... ניתוח יחסי המרה, ניתוח ביצועים של קמפיין, ניתוח משפך מכירות, ניתוח
תהליך מכירה, ניתוח
תהליך שיווקי, ניתוח דף נחיתה, יחסי המרה של דף נחיתה, שיפור ביצועי קמפיין שיווקי, איך לתכנן משפך שיווקי? השוואה בין קמפיינים, חוק המספרים הגדולים, לנתח את
תהליך המכירה, דיוק קהל היעד, טירגוט שיווקי אז מה זה משפך שיווקי? ומה זה משפך שיווקי שלא עובד? ... לא עובד? ומה לעשות כדי שהוא יעבוד? ועוד. אז משפך שיווקי, זה כינוי
לתהליך השיווק, שהוא בצורה של משפך, רחב למעלה וצר למטה. והכוונה היא
שתהליך השיווק מתחיל בצורה רחבה, שבו מפרסמים מסרים שיווקיים בצורה רחבה ובסוף
התהליך רק כמות יותר קטנה סוגרת עסקאות בפועל, כמו צורה של משפך. ומשפך שיווקי שלא עובד, פירושו, ... שעושה את השיחות היוצאות, לא עובדת מספיק טוב, או שאולי משהו נופל
בתהליך תיאום הפגישה, או שמשהו נופל בפגישה עצמה עם מנהל המכירות, או שאולי בכלל יש בעיה בתמחור, ... ושיטות איך לנתח משפך שיווקי. לדוגמה אפשרות אחת, תהיה לקחת כל חלק
מהתהליכים של המשפך ולבחון אותו בפני עצמו ולחשוב האם אפשרי לעשות אותו יותר טוב. לדוגמה, לנסות ... איך לשפר אותו בפני עצמו וכולי. אפשרות נוספת תהיה, לנסות לבחון את
התהליך בכללותו, חלק אחד ביחס לחלק השני, ביחס למה שאנחנו מצפים שיקרה במשפך שיווקי טוב. דהיינו, ננתח את כל החלקים של
התהליך אחד ביחס לשני, ונראה איפה יחסי ההמרה הכי גרועים. לדוגמה נבדוק את יחס ההמרה שבין החשיפות ... היחס שם מאוד גרוע ביחס למה שמקובל בדרך כלל, אז ננסה לשפר שם את
התהליך. אבל אם יחסי ההמרה שם טובים, אז לא נתחיל בלשפר שם את המצב. וגם זאת גישה לניתוח משפך ... שהיא שיחת המכירה הפיזית עם הלקוח. צריך להתחיל לנתח את החלק הזה
בתהליך של המשפך. וכמו כן, כמו שכבר הסברתי המון פעמים (איך לתכנן משפך שיווקי), כל המשפך השיווקי, ... אחרת? תשובה: כי רק מכאן נוכל באמת לגזור מסקנות אמיתיות ביחס לכל
התהליך כולו. ושום דבר בניתוח משפך שיווקי, לא בהכרח נכון, למעט המסקנות שנסיק מניתוח שיחת המכירה. ... שיש בשיחת המכירה עצמה. ולכן: ניתוח משפך שיווקי אמור להתחיל בסוף
התהליך ולא בשום מקום אחר. דהיינו, להתחיל לנתח את
תהליך המכירה. אם לדעתך
תהליך המכירה טוב, עכשיו תנסה ללכת צעד אחד אחורה ותנסה להבין איך אתה גורם לאנשים לפגוש אותך ואיך לשפר את
תהליך המכירה של פגישה פיזית. אם הצלחת לשפר ולגרום לאנשים להגיע לפגישה מאלו שיוצרים איך קשר, ... שלך להביא יותר אנשים שישקלו לפגוש אותך וכולי. ושוב, במהות, ניתוח
תהליך המכירה בפועל, מלמד אותנו על דיוק קהל היעד שלנו, שממנו נגזרים המסרים השיווקיים והטירגוט ... המסרים הנכונים שצריכים להעביר ללקוח במשפך השיווקי, כדי לשפר את כל
התהליך מתחילתו ועד סופו. אם לדוגמה נגלה שהלקוח רוכש מאיתנו, בגלל כאב X ונרצה עוד לקוחות שרוצים ... וצריך להתחיל לחשוב מהסוף ולגזור לאחור. להתחיל ממה שבטוח נכון, שזה
תהליך המכירה וממנו לגזור מסקנות שהן בסיכוי גבוה יותר נכונות וכולי. לעומת זאת, אם תתחיל מכל מקום אחר
בתהליך, בסופו של דבר, אולי כשתגיע לשיפור
תהליך המכירה, תגלה שאתה בכלל פונה לקהל היעד הלא נכון ותצטרך להתחיל לבנות את כל המשפך כולו ...