אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע ✔הפסקת עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:32הפסקת עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון, דרכים לא לעשן
למה אנשים לא מצליחים להפסיק לעשן למרות שהם רוצים?

הסיבה המרכזית שאנשים לא מצליחים להפסיק לעשן, למרות שהם מצהירים שהם רוצים בכך, היא בגלל שהם לא מוכנים להתמודד עם המחירים או החסרונות הכרוכים בהפסקת העישון. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמאות פשוטות מחיי היומיום, כמו למשל אדם שרוצה לעבוד אבל לא מוכן להתמודד עם העייפות או הקושי שבעבודה עצמה, או אדם שרוצה לרדת במשקל אך לא מוכן להתמודד עם הרעב או ההגבלה באכילה.

האם אנשים באמת רוצים לעשן או שהם רק מפחדים מהמחיר של הפסקה?

לדעתו של אליעד כהן, אנשים לא תמיד מבינים שהסיבה לכך שהם ממשיכים לעשן היא שהם מעוניינים להימנע מתחושות שליליות מסוימות. לדוגמה, אם אדם מעשן כדי להימנע מתחושת בדידות או שיעמום, זה אומר שבפועל הוא כן רוצה לעשן כי העישון עוזר לו לא להרגיש בודד או משועמם. הוא מדגים זאת בעזרת דוגמה נוספת: אדם שמכריחים אותו לעמוד על הראש אחרת יהרגו אותו. האדם לא נהנה מעצם העמידה על הראש, אבל הוא רוצה בכך כדי להימנע ממוות. באותו אופן, המעשן אמנם לא בהכרח נהנה מהעישון, אך הוא רוצה לעשן כדי להימנע מחוויות שליליות כמו בדידות, שיעמום או תסכול.

איך לשכנע אדם להבין למה הוא באמת ממשיך לעשן?

אליעד מציע שלוש דרכים עיקריות לשכנע אדם לראות את האמת לגבי המוטיבציה שלו לעישון, וכך לסייע לו להפסיק לעשן בפועל:
  • להראות לו שהמחירים (העלויות) של העישון גדולים יותר מהמחירים של ההפסקה.
  • להוכיח לו שהעישון לא באמת פותר את הבעיות שהוא חושב שהוא פותר.
  • להציע לו דרכים חלופיות להתמודד עם הבעיות הללו, כך שלא יזדקק לעישון כפתרון.
לדוגמה, אם מישהי מעשנת כי היא מרגישה בודדה, אליעד כהן מציע לפנות אליה בשלוש גישות:
  • להסביר לה שהיא יכולה להפסיק להרגיש בודדה בדרכים אחרות, לאו דווקא באמצעות עישון.
  • להסביר לה שהעישון לא באמת פותר את תחושת הבדידות.
  • להראות לה שאמנם העישון מפחית זמנית את הבדידות, אך בפועל הוא יוצר בעיות גדולות יותר, כמו פגיעה בבריאות שלה.
מה הבעיה כאשר הרצון להפסקת עישון הוא "מותנה"?

הרבה אנשים אומרים שהם רוצים להפסיק לעשן רק אם ההפסקה לא תהיה קשה או שלא יהיו בה חסרונות. אליעד כהן מבהיר שהגישה הזו דומה מאוד לאדם שאומר שהוא רוצה משהו, רק בתנאי שלא יהיו בו חסרונות כלל. למשל, אדם רוצה לעבוד 16 שעות ביום רק אם הוא יכול גם לישון 8 שעות ביום - זהו תנאי לא מציאותי.

איך מתמודדים עם אדם שהרצון שלו להפסקת עישון מותנה בכך שלא יהיה קשה?

כאשר מישהי אומרת "אני רוצה להפסיק לעשן בתנאי שזה לא יהיה קשה, " אליעד מציע שלוש דרכים להתמודדות עם טענה כזו:
  • לשאול: "האם את בטוחה שיהיה לך קשה? אולי בכלל לא יהיה לך קשה כפי שאת חושבת."
  • להבהיר לה שהקושי שהיא חוששת ממנו אולי לא יהיה כל כך נורא, או שיש דרכים להתמודד איתו בצורה קלה יותר.
  • אם היא מתבססת על ניסיון עבר, אפשר להציע לה לנסות שוב גישה שונה, ולהסביר שייתכן שהפעם זה יהיה שונה וקל יותר.
במקרה שהאדם אומר שניסה בעבר וזה היה קשה, אליעד מציע לשאול בצורה ספציפית: "מה בדיוק היה לך קשה?" ולנתח כל קושי באופן פרטני על מנת למצוא פתרונות מעשיים להקלת הקושי.

מה באמת חשוב כשמנסים לגרום למישהו להפסיק לעשן?

אליעד מדגיש שהחשוב ביותר הוא לא לשכנע באופן שטחי, אלא לגרום לאדם להבין את האמת לעומק: שהעישון פועל כפתרון מדומה לבעיה אחרת, כמו שיעמום, בדידות או פחד מהתמודדות עם קשיים. רק כאשר אדם יבין שיש פתרונות טובים ובריאים יותר לבעיות הללו, או כשהוא יראה שהעישון רק מחמיר את הבעיות בטווח הארוך, הוא יוכל להפסיק לעשן בצורה אמיתית ואפקטיבית.

איך מתמודדים עם טיעונים שהאדם משתמש בהם כדי להצדיק את העישון?

אליעד מציין שהאדם לפעמים מתנסח באופן שמבלבל את עצמו, לדוגמה: "אני לא באמת רוצה לעשן, אני רק לא רוצה להתמודד עם המחיר של ההפסקה". הוא מציע להבהיר לאדם שהמשפט הזה בעצם אומר שהוא כן רוצה לעשן, מכיוון שזה מאפשר לו להימנע מהמחיר או מהתחושות השליליות שהוא חושש מהן.

במקרים כאלה, חשוב להחזיר את האדם להבנה הבסיסית: יש לו בחירה בין להתעמת עם החסרונות של ההפסקה או להמשיך לעשן ולשלם מחיר אחר, שלרוב הוא גדול יותר בטווח הארוך.
השיחה עוסקת בנושא של הפסקת עישון ומנסה לבחון את הסיבות שבגללן אדם ממשיך לעשן למרות שהוא טוען שהוא רוצה להפסיק. הדיון מתמקד בניתוח המוטיבציות של האדם המעוניין להפסיק לעשן ובאופן שבו הוא תופס את החסרונות והיתרונות של ההרגל הזה.

הצגת הבעיה

מתחילים עם השאלה הבסיסית: מישהו אומר שהוא רוצה להפסיק לעשן. אך מיד עולה הבעיה - הוא לא מפסיק בפועל. למה זה קורה? נשאל אותו מדוע הוא לא מפסיק לעשן, והוא משיב שהוא לא רוצה להתמודד עם המחירים של הפסקת העישון.

השוואה לדברים אחרים בחיים

ניסיון להסביר את ההיגיון שמאחורי זה - זה כמו לומר "אני רוצה לעבוד, אבל אני לא רוצה להתמודד עם המחירים של העבודה" או "אני רוצה לרדת במשקל, אבל אני לא רוצה להתמודד עם המחירים של ירידה במשקל". כלומר, האדם לא באמת מתנגד לפעולה אלא למה שכרוך בה.

האם הוא באמת רוצה לעשן?

השאלה האם הוא באמת רוצה לעשן או שהוא פשוט נמנע מהחסרונות של ההפסקה. כדי להבין זאת, מביאים דימוי: אם מישהו מחויב לעמוד על הראש כי אחרת יהרגו אותו, והוא אומר "אני לא באמת רוצה לעמוד על הראש, אני פשוט לא רוצה למות" - הרי שהוא רוצה לעמוד על הראש כדי לא למות. באותו אופן, האדם ממשיך לעשן כי זה מונע ממנו חסרונות כמו שעמום, בדידות ותסכול.

איך אפשר להוביל אדם להבנה הזאת?

אם מישהו היה אומר באופן מפורש "אני רוצה לעשן כי זה גורם לי לא להיות משועמם", זה היה ברור יותר. אבל בעצם, הוא כן אמר את זה - רק בניסוח אחר: "אני לא רוצה להתמודד עם המחירים של הפסקת העישון". כלומר, זה לא שהוא לא רוצה לעשן, אלא שהוא מפחד ממה שיקרה אם יפסיק.

איך משנים את החשיבה הזאת?

יש שלוש גישות לשינוי התפיסה:
  • להראות לו שהעלויות של העישון גדולות יותר מהעלויות של ההפסקה.
  • להראות לו שהעישון לא באמת פותר את הבעיות שהוא חושב שהוא פותר.
  • להראות לו שאפשר לפתור את הבעיות האלה בדרכים אחרות.
דוגמאות והבהרות

אם מישהו מעשן כי הוא חושש מבדידות, אפשר להתמודד עם זה בשלושה אופנים:
  • להראות לו שאפשר להפסיק להרגיש בודד בדרכים אחרות.
  • להוכיח לו שהעישון לא באמת מעלים את הבדידות.
  • להבהיר לו שהעישון אמנם מפחית רגעית את תחושת הבדידות, אבל יוצר בעיות חמורות יותר כמו בעיות בריאות.
הבעייתיות של ניסוח "רצון מותנה"

האדם שהשתתף בסדנה מסביר שהרצון שלו להפסיק לעשן הוא "מותנה", כלומר, הוא רוצה להפסיק לעשן אבל רק אם זה לא יהיה קשה. זה בעצם אותו הדבר כמו לומר "אני רוצה משהו רק אם לא יהיו חסרונות" - כלומר, הוא רוצה את היתרונות בלי המחירים.

איך מתמודדים עם זה?

אפשר לשאול אותו:
  • "את בטוחה שיהיה קשה?"
  • "אם יהיה קשה, עד כמה זה נורא?"
  • "האם אין דרכים אחרות להתמודד עם הקושי?"
אם האדם טוען שהפסקת עישון קשה לו על סמך ניסיון עבר, שואלים:
  • "האם את בטוחה שהפעם יהיה בדיוק אותו דבר כמו בעבר?"
  • "אם כן, בואי ננסה גישה חדשה לראות אם זה יהיה אחרת."
אם כשהוא מנסה להפסיק והוא אומר שזה קשה, מבקשים ממנו לפרט:
  • "מה בדיוק קשה?"
  • "בואי ננתח למה זה קשה ונראה אם יש דרך להקל."
סיכום

הדיון ממחיש שהבעיה אינה רק עצם ההתמכרות לעישון אלא האופן שבו האדם תופס את העישון ואת האלטרנטיבות להפסקתו. הדרך היעילה ביותר להתמודד עם זה היא להראות לו שאפשר למצוא דרכים אחרות להתמודד עם הקשיים שהוא מנסה להימנע מהם, וכן לגרום לו להטיל ספק בהנחות שלו לגבי הקושי של הפסקת העישון.
כן מה אתה אומר מההתחלה, מישהו.

ש: מישהו רוצה להפסיק לעשן.

אליעד: מישהו רוצה להפסיק לעשן כבר נפסלת עוף.

ש: הוא טוען שהוא רוצה להפסיק לעשן.

אליעד: אוקי תודה רבה אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי עכשיו בא נתקדם כן, מישהו אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי סיפור מעניין אוקי.

ש: שואלים אותו למה אתה לא מפסיק לעשן.

אליעד: שואלים אותו למה אתה לא מפסיק לעשן אוקי.

ש: הוא אומר כי "אני לא רוצה להתמודד עם המחירים של הפסקת העישון".

אליעד: אוקי סבבה זה כמו "אני רוצה לעבוד ולא רוצה להתמודד עם המחירים של לעבוד" עד כאן יש היגיון.

ש: אני רוצה לא לעבוד אתה מתכוון.

אליעד: זה כמו "אני רוצה לעבוד אני מאוד רוצה לעבוד בשביל הכסף אבל אני לא רוצה להתמודד עם המחירים של לעבוד", זה נכון כמו לגבי כל דבר "אני רוצה לרדת במשקל לא רוצה להתמודד עם המחיר של לרדת במשקל" סבבה אז מה השאלה?

ש: אז זה כאילו הפוך זה לא אומר למה.

אליעד: מה הפוך?

ש: הוא לא אומר למה הוא רוצה לעשן אלא למה הוא לא רוצה לא לעשן.

אליעד: לא הוא אמר כי יש לזה עלויות והעישון חוסך לו את העליות, הוא אומר "אם אני לא אעשן יש לזה עלויות כשאני מעשן נחסכות ממני העלויות לכן אני מעשן", זה בעצם מה שהוא אמר נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה אז מה השאלה?

ש: אבל הוא לא רואה שהוא רוצה לעשן באיזה מקום.

אליעד: הוא לא רואה שהוא רוצה לעשן, לא הבנתי אם אני אומר לך תעמוד על הראש ואם לא נהרוג אותך ואתה עומד על הראש מישהו שואל אותך "למה אתה עומד על הראש" ואתה אומר "תראה אני לא נהנה אבל כי אם לא הוא יהרוג אותי" אז יש סיבה למה אתה עומד על הראש כי אם לא הוא יהרוג אותך.

ש: נכון.

אליעד: הבנת שבזכות העמידה על הראש אתה ניצל ממוות אז זאת אומרת איזו תועלת נותן לך לעמוד על הראש אתה ניצל ממוות יש בזה יתרון מאוד גדול בלעמוד על הראש כי אתה ניצל ממוות.

ש: נכון.

אליעד: אז זאת אומרת שאתה רוצה לעמוד על הראש כי ככה אתה ניצל ממוות, אותו בן אדם רוצה לעשן כי ככה הוא ניצל התחושה של השעמום של הבדידות, של הריקנות של התסכול. אז מה השאלה בעצם שלך מאתה רוצה?

ש: לשאול איך להוביל אותו בדרך הזאת כמו מה לשאול אותו.

אליעד: באיזה דרך לא הבנתי.

ש: נגיד אם הוא היה אומר לי "אני רוצה לעשן".

אליעד: "כי זה גורם לי לא להיות משועמם".

ש: נגיד.

אליעד: זה מה שהוא אמר.

ש: אז היית אומר לו.

אליעד: אבל זה מה שהוא אמר הוא אמר "כי אם אני לא אז יהיה לי חסרונות" זה כמו להגיד "אם אני כן יהיה לי יתרונות של ההפך".

ש: אוקי בסדר.

אליעד: מה?

ש: בסדר.

אליעד: פשוט מדי לא, אז מה החליפו לך את המילה התבלבלת.

ש: כן.

אליעד: הוא אומר לך "זה לא שאני רוצה לעשן אני רק לא רוצה להתמודד עם העלויות של להפסיק" זה כמו להגיד "כי אם אני אעשן אני יחסוך את העלויות אני אקבל את ההפך של העלויות" זה נקרא תועלת בקיצור זה לא שונה משום בן אדם אחר.

ש: כן אבל היא.

אליעד: תסביר לה לדוגמה אז מה שאתה צריך לעשות זה או להגיד לה "תקשיבי העלויות של לעשן יותר גדולות מהעלויות של לא לעשן" אפשרות אחת, אפשרות שנייה להגיד לה "לעשן לא פותר לך את העלויות שאת חושבת שהוא פותר לך", אפשרות שלישית להגיד לה "את העלויות שיש לך כאשר את לא מעשנת ניתן לפתור בדרכים אחרות" הבנת את שלושת האופציות?

ש: כן.

אליעד: מה שלוש האופציות?

ש: או "שלעשן לא פותר לך את העלויות".

אליעד: כן כאילו "לעשן לא באמת פותר לך את הבעיה" או.

ש: או מה?

אליעד: "אפשר לפתור את הבעיה שאתה מנסה לפתור של לעשן באמצעות צורה אחרת" או "לעשן יוצר לך בעיות יותר גדולות". לדוגמה "אני מעשנת כדי לא להרגיש בודדה" 1. "את יכולה לא להרגיש בודדה באמצעים אחרים" 2. זה שאת מעשנת זה לא פותר את זה שאת מרגישה בודדה" 3. "את אומנם תרגישי בודדה אבל אם את תעשני יהיה מצב עוד יותר גרוע את תהיי חולת סרטן וזה יותר גרוע מהבודדה".

ש: זה לדבר על המהות כבר.

אליעד: לא, הסברתי לך את השלוש ווריאציות איך אפשר לתקוף את זה.

ש: מהנקודה הזאת יש כל מיני, בסדר פשוט היא לא הסכימה להגיע לנקודה הזאתי כאילו חזרה מאיזה סדנה שכאילו הסבירו לה שם שהיא רוצה להפסיק לעשן אבל הרצון שלה מותנה, זה היה בחירת המילים שלהם הרצון שלה הוא בתנאי יש לה תנאי לרצון שהיא לא רוצה להתמודד עם קשיים.

אליעד: קודם כל זה מה שהיא אומרת שהסבירו לה שם.

ש: זה מה שהיא אומרת שהסבירו לה שם.

אליעד: וזה מה שהיא אומרת שהיא הבינה שהסבירו לה שם.

ש: כן ואני ניסיתי להפוך את זה ל - "אוקי את לא רוצה".

אליעד: למה ניסית להפוך את זה בכלל, מה אתה רצית לעזור לה להפסיק לעשן?

ש: כן.

אליעד: מה היא אמרה היא אמרה משהו שסותר משהו, מה היא אמרה מה האמת שהיא רוצה לעשן עם תנאים רוצה לעשן בתנאי שאין לזה עלויות, נכון זה כולם רוצים ככה עובד כל העולם. אתה רוצה לעבוד נגיד אתה עובד 8 שעות ביום ומה לא בא לך לעבוד 16 שעות ביום יש בזה יותר כסף "לא אני רוצה לעבוד 16 שעות ביום אבל בתנאי שאני אוכל גם לישון כל יום 8 שעות ואם אני עובד 16 שעות אני לא אוכל לישון 8 שעות" סבבה.

ש: נכון זה להפוך את המילה קושי לתנאי.

אליעד: "אני לא רוצה יש בזה חסרונות" קוראים לזה "בתנאי שאין בזה חסרונות" זה אותו דבר רק החליפו את המילה.

ש: אז איך אני עם המילה הזאתי אומר את האופציות.

אליעד: מה אתה רוצה שיהיה לא הבנתי.

ש: אני רוצה שתהיה לי את אותה נוסחה.

אליעד: כן איך היא הציגה את המצב היא אמרה "אני רוצה להפסיק לעשן רק אבל זה לא מספיק רצון זה רצון בתנאי שלא יהיו לי עלויות", "אוקי תקשיבי את צריכה להבין שיש לך עלויות יותר גדולות אם את מעשנת, את צריכה להבין שאין באמת תנאי כזה שיהיו לך עלויות כי את יכולה את העלויות האלה לפתור בצורה אחרת, את צריכה להבין שהעלויות האלה נשארות בכל מקרה גם שכשאת מעשנת". זהו מה זה משנה החלפת את המילה עלויות לחסרונות.

ש: אני לא הבנתי, לא הבנתי את הפתרונות האלה.

אליעד: איזה פתרונות הפתרונות הבנת אותם גם קודם רק הלבשתי את זה על הטרמינולוגיה שלה, גם זה לא כל כך משנה מה אתה תגיד לה זה משנה שהיא תבין את מה שאמרת לה. היא קראה לזה עלויות, מה היא קראה לזה עלויות?

ש: תנאים תנאי לרצון.

אליעד: תנאים.

ש: תנאי לרצון הרצון מותנה.

אליעד: אוקי היא אמרה הרצון מותנה, אוקי קודם כל שואל אותה "ומה את רוצה את רוצה שיהיה את ההתניה את לא רוצה את ההתניה?".

ש: זה הרצון שלה.

אליעד: אוקי אז אפשר להגיד לה.

ש: הרצון שלה להפסיק לעשן "אבל הוא בתנאי בגלל זה אני לא יכולה לממש אותו".

אליעד: אוקי אז אפשר להגיד לה "אוקי והתנאי הזה מתמלא כשאת מעשנת".

ש: מה זה בתנאי מתמלא?

אליעד: מה זה בתנאי? "בתנאי שאני לא ארגיש משועממת" נגיד, "אוקי הרצון שלך מותנה, מותנה במה מה התנאי?".

ש: תנאי שבאמת הקשיים שעולים שאם היא תפסיק לעשן אם היא תממש.

אליעד: סבבה "וכאשר את מעשנת הקשיים האלה לא עולים יותר?".

ש: כן אם היא בורחת מהם.

אליעד: לא יודע שואל אוקי "ואת חושבת שהתנאי הזה יכול להתמלא רק באמצעות העישון?", עכשיו זה לא משנה אם תחבירית זה לא נכון אם היא הבינה אותך והשתמשת במילים דומות זה פתיר, אתה אומר לה "ואותם תנאים הדרך היחידה לעמוד בתנאי הזה היא באמצעות העישון אולי ניתן לעמוד בתנאי הזה באמצעות משהו אחר" זה כמו להגיד "אולי אפשר למלא את החסרונות האלה בצורה אחרת".

ש: אוקי נגיד התנאי הוא שלא יהיה לה קשה.

אליעד: שלא יהיה לה קשה?

ש: כן זה המילים שלה היא אמרה "אני רוצה להפסיק לעשן בתנאי שלא יהיה לי קשה להפסיק לעשן".

אליעד: אוקי "את בטוחה שחייב להיות קשה? בטוחה תמשיכי לעשן אל תבלבלי את המוח" זה הכל, מה זה הקשקושים האלה "רוצה שלא יהיה לי קשה, לכי" מה זה השטויות האלה.

ש: זה בדיוק.

אליעד: "את בטוחה שזה יהיה קשה?".

ש: "לא בטוחה".

אליעד: "אוקי אז בואי נבדוק, למה את חושבת שקשה?".

ש: "ניסיון עבר וכו' ".

אליעד: "מה ניסית בעבר את בטוחה שעכשיו יהיה כמו בעבר?".

ש: "לא בטוחה".

אליעד: "יפה אז מה אכפת לי מה ניסית בעבר בא ננסה עכשיו מחדש".

ש: "ואז קשה נגיד".

אליעד: "מה קשה בואי נראה מה קשה, קשה לי ש... תגידי מה קשה".

ש: אוקי בסדר.

אליעד: הבנו?
הימנעות רצון לעשן לרדת במשקל איך משנים הצלחה לפחד מקשיים גמילה מהתמכרויות לגרום לפנות אליה חיסרון מול יתרון איך להפסיק איך להפסיק לעשן איך לשכנע מישהו לא גמילה מעישון דרכים לא לעשן הפסקת עישון התמכרות לסיגריות התמכרות לעישון לא לעשן לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לא לעשן לגרום למישהו להפסיק לגרום למישהו להפסיק לעשן לגרום למישהי לגרום לעצמי לגרום לעצמך להפסיק להפסיק לעשן לעשן לשכנע לשכנע את עצמי לשכנע את עצמך לשכנע את עצמך לא לעשן לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשכנע מישהו לא לעשן לשכנע מישהו להפסיק לשכנע מישהו להפסיק לעשן מכור לסיגריות מכור לעישון מניעת עישון סיגריה סיגריות עישון עישון סיגריות שיטות שיטות להפסקת שיטות להפסקת עישון שכנוע שכנוע עצמי
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
... שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? מה עדיף: שכנוע מהיר או שכנוע איטי? אליעד כהן מסביר על סוגי שכנוע שונים ומתמקד בשאלה המרכזית: איזו אסטרטגיה של שכנוע עדיפה, האם שכנוע מהיר וחד או שכנוע איטי והדרגתי? הוא מסביר שהתשובה תלויה בהקשר ובמטרות הספציפיות של האדם המבקש לשכנע. הוא מדגיש כי ללא הבנה ברורה של המטרה שאותה רוצים להשיג, לא ניתן להחליט איזו שיטה היא הטובה ביותר. למה חשוב להגדיר את מטרת השכנוע? לפי אליעד כהן, לפני שניתן להחליט איזו אסטרטגיית שכנוע לבחור, חייבים לדעת במדויק מהי המטרה שרוצים להשיג. לדוגמה, אם המטרה היא להכניע את האדם ... לשנות את דעתם? אליעד כהן מציג שני מניעים עיקריים שמשפיעים על אנשים לשנות את דעתם: האדם משוכנע שדעה מסוימת נכונה מבחינה עובדתית (האמת). האדם חושב שדעה מסוימת משתלמת או מועילה לו יותר (התועלת האישית). לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו להפסיק לומר או לעשות משהו, ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: או לשכנע אותו שהפעולה לא נכונה עובדתית, או לשכנע אותו שהפעולה לא מועילה לו. למשל, אם מישהו חושב שצריך להרוג אותך, אפשר לשכנע אותו שהדעה שלו לא נכונה מבחינה מוסרית או עובדתית, או לחילופין שהוא יסבול או ייפגע אם יבצע את המעשה. איזו אסטרטגיה לבחור - שכנוע מהיר או שכנוע בשלבים? אליעד כהן מבהיר שאין אסטרטגיית שכנוע אחת שטובה לכל המצבים. הוא מדגיש שהשאלה אם עדיף שכנוע מהיר וחזק או איטי ובהדרגה תלויה בכמה גורמים: האופי והפסיכולוגיה של האדם אותו רוצים לשכנע. התוכן והמורכבות של הטיעונים שעומדים לרשות המשכנע. היכולת של המשכנע להסביר ולפרט את הטיעונים בצורה משכנעת. לדוגמה, הוא מתאר מצב בו מישהו דורש מכם כסף שאתם לא רוצים לתת לו. במקרה כזה, או שתגרמו לאותו אדם לחשוב שהבקשה שלו לא מוצדקת (שכנוע עובדתי), או שת
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
... בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות מהי הדרך היעילה ביותר לשכנע לקוחות בלי לנסות למכור? ההרצאה עוסקת בשיטות מכירה ושכנוע, ובמיוחד בשאלה אם כדאי לשכנע את הלקוח לקנות או לא. אליעד מציג את הגישה של אנשי מכירות מסוימים אשר טוענים כי הם מצליחים למכור בלי לנסות למכור. הם מציינים שהשיטה שלהם היא פשוט להיות עצמם, ולא להפעיל שיטות שכנוע גלוי. אליעד מדגיש כי כל השיטות של שכנוע הן טובות ויעילות, כל עוד יודעים מתי להשתמש בכל אחת מהן בצורה הנכונה. מה ההבדל בין שכנוע גלוי ושכנוע סמוי? אליעד מסביר כי יש הבדל בין שיטות שכנוע גלוי לבין שיטות שכנוע סמוי. שכנוע סמוי הוא כאשר המוכר משפיע על הלקוח מבלי שהוא שם לב לכך. לדוגמה, כאשר המוכר מציג מידע בצורה אובייקטיבית, המטרה היא להניע את הלקוח לפעולה מבלי שהוא ירגיש שהוא נמצא תחת מניפולציה. שכנוע גלוי, לעומת זאת, הוא כאשר הלקוח מודע לכך שמנסים לשכנע אותו. במקרה זה, השאלה היא האם הלקוח שם לב לכך שמנסים לשכנע אותו או לא. מה לעשות כאשר הלקוח מודע למניפולציה? כאשר הלקוח מודע לכך שמנסים לשכנע אותו, אליעד מציע שעדיין אפשר להפעיל שיטות שכנוע גלויות, אך יש לזהו את הסיטואציה המתאימה. אם הלקוח מרגיש שמישהו מנסה למכור לו, יהיה יעיל יותר להשתמש בשיטות שכנוע סמוי, כך שהלקוח ירגיש שהוא מקבל מידע אובייקטיבי ולא מניפולציות. במקרים כאלה, על המוכר להיות זהיר ולהימנע משיטות שכנוע גלויות. איך להבין מתי לא לנסות למכור בצורה גלויה? לא כל לקוח מוכן לקבל שיטות שכנוע גלויה. יש לקוחות שמרגישים שלא כדאי לשדר להם שמישהו מנסה למכור להם משהו, והם רוצים להרגיש שהמוכר פשוט מציג להם את המידע. עבור לקוחות כאלה, אליעד מציע להשתמש בשיטות שכנוע סמויות, שמיועדות להשפיע על התת - מודע של הלקוח, מבלי שהוא ירגיש בכך. ... למכור בלי לנסות למכור לרוב עושים זאת על ידי פנייה ללקוחות שלא רוצים להרגיש שמישהו מנסה למכור להם. עם זאת, הוא טוען שאם אנשי מכירות אלו היו מכירים את כל שיטות השכנוע הסמויות, הם היו מצליחים יותר במכירותיהם. הידע בשיטות שכנוע יכול להגדיל את כמות העסקאות, גם אם המוכר לא מראה בצורה גלויה שהוא מנסה למכור. סיכום הכללים המרכזיים למכירה יעילה לסיכום, אליעד מדגיש את החשיבות בהבנה של כל שיטות השכנוע וההכרה מתי יש להפעיל כל אחת מהן. כאשר הלקוח לא שם לב למניפולציות, ניתן להפעיל שיטות שכנוע סמוי, אולם כאשר הלקוח מודע למניפולציה, יש לדעת איך להפעיל שיטות שכנוע גלויות בצורה שמתאימה לו. המוכר צריך להיות זהיר ולהתאים את השיטות לצרכים ...
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... - שכנוע ישיר שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף שהוא לא פחות חזק משכנוע ישיר ולפעמים הוא אפילו יותר חזק משכנוע ישיר. ואבאר את הרעיון שעומד מאחורי הטכניקה הזאת ואיך לבצע אותה? ואבאר איך לבנות טיעונים? ומהי בניית טיעון נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב בצורה כלשהי. שזה אומר, שאתה בצורה גלויה וברורה מדבר איתו על הנושא שאתה רוצה שהוא ישתכנע בו ואתה לא מסתיר את כוונות השכנוע שיש לך לגביו. אבל יש גם שכנוע עקיף. שהוא אולי נראה כחלש יותר, אבל אם עושים אותו בצורה נכונה, הוא הרבה יותר חזק ויעיל מכל אמצעי שכנוע אחר. ושכנוע עקיף פירושו, שאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, בלי לדבר איתו על אותו הנושא בצורה ישירה ובלי לחשוף בפניו את כוונת השכנוע שלך כלפיו. אלא, אתה כאילו מדבר איתו בצורה תמימה על נושאים שונים, שעובדים על תת ההכרה של השומע. ושהם אלו שאמורים לגרום לשומע להשתכנע מעצמו לעשות את מה שאתה רוצה ... יעשה, או על כל פנים, הם אמורים לעזור לך אחכ לסגור עסקה עם השומע, כאשר תנסה לשכנע אותו באופן ישיר. וההסבר הוא, שמאחורי כל רעיון שיש בעולם, מסתתרים מאחוריו רעיונות אחרים שהם בעצם הבסיס של אותו רעיון. לדוגמה: מאחורי הרעיון של לעשות דיאטה, ... שונים, שהם מובילים את האדם למסקנה של לעשות דיאטה. וכאשר רוצים לדוגמה לשכנע מישהו לעשות דיאטה, אז יש את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של הדיאטה. ומנסים להסביר לו כמה זה חשוב לעשות דיאטה וכולי. אבל יש גם את השכנוע העקיף. שבו, במקום לדבר עם האדם על כמה חשוב לעשות דיאטה, לא מזכירים לו אפילו בחצי משפט את העניין של הדיאטה. אבל כן מדברים איתו בצורה ישירה עקיפה, על הנושאים ... עם האדם יותר, על השורשים שמובילים למסקנה הרצויה, כך יהיה קל יותר אחכ לשכנע את האדם לעשות את הדבר הראשי שרוצים לשכנע אותו. ויש כאן עוד כמה רמות עומק בישום של הטכניקה הזאת. ואסביר אותן: ומי שיתבונן יראה, שכפי שאמרתי, כל נושא שיש בעולם, יש מאחוריו רעיונות אחרים שמובילים אליו. ... שכדאי לו לעשות דיאטה, כדי להיראות טוב, כדי לפתח קשרים חברתיים. וכאשר באים לשכנע מישהו ב
תהליכי מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך
תהליכי מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך
... מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך מדוע כל אדם חייב ללמוד את נושא השכנוע והמכירות? הרבה אנשים חושבים שאין להם צורך ללמוד שכנוע ומכירות, משום שהם לא עוסקים בתחומים אלו או שהם לא מוצאים בהם עניין. אך אליעד כהן מדגיש שלמעשה הבנה עמוקה של תחומי השכנוע והמכירות חיונית לכל אדם, ללא קשר לתחום העיסוק או העניין האישי שלו. הסיבה לכך היא ששכנוע אינו מוגבל רק למכירות או להשפעה על אחרים, אלא הוא כלי מרכזי באמצעותו האדם משכנע קודם כל את עצמו לגבי המציאות, לגבי טוב ורע, ולגבי מה שהוא חושב שצריך או לא צריך לקרות. מה הקשר בין שכנוע לבין תחושת האושר והסבל? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בחיים הוא ... במציאות, התחושות של טוב ורע תלויות בעיקר בפרשנות שהאדם נותן לאירועים שהוא חווה. זה אומר שהשכנוע החשוב ביותר הוא שכנוע עצמי שבו האדם לומד כיצד לשכנע את עצמו שטוב לו וכיצד לא להשתכנע שרע לו. כיצד המוח שלנו משכנע אותנו כל הזמן? המוח האנושי נמצא באופן מתמיד בתהליך של שכנוע עצמי. לדוגמה, המוח משכנע אותנו שמשהו מסוים הוא טוב, שמשהו אחר הוא רע, שדבר מסוים חייב להתרחש או אסור שיתרחש, וכן הלאה. השכנוע הזה נעשה ללא הרף והוא משפיע על האופן שבו אנחנו מתייחסים למציאות סביבנו ועל רגשותינו ומחשבותינו. אליעד מציע דרך פשוטה ללמוד כיצד המוח משכנע אותנו: בכל פעם שהאדם חושב שמשהו הוא נכון, עליו לשאול את עצמו למה אני ... ההתבוננות הזו והחקירה הפנימית, אדם יוכל לגלות את כל הטריקים והשיטות שהמוח שלו משתמש בהן כדי לשכנע אותו. איך שכנוע עצמי עוזר להתמודד עם רגשות שליליים? כאשר אדם מרגיש רע, אליעד ממליץ לו לשאול את עצמו מספר שאלות מפתח: למה רע לי? מה אני חושב שקרה שגורם לי להרגיש רע? איך המוח שלי שכנע אותי שזה רע? האם אני באמת חייב להרגיש כך? על ידי זיהוי תהליך השכנוע שהוביל לתחושה הרעה, אפשר לפרק אותו ולהפסיק להשתכנע שזה רע, ובכך להקטין את הסבל. באותו אופן, כאשר אדם רוצה להרגיש טוב מדבר מסוים, עליו לדעת איך לשכנע את עצמו שזה טוב, באמצעות הבנת העקרונות העמוקים של תהליך השכנוע. מהן הבעיות בגישות לימוד שכנוע מבוססות סטטיסטיקה? אליעד מבקר את שיטות השכנוע המבוססות על סטטיסטיקות ומחקרים שטוענים, למשל, כי 80% מהאנשים מגיבים ... מה גורם להם להבדיל בין טוב לרע?, ואיך נוצרות המחשבות?. מדוע הבנת הרצון האנושי היא מפתח לשכנוע מוצלח? לפי אליעד כהן, הבנה עמוקה של הרצון האנושי היא הבסיס האמיתי ל
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
... NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט איך ניתן לשכנע אנשים בצורה יעילה באמצעות NLP? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע טכניקות שכנוע שונות, בהן הוא משתמש בשפת NLP (Neuro-Linguistic Programming), שמטרתן לשכנע את הקהל או את הלקוחות באמצעים לשוניים. לדוגמה, אליעד מפרט את השימוש ... או רגשות מסוימות, ובכך להפעיל את תת - המודע של אותו אדם, ולטפח אצלו את ההעדפות שברצונך ליצור. כיצד נבנה דוגמה או שאלה שיש לה אפקט שכנוע? ההרצאה מתחילה בהסבר על השימוש במילת דוגמה. אליעד מסביר שמילת דוגמה ... בהסבר ראשוני. המטרה היא לאפשר לאדם לקבל את הרעיון באופן פחות מחייב, תוך שמירה על פוטנציאל רב יותר להחלטה. איך נניח משתלב בטכניקות שכנוע? כאשר משתמשים במילה נניח, זה לא מחייב את השומע לקבל את הדעה או ההמלצה ... להחלטה. לדוגמה, כשאתה מציג לאדם מספר אפשרויות, אפשר להציג את היתרון של האופציה המועדפת באופן ברור אך בעדינות. מהם העקרונות החשובים לשכנוע באמצעות סוגסטיה? סוגסטיה היא טכניקת NLP שבה אדם מושפע לשנות את דעותיו ... שהיא הכי מתאימה לך, כך שבסופו של דבר האדם יחוש כי הוא בחר את האפשרות המועדפת עליו מבלי להרגיש כפייה. כיצד ניתן למנוע עימות תוך כדי שכנוע? אליעד מדבר גם על איך למנוע עימותים עם אדם במידה והוא לא מסכים עם הדעה שלך. במקום להתעקש ולנסות לשכנע אותו בצורה ישירה, ניתן להשתמש במילים מרוככות כגון נניח, אולי, תחשוב על זה. זה נותן לאדם תחושת בחירה ומונע התנגדות חזקה. מהו תהליך השכנוע בהשוואה להסברה? ההבדל בין השכנוע להסברה טמון בהנחות הבסיסיות של כל תהליך. בשכנוע, אנו מחפשים להניע את השומע לפעול בהתאם לרצוננו, כלומר, ישנה דרישה ... מבלי לצפות לפעולה מיידית. אליעד מסביר כי חשוב להבדיל בין השניים כדי להבין מהן המילים או הטכניקות שיביאו לתוצאה הרצויה. איך נוכל לשכנע אנשים בשיווק ומכירות? במהלך ההרצאה נוגעים גם בטכניקות שכנוע בשיווק ומכירות. אליעד מציין שהצגת המידע בצורה שתעשה את הקנייה או ... מהן ככמעט תמיד הנבחרת יכולה לגרום לו להרגיש כי הוא בחר את האפשרות המועדפת עליו, מבלי להרגיש שזו הייתה כוונתך הראשונית. מהם יתרונות השכנוע באמצעות NLP? איך שכנוע מוסווה משפיע על החלטות? מהם טכניקות השכנוע בשיווק? כיצד להשתמש במילים שמצמצמות את הבחירה? מהם היתרונות של סוגסטיה בשכנוע? איך להפעיל שכנוע בצורה מתוחכמת? ...
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
... לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע למה אנשים לומדים את תחום השכנוע? אנשים רבים לומדים את הנושא של שכנוע ושיווק מתוך רצון לשפר את יכולות השכנוע שלהם בחיי היום - יום. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשכנע לקוחות או אנשים בסביבתו להסכים איתו, או לבצע פעולה מסוימת. הבנה מעמיקה של הדרך בה המוח משתכנע מעניקה לו כלים יעילים יותר לביצוע משימה זו. כיצד לימוד שכנוע יכול לסייע לנו לשכנע את עצמנו? מלבד השכנוע של אחרים, לימוד שכנוע עוזר גם בשכנוע עצמי. למשל, אדם שרוצה לשמור על בריאותו ומתקשה בכך, צריך לשכנע את עצמו שהשמירה על הבריאות חשובה יותר מהפיתוי לוותר. לימוד טכניקות שכנוע מאפשר לנו להשתמש בהן גם על עצמנו, וכך לעודד התמדה והתגברות על קשיים או דחפים שמפריעים למטרותינו. מה עושים אנשים שלא רוצים ללמוד טכניקות שכנוע? יש אנשים שטוענים שאין להם עניין בללמוד את נושא השכנוע והם מעדיפים לדבר באופן טבעי וספונטני, בלי מניפולציות. אולם, אליעד כהן מסביר שגם לאנשים אלו כדאי ללמוד את הנושא, ממספר סיבות מרכזיות. מדוע כדאי ללמוד שכנוע, גם אם לא נרצה להשתמש בו? שמירה על חופש הבחירה של האחר: אדם שיודע היטב את סודות השכנוע, יכול במודע להימנע מלהפעיל אותם על אנשים אחרים, ובכך להבטיח שלא תישלל מהם הבחירה החופשית שלהם. אם אדם מצליח תמיד לשכנע כל אחד בכל דבר, הרי שהאחר הופך להיות כמו רובוט, שפועל ללא בחירה אמיתית, והיחסים האנושיים מאבדים ממשמעותם. הנאה מדינמיקה בלתי צפויה: כשאדם שולט באופן מוחלט בתהליך השכנוע ומצליח תמיד להשיג בדיוק את מה שרצה, החיים הופכים לנטולי הפתעות ומשמעות. דווקא הכישלון בשכנוע לעיתים מאפשר עניין, חידוש והתפתחות. הימנעות ממניפולציות לא מודעות: אנשים רבים עושים מניפולציות על אחרים בלי להיות מודעים לכך. לימוד מנגנוני השכנוע מסייע להם לזהות ולהימנע מפעולות כאלו, כדי לשמור על אותנטיות ביחסים. איך ניתן להגן על עצמנו מפני מניפולציות שכנוע? בעולם שבו אנחנו מוקפים במסרים שיווקיים ופרסומיים, חשוב להכיר את טכניקות השכנוע כדי להגן על עצמנו. אדם עלול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו הוא רעיון שלו, בלי להבין שהוא הושפע עמוקות על ידי אחרים. לימוד שכנוע מאפשר לזהות בקלות רבה יותר מתי מפעילים עלינו מניפולציה. טיפ להתגוננות מפני מניפולציות - איך להטיל ספק בצורה נכונה? הדרך היעילה ביותר להתגונן מפני מניפולציות ...
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע מה ההבדל בין שכנוע יחסי לשכנוע מוחלט? שכנוע יחסי ושכנוע מוחלט הם מושגים חשובים מאוד בהבנת שיטות השכנוע שאליעד כהן מסביר. כאשר מישהו טוען ... הגישות האלה משפיעה מאוד על עוצמת השכנוע. כאשר אדם מתנסח בצורה מוחלטת (זה ... תהיה דעה אחרת, ובכך פוגע בכוחו של השכנוע. מתי כדאי להשתמש בשכנוע סובייקטיבי? ישנם מצבים שבהם דווקא שימוש בשכנוע סובייקטיבי יכול לחזק את האמונה של ... באמת לא יפה. איך שתילת מחשבה קשורה לשכנוע סובייקטיבי? אליעד מסביר שהמוח עובד ... את ההבנה שמצבו זמני ולא מוחלט. מתי שכנוע אובייקטיבי יהיה אפקטיבי יותר? אליעד מסביר שיש מצבים בהם שכנוע אובייקטיבי, או מוחלט, אפקטיבי יותר ... לחשיבה אחרת. איך להחליט באיזה סוג שכנוע להשתמש? אליעד מדגיש כי ההחלטה על סוג השכנוע - אובייקטיבי או סובייקטיבי - צריכה להתאים להקשר ולמטרת השכנוע. אם המטרה היא לחזק מחשבה או תחושה קיימת אצל אדם באופן זמני, שכנוע סובייקטיבי יכול לעזור. לעומת זאת, אם ... מוצקה ויציבה לאורך זמן, יש לנקוט בשכנוע מוחלט ואובייקטיבי יותר. לדוגמה, אם רוצים לשכנע אדם שהשמלה שלך יפה, עדיף להגיד השמלה ... אליעד מסביר דרך נוספת חשובה בשכנוע, והיא הטלת ספק מכוונת בדעות שליליות ... נכון את השיטה? אליעד מבהיר שבכל שכנוע צריך להיזהר ולא להשתמש במונחים ... ויציבה יותר. איך לשתול מחשבות? מהו שכנוע עצמי? איך להחליש דעות שליליות? מתי להשתמש בשכנוע יחסי? האם ספק מחליש אמונה? ...
איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים
... לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע אישה? איך לשכנע אישה לרצות? איך לשכנע אישה לרצות אותך? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע אנשים אחרים? איך לשכנע אנשים לחשוב? איך לשכנע את איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע את ההורים? איך לשכנע את הילד? איך לשכנע את הילד שלי? איך לשכנע את הלקוח? איך לשכנע את השופט? איך לשכנע את התת מודע? איך לשכנע את עצמי? איך לשכנע את עצמך? איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו? איך לשכנע את עצמך לרצות? איך לשכנע את עצמך לרצות משהו? איך לשכנע באמצעות הומור? איך לשכנע בחור? איך לשכנע בחורה? איך לשכנע בחורה לרצות? איך לשכנע בחורה לרצות אותך? איך לשכנע בחורות? איך לשכנע בצורה נכונה? איך ל
שכנוע / שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע
שכנוע שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע וכאן אבאר, למה כדאי לכל אחד ללמוד את סודות השכנוע ואת חוקי השכנוע? ואפילו לדוגמה מי שחי לבד, ולא בחברת בני אדם, למה גם לו כדאי ללמוד איך לשכנע אנשים? ואסביר את ההיבטים השונים ואת התועלות השונות שיכולות לצמוח לאדם, מכך שילמד את סודות השכנוע ואת חוקי השכנוע. וגם אפילו עבור מי שחי כל חייו לבדו במדבר, בלי חברת בני אדם, גם הוא יקבל תועלת, מלימוד והבנה של חוקי השכנוע ושינוי עמדות. והמהות של שכנוע היא, שאדם שנוקט בעמדה אחת, מסכים לחשוב בצורה אחרת. כי יש בעולם ... וכאשר אדם שנוקט בעמדה אחת, מתחיל לחשוב בצורה חדשה, הרי שזה תהליך של שכנוע. שהאדם משתכנע ומסכים לשנות את עמדתו ואת המקום שממנו הוא רואה את הדברים, ולהתחיל לראות את הדברים גם מנקודת מבט אחרת. ותהליך שכנוע עצמי, קורה אצל האדם, בכל פעם שהוא משנה את הדעה שלו לגבי דבר כלשהו. ... פעם שהאדם לומד דבר חדש וחושב בצורה חדשה על דבר כלשהו, הרי שזה סוג של שכנוע. ולשכנוע, יש חוקים משלו, שהם חוקי השכנוע וסודות השכנוע. דהיינו, אנשים משנים את דעתם, בצורה סיבתית של סיבה ותוצאה לפי חוקיות כלשהי. כי יש תהליך מדויק ביותר, שהוא גורם לאדם להשתכנע ולהיות משוכנע בדעה כזו או אחרת. ולכל אדם בעולם, כדאי מאוד ללמוד את חוקי השכנוע ואת סודות השכנוע. דהיינו, ללמוד כיצד עובד המנגנון של השכנוע ושל החלפת הדעות של האדם, מדעה אחת, לדעה אחרת. ומי שילמד את סודות השכנוע, יצמחו לו מכך תועלות רבות. ואחת מהתועלות שיכולות לצמוח לאדם שילמד את סודות השכנוע, היא, שהוא ידע איך ל
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
... למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות מה ההבדל בין שכנוע ישיר לשכנוע עקיף? אליעד כהן מסביר כי קיימות שתי שיטות עיקריות לשכנוע: שכנוע ישיר ושכנוע עקיף. שכנוע ישיר הוא כשאומרים לאדם בצורה מפורשת וברורה את מה שרוצים ממנו או מה הוא צריך לעשות. לעומת זאת, שכנוע עקיף פועל בדרך סמויה יותר, כאשר המסר לא נאמר במפורש אלא בצורה עקיפה, כך שהאדם יסיק בעצמו את המסקנה הרצויה. לדוגמה, בשכנוע ישיר אומרים הדירה הזו מתאימה לך או אתה חייב לקנות את הרכב הזה. בשכנוע עקיף אומרים כל שאר הדירות לא מתאימות לך או הרכבים האחרים קטנים מדי או יקרים מדי עבורך, מה שמוביל את האדם ... או הרכב שעליהם מדובר הם הטובים ביותר עבורו. למה לבחור בשכנוע עקיף ולא בשכנוע ישיר? לפעמים משתמשים בשכנוע עקיף כדי להימנע מלחץ ישיר או להסתיר מידע. בשכנוע עקיף האדם לא מרגיש שמופעל עליו לחץ, כי הוא חושב שהגיע להחלטה בכוחות עצמו. כך, לדוגמה, כשאומרים ללקוח לא כדאי ... לחתום עכשיו, בלי להרגיש שמפעילים עליו לחץ ישיר. בנוסף, בשכנוע עקיף קל יותר להסתיר חסרונות במוצר או במידע שמנסים להציג, לעומת שכנוע ישיר בו חייבים לעמוד באופן ברור ומדויק מאחורי ההצהרות. איך נוצרת מניפולציה על ידי הצגת חסרונות של מתחרים? ... הרבה פחות. איך לזהות ולהיזהר ממסרים עקיפים ומניפולציות בשכנוע? אליעד כהן מסביר שכדי להימנע מנפילה במניפולציות, חשוב לשים לב אם המסר שמועבר הוא ישיר או עקיף. כאשר המסר ... לוודא שלא מגיעים למסקנות מוטעות. כיצד מוכרים משתמשים בשכנוע עקיף כדי להסוות חסרונות? לפעמים מוכרים אינם יכולים לומר ישירות שהמוצר שלהם טוב וזול, אולי כי זה לא נכון, ואז הם משתמשים בשכנוע עקיף. לדוגמה, הם לא אומרים המוצר שלי זול, אלא אומרים המוצרים האחרים יקרים ולא שווים את הכסף. הלקוח מסיק לבד ... מניפולציית הקוזאק הנגזל? איך אפשר להבין את ההבדל בין שכנוע ישיר לשכנוע עקיף? בשפה העברית (כמו בכל שפה) יש מילים שמתארות דברים, למשל זול, יקר, מומלץ, יפה או חכם. מילים כאלו רק ... (אלו ולא אחרים), היום (היום ולא מחר) או פה (פה ולא שם). שכנוע ישיר משתמש בביטויים מוגדרים שמכוונים בדיוק למסר שרוצים להעביר, כגון הדירה הזו מתאימה לך או אתה חייב לחתום עכשיו. שכנוע עקיף לעומת זאת מעביר את אותו המסר דרך ביטויים עקיפים, כמו לומר כל שאר הדירות לא מתאימות לך, ודרכו לגרום לאדם להבין לבד שהדירה הספציפית הזו כן מתאימה. איך נראה שכנוע ישיר ואיפה פוגשים אותו? בשכנוע ישיר, הרעיון הוא לומר באופן ישיר ומפורש את מה שרוצים שהצד השני יבין או יעשה. לדוגמה, אם רוצים למכור דירה ... אתה חייב לקנות, אתה חייב לחתום, וכדומה. היתרון של שכנוע ישיר הוא בבהירות שלו - האדם השני מבין בדיוק מה מנסים לגרום לו לעשות, ואין אפקט של ניחושים או השערות מצד השומע. מהו שכנוע עקיף ולמה לפעמים בוחרים בו? שכנוע עקיף פועל דרך הצגה עקיפה של הרעיון. לדוגמה, במקום לומר כדאי לך לקנות את הדירה הזו, אומרים כל שאר הדירות לא ... שאר המכוניות קטנות מדי, יקרות מדי, או לא חזקות מספיק. בשכנוע עקיף, האדם המשתכנע מגיע למסקנה בכוחות עצמו, כי הוא קורא בין השורות ומסיק מה כדאי לו לעשות. לעתים מעדיפים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפסקת עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון, דרכים לא לעשן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכנוע, דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכנוע, איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, מאמן מנטלי, ייעוץ אישי בתחום שכנוע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.8135 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 04:11:30 - wesi1