרגלים שליליים לאורך זמן, עד ... לאכול בריא אך אינו מתחיל כי הוא חושב שכאשר יקבל את ההחלטה, הוא חייב מיד לאכול רק בריא, וכל סטייה מכך פירושה כישלון. אך מחשבה זו אינה נכונה, משום שיש תהליכים רבים הדורשים זמן ומאמץ הדרגתי. אליעד כהן ממחיש את הטעות ... לצפות בחדשות, הוא פשוט יכול להפעיל את הטלוויזיה ולראות אותן מיד, ולכן זו החלטה מסוג שחור - לבן. לעומת זאת, החלטות כמו דיאטה, הפסקת עישון או אימונים הן תהליכים ארוכי - טווח וכוללות מאמץ מתמשך, התמדה וסבלנות. איך נכון לגשת לתהליכי שינוי ארוכים? אליעד כהן מסביר כי בגישה לתהליכים ארוכים ודרגתיים חשוב להבין מראש שהתהליך כולל עליות וירידות. לכן, כאשר אדם מחליט לבצע שינוי ארוך - טווח, עליו להיות מודע לכך שהתהליך לא יהיה מיידי ולינארי. לדוגמה, אם אדם מחליט שבעוד שנה יאכל 90% בריא, הוא מתחיל כבר כעת תהליך הדרגתי של בירור מה נחשב בריא, איזון ארוחות ובניית שגרה ... כי אלו פעולות שאפשר לבצע מיד. לעומת זאת, להגיד בעוד שנה אפסיק לעשן או בעוד שנה אוכל בעיקר אוכל בריא זה הגיוני לגמרי, משום שהן החלטות שהיישום שלהן דורש תהליך ארוך הכולל שלבי ביניים הכרחיים. כיצד ניתן להתחיל תהליך שינוי אפקטיבי? כדי להתחיל תהליך שינוי אפקטיבי, חשוב לקבל החלטה על התחלת תהליך הדרגתי. אליעד כהן מדגיש כי ההחלטה לא חייבת להיות אני עושה ... מבלי להילחץ מכישלונות רגעיים. לדוגמה, כאשר מחליטים להפסיק לעשן או לאכול בריא יותר, האדם מתחיל לבדוק אפשרויות, להתנסות בשינויים קטנים, וכך להניע את התהליך. המפתח הוא להבין שמדובר במסלול מתמשך, עם אתגרים טבעיים בדרך, ולא בפעולה חד - פעמית ופשוטה. לסיכום, אליעד כהן מציע להבחין בין החלטות מידיות לדרגתיות, להכיר את ההבדל בין סוגי ההחלטות ולגשת לתהליכים ארוכים באופן מתוכנן וסבלני, תוך קבלת העובדה שיהיו עליות ... לאכול בריא, להחליט להפסיק לעשן, להחליט להתאמן, להחליט לעשות דיאטה, להחליט להתחיל ללמוד, להחליט להפסיק לאכול לא בריא, החלטה בבת אחת, החלטה שלוקחת זמן, תהליך שלוקח זמן, תהליך בבת אחת, שינוי בבת אחת, שינוי שלוקח זמן, עליות וירידות בתהליך שינוי, החלטה לטווח מיידי, החלטה לטווח רחוק, מוטיבציה לשינוי, ... להתמדה, מה קורה אחרי קבלת החלטה? שינוי אחרי קבלת החלטה, להחליט להשתנות, החלטה להשתנות, לקבל החלטה לעשות שינוי, לקבל החלטה להשתנות, החלטה להתחיל תהליך שינוי, התחלת שינוי, לעשות התחלה חדשה, איך לעשות שינוי בחיים? תהליך של עליה וירידה ...
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
... עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים , להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים למה לחשוב במודעות על פעולה אוטומטית ... מבצע פעולה אוטומטית, כמו הליכה, נהיגה או נגינה, הוא עושה זאת ללא מודעות מלאה לתהליך עצמו. ברגע שהוא מתחיל לחשוב במודעות על מה שהוא עושה, עלול להיווצר שיבוש בפעילות. אליעד כהן משתמש במשל ... לחשוב איך הוא הולך, הוא לא יוכל ללכת בכלל. הסיבה לכך היא שהמודעות מכניסה ספק בתהליך שהיה קודם ברור מאליו ואוטומטי. האם לחשוב על פעולה אוטומטית ישפר או יפגע בביצועים? אליעד מסביר שיש ... כאשר יתחיל לחשוב על האופן בו הוא מנגן, אולי יתקשה בהתחלה, אך אם ינתח את התהליך, בסופו של דבר הוא יוכל לנגן טוב יותר. מה המשמעות של המשל על מרבה הרגליים? המשל על מרבה הרגליים, ... לכל תחום: נהיגה, ספורט, ואפילו הליכה פשוטה. בהתחלה החשיבה מעכבת, אבל בסופו של תהליך היא משפרת את הביצועים משמעותית. כיצד המודעות משפיעה על החיים באופן כללי? לפי אליעד, אנשים רבים חוששים ... לא מרוצה מחייו, עליו לנתח מחדש את כל התפיסות שלו לגבי טוב ורע, נכון ולא נכון. תהליך כזה כרוך בתחילה בהריסת המבנים הקיימים, בדומה לזרע שצריך להירקב באדמה כדי לצמוח מחדש. האדם צריך למחוק ... בדרך כלל פותח את הדלת בלי לחשוב. אם פתאום יתחיל לנתח מחדש איך פותחים דלת, התהליך עלול להפוך למסורבל ומבלבל, לפחות בהתחלה. איך מתמודדים עם הבלבול שנוצר בעקבות המודעות? הפתרון של אליעד הוא להבין שזה חלק טבעי מתהליך ההתייעלות והצמיחה. חשוב לזכור שהבלבול והקושי הם זמניים. כמו נהג חדש שלומד להעביר הילוכים ותחילה מתקשה ... להוביל לטעויות אם התנאים משתנים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מודעות עצמית וניתוח תהליכים הם כלים חיוניים לשיפור החיים, למרות שהניתוח הראשוני עלול לגרום לבלבול זמני. הטלת ספק בהרגלים ... שיפור מתמיד והתייעלות ארוכת טווח. האם מודעות עצמית משפרת ביצועים? למה ניתוח תהליכים גורם לבלבול זמני? מה משמעות משל המרבה רגליים? האם כדאי להטיל ספק בהרגלים אוטומטיים? כיצד לשפר ...
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
... איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של ... מהמציאות של ימינו. מה הקשר בין אירועי הקורונה לבין תהליכים חברתיים בשואה? אליעד כהן טוען כי התהליכים שהתרחשו בשואה, הכוללים שכנוע אנשים לבצע מעשים נוראיים מצד אחד, והסכמתם של אנשים אחרים ללכת אל מותם מצד שני, דומים באופן מפתיע לתהליכים חברתיים שהתרחשו בזמן מגפת הקורונה. הוא מסביר כי מה שראינו במהלך תקופת הקורונה מסייע להבין כיצד אירועים מסוג ... כהן נותן דוגמה נוספת של שימוש בשיטת הצפרדע - בתהליך החזרה בתשובה. הוא מסביר כי לא מתחילים את התהליך עם האיסורים והאיומים המפחידים ביותר, אלא דווקא בדברים חיוביים, נחמדים וקלים לעיכול. לאחר שהאדם נכנס לתהליך, מתחילים בהדרגה להציג בפניו חובות, איסורים, ואיומים שונים כמו פחד מגיהינום. לדבריו, אם מראש היו מציגים את כל ... לטבח, ומזמין את המאזינים לחשוב באופן ביקורתי על תהליכים חברתיים ואישיים, כדי שלא ימצאו את עצמם בסיטואציה דומה. איך אנשים הלכו כצאן לטבח בשואה? מהי שיטת הצפרדע המתבשלת? קורונה ותהליכים חברתיים האם ניתן לשכנע אנשים בכל דבר? איך מחזירים אנשים בתשובה? למה אנשים לא מתנגדים לדיקטטורה? ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הרצאה ... כל מייל שלא הוצא מהאינבוקס ייצור ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך ... המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ניהול תיבת ... מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס משמשת כמעין כניסה למשרד. כאשר אדם נכנס למשרד, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. ... כזה: ברגע שמייל לא יוצא מהאינבוקס, הוא עלול להתערבב עם מיילים אחרים שכבר טופלו, ויצר בלגן. תהליך זה לא רק יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים ... לכן, הדרך הנכונה היא להפריד בין המיילים שטופלו לבין המיילים שעדיין מחכים לטיפול. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? לכל מייל שנכנס לאינבוקס יש לטפל באופן מיידי ולקבוע מה לעשות איתו. כל מייל צריך להיות מנותב לעבודה ... עלול לשכוח מהם ולפספס משימות או משובים חשובים. האם זה באמת חשוב? ההבנה המרכזית כאן היא, שהתהליך של ניהול מיילים ופעולות הדואר האלקטרוני הוא קריטי כדי למנוע בלגן ותקלות. תיבת הדואר הנכנס היא השלב הראשון של כל המשימות - היא האזור שבו כל הדברים מתחילים. כל מייל שלא מטופל מיד ישאר שם ויעכב את התהליך, ולכן חשוב כל הזמן לבדוק ולהוציא את המיילים שטופלו מהאינבוקס. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס? איך לנהל את המיילים? איך לנהל את הדואר האלקטרוני? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? התנגדויות בתהליך מכירה, למכור בקלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תהליכים, איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תהליכים, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לקשב וריכוז בנושאי תהליכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:39:22 - wesi1