אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכל אובייקטיבי ✔שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות ✔ האם הלוגיקה והשכל האנושי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:24שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת?

השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם לא מצליחים להגיע להסכמה מלאה אפילו על דבר אחד. הוא מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת האפשרות לחשוב על ההפך הגמור של אותו הדבר, מה שמראה שהשכל לא מאפשר להגיע לוודאות מוחלטת.

לדוגמה, גם אם כולם היו מסכימים שקיים עולם פיזי, עדיין ניתן להעלות ספק ולהגיד שאולי ההפך הוא הנכון, אולי העולם הוא אשליה או דמיון בלבד. לפיכך, השכל אינו יכול להבטיח אמיתות מוחלטות, כי הוא תמיד מאפשר ספקות ופרספקטיבות הפוכות.

האם קיים הבדל אמיתי בין שכל של משוגע לשכל של אדם חכם?

אליעד מתייחס לנקודה מעניינת נוספת והיא ההשוואה בין השכל של המשוגע לשכל של אדם הנחשב לחכם או שפוי. הוא מסביר שהשכל של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, אבל המשוגע חושב שהאדם הרגיל טועה. מנקודת מבט אובייקטיבית, אין הוכחה שהמשוגע פחות צודק מהאדם הרגיל. מבחינה אובייקטיבית, אי אפשר לקבוע מי צודק יותר.

הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, אבל לא ממנגנון שכלי שונה.

האם באמת קיימת אמת אובייקטיבית אחת?

אליעד ממשיך וטוען כי האדם אינטואיטיבית חושב שהאמת היא אחת, שכן האמת נתפסת כהמציאות כפי שהיא, והשקר הוא אינסופי. לפי ההיגיון הרגיל, לא יכולה להיות יותר מאמת אחת, שכן אם יש יותר מאמת אחת, עולה השאלה איזו אמת נכונה. אבל גם תפיסה זו, לדבריו, מבוססת על ההיגיון האנושי בלבד. יתכן כי במציאות האובייקטיבית יש יותר מאמת אחת.

הוא מביא את הדוגמה של "מחויב המציאות", שלפי ההיגיון הרגיל חייב להיות רק אחד, כי אם יש יותר ממחויב אחד, הם לא יכולים להיות באמת "מחויבים". אך מנקודת מבט אחרת, יתכן שמבחינה אובייקטיבית, קיימות כמה אמיתות, כמה "סיבות ראשונות", ואפילו כמה "אלוהים" מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל, אבל גם התפיסה שהכל חייב להיות אחד היא רק פרשנות שכלית.

האם יתכן שיש יותר מ"סיבה ראשונה" אחת?

אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה "אלוהים", השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות.

האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא "דפוק"?

אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי השכל:
  • הפרספקטיבה הראשונה רואה בשכל מנגנון פגום ("דפוק"), כי הוא אינו מסוגל להביא אנשים להסכמה ואינו מאפשר להגיע למחויב המציאות בצורה חד - משמעית. אנשים משתמשים באותו שכל, אך מגיעים למסקנות סותרות לחלוטין.
  • הפרספקטיבה השנייה טוענת ההפך הגמור: השכל הוא למעשה מנגנון מושלם. לפי תפיסה זו, יש אינסוף אמיתות אובייקטיביות, אינסוף מהויות ואינסוף סיבות ראשונות, ולכן השכל האנושי משקף את האמת באופן מושלם. כל דעה, אפילו השיגעון הכי גדול, משקפת אמת כלשהי.
לפי הפרספקטיבה השנייה, העובדה שאין הסכמה בין אנשים אינה מראה על חולשת השכל, אלא על כך שבאמת קיימות במציאות אינסוף אפשרויות נכונות, וכולם צודקים באופן אובייקטיבי.

האם ייתכן שכל הדעות נכונות באותה המידה?

אליעד מסכם את דבריו בכך שהוא מציע אפשרות נוספת להתבוננות: יתכן כי הסיבה שהאדם חושב שהשכל לא משקף את האמת היא כי הוא מניח מראש שיש רק אמת אחת. אבל אם באמת קיימות כמה אמיתות במקביל, אז כל הדעות וכל השכלים נכונים במידה שווה. השיגעונות והסתירות הם לא חולשות השכל, אלא ביטוי לשלמות שלו. כל דעה, גם המשונה ביותר, מבטאת אמת אפשרית.

השורה התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה מורכבת מכמה אמיתות, כמה "מחויבי מציאות" המקבילים זה לזה?
הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא סובייקטיבית.

והאם עם השכל אפשר לברר את האמת?

ויש דבר מאד מפליא, לכל האנשים יש את אותו מנגנון שכלי, ואף על פי כן אף אחד לא מסכים בכלום, ונגיד שכן יסכימו על דבר מסוים, עדיין בשכל יהיה אפשר לחשוב על ההפך של אותו דבר, לכן בשכל אי אפשר לברר את האמת.

ונצא מתוך נקודת הנחה שהאמת היא אחת, ואם השכל משקף את האמת, אם לכולם יש את אותו מנגנון שכלי, אז אם הוא היה כל כך מדויק וחכם, כולם היו מסכימים על הכל, אבל אנחנו רואים שאפילו האדם עצמו לא מצליח להגיע למוחלטות בשכל שלו, תמיד יהיה אפשר לשאול אולי ההפך הוא נכון?

לכן השכל לא יכול לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל.

ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל, והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל האדם החכם הוא אותו שכל בדיוק, ושניהם משתמשים בשכל שלהם באותה מידה. מצד האמת שניהם משתמשים בשכל באותה מידה, ויכולים להגיד, כן אנחנו חושבים עם השכל והמשוגע טועה! אבל המשוגע גם כן חושב עם השכל וחושב שאחרים טועים! אם כן מי צודק?

אי אפשר לדעת מי צודק, מבחינה אובייקטיבית שניהם צודקים.

גם המשוגע שהוא משוגע גם הוא משתמש בשכל שלו.

על כן צריך להתבונן, האם השכל משקף את האמת המוחלטת?

אם השכל היה מדויק גם האדם עצמו היה מגיע בעצמו למסקנה מחייבת, אבל תמיד אפשר לשאול אולי הפוך וכו'.

עד כה אמרנו, האם השכל תופש את האמת כפי מה שהיא?

ועכשיו נאמר דבר הפוך, יכול מאד להיות שאין אמת אחת, ואני לא אומר שאי אפשר לגלות את האמת, אלא שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, למרות שאדם מבין שאמת זה אחד, כי השקר זה הרבה, והאמת אחת, כי אם אומרים שיש כמה אמיתות אז מה האמת, אבל אני אומר שגם התפישה שאומרת שיש אמת אובייקטיבית אחת, שהמציאות בזמן נתון יכולה להחיות רק בצורה אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב

כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? כי אם יש יותר ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב

כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה אובייקטיבית יכול להיות שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, כמו הסיבה הראשונה, אפשר להגיד שיש יותר מסיבה אחת, כמו להגיד שיש כמה אלוהים מקבילים אחד לשני, לא זה מעל זה אלא במקביל, למרות שזה לא הגיוני

אם נגיד שיש כמה אלוהים שונים, נשאל מי ברא אותם? אם נגיד שיש כמה מהויות שונות, נשאל מה המהות שלהן? אם כמה סיבות ראשונות, אז מה הסיבה שלהן?

מצד האמת, יש ש פרספקטיבה שיש סיבה ראשונה שהיא יותר מסיבה אחת, יותר ממהות אחת, וזה לא הגיוני.

יש שתי פרספקטיבות, אחת אומרת שיש פה מנגנון דפוק, למה דפוק? כי כל אחד עם אותו השכל, מגיע למסקנה אחרת, ואי אפשר להגיע למחויב המציאות בשום דרך באמצעות השכל, אבל יש פרספקטיבה נוספת שאומרת שיש אינסוף מהות, אינסוף אלוהים, אינסוף אמת.

ואז זה אומר שהשכל של האדם כולל כל המשוגעים, כל השיגעונות, כל בני האדם, כולל כל הדעות השונות, הוא השכל האמיתי ביותר, כל השכלים נכונים, אין שכל לא אמיתי.

ולכן מה שאני בא לאמר, שזה שכל השכלים לא מסכימים, זה לא אומר שהשכל לא משקף את האמת האחת, כחי מבחינה אמיתית יכול מאד להיות שיש יותר מאמת אחת, ומאד יכול להיות שכל השכלים משקפים את האמת, הסיבה שנדמה לאדם שלא כל השכלים משקפים את האמת, זה בגלל שהוא חושב שיש אמת אחת וזה בשכל, גם נכון, כי הכל נכון באותה מידה.

בכל אופן הנושא להתבוננות הוא פשוט, המנגנון השכלי עד כמה אפשר באמצעותו להשיג את האמת, את המחויב, אבל אולי יש יותר ממחויב אחד? אולי שתי האפשרויות נכונות!
מסקנה אולי ההפך הוא הנכון איך לגלות את האמת להגיע לוודאות אמת אמיתית אליעד כהן אמת אפשרית במה להטיל ספק למה להטיל ספק סובייקטיביות טענות אבסולוטי אבסולוטיות אובייקטיבי אובייקטיביות אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת אנושיות בירור האמת גבולות השכל דעות שונות האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת השכל השכל האנושי לוגיקה מהם גבולות השכל שכל שכל אובייקטיבי שכל אנושי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... בעיקרו. שאלה: אז אם אתה חווה את הצד האובייקטיבי של לשאול שאלה, מצד האמת מה האמת? אז תמיד תגיע לשכל האובייקטיבי של האמת שזה משהו לא תלוי, אתה לא חווה נפרדות אף פעם, האם זה בעצם להגיע לאמת? אליעד: כשאתה ...
אל תהיה בטוח במה שאינך בטוח - משמעות ההסתברות
... טועה, הוא זהה בדיוק לסיכוי שהשכל צודק. וכאשר האדם נצמד אל האמת הזאת, על ידי זה הוא מגלה את השכל האובייקטיבי, שבו הכל אחד והכל מושלם ממש וכולי.
פחד לאבד שליטה, אובדן שפיות, אובדן שליטה, פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה
... כרצונך או לא. כי הטוב והרע, הם רק יחסיים בלבד. ומבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע. וככל שהאדם מתחבר יותר לשכל האובייקטיבי, דהיינו, שהאדם מתרגל לחשוב בצורה אובייקטיבית במשך היום יום, כך גם האדם פתאום חווה, את זה, שמבחינה אובייקטיבית אין ...
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
...הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה סגורה, ואיננו יודעים מה הצבע של הכלי. בסיטואציה כזו, אדם יכול להעלות השערות שהכלי הוא בצבע לבן, ירוק, שחור, או כל צבע אחר. כל אחת מהתשובות הללו עשויה להיות נכונה...
תהליך בירור האמת, להיצמד לאמת שלך, ללכת אחרי נקודת האמת שלך, לסמוך על השכל, להטיל ספק בשכל, איך לברר את האמת? לברר את האמת עם השכל, לא להאמין לשכל, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
תהליך בירור האמת, להיצמד לאמת שלך, ללכת אחרי נקודת האמת שלך, לסמוך על השכל, להטיל ספק בשכל, איך לברר את האמת? לברר את האמת עם השכל, לא להאמין לשכל, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
...עד הסוף את האמונות שלו ויצמד לאמת הפנימית שלו בלי לוותר, בסוף התהליך השכל שלו ישתנה ויהפוך לשכל אחר, אוניברסלי יותר. כשהאדם מגיע לסוף התהליך, מתגלה שכל חדש, הבנה חדשה, שאינה תלויה בהכרח בשכל הרגיל שבו האדם משתמש עד כה. אליעד ממליץ לאדם לא להתעצל, להמשיך לבדוק ולחקור את כל האמונות שלו עד שיגיע לוודאות מלאה, ורק אז אפשר יהיה לשאול את השאלה האולטימטיבית, אם האמת שאליה הוא הגיע היא באמת נכונה בצורה אובייקטיבית ומוחלטת. איך להטיל ספק בשכל? מהי האמת המוחלטת? איך לבדוק אמיתות בעזרת השכל? האם אפשר לסמוך...
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
...האם אפשר בכלל לשאול שאלה בלי להניח שקיים הבדל כלשהו? כיצד השאלה מהי האמת מובילה לפרדוקס? כאשר אדם מחפש את האמת, הוא יוצא מנקודת הנחה שיש אמת אחת שהוא יכול לגלות. אבל איך הוא יכול לדעת שהוא באמת מחפש את האמת? ייתכן שהוא מחפש אותה מתוך הנחות יסוד שגויות? אולי הוא כבר החליט מראש מהי האמת ולכן כל מה שהוא מוצא הוא רק אישור לתפיסותיו הקודמות? אם אדם באמת היה מחפש את האמת באופן מוחלט, ייתכן שהוא היה צריך להפסיק לחשוב במונחים של יש ואין. אליעד מציע לבדוק האם בכלל יש הבדל בין יש לאין. למשל, אם אנו אומרים...
מה יש מעבר לשכל? מה יש מעבר למוח? להרגיש הכי רע, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אין הבדל בין יש לאין, הארה רוחנית, האמת המוחלטת, להשתחרר מהמטריקס, העולם שמעבר, מעל השכל האנושי
מה יש מעבר לשכל? מה יש מעבר למוח? להרגיש הכי רע, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אין הבדל בין יש לאין, הארה רוחנית, האמת המוחלטת, להשתחרר מהמטריקס, העולם שמעבר, מעל השכל האנושי
...כי אדם לא באמת מסוגל להגיע לשאלה כזו עד הסוף, אלא אם הוא נמצא במצב נפשי מסוים מאוד. איך מגיעים לנקודת ההארה הרוחנית? לפי אליעד, אדם מגיע להארה כאשר הוא מפסיק לחלוטין לרצות משהו או לא לרצות משהו. הוא נותן דוגמה של שחקן שמשלמים לו לקבל מכות או עגבניות בסרט, לעומת אותו אדם שמקבל את אותן מכות ברחוב באמת. האדם מרגיש סבל רק כאשר הוא בטוח שהמציאות שקורית היא אמיתית, בעוד שאם הוא יודע שהכל משחק, הוא לא באמת סובל. הוא מציג את הרעיון שהסבל נובע מכך שהאדם מאמין שיש הבדל מהותי בין מה שהוא רוצה לבין מה שהוא...
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
...נמצא במצב של תודעה אחרת לגמרי, שבו אין אפילו את האפשרות לשאול. זהו מצב שונה לחלוטין מכל מה שאדם יכול לדמיין מתוך נקודת המבט הרגילה שלו, כי התודעה שבה הוא נמצא היא מעבר להגדרות ולתפיסות הרגילות. מהי גמישות מחשבתית אמיתית? יש אנשים שחושבים שגמישות מחשבתית משמעותה איבוד השליטה על המחשבה או שיגעון. אבל האמת היא שגמישות מחשבתית אמיתית מאפשרת לאדם לראות דברים מנקודות מבט שונות ולנוע בחופשיות בין ההפכים. אדם גמיש מחשבתית יכול גם לחשוב בצורה הגיונית ויציבה לחלוטין, והוא לא חייב להיות בבלבול או בחוסר סדר...
בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר?
...והשכל מצד מהותו, הוא כולו טוב אמיתי, אלא שיש עליו קליפות ולבושים. ועל ידי זה שהאדם מברר את האמת עם השכל העצמי שלו שנראה לו כפגום, על ידי זה בסופו של התהליך מתגלה אור האמת האמיתי של השכל, והוא עצמו הופך להיות האמת עצמה. ובפשיטות התשובה היא, שבמהות, הכל אמת מוחלטת. ועל ידי בירור האמת קליפה אחרי קליפה, בסוף מתגלה האמת שהיא כבר קיימת. כי אם היא לא הייתה כבר קיימת בשכל של האדם, לא היה השכל יכול להשיג אותה. אבל היא כבר קיימת, והיא רק מתגלה על ידי בירור האמת. ואעפכ על האדם לזכור תמיד, כי כל בירור האמת...
הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
...דומה, האדם אינו משתמש בכל הפוטנציאל של שכלו ולכן הוא חווה אותו כפגום. האם השכל של האדם מוגבל או אינסופי? אליעד מציג את הפרדוקס של השכל: כאשר הוא אומר שהשכל הוא טוב אמיתי, מצד אחד הוא מחמיא לשכל, ומצד שני הוא גם מגביל אותו. לומר על משהו שהוא טוב אמיתי פירושו גם לצמצם אותו ביחס לטוב באופן כללי. כך שבכל פעם שמוגדר משהו באופן מוחלט, ההגדרה עצמה יוצרת צמצום. האמת המוחלטת היא מצב שבו כל ההגדרות נעלמות ואין הפרדות כלל בין דברים. למה חשוב להבין את ההבדל בין טוב רגיל לטוב אמיתי? אליעד מסביר שכאשר האדם סובל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל אובייקטיבי, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל אובייקטיבי, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, מאמן עסקי, מטפל טוב בנושאי שכל אובייקטיבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.1250 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 16:14:34 - wesi1